Jump to content

bu ayetten utanmıyormusunuz?


Recommended Posts

  • İleti 312
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Belli oluyor, dediğim gibi salağa yatmana gerek yok, zaten salaksın.

Ateistlerin de aklı ve iradeleri şeytanın cebinde maalesef...

Allaha kul olmayı kendilerine yediremiyenler..

Şeytana kulluğu kabul ediyorlar...

Bunu da özgürlük zannediyorlar....

Yazık ki ne yazık..

tarihinde ARAŞTIRMACI tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

vicdanimin sadakasii cevap bekliyorum ...

ahzap 50 mi istiyorsun buyur:

50- Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

eşleri de şunlarmış :

Hz. Hatice ®; Hz. Sevde binti Zem’a ®; Hz. Aişe ®; Hz. Hafsa binti Ömer ®; Hz. Zeynep binti Huzeyme ®; Hz. Zeyneb binti Cahş ®; Hz. Ümmü Seleme ®; Hz. Ümmü Habîbe (Remle binti Ebî Süfyan) ®; Hz. Cüveyriye binti Hâris ®; Hz. Safiyye binti Huyey ®; Hz. Mâriyetü’l-Kıbtiyye (Ümmü İbrahim) ®; Meymûne binti Hâris ®

açıklamasını da burada yapmışlar,benim haddim değil bu yüzden kendim yorumlamadım.

üşenmezsen okuyabilirsin buyur...

http://www.sorularla...meti-nedir.html

tarihinde Vicdanımın Sadakası tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ahzap 50 mi istiyorsun buyur:

50- Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Mehirlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hibe ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

eşleri de şunlarmış :

Hz. Hatice ®; Hz. Sevde binti Zem’a ®; Hz. Aişe ®; Hz. Hafsa binti Ömer ®; Hz. Zeynep binti Huzeyme ®; Hz. Zeyneb binti Cahş ®; Hz. Ümmü Seleme ®; Hz. Ümmü Habîbe (Remle binti Ebî Süfyan) ®; Hz. Cüveyriye binti Hâris ®; Hz. Safiyye binti Huyey ®; Hz. Mâriyetü’l-Kıbtiyye (Ümmü İbrahim) ®; Meymûne binti Hâris ®

açıklamasını da burada yapmışlar,benim haddim değil bu yüzden kendim yorumlamadım.

üşenmezsen okuyabilirsin buyur...

http://www.sorularla...meti-nedir.html

keşke yaşlarını da yazsaydın

Peygamber (47 yaşındayken) benimle 6 (yaşında) bir kızken nişanlandı. Medine'ye gittik ve Beni-el-Haris bin Hazrec'in evinde kaldık. Sonra hastalandım ve saçlarım döküldü. Daha sonra saçlarım büyüdü ve annem, Ummü Ruman, salıncakta kız arkadaşlarımla oynarken yanıma geldi. Beni çağırdı, yanına gittim, bana ne yapacağını bilmiyordum. Elimden yakaladı ve beni kapıda bekletti. Soluğum kesilmişti, nefesim yerine geldiğinde, biraz su aldı ve yüzümle başımı bu su ile ovdu. Daha sonra beni eve aldı. Evde Ensâr`dan birtakım kadınlar hazır bulunuyordu. Bunlar bana: "Hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmet getirdin!", dediler. Annem beni bu kadınlara teslîm etti. Bunlar da benim kılığımı, kıyâfetimi düzlediler ve Resûlullah'a teslîm ettiler. Ensâr kadınları beni Resûlullah`a takdîm ettiklerinde ben 9 yaşında bir kızdım

Aişe’nin sıra konusunda, Peygamber’in dilediği karısının yanında daha fazla kalması konusunda da soruları olmuş. Ne var ki, tam o soruların yöneltildiği sırada bir ayet daha gelir: Ahzab suresinin 51. Ayeti. Şöyle: “Ey Paygamber, bunlardan kimi istersen geri bırakır, dilediğini alabilirsin. Boşadığını yeniden almanda da bir vebal yoktur sana..”

Aişe, bu ayet üzerine kendini tutamamış, “Görüyorum ki,” demiş, “Senin Allah’ın yalnız senin şeyinin keyfi için koşturuyor.” (Kaynak: Buhari, Tefsir/7; Tecrid, Hadis/1721; Müslim, Rıda/49,50-Hadis/1464; Ibni Mace, Nikah/57-Hadis/200; Ahmet Ibn-i Hanbel, 6/134, 158, 261)

Peygamber, Kureyş’in ileri gelenlerinden Hâris’in kızı Cüveyriye ile Hicret’in 5.yılında evlendi. Mustalik savaşında ailesinin üyeleriyle birlikte tutsak düşen Cüvetriye 13 yaşında dünya güzeli bir kızdı. Peygamberle görüşme dileğinde bulundu. Tutsak olarak, Sabitbin Kays’ın payına düştüğünü, azad olabilmek için onunla anlaşmış bulunduğunu, bu konuda kendisine kolaylık gösterilmesini diledi.

Peygamberin ona şöyle dediği yazılmıştır:

"Daha iyi bir teklifim var”

“Nedir ya Resulullah?”

“Sabit’e vereceğini ödeyeyim, seni ben alayım.”

“Tamam ya Resulullah, kabul!”

(Kaynak: Islamda Çok Evlilik Ve Resulullah, Prof.Abdullah Ulvan, çeviren Ismail Hakkı Sezer)

ayrıca zeynep in muhammedin üvey oğlunun eşi olduğunu ve sırf onunla evlenebilmesi için ahzab 37 nin indiğini biliyorsundur umarım.

ahzab 50 ile kendine has kurallar getirdiğini ve kendi zevkine çalıştığını inkar mı edeceksin aişe bile bunu söylerken

Link to post
Sitelerde Paylaş

Din kadın adetliyken ilişkiyi yasaklarsa...

Buluğ çağına girmeyene cevaz mı verir?...

Buna inanmak için ateist olmak lazım...

Çünkü gerçekte böyle birşey yok..

Ateistlerin bahanelerinden başka birşey...

Bir bahaneyle yol değiştiren ne kadar zeki siz düşünün artık..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Din kadın adetliyken ilişkiyi yasaklarsa...

Buluğ çağına girmeyene cevaz mı verir?...

Buna inanmak için ateist olmak lazım...

Çünkü gerçekte böyle birşey yok..

Ateistlerin bahanelerinden başka birşey...

Bir bahaneyle yol değiştiren ne kadar zeki siz düşünün artık..

Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah'a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir. talak/4

Link to post
Sitelerde Paylaş

Din kadın adetliyken ilişkiyi yasaklarsa...

Buluğ çağına girmeyene cevaz mı verir?...

Buna inanmak için ateist olmak lazım...

Çünkü gerçekte böyle birşey yok..

Ateistlerin bahanelerinden başka birşey...

Bir bahaneyle yol değiştiren ne kadar zeki siz düşünün artık..

Henüz buluğ çağına girmemiş kız da adet görmeyeceğine göre cevaz vermiş demek ki.

Talak/4. Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Utanması gereken varsa o da copy-paste yöntemiyle meal yazanlardır.

78:31 - Şüphesiz takvâ sahipleri için de başarı ödülü vardır.

78:32 - Bahçeler,bağlar,

78:33 - Göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar,

78:34 - Ve içki dolu kâse(ler).

Bu dizilim mantıklı mı? Değil tabi ki. Doğrusu şöyle:

78:31 - Şüphesiz takvâ sahipleri için de başarı ödülü vardır.

78:32 - Bahçeler,bağlar,

78:33 - Üzüm salkımları.

78:34 - Ve içki dolu kâse(ler).

Hangisi daha mantıklı kontrol edin bakalım.

tarihinde botanik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Utanması gereken varsa o da copy-paste yöntemiyle meal yazanlardır.

78:31 - Şüphesiz takvâ sahipleri için de başarı ödülü vardır.

78:32 - Bahçeler,bağlar,

78:33 - Göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar,

78:34 - Ve içki dolu kâse(ler).

Bu dizilim mantıklı mı? Değil tabi ki. Doğrusu şöyle:

78:31 - Şüphesiz takvâ sahipleri için de başarı ödülü vardır.

78:32 - Bahçeler,bağlar,

78:33 - Üzüm salkımları.

78:34 - Ve içki dolu kâse(ler).

Hangisi daha mantıklı kontrol edin bakalım.

İlki daha mantıklı, orada memeleri tomurcuk gibi kızlar dururken millet ne yapsın üzümü?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlki daha mantıklı, orada memeleri tomurcuk gibi kızlar dururken millet ne yapsın üzümü?

Milletin ne yapacağını sen boşver. Arka arkaya yazılı olan cümlelerde anlam bütünlüğü arayacaksın. Kaselerden bağdan bahçeden bahsediliyorsa orada ÜZÜM anlatılacaktır. Tomurcuk memeli huri değil.

Şimdi sizi anlıyorum, bu kadar mealci hata mı yapıyor diyorsunuz, ama Türkiye'de mealcilik sektöründen haberiniz yok. 3-5 ayda meal yazan insanlar var artık. 3-5 ayda meal yazarsan böyle olur işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Milletin ne yapacağını sen boşver. Arka arkaya yazılı olan cümlelerde anlam bütünlüğü arayacaksın. Kaselerden bağdan bahçeden bahsediliyorsa orada ÜZÜM anlatılacaktır. Tomurcuk memeli huri değil.

Şimdi sizi anlıyorum, bu kadar mealci hata mı yapıyor diyorsunuz, ama Türkiye'de mealcilik sektöründen haberiniz yok. 3-5 ayda meal yazan insanlar var artık. 3-5 ayda meal yazarsan böyle olur işte.

Tabi ki de. Elmalılı falan hep boş adamlar. Bu işi bilmiyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kimi orijin alalım o zaman? Sunni olmayanda karşı tarafın meallerini kabul etmeyecek.

Kimseyi alma. Kendin anlamaya çalış. Kadınlarla ilgili ayetlerin halini görmüyor musun? Cennette 72 huri bekleyenlerle ben aynı inanca sahip değilim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel Nisa 34'ün çevirisini bir alalım o zaman.

Tabi hemen.

4:34 - Erkekler kadınları gözetirler. Zira ALLAH herbirine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. Nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. Erdemli kadınlar, (Tanrı'nın yasasına) boyun eğer ve ALLAH'ın korumasını emrettiği (onur ve iffetlerini) tek başlarına bile olsalar korurlar. İffetlerinden endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın ve nihayet onları çıkarın. Size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. ALLAH Yücedir, Büyüktür.

Dipnot da koyalım:

Hadis ve Sünneti Kuran’a eş koşan Türkçe mealler, ayetin ilk cümlesini “Erkekler kadınlar üzerine hâkimdirler” biçiminde yanlış olarak çevirmişlerdir. “Kavama” kelimesini Kuran boyunca “gözetmek, dikkat etmek, ayakta tutmak” diye çeviren bu meallerin (4:135; 5:8; 4:127; 2:229; 20:14; 55:9) sıra kadına gelince aynı kelimeye “hâkim, yönetici” diye anlam vermeleri, erkek despotluğunun Kuran çevirilerine yansıtılmasının örneğidir.

“Onları çıkarın” ifadesi de, yanlış olarak “onları dövün” diye çevrilmiştir. “Daraba” kelimesi çok anlamlı bir kelime olup Kuran’da bağlamına göre farklı anlamlara gelir: Seyahat etmek, dışarı çıkmak: 2:273; 3:156; 4:101. Vurmak: 2:60,73; 7:160; 8:12; 20:77; 24:31; 26:63; 37:93. Dövmek: 8:50; 47:27. Ortaya koymak: 43:58; 47:27. (Örnek) vermek: 14:24,45; 16:75,76; 16:112; 18:32,45… Sorumluluğu kaldırmak: 43:5. Mahkum olmak: 2:61. Kapamak, vurmak: 18:11. Örtmek: 24:31. Açıklamak: 13:17. Nitekim 65:1 ayeti zina durumunda kadının evi terk etmesi gerektiği istisnası ile bu anlayışımızı destekliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabi hemen.

4:34 - Erkekler kadınları gözetirler. Zira ALLAH herbirine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. Nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. Erdemli kadınlar, (Tanrı'nın yasasına) boyun eğer ve ALLAH'ın korumasını emrettiği (onur ve iffetlerini) tek başlarına bile olsalar korurlar. İffetlerinden endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın ve nihayet onları çıkarın. Size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. ALLAH Yücedir, Büyüktür.

Dipnot da koyalım:

Hadis ve Sünneti Kuran’a eş koşan Türkçe mealler, ayetin ilk cümlesini “Erkekler kadınlar üzerine hâkimdirler” biçiminde yanlış olarak çevirmişlerdir. “Kavama” kelimesini Kuran boyunca “gözetmek, dikkat etmek, ayakta tutmak” diye çeviren bu meallerin (4:135; 5:8; 4:127; 2:229; 20:14; 55:9) sıra kadına gelince aynı kelimeye “hâkim, yönetici” diye anlam vermeleri, erkek despotluğunun Kuran çevirilerine yansıtılmasının örneğidir.

“Onları çıkarın” ifadesi de, yanlış olarak “onları dövün” diye çevrilmiştir. “Daraba” kelimesi çok anlamlı bir kelime olup Kuran’da bağlamına göre farklı anlamlara gelir: Seyahat etmek, dışarı çıkmak: 2:273; 3:156; 4:101. Vurmak: 2:60,73; 7:160; 8:12; 20:77; 24:31; 26:63; 37:93. Dövmek: 8:50; 47:27. Ortaya koymak: 43:58; 47:27. (Örnek) vermek: 14:24,45; 16:75,76; 16:112; 18:32,45… Sorumluluğu kaldırmak: 43:5. Mahkum olmak: 2:61. Kapamak, vurmak: 18:11. Örtmek: 24:31. Açıklamak: 13:17. Nitekim 65:1 ayeti zina durumunda kadının evi terk etmesi gerektiği istisnası ile bu anlayışımızı destekliyor.

Yabancı meallerinde bir asında ne kadar güzel çevirdiğiniz bir çıksın. Arapların başka dillere çevirdiği meallerden. Araplardan iyi biliyor musunuz bir görelim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yabancı meallerinde bir asında ne kadar güzel çevirdiğiniz bir çıksın. Arapların başka dillere çevirdiği meallerden. Araplardan iyi biliyor musunuz bir görelim.

Çalmak kelimesinin nasıl 2 anlamı varsa Arapçada da böyle kelimeler mevcut.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...