Jump to content

Kurana göre dünya düzdür


Recommended Posts

Dünya yörüngesinden sapsa zaten tartışmamıza gerek kalmaz ortada insanlık olmayacağı için.

Yerin rabbiyim dedikten sonra doğuların da rabbiyim diye eklemek sanki doğular yere ait değilmiş sanmaktır.

Ama sapma olmadigi için ve gunes oldugu için bu yerinde. Ayrica, okyanus diplerinde yer-alti lava sizmasindan enerji alan ve gunese hiç ihtiyaci olmayan canlilar da var. Demek gunesin olmamasi, hayatin olmamasi anlamina gelmeyecekti.
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 1,8k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Biraz geç oldu ama çok mantıklı bir açıklama iki doğu ve iki batı için kış ve yazın battığı doğduğu yere bakıp iki güneş var demesi %99.9 . Bütün paramı yatırabilirim hatta. iki güneşin dünyanın yuvarlak oluşunu ima ettiğine bağlayabilen bir zihniyet için artık söylecek söz yoktur bu ayet için 3 farklı tefsir buldum hepside saçmalamış gram mantık yok.

Gunes mevsimlere göre iki noktadan dogmuyor : bu yorumu birisi uydurmus, digerleri de taklid etmis o kadar. Iki demek, bir arti bir yer demek. Bu yorum yanlis ve tutarsiz.

Ama, gunes bilinen dunyada dogup batinca, bilinmeyen bir taraflarda tekrar dogup batmasi iste bu tutarli. Tabi önyargi olmamasi sartiyla.

Ptolemy_Cosmographia_1467_-_world_map.jpg

Ustteki harita, Muhammed'in zamanindaki dunya haritasi. Dogu sagda, Bati ise solda idi. Bu Kuran ayeti ise, gunesin bu Dogu ve Batidan baska bir Dogu ve Bati daha oldugunu açikca ifade etmekte. Oysa, gunes bizde batmadan baska kitalatda dogamaz. Oradan batmadan da bilinen bu kitalarda... Sonuç açik. Gece ile gunduz ardardalar.

(Al-i Imran, 190) : "Göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün ardarda gelişinde akıl sahipleri için..."

(Nur, 44) : "Allah, geceyle gündüzü evirip çeviriyor ve bunda da, görmesini bilenler için, şüphesiz çıkarılacak bir ders vardır."

(Zumer, 5) : "Geceyi gündüze doluyor, gündüzü de geceye doluyor."

Ne ? Ha gözu olanlar için, dogru..

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama, gunes bilinen dunyada dogup batinca, bilinmeyen bir taraflarda tekrar dogup batmasi iste bu tutarli. Tabi önyargi olmamasi sartiyla.

(Al-i Imran, 190) : "Göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün ardarda gelişinde akıl sahipleri için..."

(Nur, 44) : "Allah, geceyle gündüzü evirip çeviriyor ve bunda da, görmesini bilenler için, şüphesiz çıkarılacak bir ders vardır."

(Zumer, 5) : "Geceyi gündüze doluyor, gündüzü de geceye doluyor."

Ne ? Ha gözu olanlar için, dogru..

Gece ve gündüzü birbirine dolamak nedir diye sokaktan bir çocuk çağırıp sorsan sana yaşadığı yerdeki havanın bir kararıp bir aydınlanması der. Hala yuvarlak olduğunu ima ettiğini söylüyorsun. Sen gözü olanlar için değil hayal gücü uçsuz bucaksız olanlar için desen daha doğru olurdu.

İki doğu iki batı = o dönemde yönleri bulurken güneşin konumuna bakıp hareket ettikleri ve güneşin yer yıl içersinde iki nokta arasında gidip gelmesi onların bu değişimden etkilendikleri bu yüzden iki ayrı batma noktasına istinaden bu ayeti üfürdüğü ortada. Bu kaçıncı masalın fatal error vermedi hala. Şimdi git geceyi gündüze hayal gücünü de egzantrik miline dolamaya devam et. Hayırlı saçma hayallemeler..

tarihinde creation tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gece ve gündüzü birbirine dolamak nedir diye sokaktan bir çocuk çağırıp sorsan sana yaşadığı yerdeki havanın bir kararıp bir aydınlanması der. Hala yuvarlak olduğunu ima ettiğini söylüyorsun. Sen gözü olanlar için değil hayal gücü uçsuz bucaksız olanlar için desen daha doğru olurdu.

İki doğu iki batı = o dönemde yönleri bulurken güneşin konumuna bakıp hareket ettikleri ve güneşin yer yıl içersinde iki nokta arasında gidip gelmesi onların bu değişimden etkilendikleri bu yüzden iki ayrı batma noktasına istinaden bu ayeti üfürdüğü ortada. Bu kaçıncı masalın fatal error vermedi hala. Şimdi git geceyi gündüze hayal gücünü de egzantrik miline dolamaya devam et. Hayırlı saçma hayallemeler..

Dene bakalim. Sonra bir ayeti al eline, ve bir fotograflarla karsilastir. Bu kadar tarafgirlik resmen hastalik seviyesinde, inanilmasi güç..

terre-jour-nuit-soir.jpg

(Al-i Imran, 190) : "... gece ile gündüzün ardarda gelişinde ..."

season.jpg(Nur, 44) : "Allah, geceyle gündüzü evirip çeviriyor ve bunda da, görmesini bilenler için, şüphesiz çıkarılacak bir ders vardır."

ay-tutulmasi-sekil.jpg

(Zumer, 5) : "Geceyi gündüze doluyor, gündüzü de geceye doluyor."

(Furkan, 45) : "Rabbini görmedin mi, gölgeyi nasıl uzatıvermiştir ? Eğer dilemiş olsaydı onu durgun kılardı. Sonra biz güneşi ona bir delil kılmışızdır. Sonra onu aşama aşama kendimize (göge) çekmekteyiz. "

(Hacc, 61) : "Bu böyle. Çünkü Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar (yarıgölge). Şüphesiz ki Allah hakkıyla işiten, hakkıyla görendir."

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dene bakalim. Sonra bir ayeti al eline, ve bir fotograflarla karsilastir. Bu kadar tarafgirlik resmen hastalik seviyesinde, inanilmasi güç..

Kocaman dünya fotosu koymanın hayallerinin ispatı olduğunu mu sanıyorsun?

Akıl Oyunları diye bir film var tam senlik izle mutlaka..

-Delirdi galiba

-Hayır delirmedi çıldırdı..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranda ne dünya yuvarlaktır diye bir ibare var ne de kuzey güney diye.. Ahmakların tek bildiği iki batı ve iki doğu yönü olduğu imiş onu üfürmüş ayetlerine. 1400 sene sonra aklı yarımın biri mucizeye bakın diye zirilyon tane hayal kurup anlatıyor. Yazıyor yazıyor yapıştırıyor bıkmadan usanmadan yorulmadan olsun sevap kazanıyorum diyerek yardırıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gunes mevsimlere göre iki noktadan dogmuyor : bu yorumu birisi uydurmus, digerleri de taklid etmis o kadar. Iki demek, bir arti bir yer demek. Bu yorum yanlis ve tutarsiz.

Halbuki daha önce

2 rakami yaratilisi : gece-gunduz, erkerk-disi, dunya-gök, ... Yaratilis çift olunca ortaya ayiklanir ve çikardi.

demiştiniz. Neyse: 2 doğu veya doğular mevzuunu daha önce açıklamıştık: ara noktalar değil, uç noktalar kayda değerdir diye. Buna örnek olarak, zaten doğular ve batılar ila göbekten bağlı olan en uzun, en kısa gün ve gecelerin ve bunların eşit olduğu zamanların kaydının tutulduğunu, aradaki günler bunlar kadar önemsenmediğini anlatmıştık. Hatırlatmış olalım.

Ustteki harita, Muhammed'in zamanindaki dunya haritasi. Dogu sagda, Bati ise solda idi. Bu Kuran ayeti ise, gunesin bu Dogu ve Batidan baska bir Dogu ve Bati daha oldugunu açikca ifade etmekte. Oysa, gunes bizde batmadan baska kitalatda dogamaz. Oradan batmadan da bilinen bu kitalarda... Sonuç açik. Gece ile gunduz ardardalar.

O harita 1400lere aittir. Harita, ms 150 civarlarında yaşamış olan ptolemy'nin coğrafya kitabındaki detaylara göre çizilmiştir. Tüm bunlara rağmen, muhammed'in dönemindeki dünya haritası diyerek onu bilgiye bulaştırma çabanız gülünç. Muhammed, daha önce defalarca belirtildiği üzere hemen her konuda bilgisizdir.

(Al-i Imran, 190) : "Göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün ardarda gelişinde akıl sahipleri için..."

(Nur, 44) : "Allah, geceyle gündüzü evirip çeviriyor ve bunda da, görmesini bilenler için, şüphesiz çıkarılacak bir ders vardır."

(Zumer, 5) : "Geceyi gündüze doluyor, gündüzü de geceye doluyor."

Ne ? Ha gözu olanlar için, dogru..

Hayal gücü ve inanç sahipleri için, uydurulacak nice masallar vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Halbuki daha önce

2 rakami yaratilisi : gece-gunduz, erkerk-disi, dunya-gök, ... Yaratilis çift olunca ortaya ayiklanir ve çikardi.

demiştiniz. Neyse: 2 doğu veya doğular mevzuunu daha önce açıklamıştık: ara noktalar değil, uç noktalar kayda değerdir diye. Buna örnek olarak, zaten doğular ve batılar ila göbekten bağlı olan en uzun, en kısa gün ve gecelerin ve bunların eşit olduğu zamanların kaydının tutulduğunu, aradaki günler bunlar kadar önemsenmediğini anlatmıştık. Hatırlatmış olalım.

Orada iki denmiyo "Magribayni ve Meshriqayni" geçiyor. Rakam geçmiyor.
O harita 1400lere aittir. Harita, ms 150 civarlarında yaşamış olan ptolemy'nin coğrafya kitabındaki detaylara göre çizilmiştir. Tüm bunlara rağmen, muhammed'in dönemindeki dünya haritası diyerek onu bilgiye bulaştırma çabanız gülünç. Muhammed, daha önce defalarca belirtildiği üzere hemen her konuda bilgisizdir.
Bunu sen iddia ediyorsun, yani Dogunun ucu, Batinin ucu olmayan bir dünyaya mi inaniyordu ? Bu sadece saçmalik..
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dene bakalim. Sonra bir ayeti al eline, ve bir fotograflarla karsilastir. Bu kadar tarafgirlik resmen hastalik seviyesinde, inanilmasi güç..

(Al-i Imran, 190) : "... gece ile gündüzün ardarda gelişinde ..."

(Nur, 44) : "Allah, geceyle gündüzü evirip çeviriyor ve bunda da, görmesini bilenler için, şüphesiz çıkarılacak bir ders vardır."

(Zumer, 5) : "Geceyi gündüze doluyor, gündüzü de geceye doluyor."

(Furkan, 45) : "Rabbini görmedin mi, gölgeyi nasıl uzatıvermiştir ? Eğer dilemiş olsaydı onu durgun kılardı. Sonra biz güneşi ona bir delil kılmışızdır. Sonra onu aşama aşama kendimize (göge) çekmekteyiz. "

(Hacc, 61) : "Bu böyle. Çünkü Allah, geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar (yarıgölge). Şüphesiz ki Allah hakkıyla işiten, hakkıyla görendir."

Şu lafları 5 yaşındaki çocuk da söyler. Gece ve gündüz ardarda geliyormuş, gece ve gündüz çevriliyormuş, gölge uzatılıyormuş, geceyi gündüzün içine sokuyormuş da falan filan.

Bu lafları ancak gerizekalılar mucize olarak görür. Elalemin peygamberleri ölüleri diriltiyor, denizleri yarıyor, Muhammed de 5 yaşındaki çocuğun yapacağı tespitleri mucize diye gerizekalı müslümanlara kakalıyor.

Şu kitapta gece ve güzdüzün nasıl oluştuğunu yazan bir tane ayet bile yok be!

Kuran'da "Ben havaya attığınız taşı tekrar yere düşürürüm." yazmış olsa bu müslümanlar "İşte Allah burada yer çekimini anlatıyor." diye hava atarlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada iki denmiyo "Magribayni ve Meshriqayni" geçiyor. Rakam geçmiyor.

Eşsiz Arapça bilginiz, yine , fakat bu sefer uydurukçular da dahil olmak üzere, herkes tarafından yalanlanmakta:

abbu: Rabbi

el meşrikayni: iki doğu

ve rabbu: ve Rabbi

el magribeyni: iki batı

Abdulbaki Gölpınarlı :

Rabbidir iki doğunun ve Rabbidir iki batının.

Adem Uğur :

(O,) iki doğunun ve iki batının Rabbidir.

Ahmed Hulusi :

İki doğuş yerinin (dünya ve ölüm ötesi yaşam boyutu) Rabbidir ve iki batış yerinin (dünya ve kabir âlemi) Rabbidir.

Ahmet Tekin :

Allah, yaz ve kış mevsimlerinde, güneşin doğduğu ve güneşin battığı en uç iki noktanın da Rabbidir.

Ahmet Varol :

O iki doğunun da Rabbi, iki batının da Rabbidir.

Ali Bulaç :

O, iki doğunun da Rabbidir, iki batının da Rabbidir.

Ali Fikri Yavuz :

O (Rahmân), hem (güneşin yaz ve kış) iki doğuş yerinin, hem iki batış yerinin, (bütün cihetlerin hâkimi ve) Rabbidir.

Bayraktar Bayraklı :

O, iki doğunun ve iki batının sahibidir.

Bekir Sadak :

O, iki dogunun Rabbidir, iki batinin Rabbidir.

Celal Yıldırım :

O, iki doğunun da Rabbıdır, iki batının da Rabbıdır.

Diyanet İşleri :

O, iki doğunun ve iki batının Rabbidir.

Diyanet Vakfi :

(O,) iki doğunun ve iki batının Rabbidir.

Edip Yüksel :

İki doğunun ve iki batının Rabbi.

Elmalılı Hamdi Yazır :

Hem iki Meşrikın rabbi hem iki Mağribin rabbi

Elmalılı (sadeleştirilmiş) :

(O) hem iki doğunun Rabbi, hem iki batının Rabbidir;

Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) :

(O) iki doğunun ve iki batının Rabbidir.

Fizilal-il Kuran :

O iki doğunun da Rabbidir, iki batının da.

Gültekin Onan :

O, iki doğunun da rabbidir, iki batının da rabbidir.

Hasan Basri Çantay :

O, hem iki doğunun Rabbi, hem iki batının Rabbidir.

Hayrat Neşriyat :

(O, yaz ve kış için farklı farklı olan) iki doğunun Rabbi ve iki batının Rabbidir!

İbni Kesir :

O; hem iki doğunun Rabbı, hem de iki batının Rabbıdır.

Muhammed Esed :

(O,) gündoğumunun en uzak iki noktasının ve günbatımının en uzak iki noktasının Rabbi(dir).

Ömer Nasuhi Bilmen :

İki maşrıkın Rabbi ve iki mağribin Rabbidir.

Ömer Öngüt :

O, hem iki doğunun Rabbi, hem de iki batının Rabbidir.

Şaban Piriş :

O, iki doğunun da Rabbi, iki batının da Rabbidir.

Suat Yıldırım :

O hem iki doğunun, hem iki batının Rabbidir.

Süleyman Ateş :

İki doğunun ve iki batının Rabbidir.

Tefhim-ul Kuran :

O, iki doğunun da Rabbidir, iki batının da Rabbidir.

Ümit Şimşek :

O iki doğunun ve iki batının Rabbidir.

Yaşar Nuri Öztürk :

İki doğunun Rabbi de O'dur, iki batının Rabbi de.

Bunu sen iddia ediyorsun, yani Dogunun ucu, Batinin ucu olmayan bir dünyaya mi inaniyordu ? Bu sadece saçmalik..

doğunun ucu diyen olmadı, anlamadığınız şeylere itiraz ediyorsunuz; neyi anlamadığınızı merak ederseniz, sözlerin fayda etmediğini görüp gönderdiğim çizimlere dönüp dönüp, anlayana kadar bakabilirsiniz.

Defalarca söylendiği gibi tekrarlayalım: Arap kutup bilmediği için, kutup refeanslı yön sistemi de bilmez; güneşin doğduğu taraf doğudur. Güneş yıl boyunca hep farklı yerlerden doğar. Bu farklı yerler, iki en uzak nokta arasında gider gelir. Bu yüzden doğular veya iki doğu ve benzeri şekilde batılar veya iki batı denir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

...

doğunun ucu diyen olmadı, anlamadığınız şeylere itiraz ediyorsunuz; neyi anlamadığınızı merak ederseniz, sözlerin fayda etmediğini görüp gönderdiğim çizimlere dönüp dönüp, anlayana kadar bakabilirsiniz.

Defalarca söylendiği gibi tekrarlayalım: Arap kutup bilmediği için, kutup refeanslı yön sistemi de bilmez; güneşin doğduğu taraf doğudur. Güneş yıl boyunca hep farklı yerlerden doğar. Bu farklı yerler, iki en uzak nokta arasında gider gelir. Bu yüzden doğular veya iki doğu ve benzeri şekilde batılar veya iki batı denir.

Yahu insan bu kadar mi aptal olur ? Bir insan çöl gibi bir yerde Kuzeyi Batiyi bilmeyecek, ama kaybolmadan yolunu bulup çölde kum olmayacak. Bir de akilli geçinmeleri yok mu ?

d%C3%A9sert.jpg

tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu insan bu kadar mi aptal olur ? Bir insan çöl gibi bir yerde Kuzeyi Batiyi bilmeyecek, ama kaybolmadan yolunu bulup çölde kum olmayacak. Bir de akilli geçinmeleri yok mu ?

d%C3%A9sert.jpg

:D

Develerin ufukta kaybolduğu çöl bu, değil mi? İşinize gelince arabistan dümdüz oluyor, işinize gelmeyince çöl dalgalı kum denizi oluyor.

Neyse; insan elbette bu kadar aptal olmaz, olmamalıdır. Öncelikle: insanlar ve kervanlar mevsime göre gündüz ya da gece hareket eder, yazın güneşin altında yürüyen kerizlerin sonu zaten kaybolmadan önce ölüp gitmektir. Yazın gece hareket eden insanlar ve kervanlar, güneş de olmadığına göre nereye nasıl gitmektedir? Yıldızlar neden insanlar için önemlidir? İnsanlar yıldızlara neden tapınmış, neden masallar üretmiştir?

Arapların kuzeyi güneyi veya bunlara karşılık gelen yönleri bilmediğini söyledik mi? Arapların yön tayini yapamadığını söyledik mi? Arapların sadece güneşe göre yön tayini yaptıklarını söyledik mi?

Bir bedevi, yön tayini için yükseltileri, gök cisimlerini, mevisimine göre hava olaylarını ve belki de daha nice şeyleri kullanabilir.

Size daha önce de söyledik, Muhammedi ve arapları kendi -yarım yamalak- bilgilerinize göre değerlendiriyorsunuz diye. Okuduğunuzu da anlamıyorsunuz. Allah derdini anlatabilmekten, savunucuları da okuyup anlamaktan aciz iken bu birliktelikten elbette birşey çıkmayacaktır.

Biz bugün kutupsal (kuzey) referanslı yön sistemini kullanıyoruz. Bizim için kuzey kutbu, kuzey; dünyanını dönüş yönü, doğu ve diğer yönler de bilindiği üzeredir. Arap için temel referanslar gök cisimleridir, gök cisimlerinin en önemlisi mevsime göre farklı yerlerden hareket eder, bu yüzden örneğin: doğular ve batılar vardır.

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Geceyi gündüze dolamak, gece ile gündüzü evirip çevirmek, gece ile gündüzü birbiri içine sokmak falan filan sadece geceden sonra gündüz, gündüzden sonra gece olmasının ve bunun sürekli olmasının belirtilmesidir. Siz o zamanki insanların aklıyla düşünemiyorsunuz. Adamlar bakıyorlar ki bir gece bir gündüz bir gece bir gündüz bir gece bir gündüz.... hiç bitmiyor... dolanıp duruyorlar... birbirleri üstüne sarılıyorlar... kat yapıyorlar... 9 kat tat yapıyorlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geceyi gündüze dolamak, gece ile gündüzü evirip çevirmek, gece ile gündüzü birbiri içine sokmak falan filan sadece geceden sonra gündüz, gündüzden sonra gece olmasının ve bunun sürekli olmasının belirtilmesidir. Siz o zamanki insanların aklıyla düşünemiyorsunuz. Adamlar bakıyorlar ki bir gece bir gündüz bir gece bir gündüz bir gece bir gündüz.... hiç bitmiyor... dolanıp duruyorlar... birbirleri üstüne sarılıyorlar... kat yapıyorlar... 9 kat tat yapıyorlar...

Gece ve gündüz, güneşten önce ve bağımsız olarak yaratılmıştır. Birer somut varlıklardır. Birbiri içine dürüp durur allah ya da melekler.

Antik çağ algısı işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın çöl arabının kuzeyi bildiğini hayal bile edemiyorum! :lol: Lan nerden bilsinler kuzeyi? Bu kara cahiller kuzeyi bilse, ben aştayn olurdum! Onlar için kuzey doğunun solundan ibaret. Ha bir açın da kuranınızı okuyun, bu kadar da kuran cahili olunmaz ki be müslüler? Okusanız bu dediğimi aynen görürdünüz yahu! :D

Lan şurda ateistiz, sizin kuranınızı nerdeyse ezberledik be! Daha bakmadan nerde ne yazdığını söyleyecek duruma geldim nerdeyse yahu! Müslülere baksan tık! Kuranda ne yazar hiç ama hiç haberleri yok! "İşte iyi bir şeyler yazardır, iyi olarak ne varsa yazardır zahir!" :lol:

Eğer bu kafayla bu müslülerden bir cacık olsun, ben de zaman makinesini icat ederim! :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

@ BabyKnight. Hayir, gece ile gunduzun ardardina gelisi, veya gecenin gunduze, gunduzun geceye dolanmasi öyle geçistirilecek çocuksu ifade gibi prezante edilmesi sadece sahtekarlik.

1. Birincisi, ayetleri ayri ayri ele alip : ayri ayri yorumlamak metodunuz çarpik. Ayetler bir butun olarak ayni resimle en kolay sekilde açiklanabilmeli.

2. Gecenin gunduzun arkasindan gelmesi, veya ona girip dolanmasi, ani bir degisme olamaz... Dolanmak, bir sureç gerektiren islem olarak, ve "yukawwiru" teriminin "yuvarlaksi olarak dolamak" anlamina gelmesinden, bunu "birbirinden sonra gelmek" diye geçistirmek girgir geçmektir. Ve akli hiç saymaktir.

3. Evirip çevirmek, sirayla yer degistirmeye denir. "yuqallibu" alttan uste geçislere denir.

Dolayisiyla, iki Dogu ve iki Bati olan, gece ile gunduzun ardarda geldikleri, evirilip çevirildikleri ve saire ayetler sadece geoid bilinen dunya uzerinde birebir uygulaninca ancak hepsinin tutarli bir resmi olusmasindan degil, baska butun bu tasvirleri bu kadar kisa yoldan bir çizide resmeden baska bir açiklamanin sunulamamasi bunun yanlislanabilir olarak : Kuran'da çok mukemmel uzay mekaniginin uyustugu sonucu çikmaktadir.

Eger bu böyle degil, bunlari daha kolay yoldan toplarlayan baska bir dunya modeli var diyen varsa, o halde bu modelin hangisi oldugunu açikca resmedip, benim fotograflari asip açikladigim gibi açiklamali.

Ve önkabullerle, "bedeviler söyle cahildi", "onlara göre gece gökteydi" gibi atmasiyon ve kanitlayamadiklari uydurmatik sanal yanlislamalari hiç bir seyi degistirmez.

Link to post
Sitelerde Paylaş

@ BabyKnight. Hayir, gece ile gunduzun ardardina gelisi, veya gecenin gunduze, gunduzun geceye dolanmasi öyle geçistirilecek çocuksu ifade gibi prezante edilmesi sadece sahtekarlik.

1. Birincisi, ayetleri ayri ayri ele alip : ayri ayri yorumlamak metodunuz çarpik. Ayetler bir butun olarak ayni resimle en kolay sekilde açiklanabilmeli.

2. Gecenin gunduzun arkasindan gelmesi, veya ona girip dolanmasi, ani bir degisme olamaz... Dolanmak, bir sureç gerektiren islem olarak, ve "yukawwiru" teriminin "yuvarlaksi olarak dolamak" anlamina gelmesinden, bunu "birbirinden sonra gelmek" diye geçistirmek girgir geçmektir. Ve akli hiç saymaktir.

3. Evirip çevirmek, sirayla yer degistirmeye denir. "yuqallibu" alttan uste geçislere denir.

Dolayisiyla, iki Dogu ve iki Bati olan, gece ile gunduzun ardarda geldikleri, evirilip çevirildikleri ve saire ayetler sadece geoid bilinen dunya uzerinde birebir uygulaninca ancak hepsinin tutarli bir resmi olusmasindan degil, baska butun bu tasvirleri bu kadar kisa yoldan bir çizide resmeden baska bir açiklamanin sunulamamasi bunun yanlislanabilir olarak : Kuran'da çok mukemmel uzay mekaniginin uyustugu sonucu çikmaktadir.

Eger bu böyle degil, bunlari daha kolay yoldan toplarlayan baska bir dunya modeli var diyen varsa, o halde bu modelin hangisi oldugunu açikca resmedip, benim fotograflari asip açikladigim gibi açiklamali.

Ve önkabullerle, "bedeviler söyle cahildi", "onlara göre gece gökteydi" gibi atmasiyon ve kanitlayamadiklari uydurmatik sanal yanlislamalari hiç bir seyi degistirmez.

sendeki iman bende olacaktıki off.... :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

@ birakil. Gunes altinda, çöle bir torba su ile çik, görelim kaç metre gunesden uzaklasabiliyorsun..

Araplar, daha dogrusu eski göçebe araplar çölun çocuklariydi. Ve çogu zamanlarini çölun ortasinda geçiriyorlar, sehirde yasamak onlara hapsolmak gibi geliyordu. Hala da mevsimlerde yun çadirlar kurup çölde istirahat çok yaygin onlarda..

Gunduz çölde dolasmak için intihar etmek istemeli. Ancak aksam yola çikilir çölde, degilse susuzluktan kurursun, agzin kagit gibi buzulur ve beyin kanamasindan tek yudum suda elveda edersin foruma. Ve karanlik çökunce, yuz adim sonra, önunu arkani karistirisin çölun ortasinda gunesin nerede battigini o an bilemessin.

Araplar çölun ortasinda develeri, bir kaç ot çesidi ve en önemlisi tek inceleyebilecekleri ve onlarin için su ve hava kadar hayati olan yildizlari ve ayi en iyi bilen milletlerdendiler. Bu nedenle çöle çikan izinciler, diplerinde mutlaka yerli Arap bulundururlar. Nitekim, çölde GPS dahi kum nedeniyle islevsiz oluverir, ve cep telefonu ile bataryasi bosalasiya kadar ancak resim çekip, hesap makinasi olarak kullanabilirsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...