Ferdi 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Karmaşık anlattığım ali torun örneğini filme uyarla filmdeki ali öldürülebilir mi? hayır gerçek hayatta ise öldürülebilir demekki yaşadığımız hayat film değil gelecek bilindiği an tercih olmaz irade olmaz zerre kadar özgürlük olmaz geçmiş değişmez ve sabittir bilinmesi imkanlıdır (film geçmiştir irade yoktur) gelecekte olabilecek olay sayısı sonsuzdur bilinmesi imkansızdır her olay sonraki olayları belirler gelecekteki olaylar henüz olmamış olaylara bağlıdır sebebi bile gerçekleşmemiş olay bilinemez Link to post Sitelerde Paylaş
Serdaar 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Ferdi sen iyice boğulmuşsun. Sahili selamete çıkma kararın olursa, Sen dinlerim.. Link to post Sitelerde Paylaş
Ferdi 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi tşk Serdaar tutarsızlıkta olan batakta olandır yalana inanarak düş görerek kendimi kandırmam inandığın her yalan yalancıyı ihya eder acı da olsa gerçeklerle yaşamayı seçtim Link to post Sitelerde Paylaş
Karmaşık 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Karmaşık anlattığım ali torun örneğini filme uyarla filmdeki ali öldürülebilir mi? hayır gerçek hayatta ise öldürülebilir demekki yaşadığımız hayat film değil gelecek bilindiği an tercih olmaz irade olmaz zerre kadar özgürlük olmaz geçmiş değişmez ve sabittir bilinmesi imkanlıdır (film geçmiştir irade yoktur) gelecekte olabilecek olay sayısı sonsuzdur bilinmesi imkansızdır her olay sonraki olayları belirler gelecekteki olaylar henüz olmamış olaylara bağlıdır sebebi bile gerçekleşmemiş olay bilinemez Tanrı senin benim gibi bir beyne sahipse, o da bizim gibi zamanla, mekanla sınırlıysa, sadece bildiğimiz, yaşadığımız sınırlı kendi boyutumuzda var olabiliyorsa evet, Tanrı da bilemez, bizden ne farkı kalıyor ki zaten geriye? Ali ve torunu örneğinde Ali'nin öldürülüp öldürülmeyeceğini, Ali'nin kaç torunu olacağını zaten bilmiyoruz ki, bilmediğimiz bir olayın olası durumlarından biri olan öldürülmeseydi şu kadar torunu olacaktı kurgusu üzerine nasıl bir yorum yapabiliriz. Siz şimdi kalkıp birinin hayatına madem Tanrı her şeyi biliyor, ben birini öldürmezsem o yaşamaya devem edecek Tanrı böyle biliyor, ben bu oyunu bozacağım bilmediği bir şey yapacağım, birini öldüreceğim mantığıyla son verir misiniz? Bu düşünceyle kalkıp öldürdünüz, sizin öldüreceğinizi bilip bilmediğini nereden bileceğiz, bilemeyen biziz.Tanrı bilebilir mi bunu, Tanrı dediğimiz güç evreni, hayatı,bizi bütün kuralları, sınırları,olasılıkları belli kendi tarafından belirlenen bir düzen içinde var kılmışsa, kendi sisteminin bütün olasılıklarını, olası durumlarını düşünen,bilen, kurgulayan bir güçten bahsediyorsak onun geleceği bilmemesi gibi bir düşünce kendi mantığı içinde anlamsız olur. Determinizm'i, Lablace'nin şeytanını duymuşsunuzdur, biliyorsunuzdur ve determinist evren görüşünde Lablace'nin şeytanıyla sembol olarak ifade edilen, vurgulanan, savunulan şudur, evrendeki bütün olayları,sebepleri hesaplayabilen bir bilgisayar yapılsa geleceğin de hesaplanabileceğidir. Bizim gücümüz, aklımız bunu yapmak için yetersiz ama mantık olarak bir düşünce var ortada.Burada bahsedilen güç,bilgisayar yukarıda olası niteliklerini saydığım Tanrı olursa bu düşünce hiç de manttıksız ve yersiz değildir. Bu arada son yıllarda Kuantum Fiziğindeki gelişmeler bu bağlamda Heisenberg'in ortaya koyduğu ''Belirsizlik İlkesi'' olgusu evrendeki hareketliliğin sebeplerinin, çok da bizim algımızdan, düşüncemizden bağımsız olmadığını ortaya koymuştur ki, bizim için bilinemezciliği daha bir pekiştirmiştir bu da ayrı konu. Ayrıca Sicim Teorisi, M Teorisi, çoklu boyutlar gibi teoriler, çalışmalar zamanla, evrenle ilgili birçok algımızı değiştirecek, bildiğimiz her şeyi yeniden yorumlamıza sebep olacak türden. Ortada büyük, karmaşık bir sistem var, yani ortada bu sistemi kuran büyük bir güç var, bu güç her ne ise artık, Matrix gibi... Link to post Sitelerde Paylaş
Serdaar 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi tşk Serdaar tutarsızlıkta olan batakta olandır yalana inanarak düş görerek kendimi kandırmam inandığın her yalan yalancıyı ihya eder acı da olsa gerçeklerle yaşamayı seçtim Gerçeğin acı olması mümkün değildir.. Link to post Sitelerde Paylaş
Ferdi 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi basit bile olsa doğru doğrudur 2*2=4 tür bir problemi basit metodla çözebiliyorsak karmaşık çözümlere gerek yoktur çünkü sonuç değişmez ancak basit yöntemlerle çözemezsek karmaşık metodlara ihtiyaç vardır önce basit medotlar denenmeli belirsizlik ilkesini iyi biliyor musun! determinizm : sonsuza kadar sayabilen bilgisayar yapılsa bütün sayılar biterdi!! imkansız şarta bağlanmış yargılar doğrudur geleceği bilmek kim olursa olsun tanrı bile olsa olay olmadan önce bilmektir yoksa olduktan sonra ben biliyordum demek boştur bakalım tanrı geçmişi bilebilir mi ali 3 yaşındadır alinin dedesinin 6 kardeşi olduğunu tanrı bilsin bunu duyan günahkar ne yaparsa yapsın sonuç değişmez kısaca geçmişi bilmek imkanlıdır (tanrı geçmişi bilir demiyorum. imkanlıdır diyorum. bu tanrının yeteneğine kalmış) şimdi bir de tanrı geleceği bilebilir mi ona bakalım ali 3 yaşındadır alinin 15 torunu olacağını tanrı bilsin tanrının bu bilgeliğini duyan bir günahkar aliyi öldürünce alinin torunu torbası hepsi yok olur tanrının aliyi çocuklarını ve torunlarını yaşatma garantisi olabilir mi. hayır çünkü gelecek garanti edilemez bu durumda tanrı mecburen çuvallamış olur kısaca geleceği bilmek imkansızdır (imkansız olanı bilmek yetenekten bağımsızdır.) Link to post Sitelerde Paylaş
Serdaar 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Ferdi en emin şüphesiz bilgin nedir? Link to post Sitelerde Paylaş
Ferdi 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi tutarsız ise yalancıdır Link to post Sitelerde Paylaş
Serdaar 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi ne demek bu Link to post Sitelerde Paylaş
Ferdi 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi benim zirve kanunumdur yol açıcı dozerimdir devirdiği herşey çöptür Link to post Sitelerde Paylaş
Karmaşık 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi basit bile olsa doğru doğrudur 2*2=4 tür bir problemi basit metodla çözebiliyorsak karmaşık çözümlere gerek yoktur çünkü sonuç değişmez ancak basit yöntemlerle çözemezsek karmaşık metodlara ihtiyaç vardır önce basit medotlar denenmeli belirsizlik ilkesini iyi biliyor musun! determinizm : sonsuza kadar sayabilen bilgisayar yapılsa bütün sayılar biterdi!! imkansız şarta bağlanmış yargılar doğrudur geleceği bilmek kim olursa olsun tanrı bile olsa olay olmadan önce bilmektir yoksa olduktan sonra ben biliyordum demek boştur bakalım tanrı geçmişi bilebilir mi ali 3 yaşındadır alinin dedesinin 6 kardeşi olduğunu tanrı bilsin bunu duyan günahkar ne yaparsa yapsın sonuç değişmez kısaca geçmişi bilmek imkanlıdır (tanrı geçmişi bilir demiyorum. imkanlıdır diyorum. bu tanrının yeteneğine kalmış) şimdi bir de tanrı geleceği bilebilir mi ona bakalım ali 3 yaşındadır alinin 15 torunu olacağını tanrı bilsin tanrının bu bilgeliğini duyan bir günahkar aliyi öldürünce alinin torunu torbası hepsi yok olur tanrının aliyi çocuklarını ve torunlarını yaşatma garantisi olabilir mi. hayır çünkü gelecek garanti edilemez bu durumda tanrı mecburen çuvallamış olur kısaca geleceği bilmek imkansızdır (imkansız olanı bilmek yetenekten bağımsızdır.) Önermelerin ve önermelerine bağlı çıkarımların hatalı.Tanrı'nın geleceği bilme bilgeliğini duydun, hadi git birini öldür o halde, ıspatlamış olursun belki Tanrı'nın bilgeliğinin bilgelik olmadığını. Ali'nin geleceğini biliyor musun, Ali'nin gelecekte torunlarının olacağı kesin bilgi mi, bu bilgi kesinse, Tanrı'nın bunu bilmediğini bilmemizin de kesin olması lazım,bunu da bilmiyoruz. Ali'nin torunlarının olacağı,şimdi birinin onu öldüreceği durumda olmayacağı bunun da bizim açımızdan bilenemez oluşu, Tanrı için de mümkün olamayacağı önermesi sizin ön kabulünüz ve kimse de Ali'yi öldürmüyor bu arada. Siz Tanrı'nın neyi bilip bilemeyceğini, aklının, bilgisinin sınırlarını kendi bilginiz, önermeniz, zamanı bizim algılayışımız gerçekliği üzerinden değerlendiriyorsunuz. Gelecek garanti edilemez hangi değişmez, kesin ölçüye göre, bizim bilgisizlik ölçümüze göre. Geleceğin geleceği bilme ihtimali olan bir güç tarafından bilinemez olmasının imkansızlığını hangi olasılık hesabına göre yaptınız ki imkansız gibi kesinlik ifade eden bir terimi herhangi bir nesnel ölçüte dayandırmadan söyleyebiliyorsunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
Serdaar 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Tebrikler,çocuk akıllı kahraman olmuşsun... Büyüdüğün zaman belki görüşürüz.. Link to post Sitelerde Paylaş
Ferdi 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Karmaşık sen hangi tanrıdan söz ediyorsun deizmin tanrısı mı teizmin tanrısı mı teizmin tanrısı geleceği bilmek adına bi çuval çuvallamış zaten örnek ister misin ben ateistim varsayım olarak deizmin tanrısının bilemeyeceklerini yazıyorum bu son olsun Karmaşık! anlamıyorsan kalsın belirtmeden bilmek, bilmekse ben herşeyi biliyorum tanrı olmamış bir olayın bilgisini sunmak zorunda elimizde böyle bir bilgi olunca onu karınca bile bozabilir kısaca tanrı geleceği bildiğini söylediği an çuvallar söyleyemiyorsa bilmiyor demektir Link to post Sitelerde Paylaş
Karmaşık 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Karmaşık sen hangi tanrıdan söz ediyorsun deizmin tanrısı mı teizmin tanrısı mı teizmin tanrısı geleceği bilmek adına bi çuval çuvallamış zaten örnek ister misin ben ateistim varsayım olarak deizmin tanrısının bilemeyeceklerini yazıyorum bu son olsun Karmaşık! anlamıyorsan kalsın belirtmeden bilmek, bilmekse ben herşeyi biliyorum tanrı olmamış bir olayın bilgisini sunmak zorunda elimizde böyle bir bilgi olunca onu karınca bile bozabilir kısaca tanrı geleceği bildiğini söylediği an çuvallar söyleyemiyorsa bilmiyor demektir Tamam Ferdi, sen her şeyi biliyorsun, her şeyi bilen birine ne söylense komik olur şimdi. Link to post Sitelerde Paylaş
doctor 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Hep aynı kısır döngü.Maddeden başka birşeyi algılayamayan dar bir görüşe ne cevap verilebilir ki. +1 Link to post Sitelerde Paylaş
doctor 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Önermelerin ve önermelerine bağlı çıkarımların hatalı.Tanrı'nın geleceği bilme bilgeliğini duydun, hadi git birini öldür o halde, ıspatlamış olursun belki Tanrı'nın bilgeliğinin bilgelik olmadığını. Ali'nin geleceğini biliyor musun, Ali'nin gelecekte torunlarının olacağı kesin bilgi mi, bu bilgi kesinse, Tanrı'nın bunu bilmediğini bilmemizin de kesin olması lazım,bunu da bilmiyoruz. Ali'nin torunlarının olacağı,şimdi birinin onu öldüreceği durumda olmayacağı bunun da bizim açımızdan bilenemez oluşu, Tanrı için de mümkün olamayacağı önermesi sizin ön kabulünüz ve kimse de Ali'yi öldürmüyor bu arada. Siz Tanrı'nın neyi bilip bilemeyceğini, aklının, bilgisinin sınırlarını kendi bilginiz, önermeniz, zamanı bizim algılayışımız gerçekliği üzerinden değerlendiriyorsunuz. Gelecek garanti edilemez hangi değişmez, kesin ölçüye göre, bizim bilgisizlik ölçümüze göre. Geleceğin geleceği bilme ihtimali olan bir güç tarafından bilinemez olmasının imkansızlığını hangi olasılık hesabına göre yaptınız ki imkansız gibi kesinlik ifade eden bir terimi herhangi bir nesnel ölçüte dayandırmadan söyleyebiliyorsunuz? +1 Link to post Sitelerde Paylaş
Ferdi 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi yahu siz kim oluyorsunuz da tanrın bütün mükemmel vasıflarını anlayabiliyorsunuz belki tanrınız bilmek istememiştir bu olamaz mı siz neden illa bileceksin diye tanrınızı zorluyorsunuz şöyle deseniz neyse: tanrı vardır ama biz hiçbişeyini nesini bilmeyiz!! siz herşeyini bileceksiniz eleştirenler tutarsızlıklarını sergileyenler ise zır cahil öyle mi tanrıya tapanlar aslında yalancıya tapanlardır yahu yapmayın etmeyin yalancıya tapmayın diyoruz anlayan yok tapın o zaman ibadetten nasıl fırsat buldunuz da burada lak lak yapıyorsunuz imam namaz kılınca hem maaş alıyor hem farzı yerine getiriyor kul ahmet ise namaz kılınca sadece farzı yerine getiriyor imam imam olmasaydı namaz kılar mıydı bi tutarsızlık var mı yok mu Link to post Sitelerde Paylaş
Serdaar 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi Yok...tutarsızlık evrende yok.. herşey tıkır tıkır Ama sen tokur tokur... Link to post Sitelerde Paylaş
doctor 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi yahu siz kim oluyorsunuz da tanrın bütün mükemmel vasıflarını anlayabiliyorsunuz Madde değilse eksiktir diyen sensın... Sen kim oluyorsunda bu kadar net konusabılıyorsun? Biz varlıgı hakkında bir cok deılılın var oldugunu söyluyoruz ama mahıyet sorgulaması yapmak ıcın yeterli algı düzeyimizin bulunmadıgını belirtiyoruz... Var oldugundan bu konu hakkında düşünmenin de yersiz oldugunu biliyoruz.... Link to post Sitelerde Paylaş
poiuz 0 Aralık 14, 2012 gönderildi Raporla Share Aralık 14, 2012 gönderildi O dönem, bir kisi oruc tutar, iftar zamani orucunu bozmadan uyursa öbür gece aksama kadar orucunu devam tutmak zorundaydi. Adam iftarda uyuya kalir ve gece uyaninca dayanamaz karisiyla cinsel iliskide bulunur. Öbür gün gider durumu Muhammede bildirir. Rastlanti degilmi, o gün Ömer ve bir kac kisinin daha basina gelmistir bu olay. Dayanamayip karilariyla yasak cinsel iliskide bulunmuslardir. Bu olaylarin üzerine bu ayet gelir: BAKARA - 187 Oruç gecesi kadınlarınıza yaklaşmanız, size helâl kılındı. Onlar, sizin için bir örtü, siz de onlar için bir örtü durumundasınız. Allah, nefsinize güvenemeyeceğinizi bildiği için müracaatınızı kabul buyurdu ve sizi bağışladı. Şimdi onlara yaklaşın ve Allah'ın sizler için yazdığını isteyin. Ta fecrin beyaz ipliği siyah iplikden size seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun. Bununla beraber siz mescitlerde îtikaf halinde iken onlara yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, sakın onlara yaklaşmayın. Allah, âyetlerini insanlara böyle açıklıyor ki sakınıp korunsunlar. Tanri önce bir sey yapiyor, hüküm koyuyor sonra gelismeye göre görüsünü-hükmünü degistiriyor! Demekki olacaklari önceden bilmiyor!!! Zaten gelecek biliniyor olsa, müslümanlarin "imtahan teorisi" gecersizlesiyor. Sonuc belliyse, biliniyorsa o zaman bu dünya bir imtahan olamaz. Benim 10 sene sonra bir adami öldürecegim yaziliysa ve ben bu yüzden cehennemde yanacaksam, o zaman benim rolüm burda ne? Olacaklar yazili, ben degistiremiyorum ama bu yüzden cezalindiralacagim! Biraz sacma oldu!!! Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts