Jump to content

Allah geleceği bilmez


Recommended Posts

Evren kusursuz olsa ne fark eder?

Sizin hezeyanlarınızı evren reddeder..

Zaten söyledikleriniz kalbinizin aynası ne kadar çirkin....

Gerçeklerle uzaktan yakında alakası yok....

Kalbini temizlesen sen de görebilirsin..

İstersen tabii ki..

tarihinde Serdaar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 224
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Evren kusursuz olsa ne fark eder? (Değil bu arada. Biraz fizik oku.) Kuran, insan sözüdür. Dünyanın 4 günde, evrenin 2 günde yaratıldığına, rüzgarlar olmadan gemilerin gidemeyeceğine inanıyor musun? Yoksa bu ayetleri de SEMBOLİK diye mi yorumlarsın? :D

Nuhun gemisi yelkenlimiydi.
Link to post
Sitelerde Paylaş

tarihin vurduğu hançerle birlikte, tarihte yaşamış uygarlıklar bile acıtıyor, mayaların medeniyeti, mısırlıların 5000 yıllık tasarımları, günümüzde dahi ne olduğu hala çözülmemiş, yapıları var, sadece teorilerle , bu bundan dolayıdır diyorlar, kesin sonuç yok.

5000 yıl önceki yapıyı dahi çözemeyen bilim, kainatın oluşunu aydınlatacak, teorilere saplanıp kalırsanız, teoriler çürütüldüğü zaman, sap gibi ortada kalırsınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nuhun gemisi yelkenlimiydi.

Size göre Nuh'un gemisi motorluydu değil mi? :D Tabi ya. Harun Yahya kafası işte. Süleyman peygamberin ayetlerini okuyup TELEVİZYON gördüğünü söyleyen mantık, Nuh'un gemisini gerekise DENİZALTI bile yapar. Şaşırmadım senin bu yorumuna. :)

Sonra 'Müslümanlar yalancıdır.' deyince bize kızıyorsunuz. Kuran, bütün gemilerin sadece rüzgarla gidebileceğini zanneden 7. yy ürünü bir kitaptır. Nuh'un gemisini kafanıza göre yorumlayarak kurtaramazsınız.

Şura, 32-33:

Denizde dağlar gibi akıp gidenler (gemiler) de O’nun (varlığının) delillerindendir. Dilerse O, rüzgârı durdurur da onun (denizin) üstünde kalakalırlar. Elbette bunda çok sabreden, çok şükreden herkes için ibretler vardır.

Sizde GRAM sorgulama kabiliyeti olsaydı, şu ayetin ne anlama geldiğini anlardınız. Ama işte, cehennem korkusu olmaması lazım. O da sizde var malesef.

İstersen başka örnekler de verebilirim.

Neml, 86:

Dinlensinler diye geceyi (karanlık) ve (çalışsınlar diye) gündüzü aydınlık kıldığımızı görmediler mi? İman eden bir kavim için elbette bunda birçok ibretler vardır.

Kutuplarda 6 ay uyuyup, 6 ay çalışacak insanlar var mesela. :D

Mülk, 5:

Andolsun ki biz, (dünyaya) en yakın olan göğü kandillerle donattık. Bunları şeytanlara atış taneleri yaptık ve onlara alevli ateş azabını hazırladık.

Yıldızları KÜÇÜK CİSİMLER zanneden Muhammed. Bu ayet de MÜTEŞABİH, öyle değil mi?

Yunus, 5:

Güneşi bir ışık, ayı da nur kılan, yılların sayısını ve hesabı bilmeniz için ona (aya) birtakım menziller takdir eden O’dur.

Ay 'nur'muş bak. Ay'ın kendi ışığı mı var? Kuran var diyorsa vardır tabi. Muhammed nereden bilsin, Güneşten gelen ışığın Ay tarafından yansıtıldığını? 7. yy bilgisi ancak bu kadar işte.

Başka örnek ister misiniz? Bende örnek bol.

Nuh sümerlerin kayitlarinda mevcut. Tarihin vurdugu hancer acitir.

Nuh tufanı MASALI Sümerlerden araklanmadır. Gerçek bir olay bile değildir. Ne zaman anlayacaksınız? Sahte haber yapıp Nuh'un gemisini bulduk diye milleti kandırarak mı hallediyorsunuz bu işleri? Ya da Sümerlere de peygamber gönderildi, ama tahrif edildi değil mi? Hep aynı hikaye.

Eski tefsirlerde Nuh Tufanı DÜNYA ÇAPINDA yorumlanmış. Şimdi BÖLGESEL yorumlanıyor. Tabi gördünüz bilimsel hatayı, hemen düzeltiyorsunuz.

tarihinde Pirate tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer bir Tanrı varsa kesinlikle geleceği bilemez.

Bilse bile bilmek istemez.

Eğer tüm geleceği biliyosa kendi geleceğinide bilir.

Bırak insanları,kendi geleceğinide biliyosa hiç bir sey yaratmanın var etmek bir anlam ifade etmez.

Zaten bu baslı basına bir çeliski olusturur.

Hadi diyelim hem geleceği biliyor hemde yaratıyor.

Bu Tanrıyı zalim yapar.Cehenneme gideceklerini bile bile insan yaratmak ego tatmininden baska bi sey değildir.

Hem geleceği bilip hemde yarattıyor kusura bakma Tanrının vasıflarından birini kısamayız yani geleceği bilir derseniz,bu seferde sonsuz merhametli Tanrıdan kısmanız gerekir.

Sonsuz merhameti olan Tanrı hiç çıkmamak üzere bir insanı sürekli cehennemde yakarmı ?

Nerden bakarsanız nasıl kıvırırsanız kıvırın illaki bi yerde çatlıyo dinlerin anlattığı Tanrı modeli

Bende zamanında çok yırtındım durumu mantıklı olarak kendime izah etmeyi ama bi türlü basaramadım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yaratan nedir, önce bunu bilmek gerekir, bir yaratıcı var ise, zaman - mekan, bunlarıda o yaratmıştır, insanlar yaratıcının koyduğu fizik kurallarıyla çözmeye çalışıyorlar. gelecek de yaratılmıştır, yaşayan bizleriz, o geleceği hazırlayan da yaratıcı olduğu için, o yaratıcı , zamandan mekandan herşeyden münezzehtir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yaratan nedir, önce bunu bilmek gerekir, bir yaratıcı var ise, zaman - mekan, bunlarıda o yaratmıştır, insanlar yaratıcının koyduğu fizik kurallarıyla çözmeye çalışıyorlar. gelecek de yaratılmıştır, yaşayan bizleriz, o geleceği hazırlayan da yaratıcı olduğu için, o yaratıcı , zamandan mekandan herşeyden münezzehtir.

Kuran'ın neresinde yazıyor Allah'ın zaman ve mekandan münezzeh olduğu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geleceği yaratanda hazırlıyan bir Tanrı varsa insan bundan nasıl sorumlu tutulabilir yaff böyle saçmalıkmı olur ?

Benim anlamadığım insan herseye ihanet edebilir belkide kendi mantığına ıhanet edebilirmi ?

Su kader,özgür irade meselesini çözen bir müslümanın çıktığını daha görmedim hep kaçamak cevaplar.

Eh zaten Allah,Muhammedden bile gizlemis kader döngüsünü ee çünkü mantıkllı elle tutulacak hiç bir yanı yokki izah edebilsin.

Bilim konusunda yok su nasıl olmustur yok bu nasıl meydana gelmistir diye atıfta bulunan kisiler nedense dinde isin içinden çıkılamaz çeliskilerde Allah bilir sorgulamak bize düsmez diyip isin içinden çıkmayı iyi beceriyorlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah, zamandan ve mekandan münezehtir, geçmiş , gelecek, herşeyi yatan da odur, geçmişte olanlar, gelecekte olanlar, geçmiş zaman gelecek zaman, zamanın ve mekanın yaratıcısıdır.

bizler yaratılanız, geleceği yaşayarak öğrenirken, bilmiyoruz ki , beklediğimiz gelecek bile bir yaratıcı tarafından yaratışmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah, zamandan ve mekandan münezehtir, geçmiş , gelecek, herşeyi yatan da odur, geçmişte olanlar, gelecekte olanlar, geçmiş zaman gelecek zaman, zamanın ve mekanın yaratıcısıdır.

bizler yaratılanız, geleceği yaşayarak öğrenirken, bilmiyoruz ki , beklediğimiz gelecek bile bir yaratıcı tarafından yaratışmıştır.

Kuran'ın neresinde yazıyor Allah'ın zaman ve mekandan münezzeh olduğu? Basmakalıp lafları bırak. İddialarını destekleyecek delil nerede?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'ın neresinde yazıyor Allah'ın zaman ve mekandan münezzeh olduğu? Basmakalıp lafları bırak. İddialarını destekleyecek delil nerede?

kardeş sen kamilmisin ,

neyin peşindesin amacın nedir onu söyle de bilelim, kuranın neresinde yazıyor, ayet göster, bilmem ne gibi söylemlerle neyi amaçlıyorsun.

ayete inanmıyorsun ki, ayet , ayet diyorsun, kuranı kerimi kabul etmeyen bir insanın kurandan ayet istemesini anlayamıyorum.

kaldıki, allah c.c ın zamandan ve mekandan münezzeh olduğunu, bir ayete bakarak evet tmm diyemezssin, kuranı kerimi anlaman lazım, yaşaman lazım, okuman lazım. önce adımını atacaksın, ilerledikçe farkına varacaksın, aklındaki soru işaretlerinin, yada soruların cevapları, kuranı okudukca anladıkca , ve hayatına uyguladıkca , cevaplandığını göreceksin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim ne olduğum önemli değil ama sen yalancısın.

Kuran'da Allah zamana da mekana da bağlıdır.

Hac/47. Onlar senden, azabın çarçabuk getirilmesini istiyorlar; Allah, va'dine kesin olarak muhalefet etmez. Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir.

Mearic/79. Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir.

Secde/5. Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O'na yükselir.

Furkan/59. O, gökleri ve yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan ve sonra arşa istiva edendir. Rahman (olan Allah)dır. Bunu (bundan) haberi olana sor.

Hakka/17. Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır.

Hud/7. O'nun arşı su üzerinde iken amel bakımından hanginizin daha iyi olduğunu denemek için gökleri ve yeri altı günde yaratan O'dur. Andolsun onlara: "Gerçekten siz, ölümden sonra yine diriltileceksiniz" dersen, inkâr edenler mutlaka: "Bu, açıkça bir büyüden başkası değildir" derler.

Ta-ha/5. Rahman (olan Allah) arşa istiva etmiştir

Zümer/75. Melekleri de arşın etrafını çevirmişler olarak Rablerini hamd ile tesbih ettiklerini görürsün. Aralarında hak ile hüküm verilmiştir ve: "Alemlerin Rabbine hamdolsun" denilmiştir.

Bu ayetlerde de istiva etmek bildiğimiz oturmak anlamındadır ama çevirenler istiva diye bırakıp kelimenin asıl anlamını gizlemişler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah, zamanda mekanda vardır, zamansızlıkta gelecektede vardır, allah hayy dır, kayyumdur,

insan düşüncesi ile yaratanın kudretine varılmaz, allah sana senin anlayacağın dilden cümlelerle hitap ediyor,

oysaki , geleceği yaratan da o dur. bunu sen ne fizikle ne bilimle izah edemezssin, kelimelerlede izah edemezsin,

allah sana şah damarından daha yakındır dendiği zaman sen ne anlıyorsun.

allah heryerdedir dendiği zaman ne anlıyorsun.

sen bildiğin kelimelerle bir kurgu yapmaya çalışıyorsun,

sen bir denek hayvanının, profosörün yaptığı çalışmanın ne olduğunu, hangi teknik ve donanımla bunları yaptığını anlayabileceğini sanıyormusun. insanlar yaratılandır, allahda bize bilmemiz kadarını verir, sen allahı sorguluyorsun, geleceği nasıl bilir, geçmişi nasıl yapar, bu cümleler insan aklıyla izah edilemiyor ama onları yaratan allahtır.

sana allah fiziki kurallarınımı söylemesini bekliyorsun. yaratma gücünün yada sanatının delilinimi direk göstermesini istiyorsun.

bilmen gerekeni zaten biliyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah, zamanda mekanda vardır, zamansızlıkta gelecektede vardır, allah hayy dır, kayyumdur,

insan düşüncesi ile yaratanın kudretine varılmaz, allah sana senin anlayacağın dilden cümlelerle hitap ediyor,

oysaki , geleceği yaratan da o dur. bunu sen ne fizikle ne bilimle izah edemezssin, kelimelerlede izah edemezsin,

allah sana şah damarından daha yakındır dendiği zaman sen ne anlıyorsun.

allah heryerdedir dendiği zaman ne anlıyorsun.

sen bildiğin kelimelerle bir kurgu yapmaya çalışıyorsun,

sen bir denek hayvanının, profosörün yaptığı çalışmanın ne olduğunu, hangi teknik ve donanımla bunları yaptığını anlayabileceğini sanıyormusun. insanlar yaratılandır, allahda bize bilmemiz kadarını verir, sen allahı sorguluyorsun, geleceği nasıl bilir, geçmişi nasıl yapar, bu cümleler insan aklıyla izah edilemiyor ama onları yaratan allahtır.

sana allah fiziki kurallarınımı söylemesini bekliyorsun. yaratma gücünün yada sanatının delilinimi direk göstermesini istiyorsun.

bilmen gerekeni zaten biliyorsun.

Sen boş boş konuşursun, ben kanıtlarla. Aramızdaki fark bu. İşte benim kanıtlarım. Aksini ispatlama için kendi kanıtlarını getirmelisin yoksa

Hac/47. Onlar senden, azabın çarçabuk getirilmesini istiyorlar; Allah, va'dine kesin olarak muhalefet etmez. Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir.

Mearic/79. Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir.

Secde/5. Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O'na yükselir.

Furkan/59. O, gökleri ve yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan ve sonra arşa istiva edendir. Rahman (olan Allah)dır. Bunu (bundan) haberi olana sor.

Hakka/17. Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır.

Hud/7. O'nun arşı su üzerinde iken amel bakımından hanginizin daha iyi olduğunu denemek için gökleri ve yeri altı günde yaratan O'dur. Andolsun onlara: "Gerçekten siz, ölümden sonra yine diriltileceksiniz" dersen, inkâr edenler mutlaka: "Bu, açıkça bir büyüden başkası değildir" derler.

Ta-ha/5. Rahman (olan Allah) arşa istiva etmiştir

Zümer/75. Melekleri de arşın etrafını çevirmişler olarak Rablerini hamd ile tesbih ettiklerini görürsün. Aralarında hak ile hüküm verilmiştir ve: "Alemlerin Rabbine hamdolsun" denilmiştir.

Bu ayetlerde de istiva etmek bildiğimiz oturmak anlamındadır ama çevirenler istiva diye bırakıp kelimenin asıl anlamını gizlemişler.

allah sana şah damarından daha yakındır dendiği zaman sen ne anlıyorsun.

Yahu sen ne biçim müslümansın, dinini bile bilmiyorsun. Bari bir dinsiz olan ben sana öğreteyim.

Burada bahsedilen şey Allah'ın Kiramen Katibin melekleri aracılığı insanların her yaptığını, her söylediğini öğrendiği, anlatılır. Aşağıdaki ayetler de bu iddialarımın delilidir.

Zuhruf/80. Yoksa onlar; gerçekten bizim, sır tuttuklarını ve aralarındaki fısıldaşmalarını işitmediğimizi mi sanıyorlar? Hayır, (işitiyoruz) ve onların yanlarındaki elçilerimiz de (her şeyi) yazıyorlar.

İnfitar/11-12. 'Şerefli-üstün' yazıcılar. Her yapmakta olduğunuzu bilirler.

Kaf/20-21. Sur'a da üfürülmüştür. İşte bu, tehdidin (gerçekleştiği) gündür. (Artık) Her bir nefis, yanında bir sürücü ve bir şahid ile gelmiştir.

Bu ayete göre bu melekler öldükten sonra bile yalnız bırakmıyor, peşinden gelip her yaptığını, her söylediğini Allah'a ispiyonluyorlar.

Ayrıca bu ayetler "Allah her yerdedir" iddianı da çöpe atıyor.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

sağduyu, yazdıklarımı anlamak mı istemiyorsun, yoksa anlıyorsun işine mi gelmiyor,

sen ayete nasıl bakıyorsun, okuduğunu ne gözle algılıyorsun önce buraya odaklanmak lazım.

ayette binyıl dendiğinde yada 50 bin yıl dendiğinde sen 50 bin yıl X 70 yıl = şu kadar diyemi bir sonuç çıkarmaya çalışıyorsun.

aklı selim bir insan , ömrü yaşadığı yılı, bir insanın toplam ömrünü ve işaret edilenin ömürle hesap edilemeyeceğini anlar,

örneklemelerle betimlemelerle sonuç çıkartmaya çalışıyorsun.

ayetler uyarıcı , ibret verici olarak inmiştir.

inanmayanlar bunu idrak edemezler.

matematik kitabı gibi formüle dökemezsin,. yaşaman lazım, pişmen lazım, yanman lazım .

anlayamazsın sen güzel kardeşim.

özellikle bu forumda sen hiçbirşeyin farkına varamazsın. zihniyet karalama , neyin aydınlatılmasını bekliyorsun.

tarihinde müreh tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

sağduyu, yazdıklarımı anlamak mı istemiyorsun, yoksa anlıyorsun işine mi gelmiyor,

sen ayete nasıl bakıyorsun, okuduğunu ne gözle algılıyorsun önce buraya odaklanmak lazım.

ayette binyıl dendiğinde yada 50 bin yıl dendiğinde sen 50 bin yıl X 70 yıl = şu kadar diyemi bir sonuç çıkarmaya çalışıyorsun.

aklı selim bir insan , ömrü yaşadığı yılı, bir insanın toplam ömrünü ve işaret edilenin ömürle hesap edilemeyeceğini anlar,

örneklemelerle betimlemelerle sonuç çıkartmaya çalışıyorsun.

ayetler uyarıcı , ibret verici olarak inmiştir.

inanmayanlar bunu idrak edemezler.

matematik kitabı gibi formüle dökemezsin,. yaşaman lazım, pişmen lazım, yanman lazım .

anlayamazsın sen güzel kardeşim.

özellikle bu forumda sen hiçbirşeyin farkına varamazsın. zihniyet karalama , neyin aydınlatılmasını bekliyorsun.

Sen daha okuduklarını bile anlamıyorsun.

ayetler uyarıcı , ibret verici olarak inmiştir.

inanmayanlar bunu idrak edemezler.

İnanmayanlar idrak edemezlerse niye inmiş(!) o zaman? İnanınca insanın zihninde başka bir kapı mı açılıyor?

Önemli olan inanmayanı ikna etmek, inanana ne söylesen inanır, onların beynini kullanma gibi bir derdi yok ki. Kes oğlunu desen keser, aynı İbrahim gibi.

ayette binyıl dendiğinde yada 50 bin yıl dendiğinde sen 50 bin yıl X 70 yıl = şu kadar diyemi bir sonuç çıkarmaya çalışıyorsun.

aklı selim bir insan , ömrü yaşadığı yılı, bir insanın toplam ömrünü ve işaret edilenin ömürle hesap edilemeyeceğini anlar,

Sen iyice karıştırdın herşeyi. İnsan ömrünü falan nereden çıkardın?

Ayetleri bir daha oku:

Hac/47. Onlar senden, azabın çarçabuk getirilmesini istiyorlar; Allah, va'dine kesin olarak muhalefet etmez. Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir.

Mearic/79. Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir.

Secde/5. Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O'na yükselir.

Sen Allah zamandan münezzeh falan diye desteksiz sallıyorsun ya, işte bu ayetler senin bir yalancı olduğunu ıspatlıyor.

Özellikle Hac/47'yi sindire sindire oku, Allah'ın yanında da gün kavramı var, yalnız biraz uzun sürüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanmayanlar idrak edemezlerse niye inmiş(!) o zaman?

Çünkü Allah kalplerini mühürlemiş. Kuran'a göre Tanrı, insanları keyfi olarak saptırıyor, keyfi olarak mümin yapıyor. Bu garibanlar ise 'Ama o ayet o anlama gelmiyor.' demekten öteye gidemiyor.

Bir Tanrı düşünün ki, bir cümle kuruyor, ama o cümle ile aslında söylemek istediği şeyi söyleyemiyor. Sonra ACİZ KULLARI bu cümleyi düzeltiyor. Yani Allah'ın kuramadığı cümleyi KUL tamamlıyor. Allah, derdini ifade etmekten aciz. Kullar hallediyor bu işi. Vay be.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...