Jump to content

Recommended Posts

  • İleti 137
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Her okuyan aynı anlamı çıkartamaz, uzmanlık neden var acaba?

Düzeltiyorum, her okuyan aynı anlamı çıkartır.

Ek yapmak ayrı birşeydir.

Orada yazandan ne anlıyorsun: Enerji vardan yok edilemez yoktan var edilemez. Bu kadar basit bir cümle.

Uzmanlık daha geniş bilgi edinebilmek adına var. Yerçekimi kanundan sen farklı birşey ben farklı birşey anlıyorsam, bu uzmanlık değil, bilgisizlik olur...
Link to post
Sitelerde Paylaş

Uzmanlık daha geniş bilgi edinebilmek adına var. Yerçekimi kanundan sen farklı birşey ben farklı birşey anlıyorsam, bu uzmanlık değil, bilgisizlik olur...

Yerçekimi kanunu belirsizdir. Araştır.

Bilimin cümlelerinden aynı şey anlaşılır. EK yapmak başka birşeydir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen bana sebeplerin akıllı olduğunu göster şu an namaza başlarım.

Namaza bu gece başlamak gerek Çünkü sebepler asker gibidirler...Yapacağı işlerin gücünü Allahtan alırlar..

Kendilerinin hiç birşey den haberleri yoktur..sadece kudretin perdesidirler...

Çok şey kazanırsın hiç bir şey kaybetmezsiniz..

tarihinde ARAŞTIRMACI tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yoktan var olan bir tek nesne söyle bana, sana inanayım. Benim dediğim ispatlıdır, gözlemlidir. Kimse pof diyerek var olmuyor. Deney ortamında dahi yokluktan varlık ortaya koyman mümkün değildir...

tarihinde bakifani tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yoktan var olan bir tek nesne söyle bana, sana inanayım. Benim dediğim ispatlıdır, gözlemlidir. Kimse pof diyerek var olmuyor.

Bunu Allah'ın yaptığının ispatı var mı? Ben bilimi kabul ediyorum benim öyle bir iddiam (yoktan var olma) var mı? Termodinamik yalandır yazdım mı?

tarihinde bellerophon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu Allah'ın yaptığının ispatı var mı? Ben bilimi kabul ediyorum benim öyle bir iddiam (yoktan var olma) var mı? Termodinamik yalandır yazdım mı?

Allah'ın yaptığının ispatı. sebepleri şuursuz olmasıdır....

Şuursuzluk, şuur çıkmaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah bir nedendir diyorum ben de, bu nedensellik açıklamamı çürütecek bir kanıtın var mı?

İddia sahibi sizsiniz bakınız: Allah bunların nedenidir. Bu bir iddiadır.

Allah'ın neden olduğu ile ilgili ispatları alalım. Ben diyorum ispat değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilim ve Felsefenin ilgi alanları farklı olarak söylense de hem felsefenin bilim üzerinde hem de bilimin felsefe üzerinde etkisi vardır. Felsefe bilime bakış açısı kazandırırken, bilim de felsefe de yeni ufuklar açar.

Bilim, her toplumda felsefi akımlara göre farklı algılanmış, bilgi kaynağı ve meşru bilgiye ulaşma konularında aynen bu forumda olduğu gibi değişik görüşlerin ortaya çıkmasına sebep olmuştur.

Ampirizm kendi içerisinde İdealist ve Materyalist olarak ikiye ayrılır. Mateyalist deneycilere göre; objektif olarak var olan dış dünyanın gözlem, deney ve deneyimle kavranabileceği varsayılır. İdealist Ampiristler ise, deneyimlere dayanır ve bunu duyumlarla sınırlarlar. Gerçek, embollerden ibaret olup insanların bilgi birikiminde ve algılamalarında saklıdır. Varlıklar, 'ideler aleminin' (düşünceler ve idealar) birer yansımasıdır.

İsealistlerden bazıları deneyciliği de yetersiz bulur, zira deney ve duyumlara aşırı önem verip aklı geri plana itmektedir. Tümevarımın nasıl sağlanacağı net değildir.

Pozitivizm (akılcılık, olguculuk) metafiziğin yerine olgulara dayanan bilimi savunur. Bilim olguları, başka olgulara dayanarak savunmalıdır. Aslında hem metafiziğin hem de materyalizmin arasında orta bir yol gibidir.

Pozitivizme göre, doğrulanabilen bilgi gerçek bilgidir. Metafizik bilgiyi bilimsel bilgiden ayırmak için doğrulanabilirliği kullanır. Bir önermenin doğruluğu, onun doğrulanabilirliğine bağlıdır.

Bununla beraber insanlar yanlış yönlendirildiklerinde yanılabilirler ve bu yüzden objektiflikten uzaklaşabilirler. Bu suretle bilim ve araştırmacı arasındaki en büyük engellerden biri ,önceden var olan kalıp yargılardır.

Sonuç olarak, bilimin oluşması mantıksal bir süreçten geçmek zorundadır, yani somut olan soyut bir mantıktan geçerek var olur, hiç bir önerme de akıl uyürütmek için tek başına yeterli değildir. Eğer öncül önermeniz yanlış ise, sonuç önermeniz ve varacağınız sonuç ta yanlış olacaktır.

Felsefecilerin çoğu neredeyse maddeci düşünürler, düşüncenin maddeden doğduğunu iddia ediyorlar, öbür taraf masallarına inanmıyorlar, aslında felsefe ve bilim birbirinden ayrı düşünülmemeli, sonuçta bu felsefe insan türünün icad ettiği birşey ve hayatımıza anlam katan, güzellik katan birşey özellikle doğa felsefesi... Felsefe ve bilimin beraber çalıştığını düşünüyorum sonuçta felsefe derslerinde DArwin okutuyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...