Jump to content

Nesh edilen ayetler


Recommended Posts

Sn Koltuk bir örnek verirseniz konuyu aha iyi analiz edebiliriz.

Sn Starbucks07,

Ali İmran 7 ayeti aşağıdaki tonlarca APAÇIK AYETLERİNİ mi yoksa APAÇIK AYETLERİ Ali İmran 7'yi mi nesh eder?

Not: Muhakkak içlerinde aynı kentte gelen ayet vardır diye bu örneği verdim.

------------------------------------------------------------------------------

Ali İmran 7 - Kitap'ı sana indiren O'dur: Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap'ın anasıdır. Diğer ayetlerse müteşâbihlerdir. Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun teviline öncelik tanımak için Kitap'ın sadece müteşâbih kısmının ardına düşerler. Onun yorumunu ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar. Bunlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır." derler. Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.

APAÇIK AYETLERİ

Bakara 99- Andolsun, biz sana apaçık âyetler indirdik. Bunları ancak fasıklar inkâr eder.

Bakara 209- Size apaçık deliller geldikten sonra, eğer yine de yan çizerseniz, bilin ki Allah, gerçekten mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Al-i İmran 103- Hep birlikte Allah'ın ipine (Kur'an'a) sımsıkı sarılın. Parçalanıp bölünmeyin. Allah'ın size olan nimetini hatırlayın. Hani sizler birbirinize düşmanlar idiniz de o, kalplerinizi birleştirmişti. İşte onun bu nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz, bir ateş çukurunun tam kenarında idiniz de o sizi oradan kurtarmıştı. İşte Allah size âyetlerini böyle apaçık bildiriyor ki doğru yola eresiniz.

Al-i İmran 105- Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra parçalanıp ayrılığa düşenler gibi olmayın. İşte onlar için büyük bir azap vardır.

Nisa 174- Ey insanlar! Size Rabbinizden kesin bir delil (Hz. Muhammed) geldi ve size apaçık bir nur (Kur'an) indirdik.

Maide 15- Ey kitap ehli! Artık size elçimiz (Muhammed) gelmiştir. O, kitabınızdan gizleyip durduğunuz gerçeklerden birçoğunu sizlere açıklıyor, birçoğunu da affediyor. İşte size Allah'tan bir nur ve apaçık bir kitap (Kur'an) gelmiştir.

Tevbe 115- Doğru yola ilettikten sonra, sakınacakları şeyleri kendilerine apaçık bildirmedikçe, Allah bir toplumu saptıracak değildir. Şüphesiz Allah her şeyi hakkıyla bilendir.

Yusuf 1- Elif Lâm Râ. Bunlar, apaçık Kitabın âyetleridir.

Hicr 1- Elif Lâm Râ. Bunlar, kitabın ve apaçık olan Kur'an'ın âyetleridir.

Hac 16- Böylece biz Kur'an'ı apaçık âyetler halinde indirdik. Şüphesiz Allah dilediğini doğru yola iletir.

Nur 1- Bu, bizim indirdiğimiz ve (hükümlerini) farz kıldığımız bir sûredir. Düşünüp öğüt almanız için onda apaçık âyetler indirdik.

Neml 1- Ta-Sîn. Bunlar Kur’an’ın, apaçık bir kitabın âyetleridir.

Şuara 2- Bunlar, apaçık Kitab'ın âyetleridir.

Şuara 195- Uyarıcılardan olasın diye onu güvenilir Ruh (Cebrail) senin kalbine apaçık Arapça bir dil ile indirmiştir.

Kasas 2- Bunlar apaçık Kitab'ın âyetleridir.

Sebe 3- İnkar edenler, "Kıyamet bize gelmeyecektir" dediler. De ki: "Hayır, öyle değil, gaybı bilen Rabbime andolsun ki, Kıyamet size mutlaka gelecektir. Ne göklerde ve ne de yerde zerre ağırlığında bir şey bile ondan gizli kalmaz. Bundan daha küçük ve daha büyük ne varsa hepsi apaçık bir kitaptadır."

Yasin 69- Biz o Peygamber'e şiir öğretmedik. Bu ona yaraşmaz da. O(na verdiğimiz) ancak bir öğüt ve apaçık bir Kur'an'dır.

Zuhruf 3- Apaçık Kitab'a andolsun ki, iyice anlayasınız diye biz, onu Arapça bir Kur'an yaptık.

Hadıd 9- O, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için kulu Muhammed'e apaçık âyetler indirendir. Şüphesiz Allah, size karşı çok esirgeyici, çok merhametlidir.

Mücadele 5- Allah'a ve Resülüne düşmanlık edenler, kendilerinden öncekilerin alçaltıldığı gibi alçaltılacaklardır. Oysa bizapaçık âyetler indirdik. Kafirler için alçaltıcı bir azap vardır.

Bakara 159- İndirdiğimiz apaçık delilleri ve hidayeti Kitap'ta açıklamamızdan sonra onları gizleyenler var ya, işte onlara hem Allah lanet eder, hem de bütün lanet etme konumunda olanlar lanet eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 145
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sence önce yaratıp,sonra öldürmesi fikir değişikliği midir.Yani öldürecekse niye yaratıyor değil mi.

öldürmeyeceğim deyip te öldürürse fikir değişikliğidir. kuranda değişiklik ve döneklik bulamazsın diyor. sonra istediğimi değiştiririm diyor. verdiği sözlerde duramıyor. nedense yalancı bir insan gibi sürekli fikir değiştiriyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

öldürmeyeceğim deyip te öldürürse fikir değişikliğidir. kuranda değişiklik ve döneklik bulamazsın diyor. sonra istediğimi değiştiririm diyor. verdiği sözlerde duramıyor. nedense yalancı bir insan gibi sürekli fikir değiştiriyor.

Fikir değişikliği yok kural var.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Geleneksel olan inanç anlayışımızın tarihsel gelişimine baktığımızda karşımıza şöyle bir tablo çıkıyor.

Hz muhammet ve ashabı kuranı birebir uygulamışlar ve sorunları olduğunda peygambere danışmışlar.Halifeler döneminde Aynen Hz muhammet dönemi gibi bir islam anlayışı olduğuna inanıyorum. Hilafet saltanata dönüşünce, ki islamda saltanat yoktur. Hükümdarların ,müslümanların tepkisini yatıştırmak için din alimlerine baskı yaptığını ve bazı şeyleri kendi lehlerine çevirdikleri kanaatindeyim. Bunlardan biride Kuranın sadece Alimler tarafından anlaşılacağı , sıradan insanların kuranı anlayamayacağı görüşünün yaygınlaştırılarak, İnsanları alimlerin elinden sunulan bir inancı empoze etmek. Bu arada alimlerin , hatta mezhep alimlerinin baskı altında olduğunuda unutmamak gerek. Bildiğim kadarıyla imamı azam ebu hanife kendi yaşamında bir mezhep oluşturmamış, öğrencileri tarafından hanefi mezhebi oluşturulmuştur. Ben hanefiydim. Günmüze ulaşan geleneksel islam inancı, siyasi olayların çok etkisindedir bence.Fakat Bunlar iddiadır. Her Müslüman uyanık olmalıdır artık.Kİtabına dört elle sarılmalıdır.Ben şahsen, kuranı araştırdıkça çok ilginç şeyler buluyorum.Eğer kuranı araştırıyorum, üstünde düşünüyorum diye cehennemlik olucaksam, Allahın hükmüdür razıyım.

Yine bir kıvıran2 klasiği. Atılanım diye de bu kadar atılmaz ki. Peygamber dediğiniz adamlar hangi soydan gelmişler?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Starbucks07,

Ali İmran 7 ayeti aşağıdaki tonlarca APAÇIK AYETLERİNİ mi yoksa APAÇIK AYETLERİ Ali İmran 7'yi mi nesh eder?

Not: Muhakkak içlerinde aynı kentte gelen ayet vardır diye bu örneği verdim.

Sn Koltuk Bey,

A'li İmran suresi 7'ci ayet Muhkem yani anlamı açık bir ayettir.

Dolayısı ile verdiğiniz ayetlerin an itibari ile ali imran 7'ci ayeti veya birbirini nesh etmesi söz konusu değildir.

Keza nesh, hüküm içeren ayetlerde vuku bulur.

A'li İmran 7'ci ayet hüküm içeren bir ayet olmayıp bir tanım ayetidir. Ayet dikkatli okunduğunda Kur'an'ın bünyesinde Muhkem ve Müteşabih olmak üzere iki sınıf açıklama metodunu kullandığını beyan eder.

Dolayısı ile ilgili ayetlerin Mekki veya Medeni olması Evvel veya Ahir olması önemli değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Koltuk Bey,

A'li İmran suresi 7'ci ayet Muhkem yani anlamı açık bir ayettir.

Dolayısı ile verdiğiniz ayetlerin an itibari ile ali imran 7'ci ayeti veya birbirini nesh etmesi söz konusu değildir.

Keza nesh, hüküm içeren ayetlerde vuku bulur.

A'li İmran 7'ci ayet hüküm içeren bir ayet olmayıp bir tanım ayetidir. Ayet dikkatli okunduğunda Kur'an'ın bünyesinde Muhkem ve Müteşabih olmak üzere iki sınıf açıklama metodunu kullandığını beyan eder.

Dolayısı ile ilgili ayetlerin Mekki veya Medeni olması Evvel veya Ahir olması önemli değildir.

Verdiğim ayetler (apaçık ayetleri) müteşabih mi?

Nesh'in hüküm içeren ayetlerde vuku bulacağı kuralını kim koymuş?

1) Benim sözüm apaçıktır.

2) Benim sözüm 2 ye ayrılır, bir kısmı açık bir kısmı bulanıktır.

Bu 2 söz aynı kişiye ait olursa, söz sahibine ne dersiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Verdiğim ayetler (apaçık ayetleri) müteşabih mi?

Nesh'in hüküm içeren ayetlerde vuku bulacağı kuralını kim koymuş?

1) Benim sözüm apaçıktır.

2) Benim sözüm 2 ye ayrılır, bir kısmı açık bir kısmı bulanıktır.

Bu 2 söz aynı kişiye ait olursa, söz sahibine ne dersiniz?

Sn Koltuk Bey,

Kur'an'ın kaynağı noktasında sizinle hemfikirim.

Ancak takdir edersiniz ki sizin sorularınıza bir usul üzerinden cevap veriyorum.

Usul dairesinde ilgili ayetler arasında bir çelişki bulunmamaktadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Koltuk Bey,

Kur'an'ın kaynağı noktasında sizinle hemfikirim.

Ancak takdir edersiniz ki sizin sorularınıza bir usul üzerinden cevap veriyorum.

Usul dairesinde ilgili ayetler arasında bir çelişki bulunmamaktadır.

Amacım sizi üzmek veya zorlamak değil. Ama siz daha önce size verilen kalıplar çerçevesinde düşünüyorsunuz diye düşünüyorum.

Apaçık ayetlerini müteşabih saymam mümkün değil. Aksine apaçık ayetleri. Ancak daha önce de dediğim gibi bu apaçık ayetleri müslümanların başını çok ağrıtıyor. Kuran'ı doğrudan yalancı durumuna sokan ayetler bunlar.

Dolayısıyla bu kadar açık ayetler müteşabih yapılmak zorunda.

Kuralı hatırlıyorsunuzdur; bir ayet duvara tosluyorsa müteşabihtir :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Amacım sizi üzmek veya zorlamak değil. Ama siz daha önce size verilen kalıplar çerçevesinde düşünüyorsunuz diye düşünüyorum.

Apaçık ayetlerini müteşabih saymam mümkün değil. Aksine apaçık ayetleri. Ancak daha önce de dediğim gibi bu apaçık ayetleri müslümanların başını çok ağrıtıyor. Kuran'ı doğrudan yalancı durumuna sokan ayetler bunlar.

Dolayısıyla bu kadar açık ayetler müteşabih yapılmak zorunda.

Kuralı hatırlıyorsunuzdur; bir ayet duvara tosluyorsa müteşabihtir :)

Sn Koltuk Bey :)

Bizi üzmeniz ve zorlamanız söz konusu değil.

Aksine bu konularda sizinle münazara yapmak benim için değerli ve önemli.

Ancak takdir edersinizki, bir bu konu spesifik ve teknik bir konu.

Her konunun olduğu gibi bu konunun da ifa edilmesi gerek bir usulü var.

Bu teknik kriterlere uyulduğu zaman spesifik olarak ortaya bir sonuç çıkarılabilmekte.

Kur'an noktasında haklısınız.

Firavun için 40 surede 100'lerce ayet gönderilmiş, ancak ameli noktada dinin direği olarak tanımlanan Namaz'ın nasıl kılanacağına dair tek bir ayet dahi zikredilmemiştir.

Yine önemli bir ibadet kurumu olan Zekat ile ilgili net bir oran belirlenmemiş "Malı çok olan çok,, Az olan az versin" gibi muğlak ve yuvarlama içeren bir hüküm verilmiştir.

Hasılı bu ve benzeri yüzlerce mevzuda Kur'an çok açık ve net olarak, Kur'an dili ile "Ap Açık Olarak" "Ben İnsan Ürünüyüm" demektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Koltuk Bey :)

Bizi üzmeniz ve zorlamanız söz konusu değil.

Aksine bu konularda sizinle münazara yapmak benim için değerli ve önemli.

Ancak takdir edersinizki, bir bu konu spesifik ve teknik bir konu.

Her konunun olduğu gibi bu konunun da ifa edilmesi gerek bir usulü var.

Bu teknik kriterlere uyulduğu zaman spesifik olarak ortaya bir sonuç çıkarılabilmekte.

Kur'an noktasında haklısınız.

Firavun için 40 surede 100'lerce ayet gönderilmiş, ancak ameli noktada dinin direği olarak tanımlanan Namaz'ın nasıl kılanacağına dair tek bir ayet dahi zikredilmemiştir.

Yine önemli bir ibadet kurumu olan Zekat ile ilgili net bir oran belirlenmemiş "Malı çok olan çok,, Az olan az versin" gibi muğlak ve yuvarlama içeren bir hüküm verilmiştir.

Hasılı bu ve benzeri yüzlerce mevzuda Kur'an çok açık ve net olarak, Kur'an dili ile "Ap Açık Olarak" "Ben İnsan Ürünüyüm" demektedir.

Namaz ve zekatın nasıl uygulanacağı Hz.Muhammed tarafından söylenmedi mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Namaz ve zekatın nasıl uygulanacağı Hz.Muhammed tarafından söylenmedi mi?

Yalnizca namaz ve zekatmi?

Yuzlerce bos seyleri tekrarliyacagina,bu forumda konusulan o kadar muallakta ve anlasilmayan konulara neden aciklik ve netlik

getirmedi kuran?neden bu kadar celiskili ifadeler varki insanlari dinden cikariyor?

Kur'ani yanlis anliyorsunuz demeyin lutfen...(aklima gore hareket ediyorum ve kendinizi benden akilli zannetmeyin).

Bu kadar kolaymi zannediyorsunuz,butun hayati boyunca kur'ana ve peygamberine inanan birinin dinden cikmasina?

Bu kadar kolaymi soylemek senin kalbin muhurlenmis arkadas demek?

Bu kadar kolaymi sen farkli yorumluyorsun demek?

Bu kadar kolaymi,bu kadar kolaymi hersey?

Yok.hic kolay olmadi.

Eger kur'ani okuyup dinden cikan biri varsa,

O,o adamin sucu degil.

Suc,kur'ani gonderen veya yazanda.

Saygilarimla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayet ayrıca kabir azabına delildir.

sadece firavun hanedanı için ise olabilir.

ALLAH onu onların planladıkları kötülüklerden korudu. Firavun'un taraftarlarını azabın en kötüsü kuşattı. Onlara gündüz ve akşam ateş sunulur. Dünyanın son gününde ise: 'Firavun'un taraftarlarını azabın en çetinine sokun.'

ayrıca 46. ayette önce arz olunurlar deniyor sonra da dahil edin, sokun deniyor. bu ikisi arasında fark var. yani burada kabir azabı olmayabilir de.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnizca namaz ve zekatmi?

Yuzlerce bos seyleri tekrarliyacagina,bu forumda konusulan o kadar muallakta ve anlasilmayan konulara neden aciklik ve netlik

getirmedi kuran?neden bu kadar celiskili ifadeler varki insanlari dinden cikariyor?

Kur'ani yanlis anliyorsunuz demeyin lutfen...(aklima gore hareket ediyorum ve kendinizi benden akilli zannetmeyin).

Bu kadar kolaymi zannediyorsunuz,butun hayati boyunca kur'ana ve peygamberine inanan birinin dinden cikmasina?

Bu kadar kolaymi soylemek senin kalbin muhurlenmis arkadas demek?

Bu kadar kolaymi sen farkli yorumluyorsun demek?

Bu kadar kolaymi,bu kadar kolaymi hersey?

Yok.hic kolay olmadi.

Eger kur'ani okuyup dinden cikan biri varsa,

O,o adamin sucu degil.

Suc,kur'ani gonderen veya yazanda.

Saygilarimla.

Bunu söyleyerek sen kendini bizden akıllı görüyorsun.Bu kadar kibir sağlığa zararlı demedi deme.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnizca namaz ve zekatmi?

Yuzlerce bos seyleri tekrarliyacagina,bu forumda konusulan o kadar muallakta ve anlasilmayan konulara neden aciklik ve netlik

getirmedi kuran?neden bu kadar celiskili ifadeler varki insanlari dinden cikariyor?

Kur'ani yanlis anliyorsunuz demeyin lutfen...(aklima gore hareket ediyorum ve kendinizi benden akilli zannetmeyin).

Bu kadar kolaymi zannediyorsunuz,butun hayati boyunca kur'ana ve peygamberine inanan birinin dinden cikmasina?

Bu kadar kolaymi soylemek senin kalbin muhurlenmis arkadas demek?

Bu kadar kolaymi sen farkli yorumluyorsun demek?

Bu kadar kolaymi,bu kadar kolaymi hersey?

Yok.hic kolay olmadi.

Eger kur'ani okuyup dinden cikan biri varsa,

O,o adamin sucu degil.

Suc,kur'ani gonderen veya yazanda.

Saygilarimla.

Sen çıkmak istiyorsan , peygamberde sana fayda etmez kuranda.
Link to post
Sitelerde Paylaş

sadece firavun hanedanı için ise olabilir.

ALLAH onu onların planladıkları kötülüklerden korudu. Firavun'un taraftarlarını azabın en kötüsü kuşattı. Onlara gündüz ve akşam ateş sunulur. Dünyanın son gününde ise: 'Firavun'un taraftarlarını azabın en çetinine sokun.'

ayrıca 46. ayette önce arz olunurlar deniyor sonra da dahil edin, sokun deniyor. bu ikisi arasında fark var. yani burada kabir azabı olmayabilir de.

Kuranda kabir azabı var ama, bize öğretildiği gibi öcülü böcülü değil.İnanayan, karşısında melekleri görünce bir azap çeker zaten.İşin ucunda cehennem var.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Koltuk Bey :)

Bizi üzmeniz ve zorlamanız söz konusu değil.

Aksine bu konularda sizinle münazara yapmak benim için değerli ve önemli.

Ancak takdir edersinizki, bir bu konu spesifik ve teknik bir konu.

Her konunun olduğu gibi bu konunun da ifa edilmesi gerek bir usulü var.

Bu teknik kriterlere uyulduğu zaman spesifik olarak ortaya bir sonuç çıkarılabilmekte.

Kur'an noktasında haklısınız.

Firavun için 40 surede 100'lerce ayet gönderilmiş, ancak ameli noktada dinin direği olarak tanımlanan Namaz'ın nasıl kılanacağına dair tek bir ayet dahi zikredilmemiştir.

Yine önemli bir ibadet kurumu olan Zekat ile ilgili net bir oran belirlenmemiş "Malı çok olan çok,, Az olan az versin" gibi muğlak ve yuvarlama içeren bir hüküm verilmiştir.

Hasılı bu ve benzeri yüzlerce mevzuda Kur'an çok açık ve net olarak, Kur'an dili ile "Ap Açık Olarak" "Ben İnsan Ürünüyüm" demektedir.

Bilgilendirici açıklama için teşekkürler.İzninizle sizinle ilgili bir tesbit yapmak istiyorum.Bu kadar ayrınlılı bilgi vermenizi sağlayan durum aslında sizin imanınızın yokolmasına sebep olmuş.Çünkü,

Tesbiti yapıyorsunuz ama , size yüklenen düşünceler tesbitinizden,doğru sonuca gitmenizi engelliyor .

zekat konusunda ki tesbitiniz çok doğru.Malı çok olan çok versin.Malı az olan az versin.Butam da ilahi düzen değil mi.

Muminun 4

Elmalılı Hamdi Yazır : Onlar ki zekât vermek için çalışırlar

Link to post
Sitelerde Paylaş

Amacım sizi üzmek veya zorlamak değil. Ama siz daha önce size verilen kalıplar çerçevesinde düşünüyorsunuz diye düşünüyorum.

Apaçık ayetlerini müteşabih saymam mümkün değil. Aksine apaçık ayetleri. Ancak daha önce de dediğim gibi bu apaçık ayetleri müslümanların başını çok ağrıtıyor. Kuran'ı doğrudan yalancı durumuna sokan ayetler bunlar.

Dolayısıyla bu kadar açık ayetler müteşabih yapılmak zorunda.

Kuralı hatırlıyorsunuzdur; bir ayet duvara tosluyorsa müteşabihtir :)

Bu kuralı sen koydun.Kendi kalıbına kendini uydurmaya çalışıyorsun.

Ama dediklerin doğru.İşine gelmeyen ayeti müteşabih saymak, islamla ilgisi olan bir davranış değil.Kuran apaçık bir kitaptır ve kendi kendini açıklar ve yönetir.Bunun dışında her türlü insani fikir,insani fikirdir. Kendine kalıp uyduran insanların, kuranı bu kalıba uydurma çabasıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...