Jump to content

kadıköy - kartal metrosu


Recommended Posts

bugün denedim ve beğendim. derinliğinden etkilendim, metroya bininceye dek 2 yürüyen merdiven değiştiriliyor. bu yürüyen merdivenlerin bir tanesinin uzunluğu tahminen 30 metre; 30X2= 60 metre yürüyen merdivenler, 10 metre de giriş katı irtifası olsa, 70 metre yerin altına iniliyor demektir. daha önce bu kadar derinliğe inmemiştim. yurda boduna yararlı olsun.

esenlikle.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bugün denedim ve beğendim. derinliğinden etkilendim, metroya bininceye dek 2 yürüyen merdiven değiştiriliyor. bu yürüyen merdivenlerin bir tanesinin uzunluğu tahminen 30 metre; 30X2= 60 metre yürüyen merdivenler, 10 metre de giriş katı irtifası olsa, 70 metre yerin altına iniliyor demektir. daha önce bu kadar derinliğe inmemiştim. yurda boduna yararlı olsun.

esenlikle.

kapanışı türkçe yapmışsın ançıp iletinde 7 tane türkçe olmayan sözcük kullanmışsın. tengri karşılığını verecek :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

valla sizin ordaki dinci iktidarı, belediyeyi bilmemde kayseride bir tramvay sistemi yaptılar, akıllara zarar.

çarşının tam ortasından, yaya ve araç trafiğinin içinden gidiyor tramvay. :huh:

Tramvay geçerken trafik alt üst oluyor. :angry:

En önemliside yaptıkları tramvay otogara uğramıyor. :D

Biz kendi aramızda ona hasekinin treni diyoruz. :ph34r:

Link to post
Sitelerde Paylaş

ben de kullandım. metro gerekli modern bir ulaşım aracı. tespitlerim. izmir metrosundan 3 kat pahalı. havalandırma yetersizdi. çok gürültü vardı. iniş-çıkış ve yürüme yolu uzundu. gecikmeli çalıştı. sinyal alamıyoruz diye 3 kez yolda durdu.

Tespitlerini doğru olduğunu kabul ederek birşey sormak istiyorum? İzmir metrosundan 3 kat pahalı demişsin, bakarak bunu anladınız mı? Ya da gazetelerden mi okudunuz bunu? İstanbul'da metro yapımı tabiki, İzmirden pahalı olur, fakat işin ilginci bunun bir kişi tarafından kedinin ciğere baktığı gibi bir çırpıda anlaşmasıdır. İlginç değil mi? :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Demiryolları Almanlarındı.

İngilizler, Fransızlar işletiyordu.

İşletme lisanı, Fransızcaydı.

Meslek, Türklere kapalıydı.

Hatta, imtiyazlar, ödenen paralar kesmemiş, Alman demiryolu mühendisi, ray döşüyoruz ayaklarıyla Zeus sunağını araklamıştı;

memleketi söğüşlüyorlar,

inek gibi sağıyorlardı.

Mustafa Kemal geldi...

Demiryolları millileştirildi.

Milletin oldu.

Vagon fabrikası kuruldu.

Okul kuruldu.

Demiryolcu yetiştirildi.

Tek kuruş borç almadan, bunların yaptığının dört

katı demiryolu yapıldı.

Sonra, bunlar geldi.

Ankara-İstanbul hızlı treni...

Çinliler yapıyor.

Lokomotifler İspanya’dan.

Rayları bile İspanya’dan.

Makinistler desen...

Almanya’da eğitildi.

Konya-Ankara?

Raylar, İtalyan.

Vagonlar, İspanyol.

Marmaray, Japon.

Vagonları, Güney Kore.

Ankara metrosu...

Sistemi, Alman, İtalyan.

Vagonları, Çin’den.

İstanbul metrosu...

Sistemi, Fransız, Alman.

Vagonları, Güney Kore’den.

(Metrobüs, Hollanda’dan.

Deniz otobüsü, Avustralya’dan.

Fatih Sultan Mehmet

Köprüsü’nün asfaltı teee

Trinidad Tobago’dan.

Metro diye market var...

O bile Alman!

Neyse, konuyu dağıtmayalım.)

Ankara-Eskişehir

Aliağa-Menderes

Bandırma-Menemen

Bursa tramvayı, İspanyol.

Balıkesir-Eskişehir, Fransız.

Köseköy-Gebze, İtalyan.

Gebze-Halkalı, İspanyol

Ankara-Sivas, çekik gözlü.

Sivas-Erzincan, İtalyan.

Testleri, Çek Cumhuriyeti’nde yapılıyor iyi mi... Çek Cumhuriyeti müsait değilse, haaadi bakalım Almanya’ya Fransa’ya gönderiliyor; lokomotifleri zaten gemiyle Güney Kore’den geliyor.

Edirne’den Ardahan’a

hızlı tren için Çinlilerle

masaya oturuldu, Çinliler etap etap döşeyelim diyor, hükümetimiz komple boydan boya döşeyin diyor; kondüktör’ün düdüğü Çin’den.

Güzergâhlar üzerindeki...

Koyunlar Macaristan’dan.

İnekler Uruguay’dan.

Tek tesellimiz var...

Trene bakan öküzler yerli! Yilmaz özdil

tarihinde KaraCat tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 years later...

Kadıköy - Kartal metrosu 3 durak daha uzayarak Tavşantepe son durak oldu şuanda. 1-Kurfalı/Adnan Kahveci, 2-Pendik, 3-Tavşantepe duraklarının arası birbirine çok yakın. Tavşantepe durağı, adı gibi sahil tarafında mezarlık tepesi olduğu için merdiven güzergah derinliği de fazla oldu. Kadıköy - Tavşantepe son durağı, Kaynarca ytong yanındaki araziye yapılsaydı, yani 2 km. daha kaynarca tarafına yakın yapılsaydı Gebze - Harem dolmuşlarındaki yoğunluk bariz şekilde azalırdı. Ama malesef Kaynarca üstgeçit ile Tavşantepe metro arasında 4 km. mesafe olduğu için yürümesi 30 dakika sürüyor ve bu yolu yürümek istemeyen dolmuşa 1,80 indi-bindi parası vermeye koyuluyor. O zaman da madem 1,80 indi-bindi parası vereceğim, 20 kuruş daha vereyim 2 TL'ye Maltepe AVM durağına kadar gideyim diyor. Maltepe'nin uzağına gidenlere Tavşantepe metro kolaylık oldu ama Kaynarcalılar çelişkide kalarak 1,80 indi-bindi ücretiyle Tavşantepe'ye, oradan da 3,55 metro ücretiyle gidecekleri yer Maltepe'den yakınsa, toplamda 5,35 TL harcamak arasında kararsız durumdalar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeraltı metrolarını hiç sevmiyorum.
Yaz sıcağında kötü kokuyor ve güvenlik görevlileri arasında çok sakallı var.
GPS'li mobil alan ölçer cihazlarıyla dolaşanlar asgari ücretlinin 3 katı maaş alıyorlar ama işleri daha basit.
Hepsinde devlet memuru gibi günlük traş olmaları mecbur edilmeli.

Link to post
Sitelerde Paylaş

_93880231_mediaitem93880230.jpg

Şanghay pudong havalimanı ile şehir merkezi arasındaki metro hattının manyetik levitasyon trenleri saatte 430 km hız yapıyor. Pudong Uluslararası Havalimanı'ndaki yolcuları şehir metro hattına taşıyor. 30 km'lik bir hat üzerinde çalışan tren, bu mesafeyi 7 dakikada geçebiliyor.

Manyetik raylı tren adıyla da bilinen manyetik levitasyon (MAGLEV) trenleri, raylı bir sistem üzerinde kayıyor; tekerlek sürtünmesi söz konusu olmadığı için daha fazla hız yapabiliyor. Bu sistemde mantık; Mıknatısta bir artı uç ile eksi uç birbirini çekerken iki artı uç (veya iki eksi uç) birbirini iter. İşte manyetik kaldırma sisteminde bu itmeden yararlanılır ve elektro mıknatıslarla tren vagonları hızla ileri doğru itilir.  

tarihinde Engse Hohol tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...