Jump to content

İnsan mükemmel bir varlık mıdır


Recommended Posts

  • 10 months later...
  • İleti 262
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

İnsan denilen varlık.Araştırmadan,sorgulamadan topluca bir dine geçer.O dini kuşaktan kuşağa aktarır,kendinden sonraki kuşakları dinine inanmaya programlar,inanç ve öğretilerinin tutsağı eder.Sonra tanrı özgür irade vermiş,din konusunda seçim senin diyip,akıl verir birde,dinini özgür iradesiyle kendi seçmemişken,atalarının dinine inanmaya programlanmışken.Kendisi de atalarının dinine inanmaya programlanmıştır,ama ataları tarafından başka dinlere inanmaya programlanmışlara akılsızlar diyip,nefret kusar.İnsan dediğin varlık insan yaratır,var eder,ama bu yaratımı uyduruk tanrısına mal edip,bu insanı tanrı sınamak için yarattı der.İnsanların çoğunu cehennem için yarattım diyen uyduruk bir tanrı profilinin yalaka ve yancılığını yapar.İstekleri dışında insanlar yaratmayı yüceltir,ama bir insan kendi isteğiyle yaşamına son verdiği zaman onu yerer ve tanrının verdiği canı tanrı alır diyerek bu kişiyi işkence etsin diye uyduruk tanrısına sunar,sanki o insanı kendi isteği dışında yaratan kendileri değilmiş gibi.Böyle mantıksız mantıksız konuşan,bilişsel uyumsuzluk yaşayıp saçmalayan,uydurduğu yalanları gerçek sanan,gerçeklerden,doğrulardan kopuk,farkındalık yaratamayan bilinçsiz bir varlık nasıl mükemmel olabilir.Atalarının dinine inanmaya programlanmış birinin,atalarının dinine inanmaya programlanmış başka birisine,atalarının yolundan niye gidiyorsun akılsız demesi zihinsel bir kusurdur,örneğin.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 03.01.2013 at 16:11, sağduyu yazdı:

Serdar kendi kafasına göre takılıyor, değme takılsın.

Allah  mükemmel diyor  o  yüzden  insan  mükemmel  değil  diyorlar  sadece  Allah  mükemmel  olabilirmiş  ama  insanda  Tanrısal  bir  mükemmellik  beklenmiyor  sadece  canlı  bazında  melukemmelik bekleniyor. Bunu  deyince  kusurlar  bile  yararlidir  insanın  muhtaç  olduğunu  falan  hisssettirir  rabbine  yaklaştirir  diyorlar.Allah  değil  mi  istediğini  yapar  diyorlar  ama   mülk  sahibinin  yaptığını  değil  yaptığı  şeyin  ahlakiligini  tartışıyoruz. Ahlak  kuralları  Tanrıyı  bağlamaz  derseler; Ahlak  kurallarına bağlı  olmayan  bir  Tanrı  neden  sözünde  durmak  zorunda  olsun  gibi  bir  soru  sorabiliriz  sanırım sağduyu ne dersin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
28 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Allah  mükemmel diyor  o  yüzden  insan  mükemmel  değil  diyorlar  sadece  Allah  mükemmel  olabilirmiş  ama  insanda  Tanrısal  bir  mükemmellik  beklenmiyor  sadece  canlı  bazında  melukemmelik bekleniyor. Bunu  deyince  kusurlar  bile  yararlidir  insanın  muhtaç  olduğunu  falan  hisssettirir  rabbine  yaklaştirir  diyorlar.Allah  değil  mi  istediğini  yapar  diyorlar  ama   mülk  sahibinin  yaptığını  değil  yaptığı  şeyin  ahlakiligini  tartışıyoruz. Ahlak  kuralları  Tanrıyı  bağlamaz  derseler; Ahlak  kurallarına bağlı  olmayan  bir  Tanrı  neden  sözünde  durmak  zorunda  olsun  gibi  bir  soru  sorabiliriz  sanırım sağduyu ne dersin?

 

Evet, sorabiliriz. Hadi soralım, bakalım ne cevap gelecek.

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, sağduyu yazdı:

 

Evet, sorabiliriz. Hadi soralım, bakalım ne cevap gelecek.

 

 

sıkışınca  mülk  sahibi  istediği  gibi  tasarruf  eder  diyorlar; fabrika  sahibi  bir  anda  bütün  işçilerini  işten  çıkarsa  mulkunde  istediği  gibi  tasarruf  etmiş  olur  ama  ahlaklı  mı  yaptığı  diyebiliriz  meselâ...

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

sıkışınca  mülk  sahibi  istediği  gibi  tasarruf  eder  diyorlar; fabrika  sahibi  bir  anda  bütün  işçilerini  işten  çıkarsa  mulkunde  istediği  gibi  tasarruf  etmiş  olur  ama  ahlaklı  mı  yaptığı  diyebiliriz  meselâ...

 

Çok doğru, mesela Allah Kuran'daki tüm şartları yerine getirmiş bir insanı ben karar değiştirdim, seni cennete almak istemiyorum, canım biraz da müslüman yakmak istedi deyip cehenneme atabilir mi? Bunu yaparsa bu kişi hakkını nasıl arayacak, nereye baş vuracak, derdini hangi makama anlatacak?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Çok doğru, mesela Allah Kuran'daki tüm şartları yerine getirmiş bir insanı ben karar değiştirdim, seni cennete almak istemiyorum, canım biraz da müslüman yakmak istedi deyip cehenneme atabilir mi? Bunu yaparsa bu kişi hakkını nasıl arayacak, nereye baş vuracak, derdini hangi makama anlatacak?

buna  Allah  vaadinden  dönmez  ayetleriyle  desteklerler  fakat  ortada  insana  şeytana  meleğe  dair  bir  iz  kalmazsa  kim  hesap  soracak  ki ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi, akılsızşuursuzatom yazdı:

buna  Allah  vaadinden  dönmez  ayetleriyle  desteklerler  fakat  ortada  insana  şeytana  meleğe  dair  bir  iz  kalmazsa  kim  hesap  soracak  ki ?

tabi  burada  kitaptaki  Tanrı  mutlak  adaletli  olmasını da  yabana  atmamak  gerek  sadece  mutlak  kudretli değil  aynı zamanda  mutlak  adaletli  kısacası  insanı anlatıyor  kitap  Tanrı  insandir  diyor 

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 minute ago, akılsızşuursuzatom said:

buna  Allah  vaadinden  dönmez  ayetleriyle  desteklerler  fakat  ortada  insana  şeytana  meleğe  dair  bir  iz  kalmazsa  kim  hesap  soracak  ki ?

 

Peki bunu demek Allah'ı sınırlamak olur, belirli bir kalıplara hapsetmek olur. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

tabi  burada  kitaptaki  Tanrı  mutlak  adaletli  olmasını da  yabana  atmamak  gerek  sadece  mutlak  kudretli değil  aynı zamanda  mutlak  adaletli  kısacası  insanı anlatıyor  kitap  Tanrı  insandir  diyor 

 

Bu ikisi nasıl bir arada olacak? Adalet sınırlamayı getirir, bazı kurallara bağlı kalmayı getirir. Bir tanrının davranışlarını, hareket alanını sınırlamak mutlak kudretle çelişmez mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, sağduyu yazdı:

 

Bu ikisi nasıl bir arada olacak? Adalet sınırlamayı getirir, bazı kurallara bağlı kalmayı getirir. Bir tanrının davranışlarını, hareket alanını sınırlamak mutlak kudretle çelişmez mi?

mutlak kudret  açısından  düşünürsek  Allah'ın  aslında  yapamayacağı  çok  şey  olmuş  oluyor  zaten  aslında  komik  ki  ateistler  Tanrıyı  teistlerden  daha  kudretli  görürler. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

mutlak kudret  açısından  düşünürsek  Allah'ın  aslında  yapamayacağı  çok  şey  olmuş  oluyor  zaten  aslında  komik  ki  ateistler  Tanrıyı  teistlerden  daha  kudretli  görürler. 

 

Ateistler dinlerin iddialarındaki çelişkileri görürler, paradoksları görürler, çıkmazları görürler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
50 dakika önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

buna  Allah  vaadinden  dönmez  ayetleriyle  desteklerler  fakat  ortada  insana  şeytana  meleğe  dair  bir  iz  kalmazsa  kim  hesap  soracak  ki ?

Allah kaldıramayacağı taşı yaratır mı diye sordugumuzda burun kıvırıp saçma sapan dersiniz ama bağımsız bir tanrının kendisine söz vererek kısıtlama saçmalığına bir laf etmezsiniz. Hani bu varlık istediğini yapardı cennete gideni de kebap yapma serbestliği yok mu bunun şimdi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
10 dakika önce, Side Effect yazdı:

Allah kaldıramayacağı taşı yaratır mı diye sordugumuzda burun kıvırıp saçma sapan dersiniz ama bağımsız bir tanrının kendisine söz vererek kısıtlama saçmalığına bir laf etmezsiniz. Hani bu varlık istediğini yapardı cennete gideni de kebap yapma serbestliği yok mu bunun şimdi ?

üstte  yazdıklarımı  okumadan  önyargılı  olmayın  lütfen  

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...

Evrendeki kusursuzluk kendi şart ve hedeflerine göredir

 
32:7 O yarattığı her şeyi mükemmel hale soktu. İnsanın yaratılışına balçıktan başladı.


51:7 Mükemmel çizilmiş yörüngelere sahip göğe and olsun ki

7:190 Onlara kusursuz bir çocuk verince, O'nun kendilerine verdiği bu hediyeyle ilgili olarak O'na ortaklar koşmaya başladılar. ALLAH onların ortak koştukları her şeyden çok yücedir.

************************************************************ ****

Allah'ın yarattıklarındaki kusursuzluk, yani kusursuz tasarım, o yaratılanların yaratılış nedeni ve şartları doğrultusundadır.

Bizim dünyamız ve evrenimiz

1-İmtihan dünyası hedefine yöneliktir.

2-Cennet ile cehennemin karışımı karma bir hayat

3-Sonunda mutlaka canlılarının ve hatta evrenin kendisinin öleceği sonlu bir hayat içerir.

İşte bu evrendeki kusursuzluktan kasıt, bu 3 maddeye uygun-hizmet eden olma açısından mükemmelliktir.

Yani kişinin imtihan edilebileceği ortama hizmet, kişinin gerektiğinde yeryüzünde hazzı veya ızdırabı yaşayabileceği ortamı oluşturmaya hizmet ve belli bir süre yaşadıktan sonra son bulmaya hizmet etme açısından kusursuz bir şekilde tasarlanıp yaratılmıştır.

Çünkü bu dünyanın-evrenin-yaşamın hedefleri bunlardır. Bu evren yaratılış amacı ve şartlarına hizmet açısından gerçekten de "kusursuzdur".

Ama buna karşılık ahiret evreninin yaratılış amacı ve şartları farklı olduğundan, ahiret evrenindeki kusursuzluk da bambaşkadır. Bu sefer "ölümsüz-ebedi olma",sürekli hücrelerin yenilenmesi ve yaşlanmama gibi özellikler, o ahiret dünyasının şartlarında ve hedeflerinde kusursuzluktur. Çünkü yaratılış gayesi bunları içermektedir ve "mükemmel" bir şekilde bu hedefe hizmet edecek şekilde tasarlanmışlardır.

Selam ve sevgiler.
 
Emre_1974tr
Link to post
Sitelerde Paylaş
7 hours ago, Emre Karaköse said:

Evrendeki kusursuzluk kendi şart ve hedeflerine göredir

....

 

Her evrenin amacını  o evrenin kendisini referans alarak, yani tersinden okuyarak belirlersen, mükemmel çıkmayacak hiçbir evren olmaz zaten..

Ne olsa tanrı diyebilirsin hani. Buna da olsa olsa "şartlanmışlık" denir. Akıl yürütme falan değil.

 

Evren mükemmel mi? Açıkça değil. Bunu sizler de itiraf ediyorsunuz artık.

Bu durumda tanrı zorunlu çıkarım olmaktan çıkıp, sadece göreli bir opsiyon haline geliyor.

Ki kadiri mutlak olunca göreli opsiyonluğu bile tartışılır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, teflon yazdı:

 

Her evrenin amacını  o evrenin kendisini referans alarak, yani tersinden okuyarak belirlersen, mükemmel çıkmayacak hiçbir evren olmaz zaten..

Ne olsa tanrı diyebilirsin hani. Buna da olsa olsa "şartlanmışlık" denir. Akıl yürütme falan değil.

 

Evren mükemmel mi? Açıkça değil. Bunu sizler de itiraf ediyorsunuz artık.

Bu durumda tanrı zorunlu çıkarım olmaktan çıkıp, sadece göreli bir opsiyon haline geliyor.

Ki kadiri mutlak olunca göreli opsiyonluğu bile tartışılır.

dediğiniz  doğru  imtihan  argümanı da  çürük  olduğu  için  mükemmel  olmuyor  zaten  yazısında  itiraf  var  arkadaşın 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...