Jump to content

İslamda kadının hakkı


Recommended Posts

Aile yıkılması mı? Amma da abarttın ha! Belki kadın için öyle ama erkeğin nasıl olsa geride daha bir sürü karısı ve cariyesi var, o kadını boşar yerine yenisini alır. Zaten ayette de yatakları ayırmak ifadesi geride bir sürü kadın olduğu için kullanılmış.

Tek eşin varsa da ayrı yatakta yatamaz mısın?

Tahrim:

4. (Ey peygamber’in eşleri!) Eğer siz ikiniz Allah’a tövbe ederseniz, ne iyi. Çünkü kalpleriniz kaydı. Eğer Peygamber’e karşı birbirinize arka çıkarsanız bilin ki Allah onun yardımcısıdır, Cebrail de, salih mü’minler de. Bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.

5. Eğer o sizi boşarsa, Rabbi ona, sizden daha hayırlı, müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.

Ayetleri bir daha oku bakalım. İki kadına karşı Allah, Cebrail, salih müminler ve melekler bir araya gelmiş muhammed'in tarafını tutup kadınlara gözdağı veriyorlar. Kadınları tek yaptığı da Muhammed'in Hafsa'nın gününde cariyesi Marya ile Hafsa'nın evinde yatmasına karşı çıkmak.

Bu olayı diyorum.Nerden uyduruyorsun?Ayette yazmıyor ki??

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 471
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Tek eşin varsa da ayrı yatakta yatamaz mısın?

Bu olayı diyorum.Nerden uyduruyorsun?Ayette yazmıyor ki??

İslam'da çok eşlilik vardır ve o dönemde hemen hemen bütün müslümaların birden fazla karısı ve cariyeleri vardı.

Ayette yazmaz tabii, nüzul sebebi diye bir şey duymadın mı? İslam sadece Kuran'dan mı ibaret?

1. "Eşlerinin rızasını gözeterek, Allah'ın sana helal kıldığı şeyi ni­çin kendine yasak ediyorsun? Allah bağışlayandır, acıyan'dır."

Ayetin nüzul sebebi ile ilgili rivayetler:

1- Mariye ile ilgili rivayetler:

a- İbn Cerîr et-Taberî'nin İbn Abdurrahîm kanalıyla Zeyd ibn Eslem'den rivayetle tahric ettiği bir haberde o şöyle anlatıyor:

Allah'ın Rasûlü (sa) bir gün hanımlarından birinin odasında oğlu İbrahim'in annesiyle temasta bulundu. Onu gören hanımı:

"Ey Allah'ın elçisi, benim evimde, benim yatağımda ha?" dedi. Bunun üzerine Rasûlullah onu (İbrahim'in annesini) kendisine yasakladı. Bu sefer de hanımı:

"Ey Allah'ın elçisi, sana helâl olan bir şeyi kendine nasıl yasaklarsın?" dediyse de Rasûl-i Ekrem (sa) onunla bir daha asla birleşmiyeceğine dair hanımına yemin etti ve bunun üzerine: "Ey O Peygamber, eşlerinin hoşnutluğunu gözeterek Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi neden kendine haram ediyorsun?" âyet-i kerimesi nazil oldu.

b- Taberî'nin Saîd ibn Yahya kanalıyla İbn Abbâs'tan rivayetle verdiği haber biraz daha detaylı. Bu rivayette İbn Abbâs şöyle anlatıyor: Ben, Hz. Ömer'e:

"Allah Tealâ'nın haklarında "Eğer her ikiniz de Allah'a tevbe ederseniz gerçek­ten kaymış olan kalbleriniz düzelmiş olur..." buyurduğu iki kadın kimdir?" diye sordum.

"Onlar Aişe ve Hafsa'dır." deyip şöyle devam etti:

"Sözün başlangıcı İbrahim'in kıbtî olan annesi hakkındaydı. Hz. Peygamber (sa), Hafsa'nın sırası olduğu günde ve onun odasında İbrahim'in annesiyle temasta bulunmuştu. Hafsa onları kendi odasında o şekilde bulunca:

"Ey Allah'ın elçisi, benim gü­nümde, benim nöbetimde ve benim yatağımda ha? Eşlerinden hiçbirine yapma­dığın bir şeyi (bir kötülüğü) bana yaptın." dedi. Rasûlullah (sa):

"İstemez misin ki ben onu kendime haram kılayım da bir daha ona hiç yaklaşmıyayım." buyur­du. Hafsa'nın:

"Evet isterim." demesiyle de Hz. Peygamber onu (cariyesini) ken­dine haram kıldı ve:

"Bunu başka birisine sakın söyleme." buyurdu. Ancak Hafsa bu sırrı saklıyamayıp Hz. Aişe'ye söyledi de Allah Tealâ onun, bu sırrı açığa vurduğunu bildirdi ve

"Ey O Peygamber, eşlerinin hoşnutluğunu gözete­rek Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi neden kendine haram ediyorsun?" âyet-i ke­rimesini indirdi.

c- Muhammed b. Mansur et-Tûsî, Ali b. Amr b. Mehdî'den, o Hüseyn b. İsmail el-Mehamilî'den, o Abdullah b. Şebib'den, o İshak b. Muhammed'den, o Abdullah b. Ömer'den, o Ebu'n-Nasr Mevla Ömer b. Abdillah'tan, o Ali b. Abbas'tan, o İbn Abbas'tan, o da Ömer'den bize şunu rivayet etti:

"Rasulullah (s.a.v.) oğlunun annesi olan Mariye ile, Hafsa'nın evinde cinsî mü­nasebette bulundu. Hafsa, Rasulullah (s.a.v.)'ı ve Mariye'yi kendi evinde buldu. Dedi ki:

"Onu benim evime niçin soktun? Hanımlarının arasında bunu bana neden yaptın? Benim sana olan sevgimden mi yaptın?" Rasulullah (s.a.v.) ona:

"Sen bunu Aişe'ye söyleme. Eğer Mariye'ye bir daha yaklaşırsam, o bana haram olsun." buyurdu. Hafsa dedi ki:

"O, senin cariyen olduğu halde sana nasıl haram olur?" Rasulullah (s.a.v.) ona yaklaşmamaya yemin etti ve Hafsa'ya buyurdu ki:

"Bunu kimseye söyleme."

Hafsa bu konuyu Aişe’ye söyledi. Rasulullah (s.a.v.) da kadınlarına bir ay yak­laşmamak üzere yemin etti ve onlardan yirmi dokuz gece uzak kaldı (ila yaptı). Allah Teala da bu âyeti indirdi."

d- Enes'ten sahih bir senetle Nesâî ve Hâkim anlattı. Enes:

“Rasûlullah'ın cariyesi vardı, onunla cima ederdi. Hafsa ve Aişe Rasulullah’ın (s.a.v.) onu nefsine haram kılmasını arzu ederdi. Bunun üzerine Allahü Teâlâ, Tahrim: 66/1 âyetini indirdi.”

e- Ebu Hüreyre hadîsinden zayıf bir senetle Taberânî anlattı:

“Rasûlullah Mariye'yle Hafsa'nın evinde cinsî münâsebette bulundu. Hafsa eve geldi, Mariye'yi Rasûlullah ile beraber buldu. Dedi ki:

“Diğer hanımlarının evinde değil de benim evimde mi?” Aleyhisselâm:

“Mariye'ye dokunursam o bana haram olsun ey Hafsa, bunu gizle.” buyurdu. Hafsa evinden çıktı, Âişe'ye geldi ve durumu ona anlattı. Allahü Teâlâ, Tahrim: 66/1-2 âyetlerini indirdi.

f- Bu hadise üzerine Hz. Peygamber (sa)'in, hanımı Hafsa'yı boşadığı, daha sonra tekrar nikâhı altına aldığı da rivayet edilmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadın kabul ediyorsa sana mı düşmüş bunu kötülemek.2 taraf anlaşıp evleniyor.Şu an da kendinden 25 yaş falan küçük kızlarla evlenenler var.Onları ağzınız açık izlersiniz.

2 taraf da mutluysa sorun yok bennce.

rivayetin anlamı :

http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.50e2bd0cec6aa9.36466524

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadın kabul ediyorsa sana mı düşmüş bunu kötülemek.2 taraf anlaşıp evleniyor.Şu an da kendinden 25 yaş falan küçük kızlarla evlenenler var.Onları ağzınız açık izlersiniz.

2 taraf da mutluysa sorun yok bennce.

rivayetin anlamı :

http://www.tdk.gov.t...ec6aa9.36466524

Olayı tam idrak edemedin galiba. Sen iyisi bir kaç kere daha oku. İlk seferde jeto düşmüyor herhalde.

Neymiş rivayetin anlamı?

Oradaki tanıma göre Kuran da bir rivayet değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olayı tam idrak edemedin galiba. Sen iyisi bir kaç kere daha oku. İlk seferde jeto düşmüyor herhalde.

Neymiş rivayetin anlamı?

Oradaki tanıma göre Kuran da bir rivayet değil mi?

değil yazılı kaynaklar el yazmaları var

Link to post
Sitelerde Paylaş

Amma komiksin ha! El yazmaları olunca rivayet olmaktan çıkıyor mu? Allah, Muhammed ve İslam hakkında duyduğun her şey rivayet, rivayet olmaması için bizzat tanıklık etmen, görmen lazım.

Annenin seni doğurduğu anı gördün mü?

rivayet:söylenti

Link to post
Sitelerde Paylaş

Annenin seni doğurduğu anı gördün mü?

rivayet:söylenti

Ya sana en basit bir şeyi bile anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor. Anlayabilmen için anaokul seviyesinden başlamak lazım herhalde.

Rivayet, bir olay, bir haber veya sözü nakletmektir, söylenti rivayetin öztürkçesidir. İşte Kuran da nakledilen bir sözdür yani rivayettir. Herhalde şimdi çıkıp da Kuran'ı bizzat Allah yazdı, rivayet değil, belge diye saçmalamayacaksın herhalde. Gerçi onu da beklerim senden ya neyse.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya sana en basit bir şeyi bile anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor. Anlayabilmen için anaokul seviyesinden başlamak lazım herhalde.

Rivayet, bir olay, bir haber veya sözü nakletmektir, söylenti rivayetin öztürkçesidir. İşte Kuran da nakledilen bir sözdür yani rivayettir. Herhalde şimdi çıkıp da Kuran'ı bizzat Allah yazdı, rivayet değil, belge diye saçmalamayacaksın herhalde. Gerçi onu da beklerim senden ya neyse.

Söylendikten sonra hemen yazıldı.Bu rivayet sayılmaz diye düşündüm.Yoksa her şey rivayet olur.

Normal kullanımda rivayet yüzyıllar önce söylenen olayları halkın ağzından toplamak.Ama burada yazan kişinin niyeti de rol oynar.Bu yüzden çok güvenilir değillerdir.

Ayrıca vahiy yoluyla değil direk inen kitaplar da vardı yanlış bilmiyorsam.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Söylendikten sonra hemen yazıldı.Bu rivayet sayılmaz diye düşündüm.Yoksa her şey rivayet olur.

Normal kullanımda rivayet yüzyıllar önce söylenen olayları halkın ağzından toplamak.Ama burada yazan kişinin niyeti de rol oynar.Bu yüzden çok güvenilir değillerdir.

Söylendikten sonra hemen yazılsa bile rivayet olur ki, Kuran çok daha sonradan Osman zamanında yazılmıştır, söylenildiği anda yazıldığı söylenen parçalar ise yakılmıştır. Osman zamanında yazıldığı söylenen Kuranlar bile ortalarda yoktur.

Ayrıca vahiy yoluyla değil direk inen kitaplar da vardı yanlış bilmiyorsam.

Direk inen kitaplar mı? Kim söylemiş bunu? Yani Allah yukardan kitap mı atmış insanlara? Nerede bu kitaplar?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Söylendikten sonra hemen yazılsa bile rivayet olur ki, Kuran çok daha sonradan Osman zamanında yazılmıştır, söylenildiği anda yazıldığı söylenen parçalar ise yakılmıştır. Osman zamanında yazıldığı söylenen Kuranlar bile ortalarda yoktur.

Direk inen kitaplar mı? Kim söylemiş bunu? Yani Allah yukardan kitap mı atmış insanlara? Nerede bu kitaplar?

1-Kuran'ın bugünkü dizilişi ile mushaflaşması Halife Osman zamanında gerçekleşmiştir. Bilinen en eski Kuran Mushafı (M.S. 9 yy) [10] Özbekistan'ınTaşkent şehrindeki bir müzede sergilenen üçüncü Halife Osman Mushafıdır.

Varmış değil mi?Ayrıca ilk yazılan parçalar nasıl yakıldı?Neden yakılsın?Olsa olsa kitap olduktan sonra yakılmıştır.

2-Sayfa sayfa indi.Hz.Musa,Hz.İdris ... daha birkaç tane daha var..Şu an yoklar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1-Kuran'ın bugünkü dizilişi ile mushaflaşmasıHalife Osman zamanında gerçekleşmiştir. Bilinen en eski Kuran Mushafı (M.S. 9 yy) [10]Özbekistan'ınTaşkent şehrindeki bir müzede sergilenen üçüncü Halife OsmanMushafıdır.

Varmış değil mi?Ayrıca ilk yazılan parçalar nasıl yakıldı?Neden yakılsın?Olsa olsa kitap olduktan sonra yakılmıştır.

Ee aynen söylediğime geldin işte. Muhammed öldükten sonra Kuran kitaplaştırılmış, birileri söylemiş, birileri yazmış. O taşkentteki Kuran'a karbon testi uygulamış mı? Osman'ın olduğu kesin mi? İçinde bu Kuran'ı ben yazdırdım diye yazıp imzalamış mı Osman?

İlk yazılan parçaların neden yakıldığı Osman ve adamlarına sormak lazım. Muhammed'in kılını, tüyünü saklayanlar neden Allah'ın sözleri olduğu iddia edilen kemik parçaları, taşlar ve bezleri saklamamışlar? Bir düşün bakalım.

2-Sayfa sayfa indi.Hz.Musa,Hz.İdris ... daha birkaç tane daha var..Şu an yoklar.

Başka bir masal daha. Ortalarda yoksa söz etmeye değmez.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ee aynen söylediğime geldin işte. Muhammed öldükten sonra Kuran kitaplaştırılmış, birileri söylemiş, birileri yazmış. O taşkentteki Kuran'a karbon testi uygulamış mı? Osman'ın olduğu kesin mi? İçinde bu Kuran'ı ben yazdırdım diye yazıp imzalamış mı Osman?

İlk yazılan parçaların neden yakıldığı Osman ve adamlarına sormak lazım. Muhammed'in kılını, tüyünü saklayanlar neden Allah'ın sözleri olduğu iddia edilen kemik parçaları, taşlar ve bezleri saklamamışlar? Bir düşün bakalım.

Başka bir masal daha. Ortalarda yoksa söz etmeye değmez.

Müzede oğlum git bak.Açıp okumadım ama elbette yazıyordur.

yaktığını neye dayanarak söylüyorsun??? Ben organik maddeler olduğu için çürüdüğünü söylüyorum.Tamamen bilimsel.Kafan almadı mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müzede oğlum git bak.Açıp okumadım ama elbette yazıyordur.

yaktığını neye dayanarak söylüyorsun??? Ben organik maddeler olduğu için çürüdüğünü söylüyorum.Tamamen bilimsel.Kafan almadı mı?

Yakıldığını İslami kaynaklara göre söylüyorum, sen de işkembeden atıyorsun. Anladın mı aradaki farkı?

Müzeye ne diye gidip bakayım? İddia sahibi müslümanlar, ıspatlayacak olanlar da onlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıldığını İslami kaynaklara göre söylüyorum, sen de işkembeden atıyorsun. Anladın mı aradaki farkı?

Müzeye ne diye gidip bakayım? İddia sahibi müslümanlar, ıspatlayacak olanlar da onlar.

Hangi İslami kaynaklar?

Ben sallamıyorum yaprak 1400 yılda çürümez mi şaşkın?!

Müzede diyoruz şu dönemde diyoruz inanmıyorsan ne yapayım.Yarın gidip alayım inceleriz beraber ha ne dersin.Adresini ver yarın getiririm.

Link to post
Sitelerde Paylaş
"Puin'in çalışmalarının odağındaki el yazması Kuran 1972'de Sana'daki Ulu Cami'nin onarımı sırasında bulunmuş. O dönemde Yemen Antik Eserler Müdürlüğü'nün başkanı olan Kadı İsmail El Akva, yoğun yağışların ardından onarıma alınan caminin tavan arasında bir yığın kâğıt ve parşömenin arasında bulmuş el yazmalarını. Sonra da bunların tarihi bir hazine olduğuna karar verip, incelenmesi için harekete geçmiş. 1979'da bazı araştırmalar için Yemen'e giden Puin'in ilgisini çekmiş bu parşömenler. Puin'in restorasyon çalışmalarından sonra da bazılarının İslam'ın en kritik dönemleri olan 7. ve 8. yüzyıllara ait olduğu anlaşılmış."

Haberin tumu

Bu arada Istanbuldaki Kuranin ne oldugu hala belli degil, arastirilmasi icin kesinlikle izin verilmiyor, bence bunun nedeni bu kuranin uyduruk bir Osmanli yapimi oldugunun ortaya cikacagidir, gerci arastirmalar sadece bu kuran izerinde degil Muhammedin yasadigi kabul edilen Mekker , medine civarindada arkeolojik kazilar yasaktir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi İslami kaynaklar?

Ben sallamıyorum yaprak 1400 yılda çürümez mi şaşkın?!

Müzede diyoruz şu dönemde diyoruz inanmıyorsan ne yapayım.Yarın gidip alayım inceleriz beraber ha ne dersin.Adresini ver yarın getiririm.

İnandığın din hakkında zırcahilsen ben ne yapayım? Bütün İslam alemi bilir ki Kuran'ın yazıldığı parçaları Osman yaktırmıştır.

Yaprağı nerenden uydurdun? Kemik parçaları, taşlar falan ne zamandan beri çürüyor?

Laf salatasını bırak da Taşkent'teki Kuran'ın Osman döneminden kaldığına dair bir delil getir. Getiremiyorsan parmaklarını yorma.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnandığın din hakkında zırcahilsen ben ne yapayım? Bütün İslam alemi bilir ki Kuran'ın yazıldığı parçaları Osman yaktırmıştır.

Yaprağı nerenden uydurdun? Kemik parçaları, taşlar falan ne zamandan beri çürüyor?

Laf salatasını bırak da Taşkent'teki Kuran'ın Osman döneminden kaldığına dair bir delil getir. Getiremiyorsan parmaklarını yorma.

Evet yaktırılmış bazıları.O zaman bazı katipler ayetlerin yanına kendi düşüncelerini de yazmışlar.Bu yazılar da şüphesiz karışıklık çıkarırdı.Bu nedenle bunlar yok edildi.

Şimdi diyeceksin o zaman kitap hali de aslı değildir.Kitap haline getirilirken mesela 2 hafızdan yazılı metin istemişler ve bu metinler uyuşuyorsa onaylanmış.Zaten o dönemde bir sürü hafız vardı(3000 kişi olduğu rivayet edilir).

Türk İslam Müzesini bilir misiniz?Bence yerini bile bbilmiyorsunuzdur.Meğer oraya ceylan derisine yazılmış ayetler gelmiş zaten.İstanbul'a yani.

samanyolundan nefret ederim ama :

http://www.samanyoluhaber.com/kultur/Iste-Kuranin-ilk-nushalari---Foto/443744/

http://www.samanyoluhaber.com/foto-galeri/iste-kuranin-ilk-nushalari/5820/

vikipedi:

http://tr.wikipedia.org/wiki/Kur'an

800px-Uthman_Koran-RZ.jpg

Bilinen en eski Kuran mushafı, Taşkent, Özbekistan

800px-Folio_from_a_Koran_%288th-9th_century%29.jpg

8. - 9. yüzyıl dolaylarından kalma bir Kuran sayfası. Sayfadaki ayetler Müslümanlara göre Medine'de inmiş kabul edilen Fetih suresi'nin 27-28. ayetleridir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi İslami kaynaklar?

Ben sallamıyorum yaprak 1400 yılda çürümez mi şaşkın?!

Müzede diyoruz şu dönemde diyoruz inanmıyorsan ne yapayım.Yarın gidip alayım inceleriz beraber ha ne dersin.Adresini ver yarın getiririm.

Gitmişken Mısır'a da git ve 4000 yıllık papirüslerin nasıl dayandığını gör. Gördükten sonra sallamamayı da öğrenirsin. Hırkasını kılını saklayacaklarına ayetlerin yazıldığı maddeleri saklasalarmış. Ama saklamamışlar. Düşün ve gerçeği bul

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...