Jump to content

İslamda kadının hakkı


Recommended Posts

Devlet yapıyor zaten. Herkes kendi sorunlarını başkasına yüklemeye kalkarsa bu işin altından kalkılmaz. Mirastan fazla pay almak için sen bir mazeret uydurursun, kızkardeşin başka bir mazeret uydurur, olmaz. Eşit olarak bölüşün, herkes kendi sorununu halletsin.

Adalet Allah'ın taksimidir. Benim için konu kapanmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 471
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Karizma mesaj atayım derken sıvamak bu olsa gerek. Eşitliğe nereden baktığına bağlı. Eşitlik için eğer kişilerin altına konulan eş yükseltileri baz alırsan olmuyor, ama herkesin maçı rahat izlemesi için boylarının eşit olması gerektiğini ele alırsan o zaman senin örneğini verdiğin durumda adelet eşitliğe eş bir durum oluyor. Bu da insanların yarattığı bu kavramların çoğu durumda ne kadar öznel olduğunu gösteren bir örnektir.

Sıkıntı yok. Egonuza karizmamızı beğendirecek değiliz. Sizde ne sunarsak sunalım beğenecek değilsiniz. Keza bizde sizin beğeneceğiniz şeyleri sunacak değiliz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hüküm sahibi yalnızca Allahtır.

Bir anda Kuran'dan bir sürü ayeti ıskartaya çıkardın. Aşağıdakiler sadece ufak bir kısmı:

Ahzab/36. Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır.

Enfal/1. Sana savaş-ganimetlerini sorarlar. De ki: 'Ganimetler Allah'ın ve Resûlündür. Buna göre, eğer mü'min iseniz Allah'tan korkup-sakının, aranızı düzeltin ve Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin.

Ahzab/56. Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir anda Kuran'dan bir sürü ayeti ıskartaya çıkardın. Aşağıdakiler sadece ufak bir kısmı:

Ahzab/36. Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır.

Enfal/1. Sana savaş-ganimetlerini sorarlar. De ki: 'Ganimetler Allah'ın ve Resûlündür. Buna göre, eğer mü'min iseniz Allah'tan korkup-sakının, aranızı düzeltin ve Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin.

Ahzab/56. Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.

Eee peygamber hükmü kimden alıyor.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Eee peygamber hükmü kimden alıyor.

Olaylara göre veya çevresinden gelen telkinlere göre hüküm veriyor. Mesela içki ve örtünme ile ilgili hükümler halife Ömer'in etkisiyle verilmiş hükümler olduğu kabak gibi ortada.

Nisa/95. "Mü'minler'den özürlü olmaksızın oturanlar ile, Allah yolunda mallan ile, canlan ile cihad edenler eşit değildir."

1- Ebû Osman Said b, Muhammed el-Adl, dedesinden, o Muhammed b. İshak es-Serrac'dan, o Muhammed b. Humeyd er-Razi'den, o Seleme b. Fadl'dan, o Muhammed b. İshak'tan, o Zührî'den, o Sehl b. Sa'd'dan, o Mervan b. Hakem'den, o da Zeyd b. Sabit'ten bize şu rivayette bulundu:

"Bu âyet nazil olduğu vakit ben, Peygamber (s.a.v.)'in yanında idim. Ayet-i keri­mede "Mazeretli olanlar" kısmı zikrolunmamıştı. Bu yüzden İbn Ümmi Mektum dedi ki:

"Ben göremeyen, kör birisiyim. Nasıl olacak peki?" Bunun üzerine Hz. Peygamber'i oturduğu yerde vahiy bürüdü, Rasulullah (s.a.v.) benim dizime yaslanmıştı. Hayatım, kud­ret elinde olan Allah'a yemin ederim ki baldırıma bir ağırlık çöktü. Hatta baldırımı kül ufak edeceğinden korktum. Sonra Rasuîullah (s.a.v.) açılıp kendine geldi ve âyet-i kerimeyi "Mü'minler'den özürlü olmaksızın oturanlar ile, Allah yolunda mallan ile, canlan ile cihad edenler eşit değildir." şeklinde yaz diye bana emreti. Ben de âyeti o şekilde yazdım."

Bu hadisi Buhari, İsmail b. Abdillah'tan, o İbrahim b. Sa'd'dan, o Salih'ten, Salih ise Zührî tarikinden rivayet etmiştir.

2- Muhammed b. İbrahim b. Muhammed b. Yahya, Muhammed b. Cafer b. Matar'dan, o Ebû Halife'den, o Ebu'l-Velid'den, o Şu'be'den, o da Ebû İshak'tan, Bera'nın şöyle dediğini işitmiş olduğunu bize haber verdi;

"Bu âyet nazil olunca Rasulullah (s.a.v.) Zeyd'i çağırdı. O da bir kürek kemiği ge­tirip bu âyeti yazdı. Bunun üzerine (âyette özürlü olanlar zikroiunmadığı için) İbn Ümmi Mektum özrünü şikâyet etti. Bu sebebe binaen "Mü'minler'den özürlü olmaksızın oturanlar ile, Allah yolunda mallan ile, canlan ile cihad edenler eşit değildir." şeklinde nazil oldu."

Bu hadisi Buhari, Ebu'l-Velid'den, Müslim, Bündar'dan, o ise Gunder tarikinden, her iki ravi silsilesi de Şu'be'den rivayet etmişlerdir.

3- İsmail b. Ebu'I-Kasım Nasrabazî, İsmail b. Necid'den, o Muhammed b. Abdus'tan, o Ali b. Ca'd'dan, o Züheyr'den, o Ebû İshak'tan, o da Bera'dan Rasulullah (s.a.v.)'ın şöyle buyurduğunu bize haber verdi;

"Bana Zeyd'i çağır ve ona kürek kemiği, okka (yahut tahta) getirmesini söyle" buyurdu, Yine buyurdu ki: "Benim için "Mü'minler'den özürlü olmaksızın oturanlar ile, Allah yolunda mallan ile, canlan ile cihad edenler eşit değildir." âyetini yaz." Zannediyorum, "Allah yolunda cihad edenler." kısmını da yazdırdı. Bunun üzerine İbn Ümm-i Mek-tum:

"Ey Allah'ın Rasulü, gözlerimde özür var" dedi. Kendisi oradan ayrılmadan önce âyetin "özürlüler müstesna" kısmı nazil oldu."

Bu hadisi Buhari, Muhammed b. Yusuf tan, o da İsrail'den, o ise Ebû İshak tarikyle rivayet etmiştir.

4- Berâe'den (r.a.) Buhârî rivayet etti. Berâe (r.a.): Nisa: 4/95 âyeti inince, Nebî Aleyhisselâm:

-Falanı çağır, buyurdu. O, yanında divitler, levh veya ketf ile geldi. Aleyhisselâm ona:

"Mü'minler'den oturanlar ile, Allah yolunda mallan ile, canlan ile cihad edenler eşit değildir." diye yaz, buyurdu. Nebî Aleyhisselâm'ın arkasında İbnu Ümmü Mektûm vardı.

Ümmü Mektûm:

-Ey Allah'ın Rasülü ben sakatım, dedi. Ayetin yerine, "Mü'minler'den özürlü olmaksızın oturanlar ile, Allah yolunda mallan ile, canlan ile cihad edenler eşit değildir." âyeti indi, dedi.

Buhârî ve başkası Zeyd İbni Sâbit'in hadisinden rivayet etti. Taberânî, Zeyd İbni Erkam hadisinden, İbnu Hıbbân Feltân İbni Âsım'ın hadisinden bunun benzerini rivayet etti.

Tirmizî bunun benzerini İbnu Abbas hadisinden rivayet etti. Bu hadiste Abdullah İbni Cahş ve İbnu Ümmü Mektûm:

-Biz Âmâyız, dediler diye zikredildi.

Onların hadisleri Tercüman'ı Kur'an’da sevk edildi. İbnu Cerîr yanında bunun benzerleri, bir çok tarikten mürsel olarak vardır.

Bu olay ayetlerin nasıl yazıldığı konusunda iyi bir örnektir. İbni Ummü Mektum olmasa bütün özürlülere savaş farz olacakmış. Özürlüler yatıp kalksın İbni Ümmü Mektum'a dua etsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah ve resulu bizim hakkımızda bir hüküm verdiği zaman bizim için konu kapanmıştır.

Sn Mus'ab-Bin Umeyr bey

Samimiyetle soruyorum. Hakkınızda kesilen hükümlerin Allah ve Resulü tarafından verildiğine dair somut deliliniz nedir?

Sizden önemle istirham ediyorum, Kur'an ve Sünnet demeyiniz. Hasılı Kur'an'ın Allah'tan geldiğine sünnetin Muhammed isimli bir şahsın uygulamaları olduğuna şahit olmadınız.

tarihinde starbuck07 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Mus'ab-Bin Umeyr bey

Samimiyetle soruyorum. Hakkınızda kesilen hükümlerin Allah ve Resulü tarafından verildiğine dair somut deliliniz nedir?

Sizden önemle istirham ediyorum, Kur'an ve Sünnet demeyiniz. Hasılı Kur'an'ın Allah'tan geldiğine sünnetin Muhammed isimli bir şahsın uygulamaları olduğuna şahit olmadınız.

Evet şahit olmadık.

Şimdi sen evde otururken kapın çalsa ve amcan gelse, dese ki yahu e-5 te bir kaza gördüm 5 araba birbirine girmiş. En az 10 ölü vardır.

Sonra amcan gitse ve teyzen gelse, dese ki e-5 te bir kaza gördüm 7-8 araba birbirine girmiş. En az 10-15 ölü vardır.

Sonra teyzen gitse en yakın arkadaşın gelse dese ki e-5 te bir kaza gördüm 4 araba birbirine girmiş. 6 ölü vardı.

Şimdi sen bu insanların seni kandırdığını mı düşünürsün. Anlaşıp sana şaka yaptıklarını mı düşünürsün. Yoksa bir kaza olduğuna gerçekten görmesen de inanır mısın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi sen bu insanların seni kandırdığını mı düşünürsün. Anlaşıp sana şaka yaptıklarını mı düşünürsün. Yoksa bir kaza olduğuna gerçekten görmesen de inanır mısın?

dışarı çıktığında, yoldan geçenler de yok öyle bir şey derse ne olacak? adam da benim akrabalar hep böle sölüyor deyine, senin akrabaların dışında kimse öyle söylemiyor ama derse..
Link to post
Sitelerde Paylaş

dışarı çıktığında, yoldan geçenler de yok öyle bir şey derse ne olacak? adam da benim akrabalar hep böle sölüyor deyine, senin akrabaların dışında kimse öyle söylemiyor ama derse..

Dışarı çıkınca da yoldan geçenler de aynısına benzer haberler veriyorsa ne yaparsın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dışarı çıkınca da yoldan geçenler de aynısına benzer haberler veriyorsa ne yaparsın?

maalesef dışarıdakiler hep aynı haberleri vermiyor ama, peygamberler neden hep aynı soya gelmiş? bak sadece akrabalar diyormuş gördün mü? şimdi ne dediğimi anladın ama her zaman ki gibi yaptığını yapacaksın.

tarihinde equus tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

maalesef dışarıdakiler hep aynı haberleri vermiyor ama, peygamberler neden hep aynı soya gelmiş? bak sadece akrabalar diyormuş gördün mü? şimdi ne dediğimi anladın ama her zaman ki gibi yaptığını yapacaksın.

Olur mu? İnsanlık var olduğundan beri dinler var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet şahit olmadık.

Şimdi sen evde otururken kapın çalsa ve amcan gelse, dese ki yahu e-5 te bir kaza gördüm 5 araba birbirine girmiş. En az 10 ölü vardır.

Sonra amcan gitse ve teyzen gelse, dese ki e-5 te bir kaza gördüm 7-8 araba birbirine girmiş. En az 10-15 ölü vardır.

Sonra teyzen gitse en yakın arkadaşın gelse dese ki e-5 te bir kaza gördüm 4 araba birbirine girmiş. 6 ölü vardı.

Şimdi sen bu insanların seni kandırdığını mı düşünürsün. Anlaşıp sana şaka yaptıklarını mı düşünürsün. Yoksa bir kaza olduğuna gerçekten görmesen de inanır mısın?

Sn Cübbeli bey, ilgili kaza günümüzde vuku bulduğu için böyle bir haberi doğrulama imkanımız var değil mi?

Ancak 1400 yıl evvel öteden gelen haberlerin, doğru olduğunu, Allah isimli bir üst iradenin insanlar la temasa geçtiğini, ve bunu teması bir mesajcı ile (Muhammed) ile geçekleştirdiğini doğrulama imkanımız yok.

Keza, amcam halam nenem,teyzem,dayım,babam,annem, vs bana gelip "biraz evvel hepimize yıldırım çarptı öldük ve tekrar dirildik" deseler, onlara tebessüm eder, diğer odadan 112'yi arar acil sağlık desteği talep ederim

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Cübbeli bey, ilgili kaza günümüzde vuku bulduğu için böyle bir haberi doğrulama imkanımız var değil mi?

Evet var da soru şu, sana amcan, teyzen, en yakın arkadaşın ve sokaktaki insanların aralarında konuştuğu bir haberi doğrulamaya gerek duyar mısın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet var da soru şu, sana amcan, teyzen, en yakın arkadaşın ve sokaktaki insanların aralarında konuştuğu bir haberi doğrulamaya gerek duyar mısın?

Sn Cübbeli bey

Annesi babası ağabeyi, hanım kardeşi ve diğer akrabalarının neredeyse tamamı 5 vakit namazlarını kılan bir ailenin çocuğu olarak benim dini terk etmemin bir anlamı yok mu sizce? Üstelik sülalemde en iyi İslam tahsili yapmış ve 2 adet İslam kaynaklı kitap yazmış bir birey olarak?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Birbirini tanımayan insanlar sana farklı zaman dilimlerinde aynı haberi getirse ve o insanların içinde senin daha önce hiç yalanına şahit olmadıkların da olsa ve sevdiklerin, akrabaların olsa onların getirdiği bir haberi yine de doğrulamak ihtiyacı duyar mısın?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...