Jump to content

Recommended Posts

Muhteşem yüzyılın bu akşamki bölümünde Pargalı boğdurtuldu. Kanuni, içi rahat etsin diye Ebu Suud'tan Pargalıyı öldürtmeden önce, işi islama uygun yapabilmesi için bir yol bulmasını istedi. Ebu Suud'ta Zumer 42 ile Kanuni'ye istediği "fetva"yı verdi.

Ebu Suud'a göre bu ayete göre insan uykusunda ölü durumunda olacağı için sorumluluğu olmazmış. Bu sebeple Kanuni kendisi uyurken Pargalı'yı boğdurttu.

Şüphesiz ki işini bilenler için ayetlerde ve dinde büyük kolaylıklar vardır. Sanırım, bu akşam herkes bu ayeti sorgular. Ve umarım ki kimse Ebu Suud'a veya diziye güvenip bu ayetten hareketle uyurken insanlara suç işletmez.

Zumer 42 - Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır. Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye (ömürlerinin sonuna) kadar bırakır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.

Not:Bu arada yazı ayva gibi olmuş, okuyanın boğazına duruyor. Kusura bakmayın, her zaman akıcı yazmak mümkün olmuyor :)

tarihinde Değnek tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhteşem yüzyılın bu akşamki bölümünde Pargalı boğdurtuldu. Kanuni, içi rahat etsin diye Ebu Suud'tan Pargalıyı öldürtmeden önce, işi islama uygun yapabilmesi için bir yol bulmasını istedi. Ebu Suud'ta Zumer 42 ile Kanuni'ye istediği "fetva"yı verdi.

Ebu Suud'a göre bu ayete göre insan uykusunda ölü durumunda olacağı için sorumluluğu olmazmış. Bu sebeple Kanuni kendisi uyurken Pargalı'yı boğdurttu.

Şüphesiz ki işini bilenler için ayetlerde ve dinde büyük kolaylıklar vardır. Sanırım, bu akşam herkes bu ayeti sorgular. Ve umarım ki kimse Ebu Suud'a veya diziye güvenip bu ayetten hareketle uyurken insanlara suç işletmez.

Zumer 42 - Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır. Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye (ömürlerinin sonuna) kadar bırakır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.

Not:Bu arada yazı ayva gibi olmuş, okuyanın boğazına duruyor. Kusura bakmayın, her zaman akıcı yazmak mümkün olmuyor :)

Çok iyi yere değinmişsin.Dizinin senaristleri saçmalamış.Sanki emri Süleyman vermiyor.Ne fark eder ki ha uyuyor ha uyanık.

Bu Kur'an'ı çarpıtarak istediğin her anlama getirebileceğinin kanıtı.Ateistler de bunu bol bol yapıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok iyi yere değinmişsin.Dizinin senaristleri saçmalamış.Sanki emri Süleyman vermiyor.Ne fark eder ki ha uyuyor ha uyanık.

Bu Kur'an'ı çarpıtarak istediğin her anlama getirebileceğinin kanıtı.Ateistler de bunu bol bol yapıyor.

Sen ne dediğinin farkında mısın? İstersen bir düşün ve hemen tövbe de :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senaristlerin salladığını sanmıyorum, tarihi bir temeli olmasa bir ayeti böyle kullanmaya cesaret edemezler.

- Prof. Dr. Tufan Gündüz: “Onun öldürülmesiyle ilgili en önemli rivayet Kanuni Sultan Süleyman’ın onu sağlığında öldürtmeyeceğine dair yemin ettiğidir. Güya Kanuni böyle bir yemin etmiş ve güya bu yeminini bozmamak ama İbrahim Paşa’yı öldürtmek için Ebussuud Efendi’den akıl istemiş. O da ‘Uykudaki birinin hayatta sayılmayacağını, İbrahim Paşa öldürülürken kendisi uykuda olursa yemininin bozulmayacağını’ söylemiş.”

- Prof. Dr. Feridun Emecen: “İbrahim Paşa’nın öldürülmesiyle ilgili çeşitli rivayetler var. Ancak öldürülmesiyle Ebu Suud Efendi’yi bağlantılı hale getirmek doğru olmaz. İbrahim Paşa hırsının kurbanı olmuştur. Pargalı, kendini padişah yerine koymuştur. Bu da sonunu getirmiştir.“

Anlamadan konuya dalacaklara not: Bu ayeten Ebu Suud'a atfedilen sonuç çıkmaz. Ancak insanların işine geldiğinde dini ve ayetleri istediği gibi amaçlarına araç ettiği, sonucu çıkar.

tarihinde Değnek tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu Kur'an'ı çarpıtarak istediğin her anlama getirebileceğinin kanıtı.Ateistler de bunu bol bol yapıyor.

Hem kel hem fodul.

Onu yapan sizsiniz. Herşeyi kitabına uyduruyorsunuz.

Diğer başlıkta cariyeliği öve öve bitiremeyene bakınız... Hahh!

tarihinde Cariye tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizin ayetten ne anladığınızı bilmiyorum.Aklı salim olduğundan şüpheli bir kimse ayete bakarak kanuniye böyle bir fetva verecek kanuni ise o fetvaya uygun olarak adamı boğdurtacak.Padişahların aklı sıra neden fetva alarak iş yaptıklarına gelince ahiret hayatında ben alime sordum o da bu şekilde fetva verdi ben onun fetvası üzerine bu işi yaptım aslında benim bir suçum yok gibi bir mantık ile kendilerini temize çıkartma mantığına dayanıyor.Aslında kendi vicdanlarını rahatlamaya çalışıyorlar.Ama sonuçta hesap günü onlarda o hesaptan geçecek.Kimse yaratıcıyı kandırabilceğini sanmasın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

40 - Kendisini aşağılık kılan azab kime geliyor ve kesintisiz azab kimin üzerine çöküp-kaçınılmaz oluyor?

41 - Şüphesiz, sana Kitabı insanlar için hak olmak üzere indirdik. Artık kim hidayete ererse, bu kendi lehinedir; kim saparsa, o da kendi aleyhine sapmış olur. Sen onların üzerinde vekil değilsin.

42 - Allah, ölecekleri zaman canlarını alır; ölmeyeni de uykusunda (bir tür ölüme sokar). Böylece, kendisi hakkında ölüm kararı verilmiş olanı(n ruhunu) tutar, öbürüsünü ise adı konulmuş bir ecele kadar salıverir. Şüphesiz bunda, düşünebilen bir kavim için gerçekten ayetler vardır.

43 - Yoksa Allah'tan başka şefaat ediciler mi edindiler? De ki: 'Ya onlar, hiç bir şeye malik değillerse ve akıl da erdiremiyorlarsa?'

44 - De ki: 'Şefaatin tümü Allah'ındır. Göklerin ve yerin mülkü O'nundur. Sonra O'na döndürüleceksiniz.'

45 - Sadece Allah anıldığı zaman, ahirete inanmayanların kalbi öfkeyle kabarır. Oysa O'ndan başkaları anıldığında hemen sevince kapılırlar.

birde ayetlerin bağlamlarından koparmadan okuyun belki bir anlama ulaşırsınız

gerçi siz Allahın ayetlerini yeteri kadar anlamadığınız için yardımcı kaynaklara başvuruyorsunuz

sanki o kaynaklar doğrularmış gibi kuranı eleştiriyorsunuz. Hiç bir kaynağa bakmadan yalnız

Kurana bakarak düşünün hareket edin eleştiri getirin kuran bir bütündür bu bütünlük

ayetler cımbızlanarak araya başkalarının anlatımları sokularak bozulamaz her şeyin bir ilmi vardır

kuran okumanında bir ilmi vardır o ilmi yalnız Rahman ve Rahim olan verir.

Saygılarımla

Link to post
Sitelerde Paylaş

Osmanlı da saltanat hukuku kaynağını tamamen geleneklerden (Töre) alır. Şeriat bu konuda asla söz sahibi değildir. Dolayısı ile padişahlar Pargalının idamı gibi bir konuda fetvaya falan başvurmazlar. Kimse de şeriat adına onlara suçlama getiremez ve getirmemiştir zaten.

Gerek bu olay gerekse Selim in fetvaları gibi anlatılanlar tamamen uydurma hikayelerdir.

Film için bir şey demem. O bir senaryo.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Osmanlı da saltanat hukuku kaynağını tamamen geleneklerden (Töre) alır. Şeriat bu konuda asla söz sahibi değildir. Dolayısı ile padişahlar Pargalının idamı gibi bir konuda fetvaya falan başvurmazlar. Kimse de şeriat adına onlara suçlama getiremez ve getirmemiştir zaten.

Gerek bu olay gerekse Selim in fetvaları gibi anlatılanlar tamamen uydurma hikayelerdir.

Film için bir şey demem. O bir senaryo.

Osmanlı'da 2 tür hukuk var.Örfi ve Şerri.Sen sadece örfi olduğunu söylüyorsun.Halife ve Padişah Sultan Süleyman'ın Kur'an'a hiç başvurmaması gibi bir şey düşünülemez.

Fakat dizide olayı sapıtmışlar.O konu hakkında net bilgi yok.Gerçekten öyle olmuştur diyemeyiz.

tarihinde xseddx tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Osmanlı'da 2 tür hukuk var.Örfi ve Şerri.Sen sadece örfi olduğunu söylüyorsun.Halife ve Padişah Sultan Süleyman'ın Kur'an'a hiç başvurmaması gibi bir şey düşünülemez.

Fakat dizide olayı sapıtmışlar.O konu hakkında net bilgi yok.Gerçekten öyle olmuştur diyemeyiz.

öyle olmuşu geçtik zaten ayetin çarptırılması asıl mesele değil mi

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikkatli okumuyorsun veya farkı farkedemiyorsun. Saltanat hukuku ndan bahsediyorum. O da %100 Töre kaynaklıdır. İnfazlar, hükümdar değişiklikleri gibi konular da Saltanat hukuku içine girdiği için, kesinlikle fetvaya falan başvurmazlar.

Osmanlı da şeriat müslüman ahali için söz konusudur ( Ki o bile çok tartışma kaldırır )

Link to post
Sitelerde Paylaş

öyle olmuşu geçtik zaten ayetin çarptırılması asıl mesele değil mi

Ben albastıya cevap verdim.

Ayetlerin çarpıtılmasını ateistler de yapıyor.Alıştım yani.Ben anlıyorum,muhakememi yapıyorum.Bu bana yeter.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben albastıya cevap verdim.

Ayetlerin çarpıtılmasını ateistler de yapıyor.Alıştım yani.Ben anlıyorum,muhakememi yapıyorum.Bu bana yeter.

zaten bende sana bir eleştiri getirmedim ki sadece çarpıtılan ayetin

niçin yada neden çarptırıldığını konuşmak daha iyi olur demek istedim

mesela sen bu ayetten ne anlıyorsun onu merak ediyorum

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...