Jump to content

Gerçek Müslüman Ateistforumu asla tıklamaz!


Recommended Posts

bu foruma ancak beş para etmez tebliğciler...

ve de dinim bana bunu emrediyor diyen sapıklar gelir.

sıradan müslüman burada büyük bir şok yaşayabilir.

Konu başlığında vurgulamak istediğimi çok iyi anlatmışsınz.Tşk ederim.

Burada müslüman olarak yazı yazanlara asla inanmadım.Dini,bir yumurtanın içine benzetelim.Yumurtanın içi teizm.Dışı ateizm.Kabuğu kırmak önemli olan.O kabuk kırıldıktan sonra,Ateistforum saadece süreci hızlandırıyor.Kabuğu kıramayanlar yada kırmak istemeyenler "Yumurtanın dışında bir dünya" olduğunu düşünmüyorlar.Önyargıları da bu noktada başlıyor.Daha da ileri gidemiyorlar.Kabuğu kıranlar ise hakikaten sorgulama yapar hale geliyorlar.Ben kabuğun içindekilere Gerçek Müslüman diyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 278
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Özel olarak sizin için yazmamıştım.

Ama merak ettim. Bu kadar çok din ve tanrı varken neden islamı seçtiniz? Direkt islama yönelmenizde (bilmiyorum, sizi tanımıyorum) ailenizin, çevrenizin, toplumunuzun büyük çoğunluğunun bu dine üye olmasının etkisi var mıydı?

Seçtiniz mi? (unutmayın seçmek en az iki şey arasından yapılır) Bu dini seçmeden önce en az bir başka dini de incelediniz mi? Onun (varsa kitabı) ayetlerini ve felsefesini de sembolizm ile yaklaşarak anlamlandırma çabasına girdiniz mi?

Yakınlarımda dindar olan çok az; ama nihayetinde islam toplumunda yetiştiğim için, Kuran ile erken yaşta tanışmış oldum, sizler gibi. Bize "tevhid" öğretildi; ya da ben kendimce doğru anladım: Allah birdir, tektir, "en"dir, onun daha ötesinde bir varlık yok. Adına Allah demesen de öyle; o Tanrı, bu tanrı değil, Bir Tanrı. Bu bana çocukluğumdan beri çok mantıklı geldi. Bunu diyen başka din varsa ona da inanırdım. İslam olması önemli değildi. Bir de ölümden sonra varlıımızın devam etmesi olayı var. Bunları bana diyen Kuran'a inandım. Yalnız, ergenliğime kadar Kuran okurken, güzel ayetlerden sonra (Alak gibi) sıra diğerlerine gelince sıkılıyordum. İlk gençliğimde islamı boşladım; ezoterizme, gizli öğretilere, yeni çağ akımlarına filan ilgi duydum. Düşündüm ki, insanlık olaberi tek bir gerçekliği, bilgeliği bazı tür müesseseler devam ettiriyor. İslam, Hatta Kuran da bunlardan çıkmış. Bu sırada islamdan çok doğu felsefelerine, tasavvufa filan inanıyordum. Sonra Kuran geldi. Sıkılarak meallerini okuduğum Kuran'ı kendim okuyabileceğim fikrine ulaştım. O zamandan beri, Kuran'ın ezoterik felsefelerdeki panteist Tanrı anlayışını aştığını, boşu boşuna gönderilmediğini anladım. Bu arada Ateizmle de kendimi prova etmişimdir. Evren ile Hayat'ın Tanrı hiç olmadan nasıl var olabileceğini mevcut bilm verileriyle defalarca tasavvur ettim. Fakat işin içinde "madde"yi itekleyen bir unsur olduğuna hem de bilimsel olarak kanaat getirmişimdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakınlarımda dindar olan çok az; ama nihayetinde islam toplumunda yetiştiğim için, Kuran ile erken yaşta tanışmış oldum, sizler gibi. Bize "tevhid" öğretildi; ya da ben kendimce doğru anladım: Allah birdir, tektir, "en"dir, onun daha ötesinde bir varlık yok. Adına Allah demesen de öyle; o Tanrı, bu tanrı değil, Bir Tanrı. Bu bana çocukluğumdan beri çok mantıklı geldi. Bunu diyen başka din varsa ona da inanırdım. İslam olması önemli değildi. Bir de ölümden sonra varlıımızın devam etmesi olayı var. Bunları bana diyen Kuran'a inandım. Yalnız, ergenliğime kadar Kuran okurken, güzel ayetlerden sonra (Alak gibi) sıra diğerlerine gelince sıkılıyordum. İlk gençliğimde islamı boşladım; ezoterizme, gizli öğretilere, yeni çağ akımlarına filan ilgi duydum. Düşündüm ki, insanlık olaberi tek bir gerçekliği, bilgeliği bazı tür müesseseler devam ettiriyor. İslam, Hatta Kuran da bunlardan çıkmış. Bu sırada islamdan çok doğu felsefelerine, tasavvufa filan inanıyordum. Sonra Kuran geldi. Sıkılarak meallerini okuduğum Kuran'ı kendim okuyabileceğim fikrine ulaştım. O zamandan beri, Kuran'ın ezoterik felsefelerdeki panteist Tanrı anlayışını aştığını, boşu boşuna gönderilmediğini anladım. Bu arada Ateizmle de kendimi prova etmişimdir. Evren ile Hayat'ın Tanrı hiç olmadan nasıl var olabileceğini mevcut bilm verileriyle defalarca tasavvur ettim. Fakat işin içinde "madde"yi itekleyen bir unsur olduğuna hem de bilimsel olarak kanaat getirmişimdir.

1) "Apaçık" olarak indirildiği tanrısı tarafından söylenen bir kitabın, belli bir seviyeye hitap eden sembolizm ile yaklaşılarak açıklanması çelişki değil mi?

2) Kitabın nerelerine sembolizm ile yaklaşılacağı göreceli ve kişiye göre değişen bir durum değil mi? Mesela sembolik bulduğunuz birkaç kısmı yazar mısınız?

3) Kitabı ve dini mevcut dünyaya bakışınız ve toplum nezdinde yaşayışınıza uydurma çabanız değil mi sembolizm?

4) Arapların dini uygulayışını yanlış buluyor musunuz? Şeriatı yanlış buluyor musunuz?

5) Diğer tek tanrılı dinleri araştırdığınızda onlara geçme ihtimaliniz açık mıdır?

6) Diğer dinlerin tanrılarının da üyesi olmayanları ve onlara inanmayanları cehennemlerinde yakmaları/eziyet vermeleri sizi korkutmuyor mu?

7) Daha önceki yazıma cevaben yazdıklarınızda:

"Çünkü o şekilde inanıp taparlarsa bulundukları ortamdan dışlanırlar. Kendi hayata bakışları da bunu kaldırmaz. Ama bir tanrı'ya ve o tanrı'nın onlara çeşitli konularda getireceği iç rahatlığına ihtiyaç duyarlar. O yüzden ayetleri çaresizce anlamlandırmaya, bir şekilde haklı gösterme çabasına girerler. / Evet bunlar doğru, öyle yaparım

Yok olma korkusu, ölümden sonra var olma isteği, ölümden sonra sevdiklerini görme isteği, adaletin bir şekilde sağlanması gerektiğine dair istek ve arzularınızdan ötürü kendinizi dinle kandırdığınızı hiç düşündünüz mü?

8) İnsanların yazdıkları kanunları (özellikle islam ile çelişenleri) en çok sevdiğiniz varlık olan rabbinizin ve en çok sevdiğiniz insan olan muhammed'in kural ve kanunlarına değişir misiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakınlarımda dindar olan çok az; ama nihayetinde islam toplumunda yetiştiğim için, Kuran ile erken yaşta tanışmış oldum, sizler gibi. Bize "tevhid" öğretildi; ya da ben kendimce doğru anladım: Allah birdir, tektir, "en"dir, onun daha ötesinde bir varlık yok. Adına Allah demesen de öyle; o Tanrı, bu tanrı değil, Bir Tanrı. Bu bana çocukluğumdan beri çok mantıklı geldi. Bunu diyen başka din varsa ona da inanırdım. İslam olması önemli değildi. Bir de ölümden sonra varlıımızın devam etmesi olayı var. Bunları bana diyen Kuran'a inandım. Yalnız, ergenliğime kadar Kuran okurken, güzel ayetlerden sonra (Alak gibi) sıra diğerlerine gelince sıkılıyordum. İlk gençliğimde islamı boşladım; ezoterizme, gizli öğretilere, yeni çağ akımlarına filan ilgi duydum. Düşündüm ki, insanlık olaberi tek bir gerçekliği, bilgeliği bazı tür müesseseler devam ettiriyor. İslam, Hatta Kuran da bunlardan çıkmış. Bu sırada islamdan çok doğu felsefelerine, tasavvufa filan inanıyordum. Sonra Kuran geldi. Sıkılarak meallerini okuduğum Kuran'ı kendim okuyabileceğim fikrine ulaştım. O zamandan beri, Kuran'ın ezoterik felsefelerdeki panteist Tanrı anlayışını aştığını, boşu boşuna gönderilmediğini anladım. Bu arada Ateizmle de kendimi prova etmişimdir. Evren ile Hayat'ın Tanrı hiç olmadan nasıl var olabileceğini mevcut bilm verileriyle defalarca tasavvur ettim. Fakat işin içinde "madde"yi itekleyen bir unsur olduğuna hem de bilimsel olarak kanaat getirmişimdir.

Bu dine inanmayan insanlar ya da hiç haberi olmayanlar ne kaybediyor size göre? İslama hiç bulaşmamış ülkelerin kazançlı olduğunu inkar edebilir misin?

Sizin kuran'dan çıkardığınız sembollerin aynısını başka dine mensup din adamlarıda yapıyor; onların sizden farkı nedir? Sizin ki neden doğru onların ki yanlış olsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

1) "Apaçık" olarak indirildiği tanrısı tarafından söylenen bir kitabın, belli bir seviyeye hitap eden sembolizm ile yaklaşılarak açıklanması çelişki değil mi?

2) Kitabın nerelerine sembolizm ile yaklaşılacağı göreceli ve kişiye göre değişen bir durum değil mi? Mesela sembolik bulduğunuz birkaç kısmı yazar mısınız?

3) Kitabı ve dini mevcut dünyaya bakışınız ve toplum nezdinde yaşayışınıza uydurma çabanız değil mi sembolizm?

4) Arapların dini uygulayışını yanlış buluyor musunuz? Şeriatı yanlış buluyor musunuz?

5) Diğer tek tanrılı dinleri araştırdığınızda onlara geçme ihtimaliniz açık mıdır?

6) Diğer dinlerin tanrılarının da üyesi olmayanları ve onlara inanmayanları cehennemlerinde yakmaları/eziyet vermeleri sizi korkutmuyor mu?

7) Daha önceki yazıma cevaben yazdıklarınızda:

"Çünkü o şekilde inanıp taparlarsa bulundukları ortamdan dışlanırlar. Kendi hayata bakışları da bunu kaldırmaz. Ama bir tanrı'ya ve o tanrı'nın onlara çeşitli konularda getireceği iç rahatlığına ihtiyaç duyarlar. O yüzden ayetleri çaresizce anlamlandırmaya, bir şekilde haklı gösterme çabasına girerler. / Evet bunlar doğru, öyle yaparım

Yok olma korkusu, ölümden sonra var olma isteği, ölümden sonra sevdiklerini görme isteği, adaletin bir şekilde sağlanması gerektiğine dair istek ve arzularınızdan ötürü kendinizi dinle kandırdığınızı hiç düşündünüz mü?

8) İnsanların yazdıkları kanunları (özellikle islam ile çelişenleri) en çok sevdiğiniz varlık olan rabbinizin ve en çok sevdiğiniz insan olan muhammed'in kural ve kanunlarına değişir misiniz?

1) Kuran'da sembolizm/mecaz yok. Yalnız şu var ama o da subjektif değil; Kuran'da "size misaller(örnekler , modeller) dediği yerlerde zaten Kuran orada misal vermiştir: "şunu örnek olarak veriyorum, benzetin" anlamında. Bu, 2nci soruyu da cevaplar.

3)Değil

4)Evet. Evet.

5)Araştırdım. Onların bozulmamış ve toparlanmış haline geçtim zaten.

6)Korkutmuyor. İnsanları bunlarla korkutarak nemalananlar asıl o dinlerin kafirleridir; TANRILARI DEĞİL.

7)Evet, düşündüm. Sen de aç olduğun için kendini yemekle kandırdığını düşünmüşsündür.

8)"Rabbimizi" meczup aşıklar gibi "sevmeden" önce anlamamız gerekiyor. O sevilecek bir varlıktan öte, anlanacak olan varlık kaynağıdır, var edendir. Onu anladıktan sonra, yani indirdikleri aklımıza yatınca ki o zaman doğru anladığımıza kanaat getirebiliriz; o kanun, insanların yazdığı kanun haline gelir (gelmelidir). Muhammed ss, en sevdiğimiz insan değil, o insanlardan "biri"dir. O kanun yazmaz. Yazdığı söylenen hadisler, kafirlerin uydurmasıdır.

tarihinde Temple Grandin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu dine inanmayan insanlar ya da hiç haberi olmayanlar ne kaybediyor size göre? İslama hiç bulaşmamış ülkelerin kazançlı olduğunu inkar edebilir misin?

Bence gerçek tevhid inancını kaybediyorlar. Kuran'ı kaybediyorlar. İslam'a bulaşmamış ülkelerin iyi durumda olmasının sebebi şu: Din ile daha erken tanıştıktan sonra insan aklını ona nüfuz ettirecek, yani reformları yapacak zamanları olmuştur. İslam ülkeleri, öteki ibrahimi dinli ülkelerden daha geç çıkmıştır yola. Önce onlar gibi küfre batmıştır. Artık sıra dinin özüne dönüp akıl ve çalışma ahlakını geri kazanmaya gelmiştir.

Sizin kuran'dan çıkardığınız sembollerin aynısını başka dine mensup din adamları da yapıyor; onların sizden farkı nedir? Sizin ki neden doğru onların ki yanlış olsun?

Şimdiki Tevrat, Musass'ya inenle aynı olmadığı için; İncil'in nihayetinde havarilerin sözü olması sebebiyle. Ayrıca onlarınki kısmen doğru olabilir. Ayrıca; Kuran'dan sembolik, ezoterik anlamlar çıkarılmaz, kelimelerin kendi anlamları zaten geniş bir yelpaze sunar. Ancak, Allah'ın verdiği misaller vardır. Bunlar da zaten "şunu benzetin diye misal verdim" anlamındadır.

tarihinde Temple Grandin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence gerçek tevhid inancını kaybediyorlar. Kuran'ı kaybediyorlar. İslam'a bulaşmamış ülkelerin iyi durumda olmasının sebebi şu: Din ile daha erken tanıştıktan sonra insan aklını ona nüfuz ettirecek, yani reformları yapacak zamanları olmuştur. İslam ülkeleri, öteki ibrahimi dinli ülkelerden daha geç çıkmıştır yola. Önce onlar gibi küfre batmıştır. Artık sıra dinin özüne dönüp akıl ve çalışma ahlakını geri kazanmaya gelmiştir.

Şimdiki Tevrat, Musass'ya inenle aynı olmadığı için; İncil'in nihayetinde havarilerin sözü olması sebebiyle. Ayrıca onlarınki kısmen doğru olabilir. Ayrıca; Kuran'dan sembolik, ezoterik anlamlar çıkarılmaz, kelimelerin kendi anlamları zaten geniş bir yelpaze sunar. Ancak, Allah'ın verdiği misaller vardır. Bunlar da zaten "şunu benzetin diye misal verdim" anlamındadır.

1) Kuran'da sembolizm/mecaz yok. Yalnız şu var ama o da subjektif değil; Kuran'da "size misaller(örnekler , modeller) dediği yerlerde zaten Kuran orada misal vermiştir: "şunu örnek olarak veriyorum, benzetin" anlamında. Bu, 2nci soruyu da cevaplar.

3)Değil

4)Evet. Evet.

5)Araştırdım. Onların bozulmamış ve toparlanmış haline geçtim zaten.

6)Korkutmuyor. İnsanları bunlarla korkutarak nemalananlar asıl o dinlerin kafirleridir; TANRILARI DEĞİL.

7)Evet, düşündüm. Sen de aç olduğun için kendini yemekle kandırdığını düşünmüşsündür.

8)"Rabbimizi" meczup aşıklar gibi "sevmeden" önce anlamamız gerekiyor. O sevilecek bir varlıktan öte, anlanacak olan varlık kaynağıdır, var edendir. Onu anladıktan sonra, yani indirdikleri aklımıza yatınca ki o zaman doğru anladığımıza kanaat getirebiliriz; o kanun, insanların yazdığı kanun haline gelir (gelmelidir). Muhammed ss, en sevdiğimiz insan değil, o insanlardan "biri"dir. O kanun yazmaz. Yazdığı söylenen hadisler, kafirlerin uydurmasıdır.

Sizde tipik kurana kendinizce anlamlar yükleyerek inananlardan çıktınız, bakın kendiniz bizzat yazmışsınız bu allahın indirdiği kitaplara sahip çıkamadığını, oysaki inandığınız allahınız kuranda bizzat yazmış kuranın tekbir harfi bile değiştirilemez diye, siz burda allahı yalancı çıkartmış olmuyormusunuz? Sonuçta hadisler uydurmadır diyorsunuz, e peki o hadislere inanan insanların ne suçu var? Yada sizin ne gibi özelliğiniz varda o allahın hikmetine nail oldunuz kuranda, sizcede yazdığınızda çelişki yokmu?, hem kuran değiştirilemez deniyor hem hadisler udurmadır diyorsunuz.
Link to post
Sitelerde Paylaş

4)Evet. Evet.

5)Araştırdım. Onların bozulmamış ve toparlanmış haline geçtim zaten.

6)Korkutmuyor. İnsanları bunlarla korkutarak nemalananlar asıl o dinlerin kafirleridir; TANRILARI DEĞİL.

7)Evet, düşündüm. Sen de aç olduğun için kendini yemekle kandırdığını düşünmüşsündür.

8)"Rabbimizi" meczup aşıklar gibi "sevmeden" önce anlamamız gerekiyor. O sevilecek bir varlıktan öte, anlanacak olan varlık kaynağıdır, var edendir. Onu anladıktan sonra, yani indirdikleri aklımıza yatınca ki o zaman doğru anladığımıza kanaat getirebiliriz; o kanun, insanların yazdığı kanun haline gelir (gelmelidir). Muhammed ss, en sevdiğimiz insan değil, o insanlardan "biri"dir. O kanun yazmaz. Yazdığı söylenen hadisler, kafirlerin uydurmasıdır.

4)Şeriatı yanlış buludğunuzu söylemişsiniz. Şeriat tanrınızın ve peygamberinizin kanun ve kuralları değil mi? Şeriatı yanlış bulduğunu söyleyen bir müslüman'ın islam nezdinde durumu nedir?

5) Diğer tek tanrılı dinlerin bozulmuş olduğunu nasıl "kanıtladınız"?

6) Kuranı okuduğunuza göre: Rabbiniz bizzat, kendine inanmayan insanları cehennemde yakarak ve türlü işkencelerle sonsuza kadar tutacağını söylemiyor mu?

7) Aç olduğumda kendimi yemekle kandırmadım. Çünkü bu açlığımı daha çok arttırırdı. Ama yapsam dahi bu aç olduğumu gerçeğini değiştirmez ve açlıktan ölmemi engellemez öyle değil mi?

8) Bu paragrafın komple sizin kendinizi kandırma çabasını yansıttığını düşünüyorum. Rabbi doğru anlayan neden siz ve sizin yaklaşımınız oluyor? Ve siz kendi yaklaşımınızı nasıl islama mâl ediyorsunuz? Peygamberinizin söylediği hadisler olmadan dinin birçok ibadet ve uygulamasını yapamayacağınızı biliyor musunuz? Söylediği hadislerin yanlışlığı, doğru olmadığı kanıtlanana kadar nasıl inkar ediyorsunuz? Peygamberin hadislerini inkar ederseniz islam hukuku açısından durumunuz nedir? Tüm hadis ve olayların hepsi kafirlerin uydurması mıdır? Peygamberiniz sizin en sevdiğiniz insan değil mi?

tarihinde ozgur_dusun tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

4)Şeriatı yanlış buludğunuzu söylemişsiniz. Şeriat tanrınızın ve peygamberinizin kanun ve kuralları değil mi? Şeriatı yanlış bulduğunu söyleyen bir müslüman'ın islam nezdinde durumu nedir?

5) Diğer tek tanrılı dinlerin bozulmuş olduğunu nasıl "kanıtladınız"?

6) Kuranı okuduğunuza göre: Rabbiniz bizzat, kendine inanmayan insanları cehennemde yakarak ve türlü işkencelerle sonsuza kadar tutacağını söylemiyor mu?

7) Aç olduğumda kendimi yemekle kandırmadım. Çünkü bu açlığımı daha çok arttırırdı. Ama yapsam dahi bu aç olduğumu gerçeğini değiştirmez ve açlıktan ölmemi engellemez öyle değil mi?

8) Bu paragrafın komple sizin kendinizi kandırma çabasını yansıttığını düşünüyorum. Rabbi doğru anlayan neden siz ve sizin yaklaşımınız oluyor? Ve siz kendi yaklaşımınızı nasıl islama mâl ediyorsunuz? Peygamberinizin söylediği hadisler olmadan dinin birçok ibadet ve uygulamasını yapamayacağınızı biliyor musunuz? Söylediği hadislerin yanlışlığı, doğru olmadığı kanıtlanana kadar nasıl inkar ediyorsunuz? Peygamberin hadislerini inkar ederseniz islam hukuku açısından durumunuz nedir? Tüm hadis ve olayların hepsi kafirlerin uydurması mıdır? Peygamberiniz sizin en sevdiğiniz insan değil mi?

4)"Şeriat" izlenecek rotalar anlamında bir kelimeden ibarettir. Kuran'da Allah Muhammedss'e bu apaçık rotalar üzerinde hükmet der. Fakat; bir insanın öldükten sonra hadis yoluyla hükmetmesi din baronlarının icadıdır. Kuran'a göre iyi insanlar "şura" (meclis) ile hükmeder. Şeyhülislam'ın kadının müftünün fetvasıyla bir ailenin oligarşisiyle değil.

5) Ben tevhid'e inanıyorum. Son gelen Kuran'da bu var, öncekilerde bu tevhid bozulmuştur.

6) Kısmen hayır. Bunu yukarıda ayetlerle açıkladım.

8) İbadetler hadislerde anlatıldığı kadar fazla ve çetrefilli olmadığı için. Kuran'da ibadetler az ve öz mevcuttur. Eski dinler, hristiyanlık dahil hadis dinidir. Dinli bir insan olarak elimde Allah'dan inmiş bir söz varsa, ötekiler yanında fıs kalır. Hadislerin yanlışlığı doğruluğu önemli değildir; elinde Din hükmü bulunan birinin hadis ile hükmetmesi (din baronlarının onun ağzından hükmetmesi) insanlık tarihinde kullanılan zehirli bir yöntemdir. Kuran, Yusuf 111'de buna karşı indiğini belirtiyor:

mâ kâne hadîsen yufterâ / İftira edilen bir hadis değil o.

ve lâkin tasdîkallezî beyne yedeyhi / Elleri arasındakileri de doğrular

ve tafsîle kulli şey’in / Her şeyi de ayrıntılar.

Elleri arasındaki eski kitapları doğrular (bence, elleriyle inceledikleri doğa verilerini de doğrular), İbadetleri ayrıntılandırabilir. Orada direkt "hadis" diye geçiyorken ben Kuran'ın "uyduruk" diye isim takığı, aşağıladığı hadislere elimi bile sürmekten korkarım. Bunların Allah'dan da korkusu yok. Orada hadis kelimesini ne diye çevirirlerse çevirsinler (kıvırsınlar).

Senin İslam hukuku kavrayışın yanlış. Gerçekten islami bir hukuk olsaydı asıl onların hükmü bir savaş durumunda görüldüğü yerde öldürülmekti. Gerçi ona "islami hukuk" denmez. İslam barış demek; "barış hukuku"nda böyle bir katl olmaz elbet. Kuran'a uygun bir hukuk olsaydı; o "öldürme fetvaları" verenlerin hükmü, barışta bile idam olurdu; bu hükmü de insanlar şura ile verirdi, herhalde.

Kuran'a göre Allah'ın bütün peygamberleri denktir. Ancak, birbirlerine göre bazı konularda üstünlükleri vardır.

tarihinde Temple Grandin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir zamanlar bende Müslüman idim.Ateizm yada Ateist kelimesi duyduğumda her ortamdan kaçardım.Hele ki internetten araştırmak yada forumlara katılmak aklıma bile gelmezdi.

Ateist foruma yada benzeri forumlara giren ve " ben müslümanım" diyen arkadaşlar,müslümanlığı çoktan sorgulamaya yada müslümanlıktan uzaklaşmaya başlamış demektir.Geri dönüşleri yoktur.Müslümanız diyerek tartışır dururlar.Ta ki gerçekleri görene kadar geçiş dönemi yaşarlar.Bu süreç bazılarında uzun olur bazılarında kısa.Sonuç olarak, eğer buraya gelmiş iseniz,süreç çoktan başlamış demektir.

KURANIN SAVUNULABİLECEK YANI YOK CESARET EDİP TARTIŞMA OTUR OTURDUĞUN YERDE DERLER..

ENAM-68.Âyetlerimiz hakkında dedikoduya dalanları gördüğün vakit başka bir söze dalıncaya kadar onlardan yüz çevir, uzaklaş. Şayet şeytan sana unutturursa hatırladıktan sonra (kalk), o zalimler grubu ile beraber oturma.[1]

Çünkü Savunabileceğin bişey yok...

Topluluk olarak gelen sorulara bile yanıt verememişler ayetlerde var...

baya başları ağrımış.eskilerin..halifeler biz savunamıyoruzki ..normal biri savunsun diye ...o nedenle bu ayeti koymuşlar..

[1]. Konu ile ilgili olarak bakınız: Nisâ sûresi, âyet, 140.

tarihinde abdullahabdal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'a göre Allah'ın bütün peygamberleri denktir. Ancak, birbirlerine göre bazı konularda üstünlükleri vardır.

Böyle cümle varmı ya...

İnsanlar eşittir.. ama bazısının bazısına üstünlüğü vardır...bu kelime olunca eşitlik olurmu?

Gol mü ........değilmi?

BAKARA-253 İşte peygamberler! Biz, onların bir kısmını bir kısmına üstün kıldık. İçlerinden, Allah’ın konuştukları vardır. Bir kısmının da derecelerini yükseltmiştir. Meryem oğlu İsa’ya ise açık deliller verdik ve onu Ruhu’l-Kudüs (Cebrail) ile destekledik. Eğer Allah dileseydi, bunların arkasından gelen (millet)ler, kendilerine apaçık deliller geldikten sonra, birbirlerini öldürmezlerdi. Fakat ayrılığa düştüler. Onlardan inananlar da vardı, inkâr edenler de. Yine Allah dileseydi, birbirlerini öldürmezlerdi. Lâkin Allah dilediğini yapar.

tarihinde abdullahabdal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

4)"Şeriat" izlenecek rotalar anlamında bir kelimeden ibarettir. Kuran'da Allah Muhammedss'e bu apaçık rotalar üzerinde hükmet der. Fakat; bir insanın öldükten sonra hadis yoluyla hükmetmesi din baronlarının icadıdır. Kuran'a göre iyi insanlar "şura" (meclis) ile hükmeder. Şeyhülislam'ın kadının müftünün fetvasıyla bir ailenin oligarşisiyle değil.

5) Ben tevhid'e inanıyorum. Son gelen Kuran'da bu var, öncekilerde bu tevhid bozulmuştur.

6) Kısmen hayır. Bunu yukarıda ayetlerle açıkladım.

8) İbadetler hadislerde anlatıldığı kadar fazla ve çetrefilli olmadığı için. Kuran'da ibadetler az ve öz mevcuttur. Eski dinler, hristiyanlık dahil hadis dinidir. Dinli bir insan olarak elimde Allah'dan inmiş bir söz varsa, ötekiler yanında fıs kalır. Hadislerin yanlışlığı doğruluğu önemli değildir; elinde Din hükmü bulunan birinin hadis ile hükmetmesi (din baronlarının onun ağzından hükmetmesi) insanlık tarihinde kullanılan zehirli bir yöntemdir. Kuran, Yusuf 111'de buna karşı indiğini belirtiyor:

mâ kâne hadîsen yufterâ / İftira edilen bir hadis değil o.

ve lâkin tasdîkallezî beyne yedeyhi / Elleri arasındakileri de doğrular

ve tafsîle kulli şey’in / Her şeyi de ayrıntılar.

Elleri arasındaki eski kitapları doğrular (bence, elleriyle inceledikleri doğa verilerini de doğrular), İbadetleri ayrıntılandırabilir. Orada direkt "hadis" diye geçiyorken ben Kuran'ın "uyduruk" diye isim takığı, aşağıladığı hadislere elimi bile sürmekten korkarım. Bunların Allah'dan da korkusu yok. Orada hadis kelimesini ne diye çevirirlerse çevirsinler (kıvırsınlar).

Senin İslam hukuku kavrayışın yanlış. Gerçekten islami bir hukuk olsaydı asıl onların hükmü bir savaş durumunda görüldüğü yerde öldürülmekti. Gerçi ona "islami hukuk" denmez. İslam barış demek; "barış hukuku"nda böyle bir katl olmaz elbet. Kuran'a uygun bir hukuk olsaydı; o "öldürme fetvaları" verenlerin hükmü, barışta bile idam olurdu; bu hükmü de insanlar şura ile verirdi, herhalde.

Kuran'a göre Allah'ın bütün peygamberleri denktir. Ancak, birbirlerine göre bazı konularda üstünlükleri vardır.

4) Peki o "şuara" ya da meclis allah'ın hükümleri ve peygamberin yaptıklarına göre karar vermeyecek mi? Yoksa günümüzün değerlerini allah'ın sonsuza kadar geçerli dediği kurallarının ve peygamberinizin emir ve davranışlarının üstüne mi koyacak? Referans allah ve peygamber değil midir? Eğer bir hadis doğruysa, yani peygamber efendinizin ağzından çıkmışsa onu uygulamakta tereddüt mü ediyorsunuz?

Maide-44: Şu hâlde, siz de insanlardan korkmayın, benden korkun ve âyetlerimi az bir karşılığa değişmeyin. Allah’ın indirdiği ile hükmetmeyenler kâfirlerin ta kendileridir.

6)

Bakara-217:

Sizden kim dininden döner de kâfir olarak ölürse, öylelerin bütün yapıp ettikleri dünyada da, ahirette de boşa gitmiştir. Bunlar cehennemliklerdir, orada sürekli kalacaklardır.

Tevbe-63:

Allah’a ve Resûlüne karşı gelen kimseye, içinde ebedî kalacağı cehennem ateşinin olduğunu bilmediler mi? İşte bu, büyük bir rezilliktir...

R'ad-5:

er şaşacaksan, asıl şaşılacak olan onların, “Biz toprak olunca yeniden mi yaratılacakmışız?” demeleridir. İşte bunlar Rablerini inkâr edenlerdir. İşte onlar boyunlarına demir halkalar vurulanlardır ve işte onlar cehennemliklerdir. Onlar orada ebedî kalacaklardır.

Rabbinin bu sözleri senin sözlerinle çelişmiyor mu?

9) Rab: "Ben insanları ve cinleri bana kulluk etsinler diye yarattım." dediğine göre bu ego sahibi olduğunu göstermez mi? Ve egoda her şeyden üstün bir varlıkta olmamalıdır değil mi? Ancak insanda...

10) Eğer adem ve havva işledikleri suçtan ötürü ceza olarak dünyaya(cezaevine) gönderildiyseler. Biz suç işlemeyenler neden buradayız? Rabbin onlara üremeyi yasak etmesi gerekmez miydi? Çünkü rabbin çok adaletli olduğunu suç işlemeyenleri cezalandırmayacağını söylüyor.

11) Rabbin kuran da öfkelenmeleri, hakaret etmeleri vs. insani özellikler değil mi? Nasıl her şeyden üstün ve her şeye gücü yeten, geleceği bilen bir varlık böyle öfkelenir?

12) Nuh tufanı için ne diyorsunuz? Merhametli rab, öfkesinden gemideki nuh'un ailesinin birkaç üyesi haricindeki tüm insanları bebek, kadın, çocuk, erkek, hamile kadınlar, cenin vs. boğuyor. Hızını alamıyor gemideki birer çift hayvan dışındaki tüm hayvanları da boğuyor. (Ayrıca nuh tufanı baştan sonra bilim ve mantıkla çelişiyor. Forumda ilgili başlıklarda bunlar sıralanıyor. Bakabilirsiniz.) Gerçekten hala onun merhametlilerin en merhametlisi olduğuna inanıyor musunuz? Yoksa buna sembolik mi yaklaşacaksınız?

13) Kuran hem insanlara hem cinlere gönderilmişse neden kuran hiç cinlerin hayatını düzenlemiyor? Onların insanlardan üstün güçleri olduğu kuran da anlatılıyor. Gaybı öğrenmek için gökyüzüne çıkmaları, süleyman için çalışırken yaptıkları, aralarında iyilerinin-kötülerinin olduğu vs.

14) Köleliği bitirmemesi için ne diyorsunuz? Rabbiniz, köleliğin yanlış olduğunu söylese ve yasaklasa bitmez miydi? Hadi diyelim ekonomileri yıkılacak bu durumda onlara belli bir süre verse -ama ille sonunda bitirin- dese olmaz mıydı?

15) Çok eşliliği sadece erkeklere vermesine ne diyorsunuz? Belki diyeceksiniz o kadınlar yalnızdı, duldu vs. Peki ben şimdi bir islam ülkesinde rızalarıyla dört bakire müslüman kadını nikahlasam ve onlara iyi davransam beni kınayacak hadis ya da ayet var mı? (cariyeler hariç)

16) Rabbinin eşcinsel erkek ve kadınlar için dininin dediklerine ve onlara verilmesini istediği cezaya katılıyor musun?

17) Kuranda belirtilen iki kadının şahitliğinin bir erkeğin şahitliğine denk tutulduğunu kabul ediyorsun değil mi?

18) Kuranda rab eski hikayeleri sürekli tekrarlayıp dururken, namazın nasıl kılanacağını dahi açıklamazken, Ahzab 50 gibi bir ayeti yazmasına şaşmıyor musunuz?

19) Kitabınızın başından sonuna kafirler aşağılanıyor. Kendisini kabul etmeyen herkes aşağılanıyor. Şu anki hıristiyanlığı ve museviliği de yanlış bulduğuna göre: Bu dinin ve üyelerinin diğer dinli, dinsiz karışık yaşayan ülkelerdeki insanlar tarafından gerçekten hoş karşılanmasını ve gerçekten "islamın barış dini" olduğuna inanmalarını ve davranmalarını bekliyor musunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence gerçek tevhid inancını kaybediyorlar. Kuran'ı kaybediyorlar. İslam'a bulaşmamış ülkelerin iyi durumda olmasının sebebi şu: Din ile daha erken tanıştıktan sonra insan aklını ona nüfuz ettirecek, yani reformları yapacak zamanları olmuştur. İslam ülkeleri, öteki ibrahimi dinli ülkelerden daha geç çıkmıştır yola. Önce onlar gibi küfre batmıştır. Artık sıra dinin özüne dönüp akıl ve çalışma ahlakını geri kazanmaya gelmiştir.

Kuran ve tevhid'i kaybettiklerini biliyoruz bunu kaybetmeleri insana keybettirir onu merak ediyoruz... Ama benim düşüncem şu : Keşke islam' a hiç bulaşmamış olsa idim! Yani hayatımın bir bölümünü bu dine kafa yorarak geçirmemeyi dilerdim...

Şimdi şuna bir netlik kazandıralım; gelişmiş ülkelerin - mesela avrupa- gelişmeye başladığı dönemler dinin etkisinin zayfladığı dönemler değil mi?

Ne zaman kilise'nin yıkıcı etkisi ortadan kaktı bilim gelişme/ yayılma şansı buldu...

Bizim de kurtuluşumuz bu din vizcdanlara hapsedelince olacak..

Şimdiki Tevrat, Musass'ya inenle aynı olmadığı için; İncil'in nihayetinde havarilerin sözü olması sebebiyle. Ayrıca onlarınki kısmen doğru olabilir. Ayrıca; Kuran'dan sembolik, ezoterik anlamlar çıkarılmaz, kelimelerin kendi anlamları zaten geniş bir yelpaze sunar. Ancak, Allah'ın verdiği misaller vardır. Bunlar da zaten "şunu benzetin diye misal verdim" anlamındadır

Kendi ön kabullerinizle yola çıkarak yorumda bulunmuşsunuz! Şimdi ki tevrat Musa' ya inenle aynı değilse bunu ispatlamalısınız....

Aynı şekilde onlarda kuran'ı Muhammed'in uydurduğunu öne sürerler -ki sürüyorlarda zaten!

Binlerce sene önce gelen kitap ve bu kitabın olduğu coğrafyayı düşünelim; bu adamlar bu kitaba geniş yelpazeden mi bakmışlardır, yoksa olduğu gibi kabullenmişlermidir? Siz kelimelerin anlamlarının geniş olduğuna nasıl kanaat getirdirniz? Allah derdini bir size mi anlatabildi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Baki sen müslümanım dedin, nasıl olacak bu, sorgulanmadan uyulan inanç taklittir diyorsun, sen kuranı sorguladınmı yani?

Sorgulanmaz ise Kuran olmaz.Kuran yaşanır.Şu an bile yaşıyoruz.Hep bir yanımız melek,diğer yanımız Şeytandır.Hergün Adem ile Havva kandırmacaları yaşanır,her zaman Allah ben sizin rabbiniz değilmiyim diye sorar günün içerisinde.Bunu fark edemeyip hata yapmaya devam ettikçe;türlü marazlar yaşarız zaten.Rab ,öğretendir.Öğretme manasındadır yani.Kısaca kuran ,hayatımızın içinde hep vardır.Bu hepimiz için geçerli ve Evrenseldir.Kabul etsek te,etmesekte...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorgulanmaz ise Kuran olmaz.Kuran yaşanır.Şu an bile yaşıyoruz.Hep bir yanımız melek,diğer yanımız Şeytandır.Hergün Adem ile Havva kandırmacaları yaşanır,her zaman Allah ben sizin rabbiniz değilmiyim diye sorar günün içerisinde.Bunu fark edemeyip hata yapmaya devam ettikçe;türlü marazlar yaşarız zaten.Rab ,öğretendir.Öğretme manasındadır yani.Kısaca kuran ,hayatımızın içinde hep vardır.Bu hepimiz için geçerli ve Evrenseldir.Kabul etsek te,etmesekte...

Bize niye soruyor, kendisi bilmiyor mu ne olduğunu? Hafıza kaybı falan mı yaşamış yoksa?

Kafadaki ses: "Ben senin rabbin değil miyim?"

Kişi: "Yok değilsin."

Kafadaki ses: "Emin misin, bi daha düşün."

Kişi: "Aslında emin değilim. Sanırım din uyuşturucusunu fazla çektim. Ondan da olabilir."

Bu dinlerden ve dincilerden bol miktarda ayaküstü komedi malzemesi çıkar.

Bana hiç sormuyor nedense. Senin kafanda devamlı o ses mi dönüyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorgulanmaz ise Kuran olmaz.Kuran yaşanır.Şu an bile yaşıyoruz.Hep bir yanımız melek,diğer yanımız Şeytandır.Hergün Adem ile Havva kandırmacaları yaşanır,her zaman Allah ben sizin rabbiniz değilmiyim diye sorar günün içerisinde.Bunu fark edemeyip hata yapmaya devam ettikçe;türlü marazlar yaşarız zaten.Rab ,öğretendir.Öğretme manasındadır yani.Kısaca kuran ,hayatımızın içinde hep vardır.Bu hepimiz için geçerli ve Evrenseldir.Kabul etsek te,etmesekte...

Tasavvufla kuranda olan çarpıklıklar gitmiyor baki, sende kendini böyle kandır, insanlığa hiç bir hayrı olmamış bu dinleri olmadık kılıflara sokarak kendinizi ona inanır kılmaya çalışın, kendini kandırmak işte böyle birşey.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Katalan,kuran zaten yaşıyor.Sen bile yaşıyorsun hergün.Sadece fark etmemişsin.Kuran deyince o iki kapak arasındaki kitap değil kasdedilen.Hele ki şeriat hiç değil.Kuran,olayları her an kurgulayandır,kuran dır.Hz. Muhammed ,kendi yaşadıklarını anlattı,bazıları not tuttular ve Hz. Osman zamanında kitap haline getirildi.Mirac,melek,namaz,oruç hepsi birer mecaz dır,açıklamak ise inan Ciltlerle kitap yazdırır.

Bir Ateist'e bu manayı kavratmak zor zira az da olsa bir tevhid bilgisi gerekli....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bize niye soruyor, kendisi bilmiyor mu ne olduğunu? Hafıza kaybı falan mı yaşamış yoksa?

Kafadaki ses: "Ben senin rabbin değil miyim?"

Kişi: "Yok değilsin."

Kafadaki ses: "Emin misin, bi daha düşün."

Kişi: "Aslında emin değilim. Sanırım din uyuşturucusunu fazla çektim. Ondan da olabilir."

Bu dinlerden ve dincilerden bol miktarda ayaküstü komedi malzemesi çıkar.

Bana hiç sormuyor nedense. Senin kafanda devamlı o ses mi dönüyor?

:) Hayır,yok öyle ses mes... Sen ve yaşadığın hayat var.Kendine Muhammed de,Hayata da Allah.Zira Hep O hayatla işin...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tasavvufla kuranda olan çarpıklıklar gitmiyor baki, sende kendini böyle kandır, insanlığa hiç bir hayrı olmamış bu dinleri olmadık kılıflara sokarak kendinizi ona inanır kılmaya çalışın, kendini kandırmak işte böyle birşey.

İnmanah,Kuran da çarpıklık yoktur.Mushafı kasdediyorsan,o Ahmede özeldi,yaşandı bitti.Çağına göre anlattı ,zevk etti...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...