Jump to content

Tanrının Olmadığı Bir Evren Nasıl Görünür.


Recommended Posts

ben sadece, Kelamullahın ağızlara sakız ellere oyuncak olmasından hoşlanmıyorum.

O zaman bu forum sizin için doğru bir yer değil.

Ancak beni de anlamanızı isterim.

Yer gökten önce yaratılmış ve en yakın gök kandiller ile donatılmış denilen bir kitabı

Yerin düz ve onunda bir gök kubbe ile kapatılmış olduğunu düşüncesini anlatan

DÜNYA DÜZDÜR FİKRİ İLE TAMAMEN PARALEL BİR ANLATIMI OLAN BİR kitabın tanrıdan gelmiş olacağına inanmamı bekleyemez siniz.

Kitapta yazanlar bu şekilde anlaşılırken bizler ne yapabiliriz.

SİZ DE BİZİ ANLAMAYA ÇALIŞIN.

KEŞKE GERÇEK OLSA KEŞKE KURANDA BAHSEDİLEN BASİT ŞEYLERİ YAPIP SONSUZ BİR MUTLULUKTA YAŞAMAK GİBİ BİR ŞANSIMIZ OLSA

AMA GERÇEKLER HİÇTE ÖYLE DEĞİL. BURADA DÜNYADA YAŞAM BULDUK VE BİR TEK YAŞAMA ŞANSIMIZ VAR ONU DA GÜZEL GÜZEL KARDEŞÇE YAŞAYALIM.

İNANÇ UĞRUNU (ÖBÜR TARAFTA CENNETİ VAAT EDENLER) DÜNYAYI CEHENNEM ÇEVİRMELERİNE İZİN VERMEYELİM.

TEK İSTEĞİMİZ BUDUR.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 396
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

peki 1400 yıl önce, atomlardan, moleküllerden bahsetseydi, dahamı uygun olurdu, bu atomlar 5000 bin yıl sonra belkide unutulup yeni bir isimle madde tasvir edilecek. o zamanki insanlarda bak atom diyolar ne komik, taş devrindemi yaşamışlar gibi açıklama yapsalar.

kuranı kerim, matematik, fizik, kimya , astronomi kitabı değildir,

ibret alınması gereken bir nurdur,

yerin önce göğün sonra , yada tam tersi durumlara takılır kendin bir hüküm koymayı benimsersen işte böyle ateist olursun.

bizle sizin aranızdaki fark budur biz iman eder kabulleniriz, kelamullah yazmışsa iman ederiz, rasulullah söylemişse iman ederiz.

siz alay edersiniz biz iman ederiz, tartışmayız , bu nedir demeyiz,

ayetler, bilimsel veri diye okunmaz, ibret alınmak için okunur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ben sadece, Kelamullahın ağızlara sakız ellere oyuncak olmasından hoşlanmıyorum.

Sayın Bende Yar, Allah'ın verdiği akılla Allah'ın Kuran'da anlattıkları üzerinde düşünülmemeli mi,düşünülemez mi, anlamaya çalışılamaz mı, arkadaşın sorduğu soruya Kuran'dan hareketle cevap verilemez mi?

tarihinde Mai ve Siyah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

peki 1400 yıl önce, atomlardan, moleküllerden bahsetseydi, dahamı uygun olurdu, bu atomlar 5000 bin yıl sonra belkide unutulup yeni bir isimle madde tasvir edilecek. o zamanki insanlarda bak atom diyolar ne komik, taş devrindemi yaşamışlar gibi açıklama yapsalar.

kuranı kerim, matematik, fizik, kimya , astronomi kitabı değildir,

ibret alınması gereken bir nurdur,

yerin önce göğün sonra , yada tam tersi durumlara takılır kendin bir hüküm koymayı benimsersen işte böyle ateist olursun.

bizle sizin aranızdaki fark budur biz iman eder kabulleniriz, kelamullah yazmışsa iman ederiz, rasulullah söylemişse iman ederiz.

siz alay edersiniz biz iman ederiz, tartışmayız , bu nedir demeyiz,

ayetler, bilimsel veri diye okunmaz, ibret alınmak için okunur.

bizle sizin aranızdaki fark budur biz iman eder kabulleniriz, kelamullah yazmışsa iman ederiz, rasulullah söylemişse iman ederiz.

sorunda buya "kelamullah yazmışsa iman ederiz" işte olay böyle değil

o yazmamış, adamın biri uydurmuş olay bu anladınız mı

Eğer bir yaratıcı var ise onun gözünde bize göre daha kötü bir durumdasınız.

Size soracak bu kadar bariz hatalı bir kitabı bana nasıl yakıştırdınız diye

o zaman ne cevap vereceksiniz. sorarım size

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın Bende Yar, Allah'ın verdiği akılla Allah'ın Kuran'da anlattıkları üzerinde düşünülmemeli mi,düşünülemez mi, anlamaya çalışılamaz mı, arkadaşın sorduğu soruya Kuran'dan hareketle cevap verilemez mi?

ortam o kadar berbat ki, cevap versen ne değişir, vermesen ne değişir, bir ortama bakarmısın kaçtane müslüman kaldı, doğruyu söyleyenler nerede, adam gibi soru soran mesudi bey vardı, müthiş bir incelik nezaket böyle bir ateist bir daha gelirmi bilmiyorum. işte öyle birisi çıkarsa tekrar ona bildiklerimi anlatmayı gerçekten isterim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bizle sizin aranızdaki fark budur biz iman eder kabulleniriz, kelamullah yazmışsa iman ederiz, rasulullah söylemişse iman ederiz.

sorunda buya "kelamullah yazmışsa iman ederiz" işte olay böyle değil

o yazmamış, adamın biri uydurmuş olay bu anladınız mı

Eğer bir yaratıcı var ise onun gözünde bize göre daha kötü bir durumdasınız.

Size soracak bu kadar bariz hatalı bir kitabı bana nasıl yakıştırdınız diye

o zaman ne cevap vereceksiniz. sorarım size

islamda ameller niyetlere göredir, samimi bir kalp ile rabbe hitap ederken, hitabın kusurlu ama bilmiyorsan Allah senin samimiyetinden dolayı hitabını gerçek sayar, ödüllendirir, ameller niyetlere göredir, sen dürüst ol , yolun yanlış olsa dahi Allah seni yüz üstü bırakmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

islamda ameller niyetlere göredir, samimi bir kalp ile rabbe hitap ederken, hitabın kusurlu ama bilmiyorsan Allah senin samimiyetinden dolayı hitabını gerçek sayar, ödüllendirir, ameller niyetlere göredir, sen dürüst ol , yolun yanlış olsa dahi Allah seni yüz üstü bırakmaz.

Bak bu dediğinin doğru olması için islamın doğru olması gerekir.

İslam yanlış olduğunu verdiğim örnek bir kanıt

Link to post
Sitelerde Paylaş

islamda ameller niyetlere göredir, samimi bir kalp ile rabbe hitap ederken, hitabın kusurlu ama bilmiyorsan Allah senin samimiyetinden dolayı hitabını gerçek sayar, ödüllendirir, ameller niyetlere göredir, sen dürüst ol , yolun yanlış olsa dahi Allah seni yüz üstü bırakmaz.

Bak bu dediğinin doğru olması için islamın doğru olması gerekir.

İslam yanlış olduğunu verdiğim örnek bir kanıt

kanıt senin kanıtın kardeş, benim kanıtım hak olduğunu gösteriyor,

sen kanıtladıysan ne mutlu sana , yolunda daim ol.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen kanıtımın yanlış olduğunu göster de ben de göreyim.

Bariz bir şekilde var olan bir hatayı görmezden geliyorsunuz.

Bir zamanlar dünyanın düz olduğuna inanan insanlardan ne farkınız kalıyor bu şekilde.

En azından bir açıklama yapsaydınız da bir açıklamanız varmış derdik en azından.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen kanıtımın yanlış olduğunu göster de ben de göreyim.

Bariz bir şekilde var olan bir hatayı görmezden geliyorsunuz.

Bir zamanlar dünyanın düz olduğuna inanan insanlardan ne farkınız kalıyor bu şekilde.

En azından bir açıklama yapsaydınız da bir açıklamanız varmış derdik en azından.

şimdi sevgili ate, bir soru sordunuz , ayetten örnek vermeme nedenimi umarım adilane düşününce anlamışsınızdır.

soruyorsunuz cevap yazıyorum ameller niyetlere göredir diye, bunu direk kendi doğrularınızla çürütmeye çalışıyorsunuz.

yukarıda uzun uzun konuştuğunuz benimde anlatmak istediğim durum buydu.

amaç öğrenmek mi, yoksa doğrularınızı kabul ettirmek mi,

buna bir cevap verirseniz sizinle tartışmamızın daha sağlıklı olacağını düşünüyorum

Link to post
Sitelerde Paylaş

amaç öğrenmek mi, yoksa doğrularınızı kabul ettirmek mi,

Ben mantıklı bir çıkarım yaptım. ayetlere göre yerin önce daha sonra da göğün yaratıldığından bahsediyor.

Yeri ve göğü çağırıyor ve yaratımını tamamlıyor.

En yakın göğü kandiller ile (yıldızlar) donatıyor.

Buradaki mantık nedir. bir açıklarmısınız.

Ben bir şey empoze etmiyorum. Mantıksız bir açıklama olduğunu fark ettim. Eğer yanılıyorsan doğrusunu siz açıklayın o zaman. nedir bunun doğrusu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın ate, yazılarınızı tek sıra halinde yazın, alıntıları düzgün yapın benim yazılarım la sizin yazılarınız iç içe giriyor,

şimdi ben hindistana gidip, oradaki insanlara doğru ve yanlış diye karşılıklı tartışırsam ne olur, o diyecek put değil içindeki ruh ben diyeceğim içinde ruh yok , o ispat et ben ispat et. neyi kime nasıl ispat edeceksin.

hala anlayamadın mı , inanç ile bilim ayrıdır. iman kalpte , bilim beyinde, bu iki olgu birbirini tamamlar.

sen kainata bakıp tesadüfü görürsün , ben kainata bakıp, sonsuz bir ilim sahibini görürüm. şimdi bu konu kalpte biter. kalp imanı red etmişse, gönül kararır, beyin artık görmek istediğini görür. şurada tartışırken dahi, kabullenemeyişinizin tek sebebi, kalbinizin kararmasıdır.

istersen önce kalpten başla, güzellikleri , sevgiyi aşıla, o zaman sen sadece et - kemik - kan dan oluşmadığını , içindeki maneviyatı hissetmeye başlayacaksın. maneviyatını bilmeden yaradanını anlayamazsın, anlayamadan onun yolunu bulamazsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın ate, yazılarınızı tek sıra halinde yazın, alıntıları düzgün yapın benim yazılarım la sizin yazılarınız iç içe giriyor,

şimdi ben hindistana gidip, oradaki insanlara doğru ve yanlış diye karşılıklı tartışırsam ne olur, o diyecek put değil içindeki ruh ben diyeceğim içinde ruh yok , o ispat et ben ispat et. neyi kime nasıl ispat edeceksin.

hala anlayamadın mı , inanç ile bilim ayrıdır. iman kalpte , bilim beyinde, bu iki olgu birbirini tamamlar.

sen kainata bakıp tesadüfü görürsün , ben kainata bakıp, sonsuz bir ilim sahibini görürüm. şimdi bu konu kalpte biter. kalp imanı red etmişse, gönül kararır, beyin artık görmek istediğini görür. şurada tartışırken dahi, kabullenemeyişinizin tek sebebi, kalbinizin kararmasıdır.

istersen önce kalpten başla, güzellikleri , sevgiyi aşıla, o zaman sen sadece et - kemik - kan dan oluşmadığını , içindeki maneviyatı hissetmeye başlayacaksın. maneviyatını bilmeden yaradanını anlayamazsın, anlayamadan onun yolunu bulamazsın.

Sizin e

sayın ate, yazılarınızı tek sıra halinde yazın, alıntıları düzgün yapın benim yazılarım la sizin yazılarınız iç içe giriyor,

şimdi ben hindistana gidip, oradaki insanlara doğru ve yanlış diye karşılıklı tartışırsam ne olur, o diyecek put değil içindeki ruh ben diyeceğim içinde ruh yok , o ispat et ben ispat et. neyi kime nasıl ispat edeceksin.

hala anlayamadın mı , inanç ile bilim ayrıdır. iman kalpte , bilim beyinde, bu iki olgu birbirini tamamlar.

sen kainata bakıp tesadüfü görürsün , ben kainata bakıp, sonsuz bir ilim sahibini görürüm. şimdi bu konu kalpte biter. kalp imanı red etmişse, gönül kararır, beyin artık görmek istediğini görür. şurada tartışırken dahi, kabullenemeyişinizin tek sebebi, kalbinizin kararmasıdır.

istersen önce kalpten başla, güzellikleri , sevgiyi aşıla, o zaman sen sadece et - kemik - kan dan oluşmadığını , içindeki maneviyatı hissetmeye başlayacaksın. maneviyatını bilmeden yaradanını anlayamazsın, anlayamadan onun yolunu bulamazsın.

Sizinde en büyük hatanı " kabullenemeyişinizin tek sebebi, kalbinizin kararmasıdır."

Bizi kalplerimizin kararması olarak görmeniz. Bir de dönüp kitabınızın mantıklı mantıksız mı olduğunu bir görseniz.

Benim neden yanlış dediğimi anlarsınız.

Ben size elle tutulur bir yazı üzerinden bir örnek verdim. Siz hala boş laf ediyorsunuz. Verdiğim örnekteki mantığı açıklarmısınız. O zaman daha net bir tartışma olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın ate, anlatamıyorum sanırım, ben kuranı kerimi okurken, abdestimi alıp, huzura yönelip, rabbimle konuşur gibi okuyorum, hiç roman gibi okumadım, okuyamadım, o kitap bana rabbimin tecellisi gibi, o evimin nuru, hayatımdaki en kıymetlim, sen bunu anlayamıyorsun, ben en kıymetlimi, ellerime alırken dahi, kılık kıyafetimi bile özenle seçiyorum, bu saygıdır , edeptir, ben böyle büyüdüm.

sorgulamak cümlesi, benim için beynimin gereksizler klasöründedir, ben sorgulamam kelamullahı, dünya düzdür , dünya karedir, üçgendir, bunların kıymeti gözümde yok. verilen mesaj , insanların alacağı ibrettir.

bak bu hayatta birşeyi bilirim sevgili ate,

ya ibret alırsın yada ibret olursun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnancınızın mükemmel olduğu hegomanyası içindesiniz, inanç egonuz o kadar yüksek ki kendinizi gördüğünüz erdemin yanından bile geçmiyorsunuz. kendinizi kandırabilirsiniz istediğiniz kladar

bir kısmına katılıyorum yazdıklarınızın. bu benim yapım sayın ate, mükemmellik bile yetersiz kalıyor.

bundan dolayıdır ki, sizinle tartışırken, ortak bir nokta bulmamız , seninde anlayabileceğin kavramlar üzerinden tartışmanın daha uygun olacağını düşünüyorum.

nasıl öğretici olabiliriz karşılıklı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bir kısmına katılıyorum yazdıklarınızın. bu benim yapım sayın ate, mükemmellik bile yetersiz kalıyor.

bundan dolayıdır ki, sizinle tartışırken, ortak bir nokta bulmamız , seninde anlayabileceğin kavramlar üzerinden tartışmanın daha uygun olacağını düşünüyorum.

nasıl öğretici olabiliriz karşılıklı.

Bakınız. Eğer kuran ayetlerinden bahsetmeyeceksek ve asıl önemli olan onlar değilse

o zaman kuran a ne ihityaç var o zaman kuran önemsiz ve anlamsız olur. kuran yoksa islam da yoktur.

O yüzden kuran ayetlerini tek tek değerlendirmeden bir sonuca varılması doğru olmaz

Yanlış sonuçlara varılır.

O yüzden şüpheli olan her ayet üzerinde ciddi ciddi tartışılması gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...