Jump to content

mars(müslüman arkadaşlar cevap versin)


Recommended Posts

Arkadaşlar:

Bulutların hareketini rüzgarın kuvvetiyle olduğunu söylüyorsunuz, dağların hareketini ise kıyamete bağlamak çok sığ bir düşünce. Biliyoruz ki yeryüzünde kıtalarda hareketlilik her zaman mevcuttur, bu bilgi sabit ve gerçektir...

Selametle...

o ayetin 3 anlamı olduğu görüşündeyim çünkü elmalı gibi birinin yanılması çok zor.

1. anlam dünyanın yuvarlak oluşu

2.kıtalardaki hareketlillik vede dünyanın dönüşü

3.kıyametin habercisi

Link to post
Sitelerde Paylaş
dünya döndüğü halde neden biz dönmüyoruz? aslında bizde dönüyoruz.ama hissetmiyoruz.ayrıca şunuda incele:

GÜNEŞ'İN GİDİŞ İSTİKAMETİ

Geceyi, gündüzü, Güneş'i ve Ay'ı yaratan O'dur; her biri bir yörüngede yüzüp gidiyor. (Enbiya Suresi, 33)

Yukarıdaki ayette geçen "yüzme" kelimesi Arapçada "sabaha" olarak ifade edilir ve Güneş'in uzaydaki hareketini anlatmak üzere kullanılmaktadır. Bu kelime Güneş'in uzayda hareket ederken kontrolsüz olmadığı, ekseni üzerinde döndüğü ve dönerken bir rota izlediği manasındadır. Güneş'in sabit olmadığı belli bir yörüngede yol almakta olduğu, bir başka ayette de şöyle bildirilmektedir:

Güneş de, kendisi için (tespit edilmiş) olan bir karar yerine doğru akıp gitmektedir. Bu üstün ve güçlü olan, bilenin takdiridir. (Yasin Suresi, 3

Kuran'da bildirilen bu gerçekler, ancak çağımızdaki astronomik gözlemlerle anlaşılmıştır. Astronomi uzmanlarının hesaplarına göre Güneş, Solar Apex adı verilen bir yörünge boyunca Vega Yıldızı doğrultusunda saatte 720.000 km'lik muazzam bir hızla hareket etmektedir. Bu, kabaca bir hesapla, Güneş'in günde 17 milyon 280 bin km yol katettiğini gösterir. Güneş'le birlikte onun çekim sistemi içindeki tüm gezegenler ve uyduları da aynı mesafeyi katederler.

DÜNYANIN YUVARLAKLIĞI

Gökleri ve yeri hak olarak yarattı. Geceyi gündüzün üstüne sarıp-örtüyor, gündüzü de gecenin üstüne sarıp örtüyor... (Zümer Suresi, 5)

Kuran'ın evreni tanıtan ayetlerinde kullanılan ifadeler oldukça dikkat çekicidir. Üstteki ayette "sarıp örter" olarak tercüme edilen Arapça kelime "yukevviru"dir. Bu kelimenin Türkçe karşılığı, "yuvarlak bir şeyin üzerine bir cisim sarmak"tır. (Örneğin Arapça sözlüklerde "başa sarık sarma" gibi yuvarlak cisimleri içeren fiiller için bu kelime kullanılır.) Ayette, gecenin ve gündüzün birbirlerinin üzerlerini sarıp-örtmeleri (tekvir etmeleri) konusunda verilen bilgi, aynı zamanda Dünya'nın biçimi konusunda kesin bir bilgi içermektedir. Ancak ve ancak Dünya'nın yuvarlak olması durumunda bu ayette ifade edilen fiil gerçekleşebilir. Yani 7. yüzyılda indirilen Kuran'da Dünya'nın yuvarlak olduğuna işaret edilmiştir

Kuran, Allah’ın sözü olduğu için bilimsel tarifler yapılırken olabilecek en doğru kelimeler kullanılmıştır. Herhangi bir insanın bunları bilip kullanması mümkün değildir. Ama Allah herşeyi bildiği için gerçekleri istediği herhangi bir dönemdeki insanlara bildirebilir.

Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar; güneş ve ayı emri altına almıştır. Her biri belirtilmiş bir süreye kadar akıp gider. İşte (bütün bunları yapan) Rabbiniz Allah'tır. Mülk O'nundur. O'nu bırakıp da kendilerine taptıklarınız ise, bir çekirdek kabuğuna bile sahip değillerdir. Fatır 13

Güneş, kendisi için belirlenen yerde akar. İşte bu, aziz ve alim olan Allah'ın takdiridir. Yasin 38

Allah, gökleri ve yeri hak ile yarattı. Geceyi gündüzün üzerine örtüyor, gündüzü de gecenin üzerine sarıyor. Güneşi ve ayı emri altına almıştır. Her biri belli bir süreye kadar akıp gider. Dikkat et! O, azizdir, ve çok bağışlayandır. Zümer 5

Güneş ve ay bir hesaba göre (hareket etmekte) dir. rahman 5

Şimdi yazımı okuyacak arkadaşlar lütfen tarafsız bir şekilde yazdığım ayetleri okusun.

Yukardaki ayetlerde güneşin ve ayın Allah tarafından hareket ettirildiği ve akıp gittikleri yazmaktadır.Eğer 1400 yıl önce çölde yaşayan arap bedevisinin aklıyla düşünürsek güneşin ve ayın hareket ettiğini açık bulutsuz bir havada gökyüzüne bakıp kolayca görebiliriz.Çünkü açık bir şekilde güneş ve ay gökyüzünde gerçekten yüzer gibi ordan oraya gitmektedirler.Güneş doğudan doğar,batıya doğru gider,ayda aynı şekilde akşam üstü dar bir açıyla gökyüzünde görülür sonra giderek yükselir.SONUÇ OLARAK İKİSİDE HAREKETLİDİR.Bunda mucizelik pek bir olay göremiyorum.

Burada ilginç olan şudurki güneş ve ayın allah tarafından hareket ettirildiğini,bir yere gittiğini söyleyen kuran, dünyanın hareketinden hiç bahsetmemiştir.Ki galaksimiz içinde hareket eden güneş,dünya ve ay;güneş sistemimiz içinde hareket eden dünya ve ay;dünya merkezli ise hareket eden ise sadece aydır.

Bu kadar çok hareket içinde dünyanın hareketinden hiç bahsetmemesini neye bağlarsınız?Eğer güneş ile kıyaslıyacak olursak güneş sabit dünya hareketlidir(güneş sistemi içinde).Kuranda dünyanın hareketinden hiç bahsetmemesinin nedeni:Dünya üzerindeki - arabistan yarımadasındaki - sıradan bir insanın kaleminden çıktığı;evren hakkında ancak ortaçağdaki normal bir insan kadar bilgisi olduğu;dünya üzerindeki insanın,dünyanın hareketini algılayamayacağı;dünyayı sabit,güneş,ay ve diğer gezegenleri hareketli sandığı için olabilirmi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar; güneş ve ayı emri altına almıştır. Her biri belirtilmiş bir süreye kadar akıp gider. İşte (bütün bunları yapan) Rabbiniz Allah'tır. Mülk O'nundur. O'nu bırakıp da kendilerine taptıklarınız ise, bir çekirdek kabuğuna bile sahip değillerdir. Fatır 13

Güneş, kendisi için belirlenen yerde akar. İşte bu, aziz ve alim olan Allah'ın takdiridir. Yasin 38

Allah, gökleri ve yeri hak ile yarattı. Geceyi gündüzün üzerine örtüyor, gündüzü de gecenin üzerine sarıyor. Güneşi ve ayı emri altına almıştır. Her biri belli bir süreye kadar akıp gider. Dikkat et! O, azizdir, ve çok bağışlayandır. Zümer 5

Güneş ve ay bir hesaba göre (hareket etmekte) dir. rahman 5

Şimdi yazımı okuyacak arkadaşlar lütfen tarafsız bir şekilde yazdığım ayetleri okusun.

Yukardaki ayetlerde güneşin ve ayın Allah tarafından hareket ettirildiği ve akıp gittikleri yazmaktadır.Eğer 1400 yıl önce çölde yaşayan arap bedevisinin aklıyla düşünürsek güneşin ve ayın hareket ettiğini açık bulutsuz bir havada gökyüzüne bakıp kolayca görebiliriz.Çünkü açık bir şekilde güneş ve ay gökyüzünde gerçekten yüzer gibi ordan oraya gitmektedirler.Güneş doğudan doğar,batıya doğru gider,ayda aynı şekilde akşam üstü dar bir açıyla gökyüzünde görülür sonra giderek yükselir.SONUÇ OLARAK İKİSİDE HAREKETLİDİR.Bunda mucizelik pek bir olay göremiyorum.

Burada ilginç olan şudurki güneş ve ayın allah tarafından hareket ettirildiğini,bir yere gittiğini söyleyen kuran, dünyanın hareketinden hiç bahsetmemiştir.Ki galaksimiz içinde hareket eden güneş,dünya ve ay;güneş sistemimiz içinde hareket eden dünya ve ay;dünya merkezli ise hareket eden ise sadece aydır.

Bu kadar çok hareket içinde dünyanın hareketinden hiç bahsetmemesini neye bağlarsınız?Eğer güneş ile kıyaslıyacak olursak güneş sabit dünya hareketlidir(güneş sistemi içinde).Kuranda dünyanın hareketinden hiç bahsetmemesinin nedeni:Dünya üzerindeki - arabistan yarımadasındaki - sıradan bir insanın kaleminden çıktığı;evren hakkında ancak ortaçağdaki normal bir insan kadar bilgisi olduğu;dünya üzerindeki insanın,dünyanın hareketini algılayamayacağı;dünyayı sabit,güneş,ay ve diğer gezegenleri hareketli sandığı için olabilirmi?

Evet bu da Kuran'ın mevcut gözlemlere dayandığını gösteriyor..Ortada bir mucize olmadığı gibi gayet olağan gözlemler var...Nasıl bu kadar saf olup bunları mucize sanabiliyorlar anlamıyorum..

Yerin hareketine dair hiçbirşey yok..Muhammed yerin evrenin merkezinde olduğunu dahi düşünmüş olabilir..

İlk kavimleri ilkel akılsız görenler mucize atfetmeye zorluyor..

Piramitleri dahi uzaylılar yapmış diye saçmalıkla uyduruluyor..

Sanarsınızki Muhammed bir yamyam ezbere konuşuyordu bunlarda mucize..

Bu Kuran'daki mavallara bu adamların inanması daha büyük mucize:)))

tarihinde sokrates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Arkadaşlar:

Bulutların hareketini rüzgarın kuvvetiyle olduğunu söylüyorsunuz, dağların hareketini ise kıyamete bağlamak çok sığ bir düşünce. Biliyoruz ki yeryüzünde kıtalarda hareketlilik her zaman mevcuttur, bu bilgi sabit ve gerçektir...

Selametle...

Sanırım Allah aynı görüşte değil sizinle; çünkü bu ayeti tam buraya koymuş...

Link to post
Sitelerde Paylaş
"Dağları görürsün de, onları donmuş sanırsın; oysa onlar bulutların sürüklenmesi gibi sürüklenirler. Her şeyi sapasağlam ve yerli yerinde yapan Allah’ın sanatıdır (bu)." (Neml Suresi, 88)

Kuran, dünya merkezli bir evren modelinin benimsendiği bir çağda, dünyanın aslında bulutlar gibi hareket eden bir cisim olduğunu belirtmektedir. Ayette dünya kelimesi yerine dağ kelimesinin yer alması da ilgi çekicidir. Çünkü dağlar dünyadaki sabitliğin simgesidir. Sabit gibi gözüken dağların hareket etmesi demek dünyanın hareket halinde olması demektir.

Mecazi bir açıklama yapmışsınız,gerçekci olarak açıklamanız uzay bilime ters düşüyor.Sakın ola ki NASA ' ya böyle bir ileti gönderme sonra sana :P :P ler,sayın müslüman.

Link to post
Sitelerde Paylaş
200 yıl sonra diyelim insanlık marsa yerleşti tabiki muslumanlarda..

kıbleyi nasıl ayarlayacaksınız?

200 yıl sonra cehennemin güzel bir yerinde namaz kılacaksın sen bize marsı sormayı bırakta orda hangi kıbleye döneceğini düşün dostum..

Böyle boş konuları neden tavanarasına almıyorsunuz..

Link to post
Sitelerde Paylaş
200 yıl sonra cehennemin güzel bir yerinde namaz kılacaksın sen bize marsı sormayı bırakta orda hangi kıbleye döneceğini düşün dostum..

Böyle boş konuları neden tavanarasına almıyorsunuz..

Aslında başta almayı düşünmüştüm ama güzel bir içerik oluştu, kalsın :rolleyes:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Aslında başta almayı düşünmüştüm ama güzel bir içerik oluştu, kalsın :rolleyes:

Çok adilsin burda nice müslüman konuları hiç bir şekilde bekletilmeden kaldırıldı..o zmanda bekleseydiniz ya içerik oluşurdu..

tarihinde dirilisbasliyor tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
200 yıl sonra diyelim insanlık marsa yerleşti tabiki muslumanlarda..

kıbleyi nasıl ayarlayacaksınız?

Bende ciddiye aldım, Şuraya bir bakayım dedim.

Eğer insanlık 200 yıl sonra marsa yerleşirse ben yinede yaratıcıya günlük teşekkürümü elimden bırakmam.

Paki ya;

200 yıl sonra istisnasız bütün bilimadamları kainatın ve marsın bir yaratıcısı olduğunu bilimsel kabul edip isbatta ederlerse (yeryüzünde bazı bilimadamlarının Allaha inandıkları gibi) sen kendini nasıl ayarlarsın?

......

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bende ciddiye aldım, Şuraya bir bakayım dedim.

Eğer insanlık 200 yıl sonra marsa yerleşirse ben yinede yaratıcıya günlük teşekkürümü elimden bırakmam.

Paki ya;

200 yıl sonra istisnasız bütün bilimadamları kainatın ve marsın bir yaratıcısı olduğunu bilimsel kabul edip isbatta ederlerse (yeryüzünde bazı bilimadamlarının Allaha inandıkları gibi) sen kendini nasıl ayarlarsın?

......

Bilim adamı ve inanmak kelimeleri yanyana gelemez; bir yanlışın olmalı... :rolleyes: İspat ederlerse, zaten bilmiş olurlar, inanmazlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi gözlemlere göre yazılmış bir Kuran..

Tabiki muhammed tarafından..

Muhammed ve diğerleri güneş ve ayı gözlemleyebilirler..

Bakınca güneş ve ayın bir yerden bir noktaya doğru aktığını ya da yüzdüğünü görebilirler..

Güneşin ve ayın hareket halinde olduğunu Kuranın yazmaması mucize olurdu..

Ne dedik gözlemlenebiliyorlar..

Kuranda gözlemlenemeyen dünya için ise ne yuvarlak olduğu, ne kendi etrafında döndüğü, ne de güneş etrafında döndüğünü yazmaz..

Hem üzerine üstlük güneşin dünyadan gözlemlenen hareketleri dünyanın dönüşü ile ilgilidir..

Kuranın güneşin hareketi ile ilgili açıklamaları sanki güneş dünyanın etrafında dönüyor gibidir...

Oysa dünya döndüğü için güneşi dünyanın etrafında döner gibi görürüz..

Evet akıp giden ya da yüzen güneş değildir, dönen dünyadır..

Kendi etrafında sola doğru dönen bire insan önce arkasında bulunan park etmiş arabayı solda görür.. Bir müddet sonra solda gördüğü sağına geçer... İşte Muhammed bunun tam tersini düşünmüş...

Yani kendi etrafında dönmesi gerekeni sabit, arabayı onun etrafında döner vaziyette...

Link to post
Sitelerde Paylaş
200 yıl sonra diyelim insanlık marsa yerleşti tabiki muslumanlarda..

kıbleyi nasıl ayarlayacaksınız?

cahil inanırın cahil inkarcısı olur tabi.

takma kafana bunları !

ama kıbleyi bir düşün !

Kuranın kıblesi acaba nedir diye bi kafa yor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...