Jump to content

DİNDARLAR KOŞUN ŞU KARDEŞİNİZE YARDIM EDİN


Recommended Posts

Ayet :Allah her canlinin alinindan percemeninden yakalamistir tutmustur.

Baskasi seni sacindan tutmus olsa kuvvetlice cekersin nihayet sacin kopar kurtulursun..

Fakat Allah herkesi seni alnindan yakalamis tutmussa nasil kurtulabilirsin ki.. Seni tutmus istedigi yere istedigi fiili yaptiriyor.. Ofiili yaptirincada cezasinida veriyor..yada affetdiyor.

Cenabi hak ile iyi gecinmek lazim ki.. Seni sevdigi islerde kullansin..

Allahin seni sevip sevmedigini nerden anlarsin.. Yaptigin fillete bakarsin eger Allah seni sevdigi islerde kullaniyorsa bil ki Allah seni seviyor

Sevmedigi islerde kullaniyorsa dön

Allah perçemlerimizden yakalamış, artık kafamızı taştan taşa çalabilir. Hangi taşa çalsa kafamı gıkım çıkmaz çünkü bilirim ki beni sevip sevmediğiyle alakalı :) Benimkini kafirlik taşlarına çalmış bir kere :) yapacak bir şey yok...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 132
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Sn. Jack_Carter,

Sizi olaylar arasında irtibatı kurmakta,felsefe ve teoloji noktasında,Kurani içerik/İslam verileri konusunda, yetersiz,donanımsız,deneyimsiz ve aç buluyorum.Muhatablarınızın kastı ve felsefesi hakkında ise son derece dikkatsiz olduğunuz göze çarpıyor.

Yerinizde olsam,böyle konularda tartışmaya yeltenmezdim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Flordun iletisine katılıyorum.

Bu konu için benim düşüncem şudur. Özgür irademiz vardır ama kısmendir. Yani Allah lehvi mahfuzda yazan olayları bizim karşımıza getirir. Sen bunu kabul edersin veya etmezsin olay budur. Yani sen yaşamın boyunca Allah'ın sana çizdiği yolda yürürsün ama bir zaman gelir bir yol ayrımına gelirsin, bu yol ayrımına gelmen senin kaderindir. Yol ayrımına neden geldim ki diye sormak saçmalıktır. İşte bu yol ayrımında hangi yolu seçeceğin senin özgür iradene bağlıdır. Ya Allah'ın sana gönderdiği elçinin (klavuzun) yolundan gideceksindir (kırmızı hap) ya da maviyi seçip kendi yolundan gideceksindir.

Ha Allah senin hangisini seçeceğini bilmiyor mu? Tabii ki biliyor. Belkide şu an hesaba çekiliyoruz ve sana maviyi seçtiğini gösteriyordur.

Ben mesela şu düşüncedeyimdir. Biri benim karşıma geçip, işte ben Allah'ım, şu ölüyü görüyormusun, onu dirilteceğim, ya da güneşi sağ elime, ayı sol elime alacağım dese ve yapsa, ben ona inanmam... Çünkü bilirim ki Allah insanların kendisini özgür iradeleriyle bulmasını ister. Bunu yapmak benim özgür irademe karışmaktır, bilirim ki asıl Allah benim özgür irademe karışmaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Determinizm kaderi kesin biçimde yok etmiştir. Klasik determinizme göre kader yoktur. Modern determinizme göre de tanrı da yoktur.

Klasik determinizm tanrıyı sadece başlatıcı olarak varsaymış, bir kader düzenlediğini ve olayların onun belirlediği şekilde aktığını reddetmişti. Onlara göre tanrı çarklar ve zembereği kurmuş, olayları akışına bırakmıştı. Neler olacağını tanrı değil, nedenler belirliyordu. Tanrı sadece neler olacağını izliyordu.

Determinizmi teolojiye uygulayanlar da elbette çıktı. Onlara göre tanrı he rolacağı, yaprağın düşeceğini dahi belirlemişti. Hiç bir olay yoktu ki bu belirleme dışında cereyan etsin. Bu tabii ki son derece saçma ve determinizmi din içine çekip boğma girişimiydi. Böyle bir şey olsa zaten determinizme ne gerek vardı, her şey tanrının yine elinde ve nedenlerin yine hiç bir önemi yok!

Determinizmin en önemli ilkesi nedenselliktir. Nedenler asla tanrının işlerinin perdesi değil, bizzat sonuçların ortaya çıkarıcısıdırlar. Diğer ilkeler önem sırasıyla gerekircilik ve belirlenimciliktir.

Klasik determinizmden modern determinizme geçiş kapısı Laplace olmuştur. Laplace tanrıyı yok ilan etti ve varsayımsal bir demon varsaydı. Bu varsayım onu klasik determinist yapar. Fakat ilk neden, başlatıcı, start verici tanrı kavramını yok ettiği için modern determinizme kapıyı açmıştır.

Çok mert adamdı. Napoleon'a hiç eğilmeyip kafa tutmuştur. Napoleon ona bir olayın meydana gelişini sordu. Laplace anlatırken sözünü kesti: "Tanrı işin neresinde, onu anlat" dedi. Laplace hiç istifini bozmadan "hiç bir olayın açıklanması için tanrıya gerek yoktur" dedi.

Modern determinizm bu açılan kapıdan girerek son adımı atarak bu demon varsayımını da reddetti.

Modern determinizme göre ne kader vardır, ne tanrı. Her şey nedenlerin oluşturmasıyla olmaktadır. Nedenler varlığı dantel gibi örmüştür. Bu örüntünün dışında hiç bir şey olamaz. Hiç bir şey nedensellik örüntüsünden bağımsız ne var olabilir, ne herhangi bir hareket yapabilir.

Teolojinin iddia ettiği gibi nedenler bir perde, tanrı asıl etken filan değildir. Tanrı yoktur, nedenelr perde filan değil, asıl etken nedenlerdir. Nedensellik dışı yaprak bile kıpırdayamaz. Bir yaprağın kıpırdamasının nedenleri vardır. Kıpırdamazsa onun da nedenleri vardır.

Nedensellikten bağımsız hiç bir şey olmayınca, raslantı diye bir şey yoktur. Raslantının (bile) nedenleri vardır. Zar attın düşeş geldiyse bunun nedenleri vardır. Dübeş gelirse dübeşin gelmesinin de nedenleri vardır. Hepyek geldiğinde bunun da nedenleri vardır. Kütleçekim, momentum, sürtünme, vs...

tarihinde demirefe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Laplace'ın çağdaşı Lavoisier de çok sıkı deterministtir. Bence kimyanın babası bu dâhi adamdır. Ünlü maddenin sakınımı yasasını bulmuş ve kanıtlamıştır.

Fakat talihsizdir. Fransız devrimi bu bir daha benzeri gelmeyecek dehayı barındıran kafanın gövdesinden ayrılmasına hükmetti. Yargıcın "devrimin bilimcilere ihtiyacı yoktur" deyip giyotin kararını imzaladığı söylenir.

Lavoisiser başı dik olarak giyotin sehpasına çıktı. Bir dostuna kafası sepete düşünce alıp adını çağırmasını söyledi. Dostu sepetin önüne durdu ve Lavoisiser ona son kez bakıp gözlerini kapattı. Ölürken bile nedenselliği merak ediyordu. Acaba gövdesiz bir baştaki beyinde hâla bilinç var mıdır, bunu merak ediyordu. Giyotin düştü ve kanlı başı sepete yuvarlandı. Dostu hemen başı alıp "Lavoisiser!" diye seslendiğinde kesik başın gözlerini açtığı ve sonra bakışlarının donduğu söylenir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz hiç bir elçiyi, kendi kavminin dilinden başkasıyla göndermedik ki, onlara apaçık anlatsın. Böylece Allah, dilediğini şaşırtıp saptırır, dilediğini hidayete erdirir. O, üstün ve güçlü olandır, hüküm ve hikmet sahibidir. (14 İbrahim Suresi - 4)

Ee bu ayet ne oluyor o zaman?Madem özgür iradem var ne diye burnunu sokuyor özgür irademe?

rab, öğreten terbiye eden demektir..

eğer bir muhammed yaşamış ve arap toplumuna gönderilmişse arapça bir kuran (okuma)ile tecelli etmiştir.

zamanını ve mekanını bağlar ve kitap kendisini imha eder.

senin tebiye edicin, rabbin kim ?

aklın mı ? ona itaat edeceksin. yoksa helak olursun..aklını kullanmayanların nasıl perişan olduğunu hepimiz görüyoruz.

''keşke demek helaktir'' hz Ali..

eğer rabbin vicdanınsa yine ona itaat edeceksin, acıyan merhametli olan olacaksın,

merhamet eden merhamet olunur..

evrimsel düşünmek lazım..

sevgili dehrinin evensel ahlak diye bir başlığı vardı..

o başlığı bulup okumak lazım..

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte bu yol ayrımında hangi yolu seçeceğin senin özgür iradene bağlıdır. Ya Allah'ın sana gönderdiği elçinin (klavuzun) yolundan gideceksindir (kırmızı hap) ya da maviyi seçip kendi yolundan gideceksindir.

Ha Allah senin hangisini seçeceğini bilmiyor mu? Tabii ki biliyor. Belkide şu an hesaba çekiliyoruz ve sana maviyi seçtiğini gösteriyordur.

Düşüncelerini paylaştığın için sağolda. İyide allah hangi hapı seçtiğimi önceden biliyorsa, önceden bu olay onun iradesiyle ayarlanmış demektir. Yani önceden yazılmış bir senaryoya göre replikler atan bir oyuncudan ne farkım var? Bu seçim ilüzyonuna sığınmadan cevap verebilecek biri var mı?

Soruları hatırlatmaya gerek yok değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Seni yaratan kişinin senin neyi seçeceğini bilmesinden doğal bişey yok. Burada biraz jackleştim ama şöyle.

İki çocuğun olduğunu düşün. Biri yaramaz, biri uslu. Bir oyuncak aldın. Bu oyuncağı iki gün içinde yaramaz çocuğun kıracağını bilmezmisin?

O zaman o çocuğun önüne iki seçenek koyarsın. Ya bu oyuncağı belli bir zamana kadar (ömür) kırmazsın, o zaman geldiğinde sana gerçeğini alıp mükafatlandırırım. Ya da bu oyuncağı kırarsan seni cezalandırırım.

İşte kader senin önüne konan o oyuncaktır. Bu oyuncağı ben istemiyorum, yada neden önüme oyuncak koydun demek saçmalıktır.

Sen o oyuncağı kırarsan zaten Allah bunu biliyordu. Ha kırmazsan, kırmayacağını da biliyordu. Çünkü sen belkide ödülü seven birisin. Baban zaten bunu bildiği için sana iki seçenek sundu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Seni yaratan kişinin senin neyi seçeceğini bilmesinden doğal bişey yok. Burada biraz jackleştim ama şöyle.

İki çocuğun olduğunu düşün. Biri yaramaz, biri uslu. Bir oyuncak aldın. Bu oyuncağı iki gün içinde yaramaz çocuğun kıracağını bilmezmisin?

O zaman o çocuğun önüne iki seçenek koyarsın. Ya bu oyuncağı belli bir zamana kadar (ömür) kırmazsın, o zaman geldiğinde sana gerçeğini alıp mükafatlandırırım. Ya da bu oyuncağı kırarsan seni cezalandırırım.

İşte kader senin önüne konan o oyuncaktır. Bu oyuncağı ben istemiyorum, yada neden önüme oyuncak koydun demek saçmalıktır.

Sen o oyuncağı kırarsan zaten Allah bunu biliyordu. Ha kırmazsan, kırmayacağını da biliyordu. Çünkü sen belkide ödülü seven birisin. Baban zaten bunu bildiği için sana iki seçenek sundu.

Beni bağışla ama seninle hiç yol alamıyoruz. Biraz yaramaz olan çocuğun eylemleri, karakteriyle bağlanmış durumda değil midir? Karakteri oyuncak devindiricisiyle harekete geçiyorsa çocuğun suçu nedir? Aynı şekilde diğer çocukta uslu olmayı kendisi mi seçmiştir?

Ayrıca burada çocuğunun karakterini bilen babanın hoşgörülü davranma olasılığı neden göz ardı ediliyor? Çocuğunun karakterini bilebilecek kadar yetkin bir baba, bana kalırsa ona karşı hoşgörülü davranabilecek kadarda yetkindir. Mesela; ben küçükken yaramazdım ve babam oyuncaklarımı kırmama kızmayı bırak beni teşvik bile ederdi.

Lütfen biraz daha düşünerek. Başka cevap verebilecek dindar kardeşimiz yok mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kehf:

74. Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi.

80. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

Hani nerede özgür irade? Daha çocuğu bile işlemediği ama işleyeceğinden korktuğu bir eylemden dolayı öldürten bir tanrı figürü var karşımızda.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Seni yaratan kişinin senin neyi seçeceğini bilmesinden doğal bişey yok. Burada biraz jackleştim ama şöyle.

İki çocuğun olduğunu düşün. Biri yaramaz, biri uslu. Bir oyuncak aldın. Bu oyuncağı iki gün içinde yaramaz çocuğun kıracağını bilmezmisin?

O zaman o çocuğun önüne iki seçenek koyarsın. Ya bu oyuncağı belli bir zamana kadar (ömür) kırmazsın, o zaman geldiğinde sana gerçeğini alıp mükafatlandırırım. Ya da bu oyuncağı kırarsan seni cezalandırırım.

İşte kader senin önüne konan o oyuncaktır. Bu oyuncağı ben istemiyorum, yada neden önüme oyuncak koydun demek saçmalıktır.

Sen o oyuncağı kırarsan zaten Allah bunu biliyordu. Ha kırmazsan, kırmayacağını da biliyordu. Çünkü sen belkide ödülü seven birisin. Baban zaten bunu bildiği için sana iki seçenek sundu.

"ömür" sonsuzun yaninda bir kac saniye gibi bir sey. Sonunda ebediyen cehennemde yanmak var hocam. Bu nasil BABA, bu nasil OYUN, bu nasil SEFKAT!

Bir de cogunun cehenemme gidecegini bile bile :blink:

islami tanima firsati bulamayan herkes cehenemme gidecektir. Bir kac asir veya 1000 sene önce Güney Amerika gibi bir cok yerde islamin duyulmasi olanaksizdi.

HEM iMKAN WERME HEM DE CEHENNEME AT!!!!

Adalet, sefkat bu mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu soruları açıklasanız nolur, enfal 66-65 olaylarını, allahın türk ceza kanunundan daha adaletsiz olduğunu değiştiremez ya.

Hızlı yavaş ol yahu :D . Dur daha bu soruları cevaplayamıyorlar, yeni sorular ekleme lütfen.

Evet, mucize, şifre, müslüman olan yabancılar vs. başlıklarında ahkam kesen, ayetlerin çelişkilerini mecazlarla çarpıtan, müslümanlar hadi şu basit 3 soruya cevap verin, bakın ne gizem, ne şifre ne bişi var, gayet açık üç soru.

Sadece müslümanlarda değil, herhangi bir dine mensup olan, herhangi bir dindar cevaplayabilir. Bu fırsatla, burada belki de dinlerin teolojilerinin mantıki seviyesini ölçme imkanına kavuşuruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne sorusu ya hu ? İmtihan mı var :)

Evet. Bütün teolojileri imtihana tabii tutmuş bulunuyoruz. 3 soruya verilen cevaplar üzerinden puanlama yapacağız. 1. soru; 10 puan. 2. soru; 20 puan. 3. soru; 60 puan, geriye kalan 10 paunda üsluptan vs. vereceğiz :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
A.Artaud!

Her insan Akrabanin itikadin mahallin muhitin dostunun ve yemenin icmenin hulasa sayiya girmiycek kadar tesirlerin tesiri ile mütessirdir.

O yuzden fiilinin faili hakikisi kul degildir. gercekte ozgur irade yahut cuzzi irade yoktur.

insan her turlu kudret ve iradeden mahrumdur

Hee ! insan nasil mesul tutuluyor ? diye soruyorsun cennet cehannem ne oluyor ?

C= İnsan kendi kaderinin kendi elinde olmadigini bilmesi kendisindeki irade hak ve hakikatin Allaha ait oldugu bilmesi mesul olmasina bu kadari kafidir ?

Yani cenabi hak kulunu istedigi yere surekler. Ya Bunu kabul edicen boynunu bukucen yahut etmiyceksin kaslarini caticaksin..

Kafirde olsan muminde olsan Ne yaparsan yap Cenabi Hak ile iyi gecinmen lazim.. Anladin mi ? Cunku istedigi yere goturur veya surukler

Peygamberimiz bir kisinin sadaka vermesi yahut anasina babasina husnu muamele ile muamele etmesi o kulun levhi mahfuzda yazilan kaderinin degismesine sebeb olur.

Buyurmuslardir

A.ARTAUD ! Anlamadin mi ?

Bir daha cevap yazmiycam !

Kafir de olsan mumin de olsan ozgur iraden olmadigini biliyorsun yalan mi ? o yuzden ustun kudretle iyi gecinmen lazim anladin mi ? Güzeli

Kaderin kimin elindeyse onunla iyi gecinmen lazim.. Cunku seni istedigi yere o goturuyor veya surukluyor? Cevap iste bu kadar basit

Anlayan anlar anlamayan ilerde anlar

Ayet :Allah her canlinin alinindan percemeninden yakalamistir tutmustur.

Baskasi seni sacindan tutmus olsa kuvvetlice cekersin nihayet sacin kopar kurtulursun..

Fakat Allah herkesi seni alnindan yakalamis tutmussa nasil kurtulabilirsin ki.. Seni tutmus istedigi yere istedigi fiili yaptiriyor.. Ofiili yaptirincada cezasinida veriyor..yada affetdiyor.

Cenabi hak ile iyi gecinmek lazim ki.. Seni sevdigi islerde kullansin..

Allahin seni sevip sevmedigini nerden anlarsin.. Yaptigin fillete bakarsin eger Allah seni sevdigi islerde kullaniyorsa bil ki Allah seni seviyor

Sevmedigi islerde kullaniyorsa dön

Anconi hopkins.. kumon dı beybi yes

Flordun ! Ne oldun bilmiyorum ama ! İnsanlar yukaridaki cumlelere muhtactir. Yayin !

tarihinde Jack_Carter tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Anconi hopkins.. kumon dı beybi yes

Flordun ! Ne oldun bilmiyorum ama ! İnsanlar yukaridaki cumlelere muhtactir. Yayin !

İkide bir aynı aptal iletini gözümüze sokacağına sorulan sorulara mantıklı cevap ver diyecekken vazgeçiyorum, senin her iletin ayrı bir zırvalık, sen hiç cevap yazma, öylece takip et belki arada bir iki bişi kaparsın. Bu soruları cevaplayabilecek bir dindar kardeşimiz yok mu acaba? Mucizeleriniz, şifreleriniz, müslüman olan ünlüleriniz dışında hepiniz fosmusunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayy! Artâkûd ne Hândagût kafalisin !

Guzeller guzeli, bak guzel bir tanesi arkadasim !

Özgür iraden olmadıgını biliyorsun dimi! İste Mesul olmana bu kadarı Kafidir ! Anladın mı?

Ulu Tanrı Allah ile iyi gecin ki her sey sana cennet olsun çünkü Ulu Tanrı Allah İcin butum alemler cennet gibidir.

tarihinde Jack_Carter tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...