Jump to content

Ateist insan en az teist kadar huzurludur


Recommended Posts

ıfeel ben sana bilimi getirip önüne koyarım. Benden bu kadar. Fazlasını bekleme... Bu bilgiler ışığında sen kararını vereceksin.

Cübbeli, bilim senin alıntı yaptığın paragraflardan ibaret değil, üstelik sen onları anlıyor musun acaba? Alakasız şeyleri toplayıp toplayıp getiriyorsun. Her yerlerde Hacı'nın iletilerini görüyoruz, herkese onlarla yanıt vermeye çalışıyorsun.

birincisi, o yazılar seni hiç ilgilendirmiyor çünkü sen bilimin değil Allah'ın ne dediğiyle ilgileniyorsun.

İkincisi, Hacı'nın yorumları Hacı'yı ilgilendirir. Genel bir konudan kopuk tek bir paragrafa indirgeyemeyiz bilimi. O yazıyı didikleyecek donanımım yok bile benim, fizikçi değilim, amatörce bile ilgili değilim. Sendeki hakikaten cesaret.. Cahil cesareti.

Üçüncüsü, Hacı durmadan" Allah yok, Tanrı yok" da diyor. Onları niye taşımıyor, neden inanmıyorsun?

Bu getirdiğin bilgiler de Hacı'ya ait, değil mi? Demek ki hata sende. Çıkarsamaların yanlış.

Çelişkini göstereyim de adamın iletilerini kullanmaktan vazgeç diye dedim..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 309
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bu getirdiğin bilgiler de Hacı'ya ait, değil mi? Demek ki hata sende. Çıkarsamaların yanlış.

Çıkarsama...

Bu kelimeyi çok beğendim. Haci çok bilgili ama bilgisi onu kibirli yapmış ve Allah'ı bulmada perde teşkil etmiş. Sen de kibir yok, sen çok doğalsın. Neysen osun. Senin kalbin yumuşak, adaletlisin vs.

Senden ümitliyim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fakirin zengin kadar mutlu olması şöyle olabilir :Fakir zaten hayatında zenginlik görmemişse yaşamından mutlu olur.Hele kazandığı Üç kuruşta beş kuruş olduğunda değmesin:) Ama Şahken şahbaz olmuşsa durumu değişir.Zaten Fakirlikle imtihan demek:Zenginken fakir olma durumudur.Yoksa fakirliğin temadiyeti değildir.(Mallardan ve semerelerden azalma)

zamanla alışmakla alakalı işte.

bir insanı günde 15 saatlik bir işe sokarsın.

3 saat de yol süresi olsun..

günde 4 5 saat uyuyan köle gibi çalışan bir insan olsun.

bu insan bir süre sonra bunu sevmeye başlıyor.

fakir için de durum aynı.

uzun süre fakir kalınca alışıyor bu duruma.

kendini avutuyor bir şekilde.

Link to post
Sitelerde Paylaş

zamanla alışmakla alakalı işte.

bir insanı günde 15 saatlik bir işe sokarsın.

3 saat de yol süresi olsun..

günde 4 5 saat uyuyan köle gibi çalışan bir insan olsun.

bu insan bir süre sonra bunu sevmeye başlıyor.

fakir için de durum aynı.

uzun süre fakir kalınca alışıyor bu duruma.

kendini avutuyor bir şekilde.

Ama bazısıda kafasına kurşunu sıkıyor.Bu şekilde intihar eden işadamı çok.Kaldıramıyor o ağır manevi yükü

Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla konu almış başını gitmiş. Aslında ben çok açık ifade ettiğimi düşünüyordum. Fakat her zaman olduğu gibi bir çok kişi kendi doğruları çerçevesinde savunma durumuna geçerek konuyu ele almış.

Şu hayatta genellemelerle yaşamak oldum olası mantıklı gelmemiştir bana. Düşüncelerde ve eylemlerde mutlak doğrucu bir tutum sergilemek de çok yanlış. İnsan biyolojik ve psikolojik anlamda sürekli devinim içerisinde yaşayan bir varlık. Bu sebeple neyin gerçek ve neyin doğru olduğu tamamen bu devinim aşamalarında kişinin dış dünyadan aldığı fikirsel ve psikolojik yüklemelerin bir sonucu olarak karşımıza çıkıyor.

Ben konuda teist ya da ateist biri diğerinden daha huzurludur şeklinde hiç bir ifade kullanmadım. İstesem konuyu bir teistin hayatta daha huzurlu olabileceği savunusu şeklinde yazabilirim. Aynı şekilde de bir ateistin bu hayatta teist insana göre daha huzurlu olabileceği savunusu ile de yazabilirim. Her iki savunu da burada olduğu gibi hangisi daha uzağa işeyebilirden öteye gitmez.

Benim dikkati çekmek istediğim nokta tesit insanların ateistleri kafalarında huzuru yakalayamayan bedbaht kişiler olarak canlandırmalarıydı ve bunun da böyle olmadığını göstermekti. Bu düşüncenin de karşısındaki insanları kendi ruh dünyalarıyla aynı görüp ona göre değerlendirmelerinden kaynaklandığını ifade etmekdi.

Konuda da dile getirdiğim gibi inaçlı olsun ya da olmasın bu hayatta kişilere huzur veren bazı temel ortak noktalar var. Onun haricinde inaç faktörü de kişinin zihin dünyasında bunu nasıl konumlandırdığı ile alakalı. Senin için inanç hayatın anlamı olabilir. Fakat beyninde ve düşünce dünyasında böyle bir şey olmayan birisini bununla hayatını anlmalı hale getirebilirsin bu yoksa huzurlu olamassın diye hayal etmek çok saçma.

Bu aslında kapitalist sistemin bir kimseye ihtiyacı olmadığı halde herhangi bir ürünü tüketmeye ihtiyacı varmış gibi strateji uygulamasına benziyor. Yoksa sistem işlemez kapitaller iflas eder ve çark tam anlamıyla dönmez. Sizin yatığınızda bundan hiçbir farkı yok. Söylem şu: İnan ve ibadet et yoksa huzurlu olamassın. Ama inanmadan ve ibadet etmeden de huzurlu olabilen insanlar var.

Ve şöyle düşünün kişiler iman edip ibadet ettiği dönemlere göre daha huzurluysa ne olacak şimdi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çıkarsama...

Bu kelimeyi çok beğendim. Haci çok bilgili ama bilgisi onu kibirli yapmış ve Allah'ı bulmada perde teşkil etmiş. Sen de kibir yok, sen çok doğalsın. Neysen osun. Senin kalbin yumuşak, adaletlisin vs.

Senden ümitliyim..

Güzel sözlerin için sağol cübbeli ama benden hiç ümit yok.

Biz bu işlere hiç içli dışlı olmadık, tanışmadık filan.. Senin anladığın anlamda, tam olarak umutsuz biriyim ben.

Gerçi hiçbir ateist kafayı yemedikçe Tanrı'ya inanmaz.. İnanmaya başlamışsa bil ki sıkıntı var..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Saçmalama. Kölelikle ağır cezaya mahkum bir suçlu bir mi?

Sen ülkelerini, topraklarını, evini barkını gaspettiğin insanları alıp kendine köle cariye yap, ondan sonra özgür bırakmayı lütuf say..

Köleliği kaldırmak tek bir ayete bakardı. Hatta kölelik İslam'la meşrulaştırılmıştır zaten.

Kitaba girmeseydi kısa sürede kendiliğinden yok olurdu.

Hapishanelerde ve toplama kamplarında durumlar daha mı iyi?

http://www.youtube.com/watch?v=P3wmBSUYkBk

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hapishaneler suçlular için var. Esirlerse suçlu insanlar değil. Masumlar.

Toplama kampları ne alaka?

Köleliği savunan ilkellere de bak. Aklınızdan zorunuz var herhalde..

"Evet, kölelik kötü bir şeydir, insanları böyle gaspetmek ve parayla alıp satmak suçtur ve suç olmalıdır, 1400 sene önce dünya başkaydı ne yazık ki ama şimdi savunulamaz" demenin nesi zor?

Tabii o zaman hani bu din her devre hitabediyordu derler, hani evrenseldi derler, niye Allah bugünleri görememiş de bu işi merulaştırmış derler..

Cevap yok tabii.

Gördünüz mi kendinizi ne duruma düşürdüğünüzü?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hapishanelerde ve toplama kamplarında durumlar daha mı iyi?

http://www.youtube.com/watch?v=P3wmBSUYkBk

Carvantes sen hastasın bunu bir kenara yaz, sırf arabın köleliğini aklamanın derdine düşmüşsün, yahu ilkel insanların kölelik anlayışıyla kendine nasıl bir referans buluyorsun hasta beyinli?
Link to post
Sitelerde Paylaş
Esirlerse suçlu insanlar değil. Masumlar.

Esirlerin masum olduğunu da kim söylemiş? Savaş suçluları yalnızca bizzat savaşın içinde olanları kapsamaz o sistemin işlemesine yardımcı olanları da içine alır. Belki bizzat savaşmıyor ama o sistem için çalışıyor bir şekilde.

"Evet, kölelik kötü bir şeydir, insanları böyle gaspetmek ve parayla alıp satmak suçtur ve suç olmalıdır, 1400 sene önce dünya başkaydı ne yazık ki ama şimdi savunulamaz" demenin nesi zor?[/color]]

Bunu diyenler çağın baskısı altındakiler. Allah bizlere ayetlerinin apaçık ve değişmez olduğunu söylüyor. Yani bunu diyenin bu ayeti de görmesi gerek.

tarihinde Cervantes tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Carvantes sen hastasın bunu bir kenara yaz, sırf arabın köleliğini aklamanın derdine düşmüşsün, yahu ilkel insanların kölelik anlayışıyla kendine nasıl bir referans buluyorsun hasta beyinli?

ateist olmanız kadar kötü bişey varsa o da ırkçı olmanızdır. Arap kadar başınıza taş düşsün

Müslümanları aklınca eleştiriyorsun ama önce kendin insan olmayı öğrende ırkçılık yapma. Yobaz ateist

Link to post
Sitelerde Paylaş

ateist olmanız kadar kötü bişey varsa o da ırkçı olmanızdır. Arap kadar başınıza taş düşsün

Müslümanları aklınca eleştiriyorsun ama önce kendin insan olmayı öğrende ırkçılık yapma. Yobaz ateist

Yobaz sizin olmayan allahınız birkere, insanları şu bu diye ayırıp yarattığını yarattığına katlettirmek için din allahın olana kadar öldürüşmenizi emrediyorum diyen bir allaha inanıyorsunuz, bu putuda araplar uydurmuş 1400 yıl önce, sizde araptan çok arapçısınız vatan hainleri sizi, bana ne araptan, şundan bundan, geri? Bizim derdimiz bu gerikalmışlıkta hikmet bulan siz beyni peltelerin insanlığa verdiği zararlar, vahşetler, bana ne araptan, bana ne? Lafı ırkçılığa getiriyor yüzsüz, önce insandır benim için yobaz kafa.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yobaz sizin olmayan allahınız birkere, insanları şu bu diye ayırıp yarattığını yarattığına katlettirmek için din allahın olana kadar öldürüşmenizi emrediyorum diyen bir allaha inanıyorsunuz, bu putuda araplar uydurmuş 1400 yıl önce, sizde araptan çok arapçısınız vatan hainleri sizi, bana ne araptan, şundan bundan, geri? Bizim derdimiz bu gerikalmışlıkta hikmet bulan siz beyni peltelerin insanlığa verdiği zararlar, vahşetler, bana ne araptan, bana ne? Lafı ırkçılığa getiriyor yüzsüz, önce insandır benim için yobaz kafa.

dilinden ve yazılarından pislik akıyor. Git temizlen öyle gel

Böyle konuşacaksan muhattap olmayalım birbirimizle. Ne ben sana yazim ne sen bana yaz olurmu

Link to post
Sitelerde Paylaş

dilinden ve yazılarından pislik akıyor. Git temizlen öyle gel

Böyle konuşacaksan muhattap olmayalım birbirimizle. Ne ben sana yazim ne sen bana yaz olurmu

Irkçı diyen sen değil misin demek istediğimle alakasız olduğu halde? Bunda daha büyük küfür mü olurmuş? Söylediklerimi çarpıtırsan cevabım budur, ağzını yıka diyorsun bana, önce sen beynini o arabın uydurduğu puttan arındır ve bak aslında ben orda neler demek istiyormuşum idrak et.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Irkçı diyen sen değil misin demek istediğimle alakasız olduğu halde? Bunda daha büyük küfür mü olurmuş? Söylediklerimi çarpıtırsan cevabım budur, ağzını yıka diyorsun bana, önce sen beynini o arabın uydurduğu puttan arındır ve bak aslında ben orda neler demek istiyormuşum idrak et.

hala o arabın diye aşağıla cümlesi kuruyorsun sonra ne ırkçılığı diyorsun.Tabi gözün öylebir kararmışki ne söylediğini neyi kastetdiğini anlamıyorsun.

Biz burda tartışabiliriz aynı fikirde olamaya bilirizama bu öfke niye.Bir kere ben burdan içindeki nefreti hissedebiliyorum.Şimdi biliyorum gene yok asıl siz şöylesiniz böylesiniz diceksin biliyorum.

Tamam biz öyleyiz ama o zaman sen öyle olma diyorum.Madem öyle olucaksan bizi niye eleştiriyorsun.

Ne zaman öfken,nefretin geçer o zaman konuşalım

Link to post
Sitelerde Paylaş

Esirlerin masum olduğunu da kim söylemiş? Savaş suçluları yalnızca bizzat savaşın içinde olanları kapsamaz o sistemin işlemesine yardımcı olanları da içine alır. Belki bizzat savaşmıyor ama o sistem için çalışıyor bir şekilde.

Sen insanlara karşı savaş açarsan onlarda kendilerini savunurlar tabii. Ne yapmalarını bekliyorsun, kuzu kuzu bekleyip hürriyetlerinin elinden alınıp mallarının, mülklerinin yağmalanmasına seyirci kalmalarını mı?

Aslında senin bu kadar kölelik taraftarı olmanı karakterinde aramak lazım. Kölelik senin içinde var, kendini çok değersiz hissediyor olmalısın, kendine güvenemediğin için de senin adına karar alacak, sana ne yapılmasını söyleyecek insanlara ihtiyacın var bu yüzden sana köle olmak çok yakışır.

Bunu diyenler çağın baskısı altındakiler. Allah bizlere ayetlerinin apaçık ve değişmez olduğunu söylüyor. Yani bunu diyenin bu ayeti de görmesi gerek.

Bizler hiç olmazsa çağı yaşıyoruz, senin gibi 1400 yıl öncesini değil. Sen o Allah'ın her dediğine ne bakıyorsun, bir gün öyle der, bir gün böyle. O put bazen kendi ayetlerini bile beğenmeyip değiştiriyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eger bir musluman, bir ateistten daha huzurlu ise, olum kalim mevzularinda, pek akilli birisi oldugu soylenemez. Bir tanrinin varligi ve cennet-cehennem kabulu ile beraber, o cennete girip girememe telasi almasi lazim o kisiyi. Dunyada bunca din varken, ustune ustuluk islamda bunca mezhep varken, dogru yolu tutturma olasiliginiz baya dusuk, allahiniz gok yuzunden inip size dogru yolu gosterse dahi, ki bu kabule gore bu seytanda olabilir zira isi sizi yoldan cikarmak, sizin hayal gucunuzde olabilir.

Yani demem o ki, bir musluman cennet-cehennemi kabul ettigi halde hala huzurluysa, bu onun cehaletinden, matematik bilmemesinden, etrafinda ne olup bittiginden bi haber olmasindandir.

Siz namazda sehadet parmagi dobrowski yapilir mi yapilmaz mi, bunu tartisip bunun uzerine birbirinizi girtalarken, bir atesit, sonrasi olmayan hayatinin tadina bakmaktadir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...