kavak 0 Temmuz 3, 2020 gönderildi Raporla Share Temmuz 3, 2020 gönderildi (düzenlendi) Bir saat önce, Yeni Üye yazdı: İnsanı tanımak ve bilmek istiyorsanız kutsal kitaplara kulak tıkayamazsınız. Kendi kendine gelin güveyi olmuşsun yine. Sizlerin kutsalı olan ancak dibine kadar atalarının(!) mıncıkladığı yazılı eserlerin tümünü başka bir ifade ile yok hükmünde sayarız. Ve buna rağmen, insanların ne menem yamuklar yaptıklarını ve yapacaklarını da biliriz. Evet; insan olmak ve onları tanımak için zerre kadar hiçbir kutsalınıza ihtiyacımız yoktur. Bu yalın olguyu her gün deneyimliyorum, yani burada boş beleş gazel okuma bizlere! Temmuz 3, 2020 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Kaz 0 Temmuz 27, 2020 gönderildi Raporla Share Temmuz 27, 2020 gönderildi (düzenlendi) On 03.07.2020 at 23:02, Yeni Üye yazdı: İnsanı tanımak ve bilmek istiyorsanız kutsal kitaplara kulak tıkayamazsınız. İnsan iyi ile kötüyü bilme ağacının meyvesini yedi. O yüzden insanın görevi iyi ile kötüyü ayırt etmektir. İyiyi yaşamadan ve ona şahitlik etmeden kötüyü de yaşamadan ve ona şahitlik etmeden ikisini tefrik edemezsin. İşte yeryüzü insan için buna yönelik bir sahne. O yüzden içinizde yer alan tanrıdan üflenmiş, yükseklere ait ruh yeryüzünü ve onun düzenini mükemmel değil vahşice buluyor. Zaten melekler tanrıya itiraz ederken orada fesat çıkaracak ve kan dökecek bir düzen mi kuracaksın? Bir mahluk mu yaratacaksın diyor. İnsan iyiyi ve kötüyü bilme ağacının meyvesini yiyince çıplak oldugunu fark etti. insandan başka hiç bir canlı çıplak olduğunu fark etti mi? Bu çıplaklığı yapraklarla örtmeye çalıştı. Bütün hayatımız aslında çıplak olduğumuzun bilinci ve onu örtmeye yönelik çabalardan ibaret. Ama o çıplaklık ölüp Tanrıya kavuşmadan örtülmez. İnsanı bilecekseniz böyle bilin. değilse bildiğiniz insan olmaz, hayvan olur. İyiyi ve kötüyü bilme ağacını yediyse iyi ve kötüyü tecrübe etmeden de bilebilir çünkü meyvenin işlevinin bu olması beklenir. Her din ve ideoloji her insanda bir başkalaşmaya uğrar insan hayatta kalabileceği ölçüde ona ayak uydurmayı başarır doğası gereği kendini dini veya ideolojiyi benimserken kendini de korur ama ondan uzaklaştığını bilmesi veya kabul etmesi gereksizdir çünkü ait olduğu sürüyü de düşünmek zorundadır iyiyi ve kötüyü bilme ağacından yedikten sonra o sürüde yalnız olduğunu anlarsa bir, başka bir sürü bulması gerekir, iki, mecburen aralarında onlardan biri gibi rol yapması gerekir ve baskın güce teslim olur(bu islamın ilk dönemlerinde bir an bile inanmadığını söyleyen toplum üyelerine, ridde olaylarına karışanlara atfendir bir de kimin hicreti ne içinse hadisine de atfen çünkü adam kendi yalanına inanılmasını başka kişiler üzerinden sağlamış birini kandırırsan diğeri de onu örnek alır şeklinde ), hikayenin devamında adem çıplak olduğunu farkediyor ve pişman oluyor sürüde yalnız olan biri de yalnızlaştığını bilir ve bundan pişmanlık duyar. İnsan yaptıklarının sonuçlarından pişmanlık duyar, yapmış olmanın kendisinden pişman olmaz yani samimi bir pişmanlık yoktur hikayede de pişmanlık tanrıya yöneltilmiştir insana mal edilemez, yasak cezbedicidir tanrıda da elmayı yasaklayarak insanın cezbini uyandırmıştır bundan dolayı suçludur. Temmuz 27, 2020 tarihinde Kaz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Freudyen 0 Şubat 15, 2021 gönderildi Raporla Share Şubat 15, 2021 gönderildi On 31.12.2012 at 11:21, equus yazdı: yaratılışçılara göre olabilecek en iyi formda yaratılmıştır insan. gerçekten insan mükemmel midir, yoksa daha iyi olabilir miydi? ne dersiniz... İnsan diğer memelilerden daha çok hatayı barındıran bir vücuda sahiptir. Sadece beyin olarak daha gelişmişiz o kadar. Yoksa kuyruksuz bir maymundan öte değiliz. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts