koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Demogoji yapmaya gerek yok, ama konu dışına çıkılıp yapılacaksa mevzu dağıtılabilir; Nisa-59 Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir. Bu ayet gereği de, yukarıda soru gereği olarak, hem hadise hem mahkemeye başvurulabilir.. Buyurun isteyen istediği gibi cevabı versin. Verdiği hükme göre tartışırız zina hükümlerini. Link to post Sitelerde Paylaş
abdullahabdal 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Demogoji yapmaya gerek yok, ama konu dışına çıkılıp yapılacaksa mevzu dağıtılabilir; Nisa-59 Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir. Bu ayet gereği de, yukarıda soru gereği olarak, hem hadise hem mahkemeye başvurulabilir.. Şu anda peygamber yaşamıyor..o ayet geçersiz....zaten çelişki de olurki zaten bu kurana uygun düşer.... Muhammed şunu dedi diye 50 tane kitap yazılır..bugünden sonra.......... papa kuranı elinde tutuyor değiştirmesinler diye...hadisleri değil Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Yalnız dikkatinden kaçan bir nokta var, Nur/6-7'de her ne kadar eşleri diye çevrilmiş olsa da aslında oradaki kelime karılarıdır. Kuran'da sadece kadınlara atılan zina suçu için hükümler var, erkeklere atılan zina suçu için bir hüküm yok. Yani birisi bir erkeğe zina suçu atarsa Kuran'a bakılarak hüküm verilemez tabii birebir Kuran'a uymak isteniyorsa. Nur/4'te de aynı durum sözkonusu. Orada da sadece namuslu kadınlara atılan zina suçu sözkonusu edilmiş. Normalde insanlara denmesi lazımdı. Bu da Kuran'ın kadın-erkek ayrımı yaptığının bir göstergesidir. Pekii, aşağıdaki örnekte Ayşe kadını (Zeynep) zinadan suçlamıyor mu? Bu durumda sence hüküm ne olmalı? Ayşe eve gelir, kocası Hasan'ı ve komşu Zeynep'i zina halinde görür. Olay mahkemeye gider... Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Şimdi de konu şahit sayısına ve hukuk bilgime mi geldi? Sanık, üzerine isnad edilen suç kanıtlanıncaya masumdur. O devirde ne olmasını bekliyorsun suçun(zinanın) ispatı için? Bırak İslamı dini şeriatı ir kenara, günümüz şartlarında aynı olayı düşün..Bu olayda hakimsin, sana 1 kişi mi gelse 4 kişi mi gelse zina olayının vuku bulduğuna kanaat getirirsin? Aklı başında olan her insan görgü tanıklarının çokluğuna göre kanaat getirir.Tabi ki başka deliller de aranır.. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Kuran'a göre evlilerinde, bekarlarında cezası 100 değnektir. Eğer Ömer Kuran'a recm ayetini ekleseydi, Nisa/25 ile recm ayeti arasında çelişki olacaktı. Çünkü Nisa/25'te cariye ile evlenme durumunda, cariye zina yaparsa onlara hür kadınların yarısı kadar ceza uygulanıyor. Recm cezasının da yarısı olamayacağına göre. Gerçi bazı İslam ülkeleri hadislere dayanarak hala recm uyguluyorlar. Nisa/25. Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan (cariyelerinizden) alsın. Allah, sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları hâlinde, sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir. Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Şimdi de konu şahit sayısına ve hukuk bilgime mi geldi? Sanık, üzerine isnad edilen suç kanıtlanıncaya masumdur. O devirde ne olmasını bekliyorsun suçun(zinanın) ispatı için? Bırak İslamı dini şeriatı ir kenara, günümüz şartlarında aynı olayı düşün..Bu olayda hakimsin, sana 1 kişi mi gelse 4 kişi mi gelse zina olayının vuku bulduğuna kanaat getirirsin? Aklı başında olan her insan görgü tanıklarının çokluğuna göre kanaat getirir.Tabi ki başka deliller de aranır.. Arkadaşım ne diyeyim sana bilemedim. Kuran'ı konuşuyoruz farkında mısın? Hani şu tüm zamanlara gönderilen kitabı. Çağdaş hukukta şahit sayısı fazla anlam ifade etmez. Söylediklerini kanıtlarla destekleyip desteklemedikleri önemli olur. Tek bir kanıtla 100 tane şahit güme gider. Ayrıca şu kadar şahit yoksa yalancıdırlar ve vurun 80 sopa diyecek kadar komiği de bulunmaz. Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Yahu siz neyi tartışıyorsunuz? Maksadınız bağcı dövmekse baştan söyleyin, ona göre yazalım..Ayette amir ve yetkiliye de uyun diyor abdullahabdal..Fakat bu tartışma dışı bir konu.. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Pekii, aşağıdaki örnekte Ayşe kadını (Zeynep) zinadan suçlamıyor mu? Bu durumda sence hüküm ne olmalı? Ayşe eve gelir, kocası Hasan'ı ve komşu Zeynep'i zina halinde görür. Olay mahkemeye gider... Hah, bu durumda ayet birebir uygulanır işte. Çünkü suçlanan kadın burada. Bu daha açık bir örnek. Ayşe Zeynep'i zina ile suçlayıp 4 şahitle ıspatlayamazsa, 80 sopa yer, bir daha da şahitliği kabul edilmez. Ayşe ile kocası arasındaki duruma uyacak bir ayet yok benim gördüğüm kadarı ile. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Yahu siz neyi tartışıyorsunuz? Maksadınız bağcı dövmekse baştan söyleyin, ona göre yazalım..Ayette amir ve yetkiliye de uyun diyor abdullahabdal..Fakat bu tartışma dışı bir konu.. Kuran'daki zina hükümlerini. Daha farkına varmadın mı? Link to post Sitelerde Paylaş
albastı 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Şimdi de konu şahit sayısına ve hukuk bilgime mi geldi? Sanık, üzerine isnad edilen suç kanıtlanıncaya masumdur. O devirde ne olmasını bekliyorsun suçun(zinanın) ispatı için? Bırak İslamı dini şeriatı ir kenara, günümüz şartlarında aynı olayı düşün..Bu olayda hakimsin, sana 1 kişi mi gelse 4 kişi mi gelse zina olayının vuku bulduğuna kanaat getirirsin? Aklı başında olan her insan görgü tanıklarının çokluğuna göre kanaat getirir.Tabi ki başka deliller de aranır.. Lafı kepeğinden ayıralım ; Şimdi 4 şahit isteyen ilgili ayet bu gün içinde geçerli mi değil mi? Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Hah, bu durumda ayet birebir uygulanır işte. Çünkü suçlanan kadın burada. Bu daha açık bir örnek. Ayşe Zeynep'i zina ile suçlayıp 4 şahitle ıspatlayamazsa, 80 sopa yer, bir daha da şahitliği kabul edilmez. Ayşe ile kocası arasındaki duruma uyacak bir ayet yok benim gördüğüm kadarı ile. Evet bu örnek çok daha iyi haklısın, o yüzden bu örneğe göre devam edelim. Ayşe eve gelir, kocası Hasan'ı ve komşu Zeynep'i zina halinde görür. Olay mahkemeye gider.. Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Pahis, sen şuna çalış Kenan 2 arkadaşıyla eve gitti ve karısını zina halinde gördü. Ne yapması lazım? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Evet bu örnek çok daha iyi haklısın, o yüzden bu örneğe göre devam edelim. Ayşe eve gelir, kocası Hasan'ı ve komşu Zeynep'i zina halinde görür. Olay mahkemeye gider.. Ayşe Zeynep'i zina ile suçlayıp 4 şahitle ıspatlayamazsa, 80 sopa yer, bir daha da şahitliği kabul edilmez. 24:4 - Namuslu kadınlara zina isnadında bulunup, sonra (bunu ispat için) dört şahit getiremeyenlere seksener sopa vurun ve artık onların şahitliğini hiçbir zaman kabul etmeyin. Onlar tamamen günahkardırlar. Bu ayette dikkati çeken bir durum daha var, şimdi farkettim. Zina suçu isnat eden kişinin 4 şahit getirmesi isteniyor, yani suçu isnat eden kendisi ve 3 şahit daha olsa dahi kabul edilmez suçlama. Link to post Sitelerde Paylaş
abdullahabdal 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Gerçi bazı İslam ülkeleri hadislere dayanarak hala recm uyguluyorlar. Evet kuranda 100 sopayı kafayı vurup öldürmedikçe... öldürme cezası yok... kimisi 100 sopayı eline kimisi kafasına vurabilir... kuranda şekil yok.. Allah istersen öldür demiş sanki......... ee recmi hadise göre uygulanır diye tartışırsak doğru olmaz... o nedenle hadis olmaz.. yoksa 4 şahit var recm der geçersin.. demekki hadisler doğru değil.... kuranın 100 sopa dediğini hadis öldür diyor........farklı......yama Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Klasik İslam anlayışına göre 4 şahit konusu hala geçerli..Ancak bir sürü yorumlama mevcut..Örneğin adam/kadın kamera koymuş eve..Vukuat kaydedilmiş..Ama 4 şahit yok. Ne olacak? Veya 3 şahit var ne olacak? Varyasyonlar arttıralabilir..Her durum için ayet, motamot açıklama beklemek saçma olur, zira yüzlerce varyasyon uygulanabilir..Bu durumda yetki hakim/kadı veya ilgili merciidedir diyenler olduğu gibi,(yukarıda verdiğim ve örnek gösterdiğim ayetlere binaen) hayır 4 şahit olması gerekir diyenler de var.. Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Ayşe Zeynep'i zina ile suçlayıp 4 şahitle ıspatlayamazsa, 80 sopa yer, bir daha da şahitliği kabul edilmez. 24:4 - Namuslu kadınlara zina isnadında bulunup, sonra (bunu ispat için) dört şahit getiremeyenlere seksener sopa vurun ve artık onların şahitliğini hiçbir zaman kabul etmeyin. Onlar tamamen günahkardırlar. Bu ayette dikkati çeken bir durum daha var, şimdi farkettim. Zina suçu isnat eden kişinin 4 şahit getirmesi isteniyor, yani suçu isnat eden kendisi ve 3 şahit daha olsa dahi kabul edilmez suçlama. Kavgada yumruk saymıyoruz. Aslında bence öyle ama çok da zorlaştırmayalım. Aslında bir diğer ilginç husus, "Onlar tamamen günahkardırlar." demesi. Yani adamlar 3 kişi olsa doğru da söyleseler günahkar oluyorlar. Bu kadar vicdansızlığa pes. Allah kanıt nedir bilseydi, bunlar olmazdı... Link to post Sitelerde Paylaş
Pahis 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Koltuk, tahmin ettiğim gibi klasik olarak varyasyonlar üretmeye başladın.. Yukarı bakınız.. Link to post Sitelerde Paylaş
albastı 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Klasik İslam anlayışına göre 4 şahit konusu hala geçerli..Ancak bir sürü yorumlama mevcut..Örneğin adam/kadın kamera koymuş eve..Vukuat kaydedilmiş..Ama 4 şahit yok. Ne olacak? Veya 3 şahit var ne olacak? Varyasyonlar arttıralabilir..Her durum için ayet, motamot açıklama beklemek saçma olur, zira yüzlerce varyasyon uygulanabilir..Bu durumda yetki hakim/kadı veya ilgili merciidedir diyenler olduğu gibi,(yukarıda verdiğim ve örnek gösterdiğim ayetlere binaen) hayır 4 şahit olması gerekir diyenler de var.. Bende onu diyorum işte. Kamera vs. Artık bu ayeti hükümsüz kılmış olmuyor mu ? Link to post Sitelerde Paylaş
koltuk 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Klasik İslam anlayışına göre 4 şahit konusu hala geçerli..Ancak bir sürü yorumlama mevcut..Örneğin adam/kadın kamera koymuş eve..Vukuat kaydedilmiş..Ama 4 şahit yok. Ne olacak? Veya 3 şahit var ne olacak? Varyasyonlar arttıralabilir..Her durum için ayet, motamot açıklama beklemek saçma olur, zira yüzlerce varyasyon uygulanabilir..Bu durumda yetki hakim/kadı veya ilgili merciidedir diyenler olduğu gibi,(yukarıda verdiğim ve örnek gösterdiğim ayetlere binaen) hayır 4 şahit olması gerekir diyenler de var.. Allah'tan daha mı iyi biliyorlar. 4 şahit istiyor, 3 olursa da 80 sopa (şahitlere) Kimsenin kıvıracağı bir konu değil. Şahiti kamera yapamazlar. Niye yapamazlar? Çünkü tek kameranın yettiği durum olur. 4 kamera gelsin diyemezsin. Şahiti kanıtta yapamazlar. "4 kanıt olursa" da çok komik olur. Tek kanıtın yeteceği birçok olay olur. Sperm DNA analizi tek başına yeter eğer adamın eşinde bulunduysa.... Yani bu zina ayetleri hem vicdan patlatma hem amacına ulaşamama hem de hukuk bilmezlik açısından Kuran'a ayak bağıdır diğer binlerce ayet gibi Link to post Sitelerde Paylaş
abdullahabdal 0 Kasım 18, 2012 gönderildi Raporla Share Kasım 18, 2012 gönderildi Koltuk, tahmin ettiğim gibi klasik olarak varyasyonlar üretmeye başladın.. Yukarı bakınız.. Ayetlere göre fikir söylenmediği sürece karışacaktır herşey..tartışmanında anlamı olmaz.. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts