Jump to content

İslamda kadının hakkı


Recommended Posts

Ne sallaması ne he? Yıllardır bu ayetleri okuyorum yüzsüz, ben asla sallamam, benim dediğimi onayladın kendi cevaplarınla ama ne acaip fırlamasınızki utanma yok ve erkek egemen putunu savunuyorsun hala, bir yandanda guyya bizi kayırıyorsunuz, dilenciye sadaka mı veriyorsun be? Bana dayağı kutsalın meşrulaştırmış, buda guyya insafına gelirse ve en son raddesinde allahımın nuru ve emri nede olsa tepe tepe dayak hakkımı kullanırım diyorsun yüzsüz seni. Bize atılacak dayağı savunuyorsun, bizim erkeğe dair sabrımızı bile kendine rol modeli, bir mazeret olarak kullanıyorsun kuranı savunmak için yine, ya siz bizden ne istiyorsunuz? Belamısınız be erkek müsvetteleri?

Hz.Muhammed de atmaadığı gibi ben de kadınlara dayak atmam.

Bu arada kadın değilsin sen.Kadınların bu kadar terbiyesiz yazdığını görmedim hiç.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 471
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür.

nerden alıyorsun çevirileri bilmem ama işine geleni almışsın

Nisa/34.

tehâfûne : korkarsınız

nuşûze-hunne: onların itaatsizliklerinden, baş kaldırmalarından

http://www.kuranmeali.org/4/nisa_suresi/34.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

Nisa/128.

hâfet: korktu

nuşûzen : geçimsizlik, ilgisizlik

http://www.kuranmeali.org/4/nisa_suresi/128.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

İki ayette de aynı durum var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür.

nerden alıyorsun çevirileri bilmem ama işine geleni almışsın

Gördüğünüz yok. Ortada şüphe var, korku var. Meallere ateistler takla attırmazlar, onurlarına yakıştırmazlar.

Asil almaz, ateist çarpıtmaz.

http://www.kuranmeali.org/4/nisa_suresi/34.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

20. tehâfûne

: korkarsınız

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz.Muhammed de atmaadığı gibi ben de kadınlara dayak atmam.

Bu arada kadın değilsin sen.Kadınların bu kadar terbiyesiz yazdığını görmedim hiç.

SEN BENİ DİNDAR KİŞİLİKSİZ VE SİLİK MÜSLÜMAN KARILARINIZDAN, BACILARINIZDAN MI SANDIN YOZ? BAŞLARIM SENİN O KURANA TABİ KAFANA VE SİZİN EZİK MÜSLÜMAN KADIN MODELİ ALGINIZADA SİZEDE BE..
Link to post
Sitelerde Paylaş

SEN BENİ DİNDAR KİŞİLİKSİZ VE SİLİK MÜSLÜMAN KARILARINIZDAN, BACILARINIZDAN MI SANDIN YOZ? BAŞLARIM SENİN O KURANA TABİ KAFANA VE SİZİN EZİK MÜSLÜMAN KADIN MODELİ ALGINIZADA SİZEDE BE..

küfür etmek mi kişilik?ateist erkekler için de budistler için de bu iticidir.böyle konuşma kibar ol.bana katılan ateistler varsa lütfen inmanah a kibar ol desin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

OKUYUN LÜTFEN:

Bazı davranış ve tavırları sebebiyle yoldan çıkma, hukuka baş kaldırma (nüşûz) belirtileri gösteren, böylece nâşize olması ihtimali beliren kadınlara karşı ne yapılacak, aile düzeni ve hukuku nasıl korunacaktır?

İşte bu noktada Kur'ân-ı Kerîm vazifeyi ailenin reisi sıfatıyla önce kocaya vermektedir. Öngörülen tedbirlere başvurmasına rağmen koca düzeni sağlayamazsa ve ailenin dağılmasından korkulursa, sıra hakemlere gelecektir.

Âyette hukuka baş kaldıran, meşrû aile düzenini bozmaya kalkışan (nâşize) kadına karşı erkeğin yapabileceği şeyler: Öğüt vermek, yatakta yalnız bırakmak ve dövmek şeklinde sıralanmıştır. Öğüt vermek ve yatakta yalnız bırakmak, küsmek gibi tedbirler problem teşkil etmemiştir, ancak dövme tedbiri özellikle çağımızda, kadın hakları ve insanlık haysiyeti yönlerinden önemli bir tartışma konusu olmuştur.

Esasen tefsir ve hadis kitaplarına bakıldığında kadının baş kaldırma durumunda bile kocası tarafından dövülmesini, eski tefsirciler arasında da farklı yorumlayanların, bunun câiz olmadığını ileri sürenlerin bulunduğu aşağıdaki alıntılarda görülmektedir.

Dövme tedbiri ve hükmünün -bu âyet dışında- en önemli dayanağı ilgili hadislerdir. Bu hadislerin, aksini söyleyen rivayetlere nisbetle daha sahih ve sağlam olanlarında Peygamberimiz (asm) kadınların dövülmesini menetmekte, karılarını dövenlere "hayırsız" demektedir:

"Gündüz karısını köle gibi kırbaçlayan birisi akşam onunla aynı yatağa nasıl girecek?" (Buhârî, Nikâh 93; Ebû Dâvûd, Nikâh 60). diye sormaktadır.

Eski tefsircilerin, bu âyetin geliş sebebi olarak zikrettikleri bir vak'a, Araplarda âdet haline gelmiş bulunan "kadını dövme" eylemine Hz. Peygamber (asm)'in bakışı ve bunu ortadan kaldırma iradesi bakımından ilgi çekicidir.

Ensardan Sa'd b. Rebî', nâşize olan karısına bir tokat vurmuş, kayınpederi de damadını, Hz. Peygamber (asm)'e şikâyet etmişti. Peygamberimiz (asm) "Kadın da aynı şekilde kocasına vursun." buyurdu. Fakat daha emir yerine getirilmeden açıklamakta olduğumuz âyet geldi, bu durumda kocanın karısına vurabileceği anlaşıldı ve emir geri alındı (Cessâs, 188; İbnü'l-Arabî, 415).

Dövmenin şekli ve miktarı üzerinde durulmuş, kadına zarar vermemesi, iz bırakmaması, yüze vurulmaması genel olarak kaydedilmiştir. Bazı tefsircilere göre vurma tamamen semboliktir, meselâ müfessir Atâ'ya göre misvak (dişlerin temizlendiği, fırça büyüklüğündeki özel, yumuşak ağaç dalı) gibi bir şeyle yapılacaktır (Cessâs, 189; İbn Atıyye, 48).

İkinci nesil âlimlerinden Atâ, hukuku çiğneyen kadına uygulanacak müeyyide ile genel olarak kadın dövme konusundaki hadisleri birlikte değerlendirmiş ve şu sonuca varmıştır:

"Erkek, namusu lekeleyecek bir davranışta (fahişe) bulunmayan, yalnızca nâşize olan karsını dövemez, ancak ona karşı öfkesini ortaya koyabilir."

Atâ'nn bu anlayışını açıklayan -biri eski, diğeri çağdaş- iki tefsir âlimi farklı dayanaklardan hareket etmişlerdir.

Bunlardan Ebû Bekir İbnü'l-Arabî'ye göre Atâ, âyette geçen dövmenin ibâha (serbest bırakma) ifade ettiğini, genel olarak karı dövmeyi yasaklayan hadislerin ise kerahet (mekruh ve çirkin görme) hükmü getirdiğini tesbit etmiş ve sonuç olarak; "Koca, karısını dövemez." demiştir (Ahkâm, 420).

Çağdaş tefsircilerden İbn Âşûr'a göre Atâ, âyet ve hadislerin farklı durumlara göre farklı hükümler getirdiğini anlamış, öğüt ve küsmenin kocaya, tecavüzün şiddetine göre sopa vb. müeyyide uygulamanın ise kısmen kocaya, genel olarak da yönetim ve yargıya (ulü'l-emre) ait bulunduğu sonucuna varmıştır.

Koca iyi niyetle (ıslah etmek ve aileyi korumak maksadıyla) ve sınır aşmadan, kadına zarar vermeden -nâşize olan eşine- birkaç sopa vurursa buna izin verilecektir; sınır aşılır, bu izin kötüye kullanılırsa ülü'l-emr kocaların eşlerini sopalamasını kesin olarak yasaklayabilecektir. (İbn Âşûr, V / 43-44).

Fuhuş sebebiyle değil de yalnızca kocasına baş kaldırdığı, aile hukukunu çiğnediği, uzun zaman sevdiği ve kabullendiği kocasını istemez olduğu için karının, kocası tarafından -belli ölçüler içinde- dövülebileceği hükmüne tarihîlik açısından da bakılmıştır.

İbn Âşûr'a göre dövme izni bazı toplulukların veya toplum tabakalarının örf, âdet ve ruh hallerine riayet edilerek verilmiştir, her zamanda ve her durumda geçerli değildir.

Nüşûz durumunda kocanın karısını dövebilmesi için aralarında yaşadıkları toplumda bu davranışın ayıp, anormal, aşağılayıcı, zarar verici, hukuka aykırı telakki edilmemesi, kocanın öfkesinin karısı tarafından ancak bu vasıta ile hissedilir olması gerekir; izin böyle topluluklar ve durumlar için geçerlidir.

Hz. Ömer (ra)'in Mekke halkı ile Medine halkını, kadınlara hâkimiyet bakımından karşılaştırdığı şu sözleri de toplum değiştikçe ilişki ve davranışların da değişebileceğini göstermektedir:

"Biz muhacirler kadınlarımıza hâkimdik, sözümüzden çıkmazlardı, Medine'ye gelince gördük ki, Medine'nin yerli kadınları kocalarına hâkim durumdalar, bu defa bizim kadınlarımız da onlara benzemeye, onlar gibi davranmaya başladılar."
(Buhârî, Nikâh 83; İbn Âşûr, V / 412).

Bize göre kadının aile hukukunu çiğnemesi halinde bir ıslah tedbiri olarak ve içinde yaşanılan topluluğun örf ve âdetine uyularak serbest bırakılan "kocanın karısını dövmesi" eylemi, Hz. Peygamber (asm) tarafından toplum ıslah edilerek, insanın ve özellikle zevcenin dövülemeyeceği ifade ve telkin edilerek ortadan kaldırılmış,"iyi bir kocanın karısını dövemeyeceği" kaidesi, bu yakışıksız davranışın önüne bir set olarak konmuştur. Burada sünnet (Resûlullah'ın sözleri ve uygulaması) âyeti neshetmemiş, tarihîliğini, yerelliğini ve kültürel bağlamını açıklamıştır.

tarihinde xseddx tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

küfür etmek mi kişilik?ateist erkekler için de budistler için de bu iticidir.böyle konuşma kibar ol.bana katılan ateistler varsa lütfen inmanah a kibar ol desin.

Peki sen cevap verebildin mi bana he? Kıvırtıp her şeyi kendinize biçmenize ne terbiyesi denir peki? Bence ahlakın çapraşıklığı..
Link to post
Sitelerde Paylaş

yukarıyı oku

(hayatında bu kadar çok kelimeyi ilk defa görüyorsan korkma hmen pcni kapat biraz dawkinsi düşün)

UTANMAZ AHLAKSIZ ERKEK, HANGİ YY. YAŞIYORUZ Kİ SEN KADINI SİNDİRMEYE YÖNELİK ARABİK YAZILARI BANA HALA SAVUNUYORSUN PİSLİK? Yukarıdaki arabın yoz gelenek anane ve basit dedikodusal teranesel yerelliğinde kutsallık bulan sen gibi araptan çok arapçı kafaya diyeceğim tek şey--------------->Sende kafanı boşalt insan ne demek düşün, hani ne olursa olsun sende insansın o bakımdan..
Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz sana ayet gösteriyoruz, sen gitmişsin hadis getiriyorsun. Ne zamandan beri hadis ayeti geçersiz kılıyor?

Hadis istersen İslam tarihinde ne hadisler var, okudukça yüzün kızarır.

orada mantıklı bir yorum yapılıyor.hadis ile de destekleniyor.erkeğin son çare olarak aileyi birarada tutabilmek için hafiff dayak kullanabileceğini söylüyor.Hz.Muhammed'in kadına kötü sööz bile söylemediğini söylüyor.Buna erkek üstün toplum diyorsanız gidin amerikaya orda yaşayın.Dinsizler çok hoşgöörülüdür eminim.

hoca hocaa her hadise inanma!

Link to post
Sitelerde Paylaş

UTANMAZ AHLAKSIZ ERKEK, HANGİ YY. YAŞIYORUZ Kİ SEN KADINI SİNDİRMEYE YÖNELİK ARABİK YAZILARI BANA HALA SAVUNUYORSUN PİSLİK? Yukarıdaki arabın yoz gelenek anane ve basit dedikodusal teranesel yerelliğinde kutsallık bulan sen gibi araptan çok arapçı kafaya diyeceğim tek şey--------------->Sende kafanı boşalt insan ne demek düşün, hani ne olursa olsun sende insansın o bakımdan..

kadına ne için değer veriyorsunuz?ben allah yarattığı için değer veriyorum.peki ya siz?? sadece atomlardan oluşan bir maddeyiz size göre?neden değer verdiğinizi sorabilir miyim????

Link to post
Sitelerde Paylaş

orada mantıklı bir yorum yapılıyor.hadis ile de destekleniyor.erkeğin son çare olarak aileyi birarada tutabilmek için hafiff dayak kullanabileceğini söylüyor.Hz.Muhammed'in kadına kötü sööz bile söylemediğini söylüyor.Buna erkek üstün toplum diyorsanız gidin amerikaya orda yaşayın.Dinsizler çok hoşgöörülüdür eminim.

hoca hocaa her hadise inanma!

Bu lafı kendi kendine 100 kere tekrarla. Senin verdiğin hadis ayetle çelişiyor, sen ayeti değil de hadisi savunuyorsun. Her hadise inanılmaz.

Ayet ne diyor, itaatsizliklerinde korktuğunuz kadınları dövün.

Ne zamana kadar? İtaat edene kadar.

Nereden anlıyoruz itaat edene kadar dövüleceğini? Ayetin devamında "Eğer itaat ederlerse aleyhinde başka yol aramayın." diyor çünkü.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kadına ne için değer veriyorsunuz?ben allah yarattığı için değer veriyorum.peki ya siz?? sadece atomlardan oluşan bir maddeyiz size göre?neden değer verdiğinizi sorabilir miyim????

Sen arabın kıytırık putu allah yarattı diye değer veriyorsun biz kadınlara ve verdiğin değeri dön iletilere karşı iletilerindeki mantık dışı ahlaksal yozca iletilerinden bizzat oku. Ne sanıyordun yani bizi? 1400 yıl önce arap yaşantısından doğmuş ahlak anlayışıyla oluşan insan normunu insana dair sabit norm mu sanıyordun yani? Bu kadar kıtmısınız yahu? Dünya ortadoğudan mı ibaret?
Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)

orada mantıklı bir yorum yapılıyor.hadis ile de destekleniyor.erkeğin son çare olarak aileyi birarada tutabilmek için hafiff dayak kullanabileceğini söylüyor.Hz.Muhammed'in kadına kötü sööz bile söylemediğini söylüyor.Buna erkek üstün toplum diyorsanız gidin amerikaya orda yaşayın.Dinsizler çok hoşgöörülüdür eminim.

hoca hocaa her hadise inanma!

Ayet yukarıdayken, hadis de aşağıdayken senin şansın yok be arkadaşım.

2147. ...Ömer b. el-Hattâb'dan rivayet olunduğuna göre Pey­gamber (s.a.) şöyle buyurmuştur : "Kişiye karısını niçin dövdüğü sorulamaz."[673]

tarihinde koltuk tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz.Muhammed'in kadına kötü sööz bile söylemediğini söylüyor.

Hiç kötü söz söyler mi canım, kötü söz ne kelime. Kızdığı zaman boşamakla, cehennemle bile tehdit ediyordu karılarını.

Tahrim:

4. (Ey peygamber’in eşleri!) Eğer siz ikiniz Allah’a tövbe ederseniz, ne iyi. Çünkü kalpleriniz kaydı. Eğer Peygamber’e karşı birbirinize arka çıkarsanız bilin ki Allah onun yardımcısıdır, Cebrail de, salih mü’minler de. Bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.

5. Eğer o sizi boşarsa, Rabbi ona, sizden daha hayırlı, müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.

Bu ayetler de Hafsa'nın Muhammed'i kendi sırasında, kendi evinde cariyesi Marya ile cinsel ilişki kurarken yakalaması üzerine yazılmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu lafı kendi kendine 100 kere tekrarla. Senin verdiğin hadis ayetle çelişiyor, sen ayeti değil de hadisi savunuyorsun. Her hadise inanılmaz.

Ayet ne diyor, itaatsizliklerinde korktuğunuz kadınları dövün.

Ne zamana kadar? İtaat edene kadar.

Nereden anlıyoruz itaat edene kadar dövüleceğini? Ayetin devamında "Eğer itaat ederlerse aleyhinde başka yol aramayın." diyor çünkü.

Hadisle ayet çelişmiyor.Ayette iş son raddeye geldiğinde aile yıkılma tehlikesiyle karşılaştığında öyle bir yol gösteriliyor.Göndeerdiğim yazıyı okumamışsınız bile!

AMA KADIN DA ERKEK DE DOĞRU DÜZGÜN YAŞARSA SORUN OLMAZ.AŞAĞIYI BİR DAHA OKUYUN.

Bazı davranış ve tavırları sebebiyle yoldan çıkma, hukuka baş kaldırma (nüşûz) belirtileri gösteren, böylece nâşize olması ihtimali beliren kadınlara karşı ne yapılacak, aile düzeni ve hukuku nasıl korunacaktır?

İşte bu noktada Kur'ân-ı Kerîm vazifeyi ailenin reisi sıfatıyla önce kocaya vermektedir. Öngörülen tedbirlere başvurmasına rağmen koca düzeni sağlayamazsa ve ailenin dağılmasından korkulursa, sıra hakemlere gelecektir.

Ayet yukarıdayken, hadis de aşağıdayken senin şansın yok be arkadaşım.

2147. ...Ömer b. el-Hattâb'dan rivayet olunduğuna göre Pey­gamber (s.a.) şöyle buyurmuştur : "Kişiye karısını niçin dövdüğü sorulamaz."[673]

Çünkü bu o aileyi ilgilendirir.

Hiç kötü söz söyler mi canım, kötü söz ne kelime. Kızdığı zaman boşamakla, cehennemle bile tehdit ediyordu karılarını.

Tahrim:

4. (Ey peygamber’in eşleri!) Eğer siz ikiniz Allah’a tövbe ederseniz, ne iyi. Çünkü kalpleriniz kaydı. Eğer Peygamber’e karşı birbirinize arka çıkarsanız bilin ki Allah onun yardımcısıdır, Cebrail de, salih mü’minler de. Bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.

5. Eğer o sizi boşarsa, Rabbi ona, sizden daha hayırlı, müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.

Bu ayetler de Hafsa'nın Muhammed'i kendi sırasında, kendi evinde cariyesi Marya ile cinsel ilişki kurarken yakalaması üzerine yazılmıştır.

Bu ayetlerden bunu nasıl çıkardın merak ettim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadisle ayet çelişmiyor.Ayette iş son raddeye geldiğinde aile yıkılma tehlikesiyle karşılaştığında öyle bir yol gösteriliyor.Göndeerdiğim yazıyı okumamışsınız bile!

AMA KADIN DA ERKEK DE DOĞRU DÜZGÜN YAŞARSA SORUN OLMAZ.AŞAĞIYI BİR DAHA OKUYUN.

Aile yıkılması mı? Amma da abarttın ha! Belki kadın için öyle ama erkeğin nasıl olsa geride daha bir sürü karısı ve cariyesi var, o kadını boşar yerine yenisini alır. Zaten ayette de yatakları ayırmak ifadesi geride bir sürü kadın olduğu için kullanılmış.

Bu ayetlerden bunu nasıl çıkardın merak ettim.

Tahrim:

4. (Ey peygamber’in eşleri!) Eğer siz ikiniz Allah’a tövbe ederseniz, ne iyi. Çünkü kalpleriniz kaydı. Eğer Peygamber’e karşı birbirinize arka çıkarsanız bilin ki Allah onun yardımcısıdır, Cebrail de, salih mü’minler de. Bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.

5. Eğer o sizi boşarsa, Rabbi ona, sizden daha hayırlı, müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.

Ayetleri bir daha oku bakalım. İki kadına karşı Allah, Cebrail, salih müminler ve melekler bir araya gelmiş muhammed'in tarafını tutup kadınlara gözdağı veriyorlar. Kadınları tek yaptığı da Muhammed'in Hafsa'nın gününde cariyesi Marya ile Hafsa'nın evinde yatmasına karşı çıkmak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...