Jump to content

Eyvahcubbeliye İslam ile ilgili herşeyi sorabilirsiniz...


Recommended Posts

Sezgilerle bir yere varamayız. Başka sorun varsa bekliyorum. Yahut yazdıklarımda yanlış veya çelişki varsa buyur söyle.

Lafa bak, kıvırtmanında bu kadarı olmazki, hani iman kalp işiydi cübbeli, sezgilerinin işi demek değilmi bir yerde bu? şimdi sezgi kötümü oldu? dürüstçe cevap ver, sen 6 yaşında kendini bilmeyen bir kız çocuğunu eş diye alabilirmisin kuranına göre?
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,9k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Sorularıma cevap bekliyorum gelince hacım.Arada görmezsin falan diye yazıyorum.Hacım kızma ama aklıma bir soru daha geldi.Nisa/140:Kitapta, Allah'ın ayetlerini inkar ettiklerini ve onlarla eğlendiklerini duyarsanız, başka bir bahisten söz açıncaya dek onlarla oturmayın, yoksa siz de onlara benzersiniz diye size bir emir indirmiştir. Şüphe yok ki Allah, münafıklarla kafirlerin hepsini de cehennemde toplayacaktır.

Şimdi senin bizimle konuşman senin imanını tehlikeye sokuyor.Yasak yani.Niye bizimle konuşuyorsun?

Hz. Peygamberim sav. Ebu Leheble konuştu. Ona İslamı anlattı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Lafa bak, kıvırtmanında bu kadarı olmazki, hani iman kalp işiydi cübbeli, sezgilerinin işi demek değilmi bir yerde bu? şimdi sezgi kötümü oldu? dürüstçe cevap ver, sen 6 yaşında kendini bilmeyen bir kız çocuğunu eş diye alabilirmisin kuranına göre?

Kendini bilmeyen birini eş olarak almam.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kendini bilmeyen birini eş olarak almam.

Forumdaşlarım ben nasıl alıntı yapılıp ( forumdaki imzalık iletilere asılır bilmiyorum) bir zahmet cübbelinin hakiki kuran müslümanlığında çıkışının belgesi olan bu yazıyı benim adıma asarmısınız :) sonuçta kuranın allahının hükümlerini inkar etti bu yazısıyla, allahın dediğinin dışına çıkmak bir müslümanın ne haddine cübbeli,.....değilmi ama
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende onu diyorum hacım.Ol deseymiş tek peygamberle tek kitapla tüm dünyaya gönderseymiş İslam'ı.Bunun hikmeti nedir?

İnsan düşünen ve sorgulayan bir varlık değil midir hacım?

Allah bizi sorgulayan bir canlı olarak yarattıysa biz sorgulamayarak Allah'ın emrine karşı gelmiş olmaz mıyız hacım?

Biz niye ona kul köle oluyoruz haşa.Allah'ın ihtiyacı yok,bizim ihtiyacımız varsa eğer bizim Allah'ın kölesi olmamızdaki hikmet ve fayda nedir hacım?

Hacım bekliyorum cevaplarını.

Link to post
Sitelerde Paylaş

cübbeli, benim sorumu da yanıtlarsan çok sevineceğim, Allah'tan senin için bol bol bonus dileyeceğim. Söz.

İslam'da Zıhar diye bir uygumala var, bilirsin. Adam karısına "Sen bana anamın sırtı gibisin" dediğinde kadınla olan bütün münasebetleri bıçak gibi kesiliyor, erkeklik görevlerinden vs. o saniye azloluyor. Ondan sonra eve kimi isterse onu getiriyor, istediğini yapıyor ama kadın, zıhar net bir boşama yöntemi olmadığı için evde kalmaya devam ediyor. Mecbur. Yani evdeki besleme olarak hayatına devam etmek ve kocası ne yaparsa ona göz yummak zorunda çünkü artık o onun annesi gibi oldu..

Olur da adam karısıyla yeniden seksüel ilişki kurmak isterse kefaret ödemek zorunda. Kefaret ise ya bir köle azat etmek, ya iki ay oruç tutmak ya da 60 açı bir günlüğüne doyurmak. Kimse "sen bana anamın sırtı gibisin" dediği bir kadını evdeki beslemeye çevirdikten ve üstüne yeni yeni hatunlar getirdikten sonra böyle bir kefaretin altına girmez, o kadını da geri istemez ya, o da ayrı. Yani boş iş..

Bütün bu olan biten Mücadele Suresi 1, 2, 3, ve 4. ayetlerle sabittir, olay böyledir.

Bu rezilliği nasıl açıklıyorsun, onaylıyor musun, savunabiliyor musun?

Erkeğin, hiçbir neden olmaksızın, kadını sözde çekici bulmadığı ya da başka birinden hoşlanıp da bütün enerjisini ona aktarabilmek istediği için onu evdeki işçi, besleme vb. hale getirmesi, sizin söyleyegeldiğiniz "İslam kadını yüceltir" mottosuna temelden ters değil mi?

Kadını boşayıp kendi haline de bırakmıyor.. Kadın o evde yaşamaya mahkum. Hani boşasa, gidip başkasıyla evlenir belki, veya babasının evine dönüp kocasının getirdiği hatunları seyretmek zorunda kalmaz... Yani, üstüne başka kadınlar gelen biri, hiç değilse arada bir de olsa kocasıyla kadın-erkek ilişkisini yaşayabiliyor ama zıharda öyle bir şey de yok. Hatta tam olarak sadece seksüel ilişkiyi bitirmek için uygulanan bir yöntem.

İslam öncesi çok putlu dönemlerden kalma bir Arap geleneği, Kur'an'a girerek meşrulaşmış yine..

Köleliğin bir diğer ve belki daha da acımasız bir türü..

İSLÂM’DA ZIHAR YOKTUR:

Zıhar, Arapça’da “zahr” kökünden gelen bir kelimedir. Sırt demektir. İslâmiyet öncesi cahiliyet döneminin bir cahiliye âdetine mecazî isim olmuştur.

İslâmiyet bu insafsız âdeti kaldırmıştır.

Şöyle ki: İslâm öncesi cahiliyet döneminde karısının mahrem bir uzvunu annesinin veya bacısının mahrem bir uzvuna benzeten kişi bu davranışıyla zıhar yapmış olur; yani böylece karısını yalnızlığa ve çaresizliğe terk etmiş olurdu.

Zıhar yapılan kadın, kocasından boşanmış sayılmıyor; kocasının elinde bulunuyor. Fakat kocasıyla evlilik hayatı bitiyordu! Ne serbest kalıyordu ki, başka bir evlilik yapsın! Ne kocasının nikâhında sayılıyordu ki, evlilik hayatı devam etsin!

Yani zıhar adeti, erkeğin elinde tam bir ceza makinesi gibi idi. Erkek bu makine ile kızdığı zaman eşine ceza vermiş oluyordu.

Korkunç bir zulüm!

Kur’ân bu hükmü derhal kaldırdı ve cezayı, zıhar yapmaya teşebbüs eden erkeğe kesti!

ZIHAR YAPMANIN CEZASI ERKEĞE:

Havle binti Salebe bir gün Resûlullah Efendimiz’e (asm) gelerek kocasından yakındı ve dedi ki:

“Yâ Resûlallah! Kocam gençliğimi yedi. Karnım ona saçıldı. Ona çocuk doğurdum. Nihayet yaşlanıp çocuktan kesildiğim zaman kocam bana zıhar yaptı. Ben de halimi sana arz ediyorum.”1

Kadın böyle demeye devam ederek yakınmalarını sürdürünce, daha oradan ayrılmadan Hazret-i Cebrail (as) geldi ve şu âyetleri indirdi:

“Kocası hakkında defalarca sana müracaat eden ve Allah’a şikâyette bulunan kadının şikâyetini Allah işitti. Zaten Allah sizin konuşmalarınızı işitiyordu. Muhakkak ki Allah her şeyi hakkıyla işitir, her şeyi hakkıyla görür. Hanımlarına zıhar yapanlarınız bilsinler ki, bu sözleriyle hanımları onların anneleri olmuş olmaz. Onların anneleri, ancak kendilerini doğuranlardır. Gerçekte onlar çirkin ve asılsız bir söz söylüyorlar. Allah ise, şüphesiz ki, çok affedici ve çok bağışlayıcıdır. Hanımlarına zıhar yaptıktan sonra söylediklerinden vazgeçenler, onlarla ilişkide bulunmadan önce bir köle veya cariye azad etsinler. Böyle bir günaha bir daha girmemeniz için size böylece öğüt veriliyor. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır. Köle azad etmek için imkân bulamayanlar, hanımlarıyla ilişkide bulunmadan önce peşpeşe iki ay oruç tutsunlar. Buna da güç yetiremeyen, altmış fakiri doyursun. Bu, Allah’a ve Resûlü’ne iman ederek cahiliyet âdetlerini terk etmeniz içindir. Bu hükümler, Allah’ın koyduğu sınırlardır. Kâfirler için ise pek acıklı bir azap vardır.” 2

ZIHAR İKİ ŞEKİLDE YAPILIR:

1- Açık lâfızla. Zıhardan başka bir mânâ taşımayan lâfızla yapılır. Kişi karısına, “Sen bana annemin sırtı gibisin” derse, açık lâfızla zıhar yapmış olur.

2- Kinayeli lâfızla. Zıhar mânâsına gelebileceği gibi, başka mânâlara da gelebilen sözlerle yapılan zıhardır. Kişinin karısına, sizin de belirttiğiniz gibi, “Sen bana annem ve bacım gibisin” demesi kinayeli bir lâfızdır. Çünkü bu söz niyete bağlı olarak iki şekilde anlaşılır: 1- Zıharı kast etmişse, bu söz zıhardır. 2- Eğer zıharı kast etmemişse, meselâ böyle demekle karısını şeref ve ahlâk bakımından annesine veya bacısına benzetmişse bu söz zıhar değildir. Bu durumda bu sözle hiçbir şey yapması gerekmez.

ZIHAR YAPMAK BÜYÜK GÜNAHLARDANDIR:

Zıhar yapmak büyük günahlardandır. Haramdır. Karısına zıhar yapan kişi âyette de belirtildiği gibi karısını boşamış sayılmaz. Karısına ceza da vermiş sayılmaz.

Fakat kefareti gerektiren büyük bir günah işlemiş olur.

Kendi kendisini cezalandırmış olur.

Dipnotlar:

1- İbn-i Mace, 2063; Ebu Davud, 2214.

2- Mücadele Sûresi: 1-4.

Link to post
Sitelerde Paylaş

benim 6 yaşında bir kızla evlenme mecburiyetim yok. Alt sınır 6 dır dedim. Her müslüman 6 yaşında kızla evlenmeye mecburdur mu dedim?

alt sınırın 6 olduğunu neye göre kime göre söylüyosunuz? 5 yaşında taş gibi kuzenim var nikah düşmüyo mu şimdi

Link to post
Sitelerde Paylaş

Berkullah, on 24 August 2012 - 12:46 PM, said:

Ol deseymiş tek peygamberle tek kitapla tüm dünyaya gönderseymiş İslam'ı.Bunun hikmeti nedir?

secde 13:

Eğer dilemiş olsaydık, her bir nefse kendi hidayetini verirdik. Fakat benden çıkan şu söz gerçekleşecektir: 'Andolsun, cehennemi cinlerden ve insanlardan (inkâr edenlerle) tamamıyla dolduracağım.'

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hacım tamam da her yerde çıkarmasına engel değil ki bu ayet.Doğrudan Kuran'ı gönderseydi diğerleriyle hiç uğraşmasaydı.Tek peygamber gönderseydi.Yine inkar edenler çıkardı ama hepsinin Ortadoğu'dan çıkması inandırıcılığı kaybettiriyor hacım.

Ayrıca bu sorulara da cevap lütfen.

İnsan düşünen ve sorgulayan bir varlık değil midir hacım?

Allah bizi sorgulayan bir canlı olarak yarattıysa biz sorgulamayarak Allah'ın emrine karşı gelmiş olmaz mıyız hacım?

Biz niye ona kul köle oluyoruz haşa.Allah'ın ihtiyacı yok,bizim ihtiyacımız varsa eğer bizim Allah'ın kölesi olmamızdaki hikmet ve fayda nedir hacım?

tarihinde Berkullah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

1-Mihraçta Muhammed’in Allahın tahtına Atmosferin yedinci katına çıktığı doğru olabilir mi?

Gitmesine ne gerek vardı? Allahın Muhammed’in yanına gelmesi daha kolay olmaz mı?

Miraç nedir? Miraç'ta ne olmuştur?

Allah’ın emriyle Peygamber Efendimiz (sas)’in rûhen ve bedenen, Burak (1) isimli semavî bir binite binerek Cebrail ile birlikte Mekke’deki Mescid–i Haram’dan Kudüs’teki Mescid–i Aksa’ya (Beytü’l–Makdis) kadar yapmış olduğu gece yolculuğuna –ki buna İsra denilir–, oradan da bir mi’râcla (manevî asansör) yedi kat göklere yükselip tâ Sidretü’l–Müntehâ’ya ulaşması, burada Cebrail’i arkada bırakıp Refref denilen ledünnî binitle Allah’ın huzuruna varıp O’nun Zât–ı Akdes’ini yakînen müşahede etmesi ve zaman–mekân üstü konuşması olaylarına Mi’râc denilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim ihtiyacımız varsa eğer bizim Allah'ın kölesi olmamızdaki hikmet ve fayda nedir hacım?

İnançlı olmanın insana faydaları:

1- İntihar etmez.

2- Başına gelen musibetlere sabreder, kahretmez.

3- Fakir de olsa mutludur.

4- Sakatta olsa isyan etmez.

5- Savaştan kaçmaz. Şehit veya gazi olmayı ister.

İlk anda aklıma gelenler. Bu liste uzar da uzar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

intihar edinin cehenneme gideceği bir dinde

dini adına cinayet isleyen

masumları öldüren

intihar cihat bombacılarına, bu katillere cennet varmıdır

X adında bir kafir ülke bir müslüman ülkeye silah zoruyla girip o bölge halkını öldürmeye başlamışsa bu bir savaş sebebidir ve bütün müslümanların bu kafir ülkeyle savaşması lazımdır.

sorumun cevabı bu değil

intihar ederken katil olmuş bu adama cennet varmıdır

bu adamı intihara ve katilliğe gönderen liderine cennet varmıdır

Link to post
Sitelerde Paylaş

Baykush, on 23 August 2012 - 10:03 PM, said:

İsanın annesi meryemin kocası olmadığı için cennette kime karılık yapacak?

Meryem'in biri Tanrı'dan dördü Yusuf'tan beş tane çocuğu olmuş incil'e göre..

Marangozun oğlu değil mi bu? Annesinin adı Meryem değil mi?

Yakup, Yusuf, Simun ve Yahuda O’nun kardeşleri değil mi?(matta 13-55)

Hz. Meryem validemiz cennete Hz. Peygamberimizin zevcesi olacak.

ona da göz koydu yani.. :)
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...