Jump to content

DİNLERDE KADININ YERİ


Recommended Posts

mesela iki kadının şahitliğinin bir erkeğinkine eşit olmasını ele alalım kadının psikolojik yapısının bir gereğidir. Kadının esas mizacı heyecandır ve heyecanlarıyla yaşar. Bunun için düşünceler, aklından çok kalbine işler, tesirleri de o şekilde gelişir. Hadiseler karşısında pek tarafsız kalamaz. Merhamet ve şefkat tarafı ağır bastığından hadiselere sezgisiyle yaklaşır. hadiselere duygularını kattığı için erkekler kadar yansız düşünmez.. fıtrat meselesi.. genel bir kayde istisnalar yokmudur vardır..

Bahanen ayetlerden de iğrenç.. ayete ne gerek var işte müslüman kendi kızını aşağılıyor zaten..

Tutki haklısın..

Allahın kurana gelinceye kadar farkedememişmi kadının ne olduğunu

bi sürü saçma ayet var kuranda

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 108
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

mirasta erkeğin hakkı kadının hakkının iki katıdır sebebi? çünkü erkek evlenir ev kurar ve bütün masrafları karşılar düğün olsun ev olsun eşyalar olsun..burda ona iki hisse veriliyor.. kadın kocanın evine gidiyor babasından bir pay almıştı kocasına vardığı zamanda bir pay almış oldu etti iki pay.. genel kayde.. günümüz toplumunda kadın ve erkeğin eşit masraf yapıp evlenmesini düşünürsek bunun istisnaları düşünülebilir..

Biz Türklerde ev eşyasını kadın kurar.. biz Türkler erkeğe mi bir pay verecez..

kadın zenginse birde oradan pay alacak...

Bunu sana palavra olarak atmışlar tamam da

bir sorgular insan olan dimi

Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer erkek karısını 3. defa boşarsa karısı bir başkasıyla nikahlanmadıkça ona helal olmaz.. bu da erkeğe cezadır demekki kendine alışkanlık etmiş karısını habire boşuyor:) yüzü biraz kızarsın diye anlayacağınız.. :)

her müslüman islama göre karısını 5-10 kez boşar..

islama göre kadını dövmek boşamadır..

hangi arkadaşınızı tercih ediyorsunuz bu ayet için

Link to post
Sitelerde Paylaş

Avrupada kadın çok özgürdür. Bu özgürlüğün bedelini nüfuz azalması ve toplumsal yapının bozulması ile ödüyorlar.

Avrupalılar bizim aile hayatımıza özenirken bizimkiler Avrupalılara özeniyorlar.

Aç ve eğitilmemiş çocuklar toplumsal yapıyı bozar..

bozsa seni bozacak amma

Sende Toplumsal yapı yokki bozulsa..

Link to post
Sitelerde Paylaş

mirasta erkeğin hakkı kadının hakkının iki katıdır sebebi? çünkü erkek evlenir ev kurar ve bütün masrafları karşılar düğün olsun ev olsun eşyalar olsun..burda ona iki hisse veriliyor.. kadın kocanın evine gidiyor babasından bir pay almıştı kocasına vardığı zamanda bir pay almış oldu etti iki pay.. genel kayde.. günümüz toplumunda kadın ve erkeğin eşit masraf yapıp evlenmesini düşünürsek bunun istisnaları düşünülebilir..

Pante'nin yazısını dikkatli okudunuz mu acaba?

Yazının başında islamiyetten önceki kadının statüsünden bahsedilmiş değil mi?

Şimdi aynı peygamberinizin durumunda olan bir erkek örneğimiz olsun. Bunun bir de kız kardeşleri olsun ve miras kalsın bunlara. Erkek zengin bir kadınla evleniyor, kızlar da fakir bir erkeklerle evleniyor olsun. Erkek hem karısından hem de mirasından voleyi vurmuş olmuyor mu? Nerede kaldı adalet? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mehir diye bir şey duymadınmı hiç. Ayrıca islamda çok haklı gerekçeler olmadan eşini boşanmak hoş görülmez.

İslamda anama benziyorsun...

anana git demek

seni istemiyorum demek

dövmek

kızıp yukardakiler benzer şeyler söylemek boşanmaktır...

müslüman arkadaşların yakın arkadaşları kimler biz onu mehir den fazla önemsiyoruz..

nasıl hallediyorlar bu tekrar helal olma meselesini

Link to post
Sitelerde Paylaş

Boş konuşmasan diyorum. Verecek cevabın olmadığı içinmi boş konuşuyorsun ?

Susma hakkını kullanabilirsin.

sen islamın yarattığı cariyeler ile..

Cariyelerden doğan babası belli olmadığı için yetim kız denilen..

çocuklarla

islamın toplumsal yapı bırakmadığını biliyormusun?

Birde utanmadan..

Nisa-3 ayette....

bu yetim kızın babası olma ihtimalin varsa ve bundan korku varsa..üç beşer tane al ayeti var..

sende toplumsal yapı olsa zaten bozulacak ama yok...

hangi müslüman devlette toplumsal yapı var?

Boş

Link to post
Sitelerde Paylaş

bak güzel insan,

kimse sana demiyor hanımına kara çarşaf giydirip,

döv söv hakaret et,

diyor ki, adil ol , dürüst ol, bak 2 kısa kelime herşeyi özetliyor, adil ve dürüst olan bir insan eşine karşı bütün sorumluluklarını yerine getirir.

2. si islam dini sana ne diyor kötü olan nedir,

namazını kıl diyor,

kötü söz söyleme,

komşuna yardım et

( komsu kapı komsun değil , çevren etrafın herkes içinde ) iyilik yap, insanlara merhamet et, yoksulu koru , sakın, kötü olan her işten uzak dur diyor, her kötü işten ...

bu dinin neresi kötü, insanı insan yapan erdemleri yap diyor, ahlaklı ol, iyi ol diyor.

siz neyin davasını yapıyorsunuz anlamıyorumki.

Pardon bu hangi din?

Kuranda bunlar yokta..

Kuranı inkar eden de bizdendir ...hoşgeldin

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadına karşı nefret olduğu sizin çıkarımınız. Çıkarmak istediğiniz daha doğrusu. Benim peygamberin eşlerinden hiçbirine bırak dayak atmayı kötü söz bile söylememiştir.Bizim islamdan çıkardığımız budur.

Güzellik görenin gözündedir.

7. yüzyıl için olumlu bile olduğunu düşünüyorum. Ancak günümüzün demokrasi standartlarına göre o günkü uygulamaların nefret içerdiği bir gerçek. Örneğin "kadını hafifçe dövün" bir nefret cümlesidir. Demokratik ülkelerde bu tür sözler suç sayılıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kadına karşı nefret olduğu sizin çıkarımınız. Çıkarmak istediğiniz daha doğrusu. Benim peygamberin eşlerinden hiçbirine bırak dayak atmayı kötü söz bile söylememiştir.Bizim islamdan çıkardığımız budur.

Güzellik görenin gözündedir.

Muhammed Kadını köle döver gibi dövmeyin demiş.

Cariye(sexkölesi)ninde bir köle olduğunu unutmayalım bu arada ki cahilliğin boyutu bilinebilsin.

“Sizden biriniz karısını köleyi döver gibi dövmeye kalkışıyor. Belki de o akşam onunla aynı yatakta yatacaktır.” (Buhârî, Tefsîru sûre (91)1; Müslim, Cennet 49)Köle çok şiddetlimi dövülüyordu?

Muhammed kadını hastanelikte etmeyin demiş canımm...

Bir kadının dövülmesini söyleyen Allah olabilir mi?Bunu yazan kitaba kimler Allah kelamı diyebilir?

Birde kadınları tehditi var..

AHZAB SURESİ…28. Ey Peygamber, eşlerine şöyle söyle: "Eğer şu iğreti dünya hayatını ve onun süsünü istiyorsanız, haydi gelin size boşanma bedellerinizi vereyim de sizi güzellikle serbest bırakayım

Muhammed'in boşadığı kadınlar:

1. Dahhak kızı Fadime2. Zabyan kızı Aliye3. Kab kızı Mileyke

1. Numan kızı Esma2. Kays kızı Kuiteyle3. Esma veya Seba (Sena) Binti Salt

4. Necdet kızı Selma5. Huzeyl kızı Havle6. Seraf binti Halife7. Yezit kızı Amre El-Gifariye 8. Yezit kızı Hind El-Kitabıye 9. Davud kızı Mileyke 10. Rufaa kızı Nesatlsat 11. Kab kızı Esma 2. Haris kızı (Saire) Kuteyle13. Amr kzı Senba/Seyba/Sabiye14. Cündüp bin Dimre Cind-i'nin kızı15. Serahil kızı İmeyme (Binti Cevn)16. Muaviye kızı Amre17. Süfyan kızı Seba (Sena)18.Ümmül Haram19. Hakim kızı Leyla

Muhammed'in mehir parasını ödemeden aldığı kadınlar:

1. Haris kızı Meymune 2. Huzeyme kızı Zeynep 3. Ümmü Serik 4. Hakim kızı Havle

EY PEYGAMBER EŞLERİ KIVIRTARAK YÜRÜMEYİN MUHAMMEDE DUL VE BAKİRE EŞLER VERİRİM ...

tarihinde ARAF-64 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

7. yüzyıl için olumlu bile olduğunu düşünüyorum. Ancak günümüzün demokrasi standartlarına göre o günkü uygulamaların nefret içerdiği bir gerçek. Örneğin "kadını hafifçe dövün" bir nefret cümlesidir. Demokratik ülkelerde bu tür sözler suç sayılıyor.

Evlimisin bilmiyorum ama genede bu soruya cevap verebilirsin sanırım.

Eşini aldatsan bunu öğrense bitane patlatsa ne yaparsın.Yahut kızıp kızgınlıkla ağır bir hakaret etsen o da buna dayanamayıp sana bir tokat atsa ne karşılık verirsin.Sence kadın bu tokatı atmakta haklımı ? bu tokatı atması onu vahşi erkek düşmanı yaparmı ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Buraya asabilir misin? Bütün meallere gerek yok. Fazla sert olmayan mealler de yeterli olur :)

Nisa, 11:

Allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder.

Nisa, 24:

(Harp esiri olarak) sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı.

Nisa, 34:

Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

Bakara, 223:

Kadınlarınız sizin için bir tarladır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın.

Bakara, 228:

Ancak erkekler, kadınlara göre bir derece üstünlüğe sahiptirler.

Bakara, 230:

Eğer erkek kadını (üçüncü defa) boşarsa, ondan sonra kadın bir başka erkekle evlenmedikçe onu alması kendisine helâl olmaz.

Bu da bonus:

Nebe, 33:

Göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar var.

:D

Talak 4'ü de unutmayalım tabi.

tarihinde Pirate tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

muhammedin CARİYELERE TECAVÜZ izni

Ebu Said el Hudrî anlatıyor: - "Peygamberle birlikte Benü Mustalık Gazası'na çıktık. Ve Arap tutsaklarindan tutsaklar elde ettik. O sirada kadinlar istahimizi çekti. Bekarlik çok güç gelmisti bize o günlerde. Ve azil yapmak istedik. Istiyorduk azil yapmayi. Ancak, 'Peygamber aramizdayken ona sormadan nasil azil yapacagiz?' dedik ve gidip peygambere sorduk. Peygamber de azil yapmamakta sizin için bir sakinca yoktur. (Yapabilirsiniz de. Yapmaya bilirsiniz de.) Ama bilin ki, kiyamet gününe degin meydana gelecek bir yavru, ne olursa olsun meydana gelir." (Bkz. Buhari, e'sSahih, Kitabu'l- Itk/13; Tecrîd, hadis no:1596; Müslim,e'sSahih, Kitabu'n-Nikâh/127, hadis no: 1438; Ebu Davud, Sünen, Kitabu'n- Nikâh/49, hadis no: 2170.)

Kısacası:Tutsak kadınların ırzına geçebilirlerdi "gaziler". Ama bu is i yaptiktan sonra da "çocuk sorunuyla" karşılaşmak istemiyorlardı. Çünkü gerektiğinde bu tutsak kadınları satabilirlerdi. Buna bir engel çıkmamalıydı. "Azl"i bunun için istemiş ve "Peygamber"e danışmışlardı. Peygamber de temelde bu kadınların ırzlarına geçilmesinde bir sakınca görmüyordu, buna izin veriyordu. "Azl"e gelince. Bunda da bir sakınca bulunmadığını dolaylı olarak belirtiyordu.

(Bkz. Diyanet yayinlarindan Tecrid, 1596 numaralı hadis, not: 1.)

Link to post
Sitelerde Paylaş

muhammedin CARİYELERE TECAVÜZ izni

Ebu Said el Hudrî anlatıyor: - "Peygamberle birlikte Benü Mustalık Gazası'na çıktık. Ve Arap tutsaklarindan tutsaklar elde ettik. O sirada kadinlar istahimizi çekti. Bekarlik çok güç gelmisti bize o günlerde. Ve azil yapmak istedik. Istiyorduk azil yapmayi. Ancak, 'Peygamber aramizdayken ona sormadan nasil azil yapacagiz?' dedik ve gidip peygambere sorduk. Peygamber de azil yapmamakta sizin için bir sakinca yoktur. (Yapabilirsiniz de. Yapmaya bilirsiniz de.) Ama bilin ki, kiyamet gününe degin meydana gelecek bir yavru, ne olursa olsun meydana gelir." (Bkz. Buhari, e'sSahih, Kitabu'l- Itk/13; Tecrîd, hadis no:1596; Müslim,e'sSahih, Kitabu'n-Nikâh/127, hadis no: 1438; Ebu Davud, Sünen, Kitabu'n- Nikâh/49, hadis no: 2170.)

Kısacası:Tutsak kadınların ırzına geçebilirlerdi "gaziler". Ama bu is i yaptiktan sonra da "çocuk sorunuyla" karşılaşmak istemiyorlardı. Çünkü gerektiğinde bu tutsak kadınları satabilirlerdi. Buna bir engel çıkmamalıydı. "Azl"i bunun için istemiş ve "Peygamber"e danışmışlardı. Peygamber de temelde bu kadınların ırzlarına geçilmesinde bir sakınca görmüyordu, buna izin veriyordu. "Azl"e gelince. Bunda da bir sakınca bulunmadığını dolaylı olarak belirtiyordu.

(Bkz. Diyanet yayinlarindan Tecrid, 1596 numaralı hadis, not: 1.)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evlimisin bilmiyorum ama genede bu soruya cevap verebilirsin sanırım.

Eşini aldatsan bunu öğrense bitane patlatsa ne yaparsın.Yahut kızıp kızgınlıkla ağır bir hakaret etsen o da buna dayanamayıp sana bir tokat atsa ne karşılık verirsin.Sence kadın bu tokatı atmakta haklımı ?

Verdiğin örnekler suçu hafifletici neden olarak görülebilir ama haklı çıkarmaz. Konu ben değilim ama madem sordun: Ben şiddete başvurmam.

bu tokatı atması onu vahşi erkek düşmanı yaparmı ?

Yapmaz ama hakaret karşılığında tokat atmayı tavsiye eden bir yasayı hayata geçirirse nefret suçu işlemiş olur.

tarihinde mammal tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

MUSEVİLİKTE KADIN

Ortadoğu toplumlarında 2. sınıf olarak görülen kadınlarla ilgili olumsuz yasa ve aşağılamalar Yahudilerin kutsal kitabı olan Tevrat ve Talmud'da da mevcuttur. İnsanın yaratılışının anlatıldığı daha ilk ayetlerde kadının erkeğin hizmetkarı-yardımcısı olarak yaratıldığı ifade edilmiştir.

"Sonra, 'Adem'in yalnız kalması iyi değil' dedi, 'Ona uygun bir yardımcı yaratacağım. Adem bütün evcil ve yabanıl hayvanlara, gökte uçan kuşlara ad koydu. Ama kendisi için uygun bir Yardımcı bulunmadı. Adem'den aldığı kaburga kemiğinden bir kadın Yaratarak onu Adem'e getirdi." (Yaratılış, 2: 10-22)

"Rab Tanrı, kadına 'Çocuk doğururken sana çok acı çektireceğim' dedi. 'Ağrı çekerek doğum yapacaksın. Kocana istek duyacaksın, seni o yönetecek." (Yaratılış, 3: 16)

"Eğer bir adam kızını cariye olarak satarsa, kız erkek köleler gibi özgür bırakılmayacak" (Tevrat, Mısır'dan Çıkış, 21:7)

"İsrail halkına de ki, 'Bir kadın hamile kalıp erkek çocuk doğurursa, âdet gördüğü günlerde olduğu gibi yedi gün kirli sayılacaktır. (...) Ancak, kız çocuk doğurursa, âdet gördüğü günler gibi iki hafta kirli sayılacaktır." (Levililer, 12: 2-5)

"Eğer bir adam evlendiği kadında yakışıksız bir şey bulur, bundan ötürü ondan hoşlanmaz, boşanma belgesi yazıp ona verir ve onu evinden kovarsa, kadın adamın evinden ayrıldıktan sonra başka biriyle evlenirse, ikinci kocası da ondan hoşlanmaz, boşanma belgesi yazıp verir, onu evinden kovarsa ya da ikinci adam ölürse, kadını boşayan ilk kocası onunla yeniden evlenemez. Çünkü kadın kirlenmiştir. Bu RAB'bin gözünde iğrençtir. Tanrınız RAB'bin mülk olarak size vereceği ülkeyi günaha sürüklemeyin." (Yasanın Tekrarı, 24: 1-4)

"Bir adam bir kadın alır, yattıktan sonra ondan hoşlanmazsa, ona suç yükler, adını kötüler, 'Bu kadınla evlendim ama onunla yatınca erden olmadığını gördüm' derse, kadının annesiyle babası kızlarının erden olduğuna ilişkin kanıtı alıp kapıda görevli kent ileri gelenlerine getirecekler. Kadının babası ileri gelenlere, 'Kızımı bu adamla evlendirdim ama o kızımdan hoşlanmıyor' diyecek, 'Şimdi kızımı suçluyor, onun erden olmadığını söylüyor. İşte kızımın erden olduğunun kanıtı!' Sonra anne-baba kızlarının erden olduğunu kanıtlayan yatak çarşafını ileri gelenlerin önüne serip gösterecekler.

Kent ileri gelenleri de adamı cezalandıracaklar. Ceza olarak ondan yüz gümüş alıp kadının babasına verecekler. Çünkü adam İsrailli bir erden kızın adını kötülemiştir. Kadın adamın karısı kalacak ve adam yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır. "Ancak bu sav doğruysa, kızın erden olduğuna ilişkin bir kanıt bulunamazsa, kızı baba evinin kapısına çıkaracaklar. Kent halkı taşlayarak kızı öldürecek. Babasının evindeyken fuhuş yapmakla İsrail'de iğrençlik yapmıştır. Aranızdaki kötülüğü içinizden atacaksınız." (Yasanın Tekrarı, 22: 13-21)

"Kadınların ve köpeklerin iki adam arasından geçmesi ya da 2 adamın kadın ve köpeklerin arasından geçmesi yasaktır." (Talmud, Pesahim, 111 a)

"Her erkeğin günde bir defa şu üç konuda şükür duasını dile getirmesi gerekir: Tanrı'nın kendisini İsrailoğlu'na mensup kıldığı, kadın olarak yaratmadığı ve kendisini cahillerden yapmadığı için." (Talmud, Menahot, 43b.)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...