simbad 0 Oluşturuldu: Ocak 28, 2013 Raporla Share Oluşturuldu: Ocak 28, 2013 Bu konuyu açmaktaki başlıca amacım ateistlerin şapka kanunu konusunda düşüncelerni almak. Benim düşüncem zaten belli ama bu konunun sizin açınızdan nasıl göründüğünü bilmek istiyorum. Daha doğrusu Şapka ile inkılap olamayacağını savunan biri olarak tezimin zayıf yönlerinin ortaya konulması. Şapka ile inkılap olur mu bir yana, şapka kanununun halka benimsetilmesi için çalışılırken birçok insan hakları ihlallerinin olduğunu düşünüyorum. Görüşleriniz? Link to post Sitelerde Paylaş
yahya 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Sapka ile olmaz, peki nasil olur? Sizin derdiniz devrimler. Siz inkilaplar oncesindeki toplumun hicbir eksigi olmadigini, tastamam oldugunu dusunuyorsaniz, sapka size tabiki gereksiz ve alakasiz gelecektir. Ama devrimlerin bu memlekette gerekli oldugunu dusunuyor ve sapka devrimini gereksiz buluyorsaniz sormak lazim; sapkayla olmaz, peki nasil olur? Link to post Sitelerde Paylaş
administrator 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Bu aklı erimişlere şapka kanunun önemini anlatmak lazım.. Gerçekte başlığı açan bu beyinsiz anlamayacaktır, ama kafasında soru işareti olanları, forumu uzaktan izleyenleri aydınlatmak adına konuyu anlatmak gerekir.. Raporlayıp başlığı tavanarasına göndertmek en son seçenek olmalıdır.. Link to post Sitelerde Paylaş
xislam 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Konu Ateistcafeye taşınmıştır. Link to post Sitelerde Paylaş
-inmanah- 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Peçe karaçarşaf takkenin bir dayatma olmadığını kanıtlayın bizde şapka devrimini yazalım. Şapka devriminden sonra bu gün aaaaa sen şu şapkayı takmadın ver yüz kırbaç dendiği bir ortamda mısın? Yada şeriat kanunlarının olduğu yerde çarşafını çıkaran kadını ne yaparlar bunun cevabını ver ve bunun bir zorlama olup olmadığını bize ıspatla.. Papucumun özgürlükçüleri.. Link to post Sitelerde Paylaş
Tesla 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Gayet samimi söylüyorum, insanlara zorla şapka giydirmenin nasıl büyük faydaları ve ilerici bir karakteri olabiliyor açıklarsanız sevineceğim. Zorla şapka versus zorla takke... Mutlaka iki yobazlık arasında mı seçim yapmak zorundayız? İnsanlar için başka bir yol yok mudur? Link to post Sitelerde Paylaş
yahya 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Gayet samimi söylüyorum, insanlara zorla şapka giydirmenin nasıl büyük faydaları ve ilerici bir karakteri olabiliyor açıklarsanız sevineceğim. Zorla şapka versus zorla takke... Mutlaka iki yobazlık arasında mı seçim yapmak zorundayız? İnsanlar için başka bir yol yok mudur? Var midir? Varsa yazin bizde bilelim. Kaldi ki, siz sadece anadoluda bir bagnaz diktator Mustafa Kemal cikti, sapka kanunuyla millete kok sokturdu saniyorsunuz ama biraz kafayi kaldirip etrafiniza bakin. Tarih boyunca kim kime ne taktirmis, acip bakmak lazim, milletler nasil millet olmus, medeniyetler nasil kurulmus. Toplumlarda devrim yapmayi kolay isler sanmayin, yanilirsiniz. Sapka kanunu diye simdinin dassak malzemesi olan kanun, bircok milletin birbirini din adina bogazlamiyor olusunun da sebepleri arasindadir. Sapka takmayanlarin hali de ortadadir. Tarih herseyi butun ciplakligi ile ortaya koymustur. Mesele buna mantik cercevesinde tarafsiz olarak bakabilmektedir. Link to post Sitelerde Paylaş
-inmanah- 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Tesla bunun sonucu ne sen ona bak, bugün kimse şapka giymedi diye yadırganmaz ama giyenede karışılmaz. Peki çarşafın ilk dayatıldığı ve sonraki getirisini sende gayet net görebilirsin değil mi? Link to post Sitelerde Paylaş
internettin_hoca 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Mahmut fesi getirdiğinde Osmanlıda gevur mahmut dendi çünkü fes modern bir şeydi memurada setre falan geldi, neyse mahmut bunu zorla kabul ettirdi, lakin zamanla yıllar geçti bu sefer fes gelenekçilerin bir simgesi haline geldi...yani eskiden kabul edilmeyen şeyler zamanla benimsenip simgeleşiyor...bu çok garip.. tesla senin soruna gelince dediğin şekilde olamaz bu bizim gibi ülkeler için şimdilik hayal, eğer o zman şapka olmasaydı şimdi beline yumruğu yer ayağına falaka iner özgrlüktende bahsedemezdin, örnek ülkeleri vermeye gerek yok.....He bende zorla bir şey yapılmasını istemiyorum ancak iş yerinde takım elbise, hastanede beyaz, polissen üniforma vb giyiliyor yapacak birşey yok, hacının hocanın karşısında bacak bacak üstüne atılabilsin, işyerinde şort giyilebilsin ama olmuyor yani senin bakış açınla şu anda özgürlüklerimizi bunlarda kısıtlıyor ya aç kalacaksın yada her gün o üniformayı giyeceksin buda baskı.. Link to post Sitelerde Paylaş
simbad 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Sapka ile olmaz, peki nasil olur? Sizin derdiniz devrimler. Siz inkilaplar oncesindeki toplumun hicbir eksigi olmadigini, tastamam oldugunu dusunuyorsaniz, sapka size tabiki gereksiz ve alakasiz gelecektir. Ama devrimlerin bu memlekette gerekli oldugunu dusunuyor ve sapka devrimini gereksiz buluyorsaniz sormak lazim; sapkayla olmaz, peki nasil olur? Modernleşmeyi 2. Mahmut fesle yapmaya çalıştı. Fakat yüz sene sonra ortaya çıkan manzara ortada. Sonra M.Kemal aldı ele. Maksat bizim her yönden medeni olduğumuzu dünyaya göstermekti. Fakirlikten yakası paçası dökülmüş halk şapka takarak dünyaya medeni olduğunu nasıl ispatlayabilirdi? Biz bilim e teknik konusunda hiçbir şeye karşı değiliz. Misal: Avrupadan alınan martini ve mavzer tüfeklerine karşı halk tepki vermiş midir? Vermemiştir çünkü biri erçek ihtiyaç diğeri ise sahtecilik. Link to post Sitelerde Paylaş
mammal 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi (düzenlendi) Ateistim. Görüşlerim şöyle. 19. yüzyılda endüstri çağı başta İngiltere olmak üzere batılı ülkeleri çok güçlü duruma getirdi. Endüstri çağı sadece maddeyi değil insanları da makinalaştırdı. Batı toplumları geleneklerini hızla bırakarak fabrikalaşmaya önem verdi. Endüstrileşme adına gelenekler arka plana atıldı. Aynı bir makina gibi tek tipli yapılar toplumun her kademesine nüfuz etti. İnsanlar da endüstri toplumu denen büyük makinanın birer dişlisi olduğu için standardize edildi. Okullarda eğitim sistemi müfredattan kıyafete kadar tamamen buna göre ayarlandı. Bunun sonucu olarak düzenli bir makina gibi çalışan toplumlar meydana geldi. Bu süreç sonunda gelenekler unutulmuş ve ekonomik gelişme iyice ön plana çıkmıştı. Batı giderek güçlendi ve dünyada başka ülkeleri de etkisi altına almaya başladı. Japonya bu konuda batıyı taklit eden ilk başarılı örnek oldu. Geleneklerini çok kısa sürede sembolik bir pozisyona çektiler. Eğitim sistemlerini kıyafetleriyle birlikte baştan sonra değiştirdiler. 20. yüzyılın başlarında sadece 50 yıllık bir çaba sonucunda Japonya dünyanın en güçlü sanayi toplumlarından birisi oldu. Bu akım doğu ülkelerinde de başarılı olduğu için model haline geldi ve dünyanın geri kalanını daha fazla etkilemeye başladı. Türkiye de bu akımdan etkilendi. Cumhuriyet devrimleri sanayi toplumu inşa etmek üzere planlanmıştı ve dünyadaki başarılı örnekleri taklit etmek mantıklı görünüyordu. Bir nebze başarılı da oldu. Ancak 20. yüzyılını ortalarında batı taktiksel bir manevra yaptı. Ve toplumların endüstrileşmesinin ileride kendisine rakip olacağını gördü. Endüstri devrimlerinin yapılabilmesi geleneklerin yıkılmasıyla mümkündü ve batı bunu çok iyi biliyordu (zira kendi tarihlerine çok hakimlerdi). Pazar ekonomisini küreselleştirerek tüm ülkeleri tüketici durumuna getirdi. Geleneksel algılarla pazar algısını örtüştürdü. Tüm toplumsal değerleri satılabilir meta haline getirdi ve pazar ekonomisini canlandırdı. Sanayi toplumu olma arzusunun yerini geleneklere dönüş ve gelenekleri tüketim malzemesi ambalajında satın almaya yönelik bir davranış gelişti. Bu yaklaşım davranışsal ekonomide irrasyonel toplumlar olarak incelenen alanı doğurdu. Bugün sanayileşmiş ülkelerin geliştirdiği en önemli silah diğer ülkeleri gelenekleri içinde boğarken kendilerinin rasyonelleşmelerini sağlayan pazar ekonomisidir. Biz bile bugün sanayileşmeye önem vermek yerine şapka devrimini konuşmaya devam ediyoruz. Şapka devrimi iyi mi oldu? Bilemiyorum. Ama çok bir önemi yok. Önemli olan rasyonel toplum olabilmektir. Ne bizi daha rasyonel bir endüstri toplumu yapacaksa kafamıza onu takalım. Ocak 28, 2013 tarihinde mammal tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
KHF-232 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Bildiğim 1 tane şapka reformu var: O da erkeklerin, eşleriyle münasebetinde, çocuk olmaması için, aşağıdaki takımın kellesine geçirdiği şapka. Benim gözümde işe yarayan tek şapka budur, gerisi fasa fisodur. Link to post Sitelerde Paylaş
yahya 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Modernleşmeyi 2. Mahmut fesle yapmaya çalıştı. Fakat yüz sene sonra ortaya çıkan manzara ortada. Sonra M.Kemal aldı ele. Maksat bizim her yönden medeni olduğumuzu dünyaya göstermekti. Fakirlikten yakası paçası dökülmüş halk şapka takarak dünyaya medeni olduğunu nasıl ispatlayabilirdi? Biz bilim e teknik konusunda hiçbir şeye karşı değiliz. Misal: Avrupadan alınan martini ve mavzer tüfeklerine karşı halk tepki vermiş midir? Vermemiştir çünkü biri erçek ihtiyaç diğeri ise sahtecilik. Maksat kimseye medeniyet gostermek degil. Sen butun mantigi kacirmissin zaten. Maksat toplumu degistirmektir, donusturmektir. Kafaya takilanin onemi yoktur, onemli olan, topluman degismin geldigini gostermektir, artik yeni bir dusunce sisteminin geldigini belli etmektir. Yukarida arkadas kisaca ozeti gecmis, rasyonel dusunce tarzini topluma yayabilmektir. Bu milletin basina gelmis insanlar bunun icin neyi gerekli gordulerse onu yapmislardir. Bunu yaarken de oyle sizin burada yazdiginiz gibi gotten uydurup uydurup degil, tarihe ve bu sureclerden gecmis toplumlara bakarak kendilerince en dogrusunu yapmaya calismislardir. Ve sonuc ortadadir. Sapka takmayan memleketler simdi mezhep savaslari ile birbirini bogazlamaktadir. Bu noktada elini vicdanina koymayan insanin vicdani olduguna suphe ederim... Link to post Sitelerde Paylaş
simbad 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Maksat kimseye medeniyet gostermek degil. Sen butun mantigi kacirmissin zaten. Maksat toplumu degistirmektir, donusturmektir. Kafaya takilanin onemi yoktur, onemli olan, topluman degismin geldigini gostermektir, artik yeni bir dusunce sisteminin geldigini belli etmektir. Yukarida arkadas kisaca ozeti gecmis, rasyonel dusunce tarzini topluma yayabilmektir. Bu milletin basina gelmis insanlar bunun icin neyi gerekli gordulerse onu yapmislardir. Bunu yaarken de oyle sizin burada yazdiginiz gibi gotten uydurup uydurup degil, tarihe ve bu sureclerden gecmis toplumlara bakarak kendilerince en dogrusunu yapmaya calismislardir. Ve sonuc ortadadir. Sapka takmayan memleketler simdi mezhep savaslari ile birbirini bogazlamaktadir. Bu noktada elini vicdanina koymayan insanin vicdani olduguna suphe ederim... Tamam Şapka Kanunu nun maksatlarından biri otoritenin kim olduğunu halka göstermekti. Devlet ben emrediyorsam yapacaksın dedi ve yaptı. Ama sadece devletin olduğu yerlerde. Şapka takmayan memleketlerdeki mezhep savaşları şapka ile mi alakalı? İskoçlarla İngilizlerin savaşı Şapka Kanunu ile mi çözüldü? Çok mantıklı. Mezhep savaşlarının çözümünde her kelleye birer şapka! Şıp diye kesilir savaş. Arkadaş mezhep savaşı. Mezheplerin özündeki düşünüş biçimlerinden ortaya çıkar ve düşünüş biçimleri çarpık oldukça devam eder. Şapkayla ne alakası var? Link to post Sitelerde Paylaş
cehane27 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi (düzenlendi) Şapka ile inkılap olur mu bir yana, şapka kanununun halka benimsetilmesi için çalışılırken birçok insan hakları ihlallerinin olduğunu düşünüyorum. Görüşleriniz? rize şapka devriminde üç gün üç gece topa tutulmuştur .şu şu kadın erkek şehit edilmiştir vb. devrim tepeden inmiştir..(jakobenizm) vb vb.. diyeceğin bu... http://tr.wikipedia....na_direni.C5.9F birileriyse sana sarık-şapka vb 'nin kafaların içindekini yansıttığını... dincilerin eli sopalı,uygarlık ve rejim karşıtı olduklarını söyleyecekler... sen de kızıp köpüreceksin.. demokraside bu yok diyeceksin.. bizse sana islam'da demokrasi ve seçim hakkı var mı diyeceğiz. sen var deyip takiye yapacaksın. böyle işte. Ocak 28, 2013 tarihinde cehane27 tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Burka giymekle, tesettürle ve başörtüsü ile Müslüman olunursa, şapka ile de modernlik olunur elbette. Link to post Sitelerde Paylaş
simbad 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Burka giymekle, tesettürle ve başörtüsü ile Müslüman olunursa, şapka ile de modernlik olunur elbette. Bunlarla müslümanlık olmaz. O halde??????????????????? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Şapka bir semboldür sadece, arap zihniyetinden daha çağdaş bir zihniyete geçiş sembolü. Bazıları şimdi dış görünüş önemli değildir falan diyebilir ama hiç de öyle değildir, dış görünüş çok önemlidir. İnsan ilk kez gördüğü bir kişiyi önce dış görünüşü ile değerlendirir. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Bunlarla müslümanlık olmaz. O halde??????????????????? Bunlarla Müslümanlık olmaz diye bir yalanı nasıl söyleyebiliryorsun. Kimi kandırıyorsun? İslam'da onları şart koşan sizler değil misiniz? Utanmadan yalan söylüyorsunuz. Afganistanda burkasız, Suudi Arabistanda tesettürsüz, karaçarşafsız bir kadın görebilir misiniz? Ya İran'da? Ne kadar da rahat yalan söyleyebiliyorsunuz. Söyleyebilirsiniz. Çünkü Müslümansınız.. Herşeyiniz yalan sizin. Link to post Sitelerde Paylaş
simbad 0 Ocak 28, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Ocak 28, 2013 gönderildi Evet olmaz arkadaşım. Müslümanlık bunlarla olmaz. Sen işin özünü bırakıp nasıl bunlara müslümanlığı tamam gösterirsin? İslam senin gözünde burka vesaireden ibaret olabilir. Benim gözümde öyle değil. Namaz dinin direğidir derken de namaz dindir denmiyor dikkat et. Din kıyafetle olmaz. Eğer şapka hristiyan ve yahudilerin umumi baş örtüsü olmasaydı daha çabuk kabullenilirdi. Misal ben bir müslüman olarak kalpak giyerim. Çünkü fese bir bağlılığım yok. Onun kutsallığı da yok. Mühim olan bir dinin mensuplarının umumi kıyafetinin artık din sembolü haline gelmiş parçalarını almamak. Gerisi teferruat. Şapka da giyiliir, fes de başka bir şey de. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts