Jump to content

Kurana göre dünya düzdür


Recommended Posts

  • İleti 1,8k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Meal hatasının olması bile tanrı sözü olmadığının kanıtı.kaldıki hepsi mi hatalı.

Bir kitabı açıp deli gibi sonuna kadar okuyan ve hatim ettim diyen ama okuduklarını körü körüne okuyup "lan burda kastedilen ne" diye hiç düşünmeyen bir toplummuş İslam toplumu.Yaklaşık 1 haftadır Deist'im.Dünya görüşüm değişti arkadaş.Din beni zamanında şu "meal hatası" diyenler gibi şartlamıştı kendisine.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kitabı açıp deli gibi sonuna kadar okuyan ve hatim ettim diyen ama okuduklarını körü körüne okuyup "lan burda kastedilen ne" diye hiç düşünmeyen bir toplummuş İslam toplumu.Yaklaşık 1 haftadır Deist'im.Dünya görüşüm değişti arkadaş.Din beni zamanında şu "meal hatası" diyenler gibi şartlamıştı kendisine.

Ben yakın zamanda yurtdışına rusça kuran yolluyordum belki müslüman olan olur diye.O sıralarda kuranda yemekten sonra peygamberin evinden ayrılın ayetini gördüm kuranı açar açmaz.ateistlerinde en çok malzeme yaptıkları ayet koca kitapta ilk açtığım ayet oldu bigün tesadüfen.ama asıl hayalkırıklığına uğramama sebep olan ayet yıldızların şeytanlara atılan taş yapılmalarıydı.işte o zaman bunun hiçbir mantıklı izahı olamayacağını anladığım halde bir ümit bütün meallere baktım kimse açıklama yapmamıştı bide tefsire baktım saçma buldum.hele vardır bi hikmeti Allah bilir tarzı tefsirler görünce olayı çözdüm.ateist sayfalara baktım daha biçok ayet keşfettim ve ateist oldum.önce büyük bi özgürlük hissi ve rahatlık hissettim.sonra bunalım ve derin bi boşluk.ne olursa olsun bu hayatta acılarımı giderecek bişey olmalıydı.ateistlerin ölecez ot olacaz sinek olacaz boka konacaz bok olacaz vs. tarzı ölümsüzlük duygularını tatmin eden argümanlar moralden çok adamı daha da çökertiyordu.sufiler hep ilgimi çekmiştir.sonra budizmin kökenini okudum ve gerçekten bilimin ve ateistlerin inkar edemeyeceği bir sırlar dünyası vardı insanda.şimdi müslüman ibadetleri etsemde inanmıyorum ama yine de ibadetlerde beni tatmin eden bişey var.

tarihinde harhorin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sinek olarak yaşayacağın bir kaç gün... Sonra ölür başka bir şey olursun. Belki sineklerin yaşamı çok zevklidir nerden biliyorsun?

X olup her zaman sürekli x olarak kalmak saçma ve sıkıcıdır. Erkeksen bir de dişi ol bakalım nasıl olacak? Dişiysen bir de erkek ol bakalım ne anlayacaksın? Hayvansan bir de bitki ol bakalım nasılmış? Bütün bunları hep yaşamanın nesi kötü?

Bu düşünce ahlakın en büyük kaynağıdır. Başka da ahlaka kaynaklık edecek bir düşünce yoktur. Sokak kedilerini evrimsel kardeşlerin olarak görüp onlara iyi davranır, su, yiyecek verirsin. Sana zarar veren canlıları veya etine ihtiyacın olan canlıların canını olabildiğince insaflı ve merhametli alırsın, onlara işkence etmezsin.

Tüm canlıları sevmeyen kişinin insana da merhameti olmaz. Bu kesin bir kuraldır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin kuranın k sinden haberin yok gelmiş ne diyorsun güleyim mi sana :D

sen git dev kuşu benzetmesini! ondan sonra gündüzü soyar çıkarırıız ayetinde selh kelimesin yuvarlak bir nesneyi sayup çıkarmak demek olduğun! dahah kelimesinin ne manalara geldiğini tekrar tekrar oku!

kuranın her yerin de arzın yuvarlakımsı bir şekil olduğunu kelimelerle anlatıldığını ok

ve ilmi söylenlere ilmi cevap ver! laga lulaga cevaplar değil!! yani kuranı kerim de kullanılan kelimelerin bu manalara gelmediğini ispat et!

ki ispat edemezsin hah-ha lugata sözlüğü inkar etmek zorundasın

ondan sonra konuşa ne diyor diye! dinliyim seni

sen ilk önce herkesin bildiği şeye ! cevabın varsa yaz görelim ne diyorsun!!!! hahhaa böyle boş konuşmak olmaz

NÂZİÂT - 30

4. dehâ-hâ : onu yayıp döşedi

Mealcilerin sadece ücü deve kusu yumurtasi olarak ceviriyor, büyük cogunlu yaydi-dösedi diyor.

İmam İskender Ali Mihr : Ve arz, bundan sonra da onu yayıp döşedi.

Diyanet İşleri : Ardından yeri düzenleyip döşedi.

Abdulbaki Gölpınarlı : Ve yeryüzünü de bundan sonra yaydı, döşedi.

Adem Uğur : Ondan sonra da yerküreyi döşedi,

Ahmed Hulusi : İşte bundan sonra arzı yayıp döşedi.

Ahmet Tekin : Ondan sonra yer küreyi eksenine göre eğip bir elipsoit haline getirerek yayıp döşedi.

Ahmet Varol : Yeri de bundan sonra döşeyip yaydı.

Ali Bulaç : Bundan sonra yeryüzünü serip döşedi.

Ali Fikri Yavuz : Bundan sonra (yer ve arkasından da gök yaratıldıktan sonra), arzı döşedi.

Bekir Sadak : Ardindan yeri duzenlemistir.

Celal Yıldırım : Arkasından da yeryüzünü döşeyip hazırladı.

Diyanet İşleri (eski) : Ardından yeri düzenlemiştir.

Diyanet Vakfi : (30-33) Ondan sonra da yerküreyi döşedi. Kendiniz ve hayvanlarınız için bir faydalanma olmak üzere, yerden suyunu ve otlağını çıkardı ve dağları sağlam bir şekilde yerleştirdi.

Edip Yüksel : Ve yeri de yumurta biçimine soktu

Elmalılı Hamdi Yazır : Ondan sonra da arzı döşedi

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Ondan sonra da yeryüzünü döşedi.

Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : Bundan sonra da yeryüzünü döşedi.

Fizilal-il Kuran : Ardından yeri düzenlemiştir.

Gültekin Onan : Bundan sonra yeryüzünü serip döşedi.

Hasan Basri Çantay : Bundan sonra da yeri (ikaamete saalih bir halde) yayıb döşedi.

Hayrat Neşriyat : Bundan sonra da yeri döşedi!

İbni Kesir : Bundan sonra yeri döşemiştir.

Muhammed Esed : Ve ardından yeri düzenleyip yaymıştır,

Ömer Nasuhi Bilmen : (29-31) Ve gecesini karanlık etti, gündüzünü de çıkardı (aydınlattı). Ve ondan sonra da yeri yaydı. Ondan suyunu ve otlağını çıkarıverdi.

Ömer Öngüt : Bundan sonra da yeryüzünü döşedi.

Şaban Piriş : Ve yeri, bundan sonra yaydı.

Suat Yıldırım : Sonra da yeri döşeyip yerleşmeye hazırladı.

Süleyman Ateş : Bundan sonra da yeri yayıp yuvarlattı.

Tefhim-ul Kuran : Bundan sonra yeryüzünü serip döşedi.

Ümit Şimşek : Ondan sonra yeri yayıp döşedi.

Yaşar Nuri Öztürk : Bundan sonra da yeri yayıp deve kuşu yumurtası biçiminde yuvarlattı.

Taberi, Ibn Abbas radıyallahu anhuma’dan rivayet ediyor: “Kabe, dünya yaratılmadan iki bin sene önce su üzerinde dört direk üzerine kuruldu. Sonra yeryüzü kabenin altından yayıldı”1

1 Hasen. Taberi (3/61, 24/208) Ebu’s-Seyh el-Azamet (4/1381)

Taberi, Abdullah b. Amr radıyallahu anhuma’dan rivayet ediyor: “Allah kabeyi yeryüzünü yaratmadan ikibin sene önce yarattı, dünyayı da oradan yaydı”2

2 Hasen. Taberi (24/208) Beyhaki ġuab (3/431) Ibn Ishak es-Siyra (1/27)

Katade dedi ki: “Bundan sonra da yeryüzünü yaydı” dehâhâ; yayıp sermek demektir.3

3 Hasen. Taberi (24/210)

Katade dedi ki: “Bana ulastığına göre dünya Mekke’den yayılmıstır”6

6 Sahih. Taberi (11/531) Abdurrazzak Tefsir (2/213)

Bu deve kusu kiyaslamasi ne tamamen uydurma, ne de çok incece düsünümemis bir te'vil. Temeli, su Lisan'el Arab'da dehv höküne daynmaktadir.

(Naziyat : 30) : "وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِكَ دَحَاهَا"

“deHHaha” (دَحَاهَا) kelimesidir. Deha, “dahv” kökünden geliyor, oysa, “Lisan-ül Arab”da kelimeyle ilgili su bilgiler yer aliyor.

" Çocukların topu, yerde eşilen bir çukura düşürmelerine dahv denir. Deve kuşunun yuva yapmasına, yatacağı yerdeki taşları temizlemesine idhâ (ادحاء) dendiği gibi, yumurtladığı yere ve yumurtasına da udhiyy (أدحي) denir. Dahv : Taş atıp bir çukura düşürme yarışıdır. Ceviz oynamaya da dahv denir. Hz. Peygamberin iki torunu Hasan’la Hüseyin bu oyunu oynarlardı. Bir çukur eşerler, yuvarlak taşlar atıp o çukura düşürmeye çalışırlardı. Taşı çukura düşüren kazanır, düşüremeyen kaybederdi. İşte dahv, taş, ceviz ve sâireyi o çukura düşürme oyunudur. Medâhiyy ( مداحى), yufka biçiminde yuvarlak taşlardır." (Lisânu’l-Arab: 1/954).

Forumdan

...selh kelimesin yuvarlak bir nesneyi sayup çıkarmak demek olduğun! dahah kelimesinin ne manalara geldiğini tekrar tekrar oku!

...

Hangi yuvarlak nesneyi soyup cikariyor?

tag.jpg

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

NÂZİÂT - 30

4. dehâ-hâ : onu yayıp döşedi

Mealciler:

İmam İskender Ali Mihr : Ve arz, bundan sonra da onu yayıp döşedi.

Diyanet İşleri : Ardından yeri düzenleyip döşedi.

Abdulbaki Gölpınarlı : Ve yeryüzünü de bundan sonra yaydı, döşedi.

Adem Uğur : Ondan sonra da yerküreyi döşedi,

Ahmed Hulusi : İşte bundan sonra arzı yayıp döşedi.

Ahmet Tekin : Ondan sonra yer küreyi eksenine göre eğip bir elipsoit haline getirerek yayıp döşedi.

Ahmet Varol : Yeri de bundan sonra döşeyip yaydı.

Ali Bulaç : Bundan sonra yeryüzünü serip döşedi.

Ali Fikri Yavuz : Bundan sonra (yer ve arkasından da gök yaratıldıktan sonra), arzı döşedi.

Bekir Sadak : Ardindan yeri duzenlemistir.

Celal Yıldırım : Arkasından da yeryüzünü döşeyip hazırladı.

Diyanet İşleri (eski) : Ardından yeri düzenlemiştir.

Diyanet Vakfi : (30-33) Ondan sonra da yerküreyi döşedi. Kendiniz ve hayvanlarınız için bir faydalanma olmak üzere, yerden suyunu ve otlağını çıkardı ve dağları sağlam bir şekilde yerleştirdi.

Edip Yüksel : Ve yeri de yumurta biçimine soktu

Elmalılı Hamdi Yazır : Ondan sonra da arzı döşedi

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Ondan sonra da yeryüzünü döşedi.

Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : Bundan sonra da yeryüzünü döşedi.

Fizilal-il Kuran : Ardından yeri düzenlemiştir.

Gültekin Onan : Bundan sonra yeryüzünü serip döşedi.

Hasan Basri Çantay : Bundan sonra da yeri (ikaamete saalih bir halde) yayıb döşedi.

Hayrat Neşriyat : Bundan sonra da yeri döşedi!

İbni Kesir : Bundan sonra yeri döşemiştir.

Muhammed Esed : Ve ardından yeri düzenleyip yaymıştır,

Ömer Nasuhi Bilmen : (29-31) Ve gecesini karanlık etti, gündüzünü de çıkardı (aydınlattı). Ve ondan sonra da yeri yaydı. Ondan suyunu ve otlağını çıkarıverdi.

Ömer Öngüt : Bundan sonra da yeryüzünü döşedi.

Şaban Piriş : Ve yeri, bundan sonra yaydı.

Suat Yıldırım : Sonra da yeri döşeyip yerleşmeye hazırladı.

Süleyman Ateş : Bundan sonra da yeri yayıp yuvarlattı.

Tefhim-ul Kuran : Bundan sonra yeryüzünü serip döşedi.

Ümit Şimşek : Ondan sonra yeri yayıp döşedi.

Yaşar Nuri Öztürk : Bundan sonra da yeri yayıp deve kuşu yumurtası biçiminde yuvarlattı.

Sadece ücü deve kusu yumurtasi olarak ceviriyor, büyük cogunlu yaydi-dösedi diyor.

Hadisler

Taberi, Ibn Abbas radıyallahu anhuma’dan rivayet ediyor: “Kabe, dünya yaratılmadan iki bin sene önce su üzerinde dört direk üzerine kuruldu. Sonra yeryüzü kabenin altından yayıldı”1

1 Hasen. Taberi (3/61, 24/208) Ebu’s-Seyh el-Azamet (4/1381)

Taberi, Abdullah b. Amr radıyallahu anhuma’dan rivayet ediyor: “Allah kabeyi yeryüzünü yaratmadan ikibin sene önce yarattı, dünyayı da oradan yaydı”2

2 Hasen. Taberi (24/208) Beyhaki ġuab (3/431) Ibn Ishak es-Siyra (1/27)

Katade dedi ki: “Bundan sonra da yeryüzünü yaydı” dehâhâ; yayıp sermek demektir.3

3 Hasen. Taberi (24/210)

Katade dedi ki: “Bana ulastığına göre dünya Mekke’den yayılmıstır”6

6 Sahih. Taberi (11/531) Abdurrazzak Tefsir (2/213)

Levia

Bu deve kusu kiyaslamasi ne tamamen uydurma, ne de çok incece düsünümemis bir te'vil. Temeli, su Lisan'el Arab'da dehv höküne daynmaktadir.

(Naziyat : 30) : "وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِكَ دَحَاهَا"

“deHHaha” (دَحَاهَا) kelimesidir. Deha, “dahv” kökünden geliyor, oysa, “Lisan-ül Arab”da kelimeyle ilgili su bilgiler yer aliyor.

" Çocukların topu, yerde eşilen bir çukura düşürmelerine dahv denir. Deve kuşunun yuva yapmasına, yatacağı yerdeki taşları temizlemesine idhâ (ادحاء) dendiği gibi, yumurtladığı yere ve yumurtasına da udhiyy (أدحي) denir. Dahv : Taş atıp bir çukura düşürme yarışıdır. Ceviz oynamaya da dahv denir. Hz. Peygamberin iki torunu Hasan’la Hüseyin bu oyunu oynarlardı. Bir çukur eşerler, yuvarlak taşlar atıp o çukura düşürmeye çalışırlardı. Taşı çukura düşüren kazanır, düşüremeyen kaybederdi. İşte dahv, taş, ceviz ve sâireyi o çukura düşürme oyunudur. Medâhiyy ( مداحى), yufka biçiminde yuvarlak taşlardır." (Lisânu’l-Arab: 1/954).

Hangi yuvarlak nesneyi soyup cikariyor?

tag.jpg

Hah-hah-ha :lol: cevap verdiğini mi sanıyorsun cevabından bile ayetle dünyanın yuvarlak olduğunu ispat ediyorsun

Link to post
Sitelerde Paylaş

Süleyman ateş zıttı Edip yüksel sonra yaşar nuri öztürk bunlar bilmiyorlar! aleme (alim insanlara ilim sahibi insanlara) madara olmak için herhalde üşüttüler 3 ü birden aynı anda :lol::lol:

ayet sordum...şahıs değil...hangi ayette ne diyor ? dünya yuvarlaktır - güneşin etrafında döner mi diyor ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

sen hele bir levianın yazdıklarını oku ve ona yazıyla cevap ver! cevabını okuyalım bu konudaki görüş ve fikirlerinizi görmedik bir görelim ondan sonra gel konuşuruz -hah- :lol:

yo ayetin manası bu! Onlar diyince!!!!! atesit kafileri kast etmiyor! hani varya sonradan müslüman oldum diyen ebu süfyanlar muaviyeler eşhedu en la ilahe illallah muhammeden resüllah kuran kitabullan diyip Ehli beyti katledeneler var ya!!! işte onlar!!! ve ona tabi olan bugünkü kara cahil müslümanları kast ediyor

işte onlar semadan üzerlerine bir kıta düştüğünü görseler!! birbiri üstüne yığılmış bulut derler ! daha kıyamet çok var derler! :lol:

dünya düz düz düz diyenler var ya işte onlar!hah- yaa!!! kamon!! hahah :lol:

Olmayacak şey deyil kuranla hadisde birleştirir yakında neden olmasın :lol: kuranı çevrilerde hiç bir adam allahı takmıyor herkes kafasına göre takılıyor. senin gibi yeterki benim dediyim olsun mantığı var.allaha diyorsunuz ki hele sen çekil bu tarfa biz seni savunuruz sen böyle dimiştin dimi. böyle demek istatmamiştin dimi allahım :D garibimde siz ne derseniz ona uymak zorunda.

tarihinde güven tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu senin bildiklerini herkes çocuk bile biliyor okuyor! sen daha çocuksun hala! sen her şeyi yanlış anlamışsın! sen din dersi falan almamışsın!!

doğrudan doğruya kulakdan dolma! eksik üksük bilgilerle! ve sadece meal de yazana bakıp konuşuyorsun

ben ise tefsirlere kelimelerin taaaaa kök maddelerine kadar bakıyor! ne manalara geldiğini bakıyorum! aramızdaki farkın ölçüsü yok

Aferin sana... Karpuz kabugundan madalyayi boynuna hak ettin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sinek olarak yaşayacağın bir kaç gün... Sonra ölür başka bir şey olursun. Belki sineklerin yaşamı çok zevklidir nerden biliyorsun?

X olup her zaman sürekli x olarak kalmak saçma ve sıkıcıdır. Erkeksen bir de dişi ol bakalım nasıl olacak? Dişiysen bir de erkek ol bakalım ne anlayacaksın? Hayvansan bir de bitki ol bakalım nasılmış? Bütün bunları hep yaşamanın nesi kötü?

Bu düşünce ahlakın en büyük kaynağıdır. Başka da ahlaka kaynaklık edecek bir düşünce yoktur. Sokak kedilerini evrimsel kardeşlerin olarak görüp onlara iyi davranır, su, yiyecek verirsin. Sana zarar veren canlıları veya etine ihtiyacın olan canlıların canını olabildiğince insaflı ve merhametli alırsın, onlara işkence etmezsin.

Tüm canlıları sevmeyen kişinin insana da merhameti olmaz. Bu kesin bir kuraldır.

Sinek olsan sanki sinek olduğunun farkında olacaksın.Zaten farkında olmak da istemezsin.Bizamanlar sıçtığın bokla oynamayı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Süleyman ateş zıttı Edip yüksel sonra yaşar nuri öztürk bunlar bilmiyorlar! aleme (alim insanlara ilim sahibi insanlara) madara olmak için herhalde üşüttüler 3 ü birden aynı anda :lol::lol:

16.12.2000 akşamı Kanal 6 TV'de yayınlanan Ceviz Kabuğu programında konuklardan Edip Yüksel, iki ilahiyatçı ile tartıştı. Edip Yüksel, Reşat Halife olarak tanınan kişinin Kuran'daki Tevbe suresinin son iki ayetinin orijinal Kuran'a sonradan eklendiği tezini vurguladı.

Ama bir süre sonra baklayı ağzından çıkartıyor ve “bu 19 şifresine uymadığı için, Tevbe Sûresi’nin son iki ayetinin Kur’an’da olmadığını” söylüyor.

Yasar Nuri Öztürk

b2ap3_thumbnail_reenkarnasyonla-3-kere-geldim.jpg

3 müslüman ilim?! adami devekusu yumurtasi demis . Tesadüf mü? Tabii degil.

100 kisi-1000 kisi yayip-sermek demis. Tesadüf mü? Evet ;)

RA'D - 3 Yeri uzatıp döşeyen ve onda oturaklı dağlar ve nehirler vücuda getiren O'dur. Bütün meyvalardan kendi içlerinde ikişer çift yaratmıştır O. Geceyi gündüze sarıp bürümektedir O. Bütün bunlarda derin derin düşünecek bir topluluk için elbette ayetler vardır.

Ragıb dedi ki: “Medde: çekmek, uzatmak demektir”9

9 Müfradat (2/597)

Taberi dedi ki: “Medde’l-arz: enine boyuna yaymaktır”10

10 Taberi Tefsiri (16/328)

Mukatil b. Süleyman: “Kabenin altından dünyayı yayıp dösedi” demektir.11

11 Mukatil, el-Esbah ve’n-Nezair (281) Tefsiru Mukatil (2/165)

Ibn Kesir dedi ki: “Medde’l-arz”: enine ve boyuna uzatıp genisletti demektir.12

12 Ibn Kesir (4/431)

Arap Dilinde sanki Yuvarlak yada küre yada elips diye bir kelime yokmuş gibi. Kuranda Allah söyledi diyerek söylenen onun asla söylemeyeceği onca şeyi yazarken.Kuran da hiçbir yerde Dünya yuvarlaktır diye de bir cümle bulunmaz.

Yeryüzünü döşek gibi serdik cümlesi yazar.

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

muhammedin dünya yuvarlaklığı konusunda zerre kadar bilgisi olsaydı, bunu kuranda 500 kere yazardı.

kuranda birbiri sıra bozuk plak gibi tekrarlanan o kadar boş kavram var ki, mesela şu: "ulan kafrler mahsüllerinizi yetiştirebilmek için dört gözle beklediğiniz yağmur var ya, işte o yağmuru allah veriyo! iman edin!" bu kafirlere su ile meydan okumayı bozuk plak gibi tekrarlıyo ve AÇIK AÇIK KONUŞUYO

sonra başka bi surede 60 kere mi ne tekrarlıyodu: "şüphesiz bundan allaha iman için çıkarılacak çok neden vardır" diye ve bunu da şifre mifre sokmandan, kelimelerin beşinci anlamlarını kullanmadan AÇIK AÇIK SÖYLÜYO

ama nedense mucizelerden bahsedilirken bi anda kelimelerin beşinci-ekizinci anlamları kullanılıveriyo.

tekrar söylüyorum, muhammed dünyanın yuvarlak olduğunu bilecek olsaydı bunu kuranda 500 kere tekrarlardı.

şu ayın yansıma ışık olduğu olayı ise ayrı bir rezalet. açıklaması: "ay ışığı için arapçada kullanılmakta olan nur sözcüğünün bir diğer anlamı da yansıma ışıktır" ulan mal herif kendi ağzınla söylüyosun arapçada ay ışığı için nur kullanılabilirdi diye, demek ki o devirde yaşamış herhangi bir arap (cahiliye devri arabı bile olsa) ay için nur diyebilir. demek ki cahiliye devri arabı da bilim adamıymış. vay be.

kendimizi kandırmayalım. nur sözcüğünün ne olduğunu ne anlama geldiğini herkes çok iyi biliyor. muhammedin yansıma ışıkla ilgili bilgisi olsa bunu 800 kere yazardı kuranda, hem de AÇIK AÇIK ayrıntılarıyla yazardı.

tüm dünyanın gökyüzünü tavan gibi asılı zannettiği bir devirde kuranda gökyüzünü yeryüzünden biz ayırdık yükselttik döşedik vs vs.. deyişinin de big bang kanıtı olduğu iddiası apayrı bir komedi. bu gök yüzünün nasıl oluştuğunu o devirde dünya üzerindeki her alime tek tek sor, çoğu gökyüzü ile ilgili aynı mantığı yürütecektir zaten. bide yıldızları düz kağıt gibi sıraladığı bi ayet vardı, adam ne bilsin yıldızların çarşaf gibi zeminde olmadığını, gözleri öyle gördüğü için öyle sanmış işte.

her şeyden önce şunu bi anlamak gerek, bilim demek kesinlik-netlik demektir. ne dediği belli olmayan, kelimelerin beşinci anlamlarıyla mucize çıkartılmaya çalışılan kitabın bilimle alakası olmaz.

tüm bu gerçekleri görünce üzülüyorum nasıl 30 yıl bir yalanın kölesi olmuşum ben.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda, o devirdeki sıradan bir cahiliye dönemi arabının kuramayacağı herhangi bir cümle var mı? tüm kuran: "güneş ilerliyor, kuşlar ötüyor, dünya ne güzel ne güzel yaşasın rabbimiz" ya da: "iman edin ulan bakın yağmuru allah veriyo size ibret alın!" gibi oldukça sıradan cümlelerin tekrarlarıyla dolu.

günümüzde sıradan cümlelerle dolu bir çocuk kitabı ile bilimsel öğelerle dolu ciddi bir kitabı anında ayırd edersin. işte kurana bakınca ben çocuk kitabı görüyorum, hatta çocuk kitabı bile denemez çünkü kitapta düzen yok. beli şeylerin bozuk plak gibi tekrarlandığı, düzensiz bir cümleler topluluğu. bir surede aynı cümle birbiri ardına 30-40 kere tekrarlanır mı yahu? bu kitabı günümüzde kendiniz yazıp basılması için kitap evine götürseniz, kibar bir şekilde yazarlıktan başka bir mesleği denemenizi önerip kapıyı gösterirler. içerik kısmına hiç girmiyorum bile, o kısmı tam bir çelişkiler yumağı zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 11 months later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...