Jump to content

Medeniyet Ne bir Tabelada yazılıdır nede Elbiseye çizilidir.


Recommended Posts

Karaçarşafın olduğu toplum asla medeni olamaz.

Bunun sebebi bizatihi çarşafın kendisi değildir.

Çarşaf, kadını tutsak eden zihniyetin ürünüdür. Kadının özgürlüğünün olmadığı bir toplum bu dünyada ancak karikatür olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 92
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Örtünmek, bir medeniyet ve çağdaşlık göstergesidir ancak sadece örtünmek ile çağdaş ve medeni olunmaz.

Örtünmemek ise bir bedevilik ve ilkellik göstergesidir ancak sadece örtünmemek ile de ilkel ve bedevi olunmaz.

Örtünmek medeniyettir ve çağdaşlıktır çünkü çıplaklık bedevi ve ilkel insanlara özgü bir şeydir.

Örtünmemek bedeviliktir ve ilkelliktir çünkü günümüz şehir insanı öyle ya da böyle bir şekilde örtünmektedir.

Kara çarşaf çok doğal bir giysidir, her kadın doğal olarak kendisini cinsel tehditlerden korumak ister. Ateist bir kadın da kendini koruma amaçlı çarşaf giyebilir.

Bikini de aslında doğal bir giysidir, her insan sıcakta kendisini rahat hissetmek ister ancak cinsel anlamda sakıncası olduğu da bir gerçektir. Doğal olarak erkekler karşı cinsleri olan kadınlardan etkilenecekleri için, bikini gibi açık giysiler her zaman için kadın açısından bir dezavantaj olacaktır. Bu yüzden, ya cinsel tehdit barındırmayan alternatif giysilere yönelmeli ya da dış tehditlerin olmadığı yerlerde serinlemeye çalışmalıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Örtünmek, bir medeniyet ve çağdaşlık göstergesidir ancak sadece örtünmek ile çağdaş ve medeni olunmaz.

Örtünmemek ise bir bedevilik ve ilkellik göstergesidir ancak sadece örtünmemek ile de ilkel ve bedevi olunmaz.

Örtünmek medeniyettir ve çağdaşlıktır çünkü çıplaklık bedevi ve ilkel insanlara özgü bir şeydir.

Örtünmemek bedeviliktir ve ilkelliktir çünkü günümüz şehir insanı öyle ya da böyle bir şekilde örtünmektedir.

Kara çarşaf çok doğal bir giysidir, her kadın doğal olarak kendisini cinsel tehditlerden korumak ister. Ateist bir kadın da kendini koruma amaçlı çarşaf giyebilir.

Bikini de aslında doğal bir giysidir, her insan sıcakta kendisini rahat hissetmek ister ancak cinsel anlamda sakıncası olduğu da bir gerçektir. Doğal olarak erkekler karşı cinsleri olan kadınlardan etkilenecekleri için, bikini gibi açık giysiler her zaman için kadın açısından bir dezavantaj olacaktır. Bu yüzden, ya cinsel tehdit barındırmayan alternatif giysilere yönelmeli ya da dış tehditlerin olmadığı yerlerde serinlemeye çalışmalıdır.

Ve beyin uçurumdan atlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer bir başlıkta yazdığım yazıyı buraya da kopyalıyorum. Umarım sakıncası yoktur. Orada fazla arada kaldı...

Çarşaf giymek bireysel bir tercih gibi duruyor ilk bakışta. Ama bazen bireysel tercihler bulunduğu topluma göre çok ciddi toplumsal sonuçlar doğurur. Ülkemizde kadının nasıl bitirildiğini tekrarlamayacağım. Çarşaf, tesettür, ya da kadın kimliği üzerinde rol biçilmesine teslim olmuş herhangi bir anlayış, bu ülkede kadın kimliğine karşı yapılmış katliama teslim olmak demektir.

Çarşaf, kadını bakışlardan "korumak" amaçlıdır ataerkil zihniyete göre. Senin bireysel olarak tercih yapman, ya da onun dinin emri diye başka alanlara çekmen hiç önemli değil. Önemli olan kadını, ataerkil zihniyetin belirlediği role bürünmeye zorlayan yurt genelindeki baskıya bu giysinin sonuna dek destek vermesidir. Yani bunu giymekle kişi, kendi istemese de, namus vs. şeklinde kadının üzerindeki yurt genelindeki baskıya hak vermiş ve katkıda bulunmuş mesajı vermektedir. Bu anlamda çarşaf bir giysi değildir, kişisel tercih değil, ataerkil zihniyetin kadına vurduğun zincirin göstergesidir. Bu yüzden çarşaf giymiş bir kadın kendi hem cinsine bilerek ya da bilmeyerek ihanet etmiş oluyor. Çünkü artık tacizci erkekler kendi tercihleriyle özgürce giyinen kadını örtünen kadınla kıyaslayacak ve bu kıyaslamanın sonucunu tahmin edersiniz... Örtünenlerin neden örtündüğü ya da böyle bir kıyaslama istemediği... hiç önemli değildir. Yurt genelinde erkeğin kadın algısı böyledir. Tamamen şekil üzerindendir.

Tabi ki bu konuda kadınlara yüklenmiyorum. Çünkü ataerkil zihniyetin doruk noktasında olduğu bir ülkede kadın bunlarla savaşmak yerine kendine huzurlu hissettiği bir yalıtılmış alana kaymak isteyebilir. Asıl kabahati yobaz erkeklerde buluyorum.

Gelişmiş bir ülkede insanlar çarşaf giymiş bir kadına aldırmayabilir çünkü onların başında bizdeki gibi ataerkil zihniyetin iyice azmış bir versiyonu bela değildir. Ama bu ülkede çarşaf giymiş bir kadın ataerkil zihniyete karşı kaybedilmiş bir bireydir.

Çağdaş insan gelişen insandır. Tabulara takılıp kalmaz. Kendi bireysel haklarına kimseyi karıştırmaz. Kendi hakkında roller biçilmesine asla müsade etmez. Ahlak, namus, tesettür, evlilik, 3 çocuk, 5 çocuk yapacaksın diye zırvalayanlara da ağzının payını vermesini bilir. Tabularla sabitlenmiş ilkel ahlaka değil (ki bu gerçek ahlaksızlığın ta kendisidir), gelişen, yeni dünyanın şartlarına adapte olan, bilimsel verilere dayanan bir ahlaka sahiptir. Türkiye'de pek görmediğimiz bir insan tipi. Alışık olmamanız normal.

Sizin temel hatanız şurda ki çağdaş insan kendi nasıl giyineceğine kendi karar verir ve bu kararı verirken hiç bir tabuyu, ya da bireyselliğini tamamen elinden alan dini dikkate almaz. Böyle bir insan neden çarşaf giysin? Tabi ki yobazlar kadınlara ne yapacağını dikte etmeye alıştığı için kadının bu kölelik halini eleştirenlere de sanki kadınlara soyunsun gibi bir talimat veriyor diye algılanıyor. Modern kadın böyle talimatlar almaz. Böyle talimatlar vermeye kalkana da ağzının payını vermesini bilir. Gerçek şu ki birey olabilmiş hiçbir kadın çarşaf giymez.

Medeniyet bedeni açmak mıdır? Eğer bedeni açmaktan kasıt çarşaf adındaki o kölelik simgesini atmaksa gereklerinden bir de budur. Çarşaf adındaki rezillik medeniyetle, çağdaşlıkla uyuşmaz.

Bu yazıyla çarşaf giyen kadınları suçlamıyorum. Onlara efendilik taslayan ahlaksız yobaz erkekleredir bu...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam ülkelerinin medeni olabilmeleri için ilk koşul kadınlarla uğraşmaktan vazgeçmeleridir.

Rahat bırakın insanların yarısını.. Rahatsız etmeyin kadınları.

Ancak o zaman medeniyete kavuşursunuz.

Bu halinizle siz Müslümanlar asla medeni olamazsınız.

Çünkü medeniyeti kadının apış arasında arıyorsunuz.

Medeniyet kadının ve erkeğin aklındadır.

Tabii İslam ülkeleri olarak asla medeni olamayacaksınız.

Çünkü kitabınız kadınlara verilen özgürlükleri sınırlıyor.

Kitabınıza göre medeniyet kadınların apış arasında yer alıyor..

İşiniz çok zor..

Acınacak durumdasınız..

Artık şundan vazgeçilmelidir: Başkaları adına konuşmak ve karar vermek.

Nedir o başkaları adına konuşmak ve karar vermek? Şudur;

Örtünen kadın baskı altındadır, zorla örtünür vs. vs.

Bunu da nereden çıkarıyorsunuz? Kaç tane örtünen kadınla görüştünüz de böyle şeyler söyleyebiliyorsunuz? Görüşmediyseniz, telepati yeteneğine mi sahipsiniz?

Herkes başkaları hakkında böyle atıp tutabiliyorsa, bir başkası da açık kadınlar hakkında şöyle söyleyebilir;

Açık kadınlar baskı altındadır, zorla açılıyorlar vs. vs.

Çarşafın kötü/zararlı olduğunu var sayalım;

Kötü/zararlı olduğunu bile bile sigara içen kadınlar var mıdır? Vardır.

Şimdi diyebilir misiniz ki, bu kadınlar zorla/baskı altında sigara içiyorlar diye? Diyemezsiniz.

Çünkü insanların iyiyi ya da kötüyü tercih etme özgürlükleri vardır.

Çarşaf da size göre kötü, bize göre iyi bir tercihtir.

Çoğu kere karıştıranlar Müslümanlar...

Batılının hiç de umurunda değil, bir kadının karaçarşafa bürünmesi.

Bir Müslüman için medeniyet kadının apış arasındadır.

Müslümanlar batıyı eleştirirken kadınların çıplaklığının medeniyet olmadığını savunurlar.

Oysa kadınların çıplaklığı medeniyetin ta kendisidir. Kadın istediği gibi giyinme özgürlüğüne sahiptir. Medeniyet bunu gerektirir.

Kara çarşafa da batı fazla tepki göstermez. Tabii kara çarşafa bürünüp vesikalık resim çektiremezsiniz ve bazı kurallara uymak zorundasınız.

Burada bir yanlışınızı düzeltelim, çıplaklık medeniyet değil, bedevilik ve ilkelliktir ancak ve ancak çıplak olabilme özgürlüğü bir medeniyet ve çağdaşlık olabilir. Örtünmenin ise hem kendisi, hem de özgürlüğü medeniyet ve çağdaşlıktır.

Medeniyetin tanımını yapmakta zorlanabilirsiniz.

Ama herşeyde oduğu gibi medeniyeti de kadınların apış arasına dayıyorsunuz.

Kara çarşaf medeni olmamak değilse nedir?

Çağ dışılıktır.

Medeniyet ise tanımı ne olursa olsun, çağa uymak, şimdiye kadar insanlığın kazandıklarını doğru değerlendirmek ve onlarla dolu dolu mutlu, sağlıklı yaşamaktır.

Medeniylet bilimden mümkün olduğu kadar çok yararlanmaktır.

Kara çarşaflı bir kadın iticidir. Bikinili bir kadın ise çekicidir. İtici olması için bikinin altındaki vücudunun çirkin olması gerekir.

Kara çarşaflı ve bir erkeğin arkasından yürüyen kadınların çağdaş medeniyetin çok gerisinde olduklarını düşünmek hiç de yanlış değildir.

Çıplak kadınlar medeniyeti simgelemezler ama, medeniyeti kötülemezler de..

Çıplak kadınlar medeniyet kavramı ile çok daha uyumludurlar. Çünkü vücutlarını istedikleri gibi kullanabilmektedirler.

Kendi düşünce ve inançlarını belirtmede özgürdürler. Medeniyetin en önemli koşullarından biri de budur zaten.

Medeniyet gibi tanımı zor bir kavramı bile kadınların apış arasına dayatan bir zihniyete sahipsiniz.

Sapıksınız.. Çağ dışısınız. Zavallısınız.. Gafilsiniz. Nitekim dünyanın en geri ülkelerinde yaşamaktasınız..

Neden bu kadar geri olduğunuzu biz çok iyi biliyoruz.

Yapmayın ama, yeryüzünün en dinsiz ülkesinde bile kadınlar göğüsleri açık dahi gezemezler, hele nudist hiç olamazlar. Bu yılki 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde bir grup ecnebi kadın Türkiye'ye gelip sadece göğüsleri açık protesto yaptıkları için güvenlik güçlerinin müdahalesine maruz kaldılar. Şimdi bu ahlakı apış arasına endekslemek değil de nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala anlamıyorsunuz ama şaşırmıyorum. Örtünmek değil önemli olan, onun verdiği mesaj. Ve kişinin ne için örtündüğü önemli değil; toplumun ve bilhassa ataerkil toplumun onu nasıl algıladığı. Örtünmenin ataerkil bir topluluğa verdiği mesaj, örtünün korunmak için olduğu yolundadır. Bu anlayış yaygınlaşırsa ne olur? Tabi ki örtünmeyen kadın her türlü tacizi hak ediyor olur. Hep böyle olmuştur bundan sonra da böyle olacaktır. Peki, örtünmek bir kadının öylesine bir seçimimidir? Bunun gerekli olmadığını düşünmeyen bir kadın salak mı örtünsün? Apaçık ortadadır ki, örtü, yalnızca toplumun kadın üzerindeki biçtiği role kadının teslim olmasıyla bireyi değil, örtünmeyen kadınları da baskı altına almaktadır. Tabi ki çağdışılıktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Artık şundan vazgeçilmelidir: Başkaları adına konuşmak ve karar vermek.

Nedir o başkaları adına konuşmak ve karar vermek? Şudur;

Örtünen kadın baskı altındadır, zorla örtünür vs. vs.

Bunu da nereden çıkarıyorsunuz? Kaç tane örtünen kadınla görüştünüz de böyle şeyler söyleyebiliyorsunuz? Görüşmediyseniz, telepati yeteneğine mi sahipsiniz?

Herkes başkaları hakkında böyle atıp tutabiliyorsa, bir başkası da açık kadınlar hakkında şöyle söyleyebilir;

Açık kadınlar baskı altındadır, zorla açılıyorlar vs. vs.

Çarşafın kötü/zararlı olduğunu var sayalım;

Kötü/zararlı olduğunu bile bile sigara içen kadınlar var mıdır? Vardır.

Şimdi diyebilir misiniz ki, bu kadınlar zorla/baskı altında sigara içiyorlar diye? Diyemezsiniz.

Çünkü insanların iyiyi ya da kötüyü tercih etme özgürlükleri vardır.

Çarşaf da size göre kötü, bize göre iyi bir tercihtir.

Burada bir yanlışınızı düzeltelim, çıplaklık medeniyet değil, bedevilik ve ilkelliktir ancak ve ancak çıplak olabilme özgürlüğü bir medeniyet ve çağdaşlık olabilir. Örtünmenin ise hem kendisi, hem de özgürlüğü medeniyet ve çağdaşlıktır.

Yapmayın ama, yeryüzünün en dinsiz ülkesinde bile kadınlar göğüsleri açık dahi gezemezler, hele nudist hiç olamazlar. Bu yılki 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nde bir grup ecnebi kadın Türkiye'ye gelip sadece göğüsleri açık protesto yaptıkları için güvenlik güçlerinin müdahalesine maruz kaldılar. Şimdi bu ahlakı apış arasına endekslemek değil de nedir?

Kiyafet kanunlari vardır elbette. Kadınlar göğüsleri açık, erkekler külotsuz dolaşamazlar.

Yasaların izin verdiği kadar çıplak olmak özgürlüktür.

Özgürlük de medeniyettir.

Kıyafet yasaları herkes içindir. Yalnız kadınlar için değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin ahlak kuralında A yoksa ve lak varsa ben hiç bir şekilde bişi anlatamam bilimsel ahlak değişken öngörü ver tutarların tümüdür.

bunun içinde kanıt arıyorsan bilime başvurmayı kes.

genel ahlak Bir ülkenin yada bir bölgenin yaşamsal davranışlarını ifade eder bunun içinde kanıt arıyorsan yaşama baş vurmayı kes

ikisini birleştirmek içi,n uğraşıyorsan hiç yazma benden sana yazı çıkmaz.

hala çarşafı gerici zihniyet olarak ele alıyorsan bayrakta bir çarşaftan yapılma elbisede bir çarşaftan yapılma kanıt arıyorsan kanıt bekleme benden sana sunacak kanıtlarımda senle ilgili değil..

şimdi sorularını cevapladığımı yada cevaplamadığımı sanma.

sen buyazıyıda hiç okuma zira bir zihin ahlakı atlayım ne diye soruyorsa bilim atlayım nerde diye soruyorsa herşeyi atlayıp ayağına takılcak çarşafı ağzına doluyorsa bu konuda hiç bir tartışma ileri gitmez.

Zira konuyla alakası olmayan çarşafın konuya dahil edilmeye çalışılması.

Genel kabul gören bilimsel tezlerin birer bilimsel ahlak oluşturduğunu bilmemezlikten gelmenin

milletin ve toplumun var olan ahlaklarının ülke ve bölge bazında genel bir ahlaki değer yargısı oluşturduğunu bir anlamı yoksa ( sosyolojinin hiçe sayılması Kanunların yok sayılması gibi) bende kanıt yok.

Şimdi soru neydi..

:)

altını çizdim.

Medeniyet bilimsel kuralların şekillendirği genel ahlakında içinde bulunduğu toplumsal fikir ve düşüncenin uygulamaya konulması sonuç ve çıkarımlarıyla toplumun kullanıma sunulan verimli tüm hareketlerdir.

HAREKET Bir çarşaf değildir bir fikrin uygulanışıdır.

Halen mi çarşaf Bayrak sallanıyor oda harekettir...

Ben senden bir şey anlamadım. İnan uğraştım ama beceremedim.

Sarhoş filan mısın nesin....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala anlamıyorsunuz ama şaşırmıyorum. Örtünmek değil önemli olan, onun verdiği mesaj. Ve kişinin ne için örtündüğü önemli değil; toplumun ve bilhassa ataerkil toplumun onu nasıl algıladığı. Örtünmenin ataerkil bir topluluğa verdiği mesaj, örtünün korunmak için olduğu yolundadır. Bu anlayış yaygınlaşırsa ne olur? Tabi ki örtünmeyen kadın her türlü tacizi hak ediyor olur. Hep böyle olmuştur bundan sonra da böyle olacaktır. Peki, örtünmek bir kadının öylesine bir seçimimidir? Bunun gerekli olmadığını düşünmeyen bir kadın salak mı örtünsün? Apaçık ortadadır ki, örtü, yalnızca toplumun kadın üzerindeki biçtiği role kadının teslim olmasıyla bireyi değil, örtünmeyen kadınları da baskı altına almaktadır. Tabi ki çağdışılıktır.

Güzel bir özet.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Örtünmek, bir medeniyet ve çağdaşlık göstergesidir ancak sadece örtünmek ile çağdaş ve medeni olunmaz.

Örtünmemek ise bir bedevilik ve ilkellik göstergesidir ancak sadece örtünmemek ile de ilkel ve bedevi olunmaz.

Örtünmek medeniyettir ve çağdaşlıktır çünkü çıplaklık bedevi ve ilkel insanlara özgü bir şeydir.

Örtünmemek bedeviliktir ve ilkelliktir çünkü günümüz şehir insanı öyle ya da böyle bir şekilde örtünmektedir.

Kara çarşaf çok doğal bir giysidir, her kadın doğal olarak kendisini cinsel tehditlerden korumak ister. Ateist bir kadın da kendini koruma amaçlı çarşaf giyebilir.

Bikini de aslında doğal bir giysidir, her insan sıcakta kendisini rahat hissetmek ister ancak cinsel anlamda sakıncası olduğu da bir gerçektir. Doğal olarak erkekler karşı cinsleri olan kadınlardan etkilenecekleri için, bikini gibi açık giysiler her zaman için kadın açısından bir dezavantaj olacaktır. Bu yüzden, ya cinsel tehdit barındırmayan alternatif giysilere yönelmeli ya da dış tehditlerin olmadığı yerlerde serinlemeye çalışmalıdır.

Bak bu da sarhoş herhalde..

Çarşaf deyince derhal çırılçıplak olmak veya bikiniyle dolaşmaktan bahsediyorlar. Çarşaf giymeyen kadınların hepsi çırılçıplak dolaşmak istiyor veya ateistler böyle bir özgürlük talep ediyor falan sanıyorlar.

Aslında öyle sanmıyorlar, bu basit boğma taktiği.

Çarşafla çıplaklık arasında oldukça geniş bir alan vardır ve bir yerler ideal olandır.

Oranın neresi olduğunu anlamak için ciddi bir zeka ve çaba göstermek de gerekmiyor.

Ama ayık olmak şart tabii.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende diğer başlıkta hiç anlamadım, din adına birşeyleri savunuyor fakat çorbaya çeviriyor.. :)

Neyi savunduğunu, ne düşündüğünü bilmiyor da ondan. Refleksif davranıyor ve hemen savunmalarını giyiyor.

Ondan sonra da yalpalayıp aklına geleni sayıyor işte. Anlayabilen beri gelsin...

Link to post
Sitelerde Paylaş

beyler ben belki sizin görmediğiniz bir müslümanım. şöyle anlatayım.

carşaf bir aracsa bunu kullanma kişisel tercihtir. bunu kullanıma sunmak ise genel tercihtir.

din meselesine gelince biraz araştırdığınızda dinin bir ahlak olmadığını cözersiniz. din ahlak oluşturabiliyor ama ahlak değil.

şimdi siz dini bir sembol kabul edilen örtüyü-pacavrayı medeniyetin engeli olarak görüyorsunuz. ancak medeniyeti bilim tek başına kurmamıştır ki kuramaz.

-ben kişisel olarak bir kadının tanınmaz olacak şekilde giyinmesine karşıyım.-

ancak bunun yapılmasını sağlayan cevre tek unsur değil bir birey cevreden etkilenir ama düşünerek bişiler ortaya cıkartır. bir birey cok seyden etkilenir ve siz şimdi bunu dine yerleştirirseniz hata yapmayada başlamış olursunuz.

evet bir kadının horlandığı ve dışlandığı düşünce medeni değil ancak kelimede dikkat ceken özellik düşünce. demekki kimse bir maddenin etkisiyle modern olmuyor yada modernliğe karşı olmuyor.

sözün bir yerinde bikinli kadınla carşaflı kadını birer meta olarak ele almıştım ve meta olduğunu bile saptayamayan her laflarında kadınların giyiniş tipininde moderlikte etkili olduğunu söyleyen birco yazı aldım.

konu ne cıplaklık nede giyinmek konu düşünce ve yaşamı etkileyn yaşama ahlakımız. medeniyet bir carşaflının bilgisayar kullanmasını engellemiyorki yine bir kadının nasıl giyindiğinede bakmıyor. eğer öyle olsaydı doktorların yada ünlü bilm adamı kadınların giydiklerini diğer kadınlarada giydirdiğimizde sorun düzelir.

bir elbise bir zihin değiştirmez bir elbise sadece örtüden ibarettir ve örtünme edeniyetin icinde var. kapanmayı acık kalmayı kastetmyorum normal giyinmek.

diğer yandan kuranda kadına kara carşaf giyin denilmiyor kapalı gizin diyor. islamiyeti aldığımız toplumun özelliğindeki kara carşaf öylece gecmiş ama gecen şey ahlaki bir tutum bunu nasıl medeniyetin karşısına koyabilirsinizki.

medeniyet insanın değişekn benliği ve araştırma özelliği olmadığında bir hic ve insanın özelliğinde ahlak varken ahlakı nasıl bir elbiseyle bir giysiyle şekillendirip medeniyetsizlik yaparsınız.

birilerine (kullanıcısı dahil) zararmı veriyor yada sakıncanız ne halen bedenini kullanan bir kadından bahsediyorsunuz.

tekrar bildiriyorum kunumuz MEDENİYET...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pekala..

Bizde bütün kadınlar, ya da ezici çoğunluk çarşafla dolaşsa, biz yine de "çağdaş" bir ülke olur muyuz, öyle algılanır mıyız, özgürce ve çağdaşça yaşayabilir miyiz? Bu durum neye işaret eder?

Madem çarşaf hiçbir şey ifade etmiyor, sadece bir giysi, bir de böyle bakıp cevapla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yüzyıllardır süren bir anlayışın dışa vurumu kelimelerin anlamından bağımsız kullanılıp farklı anlamlara büründürülmesi çabası nafiledir.

Bireyin özü devrimcidir. Yıkar devirir ve ezer. Medeniyet denen kavramda her bir bireyin kollektif bir biçimde dönüşme sürecidir. Dönüşme kaçınılmaz olarak olanı da yıkar.

Birey neyi ister.

Kendimzden de bu soruya cevap bulabiliriz.

1- Ölümden korunma

2- Açlığın giderilmesi

3- Cinsel haz.

4- Sosyalleşme (Oyun)

.

.

.

Bu saydıklarıma sizlerde eklemelerde bulunabilirsiniz. Bu sayılanlara imkan sağlıyan toplum medenidir. Yok çarşafmış burkaymış tartışması yersiz. Toplumun yarısını kötürüm bırakan bir anlayış medeni olamaz.

tarihinde apsimon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yüzyıllardır süren bir anlayışın dışa vurumu kelimelerin anlamından bağımsız kullanılıp farklı anlamlara büründürülmesi çabası nafiledir.

Bireyin özü devrimcidir. Yıkar devirir ve ezer. Medeniyet denen kavramda her bir bireyin kollektif bir biçimde dönüşme sürecidir. Dönüşme kaçınılmaz olarak olanı da yıkar.

Birey neyi ister.

Kendimzden de bu soruya cevap bulabiliriz.

1- Ölümden korunma

2- Açlığın giderilmesi

3- Cinsel haz.

4- Sosyalleşme (Oyun)

.

.

.

Bu saydıklarıma sizlerde eklemelerde bulunabilirsiniz. Her bir bireyin bu sayılanlara imkan sağlıyan toplum medenidir. Yok çarşafmış burkaymış tartışması yersiz. Toplumun yarısını kötürüm bırakan bir anlayış medeni olamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hala anlamıyorsunuz ama şaşırmıyorum. Örtünmek değil önemli olan, onun verdiği mesaj. Ve kişinin ne için örtündüğü önemli değil; toplumun ve bilhassa ataerkil toplumun onu nasıl algıladığı. Örtünmenin ataerkil bir topluluğa verdiği mesaj, örtünün korunmak için olduğu yolundadır. Bu anlayış yaygınlaşırsa ne olur? Tabi ki örtünmeyen kadın her türlü tacizi hak ediyor olur. Hep böyle olmuştur bundan sonra da böyle olacaktır. Peki, örtünmek bir kadının öylesine bir seçimimidir? Bunun gerekli olmadığını düşünmeyen bir kadın salak mı örtünsün? Apaçık ortadadır ki, örtü, yalnızca toplumun kadın üzerindeki biçtiği role kadının teslim olmasıyla bireyi değil, örtünmeyen kadınları da baskı altına almaktadır. Tabi ki çağdışılıktır.

Örtünmek gerekli değilse, ateist kadınlar yaz sıcağında neden örtünürler? Toplumun kendilerine biçtiği role teslim oldukları için mi?

erkeklerin hiçbiri bu fotoğraftaki king kong'u farketmemiş.. :)

2cfqcgi.jpg

Büyük bir ihtimalle, kendi savınızı desteklemek için astığınız bu resim, aslında bizleri desteklemektedir.

Kiyafet kanunlari vardır elbette. Kadınlar göğüsleri açık, erkekler külotsuz dolaşamazlar.

Yasaların izin verdiği kadar çıplak olmak özgürlüktür.

Özgürlük de medeniyettir.

Kıyafet yasaları herkes içindir. Yalnız kadınlar için değildir.

Neden dolaşamazlar?

Pekala..

Bizde bütün kadınlar, ya da ezici çoğunluk çarşafla dolaşsa, biz yine de "çağdaş" bir ülke olur muyuz, öyle algılanır mıyız, özgürce ve çağdaşça yaşayabilir miyiz? Bu durum neye işaret eder?

Madem çarşaf hiçbir şey ifade etmiyor, sadece bir giysi, bir de böyle bakıp cevapla.

Asıl çarşafla dolaşırsanız çağdaş olursunuz. Bana bir tane çarşaflı "balta girmemiş orman kadını" örneği gösterebilir misiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pekala..

Bizde bütün kadınlar, ya da ezici çoğunluk çarşafla dolaşsa, biz yine de "çağdaş" bir ülke olur muyuz, öyle algılanır mıyız, özgürce ve çağdaşça yaşayabilir miyiz? Bu durum neye işaret eder?

Madem çarşaf hiçbir şey ifade etmiyor, sadece bir giysi, bir de böyle bakıp cevapla.

Pekala ezici çoğunluğun kara çarşaf olduğu bir yer niye düşünülüyor.

bunun zencisi hindusu türkü kürdü varken kadını erkeği varken yaşlısı genci varken neden bir örtü saplantısında kalımnıyor.

çağdaşlığın bu örtüyle alakası ne?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...