Jump to content

İslam'ın Tanrı Anlayışı Sorunludur


Recommended Posts

islam dininin başka bir tanrı algısı var, mani dininin başka bir tanrı algısı var, zerdüştlerin tanrısı keza daha farklı.ama mani dini ve zerdüştlerin tanrısı bence islamın tanrısından daha saf ve lekesizdir daha gerçekçidir daha mantıklıdır.manilere göre tanrı saf ve lekesizdir kötülük etmez kötülükleri karanlıklar yapar.Mani dini'nin dünyayı görüşünde tanrısal aydınlık ile karanlık iki rakip olarak karşı karşıya durur.bu bence daha mantıklı.dünyadaki kötülük sorununu çözüyor siz müslümanlar gibi şer de allahtandır kötülük de tanrıdandır demiyor.zerdüştlere göre ise kötülük ve iyilik tanrısı var ve sürekli savaşıyorlar.kötülük tanrısı galip gelince yeryüzüne kötülük, iyilik tanrısı galip gelince iyilik hakim oluyor.islam ise öyle demiyor hayır da şer de tanrıdandır diyor.yani 6 yaşında çocuğa tecavüz edilmesine göz yuman da islamın allahı, 22 yaşındaki gencecik canı suda boğduran da, ana babasını üzüntüden yarı deli eden de islamın allahı.bence sizin islamın tanrı algılayışı sakat.dininizi yeniden gözden geçirin.tabii ben islamı, maniliği ve zerdüştlüğü ve bunların tanrı anlayışlarını karşılaştırdım yoksa belki de tanrı diye bir şey yoktur. ama eğer islamın dediği gibi insanlara acı veren, işkence eden, kafirleri kuranda açık açık cehennemle tehdit eden, onlara hayvan diyen bir allah/tanrı varsa işimiz yaş..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşım, yani onların ilahı bu dünyadaki kötülükleri engelleyemeyecek kadar güçsüz ve aciz ve hatta başka bir tanrı ile savaşıyor ve gücü onu yenmeye yetmiyor...Sen de buna mantık diyorsun öyle mi?

Ayrıca, "karanlıklar" dediğin nedir? Niçin onların ilahı "kötülük yapacak karanlıklar" yaratmış..Bunların kötülük yapacağını bilmeyen bir tanrı mı?

Ayrıca, kendini diğer insanlara niçin tanıtmıyor? Niçin insanları ve kainatı yaratmasındaki hikmet ve gayeleri bildirmiyor? Niçin "ölüm" ü yaratmış?

Arkadaşım, aciz, güçsüz, cahil ve kendini biz insanlara tanıtmayan bir ilahı sen nasıl mantıklı görebilirsin..Asıl kötülük problemini Kur'an halletmiştir..Kur'ana göre, kötülüğü kendine verilen cüz-i irade ile kesbeden insandır..Fakat, o fiili yaratan Allahtır..Allah, kötülükleri "neticesindeki büyük ve külli hayırlar için" yaratıyor ve kötülüklere izin veriyor..Fakat, o zalimlere de layık olduğu cezayı verecek..bu kadar basit..Kur'anın indiren ilah "kötülükleri engeleyememek" gibi bir acizlikten münezzeh olduğu gibi "isteyen istediği kötülüğü yapar" gibi bir acizlikten de müberradır..BÜTÜN KAİNAT ŞU ANDA ALLAHIN İSTEDİĞİ GİBİDİR..O kötülüklere çok büyük hikmetler ve hayırlar için izin veren Allahtır..Bütün kainat, zerrelerden yıldızlara kadar Allahın kudretiyle idare edilir..Bir zalimin ruhu, hayatı, zerreleri ve nefsi doğrudan doğruya Allahın elindedir. Bir an o zalimde kudretini çekse, o zalim yokluğa gider..Bütün kainatı kabzasından tutup çeviren ve bazı hikmetler için zalimin zulmüne izin veren bir Allah fikri sana mantıksız geliyor.. Fakat, kötülükleri engellemek istediği halde engelleyemeyen ve hatta bunun için başkalarıyla savaşan bir ilah mantıklı geliyor öyle mi..Kusura bakma ama onların "şer ilahı" diye isimlendirdiği şey, icada kabiliyeti olmayan ve bütün zerreleri ve hayatı Allahın elinde olan ve kendisine bazı hikmetler için izin verilmiş olan şeytandan başkası değil..

Son olarak, ahireti yaratıp, orada sonsuz hikmet ve adalet ve rahmetini tecelli ettirecek olan Allah fikri sana mantıksız geliyor ama ahireti getirmeyerek nihayetsiz bir hikmetsizlik ve adaletsizlik ve merhametsizlik yapan bir ilah fikri sana daha mantıklı geliyor öyle mi..Yani, sana göre seni sevdiklerinle beraber idam eden bir ilah daha safi öyle mi...Yani, o 22 yaşındaki çocuğu öldürüp, sonra da tekrar diriltip, ona ebedi bir hayat veren bir Allahı kabul etmiyorsun..Fakat, mani ve zerdüştlerin zannettiği gibi, o çocuğu öldürüp, sonra da onu ebedi olarak yok edecek bir ilah sana göre daha saf ve lekesiz öyle mi...bence mantığını gözden geçirmen lazım.

Bak bakalım Kur'an kötülük problemini nasıl hallediyor:

Şerri ve kötülüğü yaratmak, şer ve kötü değil, şerri işlemek şerdir.. Çünki yaratmak ve icad etmek, bütün neticelere bakar; insanın kesbiyle meydana gelen kötülük, hususî bir bir temas olduğu için, hususî neticelere bakar. Meselâ: Yağmurun yağmasının binlerce neticeleri var ve yağmurun yağması güzeldir. Kötü iradesiyle bazıları yağmurdan zarar görse, "Yağmurun icadı rahmet değildir" diyemez; "Yağmurun yaratılması kötüdür" diye hükmedemez. Belki kendi kötü iradesiyle ve kesbiyle onun hakkında şer ve kötü oldu. Hem ateşin yaratılmasında çok faydalar var. Fakat bazılar kötü iradesiyle ve kötü kesbiyle, sû'-i istimaliyle ateşten zarar görse, "Ateşin yaratılması şerdir" diyemez. Çünki ateş yalnız onu yakmak için yaratılmamış; tam tersine o, iradesini kötü kullanarak, yemeğini pişiren ateşe elini soktu ve o hizmetkârını kendine düşman etti.

Elhasıl: Büyük ve çok hayırlar için, küçük ve az şerler kabul edilir. Eğer o az şer olmaması için, büyük hayırları netice veren bir şer terkedilse; o vakit büyük şerler kabul edilmiş olur. Meselâ: Cihada asker sevketmekte elbette bazı cüz'î ve maddî ve bedenî zarar ve şer olur. Fakat o cihadda büyük bir hayır var ki, İslâm küffarın istilasından kurtulur. Eğer o az şer için cihad terkedilse, o vakit büyük bir hayır gittikten sonra büyük bir şer gelir. O da zulmün kendisi olur.. Hem meselâ: Gangren olmuş ve kesilmesi lâzım gelen bir parmağın kesilmesi hayırdır, iyidir; halbuki görünüşte bir şerdir. Parmak kesilmezse, el kesilir; büyük bir şer olur...

İşte kâinattaki şerlerin, belaların ve şeytanların ve zararlı şeylerin yaratılması ve icad edilmesi, şer ve çirkin değildir; çünki çok ehemmiyetli neticeler için yaratılmışlardır.. Meselâ: Meleklere şeytanlar musallat olmadıkları için, terakkileri yoktur; makamları sabittir, değişmez. Keza hayvanların da, şeytanlar musallat olmadıkları için, mertebeleri sabittir, noksandır.. İnsaniyet aleminde ise terakki ve tedenni mertebeleri nihayetsizdir. Nemrudlardan, firavunlardan tut, tâ sıddıkînlere ve evliya ve enbiyaya kadar gayet uzun bir terakki mesafesi var.

İşte kömür gibi olan ruhları elmas gibi olan yüksek ruhlardan ayırmak için, şeytanlar yaratılmış ve teklif sırrı ile ve peygamberlerin gönderilmesi ile, bir imtihan ve tecrübe ve müsabaka ve cihad meydanı açılmış. Eğer mücahede ve müsabaka olmasaydı, insaniyet madenindeki elmas ve kömür hükmünde olan istidadlar, beraber kalacaktı. A'lâ-yı illiyyîndeki Ebu Bekr-i Sıddık'ın ruhu, esfel-i safilîndeki Ebu Cehl'in ruhuyla bir seviyede kalacaktı. Demek şeytanların ve şerlerin yaratılması, büyük ve küllî neticeye baktığı için icad edilmeleri şer değil, çirkin değildir..

tarihinde İLİMCİK tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

evet islamdaki şerri yaratan tanrı fikri bana mantıksız geliyor.6 yaşındaki çocuğun tecavüzüne göz yuman bir tanrı olur mu?bu saçmalık.maniheizm çok mantıklı.bu şerefsizliği ancak manilerin karanlık dediği şey yapar.ışık ve aydınlık gücü bunu yapmaz.sana saçma gelebilir ama bana mantıklı geliyor mani dini.mani dini bu nedenle zamanında olağanüstü bir hızla yayılmıştır.maniler hayvan kesilmesine karşı.burda da 10 puan aldılar benden.ben de karşıyım hayvan kesimine.manilerin ahret inancı olup olmadığını tam bilmiyorum ama sanırım reenkarnasyona inanıyorlar.ne demek kötülüğü yaratan tanrı?mani dininde tanrılardan çok ışık aydınlık güçler ve karanlık güçlerin savaşı var.mani dini düalizme yani aydınlık ve karanlık güçlerin savaşına dayanır.o 6 yaşında çocuğa tecavüzü izleyen ve göz yuman senin arap allahın değil bizzat karanlık güçler.ve aydınlıklar bunu önlemek için savaşıyor.neyse mani dini hakkında daha derin bilgi edindikten sonra sana dönerim.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Mani_dini

tarihinde rembrandt tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

her ne ise..biz "kötülüğe sebep olan şeytan" diyoruz..Onlar ise, şeytana kötülüğü yaratan ayrı bir tanrı diyorlar...Biz "yukarıda saydığımız çok büyük hikmetler için Allah şeytana izin veriyor" diyoruz..onlar "kötülüğü engellemeye gücü yetmeyen tanrı" diyorlar..Biz "şeytanın bütün zerreleri ve hayatı Allahın elindedir" diyoruz..Onlar, "hakim olmayan ve aciz bir tanrı" diyorlar..sonra da sen İslamiyeti tenkid edip, onları tasdik ediyorsun..NEREDE HADSİZ HİKMETLER İÇİN ZALİMİN ZULMÜNÜ ENGELLEMEYEN VE ZALİME MÜHLET VEREN BİR İLAH...NEREDE SENİN BAHSETTİĞİN GİBİ ACİZ VE CAHİL BİR İLAH..

Kusura bakma ama..bizim Allahımız şerikten, acizlikten, cahillikten münezzehtir..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...