koltuk 0 Oluşturuldu: Kasım 17, 2012 Raporla Share Oluşturuldu: Kasım 17, 2012 (düzenlendi) Kuran'daki zina ayetlerini okuduğumda bu kitabın, hak hukuk bilmez, geleceği öngöremez ve amacını dahi gerçekleştirmeyi becerecek metni yazamayacak kişiler tarafından yazıldığını, görüyorum. İspatı aşağıdadır. Eğer bu aşağıdaki örnek olaya akıl, hukuk, vicdan ve ahlak açısından kabul edilebilir bir cevap verebilecek biri olursa derhal tövbe edip imana geleceğim. Şimdi Kuran hükümleri çerçevesinde bir örnek olay ve sonuçlarını görelim. Olay:Hasan eve gelir, eşi Ayşe ve arkadaşı Mehmet'i zina halinde görür. Olay mahkemeye intikal eder. Soru:Bu durumda mükemmel nizamı getiren Kuran ayetlerine göre ne olacaktır? Müslüman arkadaşlar şu eşsiz hukuk düzenlemesinin bize bu durumda ne öngördüğü paylaşabilir mi? Cevap: 1) Mahkemeye gidilir. 2) Ayşe, (suçlayanın eşi olduğu için) zina etmediğine dair 5 kez yemin eder ve serbest kalır. 3) Ancak olayda adıgeçen Hasan ile Mehmet arasında karı koca ilişkisi olmadığı için Hasan'dan 3 şahit daha getirmesi istenir. 4) Hasan'a 3 şahidi getiremediği için 80 sopa vurulur ve Allah katında sapkın ilan edilir. Bir daha hiçbir olayda şahitlikleri de kabul edilmez. 5) Eve kanlar içinde gelen Hasan, karısını öldürür ya da boşar. Boşarsa zina yapmış olan Ayşe'ye 4 şahit bulamadığı için mehirini vermek zorundadır. Ancak bu arada Ayşe ile 3 ay aynı evde yaşaması gerekmektedir. O 3 ayda olacakları düşünmek dahi istemem. 6) Eğer bu olaylardan sonra aldatılan ve 80 sopa yemiş olan Hasan tevbe ederse Allah Hasan'ı bağışlar (en sinir bozucu kısmı da bu, Hasan neye tövbe edecek, insan delirir). Yorum: Şu 6 maddeyi okuyup da, Kuran'daki hükümler sebebiyle karısını zina halinde yakalayan Hasan'ın başına geleni görüp isyan etmeyecek insanın insanlığından şüphe ederim. Açıklamanız: ??? Kasım 17, 2012 tarihinde koltuk tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
abdullahabdal 0 Kasım 17, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 17, 2012 gönderildi Bu konuyu senle tartışabilecek tek kişi mudah tır..diğerleri keyf de vermez zaten..abuk subuk anlamsız şeyler yaparlar.. mudah ta tartışmıyor konuları..anlıyorum seni.. Ben bu konuda çalışma yapıyorum..islamda hukuk ve adalet yoktur.. diye kurandaki hukuki ayetleri toparlıyorum..istersen yavaş yavaş beraber tartışalım..yararı olur.. Bu konuda birkaç başlık açmıştım... tecavüzcüyü koca neden şikaıet edemiyor...yada kadın neden kimseye söyleyemiyor diye... işte bu ayetler nedeniyle islamda çok yaygınmış tecavüz.. kadın yanında birileri olmadan bir yere gidemez tuvalet avludaysa dışarı bile çıkamazmış.. bekleyelim..çıkmazsa karşılıklı atışırız.. Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Abdullahabdal, Bekleyelim. Çıkmazsa tartışırız. Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi (düzenlendi) Zina ve bağıntılı konu olan recm İslam ın biraz yumuşak karnıdır. Bu konulara bir şekilde aşina olanlar, bir çok farklı yoruma ulaşabilir. Konuyu dağıtmayayım, ben recm konusunu hadis temelli incelemiştim. Hadisler arasında yukarıdaki soruya benzer bir olay vuku buluyor, şimdi tekrar aradım buldum ilgili hadisi. Buraya kopyalıyorum: Hilâl b. Umeyye Peygamberimize gelerek Şerik isimli birisi ile karısının Zinaettiğini iddia etmiş, o da dört şahid getirmezse kendisine iftira cezası vereceğini bildirmişti, Hilâl, "Ey Allah'ın elçisi, bir kimse karısının üzerinde bir erkek görürse şahid arar mı?" diye savunma yapmışsa da Peygamberimiz "Ya dört şahid veya sırtına sopa" diyerek ısrar etmişti.Hilâl doğru söylediğini ifade ederek işi Allah'a bıraktı, O'nun vahiy ile durumu aydınlatacağı ümidini dile getirdi, arkasından da mulâane (lânetleşme) âyeti diye anılan âyetler geldi. (Ebû Dâvûd, "Talâk", 27) Ashab-ı kiramdan Hilâl b. Umeyye (r.anh), hanımına Zinaisnadında bulununca Rasulullah (s.a.v); dört şahidle bunu isbat etmesini, aksi halde Zinaiftirası cezası (kazif) uygulanacağını bildirdi. Bunu bir kaç defa daha tekrar etti. Hilâl b. Umeyye şöyle dedi: "Ey Allah'ın Rasulu; bizden birimiz karısını bir erkekle Zinahalinde görüyor; delil istiyorsunuz. Seni hak olarak gönderen Allah'a yemin ederim ki, ben doğru söylüyorum. Şuna inanıyorum ki, Allah, benim sırtımı bu dayaktan kurtaracak şeyi sana indirecektir" (Buhârî, Şehâdât, 21, Tefsîru Sûre 24/3, Talâk, 28; Muslim, Liân, II; Ebû Dâvud, Talâk, 27; Ahmet b. Hanbel, Musned, I, 273, III, 142). Bu olay üzerine aşağıdaki "mulâane ayeti" indi. "Hanımlarına Zinaisnat edip de, kendilerinden başka şahidleri olmayanların şahidliği, doğru söyleyenlerden olduğuna dair dört defa Allah'ı şahid tutup yemin etmesiyle olur. Beşinci defasında, eğer yalan söyleyenlerden ise, Allah'ın lânetinin kendi üzerine olmasını diler. Kadınında kocasının yalancılardan olduğuna dair, Allah'ı dört defa şahid tutup yemin etmesi, cezayı kendisinden kaldırır. Beşinci defasında; kocası doğru söyleyenlerden ise, Allah'ın gazabının kendi üzerine olmasını diler" (Nûr, 6-9). Ayetin ilk uygulaması Hilâl ailesi üzerinde oldu. Hz. Peygamber, Hilâl'i çağırdı. Hilâl, doğru söylediğine dair, dört defa Allah'ı şahid tutup, beşincide, eğer yalan söylüyorsa, Allah'ın lânetinin kendi üzerine olmasını istedi. Sonra karısı getirtilerek, o da aynı şekilde yemin etti. Beşincide, eğer kocası doğru söylüyorsa, Allah'ın gazabının kendi üzerine olmasını diledi. Allah'ın elçisi sonra onların arasını ayırdı. (eş-Şevkânî, Neylul-Evtâr, 1250 H, y.y., VI, 268). Kasım 18, 2012 tarihinde Pahis tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
abdullahabdal 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Hadisler kanıt olmaz..tartışılacak şeyde değildir..çünkü insanların sallamalarıdır.. onu çürütsen yanlış desende...adamdan vazgeçerler ve islama maletmezler o nedenle anlamsız.. ayetler e göre bakmak ..anlamlı olur.. hadisi islami sitelerdeki cahiller konuşsun..burada yalana ve safsataya yer yok.. Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Şimdi biz burada neye göre tartışacağız anlamadım ki? Klasik İslam ulemasına göre dinde 4 delil vardır; Kuran, sünnet(hadis), kıyas ve icma..Kuran dışındaki deliller atılacak mı? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Hadisler kanıt olmaz..tartışılacak şeyde değildir..çünkü insanların sallamalarıdır.. onu çürütsen yanlış desende...adamdan vazgeçerler ve islama maletmezler o nedenle anlamsız.. ayetler e göre bakmak ..anlamlı olur.. hadisi islami sitelerdeki cahiller konuşsun..burada yalana ve safsataya yer yok.. Hadis kanıt olmaz diye bir şey olamaz. Kuran ayetleri de hadis değil mi zaten? Kuran gökten kitap olarak mı düştü? Hadisleri kimler aktarmışsa, Kuran ayetlerini de onlar aktardı. Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Şimdi biz burada neye göre tartışacağız anlamadım ki? Klasik İslam ulemasına göre dinde 4 delil vardır; Kuran, sünnet(hadis), kıyas ve icma..Kuran dışındaki deliller atılacak mı? Kuran'ı yalanlayanlar atılır (aksi zaten düşünülemez). Bu arada recm vb katıp konuyu karıştırmak istemiyorum. Burada suçun ispat yöntemi için Allah'ın önerdiği yolun akıl almazlığı en baskın husus. Örnek olay belli, isteyen müslüman gelsin açıklasın. Ben yazdım ne olacağını (Kuran a göre). Bekliyorum, imana hazırım Yeter ki açıklayabilen dürüst olsun... yani kendini Allah'tan akıllı yapmasın Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Kendin yazmış kendin oynatmışsın. Olay:Hasan eve gelir, eşi Ayşe ve arkadaşı Mehmet'i zina halinde görür. Olay mahkemeye intikal eder. Olay neden mahkemeye intikal etsin.Hasanın şahitleri yok.Karısına sorar zina yaptığını mahkemede itiraf edecekmisin.Karısı etmem der veya ederim der.itiraf etmediğini varsayalım.Hasanın şahidi yok.Tek yol var eşini boşamak.Bu zinadan kimsenin haberi olmaz.Seni geren Kadının 80 sopa yememesimi. Link to post Sitelerde Paylaş
abdullahabdal 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi (düzenlendi) Hadis kanıt olmaz diye bir şey olamaz. Kuran ayetleri de hadis değil mi zaten? Kuran gökten kitap olarak mı düştü? Hadisleri kimler aktarmışsa, Kuran ayetlerini de onlar aktardı. Atılana sor bakalım hadisleri kabul ediyormu? Allah tan geldi denen kitap varken.. ve ayetlerde herşeyi açık yazdım..şahit istemem yazarken ne hadisi? Kuranda birleşiyorlar..hadiste hepsi hemfikir mi? hadislar kuranı yamama çalışmasıdır.. onu kabul ettinmi zaten..hiçbişeyi tartışmanın anlamı yok...sürekli yama imalatı sürer....... Kasım 18, 2012 tarihinde abdullahabdal tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Kuran'daki zina ayetlerini okuduğumda bu kitabın, hak hukuk bilmez, geleceği öngöremez ve amacını dahi gerçekleştirmeyi becerecek metni yazamayacak kişiler tarafından yazıldığını, görüyorum. İspatı aşağıdadır. Eğer bu aşağıdaki örnek olaya akıl, hukuk, vicdan ve ahlak açısından kabul edilebilir bir cevap verebilecek biri olursa derhal tövbe edip imana geleceğim. Şimdi Kuran hükümleri çerçevesinde bir örnek olay ve sonuçlarını görelim. Olay:Hasan eve gelir, eşi Ayşe ve arkadaşı Mehmet'i zina halinde görür. Olay mahkemeye intikal eder. Soru:Bu durumda mükemmel nizamı getiren Kuran ayetlerine göre ne olacaktır? Müslüman arkadaşlar şu eşsiz hukuk düzenlemesinin bize bu durumda ne öngördüğü paylaşabilir mi? Cevap: 1) Mahkemeye gidilir. 2) Ayşe, (suçlayanın eşi olduğu için) zina etmediğine dair 5 kez yemin eder ve serbest kalır. 3) Ancak olayda adıgeçen Hasan ile Mehmet arasında karı koca ilişkisi olmadığı için Hasan'dan 3 şahit daha getirmesi istenir. 4) Hasan'a 3 şahidi getiremediği için 80 sopa vurulur ve Allah katında sapkın ilan edilir. Bir daha hiçbir olayda şahitlikleri de kabul edilmez. 5) Eve kanlar içinde gelen Hasan, karısını öldürür ya da boşar. Boşarsa zina yapmış olan Ayşe'ye 4 şahit bulamadığı için mehirini vermek zorundadır. Ancak bu arada Ayşe ile 3 ay aynı evde yaşaması gerekmektedir. O 3 ayda olacakları düşünmek dahi istemem. 6) Eğer bu olaylardan sonra aldatılan ve 80 sopa yemiş olan Hasan tevbe ederse Allah Hasan'ı bağışlar (en sinir bozucu kısmı da bu, Hasan neye tövbe edecek, insan delirir). Yorum: Şu 6 maddeyi okuyup da, Kuran'daki hükümler sebebiyle karısını zina halinde yakalayan Hasan'ın başına geleni görüp isyan etmeyecek insanın insanlığından şüphe ederim. Açıklamanız: ??? 3. Madde de neden 3 şahit daha isteniyor? Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Kendin yazmış kendin oynatmışsın. Olay:Hasan eve gelir, eşi Ayşe ve arkadaşı Mehmet'i zina halinde görür. Olay mahkemeye intikal eder. Olay neden mahkemeye intikal etsin.Hasanın şahitleri yok.Karısına sorar zina yaptığını mahkemede itiraf edecekmisin.Karısı etmem der veya ederim der.itiraf etmediğini varsayalım.Hasanın şahidi yok.Tek yol var eşini boşamak.Bu zinadan kimsenin haberi olmaz.Seni geren Kadının 80 sopa yememesimi. yazdığın olursa 1) Zina olayının üstü örtülmüş olur. 2) Allah'tan akıllı mısın? Eğer şahit yokken olay mahkemeye intikal etmesi imkansızsa ilgili ayetlerde eşlerin yeminleşmesi (yaptı yapmadım yeminleşmesi) ne zaman oluyor (bu kısmı anlaman zor olabilir, anlamadan cevap verme ) 3) Ayşe korkusundan adama "mahkemede kabul edeceğim" diyip, mahkemede şaşarsa ne olacak? 4) Daha da komiği, çağdaş hukuk eğer zinayı cezalandırmak istese ne yapardı bu olayda? Bunu düşündüğünde beni geren birşey olmadığını ama kendinin ne kadar gerzek olduğunu anlardın. Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Şimdi ben yine anlamadım ama anlayabildiğim asıl eleştiri cümlesi şu; "Burada suçun ispat yöntemi için Allah'ın önerdiği yolun akıl almazlığı en baskın husus." Günümüz mahkemelerinde de yemin var...Amerikan vatandaşlığına veya hipokrat yemini da. vs vs..bir çok yerde..Sanıyorum insanoğlu Allah ile aynı akıl dışılığı sergiliyor...? Ama asıl soru şu galiba; şüphelinin suçu ispatlanamazsa ne olacak? Sanıyorum soru ile aynı paralelde olan hadis kabul edilmedi.Şöyle bir çözüm önereyim o halde; Kuran aklınızı kullanın der bir çok ayette.. Bir çok ayette ise şura yapın der..Bir ayette ise örfe uyun der..İlgili ayetler, başlıktaki soruya tatbik edilebilir. Yok kardeşim ben birebir ne olacağını Kuran ın yazmasını isterim diyorsanız, uzatmaya gerek yok, çünkü birebir çözüm yok.Zaten olması da saçma.. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Atılana sor bakalım hadisleri kabul ediyormu? Allah tan geldi denen kitap varken.. ve ayetlerde herşeyi açık yazdım..şahit istemem yazarken ne hadisi? Kuranda birleşiyorlar..hadiste hepsi hemfikir mi? hadislar kuranı yamama çalışmasıdır.. onu kabul ettinmi zaten..hiçbişeyi tartışmanın anlamı yok...sürekli yama imalatı sürer....... Ya şeriat durumunda atılan'ı kim ciddiye alır? Adamlar Kuran'da hüküm bulamazlarsa otomatikman hadise sarılıyorlar zaten. Kuran'da tüm suçları cezası belirlenmiş mi ki? Mesela hırsızın kolu kesilecek ama çalınan mal miktarı en az ne kadar olursa kesilmeli? Var mı bu Kuran'da yok, o zaman nereye başvurulacak, direk Allah'a telefon edemeyeceklerine göre hadise başvuracaklar. Link to post Sitelerde Paylaş
abdullahabdal 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Ya şeriat durumunda atılan'ı kim ciddiye alır? Adamlar Kuran'da hüküm bulamazlarsa otomatikman hadise sarılıyorlar zaten. Kuran'da tüm suçları cezası belirlenmiş mi ki? Mesela hırsızın kolu kesilecek ama çalınan mal miktarı en az ne kadar olursa kesilmeli? Var mı bu Kuran'da yok, o zaman nereye başvurulacak, direk Allah'a telefon edemeyeceklerine göre hadise başvuracaklar. iyide kuranda olmayan birşeyi açıklamak için hadisi kullanmak ikiyüzlülük ve müslümanlıkla alakası yok.. nerede kaldı allah kelemı olduğu... Onların uygulamalarını bırakalım.. biz kuranın bu konuda ne saçmaladığına bakalım....... Bugün ..hiç suçu olmayan kimseyi öldürmemiş adamı 4 senedir içerde tutuyorlar..bu uygunmudur değildir..uyguluyorlar..uyguluyorlar diye doğrumu kabul edeceğiz.. tam tersi biz olması gereken neyse onu kabul edeceğiz.. bunlar ekmek çalan çocuğu bile idam edebilirler.çünkü müslümanlar Link to post Sitelerde Paylaş
abdullahabdal 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Şimdi ben yine anlamadım ama anlayabildiğim asıl eleştiri cümlesi şu; "Burada suçun ispat yöntemi için Allah'ın önerdiği yolun akıl almazlığı en baskın husus." Günümüz mahkemelerinde de yemin var...Amerikan vatandaşlığına veya hipokrat yemini da. vs vs..bir çok yerde..Sanıyorum insanoğlu Allah ile aynı akıl dışılığı sergiliyor...? Ama asıl soru şu galiba; şüphelinin suçu ispatlanamazsa ne olacak? Sanıyorum soru ile aynı paralelde olan hadis kabul edilmedi.Şöyle bir çözüm önereyim o halde; Kuran aklınızı kullanın der bir çok ayette.. Bir çok ayette ise şura yapın der..Bir ayette ise örfe uyun der..İlgili ayetler, başlıktaki soruya tatbik edilebilir. Yok kardeşim ben birebir ne olacağını Kuran ın yazmasını isterim diyorsanız, uzatmaya gerek yok, çünkü birebir çözüm yok.Zaten olması da saçma.. Bu ayetler varken ...hadis demek islamdan çıkmış olman ve ayetleri yalanlamak demektir.. ha bunları görmezden geliyorlar...Müslümanlığın ne olduğunu görün ZUMER-27.yemin ederim, öğüt alsınlar diye biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali verdik. EN’AM SURESİ-38 AYET.."Kitapta biz, hiçbir şeyi eksik bırakmadık..." En’am-114:Allah size Kitab’ı açıklanmış indirmişken, ondan başka hakem mi isteyeceğim?(hakem=hadisci) NUR SURESİ-46AYET"Andolsun ki, biz, bilmediklerinizi size açık seçik bildiren ayetler indirdik." BAKARA-159- apaçık ayetleri Kitap’ta açıklamamızdan sonra onları anlamazsınız diyenler var ya, Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi 3. Madde de neden 3 şahit daha isteniyor? Getiremezse 80 sopa yer çünkü. Karşılıklı yeminleşme adamla eşi arasında kabul edilir. Ama adam aynı zamanda Mehmet'e de zina suçlamasında bulunmuş oluyor çünkü kadının bu işi tek başına yapacak hali yok. Görmüş ikisini. Daha net şöyle açıklayayım. Hasan kimi zinayla suçluyor? Ayşe ve Mehmet'i. İkisine karşı da iddia sahibinin sorumluluğu var. Hasan, Ayşe konusunda Nur 6-7'den yırtar ama Mehmet konusundan yırtamaz. Çünkü Ona da zina suçlamasında ister istemez bulunmuş olur. Burada şu denilebilir; Mehmet namuslu kadın değil ki.... Eğer bu şekilde savunma yapılacak olursa durum daha da vahim olur. Niçinini örneği ters çevirerek anlatayım. Ayşe eve gelir, kocası Hasan'ı ve komşu Zeynep'i zina halinde görür. Olay mahkemeye gider, Hasan ve Ayşe karşılıklı yemin eder kurtulur. Ama mahkemede Zeynep'te suçlanmıştır ve Ayşe-Zeynep karı koca değildir. Dolayıyla Zeynep'in namusu için Ayşe'den şahit istenir. ------------------------------------------------ Nur 4-Namuslu kadınlara zina isnat edip sonra da dört şahit getiremeyenlere seksen değnek vurun. Artık onların şahitliğini asla kabul etmeyin. İşte bunlar fâsık kimselerdir. Nur (6-7) Eşlerine zina isnat edip de kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği; kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair, Allah adına dört defa yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defada da; eğer yalancılardan ise, Allah’ın lânetinin kendi üzerine olmasını ifade etmesiyle yerine gelir. (8-9) Kocasının yalancılardan olduğuna dair Allah’ı dört defa şahit getirmesi (Allah adına yemin etmesi), beşinci defada da eğer kocası doğru söyleyenlerden ise Allah’ın gazabının kendi üzerine olmasını dilemesi, kadından cezayı kaldırır. Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Demogoji yapmaya gerek yok, ama konu dışına çıkılıp yapılacaksa mevzu dağıtılabilir; Nisa-59 Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir. Bu ayet gereği de, yukarıda soru gereği olarak, hem hadise hem mahkemeye başvurulabilir.. Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Şimdi ben yine anlamadım ama anlayabildiğim asıl eleştiri cümlesi şu; "Burada suçun ispat yöntemi için Allah'ın önerdiği yolun akıl almazlığı en baskın husus." Günümüz mahkemelerinde de yemin var...Amerikan vatandaşlığına veya hipokrat yemini da. vs vs..bir çok yerde..Sanıyorum insanoğlu Allah ile aynı akıl dışılığı sergiliyor...? Ama asıl soru şu galiba; şüphelinin suçu ispatlanamazsa ne olacak? Sanıyorum soru ile aynı paralelde olan hadis kabul edilmedi.Şöyle bir çözüm önereyim o halde; Kuran aklınızı kullanın der bir çok ayette.. Bir çok ayette ise şura yapın der..Bir ayette ise örfe uyun der..İlgili ayetler, başlıktaki soruya tatbik edilebilir. Yok kardeşim ben birebir ne olacağını Kuran ın yazmasını isterim diyorsanız, uzatmaya gerek yok, çünkü birebir çözüm yok.Zaten olması da saçma.. Hayır insanoğlu Allah ile aynı akıldışılığı sergilemiyor. İnsanoğlu KANIT DİYE BİRŞEY BULMUŞ. Bir tek kanıtla gerçeğe ulaşabiliyor. Dünyada 3 şahit olursa sana 80 sopa vururum, 4 şahit olursa karşıdakine 100 sopa vururum komikliği yok. Senin de inan hukuktan bilgin yok. Şahit sayısına göre gerçeği belirlemek, çağ dışı olduğu gibi hele de yeterli şahit olmazsa tanıklık yapanı sopalamak üstüne de sapkın ilan etmek bayağı bir cehalet ister (Umarım ayetleri biliyorsun). Anlamadıysan tekrar açıklarım Daha kolay anlamak istiyorsan yukarıdaki örneği çağdaş hukukta düşün anlarsın gerçeği (zina suç olduğu varsayımı altında) Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Getiremezse 80 sopa yer çünkü. Karşılıklı yeminleşme adamla eşi arasında kabul edilir. Ama adam aynı zamanda Mehmet'e de zina suçlamasında bulunmuş oluyor çünkü kadının bu işi tek başına yapacak hali yok. Görmüş ikisini. Daha net şöyle açıklayayım. Hasan kimi zinayla suçluyor? Ayşe ve Mehmet'i. İkisine karşı da iddia sahibinin sorumluluğu var. Hasan, Ayşe konusunda Nur 6-7'den yırtar ama Mehmet konusundan yırtamaz. Çünkü Ona da zina suçlamasında ister istemez bulunmuş olur. Burada şu denilebilir; Mehmet namuslu kadın değil ki.... Eğer bu şekilde savunma yapılacak olursa durum daha da vahim olur. Niçinini örneği ters çevirerek anlatayım. Ayşe eve gelir, kocası Hasan'ı ve komşu Zeynep'i zina halinde görür. Olay mahkemeye gider, Hasan ve Ayşe karşılıklı yemin eder kurtulur. Ama mahkemede Zeynep'te suçlanmıştır ve Ayşe-Zeynep karı koca değildir. Dolayıyla Zeynep'in namusu için Ayşe'den şahit istenir. ------------------------------------------------ Nur 4-Namuslu kadınlara zina isnat edip sonra da dört şahit getiremeyenlere seksen değnek vurun. Artık onların şahitliğini asla kabul etmeyin. İşte bunlar fâsık kimselerdir. Nur (6-7) Eşlerine zina isnat edip de kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği; kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair, Allah adına dört defa yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defada da; eğer yalancılardan ise, Allah’ın lânetinin kendi üzerine olmasını ifade etmesiyle yerine gelir. (8-9) Kocasının yalancılardan olduğuna dair Allah’ı dört defa şahit getirmesi (Allah adına yemin etmesi), beşinci defada da eğer kocası doğru söyleyenlerden ise Allah’ın gazabının kendi üzerine olmasını dilemesi, kadından cezayı kaldırır. Yalnız dikkatinden kaçan bir nokta var, Nur/6-7'de her ne kadar eşleri diye çevrilmiş olsa da aslında oradaki kelime karılarıdır. Kuran'da sadece kadınlara atılan zina suçu için hükümler var, erkeklere atılan zina suçu için bir hüküm yok. Yani birisi bir erkeğe zina suçu atarsa Kuran'a bakılarak hüküm verilemez tabii birebir Kuran'a uymak isteniyorsa. Nur/4'te de aynı durum sözkonusu. Orada da sadece namuslu kadınlara atılan zina suçu sözkonusu edilmiş. Normalde insanlara denmesi lazımdı. Bu da Kuran'ın kadın-erkek ayrımı yaptığının bir göstergesidir. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts