Değnek 0 Oluşturuldu: Ocak 16, 2013 Raporla Share Oluşturuldu: Ocak 16, 2013 (düzenlendi) Muhteşem yüzyılın bu akşamki bölümünde Pargalı boğdurtuldu. Kanuni, içi rahat etsin diye Ebu Suud'tan Pargalıyı öldürtmeden önce, işi islama uygun yapabilmesi için bir yol bulmasını istedi. Ebu Suud'ta Zumer 42 ile Kanuni'ye istediği "fetva"yı verdi. Ebu Suud'a göre bu ayete göre insan uykusunda ölü durumunda olacağı için sorumluluğu olmazmış. Bu sebeple Kanuni kendisi uyurken Pargalı'yı boğdurttu. Şüphesiz ki işini bilenler için ayetlerde ve dinde büyük kolaylıklar vardır. Sanırım, bu akşam herkes bu ayeti sorgular. Ve umarım ki kimse Ebu Suud'a veya diziye güvenip bu ayetten hareketle uyurken insanlara suç işletmez. Zumer 42 - Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır. Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye (ömürlerinin sonuna) kadar bırakır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır. Not:Bu arada yazı ayva gibi olmuş, okuyanın boğazına duruyor. Kusura bakmayın, her zaman akıcı yazmak mümkün olmuyor Ocak 16, 2013 tarihinde Değnek tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Ocak 16, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2013 gönderildi Muhteşem yüzyılın bu akşamki bölümünde Pargalı boğdurtuldu. Kanuni, içi rahat etsin diye Ebu Suud'tan Pargalıyı öldürtmeden önce, işi islama uygun yapabilmesi için bir yol bulmasını istedi. Ebu Suud'ta Zumer 42 ile Kanuni'ye istediği "fetva"yı verdi. Ebu Suud'a göre bu ayete göre insan uykusunda ölü durumunda olacağı için sorumluluğu olmazmış. Bu sebeple Kanuni kendisi uyurken Pargalı'yı boğdurttu. Şüphesiz ki işini bilenler için ayetlerde ve dinde büyük kolaylıklar vardır. Sanırım, bu akşam herkes bu ayeti sorgular. Ve umarım ki kimse Ebu Suud'a veya diziye güvenip bu ayetten hareketle uyurken insanlara suç işletmez. Zumer 42 - Allah, (ölen) insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır. Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye (ömürlerinin sonuna) kadar bırakır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır. Not:Bu arada yazı ayva gibi olmuş, okuyanın boğazına duruyor. Kusura bakmayın, her zaman akıcı yazmak mümkün olmuyor Çok iyi yere değinmişsin.Dizinin senaristleri saçmalamış.Sanki emri Süleyman vermiyor.Ne fark eder ki ha uyuyor ha uyanık. Bu Kur'an'ı çarpıtarak istediğin her anlama getirebileceğinin kanıtı.Ateistler de bunu bol bol yapıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Değnek 0 Ocak 16, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 16, 2013 gönderildi Çok iyi yere değinmişsin.Dizinin senaristleri saçmalamış.Sanki emri Süleyman vermiyor.Ne fark eder ki ha uyuyor ha uyanık. Bu Kur'an'ı çarpıtarak istediğin her anlama getirebileceğinin kanıtı.Ateistler de bunu bol bol yapıyor. Sen ne dediğinin farkında mısın? İstersen bir düşün ve hemen tövbe de Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Ocak 16, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2013 gönderildi Sen ne dediğinin farkında mısın? İstersen bir düşün ve hemen tövbe de Sen et.Yapan sensin.Senaristler de iyi sallamış bu arada. Link to post Sitelerde Paylaş
Değnek 0 Ocak 16, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 16, 2013 gönderildi (düzenlendi) Senaristlerin salladığını sanmıyorum, tarihi bir temeli olmasa bir ayeti böyle kullanmaya cesaret edemezler. - Prof. Dr. Tufan Gündüz: “Onun öldürülmesiyle ilgili en önemli rivayet Kanuni Sultan Süleyman’ın onu sağlığında öldürtmeyeceğine dair yemin ettiğidir. Güya Kanuni böyle bir yemin etmiş ve güya bu yeminini bozmamak ama İbrahim Paşa’yı öldürtmek için Ebussuud Efendi’den akıl istemiş. O da ‘Uykudaki birinin hayatta sayılmayacağını, İbrahim Paşa öldürülürken kendisi uykuda olursa yemininin bozulmayacağını’ söylemiş.” - Prof. Dr. Feridun Emecen: “İbrahim Paşa’nın öldürülmesiyle ilgili çeşitli rivayetler var. Ancak öldürülmesiyle Ebu Suud Efendi’yi bağlantılı hale getirmek doğru olmaz. İbrahim Paşa hırsının kurbanı olmuştur. Pargalı, kendini padişah yerine koymuştur. Bu da sonunu getirmiştir.“ Anlamadan konuya dalacaklara not: Bu ayeten Ebu Suud'a atfedilen sonuç çıkmaz. Ancak insanların işine geldiğinde dini ve ayetleri istediği gibi amaçlarına araç ettiği, sonucu çıkar. Ocak 16, 2013 tarihinde Değnek tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Electra 0 Ocak 16, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2013 gönderildi (düzenlendi) Bu Kur'an'ı çarpıtarak istediğin her anlama getirebileceğinin kanıtı.Ateistler de bunu bol bol yapıyor. Hem kel hem fodul. Onu yapan sizsiniz. Herşeyi kitabına uyduruyorsunuz. Diğer başlıkta cariyeliği öve öve bitiremeyene bakınız... Hahh! Ocak 16, 2013 tarihinde Cariye tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Değnek 0 Ocak 16, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 16, 2013 gönderildi Zumer 42'nin yanında bir de Sad 44 verseydi ve birazda iteleyip kakalasaydı belki birşey olabilirdi. Sad 44 olmadan başlarına büyük iş alırlar. Link to post Sitelerde Paylaş
james_33 0 Ocak 16, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 16, 2013 gönderildi Sizin ayetten ne anladığınızı bilmiyorum.Aklı salim olduğundan şüpheli bir kimse ayete bakarak kanuniye böyle bir fetva verecek kanuni ise o fetvaya uygun olarak adamı boğdurtacak.Padişahların aklı sıra neden fetva alarak iş yaptıklarına gelince ahiret hayatında ben alime sordum o da bu şekilde fetva verdi ben onun fetvası üzerine bu işi yaptım aslında benim bir suçum yok gibi bir mantık ile kendilerini temize çıkartma mantığına dayanıyor.Aslında kendi vicdanlarını rahatlamaya çalışıyorlar.Ama sonuçta hesap günü onlarda o hesaptan geçecek.Kimse yaratıcıyı kandırabilceğini sanmasın. Link to post Sitelerde Paylaş
adams77 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi 40 - Kendisini aşağılık kılan azab kime geliyor ve kesintisiz azab kimin üzerine çöküp-kaçınılmaz oluyor? 41 - Şüphesiz, sana Kitabı insanlar için hak olmak üzere indirdik. Artık kim hidayete ererse, bu kendi lehinedir; kim saparsa, o da kendi aleyhine sapmış olur. Sen onların üzerinde vekil değilsin. 42 - Allah, ölecekleri zaman canlarını alır; ölmeyeni de uykusunda (bir tür ölüme sokar). Böylece, kendisi hakkında ölüm kararı verilmiş olanı(n ruhunu) tutar, öbürüsünü ise adı konulmuş bir ecele kadar salıverir. Şüphesiz bunda, düşünebilen bir kavim için gerçekten ayetler vardır. 43 - Yoksa Allah'tan başka şefaat ediciler mi edindiler? De ki: 'Ya onlar, hiç bir şeye malik değillerse ve akıl da erdiremiyorlarsa?' 44 - De ki: 'Şefaatin tümü Allah'ındır. Göklerin ve yerin mülkü O'nundur. Sonra O'na döndürüleceksiniz.' 45 - Sadece Allah anıldığı zaman, ahirete inanmayanların kalbi öfkeyle kabarır. Oysa O'ndan başkaları anıldığında hemen sevince kapılırlar. birde ayetlerin bağlamlarından koparmadan okuyun belki bir anlama ulaşırsınız gerçi siz Allahın ayetlerini yeteri kadar anlamadığınız için yardımcı kaynaklara başvuruyorsunuz sanki o kaynaklar doğrularmış gibi kuranı eleştiriyorsunuz. Hiç bir kaynağa bakmadan yalnız Kurana bakarak düşünün hareket edin eleştiri getirin kuran bir bütündür bu bütünlük ayetler cımbızlanarak araya başkalarının anlatımları sokularak bozulamaz her şeyin bir ilmi vardır kuran okumanında bir ilmi vardır o ilmi yalnız Rahman ve Rahim olan verir. Saygılarımla Link to post Sitelerde Paylaş
doodslag 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi minareyi kılıfına uydurmak....sanki öldürün emrini rüyasında sayıklarkenmi veriyor... bu arada pargalıya çok acıdım dün akşam ya... Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi Sultan Süleyman nedensiz yere pargalıyı öldürmez.Süleyman her yapacağı işi iyice düşünen biridir.Sözünü bozulup bozulmadığını Allah bilir(Bence bozulmuştur.). Link to post Sitelerde Paylaş
adams77 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi herkes yapacağı eylemi karşılığını alacaktır. Kendini kandırmak diye buna denir galiba ayeti kendi eylemine uyduruyor Şeytanın ayak izleri var sanki Link to post Sitelerde Paylaş
Değnek 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi Adams77, Başlıkta ayet eleştirilmiyor aksine ayetin nasıl çarpıtıldığı anlatılmaya çalışılıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
adams77 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi Adams77, Başlıkta ayet eleştirilmiyor aksine ayetin nasıl çarpıtıldığı anlatılmaya çalışılıyor. bende aynı yönde eleştiri getirdim zaten Link to post Sitelerde Paylaş
albastı 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi Osmanlı da saltanat hukuku kaynağını tamamen geleneklerden (Töre) alır. Şeriat bu konuda asla söz sahibi değildir. Dolayısı ile padişahlar Pargalının idamı gibi bir konuda fetvaya falan başvurmazlar. Kimse de şeriat adına onlara suçlama getiremez ve getirmemiştir zaten. Gerek bu olay gerekse Selim in fetvaları gibi anlatılanlar tamamen uydurma hikayelerdir. Film için bir şey demem. O bir senaryo. Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi (düzenlendi) Osmanlı da saltanat hukuku kaynağını tamamen geleneklerden (Töre) alır. Şeriat bu konuda asla söz sahibi değildir. Dolayısı ile padişahlar Pargalının idamı gibi bir konuda fetvaya falan başvurmazlar. Kimse de şeriat adına onlara suçlama getiremez ve getirmemiştir zaten. Gerek bu olay gerekse Selim in fetvaları gibi anlatılanlar tamamen uydurma hikayelerdir. Film için bir şey demem. O bir senaryo. Osmanlı'da 2 tür hukuk var.Örfi ve Şerri.Sen sadece örfi olduğunu söylüyorsun.Halife ve Padişah Sultan Süleyman'ın Kur'an'a hiç başvurmaması gibi bir şey düşünülemez. Fakat dizide olayı sapıtmışlar.O konu hakkında net bilgi yok.Gerçekten öyle olmuştur diyemeyiz. Ocak 17, 2013 tarihinde xseddx tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
adams77 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi Osmanlı'da 2 tür hukuk var.Örfi ve Şerri.Sen sadece örfi olduğunu söylüyorsun.Halife ve Padişah Sultan Süleyman'ın Kur'an'a hiç başvurmaması gibi bir şey düşünülemez. Fakat dizide olayı sapıtmışlar.O konu hakkında net bilgi yok.Gerçekten öyle olmuştur diyemeyiz. öyle olmuşu geçtik zaten ayetin çarptırılması asıl mesele değil mi Link to post Sitelerde Paylaş
albastı 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi Dikkatli okumuyorsun veya farkı farkedemiyorsun. Saltanat hukuku ndan bahsediyorum. O da %100 Töre kaynaklıdır. İnfazlar, hükümdar değişiklikleri gibi konular da Saltanat hukuku içine girdiği için, kesinlikle fetvaya falan başvurmazlar. Osmanlı da şeriat müslüman ahali için söz konusudur ( Ki o bile çok tartışma kaldırır ) Link to post Sitelerde Paylaş
xseddx 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi öyle olmuşu geçtik zaten ayetin çarptırılması asıl mesele değil mi Ben albastıya cevap verdim. Ayetlerin çarpıtılmasını ateistler de yapıyor.Alıştım yani.Ben anlıyorum,muhakememi yapıyorum.Bu bana yeter. Link to post Sitelerde Paylaş
adams77 0 Ocak 17, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 17, 2013 gönderildi Ben albastıya cevap verdim. Ayetlerin çarpıtılmasını ateistler de yapıyor.Alıştım yani.Ben anlıyorum,muhakememi yapıyorum.Bu bana yeter. zaten bende sana bir eleştiri getirmedim ki sadece çarpıtılan ayetin niçin yada neden çarptırıldığını konuşmak daha iyi olur demek istedim mesela sen bu ayetten ne anlıyorsun onu merak ediyorum Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts