Jump to content

doğruyu yanlışı nasıl biliyoruz...


Recommended Posts

Bağ falan kopmaz. Sen hala bağı koparıyorsun diyorsun..

Neden ateistler tarihle ilgilenir, ilgilendiğin ve öğrendiğin şeyle bağ kurarsın, istesende istemesende.

Yani neyi öğrenirsen onunla bağ kurarsın.

Sen şuna senle doğa arasında benzerlik kurmak desene.

Benzerliklerde kurulur..

Ama benzerlik kuracağım diyede doğayı insanlaştıramam.

Veya olmadı insana benzeyen bir tanrı hayal edemem.

Olsa iyi olurdu ama sizin söylediğiniz bir tanrı kesinlikle yok.

Bak Yunus yaratılanı yaradandan ötürü sevmiştir...Bütün müslümanlar böyledir...

Sen yaratanı ortadan kaldırdığında(!), herşeyi menfaatin için seversin..

Menfaatin için herşeyi yaparsın...Çünkü seni durduran iç dinamik olmaz..

Kimin için Allah var Ona her şey var..

Kimin için Allah yok ise, Ona hiç bir şey yoktur...Hiçtir...

Bütün canlılar yaratılış ağacının meyvesidir..

Meyveyi sapından koparttığında ise bütün varlık dünyasında uzaklaştırırsınız...

Ama yokluğa gitmekte olmadığında kendinizi zindana atmış olursunuz...

Evet ateistler yüzde 5 lik zindan da daha dünya da mahkumdurlar..

Yüz de 95 e ise körler maalesef...

Bu meseleye devam ederiz inş...

Şimdilik bu kadar yeter..Namaz vaktidir..

tarihinde Serdaar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 127
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bir ara şeytanın dolmuşu şeytanın durağı , elması bırakıp kömüre talip oluyorsunuz, bardağın boşunu bardağın dolu tarafına tercih ediyorsunuz diye sayıklıyordun şimdi %5 kötülüğü tercih edenler %95'lik güzelliği yokederek cehenneme gidecekleri sayıklamaya başladın. Hımmmm ümit var, başka başka düşünebiliyormuşsun. Ama yine cennet cehennem var işin içinde, paketleme şekli değişmiş..

Takipte kalın daha neler göreceksiniz....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Alakayı maydanoz yapmışsın...

Esas inancın etkisi ahirettedir..

Mükafat ve mücazat yeri ahirettir...

Dünya ise istisnadır..

Dediğin olabilir ama bu istisnadan ibarettir..

İşte ateizm yüzde 5 istisnayı, yüzde 95 e tercih eden akılsız bir tercihdir...

Sapla samanı ayırmadan neyin analizi doğru yapabilirsin ki?

İnsanların başına gelen felaketler, kötülüklerin insanın inancıyla alakası yok mu diyorsun?

Alakası var diyorsan ne kadar alakalı.

Yani başımıza gelen olayların allahın hisleriyle ne kadar alakası var..

Yüzde kaç..

Ölen çocukların allah tarafından öldürülme nedenlerinin yüzde kaçı çocuğun ailesinin inancıyla ve allahın kızması ile alakalı?

Mesela yapılan kazaların yüzde kaçı inançsızların Allahı kızdırması ile alakalı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak Yunus yaratılanı yaradandan ötürü sevmiştir...Bütün müslümanlar böyledir...

Sen yaratanı ortadan kaldırdığında(!), herşeyi menfaatin için seversin..

Menfaatin için herşeyi yaparsın...Çünkü seni durduran iç dinamik olmaz..

Kimin için Allah var Ona her şey var..

Kimin için Allah yok ise, Ona hiç bir şey yoktur...Hiçtir...

Bütün canlılar yaratılış ağacının meyvesidir..

Meyveyi sapından koparttığında ise bütün varlık dünyasında uzaklaştırırsınız...

Ama yokluğa gitmekte olmadığında kendinizi zindana atmış olursunuz...

Evet ateistler yüzde 5 lik zindan da daha dünya da mahkumdurlar..

Yüz de 95 e ise körler maalesef...

Bu meseleye devam ederiz inş...

Şimdilik bu kadar yeter..Namaz vaktidir..

İyiki müslümanlar yaratanı yaratılandan dolayı seviyormuş. Bir de yaratandan dolayı sevmeselermiş daha neler yaparlarmış.

Tüm insanlarda sevgi vardır. Kimi sevmesini bilir ve artırır kimiside sevgisini doğru yöntemlerle artıramaz.

Yaratılış ağacının köklerini , dallarını, budaklarını en iyi bilim sayesinde öğrenebilirsin..

Tıp, fizik, biyoloji, kimya..Bunların ürünleri ve öngörüleri yaratılış ağacını ne kadar bildiklerini ve bilgilerinin ne kadar doğru olduğunu gösterir..

Peki müslümanların ve kuranın bilgileri ile bu güne kadar kim ne yapmış varlık aleminde.

Link to post
Sitelerde Paylaş

''Peki müslümanların ve kuranın bilgileri ile bu güne kadar kim ne yapmış varlık aleminde.''

İddiaların ne oldu? Neden cevap yazmadın?

Hemen konuyu değiştir değil mi?

Evet ateizm yüzde 5 e mahpustur..Mahkumdur..

Yüzde 95 e bakamıyor çünkü,,

Çünkü nefis ve şeytan var..

Ateizm de ondan var zaten...

tarihinde Serdaar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

''Peki müslümanların ve kuranın bilgileri ile bu güne kadar kim ne yapmış varlık aleminde.''

İddiaların ne oldu? Neden cevap yazmadın?

Hemen konuyu değiştir değil mi?

Evet ateizm yüzde 5 e mahpustur..Mahkumdur..

Yüzde 95 e bakamıyor çünkü,,

Çünkü nefis ve şeytan var..

Ateizm de ondan var zaten...

Sen kaçıyorsun..

1-Kuranda ve dininizde insanların başlarına gelen felaketleri allahın kızmasına dayandırıyorsunuz..

Bende diyorumki, O zaman inanmayanların başlarına felaketler gelirken, müslümanların başlarına gelmemeli..

2-Yok efendim tüm felaketler allahın kızmasından kaynaklanmıyor başka sebepleride var diyorsanız..

Bende o zaman insanların başlarına gelen felaketlerin yüzde kaçı allahın kızması ile alakalı diye soruyorum..

(Aslında ikinci şık birinci şıkkın yalanını örtme girişimidir, ayak oyunlarıdır ya neyse, hadi kabul edelim diyoruz.)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslan bile başka Aslanı yemiyor bazı şeyleri biliyoruz, bazıları ise toplum tarafından dayatılıyor kesin doğru olmaktan ziyade toplumsal doğru oluyor..

kesin doğru diye neleri kasdediyorsunuz...

toplumsal olarak doğru kabl edilipte aslında doğru olmyan neler var mesela...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen kaçıyorsun..

1-Kuranda ve dininizde insanların başlarına gelen felaketleri allahın kızmasına dayandırıyorsunuz..

Bende diyorumki, O zaman inanmayanların başlarına felaketler gelirken, müslümanların başlarına gelmemeli..

2-Yok efendim tüm felaketler allahın kızmasından kaynaklanmıyor başka sebepleride var diyorsanız..

Bende o zaman insanların başlarına gelen felaketlerin yüzde kaçı allahın kızması ile alakalı diye soruyorum..

(Aslında ikinci şık birinci şıkkın yalanını örtme girişimidir, ayak oyunlarıdır ya neyse, hadi kabul edelim diyoruz.)

Dinle o zaman 1.sualine cevap

وَاتَّقُوا فِتْنَةً لاَ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً

Yani: "Bir bela, bir musibetten çekininiz ki, geldiği vakit yalnız zalimlere mahsus kalmayıp masumları da yakar."

Şu âyetin sırrı şudur ki: Bu dünya bir meydan-ı tecrübe ve imtihandır ve dâr-ı teklif ve mücahededir.

İmtihan ve teklif iktiza ederler ki, hakikatlar perdeli kalıp, tâ müsabaka ve mücahede ile Ebubekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebucehiller esfel-i safilîne girsinler. Eğer masumlar böyle musibetlerde sağlam kalsaydılar, Ebucehiller aynen Ebubekirler gibi teslim olup, mücahede ile manevî terakki kapısı kapanacaktı ve sırr-ı teklif bozulacaktı.

2.Sualin ise: Bende o zaman insanların başlarına gelen felaketlerin yüzde kaçı allahın kızması ile alakalı diye soruyorum..

Cenabı Hakkın iki çeşit tecellisi vardır...

Biri Celali

Biri Cemali.

Biri Güzellik

Diğeri Çirkinlik

Biri Mükafat

Diğeri Mücazat

Bir Hayırlar

Diğeri Şerler..

Şimdi senin sualin ALlahın kızması yüzde kaç gibi mantık, Onu tanımamaktır...O'nu anlamamaktır...

Allah'tan başka İlah yok ki Yüzdeye vuruyorsun...

Bir yaprak bile Ondan izinsiz düşmüyor iken...O'nu bildiklerine kıyas etmek, Ondan bihaber olduğunu ifadeden başka anlam taşımamaktadır...

Ama desen ki ceza ve mükafatın oranı ne bu anlaşılır bir şeydir..

İnşallah bahanelerine sarılmaz meseleyi yalın haliyle anlamaya çalışırsınız...

Değerlendirmeni bekliyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bu konudaki tüm argümanları biliyorum.

Ve İslam’ın kabullerini de biliyorum ve onun dışına da çıkmıyorum. Yani her şeyin Allah tarafından yapıldığı düşüncesinin dışına çıkmıyorum.

Şimdi sende bilinen şeyleri tek tek açıklattırma bana.

Kuranda bahçe sahipleri örneği yok mu, Karun yok mu, firavun yok mu, Eli kuruyan Lehep yok mu, Diğer helak olan kavimler yok mu, Sonra dini kaynaklarda kötü olduğu için tanrı tarafından cezalandırıldığı söylenen insanlar yok mu, beddualar yok mu? Bu örnekler neyi iddia etmektedir. Bu örnekler ve iddialar ne anlama geliyor.

Allah denen biri var ve Allah doğanın dışında olduğu halde insanların beğenmediği inançlardan dolayı insanları cezalandırır. Bu bir iddiadır.

Şimdi bu iddia doğrumu değil mi?

Bakıyoruz dünyadaki olaylara.

Doğal afetler dünyanın her yerinde ve her türlü inanca sahip coğrafyalarda oluyor mu olmuyor mu?

Yada bakıyoruz kimlerin çocukları ölüyor, veya kimler kaza yapıyor, yada kimlerin evi yanıyor veya kimler iflas ediyor, yada kimler sakatlanıyor, kimlerin çocukları sakat doğuyor.

Bu türden felaketler inananlarında inanmayanlarında başına geliyor.

İnanmayanların inanmayanlardan bir farkı var mı? O da yok.

Bu neyi gösterir. İnsanların inanması veya inanmamasıyla başlarına gelen felaketler arasında bir ilişki olmadığını gösterir.

Basit bir örnek vereyim sana. Mesela kızamık aşısı kızamığı önler. Bu bir iddiadır.

Kızamık aşısını kullanan çocuklar kızamık olmuyorsa, kızamık aşısını kullanmayan çocuklar kızamık oluyorsa bu iddia doğrudur. Aksi taktirde bu iddia doğru değildir ve değeri de yoktur

tarihinde mahmud571 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğa dışında olduğu idida edilen bir tanrının dünya ile alakalı bir iddiası varsa ben bu iddianın doğruluğunu ancak gözlemlerimle, istatistiklerimler test edebilirim demi.

Peki hiçbir gözlem, hiçbir istatistik bu iddiayı doğrulamıyorsa bu iddianın ne önemi var, ne anlamı var, bu iddiaya doğru demem için bir neden var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah denen biri var ve Allah doğanın dışında olduğu halde insanların beğenmediği inançlardan dolayı insanları cezalandırır. Bu bir iddiadır.

Kardeşim bu iddia doğrudur...Ancak dünya için mutlak değildir...Herkese ve her kavme inanca , inançsıza mutlaka gelecek diye bir kesinlik yoktur...

Ama beni israil peygamberlerinin çoğu dünyada helak edilmişlerdirr..Ahiretteki azaba daha dehşetlidir....Pompeinin kalıntılarını biliyorsundur...

Çünkü gerçek anlamda mükafat ve mücazat menzilleri ahirettir....

Dünya da itaat edenler mükafat gelmesi doğru yolun teyidi..

İsyan edenlere de mücazat gelmesi yanlış yolun teyidi olarak görülebilir....

Son peygamberden sonra durum değişmiştir..

وَاتَّقُوا فِتْنَةً لاَ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً

Yani: "Bir bela, bir musibetten çekininiz ki, geldiği vakit yalnız zalimlere mahsus kalmayıp masumları da yakar."

Şu âyetin sırrı şudur ki: Bu dünya bir meydan-ı tecrübe ve imtihandır ve dâr-ı teklif ve mücahededir.

İmtihan ve teklif iktiza ederler ki, hakikatlar perdeli kalıp, tâ müsabaka ve mücahede ile Ebubekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebucehiller esfel-i safilîne girsinler. Eğer masumlar böyle musibetlerde sağlam kalsaydılar, Ebucehiller aynen Ebubekirler gibi teslim olup, mücahede ile manevî terakki kapısı kapanacaktı ve sırr-ı teklif bozulacaktı.

Lütfen bu kısmı da anlamaya çalış..

Gözlem ve deney ile sonuca gitmek istemeni alkışlıyorum...Ancak doğru bir analiz için tahlil gerekir...

Yukarı da ki olaylarının sınırlarını bilip değerlendirsen doğruyu görebilirsin....

Evvelki peygamberlerin hükümleri ile, Son peygamberin (ASM) hükümleri farklıdır...

Cevabını bekliyorum...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kardeşim bu iddia doğrudur...Ancak dünya için mutlak değildir...Herkese ve her kavme inanca , inançsıza mutlaka gelecek diye bir kesinlik yoktur...

Ama beni israil peygamberlerinin çoğu dünyada helak edilmişlerdirr..Ahiretteki azaba daha dehşetlidir....Pompeinin kalıntılarını biliyorsundur...

Bir iddia doğru demekle doğru olmaz. Dünya için mutlak değilse ne kadar etkilidir onu söyle. (Halbuki Allahın iddiası mutlak olur. Mesela öğretmen diyorsa ki uslu durmayanları cezalandırırım, uslu duranlar ile uslu durmayanlar ceza olarak eşit olamaz. Yani usluda dursan ceza alıyorsun usluda durmazsan ceza alıyorsan bir farkta yoksa baştaki iddia doğru değil demektir.

Çünkü gerçek anlamda mükafat ve mücazat menzilleri ahirettir....

Mükafat ve mücazat menzili ahiretse, bu dünyada inanmayanlara verdiğin cezaları neden anlatıyorsun. Ayrıca inanç ile başına gelecek hadiseler arasında bir bağ neden kuruyorsun. İman edenle iman etmeyen arasında bşa gelecek hadiseler arasında bir fark olmalı demi.

Dünya da itaat edenler mükafat gelmesi doğru yolun teyidi..

İsyan edenlere de mücazat gelmesi yanlış yolun teyidi olarak görülebilir....

Dünyada itaat edenlere mükafat geliyor (sen mükafat diyorsun) İyide benzer sonuçlar itaat etmeyenlerede geliyor. (Tek taraflı değerlendirme ile bir test yapılabilirmi. Zaten yanılgının sebebide bu yanlış bakış açısı)

İsyan edenlere mücezat geliyor ama isyan etmeyenlerede geliyor (Yani isyan edenle etmeyen eşit). İsyan edenle etmeyen arasında başlarına gelen hadiselerde bir eşitlilk varsa demek ki başa gelen hadiselerde iman ve isyan arasında bir bağ , sebep sonuç ilşkisi yok demektir.

Son peygamberden sonra durum değişmiştir..

Son peygamberden sonra durum değiştiyse aynı iddiayı insanlara neden söylüyorsun, geçmiş kavimlerden ve insanlardan örnekleri neden veriyorsun. (Son peygamberde durum değişti demek, “abi ben neyapayım yalanımı saklamak için her yolu deniyorum birde burdan aşık atıyım”, demektir)

وَاتَّقُوا فِتْنَةً لاَ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّ

Yani: "Bir bela, bir musibetten çekininiz ki, geldiği vakit yalnız zalimlere mahsus kalmayıp masumları da yakar."

O zaman imanla başa gelen musibetler arasında neden bağ kuruyorsun ve iddia ediyorsun. Demek hiçbirşey farketmiyormuş. Ayrıca sadece toplumsal felaketlerden mi bahsediyoruz, her türlü tüm acılı hadiselerden bahsediyoruz. Hem hemen hemen tamamının müslüman oluğu yerdede felaketler oluyor, hemen hemen tamamının gavur olduğu yerdede felaketler oluyor. Baştaki iddian güme gitti bu durumda.

Şu âyetin sırrı şudur ki: Bu dünya bir meydan-ı tecrübe ve imtihandır ve dâr-ı teklif ve mücahededir.

İmtihan ve teklif iktiza ederler ki, hakikatlar perdeli kalıp, tâ müsabaka ve mücahede ile Ebubekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebucehiller esfel-i safilîne girsinler. Eğer masumlar böyle musibetlerde sağlam kalsaydılar, Ebucehiller aynen Ebubekirler gibi teslim olup, mücahede ile manevî terakki kapısı kapanacaktı ve sırr-ı teklif bozulacaktı.

İddianı açıkca yapıyorsun ama sonucu gizliyorsun öylemi?. Neymiş sonuç gizlenmeliymiş. İddia açık ama..

Örneğin kanseri iyileştiren bir ilaç bulduğunu bağıra bağıra ilan eden birinden ilacı alanlar ve kullananlar ile ilacı kullanmayanlar arasında hiçbir fark olmazsa sormazmısın. Efendi kanseri tedavi ettiğini söylediğin ilacı kullananlarla kullanmayanlar arasında bir fark yok diye. O adam derseki benim ilaca sen inan, her ne kadar fark yoksa da benim ilacın sonucu gizli. Bana inan ilacın parasınıda ver.

Lütfen bu kısmı da anlamaya çalış..

Gözlem ve deney ile sonuca gitmek istemeni alkışlıyorum...Ancak doğru bir analiz için tahlil gerekir...

Yukarı da ki olaylarının sınırlarını bilip değerlendirsen doğruyu görebilirsin....

Evvelki peygamberlerin hükümleri ile, Son peygamberin (ASM) hükümleri farklıdır...

Cevabını bekliyorum...

Sonuç itibariyle, inanalarla inanmayanlar arasında gerçekte başlarına gelen hadiselerde hiçbir fark yoktur. Olan olayların inançla hiçbir bağlantısı yoktur. Ne kadar iman edersen et, ne kadar da kafir olursan ol bu senin başına gelen bir olayda en küçük bir değişiklik yapmamaktadır. İnananın başına ne geliyorsa inanmayanın başınada aynısı geliyor, inanmayanın başına ne geliyorsa inananın başınada aynısı geliyor. İmanının artmaı yada azalması, kafir olup yada olmama ile başa gelen olaylar arasında azalma yada artma olmuyor.

İddiayı bulunupta insanları korkutanların dünyada bu iddianın yaşanmaması gerçeğini örtmek için yaptığı açıklamaların hepside kolayı ilaç diye satmaya çalışan bir şartlatanın bahanelerinden bir farkı yok..

Sonuçta bu açıklamalardan hiçbir sonuç elde edilememektedir. Yani sıfıra sıfır elde var yine sıfır. (Küçükken böyle derdik. J)

tarihinde mahmud571 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Türbeleri herkes bilir. Bir çok inanan türbelere gider, kiminin çocuğu olmuyordur, kiminin çocuğu konuşamıyordur, kimi sınava girecektir vs.vs. (Gerçi farklı dertlerinde farklı türbeleri vardır, yani türbelerin uzmanlık alanlarıda farklı farklıdır. :) )

Tübenin gerçekten sorunlara üzerinde etkili olup olmadığı nasıl test edilebilir. Belki gerçektende etkilidir. Ön yargılı olmamak lazım.

Mesela çocuğu olmayan elli kişi gelsede türbeye gittikten sonra çocuklarının olduğunu söyleseler ne düşünürüz. Türbeye gitmeden önce çocuklarının olmadığını ama türbeye gittikten sonra çocuklarının olduğunu belgelerle ispatlasalar, mesela.

Bu iddiayı kolaylıkla test edilebilir.

Mesela bir yılda türbeye kaç kişi gitmiş..

Atıyorum bin kişi.

Bunlardan kaçının çocuğu olmuş?

Atıyorum, elli kişi..

Peki bu türbeye gitmeyen ve çocuğu olmayan bin kişilik bir örnek alırsak.

Bu bin kişininde ellisinin bir yıl içerisinde çocuğu olduğu görülürse.

O zaman ne sonucuna varırız. Demek ki türbe ile çocuk olma arasında bir ilşki yok..

Türbeye gidipte çocuğu olan elli örnek bizi yanıltmıştır.

Yani insan iddiayı ve soruyu tam anlamayıp sonrada doğru yöntemlerle test yapamazsa yanılabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başa gelen hadiselerle inançları arasında bağ olduğuna inanan müslümanlar ve bunların din önderleri insanları yanlış yönlendiriyor..

Bu gün birçok müslüman daha çok inanırsa daha çok iğiliklere ulaşacağını ve daha az felaket yaşayacağına inanıyor.

Bu inanç müslüman dünyasını insanlığın başına bir bela, bir asalak ve kendilerinide bir zavallı yapmıştır.

Çünkü inanç somut olarak hiçbirşeyi çözmemekte, hiçbir şey meydana getirememektedir. (Moral veya örgütlenme gibi faydaları olabilir).

Bu inanç siyasi olarakta müslümanların yanlış tercih yapmalarına sebep oluyor..

Daha çok inanırsa daha az kötü şeyler yaşayacağına inanan müslümanlar daha inançlı insanları tercih ediyor.

Bilim adamları yerine din adamlarına değer veriyor.

Bilimin yerine din bilgisine yöneliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonuç itibariyle, inanalarla inanmayanlar arasında gerçekte başlarına gelen hadiselerde hiçbir fark yoktur. Olan olayların inançla hiçbir bağlantısı yoktur. Ne kadar iman edersen et, ne kadar da kafir olursan ol bu senin başına gelen bir olayda en küçük bir değişiklik yapmamaktadır. İnananın başına ne geliyorsa inanmayanın başınada aynısı geliyor, inanmayanın başına ne geliyorsa inananın başınada aynısı geliyor. İmanının artmaı yada azalması, kafir olup yada olmama ile başa gelen olaylar arasında azalma yada artma olmuyor.

Ahirete neden ihtiyaç var..Orada akla kara ayrılacak ta onda..

Zerre kadar hayır da şer de cezasız kalmayacaktır...

Sen ahiret hesabını dünyada görmek istiyorsun...Dünya da faydası yok demeye getiriyorsun....

Evet kur'anca en önemli olan ahirettir....

Ateistlerin madalyonun bu yüzünü görmediklerinden çelişkilerden kurtulamazlar..

Sen de durum nasıl tekrar dirilişe inanıyor musun?

tarihinde Serdaar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ahirete neden ihtiyaç var..Orada akla kara ayrılacak ta onda..

Zerre kadar hayır da şer de cezasız kalmayacaktır...

Sen ahiret hesabını dünyada görmek istiyorsun...Dünya da faydası yok demeye getiriyorsun....

Evet kur'anca en önemli olan ahirettir....

Ateistlerin madalyonun bu yüzünü görmediklerinden çelişkilerden kurtulamazlar..

Sen de durum nasıl tekrar dirilişe inanıyor musun?

Dünyadaki hadiseleri inanç sebebine bağlayan bir iddia dünyayla alakalıdır.

Ama olan hadiseleri ve sonuçları incelediğin zaman bunun doğru bir iddia olmadığı gözüküyor.

Bu demektir ki bu iddia sahibi yanılıyor.

İkibin yıl önceki insanların yanılmasını mazur görebilirim. Yanılmasını ve insanları yanıltmasını..

Ama..

Sebep sonuç ilşkilerinin bilim ve teknoloji sayesinde ayrıca gözlemleme olanaklarımızın arttığı bu dönemde apaçık ortaya çıkmışken.

Eskilerin yanlışlarını göre göre örtmeye çalışmak, örtmek için yeni argümanlar ve yalanlar üretmek, yanlışın üzerini yeni yalanlarla örtmek, yalanlara yeni yalanlar katmak affedilecek bir şey değildir.

Yani Said Nursi ve bu günün din adamlarının yaptığı hata değil yanlıştır, yanılmak değil yanıltmaktır, dürüstlük değil üç kağıtcılıktır.

Şimdi böyle ve bu kadar yanlış ve yalan bir inancın ahiretine ne diye inanayım. Hiçbir bilgisiyle hiçbir iş yapılamayan bir inancın, hatalı bir yolun beni ahirete götüreceğine, cennet cehennem vadine ne diye inanaıyım.

Yalanla ne yapılır, ne faydası olur. Yalanla insan ancak neşelenebilir. Başkada birşey olmaz.

Cennete gidecez, binlerce hurimiz olacak içip içip yatıp yuvarlanacağız. Neşemize neşe katalım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi böyle ve bu kadar yanlış ve yalan bir inancın ahiretine ne diye inanayım.

İslamiyette bir itikat dairesi vardır..

Bir de sebepler dairesi var. İkisinin şartları ve sonuçları ayrı ayrıdır...

Şimdi sen anlattıklarını hangi dairden konuşuyorsun bir söyler misin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamiyette bir itikat dairesi vardır..

Bir de sebepler dairesi var. İkisinin şartları ve sonuçları ayrı ayrıdır...

Şimdi sen anlattıklarını hangi dairden konuşuyorsun bir söyler misin?

Konu bitti şimdide geyik mi yapacağız.

Şu an işim yok geyikte yapalım.

Birkere sebep sonuç dairesi ile itikat dairesini birleştiren sizin inancınız, iddianız.

Hem tevhid ne oluyor ki. Bir açıklasana?

Tevhid herşeyi insan şeklindeki bir tanrının yapması değilmi?

Sebeplerin arkasındaki asıl sebep..

Görünen sebeplerin tırışka olduğunu, Tek ve gerçek bir sebebin olduğunu, herşey onun amacına göre yapıldığını, sebeplerinde bahane olduğunu söyleyen bir inanca sahip değilmisin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...