aytel 0 Nisan 5, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 5, 2013 gönderildi Sen turan dursunu okumuş olabilrsin... Kur'an gibi evren hakkında bilgi veren semavi olmayan bir örnek verebilir misin? kuran evren hakkinda hangi bilgiyi veriyor? Link to post Sitelerde Paylaş
serasker 0 Nisan 5, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 5, 2013 gönderildi kuran evren hakkinda hangi bilgiyi veriyor? Bilmiyorsan bilmiyorum de iftira atma olmaz mı? Kur'anla batıl olanları ayıramayacak kadar terzinin tartmıyor da.. Kendi ni doğru mu zannediyorsun..... Senin yerine ben olsam sabaha kadar uyumazdın... Bu kadar yanlışı nasıl doğru algıladım diye kendimi yerdim.. Link to post Sitelerde Paylaş
aytel 0 Nisan 5, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 5, 2013 gönderildi Bilmiyorsan bilmiyorum de iftira atma olmaz mı? Kur'anla batıl olanları ayıramayacak kadar terzinin tartmıyor da.. Kendi ni doğru mu zannediyorsun..... Senin yerine ben olsam sabaha kadar uyumazdın... Bu kadar yanlışı nasıl doğru algıladım diye kendimi yerdim.. bana bildirirmisin kuran evren hakkinda hangi bilgiyi veriyor. Link to post Sitelerde Paylaş
serasker 0 Nisan 5, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 5, 2013 gönderildi Güneşin döndüğünü söylüyor mesela.. Link to post Sitelerde Paylaş
aytel 0 Nisan 5, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 5, 2013 gönderildi (düzenlendi) Güneşin döndüğünü söylüyor mesela.. sana, senin allahindan daha once insanlik bu tur seyleri bilecek kadar gelismisti dersem cevabin ne olur? bos vaktin olursa, okurmusun: http://www.dsozen.co...a_Astronomi.pdf M.Ö.600 – M.S.200 YILLARI ARASINDAKİ ASTRONOMİ ÇALIŞMALARI ESKİ YUNANLILAR: bolumu ilginc gercekten. Nisan 5, 2013 tarihinde aytel tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
gerçekçi53 0 Nisan 6, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 6, 2013 gönderildi İnanmıyorsan inanmıyorum deyip çıkarsın işin içinden... Zalim olması farklı konuşması, kurallarını değiştirmesi..senin hiç ilgilendirmemelidir..... Onun için inanmıyorum deyip, hala Onunla uğraşmak... Onu yanlış bildiğinin ispatıdır..Ateizmin sebebi de budur.... Cuvcuv da demişti Tanrı kusursuz olmalıdır diye.... Tamam kusursuz bak dedik öyle ise...neler göreçeksin.... Hezayanlarını sıralamaya başladı sonra... Önce niyet..e göre.. Sonra kısmet... Niyet böyle olursa.. Kısmet te ateizm olur....Yazık Benim inanmadığım Allah senin mantalitenin kabul ettiği Allahtır. Link to post Sitelerde Paylaş
gerçekçi53 0 Nisan 6, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 6, 2013 gönderildi Sen turan dursunu okumuş olabilrsin... Kur'an gibi evren hakkında bilgi veren semavi olmayan bir örnek verebilir misin? Semavi nedir açıklarmısın? semavi din Semavi olmayan din nedir izah et o zaman Link to post Sitelerde Paylaş
serasker 0 Nisan 7, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 7, 2013 gönderildi Semavi nedir açıklarmısın? semavi din Semavi olmayan din nedir izah et o zaman Beşerin müdahil olmadığı demektir... Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Nisan 7, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 7, 2013 gönderildi Allah; turbo motorlari, kanatlari kuyruklari olan ucan bir cisim olabilir mi? Örnegin dünya üzerinde ucarken bir dügmeye bastiginda simsekler caktirip, yildirimlar üretebilir mi? Simsekler cakip yildirimlar düstügünde "Allah tarafindan bismilgulugulu kelli felli allah " gibi sözler söylenilmesin nedeni nedir? Müslümanlar simseklerin yildirimlarin, yagmurlarin, bulutlarin vs. allah tarafindan yaptirildigina inanmaktadirlar. Müslümanlardan rica etsek bildikleri su cisimin resmini cizmeye calissalar... .. Link to post Sitelerde Paylaş
enkia 0 Nisan 7, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 7, 2013 gönderildi Ateistforum kurucularından Aydın Türk'ün (mantik) Ateizmi Anlamak kitabından konu ile ilgili etkili bir yazı: Kavranamazlık (noncognitivism) argümanı Tanrı fikrinin ve buna bağlı olarak dinsel düşüncenin anlamlılığını sorgulamak başından beri önemli bir tartışma konusu olmuştur. Burada söz konusu argümanı şu şekilde formüle edeceğiz: 1. Var olan şeylere ait bizi ilgilendiren 3 çeşit özellik bulunmaktadır. Bunlar: A. Ana özellikler B. İkincil özellikler C. İIlişkisel özellikler 2. Yukarıdaki maddede yer alan B ve C anlamlı olabilmek için var olan şeyin A’sına (temel özellikleri) bağlanabilmelidir. 3. Tanrı kavramı için pozitif olarak tanımlanmış bir ‘A’ (temel özellikler) mevcut değildir. 4. Bu yüzden Tanrı kavramı ne A, ne B, ne de C’ye sahiptir. 5. A, B ve C’nin tümünden yoksun olan bir kavram anlamsızdır. 6. Demek ki Tanrı kavramı geçersizdir. Birisi ‘Güzel bir elbise’ diye bir yorum yaptığında, biz ona ‘Elbise nedir?’ diye sorarsak, kendisinden ‘Güzel bir dizaynı var’ ya da ‘Rahat’ gibi bir cevap duymak istemeyiz. Elbisenin ne olduğunu soruyoruz çünkü. Temel özelliklerini, elbiseyi elbise yapan şeyi soruyoruz. Bu kişi bize elbise ‘kırmızı’dır dese, ‘yazlık bir elbise’ dese ya da elbise hakkında herhangi başka bir şey söylese, bunların hiçbiri hala ‘Elbise nedir?’ sorusunun cevabi değildir. Elbise nedir sorusunun cevabı, elbisenin sözlükte veya ansiklopedide geçen ayrıntılı tanımıdır. Elbise hakkında söylenen yukarıdaki türde şeyler, elbisenin ‘ikincil’ özellikleri (yukarıda bahsedilen ‘B’) ya da elbisenin ‘ilişkisel’ özellikleridir (yukarıda bahsedilen ‘C’). Elbisenin ne demek olduğunu bilmeden, bu özelliklerini bilmenin bir faydası yoktur. Bu özellikler bize elbiseyi tanımlamaz, elbise hakkında gerçek anlamda bize bir şey söylemez. Tanrı hakkında soru sorduğunuzda teistten aldığınız cevaplar da bu tür cevaplardır. Tanrı nedir diye sorduğunuzda söylenen şeyler: - Her şeyi bilen - Her şeye gücü yeten - Ezeli ve ebedi - Yaratıcı - Bağışlayıcı - Kişi (insan değilse bile bir ‘birey’dir Tanrı) - Mükemmel - Aşkın - Maddesel olmayan Bu listeye başka şeyler de eklenebilir. Fakat ne eklerseniz ekleyin, teizmin Tanrı konusunda verdiği cevaplar, Tanrı’ya ait ‘ikincil’ ya da ‘ilişkisel’ özellikler olmaya devam edecektir. Bu niteliklerin hiçbiri ‘Tanrı özünde nedir?’ sorusunu cevaplamaz. Bir kavram icat etsem ve adına ‘unie’ desem, sonra da ona bazı insani özellikler atfetsem, örneğin ‘bilgelik’ gibi, sonra da eklesem, desem ki ama bu bilgelik insanın bilgeliğinden farklıdır, ve de ‘unie’ doğası gereği bilinmezdir, bu durumda ‘unie’ hakkında söylediğim hiçbir şey, bizim ‘unie’yi anlayışımıza bir şey katmaz. Tanrı ‘iyi’ ya da ‘bilge’dir demek, bilinmez bir varlığın, bilinmez bazı özelliklere, bilinmez bir şekilde sahip olduğunu söylemekten farksızdır. Dolayısıyla bu düşünce tarzının absürtlüğü açıktır. Bu yüzden de teist Tanrıyı tüm niteliklerinden soyutlamak istemez. Tanrı ile ilgili yukarıda bahsettiğimiz ikincil karakterlerin sözünün edilmesi bu sebeple ortaya çıkmaktadır. Bu yolla, Tanrı hakkında sanki kısmen bir şeyler söylemiş gibi görünmek ister teist. Halbuki yukarıda bahsettiğimiz gibi, bu söylenen şeyler, Tanrı’ya ait ikincil karakterlerdir ve Tanrı’nın ne olduğuna dair aslında bir şey söylemezler. Yani sonuçta teist, tüm çabasına rağmen Tanrı hakkında hiçbir şey söylememiş olur. Tanrı’dan bahseden herhangi bir açıklama, ne kadar çok sözcük içerirse içersin, anlamsız bir laf salatasıdır. Söylenenler anlamsız olduğundan, Tanrı hala tanımsızdır. Tüm bunlar ışığında, pozitif ateistin çıkardığı sonuç, Tanrı denen bir kavramın kesin olarak var olmadığı, çünkü ortada Tanrı diye bahsedilen bir şeyin olmadığıdır. Pozitif ateizmin bu argümanına yapılan itirazlardan biri, Tanrı’yı ‘anlamsız’ olarak nitelendirmenin, teizm kadar pozitif ateizmi de geçersiz kılacağıdır. Denir ki, ‘Tanrı’ sözcüğü eğer bir şey ifade etmiyorsa, o zaman Tanrı’nın varlığını iddia etmek kadar, yokluğunu iddia etmek de geçersizdir. Bu bakış açısını bazı filozoflar kabul etmekte ve ‘noncognitivism’i ateizmden ayrı bir düşünce biçimi, ya da bakış açısı olarak ele almaktadırlar. Fakat pek çok başka filozof, ‘noncognitivism’e dayanan bir ateizmi mümkün görmektedir. Eğer ‘Tanrı’ sözcüğü bir şey ifade etmiyorsa, o zaman ‘Tanrı’yı bir kavram değil, sadece bir ‘kelime’ olarak algılamak ve gerçek dünyada var olmadığını iddia etmek mümkündür demektedirler. Link to post Sitelerde Paylaş
serasker 0 Nisan 7, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 7, 2013 gönderildi Enkia bu yazıyı bana bir satırda özetler misin? Link to post Sitelerde Paylaş
gerçekçi53 0 Nisan 7, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 7, 2013 gönderildi Beşerin müdahil olmadığı demektir... Ne alaka? Semanın gök anlamına geldiğini biliyorsun.Ayrıca birde şu anlamı vardır Nakil yoluyla öğrenmedir. Gökten kasıt sendeki göktür.Sendeki gökte sendeki beyin vede akıldır.O aklın içinde birde sevgi vardır.Oda düşüncenin en asilidir.İşte o muhabbettin nakliyle doğan düşünce bütünüdür semavi din dediğiniz. Muhabbetten doğdu Muhammed Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Nisan 7, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 7, 2013 gönderildi Enkia bu yazıyı bana bir satırda özetler misin? Tanrı insanın insanın beyninde yarattığı hayalden başka bir şey değildir, bir hayale ne kadar özellik eklerseniz ekleyin, o yine hayal olarak kalmaya devam eder. Link to post Sitelerde Paylaş
enkia 0 Nisan 8, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 8, 2013 gönderildi Enkia bu yazıyı bana bir satırda özetler misin? Allah nedir? Neye benzer? Ne işe yarar? sorularına tutarlı bir cevap verilemeyeceğini, hatta tanrının tanımlanamaz bir kavram olduğundan bahsediyor Link to post Sitelerde Paylaş
anarkom 0 Nisan 8, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 8, 2013 gönderildi (düzenlendi) Allahın beyni var mı? Heterojen mi yoksa homojen bir varlık mı? Nesnel mi? Sadece fotonlardan mı oluşmuş? Kurana göre eli, ayağı, gözü, kulağı ve baldırı var. Zeytinyağı lambasının ışığı gibi bir nurdan yapılmış. Beyin diye birşeyden haberleri olmadığı için beyninden bahsedilmez. Nisan 8, 2013 tarihinde anarkom tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
serasker 0 Nisan 8, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 8, 2013 gönderildi (düzenlendi) Allah nedir? Neye benzer? Ne işe yarar? sorularına tutarlı bir cevap verilemeyeceğini, hatta tanrının tanımlanamaz bir kavram olduğundan bahsediyor Yani sanatkarı sanatın içinde aramak gibi zekavette(!) bulunuyorsunuz... Böyle bir örnek gösterebilir misin? Nisan 8, 2013 tarihinde ARAŞTIRMACI tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
enkia 0 Nisan 9, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 9, 2013 gönderildi Yani sanatkarı sanatın içinde aramak gibi zekavette(!) bulunuyorsunuz... Böyle bir örnek gösterebilir misin? yine bir "araştırmacı" klasiği, konuyu değiştirme çabaları yukarıda kavranamazlıkla ilgili yazıyı verdim. onu anlayabilsen laf uzamazdı Link to post Sitelerde Paylaş
serasker 0 Nisan 9, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 9, 2013 gönderildi ben kendime bakıyorun sen de bazen aynaya bakmalısın. Link to post Sitelerde Paylaş
cigi 0 Nisan 9, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 9, 2013 gönderildi Allahın beyni var mı? Heterojen mi yoksa homojen bir varlık mı? Nesnel mi? Sadece fotonlardan mı oluşmuş? Kurana göre eli, ayağı, gözü, kulağı ve baldırı var. Zeytinyağı lambasının ışığı gibi bir nurdan yapılmış. Beyin diye birşeyden haberleri olmadığı için beyninden bahsedilmez. Müslümanlar allahi bulup gösterseler beyninin olup olmadigi ve neye benzedigi anlasilacak ama ne gösterebilmekteler nede ne menem bir sey oldugunu bilmeden "allah aşağı, allahın yuları " gibi tekerlemeleri söylemekten geri kalmamaktadirlar. Örnek müslüman X-1 "Allah o kadar kocaman bir seydir ki sen onun ne kadar kocaman oldugunu anlayamazsin tamam mi?" Ateist: Nasil yani Damacana gibi kocamana bir sey? X-1: Adi terbiyesiz küfürbaz sen benim allahima nasil hakaret edersin? Ateist: ???? Link to post Sitelerde Paylaş
FreeWill 0 Nisan 9, 2013 gönderildi Raporla Share Nisan 9, 2013 gönderildi Allah nedir, neye benzer ne işe yarar? Zeus ne ise, neye benzerse, ne işe yararsa, Allah da aynı ayardadır. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts