ran99 0 Ekim 14, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 14, 2012 gönderildi Bu ayetlerin şu önemi var Hazret kaç yaşlarındaydı bu ayetler geldiğinde bu önemli..Hangi androformik haliyle cebrail ile görüşmüş, nasıl yani ?Evlatlığının karısını halletmenin verdiği hangi heyecan hangi arzu ve libido bunları duymasını sağlamış.. Evlatlığın karısını halletme olayı mesela onca karın var, üstelik Aişe çocuk yaşta ve 35 yaşındaki zeynep 12 yaşındaki Aişe'nin üstüne kuma geliyor Link to post Sitelerde Paylaş
ateist12 0 Ekim 22, 2012 gönderildi Raporla Share Ekim 22, 2012 gönderildi bu kuran iyice saçmalaşmaya başladı bi ayeti mantıklı olsun şaşıcam zaten Link to post Sitelerde Paylaş
Guest kafa Temmuz 3, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2013 gönderildi Gerçekten saçma Muhammed'in yazdığı çok belli ayetlerden, gerçi bütün ayetleri kimin yazdığı çok açık (o da ayrı konu) Link to post Sitelerde Paylaş
anarkom 0 Temmuz 3, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2013 gönderildi Bence böyle ayetler sonradan eklenmiş. Ayrıntılı bir hayat yazarak Muhammedi yaşamış gösterme çabaları. Hadislerde konu olan olaylar üzerine yazılmış ayetler. Link to post Sitelerde Paylaş
YüceBen 0 Temmuz 3, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2013 gönderildi Misafirden sıkılan muhammed karı kızda yaptığı gibi rocket-ayet indirir. Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Temmuz 14, 2013 gönderildi Raporla Share Temmuz 14, 2013 gönderildi Ahzab suresi komple fiyasko zaten... + 1000 Link to post Sitelerde Paylaş
yusuf192 0 Eylül 4, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 4, 2013 gönderildi Hz.Peygamber sabırlı olduğu için, ahlaklı olduğu için o insanlara birşey demiyor. Rahatsız olması gayet normal çünkü o her şeyden önce insan, namaz kılmak ister Allah ile başbaşa kalmak ister her an insanlarla muhattap olacak diye bir şey yok. Bu lafı söyleyenler öncelikle Hz.Muhammed'in de en az onlar kadar insan olduğunu kabul etmeliler. Bu ayet bizimle de alakalı bir ayet. Hatta böyle bir ayetin bulunması Kur'an'ı Kerim'in ne kadar yüce ve her alanda doğruyu gösteren bir kitap olduğunu gösterir. Burada her insan pay çıkarmalı ve başka insanların evlerine girip çıkmadan önce, onlarla sohbet etmeden önce izin almalı. Cahiliye dönemi araplarına yol göstermek için inmiş ancak bugün bile böyle cahil insanlar mevcut ve bu ayet onlara yol gösterecek nitelikte. İşte bu yüzden Kur'an her dönemde insanlara doğru yolu gösterecek nitelikte, kutsal kitapların sonuncusu ve bozulmamış bir kutsal kitaptır. Allah yücedir, bir ahlak kuralını da işte böyle bir hadise ile bizlere bildirmiş. Zaten Kur'an'ı Kerim'in ayetleri hep bu tür hadiseler sonucu inmiş ve her ayeti insanlara mesaj veriyor. Bunu anlayamayan insanları da Allah ıslah etsin, inşallah hepiniz doğru yolu bulursunuz. Link to post Sitelerde Paylaş
Cresi 0 Eylül 4, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 4, 2013 gönderildi ahzap süresi başlı başına bir hikayedir zaten bu forumu takip ederken okumuştum çok uzun zaman önce yazılmıştı belki aransa bulunur ahzap süresinin bir hikayesi mizahi olarak hazırlanmış bulunsada yeniden paylaşılsa okusak gülsek.. bu yazdığın ayette peygamberimizle ilgili değil ayrıca bugün 2 milyardan fazla insana hitap eden kitlelere bütün insanlığa gönderişmiş bir kutsal kitabın peygamberin hayatıyla özellikle sadece cinsel hayatıyla ilgili konuların bu kitapta yazmasını düşünmüyorsunuz değil mi? Lütfen azizim herşeye gücü yeten allah ve onun ulu elçisi tabiki böle basit konularla zaman harcamaz müslümanlar diyo ya belki bunu demek istemiştir diye heh tamda onu demek istemiştir emin olunuz Link to post Sitelerde Paylaş
Cresi 0 Eylül 4, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 4, 2013 gönderildi "Ey Peygamber! Karılarını hoşnut edeceksin diye, Tanrı'nın sana helal kılmış olanı kendine neden haram yaparsın? Tanrı bağışlayan ve acıyandır."(Bkz. Tahrim suresi, ayet:1. Bu ayetin, hangi olay üzerine indirildiğini anlatmalımıyım? bende bunu sorarak ekleme yapayım en iyisi) Link to post Sitelerde Paylaş
gokmavi 0 Eylül 4, 2013 gönderildi Raporla Share Eylül 4, 2013 gönderildi Hz.Peygamber sabırlı olduğu için, ahlaklı olduğu için o insanlara birşey demiyor. Rahatsız olması gayet normal çünkü o her şeyden önce insan, namaz kılmak ister Allah ile başbaşa kalmak ister her an insanlarla muhattap olacak diye bir şey yok. Bu lafı söyleyenler öncelikle Hz.Muhammed'in de en az onlar kadar insan olduğunu kabul etmeliler. Bu ayet bizimle de alakalı bir ayet. Hatta böyle bir ayetin bulunması Kur'an'ı Kerim'in ne kadar yüce ve her alanda doğruyu gösteren bir kitap olduğunu gösterir. Burada her insan pay çıkarmalı ve başka insanların evlerine girip çıkmadan önce, onlarla sohbet etmeden önce izin almalı. Cahiliye dönemi araplarına yol göstermek için inmiş ancak bugün bile böyle cahil insanlar mevcut ve bu ayet onlara yol gösterecek nitelikte. İşte bu yüzden Kur'an her dönemde insanlara doğru yolu gösterecek nitelikte, kutsal kitapların sonuncusu ve bozulmamış bir kutsal kitaptır. Allah yücedir, bir ahlak kuralını da işte böyle bir hadise ile bizlere bildirmiş. Zaten Kur'an'ı Kerim'in ayetleri hep bu tür hadiseler sonucu inmiş ve her ayeti insanlara mesaj veriyor. Bunu anlayamayan insanları da Allah ıslah etsin, inşallah hepiniz doğru yolu bulursunuz. Söylediğini doğru kabul edelim ve inceleyelim: Azhab 53. Ey iman edenler! Siz zamanı gözetmeksizin , bir yemeğe davet edilmedikçe , peygamberin evlerine girmeyin. Yemeğe çağrılmadıkça kimsenin evine girmeyeceğiz. Başka bir şey içinde (örneğin konuşmak) ne kimseyi davet edeceğiz ne de davete cevap vereceğiz. Not: Peygamberin birden fazla evi varmış! Ancak davet edildiği vakit girin Yemeği yediğinizde hemen dağılın , sohbete dalmayın. Yemeği yer yemez gitmek bizim kültürümüzde ayıp addedilir. Çünkü birisinin evine gitme amacı yemek değil, birlikte olmaktır. Sadece yemek yemek için lokantaya gidilir. Çünkü bu hareketiniz peygamberi üzmekte fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır. Ama allah hakkı söylemekten çekinmez. Alemlerin yaratıcısı bir kez daha peygamberin yardımına koşuyor. Böyle bir cümle Allah'ın kitabında olabilir mi? peygamberin hanımlarından birşey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Bu , hem sizin kalpleriniz , hem onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır. Allah'ın sevgili kulu evine çağırdığı erkeklerin karıları ile kırıştırmasından korkuyor. Arkasında koskoca Allah var ama yetmiyor belli ki. Sizin allahın resulünü üzmeniz ve kendisinden sonra onun hanımlarında nikahlanmanız asla caiz olmaz. Çünkü bu allah katında büyük bir günahtır. Bu da bize örnek ise, hiç bir kadın kocası öldükten sonra evlenmemeli. Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Ekim 5, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 5, 2017 gönderildi Muhammedin eşleriyle evlenmek günahsa,dullarla evlenmek tüm müslümanlar için günah ve yasak olmalıdır.Günah herkes için günahtır değil mi?Günah olup olmaması kişiden kişiye göre,yapana ve yapılana göre değişir mi?Değişiyorsa,o Tanrının anlayışında,mayasında bir sorun var demektir. Link to post Sitelerde Paylaş
Huuu 0 Ekim 6, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 6, 2017 gönderildi Orta-doğu toplumlarında içten içe böyle bir kültür var ve ben bu kültürü sosyalist, ateist insanlarda bile gördüm ve şaşırdım. Yani önemli birisinin eski eşiyle, sevgilisiyle artık "ben" birlikteyim şişinmesi, böbürlenmesi... Bu kültür ileride peygamber kültüne zarar verebilir, onun "imajını" "düşürebilirdi". Bu nedenle, tuhaf bir durum bu, ama bu ayet belki de gerekliydi. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Ekim 6, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 6, 2017 gönderildi Ahzâb 53'te ne dendiğine dikkat. Ayette size düşmez deniyor yani caydırma var size yasaktır denmiyor yani yasak yok. Size düşmez resûlullahı üzmeniz ve o öldükten sonra eşleriyle evlenmeniz Mâ kâne lekum en tu'zû resûl allahi ve lâ en tenkihû ezvâcehu min ba'dihî Bu ayete rağmen müminlerin içinden resûlullahı üzenler çıkmamış mıdır? Mümkün mü? Onu bazı müminlerin üzmesine ne kadar engel olunabilirse onun eşleriyle bazı müminlerin evlenmesine ancak o kadar engel olunabilir. Ayette yasak ifadesi iyi ki yok çünkü mümkün değil. Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Ekim 6, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 6, 2017 gönderildi Ey iman edenler! Yemek için çağrılmaksızın ve yemeğin pişmesini beklemeksizin (vakitli vakitsiz) Peygamber’in evlerine girmeyin, çağrıldığınız zaman girin. Yemeği yiyince de hemen dağılın. Sohbet için beklemeyin. Çünkü bu davranışınız Peygamber’i rahatsız etmekte, fakat o sizden de çekinmektedir. Allah ise gerçeği söylemekten çekinmez. Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temizdir. Allah’ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikâhlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. Çünkü bu, Allah katında büyük bir günahtır. Ahzab 53 Sonsuza dek söz konusu olmayan bir şey yasaktır. Birde anlamadığım nokta,muhammedin eşleriyle öldükten sonra evlenilmesi kötü bir şeyse,sonsuza dek söz konusu değilse,neden başkalarının dul eşleriyle evleniliyor,bunda bir sakınca görülmüyor.Bu kişilerin başı kel mi?Gerçi İslamda kafir diye adlandırılan kişileri öldürüp,onların eşlerine el koymak kötü bir eylem değil,iyi bir eylem olarak görülüyor da,ölmüş bir müslümanın eşiyle bir müslümanın evlenmesi de yasak değil,kötü bir durum olarak görülmüyor.Ama Muhammedin eşleriyle evlenmek söz konusu bile olamaz.Demek ki İslamın yasakları da kişiden kişiye göre,yapana ve yapılana göre değişiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Ekim 7, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 7, 2017 gönderildi Hayır yani gerçekten de ne kadar saçma sapan bir ayet! Yemek niye veriliyor, müminler toplansın konuşsun sohbet etsin diye değil mi? Ne demek yemeği zıkkımlanıp ittir olun gidin yahu! Link to post Sitelerde Paylaş
Huuu 0 Ekim 7, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 7, 2017 gönderildi 2 saat önce, democrossian yazdı: Hayır yani gerçekten de ne kadar saçma sapan bir ayet! Yemek niye veriliyor, müminler toplansın konuşsun sohbet etsin diye değil mi? Ne demek yemeği zıkkımlanıp ittir olun gidin yahu! Doğrusu evet, biraz öyle olmuş gibi. Bizler yemekten hemen sonra kalkıp gitmeyi ayıp sayarız. "Yedi içti, kalktı" diye kınarız. Acaba o donem arap kultüründe durum farklı mıydı? Eger öyleyse bizim bu yorumumuz anakronik bir yorum olur. Eğer o zamanki arap kültüründe de durum şimdi bizdeki gibiydiyse, o zaman sormak gerekir, Kuran bunu daha düzgün ifade edemez miydi, neden böyle ifade etti diye. Yani o ayeti yazan kim olursa olsun, daha iyi ifade edebilirdi, neden etmedi? Tabii eğer durum bizdeki gibiydiyse... Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Ekim 7, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 7, 2017 gönderildi (düzenlendi) Bunları yazan(lar) ve yazdıran(lar) insan olunca, karșımıza böyle gayet bencil, kıskanç, öfkeli mesajların çıkması kaçınılmaz olur elbette. Buraya kadar herșey normal, taa ki bu çorbayı insanların yumurtlayamayacağını iddia edene kadar tabii. Ama bu kutsal(!) çorba herșeye gücü yeten bir tanrıya yakıștırılabiliyorsa, o zaman dindarlara "afiyet olsun efendim" dense, hakaret olmaz herhalde ?! Tanrıları yan gelip yatarken ve hiçbir eylem göztermezken, sürekli bu kutsal(!) çorbayı savunanlara "helal olsun efendim" demeden kendimi alamıyorum nedense. Ekim 7, 2017 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Hiçkimse... 0 Ekim 7, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 7, 2017 gönderildi 5 saat önce, Huuu yazdı: Doğrusu evet, biraz öyle olmuş gibi. Bizler yemekten hemen sonra kalkıp gitmeyi ayıp sayarız. "Yedi içti, kalktı" diye kınarız. Acaba o donem arap kultüründe durum farklı mıydı? Eger öyleyse bizim bu yorumumuz anakronik bir yorum olur. Eğer o zamanki arap kültüründe de durum şimdi bizdeki gibiydiyse, o zaman sormak gerekir, Kuran bunu daha düzgün ifade edemez miydi, neden böyle ifade etti diye. Yani o ayeti yazan kim olursa olsun, daha iyi ifade edebilirdi, neden etmedi? Tabii eğer durum bizdeki gibiydiyse... Durum bizdeki gibidiyse... demişsin. Bizdeki gibi değilse nolur ki?? Ayetin saçmalığı mı değişir?? Yoksa daha ulvi bi anlam mı çıkabilir??? O zaman biz bu ayeti nasıl anlamalıyız?? Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Ekim 7, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 7, 2017 gönderildi Kültürü mültürü olmaz bu konunun. Herif peygamber, işi konuşmak. Konuşarak mesleğini icra ediyor. İnsanlar da toplanmış. Uykuları gelinceye kadar konuşması gerekir. Peygamberse madem. Ne yemeğinizi zıkkımlandınız şimdi ittir olup gidin demesi yahu? Öyle iş mi olur! Link to post Sitelerde Paylaş
Huuu 0 Ekim 7, 2017 gönderildi Raporla Share Ekim 7, 2017 gönderildi 6 saat önce, Hiçkimse... yazdı: Durum bizdeki gibidiyse... demişsin. Bizdeki gibi değilse nolur ki?? Ayetin saçmalığı mı değişir?? Yoksa daha ulvi bi anlam mı çıkabilir??? O zaman biz bu ayeti nasıl anlamalıyız?? Anlamaya çalışıyorum ben de... ayet neden saçma oksun ki? Yani neden ille de saçma olmasını bekliyorsunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts