Jump to content

Ateistim demekten korkmayın!


Guest ateizmlight

Recommended Posts

ben bu güne kadar hiçbir ateisti boğazlamadım. İslam dini savaş durumu dışında öldürmeyi helal görmüyor. Peygamber günlük hayatta kimin canını kılıçla almış? Siz anlatılan iyiliklere masal diyorsunuz, ama herkesi kırıp geçirmiş şeklindeki zırvalara sanki bir gerçekliği varmış gibi hemen inanıyorsunuz.

Ayrıca ben inançsız bir dostum olduğunu söylemedim. Ortalama bir samimiyeti bile aştık diyorum. Yani sohbet etmek, zor durumlarda yardımcı olmak, v.b. paylaşımlarımız oldu diyorum. İnsanın ömrü boyunca birkaç tane dostu olabilir. Günümüzde o bile çok zor. Böyleyken en hassas konuda farklı yaşamları seçen iki insanın dost olabilmesi zaten hayli zor. Zaten bir taraf sorun olarak görmese bile bir süre sonra benim namaz kılmam, kendimce mistik bakış açılarımın olması karşı tarafa anlamsız ve saçma geldiğinden arkadaşlık ilerlemiyor. Bunu da anlamak zor değil elbette. Ama benim ateist arkadaşlarla olan sohbetlerim dinimi bırakmama sebep olmadı çok şükür. İnanmadıkları her hallerinden belliydi ama bana bir şüphe bile aşılamadı..

İslam inançsız komşularına ikramlarda bulunan, onlara gereken ilgiyi gösteren örneklerle dolu. Yunus'un, Rumi'nin ve benzeri tasavvuf ehli kişlerin müslüman olduklarında şüphe var mı? Benim komşumun birşeye ihtiyacı varsa onun ateist olması önemli değil. Gereken yardımı yapmak zorundayım. Benim inancıma göre o insana bütün nimetleri zaten Allah veriyorsa, bunu benim vesilemle yapmasında nasıl bir kötülük arayabilirim? Ben bütün insanları potansiyel bir müslüman olarak görüyorum, onlara örnek olmam gerekirken nasıl aksi şekilde davranabilrim?

Ama sizin görüş ve inancınız açınızdan yunusun ekolü müslüman sayılmaz Yunusun ekolü panteisttir. ve panterizim ateizme girer.Ama işin ilginç noktası Panteist olan bu tasavvuf ehli ateistlercede hoş karşılanmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 128
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

ben 5 vakit namaz kılan, zaman zaman nafile oruçlar tutan, günlük hayatının tamamına yakınını aklının bir köşesinde Allah'ı düşünmekle geçirmeye çalışan bir insanım..

Sayısız ateist arkadaşım oldu, hiçbirisi bunu benden saklama gereği duymadı, bu konulardaki derin farklılıklar nedeniyle çok yakın olamadık belki. Ama ortalama bir samimiyetin üzerine çıkmayı bildik. Herhangi bir sorun yaşamadık, bazılarıyla hala görüşüyorum.

Bence önemli olan karşılıklı olarak insanların birbirlerine saygı duyması olmalıdır. Ne kimse ateistlere haksız bir baskı uygulasın, ne kimse Hz.Peygambere hakaret etsin..

Kendi durumunla Kuran hükümlerini bir tutma. İnsanlar doğrunun ne olduğu bilmesi için Kuran'a hiç ihtiyacı yok, sen sağduyunla, aklınla ve vicdanınla insanlarla ilişkiler konusunda doğru olanı yapıyorsun bir yere kadar tabii sonra yine dogmaların tam olması gerekeni engelliyor. Kuran bunlara değer vermez. Kuran insanlara sadece inanan ve inanmayan gözüyle bakar insanları anasına, babasına ve kardeşlerine bile düşman eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmi savunanlardan bir adam vardı bizim buralarda. Yer ismi vermeyeceğim. Adam öğretmen emeklisi idi. Eşi genç yaşta ölünce Allah'a kızmış haşa, ateist olmuş. Ama kahveye gelirdi, rahat rahat gezerdi. Millet ona acırdı. Allah vurmuş birde biz vurmayalım diye kimse sesini çıkarmazdı. Bu dediğim olay en milliyetçi bölgelerden birinde yaşanıyor. Ama adamda kimsenin etlisine sütlüsüne karışmazdı. Kimsenin çoluğunun çocuğunun aklını çelmek için uğraşmazdı.

Ama eğer siz gelir durduk yerde ulu orta ben ateistim derseniz hiç iyi şeyler gelmez başınıza. :) Siz Türkiye'yi sadece istanbul, ankara ve izmir sanıyorsunuz :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmi savunanlardan bir adam vardı bizim buralarda. Yer ismi vermeyeceğim. Adam öğretmen emeklisi idi. Eşi genç yaşta ölünce Allah'a kızmış haşa, ateist olmuş. Ama kahveye gelirdi, rahat rahat gezerdi. Millet ona acırdı. Allah vurmuş birde biz vurmayalım diye kimse sesini çıkarmazdı. Bu dediğim olay en milliyetçi bölgelerden birinde yaşanıyor. Ama adamda kimsenin etlisine sütlüsüne karışmazdı. Kimsenin çoluğunun çocuğunun aklını çelmek için uğraşmazdı.

Ama eğer siz gelir durduk yerde ulu orta ben ateistim derseniz hiç iyi şeyler gelmez başınıza. :) Siz Türkiye'yi sadece istanbul, ankara ve izmir sanıyorsunuz :)

İslam'ın insanı ne hale soktuğunu güzel anlatmışsın. İslam böyledir işte, insanları potansiyel caniye dönüştürür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmi savunanlardan bir adam vardı bizim buralarda. Yer ismi vermeyeceğim. Adam öğretmen emeklisi idi. Eşi genç yaşta ölünce Allah'a kızmış haşa, ateist olmuş. Ama kahveye gelirdi, rahat rahat gezerdi. Millet ona acırdı. Allah vurmuş birde biz vurmayalım diye kimse sesini çıkarmazdı. Bu dediğim olay en milliyetçi bölgelerden birinde yaşanıyor. Ama adamda kimsenin etlisine sütlüsüne karışmazdı. Kimsenin çoluğunun çocuğunun aklını çelmek için uğraşmazdı.

Ama eğer siz gelir durduk yerde ulu orta ben ateistim derseniz hiç iyi şeyler gelmez başınıza. :) Siz Türkiye'yi sadece istanbul, ankara ve izmir sanıyorsunuz :)

Hah işte meselede bu ya.

Link to post
Sitelerde Paylaş

'senin düşüncelerine saygı duyuyorum, dilediğin gibi inanmak senin tercihine kalmış' diyen birisine boş konuşuyor dersen, daha büyük bir hoşgörüyü karşılıklı olarak nasıl sağlayabilirsin? Farkında mısın bilmiyorum ama 'herkesin ateist olmasını istiyorsun' sen. Ben de herkesin müslüman olmasını istiyorum, gerçek bu.. Sen bunun karşındakinin iyiliği için istiyorsan, benim isteme nedenim de aynı..

İnsanları öldüren birisi ben müslümanım diyebilir. Ama bu müslümanlığın bir insanı öldürmeyi emrettiği anlamına gelmiyor. Cezaevinde yatan katil bir ateistin, bütün ateistlerin insanları öldürmek gibi bir misyonu olduğu anlamına gelmediği gibi.. Malesef müslümanların durumu pek iç açıcı değil ama bu dünyadaki çok çeşitli oyunların, paylaşımların, dönen dolapların bir sonucu.. Din ise sömürüye en çok alet edilen şey olabilir. Ama bütün bunlar o inanç sisteminin değil, ona mensup olanların samimiyetsizliği ile ilgili bir sıkıntı olsa gerek..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve elbet din oldukça ateizm de olacaktır. Yani bir çok şeye inanan birilerinin olması gibi inanmayanların da olacağını kestirmemiz güç değil. Ben cennetten parsel kapmak için iyilik meleğini oynuyor olsaydım bile, bu durumumda kimseye zarar vermediğim sürece bir ateistle iyilik konusunda yarışabilirdim. Bir ateist için karşısındaki müslüman iyi birisi ise bunun neden kaynaklandığının ne anlamı var? Adam iyi işte, buradaki kötülük nedir? Ben sadece doğru bir insan olmaya çalışıyorum.. düşündüm, taşındım ve bir müslüman olarak yaşamak istediğimden emin oldum ve böyle devam ediyorum. Ama malesef size göre;

kötü müslüman müslümanlığın kötü olduğunu ispatlıyor

iyi müslüman ise müslümanlığı tanımadığı için iyi, yoksa kötü olması gerekirdi..

Ben matematikçiyim ama böyle ispat olmaz, böyle bir gerçeğe ulaşılmaz. İnanmıyorsanız, mantığım almıyor, içimden gelmiyor, yeterince delil var gibi görünmüyor bana diyebilirsiniz. 'Dindarlar mutlaka kötüdür, bir yaratıcıya inandıklarına göre aptaldırlar' gibi bir savla yola çıkılır mı? Farkında değilsiniz bence, ama buradaki birçok ateist de birerir olarak bu ateizm fikrini bir başka din gibi görüyor. Benim de aklıma kuru kuruya sorgulamadan dindeki hurafeleri yaşayan dindarlar geliyor birden..

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam'ın insanı ne hale soktuğunu güzel anlatmışsın. İslam böyledir işte, insanları potansiyel caniye dönüştürür.

Potansiyel canisiniz. Allah korkusu olmayana ben hiçbirşeyimi emanet etmem. Ateistim diyen bir bakıcıya çocuğunu emanet edermisin sağduyu? Adam çocuğunun boğazını kesse bişeyini kaybetmeyecekki. Bu büyük bir risk. Ben böyle risklere gelemem. Ha dindar bir bakıcı psikopat olamazmı. Olur tabi. ama en azından sen iyiyi seçmişsindir. Tevekkül etmişsindir. Çıkar bir yolun var vicdani olarak. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 5 vakit namaz kılan, zaman zaman nafile oruçlar tutan, günlük hayatının tamamına yakınını aklının bir köşesinde Allah'ı düşünmekle geçirmeye çalışan bir insanım..

Sayısız ateist arkadaşım oldu, hiçbirisi bunu benden saklama gereği duymadı, bu konulardaki derin farklılıklar nedeniyle çok yakın olamadık belki. Ama ortalama bir samimiyetin üzerine çıkmayı bildik. Herhangi bir sorun yaşamadık, bazılarıyla hala görüşüyorum.

Bence önemli olan karşılıklı olarak insanların birbirlerine saygı duyması olmalıdır. Ne kimse ateistlere haksız bir baskı uygulasın, ne kimse Hz.Peygambere hakaret etsin..

hic kendini kandirma! senin dinin inanmayalari ( kafir) öldürmeyi emrediyor. bunun ödülü olarakda sana arapin hayali cennetini vaaad ediyor.

kafirlerle arkadas olursan, anan baban ve kardeslerin dahil! dinden cikmis oluyorsun.

islam ülkelerinde ateistlerin ateist oldugunu söylemekten cekinmesinin nedeni senin dinin!

Link to post
Sitelerde Paylaş

hic kendini kandirma! senin dinin inanmayalari ( kafir) öldürmeyi emrediyor. bunun ödülü olarakda sana arapin hayali cennetini vaaad ediyor.

kafirlerle arkadas olursan, anan baban ve kardeslerin dahil! dinden cikmis oluyorsun.

islam ülkelerinde ateistlerin ateist oldugunu söylemekten cekinmesinin nedeni senin dinin!

Senin ateistliğin var. Diyelimki biri bir çocuğun ırzına geçti. Sen o adamın elini kolunu sallaya sallaya ortalarda gezmesine razı olurmusun? Olmazsın diye tahmin edip devam ediyorum. Dinimize göre de elin kafiri gelip bizim içimizde şer çıkarırsa öldürülmesi iyidir. Hangi din kendini savunmaz. Dini geçtim, hangi insan veya hayvan kendini savunmaz. Olay bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Potansiyel canisiniz. Allah korkusu olmayana ben hiçbirşeyimi emanet etmem. Ateistim diyen bir bakıcıya çocuğunu emanet edermisin sağduyu? Adam çocuğunun boğazını kesse bişeyini kaybetmeyecekki. Bu büyük bir risk. Ben böyle risklere gelemem. Ha dindar bir bakıcı psikopat olamazmı. Olur tabi. ama en azından sen iyiyi seçmişsindir. Tevekkül etmişsindir. Çıkar bir yolun var vicdani olarak. :)

insanlar birbirlerini söz ile kandırıp dolandırırlar.Allahı ve Allah korkusunu sözde ararsanız çok yanılırsınız.Kaldıki İslam ritüel ve söz dini olmayıp fıtrat dinidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanları öldüren birisi ben müslümanım diyebilir. Ama bu müslümanlığın bir insanı öldürmeyi emrettiği anlamına gelmiyor.

Nereden biliyorsun, açıp kitabı okudun mu?

Tevbe/5. Haram aylar çıkınca bu Allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. Eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Nisa:

88. Size ne oluyor da münafıklar hakkında iki gruba ayrıldınız? Allah, onları yaptıkları işlerden dolayı baş aşağı ederek eski konumlarına (küfre) döndürmüştür. Allah’ın saptırdığını yola getirmek mi istiyorsunuz? Allah kimi saptırırsa, sen onun için asla bir çıkış yolu bulamazsın.

89. Arzu ettiler ki kendilerinin küfre saptıkları gibi siz de sapasınız da beraber olasınız. Bu sebeple, onlar Allah yolunda hicret edinceye kadar içlerinden dost edinmeyin. Eğer bundan yüz çevirirlerse, onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün. Onlardan ne bir dost edinin, ne de bir yardımcı.

90.Ancak sizinle aralarında anlaşma olan bir topluma sığınmış bulunanlar, yahut ne sizinle ne de kendi kavimleriyle savaşmayı içlerine sığdıramayıp (tarafsız olarak) size gelenler başka. Eğer Allah dileseydi, onları size musallat kılardı da sizinle savaşırlardı. Eğer onlar sizden uzak durur, sizinle savaşmayıp size barış teklif ederlerse; Allah, onlara saldırmak için size bir yol (yetki) vermemiştir.

Ayetin sebebi de aşağıdaki olay:

Bu âyet hakında Mücahid de şunu söyledi: "Onlar bir kavimdir ki, Mekke'den yola çıkıp nihayet, Muhacir olduklarını iddia ederek Medine'ye geldiler, Bunun ardından da dinden dönüp mürted oldular, Müteakiben, Rasulullah ve Ashabıyla ticaret yapmak için kendilerine sermaye getirmek üzere Mekke'ye doğru yola çıkmak için Peygamber (s.a.v.)'den müsaade istediler. Bunun üzerine mü'minler, onlar hakkında ihtilafa düştüler de: "Onlar münafıktır" diyenler oldu, "onlar mü'mindir" diyenler oldu. İşte bu sebeple Allah Teala onların münafıklığını açıkladı ve bu âyeti indirdi, "Şayet dönerlerse, onları yakalayın ve bulduğunuz yerde öldürün." âyetiyle onların öldürülmesini emretti. Nihayet Hilal b. Uveymir el-Eslemî'ye konuk olmayı kasdederek sermayelerini getirdiler. Hilal ile Peygamber (s.a.v.) arasında verilmiş söz ve yemin vardı, O, mü'minlerle svaşmaktan kalbi daralan bir kimse idi. İşte bu sebeple: "Ancak, sizinle kendileri arasında anlaşma olan bir millete sığınanlar yahut sizinle savaştan veya kendi milletleriyle savaşmaktan bıkarak size başvuranlar müstesnadır..." doksanıncı âyet-i kelimesiyle bunlardan öldürme kaldırıldı."

Link to post
Sitelerde Paylaş

burda kişinin kendi kendisini antik bir kitabı referans alarak birey olmayı değil köle olmayı tercih ettiğini teyid ediyorsunuz resmen, köle olmanın verdiği anlaşılması güç bir huzur durumunuz var.

hangi konularda benden daha özgür olduğunuzu merak ettim şimdi.. Kölelik durumumun bana verdiği anlaşılması güç huzurum, sizin anlayamadığınız ama sadece benim hissettiğim bir özgürlük hissi olmasın. Kendinizden ne kadar da eminsiniz arkadaşlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Potansiyel canisiniz. Allah korkusu olmayana ben hiçbirşeyimi emanet etmem. Ateistim diyen bir bakıcıya çocuğunu emanet edermisin sağduyu? Adam çocuğunun boğazını kesse bişeyini kaybetmeyecekki. Bu büyük bir risk. Ben böyle risklere gelemem. Ha dindar bir bakıcı psikopat olamazmı. Olur tabi. ama en azından sen iyiyi seçmişsindir. Tevekkül etmişsindir. Çıkar bir yolun var vicdani olarak. :)

Sana bu konuda Musa'nın akıl hocasının (Hızır) hikayesini anlatayım:

Kehf:

74. Yine yola koyuldular. Nihayet bir erkek çocukla karşılaştıklarında, adam (hemen) onu öldürdü. Mûsâ, “Bir cana karşılık olmaksızın suçsuz birini mi öldürdün? Andolsun çok kötü bir iş yaptın!” dedi.

80. “Çocuğa gelince, anası babası mü’min insanlardı. Onları azgınlığa ve küfre sürüklemesinden korktuk.”

Ya gördün mü bak! Kuran'da ne ibret verici kıssalar var. Herif yolda rastladığı çocuğu gözünü kırpmadan öldürüyor, Musa'da cılız bir itirazdan başka bir şey yok. Çocuğun öldürülme sebebi de annne ve babasını azgınlığa ve küfre sürükleme ihtimali.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin ateistliğin var. Diyelimki biri bir çocuğun ırzına geçti. Sen o adamın elini kolunu sallaya sallaya ortalarda gezmesine razı olurmusun? Olmazsın diye tahmin edip devam ediyorum. Dinimize göre de elin kafiri gelip bizim içimizde şer çıkarırsa öldürülmesi iyidir. Hangi din kendini savunmaz. Dini geçtim, hangi insan veya hayvan kendini savunmaz. Olay bu.

Olayı saptırıyorsun, asıl onların çocuklarının ırzına geçenler müslümanlar, adamların kadınlarını cariye yapıp ya satıyorlar ya da hem hizmetçi hem de seks kölesi olarak kullanıyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Potansiyel canisiniz. Allah korkusu olmayana ben hiçbirşeyimi emanet etmem. Ateistim diyen bir bakıcıya çocuğunu emanet edermisin sağduyu? Adam çocuğunun boğazını kesse bişeyini kaybetmeyecekki. Bu büyük bir risk. Ben böyle risklere gelemem. Ha dindar bir bakıcı psikopat olamazmı. Olur tabi. ama en azından sen iyiyi seçmişsindir. Tevekkül etmişsindir. Çıkar bir yolun var vicdani olarak. :)

En azında iyiyi seçmişsindir diyorsun ve bu müslüman olduğu için iyiyi seçmişsindir diyorsun, katil olabilir ama seçimim iyidir en azından diyorsun, bu nasıl mantık?, İşte sizin aklınız bu kadar, diyorum ya müslüman olsun katil olsun çamurdan olsun sizin için, ama ateist olunca direk hertürlü aşşağılamayı caniliği onda mevcut görüp kendi din ekseninizin dışından bakamıyorsunuz..Allah korkum olmasa katilim demek istiyorsun resmen, senin kendi ahlakın ve vicdanın olamaz çünkü ahlakını arabın kıytırık ve sapık kitabına endekslemişsin, hasta bir putun yatalak kullarısınız resmen.YAZIK.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır İslam saldırgan olmayanı, sizin canınıza kast etmeyeni ve dine savaş açmayanları öldürmeyi emretmiyor. aşağıda bu konuyla ilgili verilmiş bir yanıt var.

Ateist ve Hıristiyanların İslam’ı eleştirirken Bakara 191 ve Tevbe 5 ayetlerini delil göstererek Müslümanları şiddet eğilimli olmakla eleştirirler. Bu ayetleri de şu formatta sunarlar: “Onları yakaladığınız yerde öldürün” (Bakara 191) ve “müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün” (Tevbe 5). Ayetlerin bu parçalarını kullanarak Müslümanları terörist olmakla, Müslüman olmayanların hepsinin düşmanı olmakla suçlarlar. Halbuki bu Mantıkta “Straw Man Fallacy” olarak bilinen mantık yanılgısıdır, ve genel olarak ahlak dışı bir saldırı olarak kabul edilir. Zira verilen ayet kısımları bağlamından çıkarılıp sunulmaktadır. Kur’an ayetlerini izole edip bakarsak, yanlış anlamlar çıkarırız. Kur’an bütünlük halinde bakılması gereken bir kitaptır. Bakalım verilen ayetler ne söylüyor. Önce Bakara süresi, ayetin öncesi ve sonrasına bakalım:

2:190 Sizinle savaşanlarla Allah yolunda savaşın. Saldırgan olmayın. Allah saldırganları sevmez.

2:191 Onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. Kutsal Mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. Size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. İnkarcıların cezası böyledir.

2:192 Son verirlerse, Allah Bağışlayandır, Rahimdir.

2:193 Zulüm ve işkence ortadan kalkıncaya ve din Allah için oluncaya kadar onlarla savaşın. Son verirlerse, artık zalimlerden başkasına düşmanlık yoktur.

2:194 Kutsal ay ancak iki taraflı gözetilebilir. Ateşkese uymak karşılıklıdır. Size saldırırlarsa onlara aynen saldırın. Allah’ı dinleyin ve bilin ki Allah erdemlilerin yanındadır.

Yukarıdaki ayetleri okuduğumuz zaman açıkça görüyoruz ki öldürme emri onlara savaş açan düşmanlaradır. O dönemde Müslümanlar ciddi işkenceler görmüşler, bulundukları yerlerde öldürülmüşler, Mekke’den sürülmüş, işkencelere maruz kalmışlardır. Buna cevaptır bu ayetler, sizde cevap verin demektir. Yoksa savaşı müşriklerin kesmesi halinde Müslümanların devam ettirmesi de, başlatması da yasaktır. Bunu yukarıdaki ayetlerden açıkça görürsünüz.

Nitekim bu emir de çok normaldir. Bunu şöyle bir analoji ile basitçe anlayabiliriz. Normal şartlar altında bir ülkenin ordusu kendi vatandaşına savaş açmaz. Ancak vatandaşlardan bir kısmı organize olup orduya savaş açarsa, ordu tabi ki bu saldırılara cevap verir. Ordunun cevap vermesi, orduyu ne zalim yapar ne terörist. Müslümanların yaptığı da budur. Bu müdafaadır ve can güvenliği için şarttır.

Diğer ayet de bundan farklı bir şey demez… Bakalım: (Tevbe süresi):

1: Antlaşma yaptığınız müşriklere, Allah ve Elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur

2:Bu topraklarda dört ay daha dolaşın Bilin ki, Allah’ı çaresiz bırakamazsınız Ama Allah, görmezlikten gelenleri (kâfirleri) rezil eder

3:Bu büyük hac gününde Allah ve Elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: Allah’ın o müşriklere desteği yoktur; Elçisinin de öyle Ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur Sırt çevirirseniz bilin ki, siz Allah’ı çaresiz bırakamazsınız Görmezlikten gelenlere (kâfirlere) acıklı bir azabı müjdele

4: Bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz Onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar tam yerine getirin Allah korunanları sever

5: (Dört) yasak ayı çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün Onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun Ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın Allah’ın bağışlaması çok, ikramı boldur”

Öldürün denilen müşrikler; antlaşmayı bozan müşriklerdir. Ayetleri dikkatle okursak bunu çok kolay anlarız, birinci ayette açıkça bu bildirilmiştir: “anlaşma yaptığınız müşriklere ilişkiyi kesme duyurusudur” . Buradan anladığımız da bu ölüm emrinin tüm müşrikleri kapsamadığıdır.

4 ayette de “antlaşmayı bozmayanların ve Müslümanların aleyhine çalışmayan müşriklerin hariç tutulduğu” söyleniyor. Demek ki bu ayetteki ilişkiyi kesme duyurusu, anlaşma yapılan her müşrikle ilgili değildir. Dolayısı ile ölüm emri anlaşma yapan her müşriki kapsamaz, sadece bozanları kapsar. O müşrikler diye belirtilmesi buna açıkça işaret eder. Ayetin Arapçasında el-müşrikün geçiyor yani “o müşrikler”, bunu anlamından kaydırıp tüm müşrikler yapmak sahtekarlıktır. Maalesef çoğu ateist bu sahtekarlığa bilerek ya da bilmeyerek alet olmaktadır.

Nitekim çekilecek, tövbe edecek ve anlaşmayı bozmayan müşriklere dokunulmayacaktır…

Aslında bakara süresinde de denildiği gibi Müslümanların tek düşmanları zalimlerdir ve sadece bunlarla savaş olur. Zalimler kimdir peki, Mumtehine suresi 8-9 ayetlerde bu da bildirilmiştir, bunlar üç grup insandır:

1. Müslüman olduğumuz için bizi öldürmek isteyenler

2. Bizi yaşadığımız topraklardan kovmak isteyenler

3. Bizi yaşadığımız topraklardan kovmak isteyenlere yardımcı olanlar.

Bu üç grupta olanlarla savaşırız, gerektiğinde öldürürüz. Bunun haricinde kimseyi düşman edinmemiz yasaklanmıştır. Tevbe süresi ve Bakaradaki kişiler bu üç gruba birden dâhildirler. Ve bu üç gruptaki insanları öldürmek de nefsi müdafaadır, ahlaksızca değildir bir haktır.

Diğer taraftan bu ayetlerin inmesi de çok normaldir. Zira “onları öldürün” ifadesi olmazsa, Müslümanlar normal şartlarda geçerli olan İnsan öldürme yasağının savaş şartlarında da geçerli olup olmadığı konusunda şüpheye düşebilirlerdi.

Daha fazla yazamayacağım. Çıkmam gerekiyor. Allah'ın selamı ve esenliği üzerinize olsun..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve elbet din oldukça ateizm de olacaktır. Yani bir çok şeye inanan birilerinin olması gibi inanmayanların da olacağını kestirmemiz güç değil. Ben cennetten parsel kapmak için iyilik meleğini oynuyor olsaydım bile, bu durumumda kimseye zarar vermediğim sürece bir ateistle iyilik konusunda yarışabilirdim. Bir ateist için karşısındaki müslüman iyi birisi ise bunun neden kaynaklandığının ne anlamı var? Adam iyi işte, buradaki kötülük nedir? Ben sadece doğru bir insan olmaya çalışıyorum.. düşündüm, taşındım ve bir müslüman olarak yaşamak istediğimden emin oldum ve böyle devam ediyorum. Ama malesef size göre;

kötü müslüman müslümanlığın kötü olduğunu ispatlıyor

iyi müslüman ise müslümanlığı tanımadığı için iyi, yoksa kötü olması gerekirdi..

Ben matematikçiyim ama böyle ispat olmaz, böyle bir gerçeğe ulaşılmaz. İnanmıyorsanız, mantığım almıyor, içimden gelmiyor, yeterince delil var gibi görünmüyor bana diyebilirsiniz. 'Dindarlar mutlaka kötüdür, bir yaratıcıya inandıklarına göre aptaldırlar' gibi bir savla yola çıkılır mı? Farkında değilsiniz bence, ama buradaki birçok ateist de birerir olarak bu ateizm fikrini bir başka din gibi görüyor. Benim de aklıma kuru kuruya sorgulamadan dindeki hurafeleri yaşayan dindarlar geliyor birden..

Sevgili Dostum,

İslam şiddet dolu bir din. Kötü. Bütün dinler öyle ama İslam daha dominan. Ateistler İslam'ı olduğu gibi görür ve yorumlar, siz de bir inanır olarak daha farklı yorumlarsınız. Elbette size göre sizin yorumunuz doğrudur.

Ateistler "Saçmalama, kimi kandırıyorsun, aç kitabı bak şu ayetlere, hepsi öldürmeyi emrediyor. Örneğin İslam'a göre dinden çıkmanın cezası ölümdür, dolayısıyla sen beni bile öldürmek zorundasın" derler. Doğrudur da. Ancak mantık kabul etmeyeceği için inanır kişi bu durumu olduğu gibi kabullenmez, özellikle de gerçekten iyi niyetli bir insansa.

Yani bu sorun, ateist platformlarda sürekli yaşanan bir sorundur.

Ben şahsen sizler gibi insanların varlığıyla sorun yaşamıyorum, kimsenin yaşayacağını da sanmıyorum. İstediğiniz gibi inanın, ibadetinizi istediğiniz gibi yerine getirin. Bana dokunmadığınız, düşünce ve inançlarınızı empoze etmekte ısrarlı olmadığınız sürece en küçük bir sorun yok. Sizler gibi insanlarla din de tartışılır, sohbet de edilir, çok derin olmasa da (ilginç olarak neden derin dostluk kurulamadığını çok güzel ifade etmişsiniz) arkadaşlık komşuluk edilir vs vs..

Biz bunları zaten yaşıyoruz. Etrafımızdaki herkes ateist değil ki. Bilakis, ateist az ama dindar olmayan, ibadetlerini sizin kadar bile yerine getirmeyen milyonlarca insan var bu ülkede. Hatta çoğunluk öyle. İbadetleri genel olarak ramazanda oruç tutmaktan ibarettir...

Burası biraz sert bir platformdur, o yüzden üstünüze alınmayın yazılanları. İslam hakkındaki yorumlar sizi büyük ihtimalle rahatsız edecektir. Aşırı bulabilirsiniz.

Düşüncelerinizin değişmesini beklemiyoruz, gerek de yok zaten ama bir de diğer göz nasıl görüyor, onu daha iyi anlarsınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi güzelde hani Kuran(Mushaf) her devre ve her insana hitap ediyordu?Bu ayetler görünüşte Olduğu farzedilen 1400 sene önceki Müslüman müşrik savaşlarını anlatıyor.Peki bu devre ne hitap ediyor?

İnsan olarak bana ne anlatıyor yada ne veriyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...