Jump to content

Müslümanlar az toplanın hele


Recommended Posts

Ünlü tarihci HAMMER Osmanlı Padişahı 3.Murad için demişki;

Harem eğlencelerine o kadar itidal gösterdiki

Hasekilerin(çocuklu cariyeler) miktarı 40 a bunlardan olan çocuklar 100 e,çocuksuz cariyelerin sayısı 500 e çıkmış ve

CARİYE FİYATI İSTANBULDA YÜZ MİSLİNE ÇIKMIŞTI

Hammer..Büyük osmanlı Tarihi..

Üçdal neşriyat..cilt 4..saife 59

Gördüğünüz gibi haklı cübbeli

köleler topluma faydalı iş yapar hale gelmişler :lol:

Yazdığın doğru.

Fakat Osmanlı saray elitleri müslüman değildi ki !! Kim ki kalkar osmanlı saray elitleri müslümandı derse aklına şaşarım.

Osmanlının halkı müslümandı !! saray eliti değil.

Saray eliti, müslüman halkı, kendi çıkarı için 600 yıl köle gibi kullandı.

Hem sarayda şarapları iç, damızlık hatun çiftliğinde(harem) şehvetli şehvetli çiftleş, sarayda köleleri kullan, kardeşlerini boğ-kes; söyle bana, bunları yapanın hükmü Kurana göre kafir değil midir?

tarihinde Karınca tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 292
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

gülen grubunun da nurcuların bir parçası olduğu söylenir.şimdiki nurcular güleni ne kadar nurcu sayıyorlar bilmiyorum

mutezile ye gelince,bu gibi fırkalar islamın ikinci yüzyılından itibaren ortaya çıkmıştır

yani tartışma 1300 yıldır devam ediyor.

mutelize ehli sünnetin tam zıddıdır.

ehli sünnet akılla nakil çelişirse nakli önceler aklı tevil eder(Kaybetmeye mahkumlar..konuşmak bile zaman kaybı olur)

mutezile akılla nakil çelişirse aklı önceler nakli tevil eder .(demekki konuşabildiğim bu düşüncede olanlar olmuş oluyor)

mesela abbasiler mutezileyi desteklemiştir.(Abbasiler hangi Ülkeler)

sünni alimlerinin başına gelmeyen kalmamıştır(Muntezile sunni olamaz gibi gelmişti bana )

o dönemde.mutezile -felsefeci-kelamcıdır.

ehli sünnet kelamı reddeder.

müslümanlar yunan felsefesi ile karşılaşınca kelam doğuyor.

daha sonra mutezileden diğer kelam okulları eşariler maturidiler çıkıyor.

bunlar mutezile ile ehli sünnet arasında bir yol çiziyorlar

.Abbasiler mutezileyi ,

memlükler eşariyi ,

osmanlı da önce maturidiyi sonra eşariyi destekliyor.bildiklerim bu kadar.(osmanlının diğer dinlere sorun çıkarmaması buradan denmekki.)

teşekkür ederim..

epeyce ayrı uğraş isteyen bir konu.

sen özetini yaptın..

ama bu özeti yazmak iki kitap bilgi ister..

Müntezile ile

Nurcuların süleymancıların ve fetullahcıların alakası yok anladığım kadarıyla..

internetten araştırmaya çalışayım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah kulum beni nasıl tanırsa onunla öyle muamele ederim diyor...

Kafirler Allah yok bilirsen Onlarda yok olmayacak Cehennemde ebedi kalacak..

Halbuki yok olmaları gerekir...

Ama yokluk olmadığında Allah rahmetiyle Onları cehennem de tutacaktır...

İnsanlığın en büyük meselesi Cehennemden kurtulmaktır...

Allah hepimizi muhafaza etsin....

Dişiniz ağrısa başka şey düşünme ihtimali olur mu hiç?

Azabı ilahi hafife alınacak oyun değildir...

Ancak çocuk akıllılar, spastikler gibi gülmeyi tercih ediyorlar....

Neler kaçırdıklarını bilselerdi belki hiç uyumazlardı..

Asıl müslümanlar benim tanrımdan korksun. Öyle uydurduğunuz cehennem mehennem yok benim tanrımın azabında.

Bereket tanrısını inkar demek, o bereketin azap etmesi demek.

Hele müslümanlara diğer tarafta şöyle soracak: "Siz beni inkar edip olmayan bir tanrıya nasıl secde ediyordunuz?"

Müslümanlar korku dolu gözlerle gösterecek: "İşte böyle yapıyorduk."

Secde etmiş müslümanlara "o zaman alın azabımı sonsuza dek" diyecek.

Bereket tanrısının ilahi azabı hafife alınacak bir oyun değildir.

İnsanlığın en büyük meselesi tanrımın bereketinden kurtulmaktır.

Priapos hepimizi bereketine karşı muhafaza etsin.

Kıçınıza fitil girerken başka bir şey düşünmeniz mümkün müdür?

"Neyi kaçırmadığınızı" bilseniz gözünüze uyku girmezdi.

Vazelin de yok.

Belki iyi işler yapanlara olabilir.

Müslümanlara yok ama eminim.

"Peki ya cennet?" diyenler olabilir: "Bereketten yırtıyorsunuz itoooluitler ne cenneti daha."

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazdığın doğru.

Fakat Osmanlı saray elitleri müslüman değildi ki !! Kim ki kalkar osmanlı saray elitleri müslümandı derse aklına şaşarım.

Osmanlının halkı müslümandı !! saray eliti değil.

Saray eliti, müslüman halkı, kendi çıkarı için 600 yıl köle gibi kullandı.

Hem sarayda şarapları iç, damızlık hatun çiftliğinde(harem) şehvetli şehvetli çiftleş, sarayda köleleri kullan, kardeşlerini boğ-kes; söyle bana, bunları yapanın hükmü Kurana göre kafir değil midir?

Bi araştır öyle osmanlıda müslüman halklar yok..

sadece araplar..birazda istanbul ve bursada var..

bu dediğim yerlerde Türkler ve kürtler yaşamıyorlar..

başka kim müslüman saraydan başka

halife nerede yaşıyordu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
mesela abbasiler mutezileyi desteklemiştir.(Abbasiler hangi Ülkeler)

islam tarihi

4 halife dönemi

emeviler dönemi (bir devlet)

abbasiler dönemi (bir devlet)

bu dönemlere batılılar klasik islam dönemi der.sonra tek devlet olan hilafet bölünmeye başlıyor. üzerinde devletçikler kuruluyor.Sonra osmanlı kısmen toparlıyor ve bugüne geliyoruz

(osmanlının diğer dinlere sorun çıkarmaması buradan denmekki.)

osmanlının yaptığı şey islamın içindedir ehli kitaba farklı davranan bir grubu ben bilmiyorum.

ehli sünnet akılla nakil çelişirse nakli önceler aklı tevil eder(Kaybetmeye mahkumlar..konuşmak bile zaman kaybı olur)

bu tartışmaları ehli sünnet kazandığı için bugün herkes kendine sünni diyor(sünni olmasalar bile)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazdığın doğru.

Fakat Osmanlı saray elitleri müslüman değildi ki !! Kim ki kalkar osmanlı saray elitleri müslümandı derse aklına şaşarım.

Osmanlının halkı müslümandı !! saray eliti değil.

Saray eliti, müslüman halkı, kendi çıkarı için 600 yıl köle gibi kullandı.

Hem sarayda şarapları iç, damızlık hatun çiftliğinde(harem) şehvetli şehvetli çiftleş, sarayda köleleri kullan, kardeşlerini boğ-kes; söyle bana, bunları yapanın hükmü Kurana göre kafir değil midir?

Bi araştır öyle osmanlıda müslüman halklar yok..

sadece araplar..birazda istanbul ve bursada var..

bu dediğim yerlerde Türkler ve kürtler yaşamıyorlar..

başka kim müslüman saraydan başka

halife nerede yaşıyordu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam'da kölelerin insan statüsüne alınmasının startı verilmiştir.

Bak Cübbeli net cevap istiyorum.

Kölen var diyelim. O istemezse onla evlenebilir misin ?

Kölen var diyelim. O istese cinsellik caiz olur mu? İstemezse cinsellik caiz olur mu?

Bunları cevaplar mısın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

islam tarihi

4 halife dönemi

emeviler dönemi (bir devlet)

abbasiler dönemi (bir devlet)

bu dönemlere batılılar klasik islam dönemi der.sonra tek devlet olan hilafet bölünmeye başlıyor. üzerinde devletçikler kuruluyor.Sonra osmanlı kısmen toparlıyor ve bugüne geliyoruz

osmanlının yaptığı şey islamın içindedir ehli kitaba farklı davranan bir grubu ben bilmiyorum.

bu tartışmaları ehli sünnet kazandığı için bugün herkes kendine sünni diyor(sünni olmasalar bile)

Abbasi ve emeviler

suud vb. emevi.

şam bağdat abbasiler gibi biliyordum.

şimdi kazanabilirler ama..ehli sünnet

bence...ilerde var olmaları mümkün değil..

akıl devrine geçtik..

müntezile yola devam eder..mantıklı olan gözüküyor..

hristiyanlarda bunu isteyecek ve kolkola girelim diyeceklerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

islam tarihi

4 halife dönemi

emeviler dönemi (bir devlet)

abbasiler dönemi (bir devlet)

bu dönemlere batılılar klasik islam dönemi der.sonra tek devlet olan hilafet bölünmeye başlıyor. üzerinde devletçikler kuruluyor.Sonra osmanlı kısmen toparlıyor ve bugüne geliyoruz

osmanlının yaptığı şey islamın içindedir ehli kitaba farklı davranan bir grubu ben bilmiyorum.

bu tartışmaları ehli sünnet kazandığı için bugün herkes kendine sünni diyor(sünni olmasalar bile)

Abbasi ve emeviler

suud vb. emevi.

şam bağdat abbasiler gibi biliyordum.

şimdi kazanabilirler ama..ehli sünnet

bence...ilerde var olmaları mümkün değil..

akıl devrine geçtik..

müntezile yola devam eder..mantıklı olan gözüküyor..

hristiyanlarda bunu isteyecek ve kolkola girelim diyeceklerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazdığın doğru.

Fakat Osmanlı saray elitleri müslüman değildi ki !! Kim ki kalkar osmanlı saray elitleri müslümandı derse aklına şaşarım.

Osmanlının halkı müslümandı !! saray eliti değil.

Saray eliti, müslüman halkı, kendi çıkarı için 600 yıl köle gibi kullandı.

Hem sarayda şarapları iç, damızlık hatun çiftliğinde(harem) şehvetli şehvetli çiftleş, sarayda köleleri kullan, kardeşlerini boğ-kes; söyle bana, bunları yapanın hükmü Kurana göre kafir değil midir?

sen müslümansın

koskoca saraydaki halife müslüman değil..

bu bile seni biraz düşündürt müyormu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşçidir diyen olmadı,bu kadar kıt olmayın,

Allah kuranda, azad için köle ihdesini,rikab ,rekabetin olarak kullanır.Buyunduruk altında olan demektir.Bu ayette abdu ifadesini kullanmıştır.Abdu köleden daha çok kul,yada,hürriyeti olmayan ,bağlı olan,anlamına gelir.Her hürriyeti olmayan köle değildir.esirler hür değildir ama kölede değildir.sözleşmeli bir işçide hür değildir.Allah abdu ifadesini köle anlamında kullandığında şu şekilde ifade eder.

nahl 75 Elmalılı Hamdi Yazır : Allah şunu temsil getirdi: bir abdi memlûk, hiç bir şey'e kudreti yok, bir de o zat ki kendisine tarafımızdan güzel bir rızık nasîb etmişiz de o ondan gizli, açık infak edip duruyor, hiç bunlar müsavi olurlar mı? Bütün hamd Allahındır amma çokları bilmezler

3. abden : bir kul 4. memlûken : sahip olunan, köle olan, memluk

Sonuç olarak,bakara 178 de hürün zıddı olarak abdu ifadesi kullanılmıştır.Hür olmayanlar;mahkumlar,esirler,Yataklı yemekli sözleşmeli işçiler,köleler olarak değerlendirilebilir.Bu kişiler hürriyetlerine sahip değillerdir.Dileyen Allahın ayetleri hakkında düşünür.Dileyen öğüt alır.

Sözleşmeli işçi nasıl hür olmuyormuş? İşçiyi zincire vurup zorla sözleşme imzalatan, zorla çalıştıran mı var?

Link to post
Sitelerde Paylaş

eyvahcübbeliye sor bakalım, eşi olanlar cariyeyle yatabiilir mi? Muhammed'in cariyesi var mıydı? Onunla yatmadı mı?

Cahil olsan anlatacağımda sen kendi aklını satmış, takiyyecinin tekisin.

Ben genelde kurana bakarım,kurandan fikir edinirim.Peygambere, Evli iken cariyesiylede evlenmesine izin verilmiştir.

Ahzâb 52

(Medenî 90) Bundan sonra artık başka kadınlarla evlenmen, elinin altında bulunancariyeler hariç, güzellikleri hoşuna gitse bile, bunların yerine başka hanımlar alman sana helal değildir. Allah her şeyi gözetler.

Hür kadınla evlenmeye gücü yetmeyenlerin Cariye ile evlenmelerine izin verilmiştir.Hür kadın alabilen cariye ile evlenemez.

Nisâ 25

(Medenî 92) İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız (sayılan)cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları (cariyeleri) nikahlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.

tarihinde atılan2 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sizin gibi takiyyeci olmadığımdan gerçeği arıyorum.

İslam köleliği yasakladı, savaş esirlerini köle ve cariye yapmayı yasakladı diye bir iddiada bulundu takiyyeci atılan2 isimli şahıs.

Ben de hangi ayetlerle yasaklandığını soruyorum.

Hala cevap gelmedi. Bi yazamadı gitti.

Ardından yeni bir iddia daha attı. Cariyelerle seks olmaz dedi.

Onu da soracağım :)

İslam,savaş esirlerinin fidyeli veya fidyesiz serbest bırakılmasını emreder.

Muhammed 4

(Medenî 95) (Savaşta) inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. Nihayet onlara iyice vurup sindirince bağı sıkıca bağlayın (esir alın). Savaş sona erince de artık ya karşılıksız veya fidye karşılığı salıverin. Durum şu ki, Allah dileseydi, onlardan intikam alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek ister. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların yaptıklarını boşa çıkarmaz.

Şayet esirler fidyesiz serbest bırakılmazsa,esir alındıktan sonra ,fidyesini ödeyen serbest bırakılır,köle cariye yapılmaz.

Fidyesini ödeyemeyen,ödenmeyen kişiler savaşa katılan askerin evinde tutulur.Hür değildir,ama kölede değildir.Fidyesini ödeyene kadar misafirdir.Müslüman ailenin yanında ,hizmetli statüsünde çalışır.Ev sahibinin yediğinden, yer giydiğinden giyer.Ağır işe sürülmez,sürülürse yardım edilir.Kalpleri islama ısındırılır.

Allah bu esirlerin ev içi durumunu şöyle açıklar.

Nûr 58

(Medenî 102) Ey müminler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz ergenlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar, mahrem (kapanmamış) halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için ne de onlar için bir mahzur yoktur. Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz. İşte Allah ayetleri size böyle açıklar. Allah, (her şeyi) bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Bekar olanlar bu savaş esiri kadınlarla ,rızası dahilinde ve mehirlerini vererek,evlenebilir.Hürle evlenmeye gücü yeten evlenemez.cariye ile evlenmek yerine sabretmekde hayırlıdır.

Nisâ 25

(Medenî 92) İçinizden, imanlı hür kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, ellerinizin altında bulunan imanlı genç kızlarınız (sayılan)cariyelerinizden alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilmektedir. Hep aynı köktensiniz (insanlık bakımından aranızda fark yoktur). Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost da tutmamaları şartı ve sahiplerinin izni ile onları (cariyeleri) nikahlayıp alın, mehirlerini de normal miktarda verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınların cezasının yarısı (uygulanır). Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayıcı ve esirgeyicidir.

tarihinde atılan2 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara 177- İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah’a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah’a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.

Ayetin orjinalinde "özgürlükleri için" diye bir ifade yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu işler seni aşar, ama bir ayet vereyim.

muhammet 4 Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : Savaşta inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman hemen boyunlarını vurun. Nihayet onlara üstün geldiğiniz zaman bağı sıkı bağlayıp esir alın. Sonra harp ağırlıklarını atıp, savaş bitince de onları ya karşılıksız olarak, ya da fidye ile salıverin. Allah'ın emri budur. Eğer Allah dileseydi onlardan başka türlü de intikam alırdı. Fakat böyle olması sizi birbirinizle denemek içindir. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların amellerini asla boşa çıkarmaz.

Bu ayetten esirlerin köleleştirilemeyeceği anlamı çıkarılabilirse de köleliğin yasaklandığı anlamı çıkmaz. Savaşta esir aldığını köleleştiremezsin belki ama başkasının köleleştirdiğini köle pazarından satın alabilirsin. Ahzab 50'yi not düşmeyi unutmayalım bu arada.

"Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ebû Ali Süveyd İbni Mukarrin radıyallahu anh şöyle dedi:

Ben, Mukarrinoğullarının yedinci çocuğu idim. Bizim hepimizin sadece bir kölesi vardı. (Bir gün) en küçüğümüz onu tokatladı. Bunun üzerine Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bize o köleyi âzâd etmemizi emretti.

Müslim, Eymân 32-33

Ebû Mes'ûd el-Bedrî radıyallahu anh şöyle dedi:

Kölemi kamçı ile döverken arkamdan "Ey Ebû Mes'ûd, bilesin ki.." diye bir ses duydum. Ancak kızgınlığımdan sesin sahibini çıkaramadım, sözün gerisini de anlamadım. Yaklaşınca bir de ne göreyim Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem değil mi! Ve bana, "Ey Ebû Mes'ûd! Bilesin ki Allah'ın gücü sana, senin bu köleye gücünün yettiğinden çok daha fazla yeter!" diyordu.

Bunun üzerine ben, " Ey Allahın Resûlü! Allah rızâsı için bu köleyi kölelikten âzat ettim" dedim. Resûl-i Ekrem de:

- "Beri bak! Eğer böyle yapmasaydın seni mutlaka ateş yakardı (ya da cehennem ateşi seni sarardı)" buyurdu.

1- Kuran varken hadisler delil kabul edilmez. Bir hadisin geçerli olabilmesi için Kuran'dan onay alması gerekir. Kuran'da köle tokatlamak/kamçılamak suç mu? Suçun cezası köle azat etmek mi?

2-Tokat/kamçı yemeyenler ne olacak? Köle kalmaya devam edecekler değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...