Jump to content

bu ayetten utanmıyormusunuz?


Recommended Posts

Yok ya... Ateşi nasıl yakıyoruz biz?

Artık bana söz düşmez, bu ayetle bu tartışmayı bitireyim.

7:146 - Yeryüzünde haksız yere böbürlenenleri âyetlerimden uzaklaştıracağım. Onlar bütün mucizeleri görseler de iman etmezler. Doğru yolu görseler onu yol edinmezler. Fakat azgınlık yolunu görürlerse, hemen ona saparlar. Bu durum, onların âyetlerimizi yalanlamalarından ve onlardan gafil olmalarından ileri gelmektedir.

Sen Allah'ın ağaç yaktığını düşün, boşver.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 312
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

ve el arda: ve arz, yeryüzü 2.ba'de: sonra 3.zâlike: bu 4.dehâ-hâ: onu yayıp döşedi

yuvarlattı nın arapçası davn dır ayette ise dehaha kullanılır.

ayetleri çarpıtan bir müslüman daha

Yukarıdaki ayette "serip döşedi" olarak çevrilen "deha" kelimesi, yaymak anlamına gelen "dahv" kelime kökündendir. Dahv kelimesi, döşemek, düzeltmek anlamlarına gelse de, taşıdığı anlam bakımından basit bir döşeme fiili değildir. Çünkü bu kelimede, yuvarlak olarak düzeltmek, döşemek fiillerini tarif etmek için kullanılmaktadır.

Dahv kelimesinden türeyen diğer kelimelerde de yuvarlaklık anlamı mevcuttur. Örneğin çocukların topu yerdeki bir çukura düşürmeleri, taş atıp çukura düşürme yarışları, cevizle oynanan oyun hepsi dahv kelimesiyle ifade edilmektedir. Devekuşunun yuva yapmasına, yatacağı yerdeki taşları temizlemesine, yumurtladığı yere ve yumurtasına da bu köklerden türemiş kelimeler kullanılır.

Nitekim Dünya'nın şekli de bir yumurtayı andırır şekilde yuvarlaktır. Dünya'nın kutuplardan basık küresel şekli geoit olarak ifade edilmektedir. Bu bakımdan ayette "deha" kelimesinin kullanılması, Allah'ın Dünya hakkında verdiği önemli bir bilgiyi içermektedir. İnsanların yüzlerce sene Dünya'nın şeklinin düz olduğunu düşünmeleri ve gerçek şeklinin ancak teknolojik imkanlar neticesinde anlaşılması, Kuran'ın Allah'ın vahyi olduğunun önemli delillerinden biridir.

Egonu bir kenara bırakıp özür diler misin? Yapmazsın değil mi? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarıdaki ayette "serip döşedi" olarak çevrilen "deha" kelimesi, yaymak anlamına gelen "dahv" kelime kökündendir. Dahv kelimesi, döşemek, düzeltmek anlamlarına gelse de, taşıdığı anlam bakımından basit bir döşeme fiili değildir. Çünkü bu kelimede, yuvarlak olarak düzeltmek, döşemek fiillerini tarif etmek için kullanılmaktadır.

Dahv kelimesinden türeyen diğer kelimelerde de yuvarlaklık anlamı mevcuttur. Örneğin çocukların topu yerdeki bir çukura düşürmeleri, taş atıp çukura düşürme yarışları, cevizle oynanan oyun hepsi dahv kelimesiyle ifade edilmektedir. Devekuşunun yuva yapmasına, yatacağı yerdeki taşları temizlemesine, yumurtladığı yere ve yumurtasına da bu köklerden türemiş kelimeler kullanılır.

Nitekim Dünya'nın şekli de bir yumurtayı andırır şekilde yuvarlaktır. Dünya'nın kutuplardan basık küresel şekli geoit olarak ifade edilmektedir. Bu bakımdan ayette "deha" kelimesinin kullanılması, Allah'ın Dünya hakkında verdiği önemli bir bilgiyi içermektedir. İnsanların yüzlerce sene Dünya'nın şeklinin düz olduğunu düşünmeleri ve gerçek şeklinin ancak teknolojik imkanlar neticesinde anlaşılması, Kuran'ın Allah'ın vahyi olduğunun önemli delillerinden biridir.

Egonu bir kenara bırakıp özür diler misin? Yapmazsın değil mi? :)

apaçık olan kitabında dehaha derken aslında onun kökünden türediği iddia edilen bir kelimenin yan anlamını kastetmiş olması sana da saçma gelmiyor mu

tarihinde enkia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

apaçık olan kitabında dehaha derken aslında onun kökünden türediği iddia edilen bir kelimenin yan anlamını kastetmiş olması sana da saçma gelmiyor mu

"Çuvalladım, ne yapayım da kıvırayım şimdi." moduna geçmişsin. Bu da iyi. Bu soruyu da milyon kere sordunuz ve milyon kere de anlatılmıştır. 3:7'yi tekrar oku. Çok anlamlı olması, apaçık olduğu gerçeğini değiştirmiyor. İçi fesat olanlar için imtihan vesilesidir. Nasıl da oltaya gelmişsiniz bak...

tarihinde botanik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

"Çuvalladım, ne yapayım da kıvırayım şimdi." moduna geçmişsin. Bu da iyi. Bu soruyu da milyon kere sordunuz ve milyon kere de anlatılmıştır. 3:7'yi tekrar oku. Çok anlamlı olması, apaçık olduğu gerçeğini değiştirmiyor. İçi fesat olanlar için imtihan vesilesidir. Nasıl da oltaya gelmişsiniz bak...

davn yerine neden dehaha yı kullandığını açıklayabilecek misin yoksa bu da sizin zorla kurandan mucize çıkartma çabalarınızdan mı

Link to post
Sitelerde Paylaş

davn yerine neden dehaha yı kullandığını açıklayabilecek misin yoksa bu da sizin zorla kurandan mucize çıkartma çabalarınızdan mı

Allah kelime kullanırken benden izin almadı. O yüzden detaylı bir fikrim yok. Biraz araştırırsan doyurucu cevaplar alabilirsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah kelime kullanırken benden izin almadı. O yüzden detaylı bir fikrim yok. Biraz araştırırsan doyurucu cevaplar alabilirsin.

az önce ben kazandım özür dile falan diye ana okulu çocuğu üslubundaki sen şimdi biraz olsun mantıklı ve saygılı bir seviyeye ulaşabilmişsin takdir ediyor ve böyle devam etmesini umuyorum.

dehaha derken aslında davn demek istediğini iddia eden sensin bu yüzden kanıtları ve doyurucu cevapları getirmek zorunda olan ben değilim.

detaylı bir fikrinin olmadığı bir konuyu bu kadar ateşli savunman ne kadar doğru

Link to post
Sitelerde Paylaş

az önce ben kazandım özür dile falan diye ana okulu çocuğu üslubundaki sen şimdi biraz olsun mantıklı ve saygılı bir seviyeye ulaşabilmişsin takdir ediyor ve böyle devam etmesini umuyorum.

dehaha derken aslında davn demek istediğini iddia eden sensin bu yüzden kanıtları ve doyurucu cevapları getirmek zorunda olan ben değilim.

detaylı bir fikrinin olmadığı bir konuyu bu kadar ateşli savunman ne kadar doğru

Ama aksini ispatlayamadın. Eğer o kelime alakasız bir şey olsa ortalığı yıkarlardı öyle değil mi? Ses çıkmadığına göre demek ki çeviri doğru. Kuran'daki bazı kelimelerin anlamları zaman içinde ortaya çıkar. "Üzerinde 19 var." ayeti mesela.

Bu ayet, 14 asır boyunca "19 cehennem meleği" diye yorumlandı. Ama günümüzde bu anlama gelmediğini biliyoruz. Şimdi biz, sizin mantığnızla, sürekli eski tefsirleri mi baz alacağız? Böyle bir kural yok ki. Kuran'a biraz da böyle bakmayı deneyin.

Ben, Kuran ayetlerine bakarak Ay'a çıkış tarihi bulan birisi değilim. Beni onlarla karıştırmayın. Olanı söylüyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ama aksini ispatlayamadın. Eğer o kelime alakasız bir şey olsa ortalığı yıkarlardı öyle değil mi? Ses çıkmadığına göre demek ki çeviri doğru. Kuran'daki bazı kelimelerin anlamları zaman içinde ortaya çıkar. "Üzerinde 19 var." ayeti mesela.

Bu ayet, 14 asır boyunca "19 cehennem meleği" diye yorumlandı. Ama günümüzde bu anlama gelmediğini biliyoruz. Şimdi biz, sizin mantığnızla, sürekli eski tefsirleri mi baz alacağız? Böyle bir kural yok ki. Kuran'a biraz da böyle bakmayı deneyin.

Ben, Kuran ayetlerine bakarak Ay'a çıkış tarihi bulan birisi değilim. Beni onlarla karıştırmayın. Olanı söylüyorum.

ispat iddia sahibinden beklenir ve ispatlayamazsan ve benim eleştirime doyurucu cevap veremeyip detaylı fikrin olmadığını ve benim araştırmamı söylersen tez çöker ve çöktü

19 olayı ile ilgili de benim çok bilgim yok biraz araştırdığımda da çok fazla matematiksel işlemlere boğulmuş olduğu için pek araştırma istediği bırakmıyor ayrı bir başlıkta anlatırsan tartışabiliriz

19 ayeti ile ilgili yorumum:

bir sonraki ayetin diğerlerine göre uzun olması aslında 19 diyerek saçmaladığını fark etmesi ve bir toparlama çabası olabilir ve yine o uzun ayeti saymazsak surede bir şiirsellik olduğu görülebilir 19 u o ahengi koruyabilmek için söylemiş olabilir zira şairlerin böyle anlamsız kelimeler kullandığı olabiliyor

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran ayetlerinin her biri uyulmasi gereken allah buyruklari olarak kabul edilir... Yoksa degil midir?

Ayetler; Yemek tarifi kitabi yukaridan asagi gibi malzeme siralamasi sekilinde olmaz... Kuran ayetleri hakkinda her türlü firildaklik kabul edilip tartisilir fakat önce hangi yönde olan firildakligin altinin cizilmesi gerekir.

Soralim...

Kuran ayetleri nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran ayetlerinin her biri uyulmasi gereken allah buyruklari olarak kabul edilir... Yoksa degil midir?

Ayetler; Yemek tarifi kitabi yukaridan asagi gibi malzeme siralamasi sekilinde olmaz... Kuran ayetleri hakkinda her türlü firildaklik kabul edilip tartisilir fakat önce hangi yönde olan firildakligin altinin cizilmesi gerekir.

Soralim...

Kuran ayetleri nedir?

Kuran ayetleri sadece emir ve yasaklardan oluşmaz. Kıssalar da anlatılır. Çeşitli bilgiler içerir. Fırıldaklık dediğiniz nedir? 19 mucizesi mi? Yoksa "üzüm salkımları" olması gereken ayeti "tomurcuk meme" diye çeviren alim(!)ler mi?

Ben konudan kopmayalım derim. Ayet açık ve nettir. Arka arkaya şu şekilde tekrar yazmakta fayda görüyorum:

78:31 - Şüphesiz takvâ sahipleri için de başarı ödülü vardır.

78:32 - Bahçeler,bağlar,

78:33 - Üzüm salkımları.

78:34 - Ve içki dolu kâse(ler).

Bahçeden, bağdan, kaselerden bahsedilen bir ortamda "üzüm" olacaktır, "tomurcuk meme" değil.

tarihinde botanik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran Allah sözüdür.Kuranı açıklayan Allahtır.Kuranda Allahın dediği gibi müteşabih ayetler vardır.Kuranda müteşabih ayetler muhkem ayetleri açıklayıcı ayetlerdir.

kalplerinde eğrilik olanlar hüküm ayetine bakmaksızın, müteşabihlerin peşine düşerler.Yarım bilgiyle fitne çıkarırlar.

Sen hakkaten geri zekalısın ya. Müteşabih ayetler muhkem ayetleri açıklar da ne demek ?

Muhkem zaten açıkça anlaşılan, yoruma ihtiyacı olmayan demektir.

Müteşabih bir çok manaya gelen, anlamı kolaylıkla anlaşılamayan demektir.

Sapla samanı birbirine karıştırıp çorba etmişsin.

Kuran apaçık bir kitap ise müteşabih ayetlerin Kuran'da ne işi var ?

Kuran insanlara rehberlik etsin diye indirilmişse anlamını sadece Allahın bildiği ayetlerin Kuranda ne işi var ?

Zırvalama. Bilmiyorsan kapa çeneni.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran apaçık bir kitap ise müteşabih ayetlerin Kuran'da ne işi var ?

Kuran insanlara rehberlik etsin diye indirilmişse anlamını sadece Allahın bildiği ayetlerin Kuranda ne işi var ?

Zırvalama. Bilmiyorsan kapa çeneni.

En iyisi ben bununla ilgili bir konu açayım. Sitedeki bütün ateistler aynı şeyi soruyor.

Müteşabih = Sadece Allah bilir. diye bir şey yok hocam. Çeviri hatasıdır diyoruz. Müteşabih, çok anlamlı demektir. Bu kadar. Kalplerinde eğrilik olanlar, kendilerini saptıracak şekilde yorumlarlar ve dinden çıkarlar. Bkz: Siz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran ayetleri sadece emir ve yasaklardan oluşmaz. Kıssalar da anlatılır. Çeşitli bilgiler içerir. Fırıldaklık dediğiniz nedir? 19 mucizesi mi? Yoksa "üzüm salkımları" olması gereken ayeti "tomurcuk meme" diye çeviren alim(!)ler mi?

Ben konudan kopmayalım derim. Ayet açık ve nettir. Arka arkaya şu şekilde tekrar yazmakta fayda görüyorum:

78:31 - Şüphesiz takvâ sahipleri için de başarı ödülü vardır.

78:32 - Bahçeler,bağlar,

78:33 - Üzüm salkımları.

78:34 - Ve içki dolu kâse(ler).

Bahçeden, bağdan, kaselerden bahsedilen bir ortamda "üzüm" olacaktır, "tomurcuk meme" değil.

hangi köy burası? başarı ödülü olarak yollandığınız?

Link to post
Sitelerde Paylaş

(31-34) Şüphesiz takvâ sahipleri için umulanı buldukları yer, bahçeler, üzüm bağları, göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar, içki dolu kâseler vardır.

bu ayeti görüdüğüm zaman ne diyeceğimi bilememiştim.ve inandığım allaha yakıştıramamıştım.ateist olmamdaki en büyük nedenlerden biridir bu ayet...

peki bu ayet neresinen tutulur.? allah sapıkmıdır?

Değerli arkadaşım..Her şeyin orta halli olanı iyidir..İster acı veren olsun isterse keyif ve mutluluk verici olsun insan belli bir şeyde aşırılığa kaçarsa olayı hakiki sureti güzel dahi olsa o kişi için çirkinleşir.Bu haliyle çirkinlik o şeyin gerçek vasfında değil kişinin kendi muamelesindedir.Örneğin dengeli beslenme vücuda zindelik veriri fazlası ise obezite yapar..İslamda ruhbanlık olmadığı için cinsellik konusuda bir kenara itilmiş üzeri örtülü olarak bırakılmamıştır..Kişinin doğal-fıtri ihtiyaçlarına paralel olarak orta halli bir cinsellik vurgusu vardır..Şimdi burda tek bir ayeti alıp islamdaki cinsel hayatın veya cennetteki hayatın sadece bundan veya bunun gibi şeylerden oluştuğunu düşünürsen işte bu ne fıtri ihtiyaçların nede -haşa- cennetin çirkinliği olur..Bu ancak ve ancak senin dengesiz-orantısız düşüncenin ve çarpık odaklanmanın bir neticesi olabilir.İslamiyet tek kalıp bir insana değil huyu suyu binlerce defa birbirinden değişen ahlakı birbirinden binlerce kez farklılaşan tüm müslümanlara hitap eder..Bu insanlar arasında meşru hatta gerekli olmasına rağmen hellaliğine bile yaklaşmayıp kendini ibadete vakfettiği için AResulden azar yiyen sahabi veya o meşrepteki zahidler olduğu gibi cinselliğin c si geçse yüzü kıpkırmızı olacak utangaç huylu kişilerde vardır..Tüm bunlar şu verdiğin ayeti okuyor ve rahatasızlık duymuyor da siz mi rahatasızlık duydunuz?Çok tabidir ki Allahu Teala iyi kulları için hazırladığı menüden ufak bir fihrist olarak cennet nimetlerinden bahsetmiştir..Bu menünün içeriği isminden anlaşılmaz.O menüde yazanlar sadece isimlerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

En iyisi ben bununla ilgili bir konu açayım. Sitedeki bütün ateistler aynı şeyi soruyor.

Müteşabih = Sadece Allah bilir. diye bir şey yok hocam. Çeviri hatasıdır diyoruz. Müteşabih, çok anlamlı demektir. Bu kadar. Kalplerinde eğrilik olanlar, kendilerini saptıracak şekilde yorumlarlar ve dinden çıkarlar. Bkz: Siz.

Sen çok biliyorsun sanki. Al, ayet aşağıda:

Ali İmran/7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

Kalın kısmı bir daha oku, sonra soruya cevap ver: Müteşabih ayetlerin gerçek manasını kim bilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen çok biliyorsun sanki. Al, ayet aşağıda:

Ali İmran/7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

Kalın kısmı bir daha oku, sonra soruya cevap ver: Müteşabih ayetlerin gerçek manasını kim bilir?

Siz anlayana kadar link vermeye devam.

http://www.istekuran.org/mutesabih.html

Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz anlayana kadar link vermeye devam.

http://www.istekuran.../mutesabih.html

Ne diye link veriyorsun ki, bizzat Kuran kendisi açıklamış, Kuran'a da mı inanmıyorsun? Dur belki görmemişsindir, o kısmı biraz daha büyüteyim.

Ali İmran/7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

Kalın kısmı bir daha oku, sonra soruya cevap ver: Müteşabih ayetlerin gerçek manasını kim bilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...