Jump to content

Bu Nasıl Bir Tanrıdır?!?!


Recommended Posts

Yukarıda sormuşum ve cevabını vermişim..Okumadan elbette anlamazsın..Bak tekrar oku:

Arkadaşım, yani onların ilahı bu dünyadaki kötülükleri engelleyemeyecek kadar güçsüz ve aciz ve hatta başka bir tanrı ile savaşıyor ve gücü onu yenmeye yetmiyor...Sen de buna mantık diyorsun öyle mi?

Ayrıca, "karanlıklar" dediğin nedir? Niçin onların ilahı "kötük yapacak karanlıklar" yaratmış..Bunların kötülük yapacağını bilmeyen bir tanrı mı?

Ayrıca, kendini diğer insanlara niçin tanıtmıyor? Niçin insanları ve kainatı yaratmasındaki hikmet ve gayeleri bildirmiyor? Niçin "ölüm" ü yaratmış?

Arkadaşım, aciz, güçsüz, cahil ve kendini biz insanlara tanıtmayan bir ilahı sen nasıl mantıklı görebilirsin..Asıl kötülük problemini Kur'an halletmiştir..Kur'ana göre, kötülüğü kendine verilen cüz-i irade ile kesbeden insandır..Fakat, o fiili yaratan Allahtır..Allah, kötülükleri "neticesindeki büyük ve külli hayırlar için" yaratıyor ve kötülüklere izin veriyor..Fakat, o zalimlere de layık olduğu cezayı verecek..bu kadar basit..Kur'anın indiren ilah "kötülükleri engeleyememek" gibi bir acizlikten münezzeh olduğu gibi "isteyen istediği kötülüğü yapar" gibi bir acizlikten de müberradır..BÜTÜN KAİNAT ŞU ANDA ALLAHIN İSTEDİĞİ GİBİDİR..O kötülüklere çok büyük hikmetler ve hayırlar için izin veren Allahtır..Bütün kainat, zerrelerden yıldızlara kadar Allahın kudretiyle idare edilir..Bir zalimin ruhu, hayatı, zerreleri ve nefsi doğrudan doğruya Allahın elindedir. Bir an o zalimde kudretini çekse, o zalim yokluğa gider..Bütün kainatı kabzasından tutup çeviren ve bazı hikmetler için zalimin zulmüne izin veren bir Allah fikri sana mantıksız geliyor.. Fakat, kötülükleri engellemek istediği halde engelleyemeyen ve hatta bunun için başkalarıyla savaşan bir ilah mantıklı geliyor öyle mi..Kusura bakma ama onların "şer ilahı" diye isimlendirdiği şey, icada kabiliyeti olmayan ve bütün zerreleri ve hayatı Allahın elinde olan ve kendisine bazı hikmetler için izin verilmiş olan şeytandan başkası değil..

Son olarak, ahireti yaratıp, orada sonsuz hikmet ve adalet ve rahmetini tecelli ettirecek olan Allah fikri sana mantıksız geliyor ama ahireti getirmeyerek nihayetsiz bir hikmetsizlik ve adaletsizlik ve merhametsizlik yapan bir ilah fikri sana daha mantıklı geliyor öyle mi..Yani, sana göre seni sevdiklerinle beraber idam eden bir ilah daha safi öyle mi...Yani, o 22 yaşındaki çocuğu öldürüp, sonra da tekrar diriltip, ona ebedi bir hayat veren bir Allahı kabul etmiyorsun..Fakat, mani ve zerdüştlerin zannettiği gibi, o çocuğu öldürüp, sonra da onu ebedi olarak yok edecek bir ilah sana göre daha saf ve lekesiz öyle mi...bence mantığını gözden geçirmen lazım.

Ayrıca, daha önce yazdığım yazı da bu sorulara cevap veriyor:

Şerri ve kötülüğü yaratmak, şer ve kötü değil, şerri işlemek şerdir.. Çünki yaratmak ve icad etmek, bütün neticelere bakar; insanın kesbiyle meydana gelen kötülük, hususî bir bir temas olduğu için, hususî neticelere bakar. Meselâ: Yağmurun yağmasının binlerce neticeleri var ve yağmurun yağması güzeldir. Kötü iradesiyle bazıları yağmurdan zarar görse, "Yağmurun icadı rahmet değildir" diyemez; "Yağmurun yaratılması kötüdür" diye hükmedemez. Belki kendi kötü iradesiyle ve kesbiyle onun hakkında şer ve kötü oldu. Hem ateşin yaratılmasında çok faydalar var. Fakat bazılar kötü iradesiyle ve kötü kesbiyle, sû'-i istimaliyle ateşten zarar görse, "Ateşin yaratılması şerdir" diyemez. Çünki ateş yalnız onu yakmak için yaratılmamış; tam tersine o, iradesini kötü kullanarak, yemeğini pişiren ateşe elini soktu ve o hizmetkârını kendine düşman etti.

Elhasıl: Büyük ve çok hayırlar için, küçük ve az şerler kabul edilir. Eğer o az şer olmaması için, büyük hayırları netice veren bir şer terkedilse; o vakit büyük şerler kabul edilmiş olur. Meselâ: Cihada asker sevketmekte elbette bazı cüz'î ve maddî ve bedenî zarar ve şer olur. Fakat o cihadda büyük bir hayır var ki, İslâm küffarın istilasından kurtulur. Eğer o az şer için cihad terkedilse, o vakit büyük bir hayır gittikten sonra büyük bir şer gelir. O da zulmün kendisi olur.. Hem meselâ: Gangren olmuş ve kesilmesi lâzım gelen bir parmağın kesilmesi hayırdır, iyidir; halbuki görünüşte bir şerdir. Parmak kesilmezse, el kesilir; büyük bir şer olur...

İşte kâinattaki şerlerin, belaların ve şeytanların ve zararlı şeylerin yaratılması ve icad edilmesi, şer ve çirkin değildir; çünki çok ehemmiyetli neticeler için yaratılmışlardır.. Meselâ: Meleklere şeytanlar musallat olmadıkları için, terakkileri yoktur; makamları sabittir, değişmez. Keza hayvanların da, şeytanlar musallat olmadıkları için, mertebeleri sabittir, noksandır.. İnsaniyet aleminde ise terakki ve tedenni mertebeleri nihayetsizdir. Nemrudlardan, firavunlardan tut, tâ sıddıkînlere ve evliya ve enbiyaya kadar gayet uzun bir terakki mesafesi var.

İşte kömür gibi olan ruhları elmas gibi olan yüksek ruhlardan ayırmak için, şeytanlar yaratılmış ve teklif sırrı ile ve peygamberlerin gönderilmesi ile, bir imtihan ve tecrübe ve müsabaka ve cihad meydanı açılmış. Eğer mücahede ve müsabaka olmasaydı, insaniyet madenindeki elmas ve kömür hükmünde olan istidadlar, beraber kalacaktı. A'lâ-yı illiyyîndeki Ebu Bekr-i Sıddık'ın ruhu, esfel-i safilîndeki Ebu Cehl'in ruhuyla bir seviyede kalacaktı. Demek şeytanların ve şerlerin yaratılması, büyük ve küllî neticeye baktığı için icad edilmeleri şer değil, çirkin değildir..

Bu ne ya ne kadar sıkıcı bir yazı

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 54
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Asıl kötülük problemini Kur'an halletmiştir..Kur'ana göre, kötülüğü kendine verilen cüz-i irade ile kesbeden insandır..

17 aylıkken tecavüz edilen bebek, bunu haketmek için nasıl bir kötülük yapmış olabilir sence?

Link to post
Sitelerde Paylaş

şeytanların ve şerlerin yaratılması, büyük ve küllî neticeye baktığı için icad edilmeleri şer değil, çirkin değildir..

saçmalık.şeytanlar da kötülükler de şerler de çirkinlikler de adı üstünde çirkindir ve temiz, saf, lekesiz bir tanrı bunları yaratmış olamaz.bunları ancak karanlık güçler yaratmıştır.
Link to post
Sitelerde Paylaş

17 aylıkken tecavüz edilen bebek, bunu haketmek için nasıl bir kötülük yapmış olabilir sence?

Evet ilimcik söyle bakalım, madem başımıza gelen kötülükleri biz irademizle kaspediyoruz, bu çocuk ne yapmıştırda allah ona bu tecavüzü uygun görmüştür?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Put o bebeğin büyüdüğü zaman ana babasını yoldan çıkaracağından korkmuştur, o yüzden ona tecavüz edecek bir bilge(!) adam göndermiştir.

sebebi bu olmaz çünkü ilimciğe göre başımıza gelen kötülükleri halihazırda yaptığımız kötülüklerle kendimize çekiyormuşuz, daha henüz yapılmamış bir şey için bunu haketmiş olamaz değil mi?(:

Link to post
Sitelerde Paylaş

sebebi bu olmaz çünkü ilimciğe göre başımıza gelen kötülükleri halihazırda yaptığımız kötülüklerle kendimize çekiyormuşuz, daha henüz yapılmamış bir şey için bunu haketmiş olamaz değil mi?(:

Kuran'a göre olur, orada daha olmamış bir şey için Allah bir çocuğu adamına öldürtüyor. İlimcik de Kuran'ı pazarladığına göre bunu da kabul etmesi lazım. Zaten ilimcik'in kendine ait bir düşüncesi olamaz, Kuran varken onun haddine mi düşmüş düşünmek, fikir üretmek. Put fazla düşünenleri sonsuza kadar yakıyormuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'a göre olur, orada daha olmamış bir şey için Allah bir çocuğu adamına öldürtüyor. İlimcik de Kuran'ı pazarladığına göre bunu da kabul etmesi lazım. Zaten ilimcik'in kendine ait bir düşüncesi olamaz, Kuran varken onun haddine mi düşmüş düşünmek, fikir üretmek. Put fazla düşünenleri sonsuza kadar yakıyormuş.

Anne babası için öldürülüp cennete alınan bir çocuk örneği konumuzla bağdaşmıyor ama, bu şekilde bir öldürülüşe kötülük denemez..

Büyüdüğünde anne babasını yoldan çıkaracağı için çocuk yaşta öldürülmesi iyiliktir(:

tarihinde BRUTAL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Meshur kötülük sorunsalı temelli bir sorudur.

Kötülük sorunsalı henüz "tanımlanmış" hiçbir tanrı fikrinin lehine

geliştirilememiştir.Bu noktada Allah ile diğer "tanımlanmış" tanrıların farkı yoktur.

Nakilci-gelenekçi islam düşünürleri bu noktada "hikmet ve irade" argumanlarını devreye koyarak,cennet vaadiyle de

teskin etme yönteminde karar kılmışlardır.Ancak akılcı ekol,bu argumanları yetersiz ve sakat bularak kökten reddetmiştir.

Akılcı ekole göre,Allah bir kimseyi cezayı gerektirecek işler yapmasına engel olmak amacıyla öldürürse,o kimseyi kayırmış olur.

Eylemleşmemiş bir suç için ise ceza olmaz.

Allah'ın adet ve hikmetleri imtiyaz içermez.Eğer böyle bir gerekçeyle öldürmüş olsaydı,diğer cezayı hakedenleri de

bu fiillerini gerçekleştirmeden evvel öldürmesi gerekir,suçu engellerdi.

Böylece yerkürede insandan kaynaklı kötülük olmazdı.

Bu ne "adl" sıfatıyla ne de "sunnetullah" ile bağdaşmaz.

Bu itiraza nakilciler cılız seslerle itiraz edebilmişler,köklü bir muhalefet yapamamışlardır.

Akılcı ekole göre,bu tür kötülükler gerçekten "kötüdür",şer görünen hayr değildir.

Ancak bunlar Allah'ın iradesi ile gerçekleşmez,çünkü Allah bunlarla uğraşmaz-müdahale etmez.

Allah ne kimsenin ömrünü belirler,ne de uzatır.Ne kimseyi korumasına alır,nede eylemleşmemiş bir suçtan ötürü

cezalandırır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün 17 gencecik askerimiz şehit oldu;

Maniheistlerin yorumu; Bunu tanrı yapmış olamaz. Bunu karanlıklar yapmıştır. Işık-tanrı saf, lekesiz ve merhametlidir.

Müslümanların yorumu : Bunu allah yapmıştır ama bir hikmeti vardır.

tarihinde Baykush tarafından düzenlendi
Yazım kuralları
Link to post
Sitelerde Paylaş

Niye boğulmuş genç? Sebep ne yani? Tanrı ayağını kaydırıp denizemi düşürmüş? Herkes eninde sonunda ölecek. Allah böyle dilemiş. Kimi 22 yaşında, kimi de 82 yaşında. Hatta kimi de 22 saatlikken ölecek. İsyan etmek şahane, ölüm bahane...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz Allahsınız.Böyle farzedin .Ve üzerinizde yaşan binlerce canlı var.Belkide onlar düşünüyor,Kendi aralarında konuşuyorlar..Bir Hapşırıyorsunuz belkide yüzlercesi ölüyor! Umurunuzdamı?Çünkü yerine yenileri geliyor.

tarihinde gerçekçi53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Anne babası için öldürülüp cennete alınan bir çocuk örneği konumuzla bağdaşmıyor ama, bu şekilde bir öldürülüşe kötülük denemez..

Büyüdüğünde anne babasını yoldan çıkaracağı için çocuk yaşta öldürülmesi iyiliktir(:

Cennete alındığını kim söyledi? Ayrıca ana babasını yoldan çıkaracağı kesin değil, öyle sanılıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanç olayını doğru noktalardan ele alıp eleştiremediğinizi farkettim. Doğru noktalara temas edilirse daha iyi yorumlar çıkar. Mesela kötülük ve iyilik veya islamdaki tanrının neden kötülüğü yaratmış olduğunu düşünmek yerine neden cennet veya cehennem yolunu seçtiği ve aklı ve 5 duyuyu insana verdiği halde neden bir kitapla kendine yönlendirmek istemiştir. Yani gerçekten bir yaratıcı olsa bile bu islamdaki adıyla bir tanrı asla olamazdı. Veya kendine ilahi diyen dinlerdeki tanrı olamazdı. Bence dört büyük din dediğimiz dinler birbirinin devamı olan büyük bir mitolojinin parçaları. İslam en olgunlaşmış hali ve hepsindeki saçmalıkları en son haliyle dile getiren islamdır. Bu yüzden hepsi birbirine benzer kendinden öncekinden izler taşır. Aynen incilde muhammadin geleceğinin müjdelenmesi gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

:) .

veren de Allah alan da Allah .ailesine ne oluyor.

tabi...bir ana baba düşün 7 8 yaşındaki gözü gibi baktıkları kızlarını bir adam tecavüz ederek öldürüyor..,

onlara git allah böyle istemiş veren de o alan da o de...

bu arada allah ufak bir kıza böyle kader çizebiliyorsa (sonuçta o almış canı dediğine göre)

gerçektende çoookkk merhametliymiş

Link to post
Sitelerde Paylaş

Meshur kötülük sorunsalı temelli bir sorudur.

Kötülük sorunsalı henüz "tanımlanmış" hiçbir tanrı fikrinin lehine

geliştirilememiştir.Bu noktada Allah ile diğer "tanımlanmış" tanrıların farkı yoktur.

Nakilci-gelenekçi islam düşünürleri bu noktada "hikmet ve irade" argumanlarını devreye koyarak,cennet vaadiyle de

teskin etme yönteminde karar kılmışlardır.Ancak akılcı ekol,bu argumanları yetersiz ve sakat bularak kökten reddetmiştir.

Akılcı ekole göre,Allah bir kimseyi cezayı gerektirecek işler yapmasına engel olmak amacıyla öldürürse,o kimseyi kayırmış olur.

Eylemleşmemiş bir suç için ise ceza olmaz.

Allah'ın adet ve hikmetleri imtiyaz içermez.Eğer böyle bir gerekçeyle öldürmüş olsaydı,diğer cezayı hakedenleri de

bu fiillerini gerçekleştirmeden evvel öldürmesi gerekir,suçu engellerdi.

Böylece yerkürede insandan kaynaklı kötülük olmazdı.

Bu ne "adl" sıfatıyla ne de "sunnetullah" ile bağdaşmaz.

Bu itiraza nakilciler cılız seslerle itiraz edebilmişler,köklü bir muhalefet yapamamışlardır.

Akılcı ekole göre,bu tür kötülükler gerçekten "kötüdür",şer görünen hayr değildir.

Ancak bunlar Allah'ın iradesi ile gerçekleşmez,çünkü Allah bunlarla uğraşmaz-müdahale etmez.

Allah ne kimsenin ömrünü belirler,ne de uzatır.Ne kimseyi korumasına alır,nede eylemleşmemiş bir suçtan ötürü

cezalandırır.

güzel bir katılım...

konu üzerinde az dirsek çürütülmediği belli oluyor...

ilave edecek çok bir şey yok...

ama kuranda bu konudaki meşhur musa hızır hikayesinden özet olarak anladığım şey...

olayların bizim göremediğimiz tarafı da var...

yada gerçek sadece bizim görebildğimizden ibaret olmayabilir...

adil bir tanrının gerekçelerini ortaya koymasına kadar onun hakkında yanlış kanaatlere ulaşmış olabiliriz...

olayların tanrısal plandaki tarafını tam olarak bilmediğimiz için musa gibi dellenmemeiz normaldir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

;

Maniheistlerin yorumu; Bunu tanrı yapmış olamaz. Bunu karanlıklar yapmıştır. Işık-tanrı saf, lekesiz ve merhametlidir.

.

tanrı karanlıklara engel olamıyor mu...

ışık tanrı bunu engellemeye gücü yetmediği için mi engel olmuyor yoksa bu konuyla ilgilenmediği için mi...

yahut gücü yettiği halde izin mi veriyor yani onlara göz mü yumuyor...

yani bu sorular da maniheizmi zora sokar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...