Jump to content

'Üniversiteler fizikçi değil pastacı yetiştirsin'


Recommended Posts

  • İleti 105
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

bence doğru söylüyor. Türkiye zaten gerçek anlamda bilim ülkesi değil. Genç ibnsanlarınızı da boşuna kandırıp lisans eğitimine yönlendirmeyin. Yaşam kalitesinin ve kişisel gelişimin kalitesinin yükselmesi paraya bağlı değil mi? O zaman insanlara para kazanmayı öğretin. İnsanımız üretmenin ne demek olduğunu bilmiyor. Özgün düşünce yok. İş kurma fikirleri sıradan ve kısır. Bunu da lisans eğitimi ile değil doğrudan uygulamalı olarak kazandırabilirsiniz. Lisans eğitimini devlet eliyle çok ileri teknik bilgiye sahip olması gereken ve kesin iş vereceğiniz insanlara sunmalısınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Üniversiteler pastacı bile yetiştiremez...

Heralde üniversiteye girememekten kaynaklanan bir hırsla söylüyorsun bunu.

Ama inan. Üniversite mezunu pastacı 100 dolardan bir dilim pastayı sattırır..

tarihinde CinciHoca tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kusura bakmayın ama türkiye'de üniversiteyim diye geçinen çok sayıda ezik okul var. selçuk üniversitesi, karadeniz teknik üniversitesi, atılım üniversitesi, okan üniversitesi, bekent üniversitesi... daha niceleri... bu ve bunun gibi sayamadıklarımıza üniversite diyorsanız gerçekten komik. türkiye'de gerçek üniversite sayılabilecek şekilde odtü boğaziçi koç sabancı bilkent ankara üniversitesi var diğerleri lise gibi hiç bir halta yaramaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kusura bakmayın ama türkiye'de üniversiteyim diye geçinen çok sayıda ezik okul var. selçuk üniversitesi, karadeniz teknik üniversitesi, atılım üniversitesi, okan üniversitesi, bekent üniversitesi... daha niceleri... bu ve bunun gibi sayamadıklarımıza üniversite diyorsanız gerçekten komik. türkiye'de gerçek üniversite sayılabilecek şekilde odtü boğaziçi koç sabancı bilkent ankara üniversitesi var diğerleri lise gibi hiç bir halta yaramaz.

Üniversitesine bakmayacaksın işte..

Bölüme bakacaksın..

Mesela Marmara ilahiyat hatırı sayılır bir bölümdür..

Ya da İTÜ makine, Ya da Hacettepe Tıp,

Ankara'da da çoluk çocuklar var.. O kadar muhteşem bir üniversite değil.

Ankara'nın bir hukuk u güzel diyorlar. İsmi yeter diyorlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

kusura bakmayın ama türkiye'de üniversiteyim diye geçinen çok sayıda ezik okul var. selçuk üniversitesi, karadeniz teknik üniversitesi, atılım üniversitesi, okan üniversitesi, bekent üniversitesi... daha niceleri... bu ve bunun gibi sayamadıklarımıza üniversite diyorsanız gerçekten komik. türkiye'de gerçek üniversite sayılabilecek şekilde odtü boğaziçi koç sabancı bilkent ankara üniversitesi var diğerleri lise gibi hiç bir halta yaramaz.

çok yalnış bir bakış açısı ama çoğu kişinin de sahip olduğu bir yanılgı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Üniversite içindeki imkanlar, kütüphaneler, öğretim üyeleri vs. birer araçtır öğrenciler için. En iyi imkanlı üniversite bile amacı olamayan için bir hiçlikten ibaret.

Ayrıca yaşam için üniverisitler insanlara bir ehliyet verir. biz buna güven duymak zorundayız. KTÜ den mezun bir inşaat müh projesine bu üni iyi değil diye güvenmeyelim mi?

İK sayfalarında da sıkça görürüz bu eşitsiz düşünceyi. hem buradan mezun insan rencide olur. hemde iyi denilenden de mezun olan özel zanneder kendini.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Üniversite içindeki imkanlar, kütüphaneler, öğretim üyeleri vs. birer araçtır öğrenciler için. En iyi imkanlı üniversite bile amacı olamayan için bir hiçlikten ibaret.

Ayrıca yaşam için üniverisitler insanlara bir ehliyet verir. biz buna güven duymak zorundayız. KTÜ den mezun bir inşaat müh projesine bu üni iyi değil diye güvenmeyelim mi?

İK sayfalarında da sıkça görürüz bu eşitsiz düşünceyi. hem buradan mezun insan rencide olur. hemde iyi denilenden de mezun olan özel zanneder kendini.

Bir üniversitenin eğitim kalitesi ve yetiştirdiği öğrenci profili evrensel ölçekte bakarsan daha iyi anlaşılır. Yurt dışında iyi üniversitelerde ve iyi şirketlerde çalışan Türklere bakarsan, çoğunun ODTÜ, diğerlerinin Boğaziçi, ITU, Bilkent, vs kökenli olduğunu görürsün. Bunda bu üniversitelerin mezunlarının dil avantajı olmasının yanı sıra daha özgür bir ortamda daha iyi bir eğitim almış olmaları gerçeği de vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her dem bilimsel bilimsel bilgiden sözeden ve önemini iyi kavradığı düşünülen ateistler, kimi aydınlar bile "Bu bölümlerden çıkanlar iş güç bulamıyor, kapatılmaları mantıklı gerçekten" kıvamına gelmiş. Beni asıl üzen, hatta deyim yerinde kolumu kanadımı kıran bu. Kabullenmek, akışa kapılmak.... Herkesler kanıksamış...

Bilgi ve bilim üretemeyen ülkeler sömürülmeye, bölünmeye, yoksulluğa, cehalete mahkum olmaz mıydı? Zaten doğru dürüst üretilmeyen, bir iki üniversitenin inisiyatifine terkedilmeye mahkum olmuş bilim hepten bitirilmiyor mu şimdi?

İlkokullar ne hale geldi.. Liseler de..

Üniversiteler şimdi iyice, resmi olarak öldürülüyor. Ve bu çarkın en başına dönüp "Eğitim sistemi bilimsel düşünen zekalar yetiştirmeli; üniversitelerden bu alanları kaldırırsak ilkokul, ortaokul ve liselerde fen dersleri iyice boşalacak, zaten dört bir koldan dini eğitime maruz kalan bu çocuklar tamamen boş, cahil ve bilgisiz insanlar olarak yetişecek" demiyor kimse..

Bu alanlar cazip hale getirilmeli. Bu bölümleri kapatmak gücü olan iktidarların, iş sahası yaratma gücü de vardır! "Kapatacaklarına bunu yapsınlar" desenize!

Neye katıldığınızı bile düşünmüyorsunuz, Allah sizi de kahretsin..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçenlerde okuldaki bir toplantıya katıldım. Benim çocuğumun olduğu sınıf şu özel sınıf dedikleri türden, okulun en başarılı çocuklarını topladıkları sınıflardan biri. Gerçekten de zehir gibi çocuklar var, insan hayran oluyor.. Bunların içinde genetik okumak isteyeni de var, tıp okumak isteyeni de, astronot olmak isteyeni de var.. var da var. Olurlar da. En azından 8-10 tanesi mutlaka olur.

Toplantının sonlarına doğru bu yıl sonundaki sınava geldi konu. 8. sınıflar sene sonunda liselere giriş sınavına giriyor.

Öğretmenler "Arkadaşlar, çocukları artık fen liselerine yönlendirmeyeceğiz, durumlar değişti, çocukları harcamayalım" dedi. Çünkü çocuklar da aileler de fen liselerini ister hep, doğal olarak da bunun için çalışıp çabalar.

Fen liselerinde okumak, çocukları harcamak demek artık.. Gel de deli olma....

Ateistler buna tepki göstermek ve yanlışı söylemek yerine "Doğru yapıyorlar, ben bu kararlara katılıyorum" diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçenlerde okuldaki bir toplantıya katıldım. Benim çocuğumun olduğu sınıf şu özel sınıf dedikleri türden, okulun en başarılı çocuklarını topladıkları sınıflardan biri. Gerçekten de zehir gibi çocuklar var, insan hayran oluyor.. Bunların içinde genetik okumak isteyeni de var, tıp okumak isteyeni de, astronot olmak isteyeni de var.. var da var. Olurlar da. En azından 8-10 tanesi mutlaka olur.

Toplantının sonlarına doğru bu yıl sonundaki sınava geldi konu. 8. sınıflar sene sonunda liselere giriş sınavına giriyor.

Öğretmenler "Arkadaşlar, çocukları artık fen liselerine yönlendirmeyeceğiz, durumlar değişti, çocukları harcamayalım" dedi. Çünkü çocuklar da aileler de fen liselerini ister hep, doğal olarak da bunun için çalışıp çabalar.

Fen liselerinde okumak, çocukları harcamak demek artık.. Gel de deli olma....

Ateistler buna tepki göstermek ve yanlışı söylemek yerine "Doğru yapıyorlar, ben bu kararlara katılıyorum" diyor.

Benim yaşadığım durum . O sınavdan 500 üzerinden 485 puan aldım , gittim mis gibi Anadolu Lisesine yerleştim ( Fen lisesine de puanım tutuyordu .) . Ben okulumda hakkımla sınava girip 60-90 arası bir şey alıyorum . Elin gerizekalı çocuğu sırf zengin olduğu için özel okula gidiyor , notları hazır . 100 100 100 . O çocuk benden bilmem kaç puan önden başlıyor . Nasıl mantıktır bu böyle biri bana açıklasın ...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim yaşadığım durum . O sınavdan 500 üzerinden 485 puan aldım , gittim mis gibi Anadolu Lisesine yerleştim ( Fen lisesine de puanım tutuyordu .) . Ben okulumda hakkımla sınava girip 60-90 arası bir şey alıyorum . Elin gerizekalı çocuğu sırf zengin olduğu için özel okula gidiyor , notları hazır . 100 100 100 . O çocuk benden bilmem kaç puan önden başlıyor . Nasıl mantıktır bu böyle biri bana açıklasın ...

Ne yazık ki öyle canım. Biz de çok öfkeleniyoruz ama önüne geçmek mümkün değil.

Benim çocuğumun okulu, notunun kıt olmasıyla tanınır, öğretmenler kendi aralarında da rekabet ettikleri için çocukları biraz zorlar. Aslında zorlamak falan değil yaptıkları, sadece gerçekten çalışsınlar istiyorlar ve çalışanlar hakikaten başarıyor.

Bu okulun eğitimi iyi diye çocuklarını buraya dünya kadar insanı araya sokup bir yığın para dökerek getiren velilerin bazıları, sırf senin bu çirkinlik nedeniyle çocuklarını alıyorlar. Burada not ortalaması 80 olan çocuk, gittiği yeni okulsa neredeyse 100'e ulaşıyor ve daha az çalışarak.

Bu önemli çünkü liselere giriş sınavlarında okul notları da çok önemseniyor, ciddi bir yüzdeyi kapsıyor. Örneğin Robert College, 8. sınıf not ortalamasını direkt önemsiyor ve o ortalamanın 100'e yakın olmasını şart koşuyor. Sen daha iyi bilirsin işte...

Özel okullar daha da beter, aynen dediğin gibi parayla not satın alıyorlar. O çocuklar, sınavlarda aldığı not senden 25 puan aşağıda olsa bile parayla aldığı okul notuyla o açığı kapatıp senin kontenjanını haksızca almış oluyor.

Daha da beter olacak. Sorular artık cemaatin kendi kadrosuna servis ediliyor biliyorsun. Bizim çocuklarımız yakın gelecekte çok zor girecek hakettiği yere...

Bursları bile göz göre göre, hiç çekinmeden insanların elinden alıp kendi cemaatlerinin çocuklarına veriyorlar. Yakınımın başına geldi. İnanılır gibi değil...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...