Jump to content

NASIL OLUYORDA AKIL, DOĞRUYU YANLIŞ, YANLIŞI DOĞRU GÖREBİLMEKTEDİR..


Recommended Posts

Farkındalık bizde her AN vardır.Buna farkiyyet denir.Senn baktığın göz ile benim baktığım göz farklıdır.Sen kestirip attmışsın Allah yoktur diye.Ben ise ise her gördüğüm eserde Onu görmüşüm.Buna sende dahilsin...

Senin okuma/yazman var mi?

"Allah yok" ifadesi nerede gosterir misin?

Bakan goz degil; beyindir. O yuzden bakislardegil; beyinlerin baktigini degerlendirmesi farklidir. Ayrica Allah'in goruntusu mu var ki, bakabiliyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 606
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Insanoglu aklinin urettigi ve somutlastirdigi ve de kendini teslim ettigi, teleolojik icerigi olan ve insanogluna yonlendirim yaptirim verdigine inanilan metafizik, teolojik fizik otesi bir kavramdir.

Alıntı.

Dur ya Hu,sinirlenme! Eğer şu Cümlenden bir bilinci,idrakı kasdetiyorsan tamam lakin Hayal ürünü olarak gösteriyorsan........ :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Insanoglu aklinin urettigi ve somutlastirdigi ve de kendini teslim ettigi, teleolojik icerigi olan ve insanogluna yonlendirim yaptirim verdigine inanilan metafizik, teolojik fizik otesi bir kavramdir.

Alıntı.

Dur ya Hu,sinirlenme! Eğer şu Cümlenden bir bilinci,idrakı kasdetiyorsan tamam lakin Hayal ürünü olarak gösteriyorsan........ :)

Kavram nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zihin tasarımı.

kavram

a. 1. Bir nesnenin veya düşüncenin zihindeki soyut ve genel tasarımı, mefhum, fehva, konsept, nosyon: “Erkeklik, yiğitlik kavramının ters yüz edilmesi irdelenmedi.” -A. Ağaoğlu. 2. fel. Nesnelerin veya olayların ortak özelliklerini kapsayan ve bir ortak ad altında toplayan genel tasarım, konsept, mefhum, nosyon. 3. hlk. Karın zarı, periton. 4. hlk. Tutam, avuç dolusu.

kavram İng. concept, notion

1. Bir şey üzerinde birçok ayrı algıları kapsayan genel düşünce. 2. Bir olay, bir nitelik ya da nicelik üzerinde oluşan zihinsel imge. 3. Kaplamı ve içeriği bir im ya da sözle anlatılarak anlam kazandırılan soyut düşünce.

kavram İng. conception, notion

1. Nesnelerin ya da olayların ortak özelliklerini kaplayan ve bir ortak ad altında toplayan genel tasarım; tek bir nesnenin (bireysel kavram) ya da bir nesneler sınıfının (genel kavram) özünü belirleyen, birbirleriyle bağlantılı niteliklerin ya da özel belirtilerin (özelliklerin) bir sözcükte düşünülmüş olan birleşimi. 2. (Klasik mantıkta) Yargı ile çıkarımın sonradan üzerinde kurulacağı en yalın, en temel öğe. (Gerçekte ise kavram düşüncenin bir başlangıç noktası olmayıp, düşüncenin kendisini topladığı, yoğunlaştığı bir noktadır; düşüncenin bir bütüne, bir bireşime, bir birliğe dönüşmüş biçimidir.) // Klasik mantık için kavramlar çoğunlukla nesne kavramlarıdır ama bunun yanında ilişki ve görev kavramlarından da söz edilebilir (de, üzerine, eğer, ancak vb.). Nesne kavramları: Bir nesnenin özünü, kurucu özelliklerini düşünce ile belirtip kavramaya çalışan kavramlar. Nesne kavramları bireysel olup tek bir nesneyi (Kızılırmak) göz önünde bulundurabilirler, o zaman bireysel kavramlar adını alırlar. Bir nesne öbeğinin ortak özellikleriyle ilintili olduklarında, bunlara tür kavramları denir (dere, çay, ırmak). Ortak özellikleri olan tür kavramlarından cins kavramı kurulur; her cins kavramı yeniden daha yukarı bir cins kavramının tür kavramı olabilir ve bu, böylece oluşan kavram piramidinin en yukarıdaki en son cins kavramına kadar gider. Bu piramit bir kavramlar dizgesidir. Bu dizgede boyuna daha yukarı, daha genel cins kavramına doğru yükselinir. En son cins kavramında kavramlar dizgesi doruğuna ulaşır ve bundan kavram çözümlenmesiyle (Lat. divisio) tersine olarak daha aşağı cinslere, türlere inilir ve sonunda artık bölünemeyen bireylere ulaşılır.

Kavram, insanogluna duyusal ve de duyumsal gozlem verenin algisinin ozdeslestirerek, algilanan/duyusal-duyumsal gozlem veren olarak yansitilmasidir. Yani insanoglunun yarattigi ve algiladigi ile ozdeslestirdigidir.

Kavramlar evrendseldir, yalniz olgu degildir. Cunku her kavram ona verilen anlam ve icerik temelindeki ifade sekli ile degisik anlam ve icerik alir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya hu,Akedemik bir çalışma yapmışsın? Ne gerek vardı bu kadar yazıya? Sen ne anladığını söyle yeter bana.Onca alıntılı bilginin değil,muhatabımın dediği,kasdettiği önemli bizim için.

Felsefe kitapları biryerde biter,aslında yazılmış her kitap biryerde biter.Sende ki kitap yaşandığı için seninle beraber gider ve yaşamınla biter.O na göre,buna göre değil,sana göre nedir? Bu mağrifet... :)

tarihinde bakifani tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya hu,Akedemik bir çalışma yapmışsın? Ne gerek vardı bu kadar yazıya? Sen ne anladığını söyle yeter bana.Onca alıntılı bilginin değil,muhatabımın dediği,kasdettiği önemli bizim için.

Felsefe kitapları biryerde biter,aslında yazılmış her kitap biryerde biter.Sende ki kitap yaşandığı için seninle beraber gider ve yaşamınla biter.O na göre,buna göre değil,sana göre nedir bu mağrifet... :)

Benim aciklamam son iki paragraftir. Oncekiler TDK'nin tanimidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:) Bizim bu yüzden sakalımız içeridedir abim.Dışarıdaki sakallılara bakma! Hiç kimseyi inancıyla ilintili yadırgamam zira herşey yerli yerinde.Tek tavsiyem güzel yaşayın.Keşkelerle doldurmayın hayatınızı....

Keşkesiz hayat varmıki,? zaman ileriye akıyor bize göre, bu dediğin ütopik birkere, dediğin doğru olsaydı burda din denilen zıkkımın teranasi yapılmazdı.Ha herkez kendince doğrusunun arayışı içine girebilir, herkesin başkasından bağımsız bir iç dünyası kişiliği vardır, dediğin buysa bu dediğin Ahmed´i bağlar Mehmed´i bağlamaz mesela, güzel yaşamak Ahmad´in Mehmed´in bize zorla dayattırmalarıdır burda tartıştığımız, sen tasavvufi takıl kafana göre B)
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evren ve insanın hakikatının gerçek olduğunun üzerinde kimsede durmamış....

Biz müslümanlar inancımızı evren ve insanla teyit etmekteyiz.....

Yani koca bir kainat ve evinde yaşadığın cesedin, elbette hayal değil......

Zaten konumuz da bu, nasıl oluyor da insanlar Güneşin altında yürürken, güneşi inkar ediyorlar....

Bu akli bir iş midir, yoksa duygusal bir tavır mıdır.?

Birisi çıksın beni ikna etsin....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evren ve insanın hakikatının gerçek olduğunun üzerinde kimsede durmamış....

zaten sorunda burada değil mi, ağaçlar meyve veriyor filan diye olanı diyosun, sonra olana bakarak kendini teyit ediyosun.

tarihinde equus tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

zaten sorunda burada değil mi, ağaçlar meyve veriyor filan diye olanı diyosun, sonra olana bakarak kendini teyit ediyosun.

Meyveleri sen neden yapamıyorsun peki.

Allah yarattığına patent vuruyor...Ve sahipleniyor...

Allahı kabul etmeyen insan neden bunu yapamıyor...

Yoksa evrende insandan daha akıllı mahluk mu Var?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah yarattığına patent vuruyor...

Avrupa Patent Kurumumu yoksa Amerikan Patent Kurumundan mı almış patentini?

Ve sahipleniyor...

Yere düşüp çürüyen meyve sahiplenmiş meyve midir, değil midir?

Yoksa evrende insandan daha akıllı mahluk mu Var?

Bu konuda yeterli veriye sahip olamayız; evren çok büyük...

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> Zaten konumuz da bu, nasıl oluyor da insanlar Güneşin altında yürürken, güneşi inkar ediyorlar....

Şu ana kadar böyel biri görülmüş değil. Ama böyle biri var olmadığı halde varmış gibi sayıklayan sen varsın işte gözümüzün önünde.

Bu arada:

>>> Meyveleri sen neden yapamıyorsun peki.

Meyveleri yapan allah değil insan. emin olabilirsin, meyvelerin tamamı, vahşi bir takım bitkilerin insan tarafından doğal/yapay seleksiyona tabi tutulması ile yaratılmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...