Aberforth 0 Oluşturuldu: Ekim 4, 2012 Raporla Share Oluşturuldu: Ekim 4, 2012 Pekala, şu anda kafamdakini düz bir soru olarak ifade etmekte zorlanıyorum fakat bir deneyeceğim.. Yaratılışçılar, "bu mükemmel düzen içerisindeki her şeyin bir yaratıcısı olmalı" şeklinde düşünürler. Bu insanların dinleri farklı bile olsa genel olarak evrene olan yaklaşımlarını bu ilke üzerinden şekillendiriyorlar. hristiyanı da, deisti de. Yaratıcı ise, burada her türlü güce muktedir ve her şeyin sahibi, daha önce yaratılmamış olan bir varlık olarak önümüze sunuluyor. Bu ön-kabul, tanrının niteliği bakımından yaratılışçıların en temel ilkeleri ile çok ciddi bir tezat oluşturmaz mı arkadaşlar? Eğer kusursuzluk derecesinde gelişmiş bir varlık var ve bu yaratılmamış varlık; gördüğümüz her şeyin de yaratıcısı oldu dersek "her şeyin bir yaratıcısı olmalı" ilkesi aynı zamanda bu kusursuz varlığın aslında olamayacağına dair bir görüş sayılmaz mı? Yani bu bahsettiğimiz tanrı adındaki varlık hiç yaratılmamış ise; sizin evrendeki hiçbir şey yaratılmamış diyen ateist bir kişiden tek farkınızın yaratılmadığını düşündüğünüz şeyin sayısı olduğunun farkında mısınız? Veya, ilke üzerinden konuşmaya devam etsek; her şeyin yaratıcısı olması gerekiyorsa, sonsuz derecede tanrı olmasının gerektiğini ve bunun bir paradoks yarattığını göremiyor muyuz? (yaratıcının yaratıcısının yaratıcısının yaratıcısının yaratıcısının yaratıcısı(nın yaratıcısının ...) olması gerekmiyor mu ilkenizin gösterdiği doğruların yönünde?) Ben mi bazı şeyleri gözden kaçırıyorum, anlamadım. Lütfen yaratılışçılar özeleştiri yapsın veya burada neden yanıldığımı bana ciddi ciddi açıklasınlar ki ben de realist düşüncelerimden kurtularak çoğunluğa katılıp, azınlıklar arasında bulunmanın verdiği gerilim psikolojisinden sıyrılabileyim bencilcesine. : p Sonuç olarak: Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi (düzenlendi) 15.86. Rabbin elbette Yaratandır, Bilendir. Ekim 5, 2012 tarihinde atılan2 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Aberforth 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi (düzenlendi) Bunu kim söylemiş? Hicr suresi 86. ayetinin farklı bir çevirisini koymuş fakat benim başlıkta sorgulatmaya çalıştığım kendisiyle tezatlaştığını düşündüğüm bu düşünce ilkesine karşı ne tür bir mantık içerdiğini anlayamadım. Ekim 5, 2012 tarihinde Aberforth tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
yuceonus 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi (düzenlendi) Gayet güzel bir yakalaşım. teistlerle ateistleri birbirleriyle anlaşamayan iki kardeşe benzetirim herzaman yok birbirimizden farkımız ama biz........ Ateistler bir yaratıcı olamaz diyorlar Teistler öyle bir var ki , o yaratılmadı,ezeli ve ebedidir.Ne başı ne sonu yok diyorlar.Tabii ki ateistler den hemen itirazlar geliyor. Ateistler aynı yaklaşımı evren için yapıyorlar. Ne diyorlar ;evren yaratılmadı,ezeli ve ebedidir.Ne başı ne sonu yoktur.Tabi ki teistlerde hemen itiraz geliyor. Teistlerin Allahı nasıl yaratılmadıysa, Ateistlerin de evreni yaratılmadı. Bu ikilemi görenler deist yahut panteist oluyorlar. Vesselam Ekim 5, 2012 tarihinde yuceonus tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Aberforth 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Gayet güzel bir yakalaşım. teistlerle ateistleri birbirleriyle anlaşamayan iki kardeşe benzetirim herzaman yok birbirimizden farkımız ama biz........ Ateistler bir yaratıcı olamaz diyorlar Teistler öyle bir var ki , o yaratılmadı,ezeli ve ebedidir.Ne başı ne sonu yok diyorlar.Tabii ki ateistler den hemen itirazlar geliyor. Ateistler aynı yaklaşımı evren için yapıyorlar. Ne diyorlar ;evren yaratılmadı,ezeli ve ebedidir.Ne başı ne sonu yoktur.Tabi ki teistlerde hemen itiraz geliyor. Teistlerin Allahı nasıl yaratılmadıysa, Ateistlerin de evreni yaratılmadı. Bu ikilemi görenler deist yahut panteist oluyorlar. Vesselam Bu ikilemi görenler agnostik yahut panteist oluyor diye bitirsen daha doğruydu belki de. Zira dinlerdeki tanrının açılımı ile deizmdeki tanrının bir çok ortak yönü var hali hazırda öyle değil mi? Deizm, çoğunlukla bir ara geçiş dönemidir insanlar için zaten. Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Bunu kim söylemiş? elmalılı mealihakka 42 bir kâhin sözü de değildir, siz pek az düşünüyorsunuz Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Hicr suresi 86. ayetinin farklı bir çevirisini koymuş fakat benim başlıkta sorgulatmaya çalıştığım kendisiyle tezatlaştığını düşündüğüm bu düşünce ilkesine karşı ne tür bir mantık içerdiğini anlayamadım. yaratan nedir,yaratılanmı.?yaratıcı yaratılırsa,yaratılan olur.ama ayet açık;elmalılı meali hicr 86 Çünkü senin Rabbin, herşeyi yaratan, herşeyi bilendir. Link to post Sitelerde Paylaş
yuceonus 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Hayır. Deizmin tanrısı ortadan kaybolmuştur. Teistlerin tanrısı haydi Allah diyelim. İnsanı ve çevresindeki her şeyin yaratıcısı olması sebebiyle ortalığı boş bırakmaz .Onu kendi haline bırakmaz.Zaman zaman tarih sahnesine çıkar. Deizmin bir geçiş dönemimidir yoksa sıkışmamıdır tartışılır. Deizmin tanrısı bir hovardadır.Tıklar geçer.O güzele dönüp bir daha bakmaz. İlgilenmez,umursamaz, yani sevgisi yoktur. Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Gayet güzel bir yakalaşım. teistlerle ateistleri birbirleriyle anlaşamayan iki kardeşe benzetirim herzaman yok birbirimizden farkımız ama biz........ Ateistler bir yaratıcı olamaz diyorlar Teistler öyle bir var ki , o yaratılmadı,ezeli ve ebedidir.Ne başı ne sonu yok diyorlar.Tabii ki ateistler den hemen itirazlar geliyor. Ateistler aynı yaklaşımı evren için yapıyorlar. Ne diyorlar ;evren yaratılmadı,ezeli ve ebedidir.Ne başı ne sonu yoktur.Tabi ki teistlerde hemen itiraz geliyor. Teistlerin Allahı nasıl yaratılmadıysa, Ateistlerin de evreni yaratılmadı. Bu ikilemi görenler deist yahut panteist oluyorlar. Vesselam elmalılı meali,fussilet 9 De ki: «Siz gerçekten yeri iki günde yaratanı inkar edip duracak mısınız? Bir de O'na eşler mi koşuyorsunuz? O, bütün alemlerin Rabbidir. Link to post Sitelerde Paylaş
Aberforth 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi (düzenlendi) Hayır. Deizmin tanrısı ortadan kaybolmuştur. Teistlerin tanrısı haydi Allah diyelim. İnsanı ve çevresindeki her şeyin yaratıcısı olması sebebiyle ortalığı boş bırakmaz .Onu kendi haline bırakmaz.Zaman zaman tarih sahnesine çıkar. Deizmin bir geçiş dönemimidir yoksa sıkışmamıdır tartışılır. Deizmin tanrısı bir hovardadır.Tıklar geçer.O güzele dönüp bir daha bakmaz. İlgilenmez,umursamaz, yani sevgisi yoktur. Esasında yanılıyorsun, bu sadece ünlü bir deistin değerlendirmesidir ve çoğunluk da deizmin böyle bir şey olduğunu zannetmiştir.Deist tanrısı fazlasıyla özneldir yani kişiden kişiye perspektife bağlı olarak değişir fakat yaratılmamışlığı bakımından ve evrenin oluşumu konusundaki fikriyat bakımından teistlerden farklı düşünmez deistler, temel olarak. siz de zaten deist tanrının yaklaşım farklılığından söz ettiniz ki bu bizim konumuz değildi. biz direkt olarak yaratılış düşüncesi ile bahsettiğim ilkenin zıtlığından bahsediyoruz. Saptırmayalım yani, teşekkürler. Ekim 5, 2012 tarihinde Aberforth tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
İLİMCİK 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Aberforth Arkadaşım, Burada merdivenlerin basamağını atladığın için yanlış yapıp, düşüp, bacağını ve kafanı kırıyorsun..Çünkü, bu soruya cevap vermek için önce sıfatlarını öğrenmek istediğin ve sıfatları hakkında bilgi sahibi olmak istediğin zatın varlığını kabul etmen gerekir..Bu basamağı atlamadan daha üst bir basamağa çıkmaya çalıştığın için mantık hatası yapıyorsun...Yani, senin sorun şu makamda sorulmalı: "Evet, gerçekten de bu muntazam kainatın bir sahibi ve bir hakimi ve bir mutasarrıfı vardır..Bu kadar muntazam varlıkları akılsız ve şuursuz ve kör kuvvetlere vermek akıldan istifa etmektir..Fakat, bu kainatın sahibi hakkında aklıma takılan bir şey var..O da "ezeliyet" hakikatidir..Ezeliyet hakikatini aklımıza nasıl yanaştırabiliriz?" dir..Yoksa Allahın varlığını kesin olarak kabul etmeden "ezeliyet" hakikatini soramazsın..Çünkü, bizden cevap aldıktan sonra "onun var olduğunu nereden biliyorsun diye tekrar soru sorarsın..Yani, sorduğun soruya sadık kalmazsın...Yoksa senin sorunun cevabını akli ve mantıki bir şekilde çok kolay verebiliriz. Link to post Sitelerde Paylaş
KAROAS 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Diyelimki (haşa) Allah yok. Büyük bir boşluğa düşmediğini söyleyen insanda ruh hastalığı vardır. O yüzden çok kurcalamadan Allah var ve bir diyin rahatlayın Link to post Sitelerde Paylaş
Rochader 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Atilan2 nickli kullanici her yazdiginizin altina bir ayet yazarak birsey yapmis sayilmiyorsunuz. Onlari zaten biliyoruz. Sizin kendi düsünceleriniz nedir? Onlar bizim icin daha degerli olabilir. SAYGILAR Link to post Sitelerde Paylaş
albastı 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Gayet güzel bir yakalaşım. teistlerle ateistleri birbirleriyle anlaşamayan iki kardeşe benzetirim herzaman yok birbirimizden farkımız ama biz........ Ateistler bir yaratıcı olamaz diyorlar Teistler öyle bir var ki , o yaratılmadı,ezeli ve ebedidir.Ne başı ne sonu yok diyorlar.Tabii ki ateistler den hemen itirazlar geliyor. Ateistler aynı yaklaşımı evren için yapıyorlar. Ne diyorlar ;evren yaratılmadı,ezeli ve ebedidir.Ne başı ne sonu yoktur.Tabi ki teistlerde hemen itiraz geliyor. Teistlerin Allahı nasıl yaratılmadıysa, Ateistlerin de evreni yaratılmadı. Bu ikilemi görenler deist yahut panteist oluyorlar. Vesselam Küçük bir fark var ama ; Evreni az çok gözlemliyor, biliyoruz. Oysa tanrıya ait hiç bir bilgi yok. Link to post Sitelerde Paylaş
yuceonus 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Ünlü bir deist - kim olduğunu bilmiyorum- in sözü olabilir.Bunlar benim nitelendirmelerim.O da benim gibi bakmış olaya demek ki. Deist tanrısının kişiden kişiye değiştiği kısımda hem fikirim. Siz şöyle dediniz "...tanrı adındaki varlık hiç yaratılmamış ise; sizin evrendeki hiçbir şey yaratılmamış diyen ateist bir kişiden tek farkınızın ..." bende daha önceki iletimde farkı düşman iki kardeş benzetmesiyle örneklendirdim. Yaratılmayan bir evren düşüncesi mantıklı ve düzgün geliyor da Yaratılmayan bir yaratıcı (-tanrı- adına nederseniz ), niye mantıklı ve düzgün gelmiyor Link to post Sitelerde Paylaş
Rochader 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Diyelimki (haşa) Allah yok. Büyük bir boşluğa düşmediğini söyleyen insanda ruh hastalığı vardır. O yüzden çok kurcalamadan Allah var ve bir diyin rahatlayın Zaten bütün inananlarin yaptigi bu. Ama burda kalmaya devamm edin. Zaten emin olsaydin burda olmazdin. SAYGILAR Link to post Sitelerde Paylaş
İLİMCİK 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Küçük bir fark var ama ; Evreni az çok gözlemliyor, biliyoruz. Oysa tanrıya ait hiç bir bilgi yok. Olur mu öyle şey...evreni gözlemliyoruz, fakat tesadüfe ait hiç bir bilgi yok..evrenin neresine baksan kast ve iradeyi gösteren deliller var..Fakat, kör tesadüfü gösteren hiç bir delil yok.. Link to post Sitelerde Paylaş
yuceonus 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Kesinlikle evreni gözlemleyebiliyoruz. Gözlemlediğimiz bir oluşum,devamlı bir devinim halinde ki bir oluşum. Detaylı bir şekilde,ilmi usullerle gözlemleyen bilim insanları bu oluşumun,bu sanatın inceliklerini fark edip kayd ederler. Bu gözlem sonucunda Bu oluşumu başlatan,kurallarını koyan,onu programlayan birinin olamayacağı ilkesini daha fantastik söylersek Resmi gözlemlerken ressamın olamayacağı sonucuna varabilirmiyiz? Link to post Sitelerde Paylaş
albastı 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Olur mu öyle şey...evreni gözlemliyoruz, fakat tesadüfe ait hiç bir bilgi yok..evrenin neresine baksan kast ve iradeyi gösteren deliller var..Fakat, kör tesadüfü gösteren hiç bir delil yok.. Muhterem önce bilgi,delil, gözlem ne demek onu biraz düşün. Senin yazdığın tamamen inanç. Link to post Sitelerde Paylaş
İLİMCİK 0 Ekim 5, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2012 gönderildi Muhterem önce bilgi,delil, gözlem ne demek onu biraz düşün. Senin yazdığın tamamen inanç. Bu kainatta tesadüfe ve şirke yer olmadığı ve herşey Allahın kudretiyle yaratılıp, idare edildiğini bilgi, delil ve gözleme dayanarak iman ediyoruz.. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts