bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Akıl,duygulardan arınmış ise robotlamış oluruz.Misal ,sigaranın zararlı olduğunu bile bile sigara içenimiz vardır.Somut Akıl sadece makine veya robot gibi bir beşer demektir.Bilgisayarda sırf Akıl dır misalen duygu yoktur.Girdiğiniz tüm verilere göre işlem yapar.Bununla beraber bir kişiliği yoktur. İnsan,ruh ,kişilik sahibidir.Her olaya farklı kişilikler farklı davranış ortaya koyarlar... Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi inanca ihtiyacım yok. sonsuz kudrette bi varlığa ihtiyacım yok. kafamda öbür dünya kurup orada mutlu olacağım diye düşünmeme ihtiyacım yok. böyle daha mutluyum. Sayın İntegral,şu anda bile İnançlarını savunuyorsun.İnançların tüm inandıklarındır.Seni sen yapan değerlerdir... Link to post Sitelerde Paylaş
evrensel-insan 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Sayın İntegral,şu anda bile İnançlarını savunuyorsun.İnançların tüm inandıklarındır.Seni sen yapan değerlerdir... Inanclar inasanoglunu insanoglu yapan degerler degildir, sadece insanoglu egosunu duyusal, duygusal ve akilsal tatmin eden ustelik bunun da bilinc ve farkina varilmayan degerlerdir. Iste tatmin olma duzeyindeki teslim olmus akillarin bilincalti sartlanmisliginin getirdigi farktan dolayi biraklin dogruladigi bir degeri, baska akil kendi dogrusu olarak yanlislar. Dogrulanan da yanlislanan da sadece akilsaldir ve bilimsel bir degeri yoktur. Cunku inancsal ve ideolojiktir. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Akıl,duygulardan arınmış ise robotlamış oluruz.Misal ,sigaranın zararlı olduğunu bile bile sigara içenimiz vardır.Somut Akıl sadece makine veya robot gibi bir beşer demektir.Bilgisayarda sırf Akıl dır misalen duygu yoktur.Girdiğiniz tüm verilere göre işlem yapar.Bununla beraber bir kişiliği yoktur. İnsan,ruh ,kişilik sahibidir.Her olaya farklı kişilikler farklı davranış ortaya koyarlar... Senin bilmediğin şey şudur. Akıl ile duygular ayrılamaz bir bütündür. Hadi biyoloji, nöroloji filan anlamyıorsun, bari Türkçe bilseydin. Mesela, neden öfkede akıl yoktur. Neden kız oğlanın aklını başından alır? Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Efendim,uzun süreli hafızanın kaynağı duygulardır.İnsanlığın hafızası bu yönüyle duygular ile süregelmiştir.Bir köpeği gördüğünde korkan biri ile,Ateş etrafında yırtıcı bir hayvan gören İlkel insan,aynı duygulardan beslenmiştir. Akıl bir hedefi gerçeleştirmek için yöntem belirlerken Duygular,o hedefi belirleyendir ve bu suretle sizi siz yapar.. Link to post Sitelerde Paylaş
evrensel-insan 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Efendim,uzun süreli hafızanın kaynağı duygulardır.İnsanlığın hafızası bu yönüyle duygular ile süregelmiştir.Bir köpeği gördüğünde korkan biri ile,Ateş etrafında yırtıcı bir hayvan gören İlkel insan,aynı duygulardan beslenmiştir. Akıl bir hedefi gerçeleştirmek için yöntem belirlerken Duygular,o hedefi belirleyendir ve bu suretle sizi siz yapar.. Sen insanoglu numenal yetisinin yani beynin fonksiyonunun sadece akildan ibaret oldugunu mu soyluyorsun? Akil sadece tatmin olmak icindir ve bu da duyusal ve duyumsaldir. Bunun da bir ucu bu tatminin inanc ve ideoloji ile dogrulanmasina baglidir. Burada da ego soz konusudur. Bu da zaten aklin kendini inandirdigi dogruluk savasimini ve bu dogrulugun getirdigi degeri kaybetmeme savunma savasimini hele hele bilgisi yoksa; saldiri olarak verir. Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi [ Senin bilmediğin şey şudur. Akıl ile duygular ayrılamaz bir bütündür. Hadi biyoloji, nöroloji filan anlamyıorsun, bari Türkçe bilseydin. Mesela, neden öfkede akıl yoktur. Neden kız oğlanın aklını başından alır? Evet Animal biz bunu biliyoruz.Bu suretle Allah ve Muhammed bir dir deriz.Lakin bu iki si yine ayrılır.Duygular yoğun olarak hafıza ile çalışır.Akıl ise Andadır. (Anlıktır) Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Sen insanoglu numenal yetisinin yani beynin fonksiyonunun sadece akildan ibaret oldugunu mu soyluyorsun? Akil sadece tatmin olmak icindir ve bu da duyusal ve duyumsaldir. Bunun da bir ucu bu tatminin inanc ve ideoloji ile dogrulanmasina baglidir. Burada da ego soz konusudur. Bu da zaten aklin kendini inandirdigi dogruluk savasimini ve bu dogrulugun getirdigi degeri kaybetmeme savunma savasimini hele hele bilgisi yoksa; saldiri olarak verir. Sadece İnsan değil,tüm kainat bir Akıldan müteşekkildir.İnsanda bunun bir parçası doğal olarak.Duygu durularıızı belirleyen bir hormonel denge bulunur.Bu hormonel denge yi oluşturan bir akıl ise;açığa çıkan duygular olur... Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi [ Evet Animal biz bunu biliyoruz.Bu suretle Allah ve Muhammed bir dir deriz.Lakin bu iki si yine ayrılır.Duygular yoğun olarak hafıza ile çalışır.Akıl ise Andadır. (Anlıktır) Hala aynı dangalaklıkta ısrar ediyorsun birader. Akıl ve duygular, ayrılmaz bir bütündür, anlığı zartı zurtu yoktur. Duygular temel olarak ilkel beyin, limbik sistemden, akıl beyin zarından kaynak alır. Ama bu ikisi ayrılamaz. Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Byin dediğinin tümü bir Akıldan oluşur.Aslında tüm evren bir akıldır.Hemde saf Akıl.Bu yüzden biz Akl-ı Küll deriz.... Link to post Sitelerde Paylaş
evrensel-insan 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Sadece İnsan değil,tüm kainat bir Akıldan müteşekkildir.İnsanda bunun bir parçası doğal olarak.Duygu durularıızı belirleyen bir hormonel denge bulunur.Bu hormonel denge yi oluşturan bir akıl ise;açığa çıkan duygular olur... Tum kainatin bir akildan mutesekkil oldugunu sana soyleten bilimsel bir olgu, teori v.s. var mi? Ayrica akil nedir/kimdir, aciklar misin? Butun bunlari soyleyen kimdir/nedir ve neye gore soyler? Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi İnsan bedenini ve Duygularını oluşturan hepsi bir evrensel Akıldır.Bu sadece İnsana değil tüm evrende gözlenebilir.Hipotalamusu hipofize bağlayan bir akıl dır.Epifiz bezinden uyku salgılatan ve bu bezleri oluşturan bir Akıldır.Vücutta ve kainatta bir denge kuran yine bir Akıl dır.Rastgele olmaz hiçbir beden,herkese işleyen yasalar vardır evrende ve asla şaşmaz... Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Byin dediğinin tümü bir Akıldan oluşur.Aslında tüm evren bir akıldır.Hemde saf Akıl.Bu yüzden biz Akl-ı Küll deriz.... Zavallı... İşin içinden çıkamayınca, gaz toz ve kaya yığını kainata da akıl verdin ya, bu kadar acz içinde kalmak acı gelmiş olmalı sana. Koca kainat akılsa zaten, tanrı denen zımbırtıya ne hacet var? Ha, haklı olduğunu söylemek gerekiyor gerçi. Evet, en dandik şey, mesela bir elektron bile aklı olan bir şey. Aklı sadece protonun çekimine ve diğerini itmeye çalışıyor. Ama işte o kadarcık akıl, aha şunu yaratacak kadar büyük işler başarabiliyor: Link to post Sitelerde Paylaş
evrensel-insan 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi İnsan bedenini ve Duygularını oluşturan hepsi bir evrensel Akıldır.Bu sadece İnsana değil tüm evrende gözlenebilir.Hipotalamusu hipofize bağlayan bir akıl dır.Epifiz bezinden uyku salgılatan ve bu bezleri oluşturan bir Akıldır.Vücutta ve kainatta bir denge kuran yine bir Akıl dır.Rastgele olmaz hiçbir beden,herkese işleyen yasalar vardır evrende ve asla şaşmaz... Senin yazdiklarin panteizmin inancidir. Yani evrene akil yuklemek. Yalniz bir noktayi atliyorsun, gozlemleyeni ve bu cumleyi kullanani. Senin cumlen metafizik naturalizm ile birebir ortusuyor. Yani evrene ve dogaya akil yuklemek ve onlarin yasalari olduguna inanmak. Link to post Sitelerde Paylaş
evrensel-insan 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Senin yazdiklarin panteizmin inancidir. Yani evrene akil yuklemek. Yalniz bir noktayi atliyorsun, gozlemleyeni ve bu cumleyi kullanani. Senin cumlen metafizik naturalizm ile birebir ortusuyor. Yani evrene ve dogaya akil yuklemek ve onlarin yasalari olduguna inanmak. Natüralizm' iki farklı felsefik görüşte incelenir: Yöntemsel natüralizm (veya bilimsel natüralizm) ki bu epistemoloji üzerine yoğunlaşır: "Dünya üzerinde güvenilir bilgiyi edinmenin yöntemleri nelerdir?". Metafizik ve dini inançtan bağımsız, özellikle "bilgi" edinmenin pratik yöntemleriyle ilgili epistemolojik bir bakış açısıdır. Buna göre varsayımların doğal neden ve olaylara göre açıklanıp test edilmesi gerekir.[1] Gözlemlenebilir eylemlerin açıklamaları yalnızca doğal nedenlerle ilişkilendirildikleri sürece pratik ve faydalı olur (mesela "kesin işleyişler" buna örnektir, ama "şüpheli mucizeler" değil). Yöntemsel natüralizm modern bilimin temel prensibidir. Bazı filozoflar bu düşünceyi daha da genişleterek yöntemsel natüralizmin felsefenin de temel prensibi olduğunu söylemişlerdir. Bu bakış açısına göre bilim ve felsefe bir bütündür. W.V. Quine, George Santayana ve diğer bazı filozoflar da bu düşünceyi desteklemişlerdir. Metafizik natüralizm, (veya ontolojik natüralizm veya felsefik natüralizm) ontoloji üzerine yoğunlaşır: Bu bakış açısı daha çok varoluş ile alakalıdır: var olan nedir ve var olmayan nedir? Natüralizm "tabiat vardır ve bütün temel doğrular tabiatın doğrularıdır."[2] metafiziki pozisyonuna sahiptir.-Alinti- http://tr.wikipedia.org/wiki/Nat%C3%BCralizm_(felsefe) Seninki 19. yuzyildan kalma olan ikincisi, yani metafizik naturalizm, Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Tanrı Küll-i Aklın ta kendisidir. Bununla beraber gözleyen de kendisidir,gözlemlenende.Bazı gözler fark etmesede... Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Tanrı Küll-i Aklın ta kendisidir. Bununla beraber gözleyen de kendisidir,gözlemlenende.Bazı gözler fark etmesede... Bu da materyalizmin ta kendisi oldu. Tanrı biz, bastığımız taş, gökteki kaya ise, neden bedeviye gidip, sana sülalende ne kadar karı varsa helal kıldık diye söylesin o zaman? Link to post Sitelerde Paylaş
evrensel-insan 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Tanrı Küll-i Aklın ta kendisidir. Bununla beraber gözleyen de kendisidir,gözlemlenende.Bazı gözler fark etmesede... Anlasildi. Burada inantla sorgulanmak istenmeyen bir bilincaltisartlanmisliginin alisilagelmis temelsiz, tutarsiz, gereksiz ve luzumsuz bir savunmasi var. Zaten bu durumda da diyecek baska bir sey yok. Umarim en azindan mesajlar okunup algilanmak ister. Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Tüm Felsefeler tevhidi İnancın içerisinde vardır.Bu süretle adı tevhittir,yani birliktir.Materyalizm den idealizm kadar tüm felsefeleri barındırır.Felsefe den farklı olarak yaşam biçimidir.Tevhidi yaşarsın.Adım adım yaşarsın hemde.Kainat hep kendini anlatır.Sende 5 fonksiyonlu makineden seyredersin tüm anlatılanları.İşte bu Kelime-i Şahadet yani şahit olursun... Link to post Sitelerde Paylaş
bakifani 0 Ağustos 10, 2012 gönderildi Raporla Share Ağustos 10, 2012 gönderildi Şart yoktur bizde.İkna et sana inanayım.Biz bu Akl-ı yaşayarak görüyoruz.Evrende bir akıl olmadığını İspat edin.Her oluşumun rastgele olduğunu kanıtlayın size inanayım... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts