Jump to content

Recommended Posts

  • İleti 137
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bilincin en basit formu olan kendi bedeninin farkında olma yetisinde bile farklı bulgular elde edilmiş. Avusturyalı hayvan psikologu Heini Hediger, her yıl düşüp, yeniden büyümesine rağmen, geyiklerin, boynuzlarının genişliğini bildiklerini ama buna karşın kafalarında ömür boyu taşıdıkları boynuzlardan birinin kırılması halinde antilopların bunu fark etmediklerini saptamış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kafi gelmez.hayvan ciyak ciyak bağırıyor

bilim adamları şebekleri de gözlemlemişler. Yavru şebek, yetişkin bir şebeğin çıkardığı kökleri elde etmek için sanki canı yanıyormuş gibi avazı çıktığı gibi bağırır.

Yavrusunun sesini duyan anne şebek koşa koşa gelir ve sözde yavrusuna zarar veren şebeği kovalar. Böylece yavru şebek lezzetli köklere kavuşur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Guido Dehnhardt, yunuslara üçgen, daire ve dörtgen arasındaki farkı öğretmek için üç ay boşu boşuna çabaladığını anlatırken, nörobiyolog Andreas Kreiter de Rhesus maymunlarına optik sinyalin yer değiştirmesinden sonra öğrendikleri bir görevi yeniden öğretmesi gerektiğini söylüyor. Oysa insanlar bildikleri bir şeyi yeni bir düzenlemede tanımakta hiç zorlanmazlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekliği de bildiğim kadarı gerçek bilmediğim kadarı gerçek değildir diyorsan eyvahlar olsun.

Bilim yada Fen:Akıl ve Beş duyu organıyla yapılır

İlim:İdrakla yapılır. Ancak Beş duyu ve aklın dışında İdrak yapılamaz. Maddeyi tanımayan manayı hiç anlayamaz.Maddenin dışında bir manada yoktur. Madde biterse manada biter. Onun içindirki cesete kareşı soğukluk duyarız. Çünkü manada bitmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekliği de bildiğim kadarı gerçek bilmediğim kadarı gerçek değildir diyorsan eyvahlar olsun.

Bilim yada Fen:Akıl ve Beş duyu organıyla yapılır

İlim:İdrakla yapılır. Ancak Beş duyu ve aklın dışında İdrak yapılamaz. Maddeyi tanımayan manayı hiç anlayamaz.Maddenin dışında bir manada yoktur. Madde biterse manada biter. Onun içindirki cesete kareşı soğukluk duyarız. Çünkü manada bitmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

aradaki fark bu işte..

bu sünniler,tanrı-insan ayrımını yapıp,

tanrı'yı şah damarından daha yakın bir gözetici varlık olarak tanımlıyorlar.

peki o yakın varlık daha yakın olamaz mı.

örn.içimize giremez mi.

işte o biraz karışık.

içine tanrısal iman giriyor...ama tanrısal ruh gir(e)miyor.

iman ne demek..

onu bir açıklamalılar..

aslında bunların nedeni şu.

tanrısal ruh'un alınması demek, tanrısal mucize yapmak demektir.

tanrısal mucize denen şeyin sadece sahtekarlık olduğunu sünniler iyi biliyor.

tanrı'yı gözetleyici -sınav yapıcı varlık yapmak da işlerine geliyor.

hadislerde gördüğünüz muhammet ve avanesi için uydurulmuş

tevrat-incil kökenli mucizelere ise kargalar bile gülüyor..

tarihinde cehane27 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

aradaki fark bu işte..

bu sünniler,tanrı-insan ayrımını yapıp,

tanrı'yı şah damarından daha yakın bir gözetici varlık olarak tanımlıyorlar.

peki o yakın varlık daha yakın olamaz mı.

örn.içimize giremez mi.

işte o biraz karışık.

içine tanrısal iman giriyor...ama tanrısal ruh gir(e)miyor.

iman ne demek..

onu bir açıklamalılar..

aslında bunların nedeni şu.

tanrısal ruh'un alınması demek, tanrısal mucize yapmak demektir.

tanrısal mucize denen şeyin sadece sahtekarlık olduğunu sünniler iyi biliyor.

tanrı'yı gözetleyici -sınav yapıcı varlık yapmak da işlerine geliyor.

hadislerde gördüğünüz muhammet ve avanesi için uydurulmuş

tevrat-incil kökenli mucizelere ise kargalar bile inanmıyor.

İman :benim Nefs mozayiğimin benle bütünleşmek için bana inanmasıdır.Yani Kendime gelebilmemdir.Başka bir ifade ile Otlatmak için dağıttığım koyunlarımı davarlarımı toplamaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İman :benim Nefs mozayiğimin benle bütünleşmek için bana inanmasıdır.

Yani Kendime gelebilmemdir.Başka bir ifade ile Otlatmak için dağıttığım koyunlarımı davarlarımı toplamaktır.

isa da yuhanna'da ağılındaki koyunlardan söz edip kendini çobana benzetmişti.

seslendiğinde o koyunlar bunu duyup geliyorlardı.

yani ölümsüz yaşama gidecekler çoktan tanrı tarafından seçilmişti.

bilemiyorum..adaletli(!) sınav bu işte..

gerçi size göre tanrı sınavdadır..tanrı kendini denemektedir..

insan ise tanrı'nın uygun gördüğü boş bir hayal-hayat'ı yaşamaktadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dinlerin tanrısı acımasızdır.

Dinlerin tanrısı yoktur.

Din afyondur.

Din düşünemeyen beyinlerin avuntusudur.

Kişilerin kendisini teselli etme biçimidir.

Herşeyi sorgula.

Peygamberi sorgula.

Yaratıcıyı sorgula.

Kendini sorgula.

Ondan sonra müslüman ol.

Önce oku önce araştır.

Savunduğun dini adam akıllı öğren.

Bilimi bilim kitaplarından öğren. Risalelerden değil.

Teist ya da ateist ol farketmez ama diyalektik bir pencereden bakmasını öğren.

İçinde bulunduğun atalarının sana öğrettiği kabuktan sıyrıl.

Kalabalıklara karşı tavrını koy.

Bir şeyi tüm dünyada ki insanlar kabul etse bile bunu sorgula kendi sorgulaman neticesinde o fikre sahip çık.

Bilimide sorgula. Ama önce bilimi öğren.

Okudularını da sorgula ya gerçek değilse bana verilenler. Ya okuduklarım bir kandırmacaysa. Ya gerçekten karşı çıktığım fikir doğruysa.

Bir ihtimal değil mi? Olabilir aslında. Düşmanını iyi tanı acaba sana ne anlatmak istiyor iyi öğren.

Ondan sonra ne olacaksan ol. Ondan sonra söylemlerinizin değer gördüğünü fark edeceksiniz değerli teist arkadaşlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilim yada Fen:Akıl ve Beş duyu organıyla yapılır

İlim:İdrakla yapılır. Ancak Beş duyu ve aklın dışında İdrak yapılamaz. Maddeyi tanımayan manayı hiç anlayamaz.Maddenin dışında bir manada yoktur. Madde biterse manada biter. Onun içindirki cesete kareşı soğukluk duyarız. Çünkü manada bitmiştir.

Bak gene kendini sınırlıyorsun.Kendi sınırların içinde dolaşıp duruyorsun

Madde dışında bir mana da yoksa, Seninle odun arasında da bir fark yok o zaman.İkinizde maddesiniz, ikinizde mananın ta kendilerisiniz .Söylediğinden bu çıkıyor

Peki sen odunmusun

tarihinde kerem34 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak gene kendini sınırlıyorsun.Kendi sınırların içinde dolaşıp duruyorsun

Madde dışında bir mana da yoksa, Seninle odun arasında da bir fark yok o zaman.İkinizde maddesiniz, ikinizde mananın ta kendilerisiniz .Söylediğinden bu çıkıyor

Peki sen odunmusun

Canlı ile cansız arasında fark vardır.Canlıda Ruh vardır(Bitkisel hayvani ve İnsani) Cansızı ise İnsan manalandırır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

isa da yuhanna'da ağılındaki koyunlardan söz edip kendini çobana benzetmişti.

seslendiğinde o koyunlar bunu duyup geliyorlardı.

yani ölümsüz yaşama gidecekler çoktan tanrı tarafından seçilmişti.

bilemiyorum..adaletli(!) sınav bu işte..

gerçi size göre tanrı sınavdadır..tanrı kendini denemektedir..

insan ise tanrı'nın uygun gördüğü boş bir hayal-hayat'ı yaşamaktadır.

isada Bir mefhumdur .Koyunlarda bir mefhumdur .Tanrı İnsanın en üstün faziletlere ulaşmasıdır. Oda Enel haktır.Kainata baktım Hakkı teşbih ettim. Kendime baktım aynı Hakkı buldum. Öyleyse çekin ipimi der Şeyh Bedrettin.Yani Enel Hak. Çünkü kainattaki zulmün aynısı kendi ruhundada cerayan ediyor. ve kendide kainat gibi bu zulme kayıtsızdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Canlı ile cansız arasında fark vardır.Canlıda Ruh vardır(Bitkisel hayvani ve İnsani) Cansızı ise İnsan manalandırır.

hah şimdi anlaşmaya başladık :) Anlaştığımız bir nokta çıktı "ruh"

Hele birde şu ruh anlayışını anlat ne çıkacak altından :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...