Jump to content

Allah geleceği bilmez


Recommended Posts

Yakında başına bir felaket gelirse sakın başkasından bilme...

Faalin lima yürid Ayeti seni tokatlar...

eğer başıma bir felaket geleceği önceden belirli ve yazılıysa tanrı bunu mutlaka başıma getirmek zorunda değil mi...

eğer gelmiyecek se de tanrı bu felaketi başıma getiremez...

çünkü eğer değiştirirse geleceği önceden belirlememiş demektir...

bende bunu diyorum allah kimsenin başına felaket vermesin...

eğer bu duayı edebiliyorsam geleceğimin belirli olmadığından edebiliyorum...

eğer gelecek her anıyla önceden belli olsaydı dua etmenin de hiç bir anlamı olmazdı...

çünkü madem yazılan başa gelecek duanın ne gereği var...

allahın faalün lima yürid olması için geleceği önceden belirlememiş olması gerek...

tarihinde kirec tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 224
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

bizim ölümlü tanrının ölümsüz olması bile bu konuda onu çaresiz olmaktan çıkaramaz...

yani belirlenmiş bilinen kesin bir geleceği yaratmak konusunda...

elinden başka bir şey gelmez çünkü...

Allahın ölümsüz olduğunu nerden biliyoruz? Allah dediği için biliyoruz. Peki Allah yarın olacakları bilmiyorsa ölümsüz olduğunu nerden biliyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın ölümsüz olduğunu nerden biliyoruz? Allah dediği için biliyoruz. Peki Allah yarın olacakları bilmiyorsa ölümsüz olduğunu nerden biliyor?

Allahın ölümsüzlüğüne 7 milyar insan şahittir..

Sen iyice dağıtma kardeş...

Yarını bilmeyen nasıl yaratsın.....

Bir işi yapan bilir.....

Bilmez se yapamaz...

İnsan bildiği zannettiği şeyleri neden yaratamıyor elinden tutan mı var..

tarihinde Serdaar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer başıma bir felaket geleceği önceden belirli ve yazılıysa tanrı bunu mutlaka başıma getirmek zorunda değil mi...

eğer gelmiyecek se de tanrı bu felaketi başıma getiremez...

çünkü eğer değiştirirse geleceği önceden belirlememiş demektir...

bende bunu diyorum allah kimsenin başına felaket vermesin...

eğer bu duayı edebiliyorsam geleceğimin belirli olmadığından edebiliyorum...

eğer gelecek her anıyla önceden belli olsaydı dua etmenin de hiç bir anlamı olmazdı...

çünkü madem yazılan başa gelecek duanın ne gereği var...

allahın faalün lima yürid olması için geleceği önceden belirlememiş olması gerek...

Sadaka belayı defetmesi başa gelen olayların değiştiği gösteriyor...

Allah yaratmak zorunda değil, hikmeti öyle istiyor da ondan yaratıyor...

Bunu böylece anlasak problem çıkmaz...

Neyse sana iyi akşamlar..

Ben gidiyorum...Allah herkese huzur versin..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bile yarın ne yapacağımı biliyorum. 5:15 te kalkacam. 1 günlük kaza namazı kılacam sonra sabahı kılacam. Sonra sabah koşumu yapacam. Sonra kahvaltı yapacam. Kızımı okul servisine bırakıp dükkanıma gelecem.

Ben biliyorum ama Allah bilmiyor :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar ben bir müslümanım ve az bucuk aklımı kullanıyorum. Gerçekten ateist arkadaşların önünde savunduğunuz şeyler akıldan çok uzak ve bu yüzden yer yer rezil oluyorsunuz bence islamda bir reforma ihtiyaç var ben asla dinsizliği savunmuyorum ama yenilikçi ilim adamlarına ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Çünkü geleceğin dünyasında hurafeler içinde yüzen bir islama yer yok bence.

MELEK "ALLAHIN GÜCÜ";

CİN "YABANCI";

ŞEYTAN İSE "İÇİMİZDEKİ ATEŞ" DEMEKTİR!

İhsan Eliaçık, melek, cin ve şeytan kavramlarını reddetmediğini, bunların Kuran'da geçtiğini söyledi. Bu varlıklar konusundaki algısının farklı olduğunu ifade eden Eliaçık düşüncelerini şu sözlerle açıkladı.

"Kuran'da melek, cin, şeytan hepsi geçiyor. Kuranda geçiyorsa 'yok' diyemezsiniz. Ama nedir onlar?

Melek güç demektir. Melaike melekler demektir. Allah'ın güçleri demektir yani. Deprem, rüzgâr... Doğada ne varsa Allah'ın gücüdür. Melektir yani... Azrail Tanrının durduran gücü demektir. Mikail Tanrının övülüşü demektir. Cebrail Tanrının insanla konuşmasıdır. Normal insan anlayamayacağı için böyle temsil edilmiştir.

Cin de göze görünmeyen şeyler demektir. Duyu organlarının algılamadığı bize kapalı şeylerdir. Vakıf olamadığımız perdenin gerisindeki olaylar durumlar ve nesnelerdir. 17 farklı anlamda kullanılır Kuran'da, ama ortak vurgusu aynıdır. Bize yabancı olan şeydir. Araplar, Arapların dışında olanlara diyordu. Bizim ecnebi dediğimiz gibi... Hastalıklara cin diyorlardı mesela.

Şeytan insanın içindeki kötülüktür. İnsanın içindeki şehvet, haset, ihtiras gibi, insanı özünden uzaklaştıran ümitsizliğe sevk eden şeydir. İmgesel bir söylemdir. Görünmez şeyler, sembollerle metaforlarla anlatılır. Basite indirgenir."

"KADER VAR, KADERE İMAN YOK!"

İhsan Eliaçık kader konusunda gelen sorular üzerine çok tartışılacak şu açıklamayı yaptı:

"Kader veya takdir kavramı bir Kuran kavramıdır. Ancak 'kadere iman' bir Kuran kavramı değildir. Amentü duası da yoktur.

Kader eşyada var olan kapasite demektir. Mesela bizim kaderimizde uçmak yoktur. Eski Osmanlıca istiap gücü, kaldırabileceği şeydir. Bu kapasite içinde özgür iradeye sahibiz. Bunu da iyi ya da kötü yönde kullanıyoruz."

Bu açıklamanın "biyolojik kader" olabileceğini belirten Hulki Cevizoğlu'nun "Sosyal, toplumsal kader ne demek?" sorusuna İhsan Eliaçık "Burada biz yetki sahibiyiz. Sen nasıl karar verirsen öyle olur" dedi.

"MİRAÇ YOKTUR"

İhsan Eliaçık "Hz. Muhammed'in miraca çıkmasının ruhani bir olay olduğunu, bedeninin hiçbir yere yükselmediğini" söyledi.

"Miraç ruhani vizyondur" diyen Eliaçık, aksini söylemenin Allah'a yön tayin etmek olacağını savundu:

"Göğe çıkmak derseniz Allah'a mekân ve yön biçmiş olursunuz. Nerede olduğu ile ilgili yer göstermiş olursunuz ki bu çok yanlış. Bedeni ile bilfiil bir yere çıkmamıştır. Hz. Peygamber Mekke'den hiçbir yere gitmemiştir. Gönül, vicdan dünyasında gerçekleşmiş, o vizyonu görmüştür sadece."

"NAMAZ DİNİN DİREĞİ DEĞİL, GEREĞİDİR"

Namaz konusundaki açıklamalarıyla da tartışma yaratan Eliaçık "Namaz dinin direğidir" sözünün yanlış olduğunu, doğrusunun "Namaz dinin direği değil, gereğidir" olduğunu söyledi. Böyle bir itikat olmadığını belirten İlahiyatçı yazar"Dinin direği doğruluk dürüstlük adalet ve paylaşımdır" dedi.

İhsan Eliaçık namaz konusunda ayrıca şöyle bir eleştiri yaptı:

"Şu anki var olan duruma göre İslâm'ın şartı ikiye indirilmiş gibi. Namaz kılmak ve örtünmek. Örtünüp namaz kıldığın zaman dört dörtlük Müslüman'mış gibi algılanıyor. Ben bunun doğru olduğunu düşünmüyorum. Ben bir adam doğru mu dürüst mü ona bakarım. Bunu yapan adam dinin direğini dikmiştir. Hac, cenaze hatta kurban nusukdur. Nusuk tekrar edilen hareketler demektir. İbadet hayatın içinde bir faaliyettir. İş ve değer üretmek demektir."

Ceviz Kabuğu'nda pek çok dini konuya farklı yorumlar getiren Eliaçık, izleyicilerin büyük ilgisini çekti.

Benimseyenler kadar karşı çıkanların da bulunduğu İhsan Eliaçık'ın dini konulardaki diğer açıklamaları şöyle:

KIBLE!

"Kâbe Allah'ın sembolik evidir. Kâbe'de Allah oturuyor değil zaten. Kâbe'nin insanlık tarihi, sosyoloji ve ritüel olarak birkaç anlamı var. Herhangi bir yerde bu yönü tayin edemiyorsanız istediğiniz yöne dönerek namaz kılabilirsiniz."

"HZ. MUHAMMED ÜMMİ DEĞİLDİR!"

"Ümmi peygamber değildir Hz. peygamber. Ümmi sınıfsal bir kavramdır. Yahudiler kendi sınıfları dışındakine ümmi derlerdi. Peygamberin okuması vardır. Hesap kitap yapardı. Kitap yazan anlamında yazar değildi ama yazmayı da biliyordu."

"İKRÂNIN ANLAMI 'OKU' DEĞİLDİR!"

"İkrâ oku demek değildir. Çağır manasındadır. Bizim ayetlerimizi insanlara ilet oku, çağır demektir. Ezan okumak, meydan okumak anlamındadır."

"CENNETTE HURİLER YOK!"

"Huri ayn, göz aydınlığı demektir. 'Orada göz aydınlığı eşler vardır' diyor. Erkek için de kadın için de böyledir. Erkek bakış açısıyla yorumlayıp huriler var deniyor."

"HZ. İSA GELMEYECEK!.. "

"Hz. İsa'nın gelmesi diye bir şey yok. İslâm'da beklenmesi gereken sadece üç şey var. Ölüm, afet, kıyamet. 'Bunlar gelince tövbe etme imkânınız olmaz, dolayısıyla bunlar gelmeden tövbe edin' der.

Bunların dışında Kur'an'da beklenecek bir şey yok. Böyle bir söz konusu itikat yok. Hadis, kelâm, tefsir yoluyla İslâm dinine sokulmuş düşüncelerdir bunlar. İsa'nın savunduğu düşünceler geri gelecektir manasına gelebilir. En fazla böyle yorumlanabilir. İsa beden olarak gelmeyecektir. Bu, Hıristiyani bir inanıştır."

http://www.ensonhabe...2012-01-09.html

İşte beklediğim Müslüman. :D Helal be. Allah'ın dini, insanların dini oluverdi bir anda. Kim tutar sizi. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın ölümsüzlüğüne 7 milyar insan şahittir..

Sen iyice dağıtma kardeş...

Yarını bilmeyen nasıl yaratsın.....

Bir işi yapan bilir.....

Bilmez se yapamaz...

İnsan bildiği zannettiği şeyleri neden yaratamıyor elinden tutan mı var..

Geleceği bilen Allah sadisttir. Özgür iraden olsun ya da olmasın. Mesele bilmek sonuçta. :) Neden böyle söylediğimi biraz düşün. Tekrar ediyorum bak.

- Geleceği bilen her Tanrı modeli sadisttir.

Neden böyle dediğimi bir düşün.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geleceği bilen Allah sadisttir. Özgür iraden olsun ya da olmasın. Mesele bilmek sonuçta. :) Neden böyle söylediğimi biraz düşün. Tekrar ediyorum bak.

- Geleceği bilen her Tanrı modeli sadisttir.

Neden böyle dediğimi bir düşün.

Kötülüğe maruz kalanları mahşer günü görmezden gelen bir Allah olursa o zaman söylediğinde haklısın o ilah sadisttir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geleceği bilen Allah sadisttir. Özgür iraden olsun ya da olmasın. Mesele bilmek sonuçta. :) Neden böyle söylediğimi biraz düşün. Tekrar ediyorum bak.

- Geleceği bilen her Tanrı modeli sadisttir.

Neden böyle dediğimi bir düşün.

müslümanlara böyle düsünce YASAK!

Onlara, düsündümü sonunda "Allah vardir, iyidir vs" cikma kosulu var.

Sonuc böyle cikmayacaksa sorular seytandan gelir ve üzerinde düsünülmez :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kötülüğe maruz kalanları mahşer günü görmezden gelen bir Allah olursa o zaman söylediğinde haklısın o ilah sadisttir.

Tamam da sadece bu değil ki mesele. Geleceği bilen her Tanrı modeli sadisttir. Çünkü kullarının cehenneme gideceğini de biliyordu. Niye yarattı? Hiç yaratmasa, cehenneme de gitmezdi kimse.

Bunu anlayabiliyor musun? Yoksa sırf cevap vermiş olmak için mi yazıyorsun? Özgür irade olup olmaması birşeyi değiştirmiyor.

Diyelim ki Tanrısın. Geleceği biliyorsun. İnsan diye bir varlık yaratacaksın. Bu insanların çoğunun cehenneme gideceğini de biliyorsun. Ama insan diye bir varlık yaratmama şansın da var. Sonuçta seçim senin. Şimdi sen bu insanları yaratır mısın, cehenneme gideceklerini bile bile? Özgür iradeleri bile olsa.

Merhametliysen yaratmazsın. Böylece kimse cehenneme gitmez. Sadistsen yaratırsın, çoğu cehenneme gider. Sen bile bile onları yarattın çünkü.

Daha nasıl anlatılır bilemiyorum artık.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam da sadece bu değil ki mesele. Geleceği bilen her Tanrı modeli sadisttir. Çünkü kullarının cehenneme gideceğini de biliyordu. Niye yarattı? Hiç yaratmasa, cehenneme de gitmezdi kimse.

Bunu anlayabiliyor musun?

Anlıyorum. Ama ben çocuğumu kucakladığımda duyduğum zevki yaşayınca iyi ki yaratmışsın Rabbim diyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam da sadece bu değil ki mesele. Geleceği bilen her Tanrı modeli sadisttir. Çünkü kullarının cehenneme gideceğini de biliyordu. Niye yarattı? Hiç yaratmasa, cehenneme de gitmezdi kimse.

Bunu anlayabiliyor musun? Yoksa sırf cevap vermiş olmak için mi yazıyorsun? Özgür irade olup olmaması birşeyi değiştirmiyor.

Diyelim ki Tanrısın. Geleceği biliyorsun. İnsan diye bir varlık yaratacaksın. Bu insanların çoğunun cehenneme gideceğini de biliyorsun. Ama insan diye bir varlık yaratmama şansın da var. Sonuçta seçim senin. Şimdi sen bu insanları yaratır mısın, cehenneme gideceklerini bile bile? Özgür iradeleri bile olsa.

Merhametliysen yaratmazsın. Böylece kimse cehenneme gitmez. Sadistsen yaratırsın, çoğu cehenneme gider. Sen bile bile onları yarattın çünkü.

Daha nasıl anlatılır bilemiyorum artık.

"inanlar cennete, inanmayanlar yok olacak" dese

daha inandirici olurdu,

Ama 70 sene hayat, sonra EBEDI cehennemde yakmak!?!

Muhammed sinirine hakim olamamis, biraz abartmis!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhametliysen yaratmazsın. Böylece kimse cehenneme gitmez. Sadistsen yaratırsın, çoğu cehenneme gider. Sen bile bile onları yarattın çünkü.

Daha nasıl anlatılır bilemiyorum artık.

Teistik otoriteler (Ulema, Kuran yorumcuları, diyanet vb.) sadizm paradoksunu çözmek için çok çılgınca bir bilişsel/davranışsal kodlama yapıyor.

Mantık şöyle: Ruh bedenden tamamen ayrı tutuluyor ve bedenin acı çekmesi sorun olarak kabul edilmiyor. Ne de olsa önemli olan ruh. İnsanlar buna inanmaya çok meyilliler çünkü kimse bu dünyada acıdan kaçamayacağını biliyor ama bundan kaçmanın bir yolu olduğu düşüncesi acıları bir nebze olsun azaltıyor. Buraya kadar iyi hoş ama insanların bedensel acıyı kabullenmesi pislik otoritelerin eline geçtiği zaman (ki her zaman) bunun üzerinden "muhteşem" bir sömürü başlıyor.

tarihinde mammal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kendi kararını verebilecek şekilde programlanmış yazılımların artık neredeyse insan tarafında bile yapılabilmesine uğraşılırken...

tanrı da iyiyi kötüyü görüp ayırdedebilen ve istediğini seçebilecek şekilde oluşturduğu programladığı bir yazılımı yapabilmesi mümkündür...

Kendi kararını kendi verecek olan program bu kararları neye göre verecek?

Yazı tura mı atacak yoksa daha önce kendine yüklenen parametrelere göre mi karar verecek?

Senin ne demek istediğini de anlıyorum.

Tanrı insanı yarattı, ona vicdan, sevgi, şefkat, merhamet, öfke, nefret, hırs gibi duyguları ve önüne çıkacak durumlarda seçim yapabilecek aklı verdi ve bu seçimi gerçekleştirebilmesi için de bir irade sahibi yaptı ve bu insanın da neler yapabileceğini bilmiyor ve görmek istiyor diyorsun sanırım.

Ama bu kez de şöyle bir durum çıkıyor ortaya, bu bahsedilen unsurlar herkese eşit miktarda mı verildi yoksa kimine az kimine çok mu verildi?

Eşit verilmesi de yetmiyor, bir de bu insanın hangi zaman ve hangi coğrafyada doğduğu da işin içine giriyor.

Nereden bakarsak bakalım bir adaletsizlik, bir eşitsizlik var, adaletsizlik ve eşitsizliğin olduğu yerde imtihanın ne anlamı var?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kötülüğe maruz kalanları mahşer günü görmezden gelen bir Allah olursa o zaman söylediğinde haklısın o ilah sadisttir.

Sen hala dinin özünü kavrayamamışsın. Allah insanları iyilik ve kötülüğe göre yargılamıyor, Muhammed'e inanmış mı, inanmamış mı ona bakıyor. Kuran'a göre birisi Muhammed'e inanmadı mı o zalimdir ve cehennemliktir. Bu yüzden bırak bu iyilik ve kötülük argümanlarını. Bunları ancak dini bilmeyenlere satarsın, dini bilenler karşısında avucunu yalarsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı insanı yarattı, ona vicdan, sevgi, şefkat, merhamet, öfke, nefret, hırs gibi duyguları ve önüne çıkacak durumlarda seçim yapabilecek aklı verdi ve bu seçimi gerçekleştirebilmesi için de bir irade sahibi yaptı ve bu insanın da neler yapabileceğini bilmiyor ve görmek istiyor diyorsun sanırım.

evet aynen bunu demek istiyorum...

tanrı eğer herkese bu imkanları vermemiş olsaydı ozaman dediğin gibi imtihan mantıksız olurdu...

fıtraten yada doğal olarak insanların hepsinden iyi olmasını bekleyebiliriz...

kötü olmalarını ise hiç bir şekilde mazur görmeyiz...

çok kötü ortamlarda yaşayıp büyüyen ama yine deiyiliği seçebilen insanlar bunu nasıl yapıyor...

yada çok iyilerin arasında olupta kötülük yapabilenler bunu nasıl becerebiliyor...

demek ki akıllı vicdanlı olan her insan iyi bir insan olarak yaşayabilir...

yada iradesini ters yönde kullanıpkötü olmayı seçebilir...

çevrenin mutlaka etkisi olacaktır...

ama kötü bir çevrede iyi olmayı başarbilen birinin derecesi daha üstün olabilir...

yani bu açıdan değerlendirmeler de gerekli ayarlamalar da yapılır ...

sen kafanı yorma...

Link to post
Sitelerde Paylaş

evet aynen bunu demek istiyorum...

tanrı eğer herkese bu imkanları vermemiş olsaydı ozaman dediğin gibi imtihan mantıksız olurdu...

fıtraten yada doğal olarak insanların hepsinden iyi olmasını bekleyebiliriz...

kötü olmalarını ise hiç bir şekilde mazur görmeyiz...

çok kötü ortamlarda yaşayıp büyüyen ama yine deiyiliği seçebilen insanlar bunu nasıl yapıyor...

yada çok iyilerin arasında olupta kötülük yapabilenler bunu nasıl becerebiliyor...

demek ki akıllı vicdanlı olan her insan iyi bir insan olarak yaşayabilir...

yada iradesini ters yönde kullanıpkötü olmayı seçebilir...

çevrenin mutlaka etkisi olacaktır...

ama kötü bir çevrede iyi olmayı başarbilen birinin derecesi daha üstün olabilir...

yani bu açıdan değerlendirmeler de gerekli ayarlamalar da yapılır ...

sen kafanı yorma...

Kötülüğü seçtiğini iddia ettiğin kişinin hangi şartlar altında o duruma düştüğünü, nasıl yetiştirildiğini, hangi hormonlarının fazla veya eksik çalıştığını düşünmeden karara varıyorsun.

Acaba sen o insanın yerinde olsan nasıl davranırdın, bunu düşünmen lazım. Gerçi ne kadar kendini o insanın yerine koymaya çalışsan da asla onun içinde bulunduğu durumu anlayamazsın, ancak yaşaman lazım.

Çok berbat şartlar altında yaşayıp iyiliği seçtiğini iddia ettiğin kişiler çok azdır, hemen hemen hepsi de o şartların götürdüğü yöne gider. Dışardan bu insanları yargılamak, ayıplamak seçilecek en kolay yoldur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fıtrat-ı insan bir mezraa hükmündedir ki, secaya-yı hasene temayülat-ı şerriye ile beraber, taneler gibi dest-i kaderle içinde ekilmiştir.

Bu taneler neşv-ü nema bulmak için bir suya muhtaçtır.

Hevadan gelse, şer taneleri neşv-ü nema bulur.

Şimdiki şu medeniyet-i habisenin heyet-i içtimaiyeye verdiği tesir gibi...

Fıtraten -çendan- hayır ciheti galibdir, fakat sünbüllenmiş, semere vermiş on çekirdek, yüz değil bin kurumuş çekirdeğe galebe eder.

İşte şunun çaresi: O bâb-ı fitneyi kapatmakla, suyu Hüda tarafından vermek lâzımdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...