Jump to content

cenne ve ge hinnom


Recommended Posts

"Cehennem" kelimesi acaba nerden geliyor?

Allah Kainati yaratti, sonra Insani yaratmaya karar verdi, ve onu test edip sonra ceza ve odul vermek uzere Cennet ve Cehennem yaratti, veya Kiyametten sonra yaratacak vs.

Acaba Cennet ve Cehennem'in isimlerini kendi mi verdi? Ta ezelden?

Bu kelimeler Arapca mi?

Ben actim baktim Tevrat'a ve gordum ki orda su iki kelime mevcut:

1) Genne: Bahce anlamina geliyor

2) Ge Hinnom: Hinnom'un vadisi/deresi manasina geliyor.

Daha da arastirdim ve gordum ki Yerusalim/Kudus'un hemen disinda Hinnom Vadisi denen yer var ve eski zamanlarda burasi sehrin copunun atildigi, suclularin idam edildikten sonra cesetlerinin atildigi, ve kokuyu defetmek icin surekli atesin yakildigi bir yer oldugunu, ve bunun Tevrat'ta ozellikle burda cocuklarini ateste kurban edenleri kinarken bahsinin gectigini gordum.

Ayrica farkettigim iki sey de su oldu. "Genne" bahce demekken "Naiym" de hos manasina gelmekte Ibranice'de. Ve Tekvin'in basinda Adem'le Havva'nin bulunduklari daha sonra kovulduklari yerin adinin ise "Aden" bahcesi oldugunu goruyoruz.

Simdi bu cok ilginc cunku Kurani Kermi'de sadece cennet degil bazen su isimler gecmekte:

1) Naiym cennetleri

2) Adn cennetleri

Simdi bunun neden olabilecegine dair bir spekulasyon yapmak gerekirse soyle bir aciklama onerilebilir: Hz.Muhammet etraftaki Yahudilerden ve Hristiyanlardan bu Naiym Genne ve Adn Genne'sini duydu ve bunlarin cennet turleri olduguna karar verdi.

Arkadaslar sorabilir, bu Genne niye Arapca'da Cennet olsun. Ben de onlara derim ki, biz Cennet diyoruz ama aslinda bu kelime Arapca'da ek almazsa Cenneh olarak telafuz edilir, sadece ek alirken mesela Cennet'i Naiym derken 'h' 't' olur. Ikinci olarak ise G'nin C olmasi normal, cunku Arapca'da G harfi yok, ve zaten melegin ismi olan Gabriel'de Cebrail olarak Arapca'ya gene Ibranice'den gecmistir, demekki bu oluyor.

Ve Cehennem'de ayni sekilde Gehinnom'dan gecmis oldugu bariz bir sekilde ortada.

Web'de yaptigim bir arastirmada bazi kardesler usenmeden Israil'e gidip bu Hinnom Vadisinin fotograflarini cektiklerini ve Web'de sergilediklerini gordum. Cok ilginc lutfen siz de bakiniz, gordugunuz gibi agaclar felan var ve hos bir yere benziyor.

http://what-the-hell-is-hell.com/HellPhotos/

Simdi biz ateistler oldukten sonra buraya mi gidiyoruz?

alıntıdır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tespitleriniz tamamıyla doğru. Bu konuda daha önce açılmış bir başlıkta cehennem inancının aslında nereden geldiği ile ilgili önemli bilgiler verilmişti.

Burada sürekli bir ateş yanardı ve çöpler, leşler hastalık yaymasın diye bu vadiye atılırdı. Buraya atılan şey sonsuza dek yokolurdu.

M.S. 3.yüzyıldan sonra hristiyanlar putperest inançları kendi dinlerine soktular ve yanarak acı çekilen yer olarak inanılan putperest cehennem inancı ile bu yeri bağdaştırdılar.

Aslında kutsal Eski Ahit ve Yeni Ahite göre Adem yeryüzünde Aden bahçesine (cennete) konuldu. Sonra ordan kovuldu.

Baktığınızda cennet ve cehennem yeryüzündedir. Başka bir alemde filan değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adının ne önemi var ki. İşlevi önemli ha cehennem demişler, ha cunemmen. Hangi dilde ne dendiğinin ne önemi var. Buna niye takılıyonuz akıl fukaraları, orada neler yapacaklar onu düşünün.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adının ne önemi var ki. İşlevi önemli ha cehennem demişler, ha cunemmen. Hangi dilde ne dendiğinin ne önemi var. Buna niye takılıyonuz akıl fukaraları, orada neler yapacaklar onu düşünün.

Sen sık sık düşünüyorsun herhalde. İnsanları yanarken hayal etmek sana nasıl bir zevk veriyor? Anlat insanlara.

Link to post
Sitelerde Paylaş

insanlık tarihi bugünki bilincimizi oluşturan hikayelerle doludur. Her ne kadar birbirimizi sevmeyip araya sınırlar koysak da hepimiz bu ortak bilincin bir parçasını yaratmışızdır. Bize çok uzak ve ilgisiz görünen şeyler bile çoğu zaman yaşamımızın bir öğesine anlam katmada bize yardımcı olmuştur. Ancak bize ideiolojik olarak okullarda öğretilen düşmanlık tarihi ve savaşlar tarihi bu ortak bilinci reddedip kör ve sakat bir yaklaşım edinmemize neden oluyor.

İnsanlık bir bütündür ama biz ısrarla kendi milliyetimizi yüceltip araya sınırlar koyup yumurtadan çıktığımızı sanıyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Merak etmeyin yaw, nasılsa cehennemin dibini boylayacaksınız. Zaman meselesi sadece, cehennem odunları sizi. Orada sorarsınız zebanilere cehennemin adının nereden geldiğini. Onlarda anlatırlar size neyin ne olduğunu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Merak etmeyin yaw, nasılsa cehennemin dibini boylayacaksınız. Zaman meselesi sadece, cehennem odunları sizi. Orada sorarsınız zebanilere cehennemin adının nereden geldiğini. Onlarda anlatırlar size neyin ne olduğunu.

Kendini bu umutla aldatıyorsun. Aslında cehennem diye birşey olmadığını, tüm bu inançların mitolojik safsatalardan ibaret olduğunu biraz araştırsan öğrenebilirsin

Ha ben odunum, ölene kadar da odun kalmak istiyorum diyorsan o başka tabi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Oncelikle Cenneti epistemoloji/kaynak degerlendirmesi bilimi ile arastiralim.

- Arapca "canna" ͭ" جنّة [ "cnn" ismi-i merre arabic transciption] kutsal kitaplarda adı geçen bahçe.

-Aramice/Suryanice "gannā/ganntā" גנא/גנתא" bahçe.

-Aramice/Keldanice gnn גננ koruma, kapatma, etrafını çevirme (= Akad ganānu korumak, etrafını çevirmek )cin

Karş. Yunanca " parádeisos" (kutsal kitapta 'incil' de anılan cennet) <EFa pairidaeza (etrafı çevrili yer, bahçe).

-Sumer Akadcasi "gannu" (bahçe) Aramiceden alıntıdır.

---------------------------------------------------

Sonra Cehennemi epistemoloji/kaynak degerlendirmesi bilimi ile arastiralim.

-Arapca -cahannam "جهنّم" Kuran'a göre kıyamette günahkârların gideceği yer, cehennem

-İbranice/Hebrew "gē hinnōm" ג הנם "Gözyaşı Vadisi" Kudüs yakınında bir yerin adi,

Turkce Okunus bicimi " Jé Hinnom" Ibranice "gē" - "Gimmél" okunusu "Jimmel" diye okunmaktadir.

( ג' ) Gimmel/Jimmel

- İbranice/Hebrew "hinnōm" הנם/הנום "gözyaşı, ağıt," anlamlarinda kullanilir.

- Hinnom vadisinde kurulan Moloh/Malakh tapınağı MÖ 8. yy'da kral Hosea tarafından yıkıldıktan sonra burası lanetli sayılmış ve Kudüs kentinin çöplüğü olarak kullanılmıştı.

- Nöldeke NB 47 sözcüğün Kuran'da kullanılan biçiminin Eth gähännam biçiminden alıntı olduğunu savunur. ( Thedoor Noldeke 'Kuran tarihi' adli kitabindan)

are001.jpg

---------------------------------------

']12 inci yüzyılın sonu ile 13 ncü yüzyıl, Süryani yazarlar arasında yenilenmiş bir edebi hareket dalgası

Suryanice / Sumer Akadcasi ile sentezlenmis ilk dilimiz olan "Aramice" dilinde yazilan kitap,

Aden Bahçesi ( Fardayso di-Aden ) adını taşıyan müthiş çalışmasıyla tanınan "Bar Nsibisli Adyeşu "

Fardayso Aden” - Arapcasi " Firdevs Cenneti veya Adn Cennetleri"

yaniCennet Bahçesiadını taşıyan bir kaynak. Yıllar içinde kopyalanarak günümüze ulaşmış. kitapta harfler üzerinden gidilmiş ve "harflerin hayata dusen isiklari" ile tasavvurlar ve Kabalistik / Manevi dunyalarin durumu analizler ve edinimler ile edebilestirilmis ve kimi zamanda semboller ile algilamayi kolaylastirmak icin "alegori" ye basvurulmustur.

12 inci yüzyılın sonu ile 13 ncü yüzyıl, Süryani yazarlar arasında yenilenmiş bir edebi hareket dalgasına tanık olur. Ve bu, kimi zaman Batı Latin dünyasının 12 nci yüzyılda benzer bir şekilde yeniden canlanması gibi bir "rönesans" olarak tanımlanmıştır. Bu dönemde şiir yeniden yaşam bulur ve sık sık yeni özellikler ve teknikler ortaya konur. Bu değişiklerden dikkate değer olanı kafiye nin benimsenmesidir.

Bu tür şiirin en büyük uygulayıcısı Aden Bahçesi (Fardayso di-Aden) adını taşıyan müthiş çalışmasıyla tanınan Nsibisli Adyeşu dur.Bu döneme ait çok az yazarın eseri yayınlanmıştır ama el yazmalarındaki çok sayıda çalışmanın varlığı gösteriyor ki, hâlâ uygun bir şekilde araştırılması gereken büyük ölçekli bir Süryani edebiyatı vardır. Bazı belli yazarlar yaratıcı Süryani edebiyatının momentumunu korumada açıkça önemli bir rol oynamışlardır. Bunlar, 15 inci yüzyıldan Basibrono lu (Tur Abdin) Eşayo, 16 ncı yüzyılda Patrik Nuh, Tur Abdinli Şemun ve 18 nci yüzyilda Keldani patriği II. Josef gibi adamlardı.

Hazirlayan: Zion Rodin

Kaynaklarim

-nisanyansozluk

-suryani kaynaklari

-ibranice web siteleri

tarihinde Zion tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Oncelikle Cenneti epistemoloji/kaynak degerlendirmesi bilimi ile arastiralim.

- Arapca "canna" ͭ" جنّة [ "cnn" ismi-i merre arabic transciption] kutsal kitaplarda adı geçen bahçe.

-Aramice/Suryanice "gannā/ganntā" גנא/גנתא" bahçe.

-Aramice/Keldanice gnn גננ koruma, kapatma, etrafını çevirme (= Akad ganānu korumak, etrafını çevirmek )cin

Karş. Yunanca " parádeisos" (kutsal kitapta 'incil' de anılan cennet) <EFa pairidaeza (etrafı çevrili yer, bahçe).

-Sumer Akadcasi "gannu" (bahçe) Aramiceden alıntıdır.

---------------------------------------------------

Sonra Cehennemi epistemoloji/kaynak degerlendirmesi bilimi ile arastiralim.

-Arapca -cahannam "جهنّم" Kuran'a göre kıyamette günahkârların gideceği yer, cehennem

-İbranice/Hebrew "gē hinnōm" ג הנם "Gözyaşı Vadisi" Kudüs yakınında bir yerin adi,

Turkce Okunus bicimi " Jé Hinnom" Ibranice "gē" - "Gimmél" okunusu "Jimmel" diye okunmaktadir.

( ג' ) Gimmel/Jimmel

- İbranice/Hebrew "hinnōm" הנם/הנום "gözyaşı, ağıt," anlamlarinda kullanilir.

- Hinnom vadisinde kurulan Moloh/Malakh tapınağı MÖ 8. yy'da kral Hosea tarafından yıkıldıktan sonra burası lanetli sayılmış ve Kudüs kentinin çöplüğü olarak kullanılmıştı.

- Nöldeke NB 47 sözcüğün Kuran'da kullanılan biçiminin Eth gähännam biçiminden alıntı olduğunu savunur. ( Thedoor Noldeke 'Kuran tarihi' adli kitabindan)

are001.jpg

---------------------------------------

']12 inci yüzyılın sonu ile 13 ncü yüzyıl, Süryani yazarlar arasında yenilenmiş bir edebi hareket dalgası

Suryanice / Sumer Akadcasi ile sentezlenmis ilk dilimiz olan "Aramice" dilinde yazilan kitap,

Aden Bahçesi ( Fardayso di-Aden ) adını taşıyan müthiş çalışmasıyla tanınan "Bar Nsibisli Adyeşu "

Fardayso Aden” - Arapcasi " Firdevs Cenneti veya Adn Cennetleri"

yaniCennet Bahçesiadını taşıyan bir kaynak. Yıllar içinde kopyalanarak günümüze ulaşmış. kitapta harfler üzerinden gidilmiş ve "harflerin hayata dusen isiklari" ile tasavvurlar ve Kabalistik / Manevi dunyalarin durumu analizler ve edinimler ile edebilestirilmis ve kimi zamanda semboller ile algilamayi kolaylastirmak icin "alegori" ye basvurulmustur.

12 inci yüzyılın sonu ile 13 ncü yüzyıl, Süryani yazarlar arasında yenilenmiş bir edebi hareket dalgasına tanık olur. Ve bu, kimi zaman Batı Latin dünyasının 12 nci yüzyılda benzer bir şekilde yeniden canlanması gibi bir "rönesans" olarak tanımlanmıştır. Bu dönemde şiir yeniden yaşam bulur ve sık sık yeni özellikler ve teknikler ortaya konur. Bu değişiklerden dikkate değer olanı kafiye nin benimsenmesidir.

Bu tür şiirin en büyük uygulayıcısı Aden Bahçesi (Fardayso di-Aden) adını taşıyan müthiş çalışmasıyla tanınan Nsibisli Adyeşu dur.Bu döneme ait çok az yazarın eseri yayınlanmıştır ama el yazmalarındaki çok sayıda çalışmanın varlığı gösteriyor ki, hâlâ uygun bir şekilde araştırılması gereken büyük ölçekli bir Süryani edebiyatı vardır. Bazı belli yazarlar yaratıcı Süryani edebiyatının momentumunu korumada açıkça önemli bir rol oynamışlardır. Bunlar, 15 inci yüzyıldan Basibrono lu (Tur Abdin) Eşayo, 16 ncı yüzyılda Patrik Nuh, Tur Abdinli Şemun ve 18 nci yüzyilda Keldani patriği II. Josef gibi adamlardı.

Hazirlayan: Zion Rodin

Kaynaklarim

-nisanyansozluk

-suryani kaynaklari

-ibranice web siteleri

Teşekkürler bu güzel araştırma için... Konunun gidişatı açısından önemli .

tarihinde BrainDamage tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Merak etmeyin yaw, nasılsa cehennemin dibini boylayacaksınız. Zaman meselesi sadece, cehennem odunları sizi. Orada sorarsınız zebanilere cehennemin adının nereden geldiğini. Onlarda anlatırlar size neyin ne olduğunu.

Sadece aptalca inanmış olduğun için kendini cennete gidecek sanmak, sadece gerçeği aradığı ve ön yargıları kabul etmeyenlere kötü deyip cehennemlik sanmak ancak senin gibi cehaletin dibini boylamışlara özgüdür. Sadece sorguladığı için bir insana kötü demek ve cehennemle itham etmek yeryüzünde bir tür tanrılık taslamak değil midir? Kim, ne zaman, ne şekilde cennet ve cehennem arasına bu kadar keskin bir çizgi koydu? Kim tüm bu olanları düzenleyip ilahi diye yutturmaya başladı çok merak ediyorum. Daha neler var dinde. Hepsini biliyorum ve sadece gülüyorum. İnsanları inanmadığı için cehennemle itham edebileceğini sanan insanlara gülüyorum. İnsanları yaptıkları kötülüklerden dolayı değil sadece inanmadığı için itham etmek her şeyin amacından ne kadar saptırıldığını ispatlıyor.

İnanmak amaç değildir. Herşeyin sonunda bilmek öenmli olandır. Bilebildiğimiz kadar bilmek. Ön yargıları tümüyle silip atmaktır amaç. Tanrının yeryüzünde bir düzen kurarken temel amacı inanmak olarak görmediğini biliyorum. Çünkü var olan her şey bilinmek istiyor. Biz de bilinmek istiyoruz. Bu yüzden kendimizi hep düşlediğimiz bir cennete layık görmüşüzdür. Buna giden en kısa yol da inanmak. Bu gerçek değildir. Sadece kendi yarattığımız bir tutkudan ibarettir. Kötülük ve iyilik arasındaki sınır inanç değildir. İnanç safsatadır. İnanmak sadakat değildir. Aptallıktır. İnanmamak da kötülüğe bahane değil bilmeye istekli olmaktır. Bunu zaten kötü olmak isteyenlerin inancı yedekte tuttukları bir günah çıkarma aracı olarak görmelerinden anlıyoruz. Dua edip af dileyeceğiniz bir efendiniz yoksa günahlarınızın bedelini kötülük yaptığınız insanlara ödemek asla istemediğinizdendir. Buna sona saklama denir. Her şey bittikten sonra sizi bağışlayacak bir tanrı bulmak isteriz. Zaten inançlarınıza göre de o sizi inandığınız için ne kadar cehenneme atsa da en sonunda affedip cennete koyacaktır. Bazı dinlerde buna da gerek yok. Tanrı sizi hiçbir şekilde cezalandırmaz. Çünkü siz hep onun dediklerini yapmışsınızdır. Sorumluluk tanrıya aittir. Aslında inançlı olmanın kötülüğün kaynağı ve yaratıcısı olduğu açıktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 years later...
  • 2 weeks later...
On 22.12.2012 at 09:48, tevhid yazdı:

Merak etmeyin yaw, nasılsa cehennemin dibini boylayacaksınız. Zaman meselesi sadece, cehennem odunları sizi. Orada sorarsınız zebanilere cehennemin adının nereden geldiğini. Onlarda anlatırlar size neyin ne olduğunu

Senin pedofil arap takımına anlat bu dediklerini, varsa bi cehennem eğer, tatmışlardır zebanilerin tadını... İlkel varlık seni....

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...