Jump to content

Kuran'daki Paradokslar


Recommended Posts

Öncelikle paradoks nedir? Bir hatırlatma yapayım.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Paradoks

Paradoks, görünüşte doğru olan bir ifade veya ifadeler topluluğunun bir çelişki oluşturması veya sezgiye karşı bir sonuç oluşturmasıdır. Çoğunlukla, çelişkili görünen sonuç veya sonuçların aslında çelişkili tarafları vardır. Paradoks teriminin karşılığı olarak Türkçe'de yanıltmaç, çatışkı ve çelişki sözcükleri kullanılmaktadır.

En ünlü paradoks da Giritli olan Epimenides'in "Bütün Giritliler yalancıdır !" diyerek çelişki oluşturduğu paradokstur. Kendisi de bir Giritli olduğuna göre o da yalancıdır, söylediği çelişki oluşturur.

Bu başlık kurandaki paradoksları göstermek için açılmıştır. Bu ayette paradoks yoktur diye savunmanız anlamsız olacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 45
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Sevgili Seyirciler senin dedigin gibi de paradoks oluyor, ben haric butun giritliler yalancidir derse paradoks olmaz..ama bundada bir paradoks cikiyor sanki, kendisinin giritli olmamasi lazim ki bu dedigi de paradoks olusturmasin, ben haric desede butun giritliler dedigi zaman yine giritli olan kendisini disarda tutamaz cunku o ne yaparsa yapsin bir giritli (butun giritliler) diyerek paradoksu olusturmus, diyemez yani..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayetlerde 3 tane paradoks bulunuyor.

1. Paradoks

Allah İsa'nın çarmıha gerilişi ve ölümü sırasında orda yokmuş, görmemiş gibi davranıyor. Ayet orda olmayan ama olay yerindeymiş gibi davranan birinin ağzında çıkmış gibi. İftira demek de ne oluyor?

Ey allah sen görmedin mi?

2. Paradoks

Ne olup bittiği konusunda insanların ihtilafta ve şüphe içinde olduğunu, olayla ilgili kimsenin zandan başka ilmi olmadığı vurgulanıyor. Milletin ihtilafta olmasından sana ne?

3. Paradoks

Ve onu kesinlikle öldüremediler onu kendime yükselttim derken hem kendi içinde hem de aşağıdaki ayetle çelişki oluşuyor.

Ali İmran 55: ..."Ey İsa, gerçekten seni öldüreceğim, seni kendime kaldıracağım....

Çarmıhta gerili olan başka bir adam ise, İsa niye ölmüş?, veya Allah İsa'yı niye öldürüyor?

İsa ölmeden mi göğe çıktı? Allah onu gökte mi öldürdü? Yoksa yerde öldürüp göğe mi çıkardı?

Kuran'ı yazanlar olayı karıştırmışlar. Kaç yapalım derken göz çıkarmışlar.

1- Nisa 157-158 ayetlerinde "iftira" diye bir kelimeye rastlayamadım.

2- Birileri arkandan bir şeyler atıp tutsa; biri a dese, biri b dese, diğeri c dese ancak gerçek d olsa ne dersin?

3- Ali İmran 55 ayeti, çarmıh olayından önce Allah'ın İsa'ya söyledikleri olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Bütün Giritliler acelecidir" gibi bir ayet.

Enbiya 37. İnsan aceleci olarak yaratılmıştır; ama yarın ben onlara delillerimi göstereceğim; şimdi siz acele etmeyin!

Hem sizi ben aceleci yarattım diyor hem de acele ettikleri için onlara kızıp acele etmeyin diyor. Allah da şaşırmış.

"İnsan, çişi gelen bir varlıktır ancak çişini tut" cümlesinden ne anlarsın? "Tamam anladık çişin var ancak her şeyin de bir yeri-zamanı vardır o yüzden helaya kadar tut çişini" diye anlarım ben.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Galiba paradoks nedir pek anlaşılmamış. Neyse ben örneklerime devam edeyim.

İsra 88. De ki: "Andolsun, insanlar ve cinler bu Kur'an'ın bir benzerini getirmek üzere toplansalar ve birbirlerine de destek olsalar, yine onun benzerini getiremezler."

Bu ayet üzerine onlarca paradoks yazılabilir.

Ortada tamamlanmış bir kitap yokken benzeri isteniyor. İşin başında meydan okuma var. Tıpkı Bakara 2 de olduğu gibi.

Bakara 2. Bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. ...

Allah kendi iddiasını sevgili peygamberine deki ile söyletiyormuş gibi davrandığı halde yine kendi ağzından insanlara ve cinlere meydan okuyor.

Allah katında kitap tamamlanmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa 156: Ve onların inkârları ve Hz. Meryem'e olan sözleri “çok büyük iftira”dır.

Mealciler önceki ayetten gelen ifadeyi devam ettirmişler. Meryem ile de ilgili sözler de paradokstur. Meryeme iftira attılar demek olayın baş müsebbibinin değil de söylentileri yalanlayan 3. şahsın savunmasıdır.

Evet, dediğin gibiymiş. Bir önceki ayete bakmamışım ancak yine de ortada bir paradoks olduğunu düşünmüyorum. Anlatımda da bir sorun yok.

"Bütün Giritliler yalancıdır !" diyen Epimenides'in iddiasına Rodosluların "Giritliler yalancıdır onlar yalan söylemez" demesine benziyor.

Burada hiçbir paradoks yok. İnsanların yanıldığını söylemenin nesi paradoks?

Niye seni öldüreceğim diyor ki? Günü gelince öleceksin demesi daha doğru olmaz mı? Öldürüp kendime kaldıracağım ne demek? Bu da paradoks değil mi? Hem öldürüyor hem de kendine kaldırıyor. Ölüyü ne yapacak ki? Yukarı çıkarıp orda öldürse?

Hem niye öldürüyor?

Kuran İsa olayında İsa'nın ölümsüz olmadığını ama Allah katına yükseltilmiş olduğunu anlatmaya çalışmış ama olmamış.

Allah o çarmıhta ölmedi diyor, ama öldürdüm yanıma çıkardım diyor. Daha doğrusu bunu olayı görmemiş olanlar Allah'ın ağzından söylüyor.

"Öldüreceğim" diyerek İsa'nın çarmıhta şehid edilmeyip eceliyle öleceğine işaret ediliyor olabilir. Öldürüp kendisine kaldırmasında, ölüyü ne yapacağında, yukarıda değil de aşağıda öldürmesinde ne gibi bir paradoks var? Anlatımda bir sorun olduğunu da düşünmüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'a baktığımızda gelecekten haberi olmayan günlük olaylar üzerine yazılmış birçok ayet var.

Birbirini nesheden ayetler de işin cabası. Sen bir kitap yazsan ve kitabın 5. sayfasında, kitabın 100. sayfasındaki bir bilgiye ters bir yazı yazar mıydın? Ya da kitabın sonunda 5. sayfadaki ayetin kaldırıldığını söyler miydin?

Nasıl oluyor da Allah katında tamamlanmış. İşte bir paradoks daha. Allah katında tamam ama yer yüzünde sürekli değişen bir kitap.

Bu konuda farklı şeyler söylenebilir aslında. İsra 88 ayetinde bir kitaptan bahsetmez, Kur'an'dan bahseder. Kur'an ise "okunan şey" demektir. Bir kitap Kur'an olabileceği gibi bir sure ve ayet de Kur'an olabilir. Mesela şu ayette "bir surenin benzerini getirin" diye meydan okunur;

"Kulumuza indirdiğimizden kuşku içinde iseniz, buna benzer bir sure getirin. ALLAH'tan başka tüm tanıklarınızı da yardıma çağırın, doğru sözlü iseniz."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Alkolsüz bira, kafeinsiz kahve, nikotinsiz sigara kandırma amaçlıdır.

Yalan söyleyen doğrucu gibi birşey.

Sigarada nikotin yoksa o sigara olmuyor. Ağaç yaprağı sarıp iç farketmez. Hiç içme daha iyi.

Bu cennet ve cehennem paradokslarına daha gelmedik. Külliyen paradoks.

Gazoza şap atınca veya atmayınca gazoz, gazoz olmaktan çıkmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda farklı şeyler söylenebilir aslında. İsra 88 ayetinde bir kitaptan bahsetmez, Kur'an'dan bahseder. Kur'an ise "okunan şey" demektir. Bir kitap Kur'an olabileceği gibi bir sure ve ayet de Kur'an olabilir. Mesela şu ayette "bir surenin benzerini getirin" diye meydan okunur;

"Kulumuza indirdiğimizden kuşku içinde iseniz, buna benzer bir sure getirin. ALLAH'tan başka tüm tanıklarınızı da yardıma çağırın, doğru sözlü iseniz."

İstediğin sureyi getir de bakalım daha iyisi yazılabilir mi?

Hatta daha kötüsünü yazmak mümkün mü onu denesek daha doğru olur :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olabilirle olmaz. İsanın çarmıha gerilmesi sırasında öldürülen başka biri ise, İsaya ne oldu?

Yerine geçeni öldü isayi da allah öldürüp yanına mı aldı? Her kafadan bir ses çıkıyor.

- İsa öldü, bizim gibi o da kıyamet günü dirilip cennette ortaya çıkacak.

- İsa gökte gelip deccali öldürüp sonra kendi ölecek kıyamet günü yeniden dirilip cennete girecek.

- İsa öldü, kıyamete yakın dirilip gelecek, deccali öldürüp, sonra kendi de ölecek kıyamet günü dirilip cennete gidecek.

Burada paradox yok. Bunlar kafa karışıklığı, çelişkiler. Benim verdiğim Kuran'daki İsa paradoksu idi.

Müslüman arkadaşlar paradoks nedir daha anlamış değiller.

3:55 ayetinden İsa'nın akıbeti ile ilgili bir fikir edinebilirsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kıble Paradoksu

2:143 - Daha önce içinde durduğun Kâ'be'yi kıble yapmamız da şunun içindir

2:144 - .. Haydi ....Mescid-i Haram'a doğru...ey müminler, nerede olursanız ....o tarafa doğru çevirin!

2:150 - .. yüzünü Mescid-i Haram'a doğru çevir...

Dünyanın çevresi 40bin km, yarıçapını da 12bin km olarak düşünürsek. Dünya üzerinde 30 km gittin mi yüksekliği 10 m olan bir binanın tepesine teğet olursun. Hesapları kafadan yaptım. 3 km de olabilir, 300 km de. Sorun değil.

Kabenin 30 km dışında namaz kıldın mı kabeye bakmıyorsun teğet geçip uzaya bakıyorsun.

Türkiyede kıbleye durduysan şu anda kabeye değil azcık kafanı dik tutarsan sirius yıldızına bakıyorsun. Biraz sonra uzayın başka bir köşesine bakıyor olacaksın.

Dünya üzerinde nerde yaşarsan yaşa namaz sırasında istediğin yöne dönsen de kürenin yüzeyinde kabeyle çakışırsın. Ama çeyrek tur veya 20 tur sonra. Ama namaz kılarken 3-5 santimlik bir oynama bu tur sayısını 1-2 ye indirir.

Nereye bakarsan bak küre üzerindesin. Yönün küre üzerindeki bütün noktaları tarar.

Mescid-i Haram yönüne dönme emri var. Kabe binasını tutturma gibi bir şart göremiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...