Jump to content

Ayetleri nasıl değerlendiriyorsunuz?


Recommended Posts

Bize gücü veren manasında evet ama o gücü nerede kullanacağına sen karar veriyosun bu yüzden iyiyede kötüyede Allah'ı ortak edemezsin.

Bize gücü veren manasında evet ama o gücü nerede kullanacağına sen karar veriyosun bu yüzden iyiyede kötüyede Allah'ı ortak edemezsin.

Kişi Allah'tan bağımsız karar verebilir mi?
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 71
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bir ateist olarak kuranda ne yazıp, ne yazmadığı çok umrumda değil. Eşsizdir, allahın kelamıdır diyenlere olmadığını göstermek çabasındayız aslında.

Tevrattan kopya masallar ve 7 yy kabile yaşantısını düzenlemeye yönelik kurallar.

Kısasların Sufizmden gelen temel amaçları dahi kaybolmuş. Yeniden mecaz aramak da boşuna. O kadar derin yazılmış şeyler de değil. Ondan binlerce yıl önce söylenmiş daha güzel çok sözler var.

Diyelim ki öyle olsun. Eşsiz olarak ne gösterecesin insanlara?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed, kendi Allahını anlatıyor olabilir mi veya muhammed Allah mıdır?

Çok büyük laflar. Arabik dinlerden ekmek yendiğini gören birileri de hadi biz de Mekke için bir din uyduralım demişler. Olay böyle başlamış, sonra bu dinler sebebiyle birçok katliam yapılmış şimdi de Bakifani böyle tuhaf bir soru soruyor sanki başlıkları okumamış gibi.

Ne muhammed ne sen Allah'sınız. Ne de Allah siz. İçinden bok geçen insanları tanrılaştırmak ancak siz tasavvufçulara uygun ama bir yaratıcı varsa çok şakacıymış.

Mevlana da dini kullanarak sömürebildiği kadar sömürmüş. Allah Muhammed kılığına giriyorsa Mevlana kılığına da girebilir değil mi?

O zaman ya Allah Mevlana kılığındaysa .... fikrini yaratıp sömürdükçe sömürürsün.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne demek istiyorsun anlamadım.

Ben eşsiz birşey yok diyorum. İnsanlar tarafından yazılmış veya yapılmış çok daha güzel eserler var.

Yaprak dökümü mü? ^_^

Valla taktire şayansın. Verdiğin bilgiler burdaki çoğu müslümanların kafasını karıştırdı bile...

Birşeyin tersini idda etmek kolay. Onu pratiğe dökmek zor. Sen bize ne kadar elle tutulur bir kanıt yok diyorsan, aynı şekilde senin ne tuttuğun, ne gördüğün, nede şahit olduğun hiç birşey yok.

Sade ve sadece teoriler. İnsanların böyle olmuş olabilir dediklerin ibaret. Sen ona biz bunu seçmişiz.

Her bir gün diğer günün gölgesinde kalır. Gelişir, geliştirir. Düne değil bugüne Kuran-ı da aynı şekilde...

İnsanların değil, bu kahinatın bir yaratıcıya ihtiyacı var. Herşey yerli yerinde duruyorsa, onu koruyan biride var.

Diyelim herşey zerresine kadar tesadüfen oluştu. Peki sonrasında bukadar sağ salim nasıl kalıyor. Bir tesadüfle neden yok olamadık şimdiye kadar. Birşekilde iyi olan birşey neden tesadüfen kötü olmadı.

Bunalrı bana atmasyonel olarak veya teorisel olarak anlatma. Elinde herkezin şahit olabileceği kanıtı getir, sonra siz cehalettesiniz de. Yoksa boşa sllamaya devam...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Neyi? Korkunuzu mu? İkiyüzlülüğünüzü mü? Neyi okuyalım?

Teyze kızlarını helal kılan ayetleri mi okuyalım Kireç? Neyi okuyalım?

yaşadıklarını oku....

hayatı oku...

evreni oku kendini oku...

bütün bunlar niye varlar...

sen yoktun...

şimdi varsın ....

niye acaba...

kuran varlıkları okuyun diyen bir işaret parmağıdır...

onun işaret ettiği yere değilde parmağa bakıp durusak pek bir şey göremeyebiliriz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok yaprak dökümünü bilmiyorum izlemedim. Aşk-ı Memnu'yu verebilirim. Zorunlu olarak izledim. Yasak aşk, kuzen evliliği, söylentiler, entrikalar, köleler, uşaklar aynı.

Şaka bir yana Kuran'ın tasavvufluk bir tarafı yok. Düz mantıkla yazılmış şiir. Kafiyeye uysun diye de ayetler sıralanmış.

Sizler de bu bastiliğin altında bir yücelik arıyorsunuz.

Ayet sıralanması zaten insan eliyle yapıldı. Bunda bir gariplik yok. Biz söylemlerin insan ağzıyla olmaığını söylüyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'ı kureyş lehçesi ile kafiyeli yazmaya çalıştıkları için, mısralarda tekrarlar

ve dolgular gözden kaçmıyor. Bazı çok beğenilmiş sözler de her surede tekrar

tekrar nakarat gibi kullanılmış. İki de bir "hakkıyla işiten , hakkıyla bilendir" gibi.

kuran sözel bir metindir...

yani farklı kişilere farklı zamanlarda söylenmiş sözlerin sonradan kaydedilmiş biriktirilmiş halidir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

yaşadıklarını oku....

hayatı oku...

evreni oku kendini oku...

bütün bunlar niye varlar...

sen yoktun...

şimdi varsın ....

niye acaba...

kuran varlıkları okuyun diyen bir işaret parmağıdır...

onun işaret ettiği yere değilde parmağa bakıp durusak pek bir şey göremeyebiliriz...

Kireç ben ne yazıyorum sen ne cevap veriyorsun, niçin böyle yaptığını düşündün mü?

Bak ben bunu sormuştum

Teyze kızlarını helal kılan ayetleri mi okuyalım Kireç? Neyi okuyalım?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Okumak istemiyorsan sen bilirsin tabi.Okumak için yaradanını bilmek istemen gerek.Maymun moduna devam.

Maymun modu kıçına girsin. Bu forumda terbiyesizlik yaparak konuları sulandırmaya çalışanları, şikayet etmeyeceğim artık. Duydun mu maymun modu nerede devam ediyor? Orangutan da girsin, beynin de kıçında olduğuna göre yer açmakta zorlanmazsın
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetleri de araplar kendi kafalarına göre serpiştirmişler, ortaya tam bir çorba çıkmış. Gereksiz tekrarlar, konudan konuya atlamalar, bir hikayenin bir parçası bir surede, diğeri başka bir surede. Ee, adamlarda yazılı edebiyat değil de sözlü edebiyat gelişmiş, normal bu kadar dandik bir derleme.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...