Jump to content

Bir ateistin istiklal marşi karsisindaki tutumu


Recommended Posts

Hadi tamam hadi çek arabanı. Milli değerin canı cehenneme. Benim insana saygım var. Ulaşamayacağım bir bilinç düzeyinden yaklaşıyorum olgulara. Ne düşündüğünüz de umrumda değil.

Şu anki dünya konjektüründe milli değerlerden vazgeçilirse neler olabileceğini ve vazgeçtiğimizde yerine ne koyabileceğimizi belirtirmisiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 426
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Hadi tamam hadi çek arabanı. Milli değerin canı cehenneme. Benim insana saygım var. Ulaşamayacağın bir bilinç düzeyinden yaklaşıyorum olgulara. Ne düşündüğünüz de umrumda değil. İnsanına değer vermeyen bir ülkenin milli değeri olsa ne olur olmasa ne olur. Beğenmediğiniz, burun kıvırdığınız ülkeler insanını yüceltiyor. Bizim gibi 3. sınıf ülkeler de ölen insan sayısı ile onuru ve gururunu hesaplıyor. Yaşattıkları değil öldürdükleri ile övünüyor. Artık böyle milliyet, din, bayrak, marş gibi konularda tartışmam. Hepsi burada yazıyor. Herkes biliyor ne düşündüğümü artık . Gelip de karşımda zırvalamazsanız iyi olur.

Şimdi oldu. Gerçek kimliğin ortaya çıktı. Günlerdir bize maval okuyordun.. İnandırıcı değildin. Samimi değildin.

Şimdi samimisin. Sana inanıyorum. Sen böylesin. Sonunda bize olduğun gibi göründün.

Umarım başka bir yüzün yoktur. Çünkü bir de onu görmek istemiyoruz. Ama gösterirsen de birşey yapamayız..

Tek bir istisna değilsin nasıl olsa.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi oldu. Gerçek kimliğin ortaya çıktı. Günlerdir bize maval okuyordun.. İnandırıcı değildin. Samimi değildin.

Şimdi samimisin. Sana inanıyorum. Sen böylesin. Sonunda bize olduğun gibi göründün.

Umarım başka bir yüzün yoktur. Çünkü bir de onu görmek istemiyoruz. Ama gösterirsen de birşey yapamayız..

Tek bir istisna değilsin nasıl olsa.

Sen milliyetçilik konusundaki tüm düşünce ve yaklaşımımı anladığına emin misin? Etiket yapıştırma alışkanlığınız midemi bulandırmaya başladı.

tarihinde Cuvcuv 2 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu anki dünya konjektüründe milli değerlerden vazgeçilirse neler olabileceğini ve vazgeçtiğimizde yerine ne koyabileceğimizi belirtirmisiniz?

Milletçilikten vazgeçelim diyen kim? Bu anlamı çıkarablliyorsan kafan iyi olması gerekir. Milliyetçiliğin algılanması sakat bu ülkede. Din ve ırk ekseninden kurtulamamış milliyetçiliğe bir de atatürk milliyetçiliği etiketi yapıştırıyorlar. Kürtçe konuşmayı yasakladı bu ülke bir zaman. DAha bir sürü başka şey. Tarih öğrenmeden boş boş ve kuru kuru milliyetçiyim demek en kolayı. Milliyetçiyiz de bu milliyetçilik bize neyi çağrıştırıyor? Türk olmayı mı? Ne mutlu Türk'üm diyene mantığını mı yoksa bir toprak parçasını paylaşan aynı kültürü yaşayan ve aynı amaca odaklanmış insanları mı? Sana neyi çağrıştırdığı önemli. Yoksa farklılıklara tahammül edemeyen kafatasçı adamlar çoğalıyor. Bana tepki gösterenler de bu şekilci milliyetçiler. İçeriğinden zerre kadar haberleri yok milliyetçiliğin. Milliyetçiliği istiklal marşını savunmak sanıyorlar. Her konudan anladığını sanan kuru kalabalık sadece onlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen milliyetçilik konusundaki tüm düşünce ve yaklaşımımı anladığına emin misin? Etiket yapıştırma alışkanlığınız midemi bulandırmaya başladı.

Senden daha büyük faşist, cahil, aptal, çöp insan var mı bu forumda?

Müslümanlar aptal, her gelen zıpçıktıya aynı şeyleri anlatmak istemiyoruz, atın müslümanları diyerek kocaman başlık açan senden başkası mıydı?

Kimsin sen be, çöp herif? Önüne geleni kovan, forumdan attırmaya uğraşan züppe, kendine don biçer gibi akıl hastalığı biçen bir zavallısın.

Sen baştan aşağı polemikçisin. "Düşünce" zannettiğin zırvalara birileri karşı çıkıp da en düzgün üslupla ve iyi niyetli bir biçimde başka bir yorum getirse veya karşı çıka kuduruyorsun. Tecrübeyle sabit.

Canına okurum senin. Yazacaksan adam gibi, polemik yapmadan, milleti ikide bir kovmadan, çirkefleşmeden yazacaksın.

Ben bu başlıkta senin anladığın dilde yazdım. Ayrıca dedim ki, eğer devam edersen ben de edeceğim. Forum senin gibi bir iki kendini bilmezin oyuncağı olmuş, her yerde insanları aşağılamalar, küçümsemeler, attırmaya çalışmalar, çirkef yapıp bıktırıp susturmalar falan..

Tependeyim çocuğum. Ya adam gibi yazarsın ya da beni daima karşında bulur, hastalıklarına yenilerini eklemek zorunda kalırsın.

Züppe faşist..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Milletçilikten vazgeçelim diyen kim? Bu anlamı çıkarablliyorsan kafan iyi olması gerekir. Milliyetçiliğin algılanması sakat bu ülkede. Din ve ırk ekseninden kurtulamamış milliyetçiliğe bir de atatürk milliyetçiliği etiketi yapıştırıyorlar. Kürtçe konuşmayı yasakladı bu ülke bir zaman. DAha bir sürü başka şey. Tarih öğrenmeden boş boş ve kuru kuru milliyetçiyim demek en kolayı. Milliyetçiyiz de bu milliyetçilik bize neyi çağrıştırıyor? Türk olmayı mı? Ne mutlu Türk'üm diyene mantığını mı yoksa bir toprak parçasını paylaşan aynı kültürü yaşayan ve aynı amaca odaklanmış insanları mı? Sana neyi çağrıştırdığı önemli. Yoksa farklılıklara tahammül edemeyen kafatasçı adamlar çoğalıyor. Bana tepki gösterenler de bu şekilci milliyetçiler. İçeriğinden zerre kadar haberleri yok milliyetçiliğin. Milliyetçiliği istiklal marşını savunmak sanıyorlar. Her konudan anladığını sanan kuru kalabalık sadece onlar.

Sorumun cevabı değildir. Soru açık ve nettir. Daha da özelleştirilirse istiklal marşından vazgeçilrse ne olur? Yerine ne koyabiliriz?

Sadece bu yanlıştır demek eleştirinin bir türüdür. Yerine ne konabileceğini belirtmekte gerekir.

Şahsım adına kafatasçı veya tanımladığınız şekilci milliyetçilerden değilim. İstiklal marşı ki adı üzerindedir, bayrak, şu an milli kavramları karşılamaktadır. Bana hatırlattığı şeyler ise istiklal savaşı ve laik cumhuriyettir. Onun sembolleri olmuşlardır. Oradan başka anlamlar çıkartan kafatasçı veya türk milleyetçileri bu değerlerin farklı yorumlarına sahiptirler.

Ama bütün tanımların bir şekile dönüşümü ve maddi çağrışımları olmalıdır. Siz kavrama karşı olmadığınızı onun maddi çağrışımına, ya da o maddi çağrışımın oluşturduğu kavrama karşı olduğunuzu belirtmişsiniz. Peki bizim milli kavram çıkartabileceğimiz yeni maddi "şey" ne olmalıdır? Şu anki kavramın neyi karşıladığını hatırlatmak yerine, yenilemek bir çözüm müdür?

tarihinde bellerophon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorumun cevabı değildir. Soru açık ve nettir. Daha da özelleştirilirse istiklal marşından vazgeçilrse ne olur? Yerine ne koyabiliriz?

Sadece bu yanlıştır demek eleştirinin bir türüdür. Yerine ne konabileceğini belirtmekte gerekir.

Şahsım adına kafatasçı veya tanımladığınız şekilci milliyetçilerden değilim. İstiklal marşı ki adı üzerindedir, bayrak, şu an milli kavramları karşılamaktadır. Bana hatırlattığı şeyler ise istiklal savaşı ve laik cumhuriyettir. Onun sembolleri olmuşlardır. Oradan başka anlamlar çıkartan kafatasçı veya türk milleyetçileri bu değerlerin farklı yorumlarına sahiptirler.

Ama bütün tanımların bir şekile dönüşümü ve maddi çağrışımları olmalıdır. Siz kavrama karşı olmadığınızı onun maddi çağrışımına, ya da o maddi çağrışımın oluşturduğu kavrama karşı olduğunuzu belirtmişsiniz. Peki bizim milli kavram çıkartabileceğimiz yeni maddi "şey" ne olmalıdır? Şu anki kavramın neyi karşıladığını hatırlatmak yerine, yenilemek bir çözüm müdür?

Türk milliyetçiliği istiklal marşından önce nasıldı? türk milliyetçiliği istiklal marşına muhtaç mı? Bayrak kavramı eskiden nasıldı? Yani osmanlı devletinde. Kimleri kapsıyordu? Benim kastettiğim bütünleyici milliyetçilik. Şu an ki durum umrumda değil. Irka ve şekle atıfta bulunan milliyetçiler de umrumda değil. Doğrusunu konuşuyorum. Hiçbir çıkarım da yok. Siyasetten nefret ederim. Zaten siyasetin temel amacı ayrılık yaratmaktır. MHP kafatasçı, islamcı saçma bir milliyetçiliği savunuyor. Diğerleri de ayrı telden çalıyor.

Yani milliyetçilik konusu neden siyasetin konusu oluyor? Tek parti döneminde milliyetçiliğin tanımı yurt milliyetçiliği idi. Atatürk'ün kastettiği buydu. Atatürk milliyetçiliğini savunanlar niye marşa, bayrağa taklıp kaldılar acaba? Çünkü milliyetçiliği tanımlayacak kadar birikime sahip değiller. Hayvan gibi saldırıyorlar. Düşüncelerinin bittiği nokta bayrak ve marş noktası. Ötesinde bir milleti millet yapan nedir sorusunun cevabı onlarda yok.

O yüzden bunlar orda burda kürt sorunu, alevi sorunu diye tartışamazlar. Verebilecekleri en iyi cevap. Milliyetçiliğin bir tanımı olduğu ve herkesin ona uyması gerektiği olacaktır. Ancak eğer milliyetçilik tanımımız mükemmelse bu gruplar neden sorun çıkarıyor? Bu ülkede partiler muhafazakar, ülkücü veya kemalist yada solcu diye niye gruplaşıyor? Neden millet olmamızı engelleyecek ve PKK gibi oluşumlara zemin hazırlayan ayrılıkları kaşıyan söylemlerle siyaset yapılıyor bu ülkede. AKP PKK sorununu bitirmek istiyor. Tamam belki iyi niyetli. Ama diğer partiler buna karşı çıkıyor. Taviz veriliyor diyorlar. Öcalan muhatap alınmıştır diyorlar. Öcalan muhatap değilse neden idam edemediler. Adamları bu seviyeye getiren de bu ülkenin siyasetidir. Benim tek derdim bu ülkenin ortak değerlerde buluşması. Sence ortak noktada buluşmuş bir milliyetçiliğimiz var mı? Amerikan milliyetçiliğini örnek verdiğim de adamlar amerikayı beğenmiyorlar. Ayranı yok içmeye ama amerikan milliyetçiliğini beğenmiyor. İşte bu yobaz ve burnu dik yaklaşım sorunların kaynağı.

Bizim milli kavram çıkartabileceğimiz yeni maddi kavram sadece ve yalnızca "Türk kültürü" dür. Türkçe konuşuyoruz ve kültürümüz orta asyaya ait. Kafatasçı değilim diyen kültüre atıfta bulunur. Irka değil. Bunun dışında isteyen kürdüm desin isteyen türküm desin isteyen de Rumum desin. Türkiye aynı kültürü ve yurdu paylaşan bir millettir. Atatürk milliyetçiliği aslında budur. Hepimiz ırk olarak Türk değiliz veya Kürt değiliz ama kültür olarak tam anlamı ile Türküz. Hele ki Kürtler gibi bizimle neredeyse kaynaşmış bir halk kalkıp da bağımsızlık diyorsa ciddi bir sorun var demektir. Onları zorlayan bir şeyler var demektir. Kimse keyfinden dağa çıkmaz. Ekonomi bozuk olduğu için dağa çıkıldı diyorlar. Türkiye'nin her yerinde ekonomi bozuk Ordulu veya Çanakkaleli genç niye dağa çıkmıyor?

Bu ırkçılığı anlayamıyorum. İstiklal marşı bu ülkenin marşıdır. Rum da aynı marşı kabul eder kürt de. Ancak Irksal olarak Türk olduğuna kanaat getirmiş olanlar İstiklal Marşını sürekli islama ve ırk olarak türklüğe ithaf ediyorlar. İstiklal Marşındaki dinsel veya tanrısal ifadeler ister değişsin ister değişmesin önemli değil. Millet anlayışına bakış açısı değiştiğinde insanlar o marşı yazanın millet kavramından ayrı bir ırka atfetmek niyetinde olmadığını anlayacaktır. Gerçekten de Mehmet Akif Ersoy o marşı yazarken milleti hedef almıştır. Biz herşeyi ile bir milletiz demiştir. Ama bugünün milliyetçiyim diye geçinenleri marştan islam ve ırk anlamı çıkarıyor. Biz orta asyalı türküz. YA türküm de ya da bu ülkeden defol mantığı. YA sev ya terket cümlesinin iyi niyetli olduğunu düşünen var mı? O zihniyetin eseri.

Kimse milliyetçiliği bir ırka hapsedemez. Eğer burası İzlanda veya İSveç katıksız bir ülke olsaydı neyse ama burası dünyanın en zengin kültürüne sahip ülkesi.

tarihinde Cuvcuv 2 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ortak noktada buluşmuş milliyetçiliğimiz var, siz kendiniz tanımlamışsınız Atatürk Milliyetçiliği diye. İşte istiklal marşı, bayrak ve Türk kavramı bunları anlatmaktadır. Gazi Atatürk'ün de onları tanımlama şekli budur. Ondan sonraki insanların bu noktadan yola çıkmayışı bu sorunları doğurmuştur. Çözüm bu değerlerin yıkılması değil, ne olduklarının hatırlanması ve hatırlatılmasıdır.

Amerika'daki birçok milleten insan önce Amerikalı sonra kendi milletindendir. Aynı şekilde Amerikan marşı, bayrağı ve George Washington onlara laik cumhuriyetlerini ve kendi bağımsızlıklarını hatırlatır. Atatürk milleyetçiliği de budur. Herkes önce Türk'tür (ırk olarak değil) sonra kendi milletindendir, bayrak ve marş bizim laik cumhuriyetimizin ve bağımsızlığımızın sembolüdür. Bunları her defasında değiştirmek hiçbir soruna çözüm sağlamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ortak noktada buluşmuş milliyetçiliğimiz var, siz kendiniz tanımlamışsınız Atatürk Milliyetçiliği diye. İşte istiklal marşı, bayrak ve Türk kavramı bunları anlatmaktadır. Gazi Atatürk'ün de onları tanımlama şekli budur. Ondan sonraki insanların bu noktadan yola çıkmayışı bu sorunları doğurmuştur. Çözüm bu değerlerin yıkılması değil, ne olduklarının hatırlanması ve hatırlatılmasıdır.

Amerika'daki birçok milleten insan önce Amerikalı sonra kendi milletindendir. Aynı şekilde Amerikan marşı, bayrağı ve George Washington onlara laik cumhuriyetlerini ve kendi bağımsızlıklarını hatırlatır. Atatürk milleyetçiliği de budur. Herkes önce Türk'tür (ırk olarak değil) sonra kendi milletindendir, bayrak ve marş bizim laik cumhuriyetimizin ve bağımsızlığımızın sembolüdür. Bunları her defasında değiştirmek hiçbir soruna çözüm sağlamaz.

Bu söylediklerin hep lafta olan şeyler. Herkes türk kelimesinden senin gibi böyle bir anlam çıkarmıyor. NE kafatasçılar var burada biliyor musun? Ben onlara laf anlatıyorum zaten. Hiçbir şey değişmez değildir. Millet kavramı yeniden tanımlanmaya gerek yoksa bugün PKK sorununun kaynağı nedir? Aleviler neden sorun olarak görülüyor. Bu ülkede müslümanım ve Türküm demediğin hiçbir seçenek kabul edilmiyor. Bu milletten isen türk ve müslümanım demen gerekiyor. Bu Türk olayını sonradan eklediler. Eskiden Osmanlıyım ve müslümanım demeyene aynı muamele yapılıyordu. Kürtler bu ülkede azınlık olarak görülüyor. Türk vatandaşı Rumlar aynı muameleye tabi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Meclise, bayraktaki AY'in cikartilamsini ve Istiklal marsinin tamamen degistirilip din cagristiran cumlelerin cikartilmasi icin bir dilekce vermeyi dusunuyorum. Hadi bakim, Yasadan TURK kelimesini cikartmak neymis gorelim. Bende Arap kulturunu bu topraklardaki insanlarin kulturu olmaktan cikarmak istiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Meclise, bayraktaki AY'in cikartilamsini ve Istiklal marsinin tamamen degistirilip din cagristiran cumlelerin cikartilmasi icin bir dilekce vermeyi dusunuyorum. Hadi bakim, Yasadan TURK kelimesini cikartmak neymis gorelim. Bende Arap kulturunu bu topraklardaki insanlarin kulturu olmaktan cikarmak istiyorum.

Bayraktaki ayın islamla ilgisi yok. Orta Asya'da da vardı o ay.

Ben de oğuzum veya kırgızım. Ayrıca ateistim veya agnostiğim. Eğer ateistim dediğinizde insanlar size öcü gibi bakıyorsa bu ifadeler de eklensin. Anayasada yazıyor ama bu ülkenin okumayı bilmeyen ahil kafaları ne anlar anayasadan. Milliyetçilik onlara göre Türk ve müslüman olmak. Eğer istiklal marşı müslümanın marşı anlamına geliyorsa marşa ateist kelimesinin de eklenmesini istiyorum. Tek tip insan yaratmaya çalışan faşist şeyler hepsi. anadolu kültürümüzün değişik renklerini yok saymaya çalışan bir dönem batı hayranlığı ile türk anadolu müziğini bile yasaklamış türküm ve müslümanım diyen hafif ülkücü faşist zihniyet.

tarihinde Cuvcuv 2 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu söylediklerin hep lafta olan şeyler. Herkes türk kelimesinden senin gibi böyle bir anlam çıkarmıyor. NE kafatasçılar var burada biliyor musun? Ben onlara laf anlatıyorum zaten. Hiçbir şey değişmez değildir. Millet kavramı yeniden tanımlanmaya gerek yoksa bugün PKK sorununun kaynağı nedir? Aleviler neden sorun olarak görülüyor. Bu ülkede müslümanım ve Türküm demediğin hiçbir seçenek kabul edilmiyor. Bu milletten isen türk ve müslümanım demen gerekiyor. Bu Türk olayını sonradan eklediler. Eskiden Osmanlıyım ve müslümanım demeyene aynı muamele yapılıyordu. Kürtler bu ülkede azınlık olarak görülüyor. Türk vatandaşı Rumlar aynı muameleye tabi.

Ben aksini iddia etmiyorum, neden lafta kaldıklarını da belirtiyorum. Hatırlatılmaları gerektiğini de belirtiyorum. Hiçbirşey değişmez değildir fakat değiştireceğimiz zaman yerine ne konmalıdır? Atatürk milliyetçiliği ve onun ekseninde bunların tanımı yapılmıştır. Bu tanımlar şu anki durumların oluşmasına sebep değildir. Bu tanımlardan çıkartılan "ek" anlamlar bunların sebebidir. Tanımların değil bunları anlamayan kafaların değiştirilmesi gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İstiklal marşı bestesi tam bir prozodi örneğidir, anlam beste ile oturmamaktadır, yani bunu Mustafa Sandal bile yapmaz.

Koorkma sönmez bu şafak

Larda yüzen alsancak

Sönmeden yurdumun üstünde tüten ocak obe

Niiim milletimin.

Yıldızıdır paarlayacak obenim

Diir o benim milletiimindir

Ancaak

Anladınız mı? Örneğin Türkçe öğrenmeye yeni başlayan birine bunu nasıl anlatırsınız? Vurgular Türkçe değil, hece bölümlemeleri hatalı, hatalar bile aynı şekilde tekrar etmiyor (obe /obenim gibi), anlam düşük, ritm bozuk, nakarat yok.

Eurovizyon'da "Opera"'dan da kötü bir derece alabilirdik, nasıl olacaksa? Besteyi ve güfteyi beğenenler beğenmeyenler olabilir ama bu ikisinin bir arada olması garip, hele hele anlamın değerli önemli olduğu bir parçada olması.

Alman marşının ilk dörlüğü "Deutschland, Deutschland über alles" (Almanya herşeyden üstün) ırkçı olduğu gerekçesiyle tamamen çıkarıldı ve 2. Dünya savaşından sonra hiç kullanılmadı. Bayrağını ve marşını değiştiren ülkeler de var, bayraklılık ve marşlılık hali genel geçer bir sistem haline gelmesi 20. yüzyılın ortalarını bulur, bu olimpiyatlarda, uluslarası seremonilerde kullanılan bir sembol haline gelir. Altın madalyanın icadı çok daha eskid. Dünyada toplam 196 ülke var (KKTC gibi tartışmalı ülkeler buna dahil değildir) hepsinin bayrağı ve milli marşı (veya eşleniği şarkıları) var.

Marşlar milliyetçilikten çok monarşinin ürünü , 18. yy'da başlıyor, ulusal devletler de bunu kullanıyor, sonra da uluslarası bir sembol haline geliyor. Yani Türklükle, milliyet ve devlet, ülke ile bunu bağdaştırmak aptalca olur, bu kavramlar marştan çok daha öncesinde var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İstiklal marşı bestesi tam bir prozodi örneğidir, anlam beste ile oturmamaktadır, yani bunu Mustafa Sandal bile yapmaz.

Koorkma sönmez bu şafak

Larda yüzen alsancak

Sönmeden yurdumun üstünde tüten ocak obe

Niiim milletimin.

Yıldızıdır paarlayacak obenim

Diir o benim milletiimindir

Ancaak

Anladınız mı? Örneğin Türkçe öğrenmeye yeni başlayan birine bunu nasıl anlatırsınız? Vurgular Türkçe değil, hece bölümlemeleri hatalı, hatalar bile aynı şekilde tekrar etmiyor (obe /obenim gibi), anlam düşük, ritm bozuk, nakarat yok.

Eurovizyon'da "Opera"'dan da kötü bir derece alabilirdik, nasıl olacaksa? Besteyi ve güfteyi beğenenler beğenmeyenler olabilir ama bu ikisinin bir arada olması garip, hele hele anlamın değerli önemli olduğu bir parçada olması.

Alman marşının ilk dörlüğü "Deutschland, Deutschland über alles" (Almanya herşeyden üstün) ırkçı olduğu gerekçesiyle tamamen çıkarıldı ve 2. Dünya savaşından sonra hiç kullanılmadı. Bayrağını ve marşını değiştiren ülkeler de var, bayraklılık ve marşlılık hali genel geçer bir sistem haline gelmesi 20. yüzyılın ortalarını bulur, bu olimpiyatlarda, uluslarası seremonilerde kullanılan bir sembol haline gelir. Altın madalyanın icadı çok daha eskid. Dünyada toplam 196 ülke var (KKTC gibi tartışmalı ülkeler buna dahil değildir) hepsinin bayrağı ve milli marşı (veya eşleniği şarkıları) var.

Marşlar milliyetçilikten çok monarşinin ürünü , 18. yy'da başlıyor, ulusal devletler de bunu kullanıyor, sonra da uluslarası bir sembol haline geliyor. Yani Türklükle, milliyet ve devlet, ülke ile bunu bağdaştırmak aptalca olur, bu kavramlar marştan çok daha öncesinde var.

Bunu anlatmaya çalışıyorum ama ağzından salyalar akıtan bazıları saldırıya geçiyorlar. Bu faşist kafalılar asla el sürdürmeyiz diyorlar. Halbuki 3 temel şey vardır millet için kutsal olan. Vatan, insan ve kültür. Bunun dışındaki her şey tartışılır ve değiştirilir. Bu adamlar Atatürk'ü bile tapulu malları sanıyorlar. Onu da eleştirip değerlendirme şansı vermiyorlar. Bu açıkça faşizmdir. Bunun milliyetçilikle ilgisi yok. Bunun adı ırkçılıktır. Şekilci bir yapıya bürünmüş sözde milliyetçiliktir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir ateistin istiklal marsi karsisindaki tutumu ne olmali, ne olmamali? Dedigim yanlis anlasilmamali, milletini, vatanini seven biri olarak, samimiyetle soruyorum. Cunku, mehmet akif ersoy'un bu eserinin bircok yerinde din icerikli yerler oldugunu hepimiz biliyoruz(belki farketmiyoruz.)

acikcasi ben 2. Kitanin son 2 dizesini genelde okumuyorum. (sana olmaz dokulen kanlarimiz sonra helal, hakkidir hakka tapan milletimin istiklal)

eserden birkac bolum:

bu ezanlar ki shadetleri dinin temeli,

ebedi yurdumun ustunde benim inlemeli.

Yorumlarinizi bekliyorum

Geçenlerde okurken bende bir durdum ama sonra onlar o insanlar olmasaydı şuan durum çok farklı olabilirdi ve ülkenin durumu belli islami bir ülke saygı duymaktan başka bir çarem yok hatta çaremiz yok ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlamın beste ile oturmaması ne demek?

Çok az şiir beste ile uyuşur ve cük oturur.

Çoğu kere bestelerle şiirleri bir araya getirmek sorunludur.

Prozodi o anlama gelmez zaten.

Dilin ritmi ve tonu ile ilgili bir kavramdır.

Türk milli marşı söylenmesi çok zor bir marştır.

ABD milli marşı da söylenmesi çok zor bir marştır.

"The Star-Spangled Banner" olarak da bilinen bu marş 1931 yılında Herbert Hoover tarafından kanunla milli marş olmuştur.

Şiiri 1814 yılında yazılmıştır.

Bu marşın söylenmesi o kadar zordur ki, çoğu kere daha önce kaydedilmiş bir teypten çalınır.

Bütün bunların milli marşımızın değiştirlmesi ile ne alakası var?

Milli marşımızı elbette değiştirmemiz gerekebilir.

Bir savaşı kaybedersek değiştirmek zorunda kalabiliriz... Ülke çapında büyük sosyo-ekonomik, kültürel değişikliklere maruz kalırsak değiştiririz...

Şimdi de Türk milli marşının adını değiştirmek isteyenler var. Türk adından rahatsız olanlar var.

Kürtlere yenilirsek onu da değiştiririz. O zaman Kürt milli marşı olur.

Ama durup dururken birileri bayrağımızı ve milli marşımızı beğenmiyor diye değiştirecek değiliz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende marşın içindeki bazı şeyleri sevmiyorum ama o zamanın şartlarını göz önüne alırsak olması gereken ne ise olmuş işte, bunu mu kafaya takalım şimdi? Ülke kötü dönemlerden geçerken milli marş bayrak en son konuşulacak şeyler ve bu anca tamda bu ülkeyi bir ortadoğu bataklığına çekmek isteyenlere bölmek isteyenlere yararken, ekmeklerine yağ sürecek şeylerken bırakın allah aşkına. Adamlar demokrasi dedi zırladı, eee ne oldu? Kaldıki bayrak ve marş dahada somut değerleri temsil ediyor halkın genelini baz alırsak, bu gibi tartışmaların sonu iyi değil, hemde hiç iyi değil, binbir türlü sorunumuz varken, bayrak ve marşımızdı ilk sorun hemi..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrusu onuncu yıl marşı belki Cumhuriyet'le daha iyi tutabilirdi, hani "çıktık açık alınla" olan.

Daha çok sevilen marştır, yürüyüş ritmidir, söylenmesi kolaydır, İstiklal marşındaki sıkıntılar yoktur, biz milletçe milli marştan korkarız, ama onuncu yıl marşı öyle değildir, onu severiz. Bayrağımız da başarılıdır, reprodüksiyonu kolaydır, orantılıdır, o zamanın şartlarına göre, bugünun kaligrafi tekniğine uygundur, yine de yeterince kullanamamışız.

Bayrak ve marşı değiştirmek anlamsızdır, bir laik bir devletiz, ama müslümanlardan oluşan bir milletiz, on yüzyıllık bir müslümanlık hikayemiz var, Nasıl Amerika seküler bir devletse, nasıl devlet ve kilise ayrı ise, o kadar da hristiyan bir ülkedir. Biz ateistler , sosyokültürel değerleri, tarihimizi yok edelim, yok sayalım mı demişiz, bir hikayemiz var ve o hikayemizle devam ederiz, mutluluk duyarız.

Bu bizim tarihimiz, bizim hikayemiz, bunu bilmek, bununla yaşamak güzel.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bayrak ve marşı değiştirmek anlamsızdır, bir laik bir devletiz, ama müslümanlardan oluşan bir milletiz, on yüzyıllık bir müslümanlık hikayemiz var, Nasıl Amerika seküler bir devletse, nasıl devlet ve kilise ayrı ise, o kadar da hristiyan bir ülkedir. Biz ateistler , sosyokültürel değerleri, tarihimizi yok edelim, yok sayalım mı demişiz, bir hikayemiz var ve o hikayemizle devam ederiz, mutluluk duyarız.

Bu bizim tarihimiz, bizim hikayemiz, bunu bilmek, bununla yaşamak güzel.

Bu kadar basit işte.

Elinize sağlık, yüzde yüz bu satırlardaki gibi bakıyorum ben de. Takıntılı olan ve ateizmi, her ne biçimde ve yerde olursa olsun din görünce veya duyunca "hurraaaa, taarruz" zanneden ateistimsiler için gayet güzel bir açıklama. Bu bakış açısı sağlıklıdır, doğrudur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...