Jump to content

Allah geleceği bilmez


Recommended Posts

Allah bizim ne karar vereceğimizi bilmemeyi, seçtimi, yoksa bilemez mi.

tüm bu evren hayat ve ölüm bu sonucu öğrenmek için yaratılmış olabilir...

hanginizin daha iyi iş yapağınızı imtihan etmek bilmek için yerleri ve gökleri ölümü ve hayatı yaratan diye ifadeler var...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 224
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

"Eğer Allah, insanları, yaptıkları her haksızlıkta cezalandırsaydı, yeryüzünde tek canlı bırakmazdı. Fakat onları takdir edilen bir süreye kadar erteler. Ecelleri (süreleri) geldiği zaman da bir an dahi ne geri kalırlar, ne de ileri geçerler" (16/Nahl, 61).

"Bir canlıya ömür verilmesi de, ömründen kısaltılması da mutlaka bir kitapta (yazılı)dır" (35/Fâtır, 11)

“Allah’ın izni olmadıkça hiçbir kimseye ölüm yoktur. O, vâdesiyle yazılmış bir yazıdır.” (3/Âl-i İmran, 145)

Link to post
Sitelerde Paylaş

"De ki: 'Ben kendime bile Allah'ın dilediğinden başka ne bir zarar ne de bir menfaat verme gücüne sahibim.' Her ümmetin (takdir edilmiş) bir eceli vardır. Ecelleri geldiği zaman artık ne bir saat geri kalırlar ne de ileri giderler." (10/Yûnus, 49)

Link to post
Sitelerde Paylaş

tanrının insanın içinde bulunduğu koşulları dikkate almadığını nereden biliyorsun...

Aldığını sen nereden biliyorsun diye bir karşılık versem ne diyeceksin? Gidip alıyor musun diye soracak mısın?

Ben olan durumu ortaya koymuşum, sen ise belki şöyledir, belki de böyledir diye bulanık suda balık avlamaya çalışıyorsun.

Senin Kuran'daki tanrın "İnsanların bana veya elçilerime inanması önemli değil, ben herkesi içinde bulunduğu şartlara göre ve o şartlarda ne kadar çaba gösterdiğine göre değerlendireceğim." diyor mu yoksa "Benim elçime inanmayanları sonsuza kadar cehennemde kebap yapacağım" mı diyor?

Eğer bir kitabı ve onun içindeki tanrıyı savunuyorsan, o kitabın içinden cevap vermen gerek, kafandan değil. İnandığın kitaptaki ayetlerle iddianı desteklemen lazım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlıyorum. Ama ben çocuğumu kucakladığımda duyduğum zevki yaşayınca iyi ki yaratmışsın Rabbim diyorum.

Tam tersini neden sormuyorsun? Sen sırf 40-50 yıl çocuk seveceksin diye, milyarlarca insan SONSUZA KADAR cehennemde yanacak. Hangisi daha iyi?

Ayrıca senin çocuğunu seviyor olman, Tanrının sadist olduğu gerçeğini değiştirmiyor ne yazık ki. Ben bile senin Tanrından daha merhametliyim. En azından ben, cehenneme atacağım insanları iyi/kötü olmalarına göre belirlerdim. Falanca/filanca dine göre değil.

Ve ne olursa olsun, hiçbir suçun cezası sonsuz cehennem olamaz. 10000000000000000 sene yanarsın, o da olmadı, 1000000000000000000000000000 sene yanarsın, ama bir süre sonra o ceza biter. Sizinkinde öyle değil ama. Bitmiyor.

"inanlar cennete, inanmayanlar yok olacak" dese

daha inandirici olurdu,

Ama 70 sene hayat, sonra EBEDI cehennemde yakmak!?!

Muhammed sinirine hakim olamamis, biraz abartmis!

Evet, bu olsaydı, hiçbir problem olmazdı. Tanrı için ‘merhametli’ diyebilirdik. Ama şu şartlarda Semavi dinlerin Tanrıları sadisttir ne yazık ki. Hadi kötü insanları cehenneme atarsın, onu anlarım. Ama iyileri de atıyor. İstersen bir karıncayı bile incitmeden bir ömür geçir. Çok yardımsever biri ol. Hiç fark etmiyor. Muhammed’i kabul etmedin mi?

1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 sene cehennem azabı tadacaksın. Sonra yine bu kadar süre. Sonra yine bu kadar. Ve bu hiç bitmeyecek.

Hangi vicdan, hangi mantık, hangi akıl bunu onaylar? Geçiniz.

Tabi siz, dünyadaki bütün ateistleri/dinsizleri ‘ahlaksız, vicdansız, katil’ diye tanıtırsanız İslam ülkelerinde, o insanlar bunu yadırgamayacaktır doğal olarak. Ama böyle bir mantığın kabul edilebilir bir tarafı yok.

Aldığını sen nereden biliyorsun diye bir karşılık versem ne diyeceksin? Gidip alıyor musun diye soracak mısın?

Hep aynı muhabbet işte. Dünyadaki tüm dinleri ARAŞTIRMADAN elemiş ve kendi inancını doğru kabul ediyor. Yapacak bir şey yok. Her dindar gibi o da sadece kendi dinini doğru kabul ediyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aldığını sen nereden biliyorsun diye bir karşılık versem ne diyeceksin? Gidip alıyor musun diye soracak mısın?

Ben olan durumu ortaya koymuşum, sen ise belki şöyledir, belki de böyledir diye bulanık suda balık avlamaya çalışıyorsun.

Senin Kuran'daki tanrın "İnsanların bana veya elçilerime inanması önemli değil, ben herkesi içinde bulunduğu şartlara göre ve o şartlarda ne kadar çaba gösterdiğine göre değerlendireceğim." diyor mu yoksa "Benim elçime inanmayanları sonsuza kadar cehennemde kebap yapacağım" mı diyor?

Eğer bir kitabı ve onun içindeki tanrıyı savunuyorsan, o kitabın içinden cevap vermen gerek, kafandan değil. İnandığın kitaptaki ayetlerle iddianı desteklemen lazım.

adalet duygun gereği sen bile insanların şartlarının önemli ve etkili olduğunu hesap edebiliyorsan adil olan tanrının bunu gözönüne almayacağını düşünmek için bir sebeb yok...

tanrının bizlerin neler yapıp yapmayacağını bilmek için bütün bu imtihan düzenini yarattığını ifade eden bir sürü kuran cümlesi gösterdim...

bunlarla tenakuza düşen cümleler varsa bunların farklı yorumlanabileceğini de anlatmaya çalıştım çeşitli örneklerle...

ki baştan şunu da belirttim akıl ve mantıken olması gereken allahın geleceği önceden tamamen belirlememiş olmasıdır...

aklı ve nakil çeliştiğinde akla uygun olan alınır olmayan bırakılır yada akla uygun olacak şekilde yorumlanır...

çünkü asıl uyulması gerken akıldır...

tarihinde kirec tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

adalet duygun gereği sen bile insanların şartlarının önemli ve etkili olduğunu hesap edebiliyorsan adil olan tanrının bunu gözönüne almayacağını düşünmek için bir sebeb yok...

tanrının bizlerin neler yapıp yapmayacağını bilmek için bütün bu imtihan düzenini yarattığını ifade eden bir sürü kuran cümlesi gösterdim...

bunlarla tenakuza düşen cümleler varsa bunların farklı yorumlanabileceğini de anlatmaya çalıştım çeşitli örneklerle...

ki baştan şunu da belirttim akıl ve mantıken olması gereken allahın geleceği önceden tamamen belirlememiş olmasıdır...

aklı ve nakil çeliştiğinde akla uygun olan alınır olmayan bırakılır yada akla uygun olacak şekilde yorumlanır...

çünkü asıl uyulması gerken akıldır...

Nisa/150-151. Şüphesiz, Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah’a inanıp peygamberlerine inanmayarak ayrım yapmak isteyenler, “(Peygamberlerin) kimine inanırız, kimini inkâr ederiz” diyenler ve böylece bu ikisinin (imanla küfrün) arasında bir yol tutmak isteyenler var ya; işte onlar gerçekten kâfirlerdir. Biz de kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.

Kehf/105. Onlar, Rab’lerinin âyetlerini ve O’na kavuşacaklarını inkâr eden, böylece amelleri boşa çıkan, o yüzden de kıyamet gününde amelleri için bir terazi kurmayacağımız kimselerdir.

Kehf/106. İşte böyle. İnkâr etmeleri, âyetlerimi ve Peygamberlerimi alay konusu yapmaları yüzünden onların cezası cehennemdir.

Bu cümleler de senin gösterdiğini söylediğin cümlelerin (varsa, ben görmedim) hepsini çöpe atıyor.

Bu ayetlerde açık olmayan bir durum var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

.3.140 - Eğer siz (Uhud'da) bir yara aldıysanız, şüphesiz o topluluk da (Müşrikler de Bedir'de) benzeri bir yara almıştı. İşte (iyi veya kötü) günleri insanlar arasında (böyle) döndürür dururuz. (Bazen bir topluma iyi ya da kötü günler gösteririz, bazen öbürüne.) ALLAH, SİZDEN İMAN EDENLERİ BİLMEK İÇİN ve sizden şahitler edinmek için böyle yapar. Allah, zalimleri sevmez.

5.94 - Ey iman sahipleri! Allah sizi, ellerinizin ve mızraklarınızın erişeceği av türünden BİR ŞEYLE MUTLAKA DENEYECEKTİR Kİ, GÖZÜN FARK EDEMEDİĞİ ALANLARDA O'NDAN KİM KORKUYOR BİLSİN. Bundan sonra azıp sınırı çiğneyen için korkunç bir azap olacaktır.

57.25 - Yemin olsun, biz, resullerimizi açık seçik delillerle gönderdik ve onlarla birlikte Kitap'ı ve ölçüyü de indirdik ki, insanlar adaleti ayakta tutsunlar/adaletle doğrulsunlar. Ve demiri de indirdik. Onda zorlu bir kuvvet ve insanlar için birçok yarar vardır. ALLAH BU SAYEDE, KENDİSİNE VE RESULLERİNE, GAYBA İNANARAK KİMİN YARDIM EDECEĞİNİ BİLECEKTİR. Allah Kavî'dir, Azîz'dir.

3.142 - Yoksa siz, Allâh, içinizden cihâd edenleri (SINAYIP) BİLMEDEN, sabredenleri (SINAYIP) BİLMEDEN cennete gireceğinizi mi sandınız?

9.16 - YOKSA SİZ, ALLÂH İÇİNİZDEN CİHÂD EDEN VE ALLAH'TAN, ELÇİSİNDEN VE MÜ'MİNLERDEN BAŞKASINI KENDİSİNE SIRDAŞ EDİNMEYENLERİ B İ L M E D E N , BIRAKILACAĞINIZI MI SANDINIZ? ALLÂH YAPTIKLARINIZI HABER ALMAKTADIR.

Böylece sizi orta bir ümmet yaptık ki, insanlara şahid olasınız. Elçi de size şahid olsun. Biz, Elçi'ye uyanı, ökçesi üzerinde geriye dönenden (ayırıp) bilmek için, eskiden yöneldiğin Ka'be'yi kıble yaptık. Bu, Allah'ın yol gösterdiği kimselerden başkasına elbette ağır gelir. Allah sizin imanınızı zayi edecek değildir. Şüphesiz Allah, insanlara şefkatli, merhametlidir. Bakara 143

166,167.$ İki birliğin karşılaştığı gün sizin başınıza gelenler, ancak Allah’ın dilemesiyle olmuştur ki, bu da, müminleri bilmek için ve münafıkları bilmek içindi. Bunlara: "Gelin, Allah yolunda çarpışın; ya da savunma yapın" denildiği zaman, "Harbetmeyi bilseydik, elbette sizin peşinizden gelirdik" dediler. Onlar o gün, imandan çok, kafirliğe yakın idiler. Ağızlarıyla, kalplerinde olmayanı söylüyorlardı. Halbuki Allah, onların içlerinde gizlediklerini daha iyi bilir. Âl-i İmrân/166-167

Halbuki şeytanın onlar üzerinde hiçbir nüfuzu yoktu. Ancak ahirete inananı, şüphe içinde kalandan (ayırıp) bilmek için (ona bu fırsatı verdik). Rabbin gerçekten her şeyi koruyandır. Sebe’/21

Andolsun ki içinizden cihad edenlerle sabredenleri bilinceye kadar ve haberlerinizi açıklayıncaya kadar sizi imtihan edeceğiz. Muhammed/31

Link to post
Sitelerde Paylaş

imtihan sonucundaki olasılıkların hikaye şeklinde anlatılması olabilir...

belki de bizden öncekilerin olmuş bitmiş imtihanlarının sonucundan bahsediyordur...

Olurmu, hocam?

Kuran APACIK anlatiyor!

1. Ebu Leheb’in iki eli kurusun; kurudu da…

2. Ne malı ve ne de kazancı kendisini kurtarmadı.

3. Alevli bir ateşe girecektir o…

4. Karısı da odun taşıyan bir hamal olarak ateşe girecektir;

5. Omzunda hurma lifinden bir ip olduğu halde…

Link to post
Sitelerde Paylaş

Olurmu, hocam?

Kuran APACIK anlatiyor!

1. Ebu Leheb’in iki eli kurusun; kurudu da…

2. Ne malı ve ne de kazancı kendisini kurtarmadı.

3. Alevli bir ateşe girecektir o…

4. Karısı da odun taşıyan bir hamal olarak ateşe girecektir;

5. Omzunda hurma lifinden bir ip olduğu halde…

imtihanda gösterdiği davranışlar sebebiyle maalesef başarısız olmuş tanrının öfkesini kazanmış birinin durumu anlatılıyor...

artık imtihan sonucu bellidir ve tanrı tarafından bilinmektedir...

ona uygulamayı düşündüğü cezayı da anlatıyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş

imtihanda gösterdiği davranışlar sebebiyle maalesef başarısız olmuş tanrının öfkesini kazanmış birinin durumu anlatılıyor...

artık imtihan sonucu bellidir ve tanrı tarafından bilinmektedir...

ona uygulamayı düşündüğü cezayı da anlatıyor..

Ebu Leheb olayi, imtahanin sonucundan bilgiler!!!

senin yazdigin gibi, programlayip sonucu bilmeden bekliyen bir tanri degil.

Sonuc belli, Biliyor!!

Bunu en iyi anlatan ayet:

HÛD - 119

Ancak Rabbinin rahmeti ile bağışladığı kimseler başka. Zaten onları bunun için yarattı ve Rabbinin: «Andolsun ki, cehennemi tamamen cinlerden ve insanlardan dolduracağım!» sözü tamamen yerine geldi.

Allahin rahmet ettigi ve bagisladigi kimseler cehenneme girmeyecekler ve bu kisiler zaten bunun icin yaratilmislar!!!!

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ebu Leheb olayi, imtahanin sonucundan bilgiler!!!

senin yazdigin gibi, programlayip sonucu bilmeden bekliyen bir tanri degil.

Sonuc belli, Biliyor!!

Bunu en iyi anlatan ayet:

HÛD - 119

Ancak Rabbinin rahmeti ile bağışladığı kimseler başka. Zaten onları bunun için yarattı ve Rabbinin: «Andolsun ki, cehennemi tamamen cinlerden ve insanlardan dolduracağım!» sözü tamamen yerine geldi.

Allahin rahmet ettigi ve bagisladigi kimseler cehenneme girmeyecekler ve bu kisiler zaten bunun icin yaratilmislar!!!!

bizden önce yaşayan herkesin sonucu belli...

bu bilgi geleceğe ait değil olmuş bitmiş işlerin bilgisi...

onlar imtihanlarını oldular gidecekleri yerlerdeler...

hepimizi merhametiyle ve bağışlamasıyla cennette yaşatmak için yaratmıştı...

ama bazıları çok büyük zalimlikler yaptıkları için artık onlar merhametten ve bağışlanmadan uzak kaldılar...

tanrının şeytana dediği andolsun seninle ve sana uyanlarla cehennemi dolduracağım sözü hala geçerli...

şu an yaşayanların da yaptıkları hareketler doğrultusunda neye layık oldukları ortaya çıkmaya başladı...

tanrı adaletine göre artık bu cennete hak kazandı yahut cehenemi haketti dedikleri dışındakilerin sonları hala belli değil...

belli olmayanlar belli oluncaya kadar yaşayacaklar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

bizden önce yaşayan herkesin sonucu belli...

bu bilgi geleceğe ait değil olmuş bitmiş işlerin bilgisi...

onlar imtihanlarını oldular gidecekleri yerlerdeler...

hepimizi merhametiyle ve bağışlamasıyla cennette yaşatmak için yaratmıştı...

ama bazıları çok büyük zalimlikler yaptıkları için artık onlar merhametten ve bağışlanmadan uzak kaldılar...

tanrının şeytana dediği andolsun seninle ve sana uyanlarla cehennemi dolduracağım sözü hala geçerli...

şu an yaşayanların da yaptıkları hareketler doğrultusunda neye layık oldukları ortaya çıkmaya başladı...

tanrı adaletine göre artık bu cennete hak kazandı yahut cehenemi haketti dedikleri dışındakilerin sonları hala belli değil...

belli olmayanlar belli oluncaya kadar yaşayacaklar...

Hamza'yı öldüren, sonra da kalbini söken Vahşi'ye ne diyeceksin?

Kuran'da bir mümini kasten öldüren müminin bile ebedi olarak cehennemlik olduğu yazarken, bir müşrik bir mümini öldürdüğü zaman 2 kat cehennemlik olması lazım ama yine de o Vahşi'ye en ufak bir laf bile yok.

Üstelik Allah bu Vahşi'ye bir de hidayet verip cennete sokuyor.

Takmışsın at gözlüğünü, sağı solu gördüğün yok, dümdüz gidiyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hamza'yı öldüren, sonra da kalbini söken Vahşi'ye ne diyeceksin?

Kuran'da bir mümini kasten öldüren müminin bile ebedi olarak cehennemlik olduğu yazarken, bir müşrik bir mümini öldürdüğü zaman 2 kat cehennemlik olması lazım ama yine de o Vahşi'ye en ufak bir laf bile yok.

Üstelik Allah bu Vahşi'ye bir de hidayet verip cennete sokuyor.

Takmışsın at gözlüğünü, sağı solu gördüğün yok, dümdüz gidiyorsun.

At gözlüğü ateistler kullanıyor ama farkında bile değiller...

Vahşi öldürdüğünde müslüman değildi ve savaştaydı.

Müslüman oldu günahları resetlendi..

En büyük veli şu an Ona yetişemez...

Kim de at gözlüğü var dikkat ediniz..

Link to post
Sitelerde Paylaş

At gözlüğü ateistler kullanıyor ama farkında bile değiller...

Vahşi öldürdüğünde müslüman değildi ve savaştaydı.

Müslüman oldu günahları resetlendi..

En büyük veli şu an Ona yetişemez...

Kim de at gözlüğü var dikkat ediniz..

Aşağıdaki olayda öldürülen kadın da savaşta değil miydi? Hamza'yı öldürten Hind ve öldüren Vahşi sırf müslüman olduğu için bağışlanıyor ama savaşta bir erkek öldürdü diye kadın katlediliyor.

Muhammed b. Ca"fer b. Zübeyr, Urve b. Zübeyr"den, o da mü"minlerin annesi Âişe"den naklen haber verdiğine göre onlardan kadın olarak sadece bir kişi öldürüldü. Âişe dedi ki: Vallahi o kadın benimle birlikte konuşuyor ve gülüşüyordu.

Resûlullah (Sallallahü aleyhi ve sellem) ise o sırada çarşıda o kadının akrabalarına ölüm cezasını uyguluyordu.

Bir ara onun ismiyle "falan kadın nerededir?" diye bir ses geldi. Kadın dedi ki: "Vallahi bu çağırılan benim."

Âişe dedi ki:

Ona dedim ki: "Sana ne oluyor?" Dedi ki: "Öldürüleceğim." Dedim ki: "Niçin?" Dedi ki: "Yaptığım bir işten dolayı." Âişe dedi ki: "O kadın götürüldü ve boynu vuruldu. Vallahi o kadının hayretime gittiğini hala unutamam. Onun gönlünün hoşluğunu ve çok gülmesini... Halbuki biraz sonra öldürüleceğini biliyordu."

Ebû Dâvûd, Cihad 111. İbn Hişâm eserine aynen Ebû Dâvûd’un konu ile ilgili rivâyetini almış ve bu kadın değirmen taşını Hallâd b. Süveyd’in üzerine atıp onu katleden kadındır diye de bir açıklama getirmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah denilen sey aslinda herseyi bilmek zorunda cunki Kuran oyle deyyo. Emme birakin herseyi ve geleegi bilmeyi bilmeyi, Allah daha ayni zaman diliminde ayni anda postaci melegi cebrailin Muhammed ile sohbet ederken neler yaptigini bilmiyor.

Necm 9: Araları iki yay aralığı kadar veya daha da yakın oldu.

Simdi tutup bana efendim zarttir zurttur demeyin, kim cevirirse cevirsin bu ayeti orda surekli bir tahmin yada suphe belirten baglac var.

Allahin isleri iste. Keske bilseydide Kurani dogru durust yazsaydi, Allah tutmus Kurani o donemin arap geleneklerine gore duzenlemis.

Allahin islerine karismamak lazim, hep AMIN demek lazim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet Allah her şeyi yaratmıştır ki bu her şeyi bildiğinin ispatıdır..

Çünkü bilen yapar...

Bilmeyen ne yapar...

Birak simdi bu kaliplasmis Musluman agizlarinida bana dogru durust bir cevap ver. Sana ayet verdim ve bu ayette acikca suphe ve karasizlik belirten VEYA baglaci var, sen bunu nasil cevirirsen cevir yinede o bilmemezlik emin olmama eki orda olacak. Simdi soyle bana, madem Allah herseyi biliyor ne diye orda ve diger ayetlerde VEYA kullaniyor? Cebrail Allaha yalanmi soyluyor?

Bunlari bana anlat.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...