Jump to content

Kurana göre dünya düzdür


Recommended Posts

Nasil hiç bir islam alimi duya kure dememis ? En basta bunu Taberi ibn Abbas'tan rivayet etmekte... Ne zamandan beri yaymak duz olma zorundaymis ? Yaymak demek bir taraftan baska taraflara genisletmektir. Örnegin bir yuvarlak top uzerine boya bulassa, bunu fikça ile her tarafina yayabiliriz.

Kuran'da geceyle gunduzun yuvarlakça dunyayi sardigi açikça yazili. Buna sasmak gerekmiyor, nitekim her ne kadar dunyanin çörek gibi oldugu yazili olan Mukaddesi Kitap nedeniyle bu teoriyi Avrupa benimsemisse de, Afrikada, Japonyada, Asyada ve Mezopotyamyada bir çok medeniyet dunyanin kure oldugunu dusunmekteydi, ve çöldeki apaçik alandaki bedevilerin uzaklastikça ufuk arkasinda inerek kaybolan deve kervanlariyla zaten dunyayi dupduz zannedemezlerdi.

Nerde demiş Taberi ve İbni Abbas dünyanın küre şeklinde olduğunu? Kaynak var mı? Taberi ve İbni Abbas medd-i arz, sutihat, dehaha gibi kelimeleri dünyanın düz oluşu şeklinde yorumlamıştır. 7. yüzyıl Arap medeniyetinin dünyayı yuvarlak bildiğine dair hiçbir kanıt yoktur, aksine, düz bildiğini gösteren çok sayıda bilgi var. Hatta Araplar bugün bile dünyanın şeklini tartışıyorlar.

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,8k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Biz hakaret ederek konuşmuyoruz. Sen neye inanıyorsan inan umurumuzda mı sanıyorsun?

Her 10 kelimenden biri argo, hakaret. Herhalde bu ateistlerin ifade felsefesi.

Kime hakaret edilmis bakalim...

Cahillerin uyduruk bir put yaratip onun adina öksürüp üfürmelerini anlamayan beyinlerin cahillerin uydurdugu putu savunmalari gercekten takdire sayan olmakta. Isin ilginc yani ise iletilerde neyin ne oldugu da aciklanmis fakat demek ki bazilarinin anlama kapasiteleri putperestlik virüsler tarafindan engellenmis.

Tekrar edelim...

Kuranda hic bir ayette geometrik dolayisi ile bilimsel ifadeler gecmez yukarida sarlatanlik yapilip Zümer 5. ayetinin Arapcasi asilmis. Aslinda o ayet geri zekalilgin cahilligin bir göstergesidir. Ayette alti cizilen atla deve yoktur ama cahil cesaretinin verdigi gerzeklikle...

ZÜMER:

5 - O, gökleri ve yeri hak ile yarattı, geceyi gündüzün üstüne sarıyor, gündüzü de gecenin üstüne sarıyor. Güneşi ve ay'ı emrine âmade kılmış, her biri belli bir süreye kadar akıp gitmektedir. İyi bil ki, çok güçlü ve çok bağışlayıcı olan ancak O'dur.

sacmalayip zirvaladaiktan sonra ortaligi kokutmus...

Günes ve Ayi dünyanin emrine vermismis de hemde belli bir süreye kadar akip gitmektelermis....Bir insan sarlatanlik yapmaya yeltenmeden önce biraz arastirma yapmaz mi?

Diger konu ise basliga asilan iletilerde astronomi ve diger bilim dallari hakkinda bilgileri olmayan cahillerin ifadeleri ile dünyanin düz oldugu anlasilmaktadir.Ciplak gözle bir insanin uzaya baktiginda neleri görebileceginin de farkinda degildir gerzek.

Küre ve nasil bir sey oldugundan haberi olmayan cahil bedevi pardon gerzek allah " Yeryüzünü de yaydık " demekte fakat gerzegin sacmaliklarini savunanlar yayilmis bir sekilde olan pozisyonun ne anlama geldigini bilmemekteler. Zaten anlayip bilseler cahil cühela bedevinin zirvalarini savunmazlar.

Madem gerzek putu cok iyi taniyip nasil bir sey oldugunu bilmekteler bizde soralim.

Allah yeryüzünü de yayıp düzlerken kicini mi, kuyrugunu mu, memelerini mi, ayaklarini mi, ellerini mi, hortumunu mu kullanmistir ve nasil?

Yumusatici, kabartma tozu veya baska kimyasal maddeler kullanmis midir?

Arabin putu allah hakkinda sorulan sorulara ve nasil bir sey oldugu hakkinda ki teorilere "hakaret" deyip aglayip sizlayanlar neden olmayan bir put icin saygi dilenciligi yaparlar?

Ateistforum'da, Youtube'da, Facebook'ta, Twitter'de vs, arabin putu ve kuran ayetleri hakkinda olan elestirileri görmek istemeyenler bu sitelere girmemelidirler....

Arabin putu ortalikta görünmez iken tasasi beyinleri minumum kapasite maksimum beklenti ile calisanlara düsmekte... Madem deve kusu gibi yasama istegi var öncelikle deve kusu taklidi yaparak istedikleri sekilde evrilmelerine neden olacak etkenleri bulup denemeleri gerekmez mi?

Hakaretmis de, argoymus da, saygiymis da cak cak cuk cuk guluck muck...

Ateistlere saygi dilenciligi yapana kadar allahin hortumunu bulup ona yapissalar ya...

Kuyrugu da olabilir.

Her ikisini de tutmakta nice sevaplar vardir. Allah cok böyyüktür hortumu da, kuyrugu da günahlari affettirir.

Sadakaul allahul kuyruguna hortumuna azim.

Amin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nerde demiş Taberi ve İbni Abbas dünyanın küre şeklinde olduğunu? Kaynak var mı? Taberi ve İbni Abbas medd-i arz, sutihat, dehaha gibi kelimeleri dünyanın düz oluşu şeklinde yorumlamıştır. 7. yüzyıl Arap medeniyetinin dünyayı yuvarlak bildiğine dair hiçbir kanıt yoktur, aksine, düz bildiğini gösteren çok sayıda bilgi var. Hatta Araplar bugün bile dünyanın şeklini tartışıyorlar.

وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ

(Enbiya/33) : "O, geceyi, gündüzü, güneşi, ayı yaratandır bunların herbiri bir çemberde yüzmektedirler."

Tabari naklediyor ki :

حَدَّثَنِي مُحَمَّد بْن عَمْرو , قَالَ : ثنا أَبُو عَاصِم , قَالَ : ثنا عِيسَى ; وَحَدَّثَنِي الْحَارِث , قَالَ : ثنا الْحَسَن , قَالَ : ثنا وَرْقَاء جَمِيعًا , عَنْ اِبْن أَبِي نَجِيح , عَنْ مُجَاهِد , قَوْله : { كُلّ فِي فَلَك يَسْبَحُونَ } قَالَ : فَلَك كَهَيْئَةِ حَدِيدَة الرَّحَى

Muhammad bin 'Amir said to me that he said (he got the saying from ): 'Eesa, and al-Harith said to me that he said (he got the saying from) : Warqa Jamee'a, (who got it from) On the authority of Ibn abi Najeeh, who on the auhtority of Mutjaahid who said (with regards to this part) {Each in its orbit floating} he said: the orbit is like the shape of an iron millstone.

حَدَّثَنَا الْقَاسِم , قَالَ : ثنا الْحُسَيْن , قَالَ : ثني حَجَّاج , قَالَ : قَالَ اِبْن جُرَيْج : { كُلّ فِي فَلَك } قَالَ : فَلَك كَهَيْئَةِ حَدِيدَة الرَّحَى .

Al-Qasim said to us, that he said (he got the saying from) Al-Husayn, who said (got his saying from) Hajaaj, who said (got his saying from) Ibn Juraij (who interprtated this part) {in its orbit floating} said: The Orbit is like the shape of an iron millstone.

-----------------------------------------------------

خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُسَمًّى أَلَا هُوَ الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ

(Zumer/5) : "Gökleri ve yeri, haklı bir gerekçe ile, hikmete dayalı, hesaplı bir düzen içinde yarattı. Geceyi devamlı gündüzün üstüne sarıyor. Gündüzü de gecenin üstüne sarıyor. Güneşi ve ayı koyduğu kanunlara boyun eğdirdi. Hepsi belirli bir vakte kadar akıp gidecektir. Unutmayın! Kudret ve hükümranlık sahibi olan, kâinatı koruma kalkanına alan, daima bağışlayan O’dur."

1) The works of the classical Indian astronomer and mathematician, Aryabhata (476-550 AD), deal with the sphericity of the Earth and the motion of the planets. The final two parts of his Sanskrit magnum opus, the Aryabhatiya, which were named the Kalakriya ("reckoning of time") and the Gola ("sphere"), state that the Earth is spherical and that its circumference is 4,967 yojanas. In modern units this is 39,968 km (24,835 mi), close to the current equatorial value of 40,075 km (24,901 mi).

2) Bishop Isidore of Seville (560–636) taught in his widely read encyclopedia, The Etymologies, that the Earth was round. While some writers have thought he referred to a spherical Earth; this and other writings make it clear that he considered the Earth to be disk or wheel-shaped. Isidore did not admit the possibility of people dwelling at the antipodes, considering them as legendary and noting that there was no evidence for their existence.

3) The 7th-century Armenian (610–685 AD) scholar Anania Shirakatsi described the world as "being like an egg with a spherical yolk (the globe) surrounded by a layer of white (the atmosphere) and covered with a hard shell (the sky)."

4) etc.

------------------------------------

Ayrıca Kurandaki "yayma" olarak tefsir kiratplarında çevirilen kelimeler tepsi gibi düpdüz anlmamına gelmiyor. Yayılanın düz olması çevirenlerin hatası. Düzlük tezi çok az müslüman alimlerce desteklenmistir.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hatta mutlak anlamda güneşin de bir orbit içinde "yüzmesi" bu orbitin belirtilmediğinden yanlış denemez. Evrende hakikaten gravitasyon nedeniyle her cisim çember çizerek hareket etmekte, güneş'de galaksi içinde bir çember içinde çok büyük bir hızla yüzüyor. Elbette Kuranda kasdedilenin bu olduğunu iddia edemeyiz, o dönemde kimse böyle bir bilgiye sahip değildi...

(Fussilet/11) : "Sonra dumanla dolu bulunan göğe yöneldi. Ona ve arza : İsteyerek veya istemeyerek gelin dedi. Her ikisi de: İsteyerek geliyoruz dediler."

Bu ayette ise dünyanın sabit olmayıp (yedinci semada bulunan..) Allah'a doğru gittigi yazılı bulunuyor. Bu ise o dönemin kosmogonik inançlarına göre gerçekten ilginç. Dahası dünya biçimlenirken, samanyolu ve aynı anda diger galaxilerdeki ikinci nesil yıldızların toplu patlamaları nedeniyle gerçekten evrenin her tarafı gaz ve tozlarla doluydu ?

milkyway.molecular.jpg

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

(Fussilet/11) : "Sonra dumanla dolu bulunan göğe yöneldi. Ona ve arza : İsteyerek veya istemeyerek gelin dedi. Her ikisi de: İsteyerek geliyoruz dediler."

Bu ayette ise dünyanın sabit olmayıp (yedinci semada bulunan..) Allah'a doğru gittigi yazılı bulunuyor. Bu ise o dönemin kosmogonik inançlarına göre gerçekten ilginç. Dahası dünya biçimlenirken, samanyolu ve aynı anda diger galaxilerdeki ikinci nesil yıldızların toplu patlamaları nedeniyle gerçekten evrenin her tarafı gaz ve tozlarla doluydu ?

Şu ayetteki çocukça ifadeden insanlar neler çıkarıyor? Eee, bu put daha neler konuştu gök ve arzla?

Kuran'da gök ve arzdan bahsediliyor, sen de tutmuş samanyolu ve galaksiler falan diye sayıklıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fizik uzmanlık alanım olduğundan bu konularda daha meraklıyım, ve kimi müslüman arkadaslarla bu konuyu bir kaç defa konustuk. Ateist olmama rağmen, hakikaten kimi konular dikkat çekici ve enteresan. Mesela, dünyada yüzeysel donma baslarken, evrende II. nesil yıldızlar toplu patlama yasayıp toz duman durumdaydı... Teleskopla incelemeler çok keskin biçimde bunu gözlemlememizi sağlıyor. Ve tam o sırada genislemede bir hızlanma olustu ?

http://unews.utah.ed...xpanded-slowly/

"The expansion later crested the top of the “roller coaster” and began to expand more rapidly some 5 billion years ago." Muhtemelen gravitasyonun tozları toparlamada daha az etkili olması nedeniyle ?

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hatta mutlak anlamda güneşin de bir orbit içinde "yüzmesi" bu orbitin belirtilmediğinden yanlış denemez. Evrende hakikaten gravitasyon nedeniyle her cisim çember çizerek hareket etmekte, güneş'de galaksi içinde bir çember içinde çok büyük bir hızla yüzüyor. Elbette Kuranda kasdedilenin bu olduğunu iddia edemeyiz, o dönemde kimse böyle bir bilgiye sahip değildi...

(Fussilet/11) : "Sonra dumanla dolu bulunan göğe yöneldi. Ona ve arza : İsteyerek veya istemeyerek gelin dedi. Her ikisi de: İsteyerek geliyoruz dediler."

Bu ayette ise dünyanın sabit olmayıp (yedinci semada bulunan..) Allah'a doğru gittigi yazılı bulunuyor. Bu ise o dönemin kosmogonik inançlarına göre gerçekten ilginç. Dahası dünya biçimlenirken, samanyolu ve aynı anda diger galaxilerdeki ikinci nesil yıldızların toplu patlamaları nedeniyle gerçekten evrenin her tarafı gaz ve tozlarla doluydu ?

Müslü savunmalarında malesef şu ufak detayı yakalayamayınca, yanlış otobüsün peşinde kmlerce koşturmak zorunda kalabiliyor insan:

Savunma mecazlar üzerine midir, yoksa somut veriler üzerine midir?

Somut veriler ise, örneğin göğün ve yerin konuşması da nedir? Mecazlar üzerine ise, orbit neyin mecazıdır? Yok orbit mecaz değil, bilimsel gerçek ise, göğün ve yerin konuşması hangi bilimsel gerçektir? Yok bu mecaz ama diğeri de bilimsel gerçek ise allah ipe sapa gelmez biçimde konuşan bir deli değil midir? Bunlar gibi türlü türlü zırva mevcut. Bu zırvaların içinden mecazları görmeyip bilimsel gerçek cımbızlamaya çalışmak boşa çabadır.

Kendinizi masal kitabından mucize çıkartmaya zorlamanızı anlıyorum; fakat aradığınız mucizeler o kitapta yer almıyor. Sadece, alınız ilgili ayetlerinizi, gidiniz açık havaya; 1 gün ve 1 gece geçiriniz. Muhammed'in bunları neden, ne şekilde yazdığını; mucize diye zorladığınız şeylerin sadece her insanın çıplak gözle yapabileceği basit gözlemler olduğunu göreceksinizdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu soruna, söz konusu konusma ile ilgili, evvela sami belagat ve eski arap anlamsallığında bilgisiz gerçekçi bir cevap vermek saçma olur. Kuran'i kendi ortamındaki dile ve anlamsallığa göre okumak gerektiği tartısılmaz. Örneğin yedi sema, altı gün gibi kavramlarda... (http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=55849entry1083470) Mecaz-mecaz degil indirgemesine taraftar değilim. Ancak, burada Allah'ın yönelmesi, göğe ve yere "konusması" ile gökte duman bulunması tümleme ile incelenemez. Bir yandan somut bilinen "duman", "gitmek" söz konusu, diğerinden ilahi fiiller söz konusu. Burada tanrı kavramı üzerinde bir eski semantik yapi söz konusu. Bunu bir savunma olarak algılama lütfen, tamamen felsefi ve antropolojik bir yaklasım yapıyorum sadece...

(Yasin/65) : "Bu gün ağızlarını mühürleriz de bize elleri söyler ve ayakları şehadet eyler: neler kesbediyorlardı"

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrica, alti gunde yedi sema, iki gun, bin yil yasamak gibi ifadeler de mecaz degil, birer dil uslubu. Bunlar anlamsal bakimdan kelime kelime çevirilemez. Yani bu pasajda mecaz yok. Sadece baska bir semantik yapi söz konusu...

En basta ben, orta çagda kaleme alinmis bir kitabin bilimsel bir makale imis gibi ele alinmasina siddetle karsiyim ! Sadece bazi ilginç detaylar konusunda tartisma konusu çerçevesinde bir paylasim yapmak istedim.

Iyi geceler.

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrica, alti gunde yedi sema, iki gun, bin yil yasamak gibi ifadeler de mecaz degil, birer dil uslubu. Bunlar anlamsal bakimdan kelime kelime çevirilemez. Yani bu pasajda mecaz yok. Sadece baska bir semantik yapi söz konusu...

Bu ifadeler masallarda, mitolojilerde geçen tipik söylemler. Abartılı ve fantastik anlatımlar söz konusu. Çok özel, gizlemli anlamlar yüklemek gereksiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dil üslubu denen şey de teşbih veya mecaz olarak adlandırılır. Farklı bir şeymiş gibi göstermeye çalışmanın bir anlamı var mı? Yok. Bir söz ya bir durumu olduğu gibi anlatıyordur, ya metafor ile anlatıyordur. Ağrı dağı beş bin metre yüksekliktedir dediğimiz zaman bunda hiç bir metafor olmadığını biliriz. Bir kişi ünlü olduğunda bir yıldız doğdu dendiğinde ise metafor yapıldığını apaçık biliriz.

Söyleyen zeka özürlü mü, konuşma özürlü mü, altı evrede yarattı yerine niye altı günde desin? Bunun için neden ne? Niye altı evre demek dururken altı gün diyecek? Bunun için ne gerekçe var?

Yok allah zeka veya konuşma özürlüyse, iki kelimeyi bir araya getirip bir lafın belini doğrultamıyorsa o başka... Böyle bir allahı iddia etme saçmalığına ona inananlar ve onu her nedense, inanmadığını iddia ettiği halde savunmaya kalkışanlar katlansın. İnanan savunuyor da, inanmadığını iddia eden niye savunur, o da ayrı bir psikoz...

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Fizik uzmanlık alanım olduğundan bu konularda daha meraklıyım, ve kimi müslüman arkadaslarla bu konuyu bir kaç defa konustuk. Ateist olmama rağmen, hakikaten kimi konular dikkat çekici ve enteresan.

Sarlatanlik ve, utanmazlikta sinir tanimayan arkadas fizik uzmani ve ateist olarak deli sacmalari kuran ayetlerini kaynak gösterip egip büküp calkalayarak dünyanin küre seklinde oldugunu kanitlamaya calismakta.

وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ

(Enbiya/33) : "O, geceyi, gündüzü, güneşi, ayı yaratandır bunların herbiri bir çemberde yüzmektedirler."

Tabari naklediyor ki :

حَدَّثَنِي مُحَمَّد بْن عَمْرو , قَالَ : ثنا أَبُو عَاصِم , قَالَ : ثنا عِيسَى ; وَحَدَّثَنِي الْحَارِث , قَالَ : ثنا الْحَسَن , قَالَ : ثنا وَرْقَاء جَمِيعًا , عَنْ اِبْن أَبِي نَجِيح , عَنْ مُجَاهِد , قَوْله : { كُلّ فِي فَلَك يَسْبَحُونَ } قَالَ : فَلَك كَهَيْئَةِ حَدِيدَة الرَّحَى

Muhammad bin 'Amir said to me that he said (he got the saying from ): 'Eesa, and al-Harith said to me that he said (he got the saying from) : Warqa Jamee'a, (who got it from) On the authority of Ibn abi Najeeh, who on the auhtority of Mutjaahid who said (with regards to this part) {Each in its orbit floating} he said: the orbit is like the shape of an iron millstone.

حَدَّثَنَا الْقَاسِم , قَالَ : ثنا الْحُسَيْن , قَالَ : ثني حَجَّاج , قَالَ : قَالَ اِبْن جُرَيْج : { كُلّ فِي فَلَك } قَالَ : فَلَك كَهَيْئَةِ حَدِيدَة الرَّحَى .

Al-Qasim said to us, that he said (he got the saying from) Al-Husayn, who said (got his saying from) Hajaaj, who said (got his saying from) Ibn Juraij (who interprtated this part) {in its orbit floating} said: The Orbit is like the shape of an iron millstone.

-----------------------------------------------------

خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُسَمًّى أَلَا هُوَ الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ

(Zumer/5) : "Gökleri ve yeri, haklı bir gerekçe ile, hikmete dayalı, hesaplı bir düzen içinde yarattı. Geceyi devamlı gündüzün üstüne sarıyor. Gündüzü de gecenin üstüne sarıyor. Güneşi ve ayı koyduğu kanunlara boyun eğdirdi. Hepsi belirli bir vakte kadar akıp gidecektir. Unutmayın! Kudret ve hükümranlık sahibi olan, kâinatı koruma kalkanına alan, daima bağışlayan O’dur."

1) The works of the classical Indian astronomer and mathematician, Aryabhata (476-550 AD), deal with the sphericity of the Earth and the motion of the planets. The final two parts of his Sanskrit magnum opus, the Aryabhatiya, which were named the Kalakriya ("reckoning of time") and the Gola ("sphere"), state that the Earth is spherical and that its circumference is 4,967 yojanas. In modern units this is 39,968 km (24,835 mi), close to the current equatorial value of 40,075 km (24,901 mi).

2) Bishop Isidore of Seville (560–636) taught in his widely read encyclopedia, The Etymologies, that the Earth was round. While some writers have thought he referred to a spherical Earth; this and other writings make it clear that he considered the Earth to be disk or wheel-shaped. Isidore did not admit the possibility of people dwelling at the antipodes, considering them as legendary and noting that there was no evidence for their existence.

3) The 7th-century Armenian (610–685 AD) scholar Anania Shirakatsi described the world as "being like an egg with a spherical yolk (the globe) surrounded by a layer of white (the atmosphere) and covered with a hard shell (the sky)."

4) etc.

------------------------------------

Ayrıca Kurandaki "yayma" olarak tefsir kiratplarında çevirilen kelimeler tepsi gibi düpdüz anlmamına gelmiyor. Yayılanın düz olması çevirenlerin hatası. Düzlük tezi çok az müslüman alimlerce desteklenmistir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Derler ya...

"Kas yapayim derken göz cikartti" ...

Kas yapayim derken kafayi toptan koparacak cinsten levia'nin sarlatanliklari...

Arkadas "müslümanim" demeye utaniyor ama en dindar müslümanlardan daha süper bir sekilde kuran ayetlerini, masalcilarin masallarini bulup bir araya getirip kurani bilimsel bir kitap gibi göstermeye calisiyor.

Fakat gercek bilim insaninin ve ateistin, masallarin kuran ayetlerinin bilimsel konularda agiza dahi alamiyacagini kaynak gösterilemiyecegini kafasi nedense bir türlü anlamiyor.

Arkadas "Degistirilmis kuran" basliginda da epey bir efor harcayip kuranin degistirilmedigini, masal kahramanlarinin yasadiklarini tarihlerin gercek olduklarini da masallari kaynak göstererk kanitlamaya calismisti...

...ateist arkadas.

Simdi fizik uzmani ateist oldu.

Bazen okudugu yanitla daldigi rüyadan kiprasip uyaninca iletilerini alel acele silip bos birakan fizik uzmani ateist arkadas..

Su güzel iletiyi fizik uzmani ateist arkadasa bir kez de ben alintilayim.

Dil üslubu denen şey de teşbih veya mecaz olarak adlandırılır. Farklı bir şeymiş gibi göstermeye çalışmanın bir anlamı var mı? Yok. Bir söz ya bir durumu olduğu gibi anlatıyordur, ya metafor ile anlatıyordur. Ağrı dağı beş bin metre yüksekliktedir dediğimiz zaman bunda hiç bir metafor olmadığını biliriz. Bir kişi ünlü olduğunda bir yıldız doğdu dendiğinde ise metafor yapıldığını apaçık biliriz.

Söyleyen zeka özürlü mü, konuşma özürlü mü, altı evrede yarattı yerine niye altı günde desin? Bunun için neden ne? Niye altı evre demek dururken altı gün diyecek? Bunun için ne gerekçe var?

Yok allah zeka veya konuşma özürlüyse, iki kelimeyi bir araya getirip bir lafın belini doğrultamıyorsa o başka... Böyle bir allahı iddia etme saçmalığına ona inananlar ve onu her nedense, inanmadığını iddia ettiği halde savunmaya kalkışanlar katlansın. İnanan savunuyor da, inanmadığını iddia eden niye savunur, o da ayrı bir psikoz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayin cigi Bey ! Sizinle muhatap olmak istemiyorum, önce konusmanizi duzeltin. O begenmediginiz muslumanlar arasinda bile sizden daha çok efendi ve belki daha kulturlu insanlar gördum. Önce butun bu kuçumseme ve hakaretleriniz için özur dileyin, sonra benimle ne alip veremediginiz varsa tartisabiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman kizimizin cani yanmis...Allahin hortumunu oksayip sivazlarsa bütün dertlerini üzüntülerini giderebilir. Hazir allahi yakalamisken hortumu ile dünyayi nasil yayip düzledigini de sorabilir.

Kizim benim ateist fizik uzmani, tarihci her türlü kiliga girip allahi, masal kahramanlarini, sapik sacma kuran ayetlerini yana döne savunmakta ama nedense "müslümanim" demeyi kendine yedirememekte.

Var bunda bir is...

Allahin kuyrugu boynuma dolansin kl ben kendimi hic bir yerde hic bir ortamda "müslümanim" diye tanitmam.

Yapi meselesi...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslüman kizimiz iletisini silmeden alintilayalim lazim olabilir...

Ateistim, ama bu gunden itibaren size inat islam diniyle ilgili çok saygi duydugum musluman arkadaslarla mumkunse musluman olmak için yardimci olmalarini rica edecegim.

He canim ondan kolay ne var allahin kuyrugunu boynuna dolayip hortumuna saaaapppaadanak bi öpücük kondurdunmu oldun müslüman... Zaten müslümandin da üzerine kaymak cekmis oldun.

Tebrikler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ozkanates'in agnostikliği, levia'nın ateistliği, yaşar nuri öztürk'ün kurandaki gerçek müslülüğü vb.

özgür düşünceden uzak durmak bir yana, üstüne bir de adam devşirmek için türlü kılıklara girmeleri gerçekten üzücü. harcıyorlarsa kendi hayatlarını harcasınlar, fakat başkasına musallat olup onu karanlığa çekme çabası nedir? maaşlı iş mi bu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ

(Enbiya/33) : "O, geceyi, gündüzü, güneşi, ayı yaratandır bunların herbiri bir çemberde yüzmektedirler."

Tabari naklediyor ki :

حَدَّثَنِي مُحَمَّد بْن عَمْرو , قَالَ : ثنا أَبُو عَاصِم , قَالَ : ثنا عِيسَى ; وَحَدَّثَنِي الْحَارِث , قَالَ : ثنا الْحَسَن , قَالَ : ثنا وَرْقَاء جَمِيعًا , عَنْ اِبْن أَبِي نَجِيح , عَنْ مُجَاهِد , قَوْله : { كُلّ فِي فَلَك يَسْبَحُونَ } قَالَ : فَلَك كَهَيْئَةِ حَدِيدَة الرَّحَى

Muhammad bin 'Amir said to me that he said (he got the saying from ): 'Eesa, and al-Harith said to me that he said (he got the saying from) : Warqa Jamee'a, (who got it from) On the authority of Ibn abi Najeeh, who on the auhtority of Mutjaahid who said (with regards to this part) {Each in its orbit floating} he said: the orbit is like the shape of an iron millstone.

حَدَّثَنَا الْقَاسِم , قَالَ : ثنا الْحُسَيْن , قَالَ : ثني حَجَّاج , قَالَ : قَالَ اِبْن جُرَيْج : { كُلّ فِي فَلَك } قَالَ : فَلَك كَهَيْئَةِ حَدِيدَة الرَّحَى .

Al-Qasim said to us, that he said (he got the saying from) Al-Husayn, who said (got his saying from) Hajaaj, who said (got his saying from) Ibn Juraij (who interprtated this part) {in its orbit floating} said: The Orbit is like the shape of an iron millstone.

Yani ünlü Muslim tarihçi Taberi Enbiya/33 ayetinin tefsirinde "Gecenin, gündüzün, Güneş'in ve Ay'ın orbiti demir değirmentaşı şeklindedir" diyor, öyle mi?

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateistim, ama bu gunden itibaren size inat islam diniyle ilgili çok saygi duydugum musluman arkadaslarla mumkunse musluman olmak için yardimci olmalarini rica edecegim.

Benim dediğim doğru sen yalancisin diyenler yüzünden katirdan inip eşeğe binmeyin!!

Mantıklı düşünelim,

1400 yıl önce yaşıyan bir topluluk elindeki imkanlarla dünyanın neye benzediğini anliya bilecekleri şekilde yazmışlar. Bu yazı 21. Yüzyıla kadar gelmiş elinizdeki imkanlarla o topluluğun yazısını,anlatımını niye tartisiyorsunu amaç ney!

Be yane bakın dünyanın yuvarlak olduğunu tanri söyledi bize kitap anlattı. Bakın dünya yuvarlak tanri kitap yolladı ve var buda kanıtı/diyenleri mı susturmak mı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...