Jump to content

islam yok olmaya mahkumdur


Recommended Posts

islam dediğin olgu hz.ademden bu yana gelir.hatta insan yaratılmadan önce cinler vardı dünyada onlardada islam vardır onlarında peygamberleri vardı o dönemlerde. islam hep vardı. mitoloji dinler sayesinde oluştu ve bu sapkınlıktır antik mısırın cinlere tapması gibi güneşe tapması gibi,aynı şekilde helenistik dönemlerde zeusa tapmada Allahın dinini çarpıtmadır.

:) ben sana değil seni ciddiye alıp da gerilen üyelere şaşırıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 293
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ali İmran:

1. Elif lâm mîm.

7. O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, “Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır” derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

Bazı taşkafalılara ne kadar söylersem söyleyeyim farketmiyor, müteşabih ayetlerin ne olduğunu Kuran kendisi açıklamış zaten, manasını Allah'tan başka kimsenin bilmediği ayetler. Tıpkı surenin başındaki kimsenin ne anlama geldiğini bilmediği ayetler gibi. Kafasında birazcık beyin taşıyanlar kimsenin bu saçmalıkların peşine düşmeyeceğini bilir, sen hiç "elif, lam, mim" ayetinin peşine düşen gördün mü? Zırva der geçerler.

yani sence müteşabih ayetler sadece mukatta harfleri içeren beş on ayet mi.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tevbe/111'in neresi müteşabih? Anlamadığın bir kısım mı var ayette? Müteşabih ayet Anlamını sadece Allah'ın bildiği ayet değil mi? Ali İmran/7 bunu açıkça belirtmiyor mu?

Her işine gelmeyen ayete müteşabih diyerek kıvırmak çok işine geliyordu değil mi?

O zaman şimdi söyle bana.bir müslüman bu ayete göre önüne geleni öldürmelimi.neler anlayabiliriz bu ayetten.

Tevbe 111

(Medenî 113) Allah müminlerden, mallarını ve canlarını, kendilerine (verilecek) cennet karşılığında satın almıştır. Çünkü onlar Allah yolundasavaşırlar, öldürürler, ölürler. (Bu), Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da Allah üzerine hak bir vaaddir. Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim vardır! O halde O'nunla yapmış olduğunuz bu alış verişinizden dolayı sevinin. İşte bu, (gerçekten) büyük kazançtır.

müteşabih ayet tevilini yalnızca Allahın yaptığı ayettir.

23. ve mâ ya'lemu : ve bilmez 24. te'vîle-hu : onun tevilini, açıklamasını, yorumunu 25. illâ allâhu : Allah'tan başka

bu durumda aşağıdaki ayetten ne anlamamız gerek.

Hûd 1

(Mekkî 52) Elif. Lam. Ra. (Bu sana indirilen), hikmet sahibi (ve) her şeyden haberdar olan (Allah) tarafından ayetleri sağlamlaştırılmış, sonra daaçıklanmış bir kitaptır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman şimdi söyle bana.bir müslüman bu ayete göre önüne geleni öldürmelimi.neler anlayabiliriz bu ayetten.

Tevbe 111

(Medenî 113) Allah müminlerden, mallarını ve canlarını, kendilerine (verilecek) cennet karşılığında satın almıştır. Çünkü onlar Allah yolundasavaşırlar, öldürürler, ölürler. (Bu), Tevrat'ta, İncil'de ve Kur'an'da Allah üzerine hak bir vaaddir. Allah'tan daha çok sözünü yerine getiren kim vardır! O halde O'nunla yapmış olduğunuz bu alış verişinizden dolayı sevinin. İşte bu, (gerçekten) büyük kazançtır.

müteşabih ayet tevilini yalnızca Allahın yaptığı ayettir.

23. ve mâ ya'lemu : ve bilmez 24. te'vîle-hu : onun tevilini, açıklamasını, yorumunu 25. illâ allâhu : Allah'tan başka

bu durumda aşağıdaki ayetten ne anlamamız gerek.

Hûd 1

(Mekkî 52) Elif. Lam. Ra. (Bu sana indirilen), hikmet sahibi (ve) her şeyden haberdar olan (Allah) tarafından ayetleri sağlamlaştırılmış, sonra daaçıklanmış bir kitaptır.

Müteşabih ayetin tevilini Allah'ın yaptığını yani ondan başka kimsenin bilemeyeceğini söyledikten sonra daha ne diye müteşabih ayetlerin anlamını bana soruyorsun? Ben Allah mıyım sana göre?

Tevbe/111'de anlamadığın ne var? Gayet açık bir ayet. Allah senden ne istemiş? Dini yaymanı, bunun için de gerekirse öldüreceksin veya bu uğurda öleceksin çünkü İslam'a göre dünya hayatı geçici, ahiret hayatı baki yani iyi bir alışveriş. Geçici bir hayata karşı sonsuz bir hayat elde ediyorsun. Var mı anlaşılmayan bir şey? Aşağıdaki ayet de bunu sağlamlaştırıyor.

Tevbe/24. De ki: “Eğer babalarınız, oğullarınız, kardeşleriniz, eşleriniz, aşiretiniz, kazandığınız mallar, kesada uğramasından korktuğunuz bir ticaret ve beğendiğiniz meskenler size Allah’tan, peygamberinden ve O’nun yolunda cihattan daha sevgili ise, artık Allah’ın emri gelinceye kadar bekleyin! Allah, fasık topluluğu doğru yola erdirmez.”

Müslüman önüne geleni değil sadece müşrikleri öldürmeli tabii önce dine davet edecek kabul etmezlerse öldürme işi devreye giriyor İslam'a göre.

Kendine kitap verilenleri öldürmek yok, onlarla kendi elleriyle küçülerek cizye verene kadar savaş var Tevbe/29'a göre.

Tabii ben böyle söyledim diye hemen beline bomba bağlayıp sokağa fırlama. Bu ayetler sadece arapların yayılmasına hizmet eden araplar tarafından uydurulmuş siyasi içerikli ayetler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

TEVBE- 29.hak din İslam'ı din edinmeyen kimselerle, küçülerek kendi elleriyle cizyeyi verinceye kadar savaşın

Bu ayette Müslüman olmayan herkesi öldürün yazmıyormu? cizye verirnceye kadar..

cizyeye gerek yok çünkü artık ganimet sayesinde tamamı alınabiliyor..

diye ayet değişiyor..bak öldür mallarına kon..

ENFAL-39..Ortalıkta fitne kalmayıp, dünya tamamıyla islam oluncaya kadar onlarla savaşın. Eğer vazgeçerlerse muhakkak ki, Allah yaptıklarını görür.

ENFAL-69..Artık elde ettiğiniz ganimetten helâl ve hoş olarak yiyin ve Allah'a karşı gelmekten sakının. Muhakkak ki, Allah bağışlayıcıdır ve merhamet edicidir.

nereden çıkarıyorsunuz hristiyanlar ve yahudileri ayırdığını?

Link to post
Sitelerde Paylaş

ben öğrendiğim tecrübelerin çoğunu ninelerimden dedelerimden öğrendim sen belki merak edip sormamışsındır ..

ya güzelim ben evrimi biliyorum nasıl gerçekleştiğini, bana niye bilmiyor muamelesi yapıyorsun ki :) ben evrimin olduğuna inanmıyorum bana saçma geliyor herşeyi bu kadar tesadüfe bağlamak primattan şu oldu sudan bu oldu beyin gelişti vs.. vs.....

"Allah yaptı, neyin neden yapıldığını da bilemiyoruz kafamız almıyor" diyince tesadüf olmuyor da evrimin algoritmasını adım adım önüne koyunca, hatta gidip genetik algoritmaları kullanarak endüstriyel tasarımda ve inşaatta mukavemet, aerodinamik, efektif enerji gibi sorunları çözünce tesadüf oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca islamın yok olmaya yüz tuttuğu falan da yok. İnsanların hayatlarını idame ettirebilmelerini engellemediği müddetçe kimse dini inanış, gizemcilik (ve bunun getirdiği cehalet ve korku) gibi lükslerden de vaz geçmeyi gerekli bulmaz. Anası babası ne dediyse büyük olasılıkla o yönde inanış sergilemeye devam eder. İnsanlığın ortalaması malesef bu seviyede.

Ha gün gelir de ülkeler arası ekonomik çekişme o kadar büyür ki insanların bu lüksleri sürdürebilmeye gücü yetmez, o zaman gerçekçi dünya görüşleri de hakim olmaya başlar. Şimdilik toplumların refah seviyelerine bakarak böyle birşey olamayacağını düşünüyorum.

tarihinde bayşapka tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu gereksiz yere uzatmayalım. Son bir cevap olarak, şunu söyleyebilirim: Şeriat hükümleri de var mıydı bunların ? Şaman biri şamanizmi terk ettiği zaman ölümle infaz edilmiş midir ? Şaman biri hırsızlık yaptığı zaman karşılığında kolları kesilmiş midir ? Şaman biri zina yaptığı zaman taşlanarak öldürülmüş müdür ? Şaman biri inancını yaymak uğruna insanları katletmiş midir ? Şaman biri inancını savunmak uğruna masum insanlarla birlikte kendini havaya uçurmuş mudur ? Sana örnekleri istediğin kadar çoğaltabilirim. Şu dini neye dayanarak savunduğunu ya bilmiyorsun ya da bu tarz durumlarda üç maymununu oynuyorsun.

Konunun başlığı için şunu söyleyebilirim; islam çoktan kendi pimini çekti, günün birinde tarihin kanlı sayfalarına gömülecek.

iki kez tekraladığımız halde bir kez daha tekrarlayalım; kur-an'daki konjektürel ayetleri (içki, örtünme, zina, aforoz) çıkartırsanız geriye kalan ana hatlar / kur-an'ın esas ayetleri / kitabın anası, şamanizm öğretisi ile çelişmez.

Ali imran suresi 7: "O ki indirdi sana kitabı. Onun(kitabın) hikmetli(muhkem) ayetleri ana kitaptandır / kitabın esasıdır. Diğer ayetler ise müteşabihlerdir..."

ELLAH = ÜLGEN

Eğer iki öğreti arasında bir benzerlik arıyorsak her şeyden önce Tanrı anlayışlarını karşılaştırmak gerek. Arapçadaki ilah ve onun menşei olan İbranicedeki Eloh sözcüklerinin Türkçe karşılığını biliyor musunuz ?. eğer aklınıza gelen yanıt: "Yaratıcı" şeklindeyse yanıldınız. istediğiniz sözlüğe bakınız bu iki kelimenin ilk anlamı Ruh demektir...

Yani ezan okumaya başlarken El-ilahu ekber dediğiniz zaman "En büyük Ruh / o Ruh en büyük" demiş olursunuz. Bu da eşittir (en)Büyük Ruh Ülgen demektir. Ellah'ın Ekber unvanı arap-islam panteonundaki liderliğinden dolayı olmalı.

Ekber: Daha büyük / en büyük / lider anlamına gelir. Arap pateonundaki hiyerearşi "El-ilah yaradanların en güzelidir" ifadesinin kullanıldığı müminun suresinin 14. ayetinde daha da net ortaya çıkar. üstelik Ellah'ın kendisinden başaka ilahlardan bahsederken "dun = ast" ifadesini kullanması onun lider ilah olduğunu ve altında başka ilahların mevcudiyetini kesin olarak kanıtlar. sözün özü şudur ki; 7 felek içindeki yıldızların en üstünde oturan Ülgen ile 7 kat semanın en üstünde arşa istiva eden (yerleşen) Ellah aynı ruhani varlığın değişik isimlerinden başka bir şey değildir... Şamanların ve müslümanların Tanrısı ortaktır...

Şamanların şeytanı olan Albız'ın yerini islamda iblis almıştır. ikisinin de sözlükteki anlamları aynıdır ha keza görevleri ve yetenekleri de öyle. ve yine şamanların koruyucu ruhları, kur-an'ın saffat suresinde "Meleklerden oluşan yüce konsey" ifadesiyle tanıtılmıştır. ve daha nice bezerlikler aynılıklar kur-an'ın esas ayetlerinde mevcuttur. Eğer bir benzerlik aranacaksa evvela bu ayetler nazarı dikkate alınmalıdır.. Sizin söz konusu ettiğiniz uygulamalar (el kesme, recm vb) araplar arasında zaten uygulanmakataydı. bunları muhammed getirmedi. ülke yönetimiyle ilgili ayetleri buraya sıralamanın luzumu noksandır...

Hatta şu ana kadar yaptığımız tüm izahların da luzumu noksanmış daha yeni fark ettik. Zira muhatabımız öyle yüzeysel ki şöyle kelelamlar edebiliyor.

Şaman biri inancını savunmak uğruna masum insanlarla birlikte kendini havaya uçurmuş mudur ?

Başka söze gerek yok. Hoşcakalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok yanlış hemde çok, tek tanrılı dinlerden şeytan mutlak kötüdür. Paganizmde, şamanizmde mutlak kötü varlıklar yoktur. Ayrıca tanrı kavramı başka şeydir, ruhlar kavramı başka şeydir.

İlah la ilgili

TDK:

http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5156dcdb150d13.00763534

TDK'ya mail atın da düzeltsin. Onlar çok cahil, ispatlarıyla atın yoksa anlamazlar. Bir zahmet buraya da yazın ispatlarınızı da bizde anlayalım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şeytan mutlak kötü değilidir. evvela saffat suresinde bahsolunan yüce konseye dahil bir melektir kendisi. Daha sonra kovulur ve kötülüğü seçer.

Diğer meseleye gelince "Elif lam he" harflerinden türeyen ilah lafzının "Yaratıcı olmak" gibi bir manası yoktur. Eğer kişi ilah lafzında böyle bir anlam var sanıyorsa, işte bu sanı onun cahilliğine kesin kanıttır. Yaz döneminde bir kaç hafta ku-an kursuna gitmiş çocuklar bile pek ala ilah lafzında yaratıcılık manası olmadığını bilirler... illa da ciddi bir kaynak isteyen olursa Mevdudi'nin "Kur-an'ın Dört temel terimi" adlı eserine göz atmasını önerebiliriz.

tarihinde Özden Kurt tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

TDK katılmıyor buna. Yukarıda linki mevcuttur. Dil konusunda TDK'dan daha büyük bir otorite varsa onu dinleriz.

Şeytan mutlak kötüdür, bir ayete göre melek bir ayete göre iblistir. Paganizmdeki, şamanizmdeki kötü ruhlarla bir alakası yoktur. Bu konuda doktorasını yapmış bir hocadan dinleyelim:

Yaklaşık 45 dakika ve neredeyse popüler dinlerin hepsindeki şeytan anlayışının üsütne gidiyor. (Şamanizm ve paganizm'de dahil).

Link to post
Sitelerde Paylaş

Seytan Allahin sag kolu idi, bu her yerde yazar. Ya anlamadigim , anliyamadigim bir konu var, bu soruyu cogu yerde sordum aldigim cevap genellikle "ehem, ohom, efendim aslinda sen yanlis anliyorsun, Allah oyle istemis, Sinav icin vs " oldu. Bu cevaplar kisiyi doyurmaz, doyursa doyursa KULlari doyurur. Soruyu tekrar edeyim, izninizle; Allah neden Seytani oracikta aninda yok etmedide insanligin basina bela etti, Allah Seytana kiyamete kadar muddet vermis, yani su anda Seytan dunyayi idare ediyor, Allah tatile cikti. Neden Allah seytani yok etmedi? soru bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Belgeselde paganizmdeki kötü ruhlar'ın iblisi yarattığı anlatılıyor. oysa biz sizin sunumunuza bakarak ikisinin birbirinden alakasız olduğunu savlayan bir belgesel izleyeceğimizi sanmıştık. sizin iddianızla videonun içeriği kısmen çelişiyor. bilmem yanılıyor muyum.

Diyor ki;

"3,000 yıl önce şeytan diye bir kavramı kimse bilmiyordu ama haşin (zarar verici) güce sahip eski tanrılar ve sex'e duyulan ilgi insanların kalplerindeki, ruhlarındaki ve akıllarındaki gücü ele geçirebilecek kötü bir güce dönüşür. yeni tek tanrılı dinler gelişmeye başlar insanları her şeyi iyi yada kötü olarak görmeye teşvik eder. şeytan artık doğmuştur"

"Kendilerinden önceki yahudiler gibi ilk hrıstiyanlar da inanmayanları Çok tanrıcılıkla suçladılar 3-4 yüzyıl boyunca yasaklanan bu tanrılar, kötü niyetli tek bir varlıkta, ibliste birleştirildiler. Günümüzde iblis olarak tanımladığımız sembolik resimlerin ilk olarak ne zaman nerde orata çıktığını kimse bilmiyor. Ama tehditkar davranışlar ve fiziksel özellikler daha öncekiki var olan çeitli tanrılardan alınmadır."

Yani yukarda okuduğumuz iddiaya göre ve anlayabildiğimiz kadarıyla islam dininde -güya- şeytan, -iyiliğin karşısında kötülüğün temsilcisi olarak- soyut bir nosyona dönüştürülmüş. oysa kur-an'daki şeytan / şeytanlar canlı kanlı şahsiyet sahibi varlıklardır. Evet kötülük şeytan isminde birleşir fakat şeytan tek bir varlık olarak zuhur etmez. Bir cemaattir. en-am suresi 112. ayete bakarsanız çoğul olarak "Şeyatin = Şeytanlar" şeklinde ifade edildiğini görebilirsiniz.

Şeytan her daim kötü değildi

Abdulkadir inan şamanizmdeki -kötü- Al ruhları ile ilgili şunları söylüyor:

"Al ruhu tarihten önceki zamanlarda, tarih devirlerinde tasavvur edildiği gibi kötü ruh olmamıştır. Bu ruh eski Türk panteonu'nda kuvvetli, belki koruyucu tanrılardan biri olmuştur. Bu günkü Türk inançları onun kötü bir ruh olduğunu gösterdiği halde bazı emareler de, onun bir zamanlar koruyucu ruh olduğunu bildirmektedir..."

Aynı konu kur-an'da da işlenir ! Bir zamanlar yüce konseyde melek (koruyucu ruh) olan iblis daha sonra o konseyden kovulur ? Başka bir ayette onun cin olduğu söylense de bunun çok önemi yoktur. zira onun kovulmasını analatan ayette kendisinin bir melek olduğu kesindir. Daha sonraki ayetlerde şeytanın insan olduğu da görülmektedir. Demek ki şeytan bir değil bir çok...

Mutlak kötülüğüne itirazımız da şu hadis-rivayeti ile olsun.

"Her birinizin melekten ve şeytandan (cinden) bir arkadaşı vardır. Senin de cinden arkadaşın var mı ya Resulallah dediler. Peygamber, Benim de var fakat Allah yardım edip beni ona galip getirdi de o Müslüman oldu. Bana iyilikten başka bir şey emretmez buyurdu."

ilah lafzının manası

Efendim arap lisanına ait olan ilah sözcüğünün manası için TDK'dan değil muteber bir arap lugatından faydalanmanızı önerebiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Orada da bunu anlatmış, kökeni ne olursa olsun son geldiği nokta ile ilk noktaları arasında çok farklılıklar var. Bende bunu söylüyorum. Mutlak kötü ve tek tanrının karşısındaki bir kavrama dönüşmüş kendisi. Yani şeytan bambaşka, kötü ruhlar bambaşka birşey. Son dönüştüğü kavram mutlak kötüdür. Başlangıçta melek veya iyi huylu cin olduğu bunu değiştirmez. Bu arada hangi ayeti neden kabul etmemiz gerektiği bile bir çelişki örneğidir. Bir yerde melek yazar, bir yerde cin yazar. İşimize neresi gelirse onu mu kabul edeceğiz?

Elilah-->Büyük ruh mu demek? Arap lügatlarından örnekler alalım. İlk defa ruh kelimesinin karşılığı olduğunu duyuyorum, ispatlarsanız kabul edeceğim. Bizdeki TDK neyse araplardaki karşılığından alalım ama.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mutlak kötü ve tek tanrının karşısındaki bir kavrama dönüşmüş kendisi. Yani şeytan bambaşka, kötü ruhlar bambaşka birşey.

Mutlak kötülüğüne itirazımız da şu hadis-rivayeti ile olsun.

"Her birinizin melekten ve şeytandan (cinden) bir arkadaşı vardır. Senin de cinden arkadaşın var mı ya Resulallah dediler. Peygamber, Benim de var fakat Allah yardım edip beni ona galip getirdi de o Müslüman oldu. Bana iyilikten başka bir şey emretmez buyurdu."

islam dininde -güya- şeytan, -iyiliğin karşısında kötülüğün temsilcisi olarak- soyut bir nosyona dönüştürülmüş. oysa kur-an'daki şeytan / şeytanlar canlı kanlı şahsiyet sahibi varlıklardır. Evet kötülük şeytan isminde birleşir fakat şeytan tek bir varlık olarak zuhur etmez. Bir cemaattir. en-am suresi 112. ayete bakarsanız çoğul olarak "Şeyatin = Şeytanlar" şeklinde ifade edildiğini görebilirsiniz.

İyi olanlardan bu kötü gruba (şeytanlara) katılanlar olabileceği gibi bu şeytanlardan da kötülükten vaz geçip iyilik tarafına geçenler olabiliyor. Hadisten ve ayetlerden örneklerini verdik. mutlak kötülük söz konusu değil...

Başlangıçta melek veya iyi huylu cin olduğu bunu değiştirmez. Bu arada hangi ayeti neden kabul etmemiz gerektiği bile bir çelişki örneğidir. Bir yerde melek yazar, bir yerde cin yazar. İşimize neresi gelirse onu mu kabul edeceğiz?

Bu konu çok farklı bir başlıkta çok daha uzun izahlar gerektiren bir mesele: Evrende "maden < hayvan < insan < cin < melek < ilah" gibi bir hiyerarşi söz konusudur. insan da gün gelecek melek olacak sonra onu da aşıp ilah olacaktır. Bu mekanizmayı mevlana şöyle özetler:

"hiçbir şeyden haberi olmayan cansızlardan, gelişip boy atan bitkiye, bitkiden yaşayış, dertlere uğrayış varlığına. sonra güzelim akıl-fikir, ayırt ediş varlığına geldin; ondan sonra da beş duyguyla altı yönün dışına varacaksın.

...bir hamle daha edeyim, insanken öleyim de melekler alemine geçipkol kanat açayım

melek olduktan sonra da ırmağa atlamak, melek sıfatını da terk etmek gerek. her şey fanidir, helak olur… ancak onun hakikati bakidir."

işbu hiyerarşide iblis evvelde melek olamasına rağmen irtifa kaybederek cin olmuştur...

Elilah-->Büyük ruh mu demek? Arap lügatlarından örnekler alalım. İlk defa ruh kelimesinin karşılığı olduğunu duyuyorum, ispatlarsanız kabul edeceğim. Bizdeki TDK neyse araplardaki karşılığından alalım ama.

ibranicede Eloh sözcüğü soluk / nefes anlamındadır; Bunun arapçadaki karşılığı olan ilah da ha keza öyle. Şimdi etimolojisini kaynaklarla göstermem biraz uzun sürecek Bu kısmı daha sonra detaylandırırız. şimdi çıkmam gerekiyor. Hoşcakalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakalım iddia edildiği gibi yanılıyor muymuşuz,

İbranicede Eloha: Tanrı demektir:

http://tr.wikipedia.org/wiki/Elohim

Arapça da ilah yaratıcı demektir:

http://tr.wikipedia.org/wiki/İlah

Şeytan özel olarak cenneten kovulan şeytan mutlak kötülüğün timsalidir şöyle ki, iyilikten dönüp kötülüğe başladıktan sonra hiçbir zaman iyilik yapmayacaktır bunun hadisleri de mevcuttur. Buna karşılık paganizm ve şamanizmdeki kötü ruhlar veya kötü tanrılar ayrıca saygı duyulan ve hatta bir kısmına tapılan varlıklardır, yukarıdaki belgeselde bu açıkça anlatılmaktadır. İnsanda bulunan cin veya bu şeytanın çocukları başka tanımlara sahip olabilir.

tarihinde bellerophon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin ''blimsel gerçek'' diye yazdığın istisnasız herşeyin bariz yanlış olması nedendir? Başta trol olduğunu sandım ama, sen gerçek bir cahilsin.

Yani ''toplumun cahil kesimi arasıdaki en yaygın yanlış bilinenler'' diye bir derleme yapsak senin yazdıklarının tümü yer alır, seni de örnek cahil göstermek gerekir.

Şİmdiye kadar forumda yazdıklarının hepsi bilime ters yanlış bilgiler.

Hepsini de kulaktan-dolma öğrenmişsin ama bilimsel diye atmak da kolay geliyor.

Kim nerde ne zaman kanıtlamış 160 sene yaşan insanları? Sen bi kanıt göster.

Ninelerden dedeler den bilim öğrenilmez. İnsanlığın boyu sürekli olarak uzamaktadır.

Burda da bilimsel kanıtı var.Özellikle de türkiyede insanların ortalama boyunun nasıl zamanla arttığını kanıtlıyor, türkiyede bir türk tarafından yapılmış araştırma. : https://www.jstage.j..._061213/_html

Sadece türkiyede değil dünya çapında insanlık ortalama boyda sürekli artış göstermektedir üstelik.

Bu arkadaşımızın cehaleti arızi veya tesadüfi bir şey degil ki. Ülkeyi ve halkı mevcut duruma getirebilmek için başta Cumhuriyeti kuran oligarşi Stalin korkusundan kendisi sattı devrimi. Oligarklar (üniformalı ve "sivil"). Bu ülkenin 3 kuşagını işkence odalarında harcadılar. Humanist eğitimin canına okudular. Okuyan düşünen anlayan insanlardan ürktükleri için mevcut durum ortaya çıktı. Bu ülkede 1970 lerden beri sistemli bir şekilde eğitim çökertildi. Düşünme, anlama, iletişim yetenekleri kısıtlı moronlarla doldurdular ülkeyi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

iki kez tekraladığımız halde bir kez daha tekrarlayalım; kur-an'daki konjektürel ayetleri (içki, örtünme, zina, aforoz) çıkartırsanız geriye kalan ana hatlar / kur-an'ın esas ayetleri / kitabın anası, şamanizm öğretisi ile çelişmez.

Ali imran suresi 7: "O ki indirdi sana kitabı. Onun(kitabın) hikmetli(muhkem) ayetleri ana kitaptandır / kitabın esasıdır. Diğer ayetler ise müteşabihlerdir..."

ELLAH = ÜLGEN

Eğer iki öğreti arasında bir benzerlik arıyorsak her şeyden önce Tanrı anlayışlarını karşılaştırmak gerek. Arapçadaki ilah ve onun menşei olan İbranicedeki Eloh sözcüklerinin Türkçe karşılığını biliyor musunuz ?. eğer aklınıza gelen yanıt: "Yaratıcı" şeklindeyse yanıldınız. istediğiniz sözlüğe bakınız bu iki kelimenin ilk anlamı Ruh demektir...

Yani ezan okumaya başlarken El-ilahu ekber dediğiniz zaman "En büyük Ruh / o Ruh en büyük" demiş olursunuz. Bu da eşittir (en)Büyük Ruh Ülgen demektir. Ellah'ın Ekber unvanı arap-islam panteonundaki liderliğinden dolayı olmalı.

Ekber: Daha büyük / en büyük / lider anlamına gelir. Arap pateonundaki hiyerearşi "El-ilah yaradanların en güzelidir" ifadesinin kullanıldığı müminun suresinin 14. ayetinde daha da net ortaya çıkar. üstelik Ellah'ın kendisinden başaka ilahlardan bahsederken "dun = ast" ifadesini kullanması onun lider ilah olduğunu ve altında başka ilahların mevcudiyetini kesin olarak kanıtlar. sözün özü şudur ki; 7 felek içindeki yıldızların en üstünde oturan Ülgen ile 7 kat semanın en üstünde arşa istiva eden (yerleşen) Ellah aynı ruhani varlığın değişik isimlerinden başka bir şey değildir... Şamanların ve müslümanların Tanrısı ortaktır...

Şamanların şeytanı olan Albız'ın yerini islamda iblis almıştır. ikisinin de sözlükteki anlamları aynıdır ha keza görevleri ve yetenekleri de öyle. ve yine şamanların koruyucu ruhları, kur-an'ın saffat suresinde "Meleklerden oluşan yüce konsey" ifadesiyle tanıtılmıştır. ve daha nice bezerlikler aynılıklar kur-an'ın esas ayetlerinde mevcuttur. Eğer bir benzerlik aranacaksa evvela bu ayetler nazarı dikkate alınmalıdır.. Sizin söz konusu ettiğiniz uygulamalar (el kesme, recm vb) araplar arasında zaten uygulanmakataydı. bunları muhammed getirmedi. ülke yönetimiyle ilgili ayetleri buraya sıralamanın luzumu noksandır...

Hatta şu ana kadar yaptığımız tüm izahların da luzumu noksanmış daha yeni fark ettik. Zira muhatabımız öyle yüzeysel ki şöyle kelelamlar edebiliyor.

Başka söze gerek yok. Hoşcakalın

Öncelikle benim eleştirdiğim olay, şamanizmin putperestliğin kökeni olduğunu iddia etmen. Ancak olay öyle bir noktaya geldi ki bu tartışma yeni bir tartışmanın doğmasına sebep oldu.

İslamın şamanizmin mantığı ile çelişmediğini defalarca tekrar etmeme rağmen anlamamakta ısrar ediyorsun. Günümüzde yaygın olarak görülen hiçbir din (hıristiyanlık, yahudilik, islam vs.) şamanizmin mantığı ile çelişmez zaten. Hangisi "cennet, cehennem, şeytan, ruh, melek, cin, yaradan" vs. gibi kavramları içinde barındırmıyor ? Asıl bunlardan bahsedersek yüzeysel bir değerlendirme yapmış olursun. Ancak "içerik" olarak değerlendirdiğimiz zaman şamanizmi geçtim birbirleriyle dahi aralarında büyük farklılıklar vardır. İkisi aynı şey değil; kabul et artık.

Muhkem ayet varmış, müteşabih ayet varmış; işinize gelmediği zaman şu tezi öne sürmekten bıkmadınız. Kutsal kitabın ve hadislerin içinde bu olayları barındırıyor ve destekliyor mu önce bunun cevabını ver; sonra bahsettiğim öğretilerin şamanizmde de barınıp barınmadığını açıklarsın. Aksi halde bahsi geçen ayetlerin muhkem veya müteşabih olması bir şeyi değiştirmez.

İlah kavramının karşılığını "ruh" olarak nitelersen adama gülerler. İlah kavramının asıl karşılığı "itaat edilen varlık" manasına gelir. Bu da demek oluyor ki "ilah" kavramının "ruh" kavramı ile herhangi bir ilişkisi yoktur. Dediğin gibi olduğunu varsayalım; ruhun bir şeyi "yaratabilme" gibi bir yetisi yoksa bu neyi değiştirir ? -ki cümle içinde "yaratıcı" olarak nitelendirdiğim şeyin ruh olup olmaması ile ilgili bir söylemde bulunmadım zaten- Elah ve Ülgen kavramları aynı manaya gelmez. Elah ile bağdaştırılan kavram Ülgen değil, "Tengri" olmuştur ki buna rağmen -kabul etmek istemesen de- aralarında birtakım benzerlikler bulunması eşit oldukları manasına gelmemektedir.

Madem sözlerimin yüzeysel ve tutarsız olduğunu düşünüyorsun güzel kardeşim; aksini ispat et. Çünkü tartışmamız boyunca yaptığın tek şey kelime oyunları oldu.

Bu arada verecek bir cevabın varsa; mesaj olarak göndermeni rica ediyorum. Çünkü tartıştığımız şeyin bu konu ile (uzaktan veya yakından) bir ilgisi olmadığından dolayı Vivaldi'nin sinir katsayısı yükselmekte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arkadaşımızın cehaleti arızi veya tesadüfi bir şey degil ki. Ülkeyi ve halkı mevcut duruma getirebilmek için başta Cumhuriyeti kuran oligarşi Stalin korkusundan kendisi sattı devrimi. Oligarklar (üniformalı ve "sivil"). Bu ülkenin 3 kuşagını işkence odalarında harcadılar. Humanist eğitimin canına okudular. Okuyan düşünen anlayan insanlardan ürktükleri için mevcut durum ortaya çıktı. Bu ülkede 1970 lerden beri sistemli bir şekilde eğitim çökertildi. Düşünme, anlama, iletişim yetenekleri kısıtlı moronlarla doldurdular ülkeyi.

Nobel Ödülü aldınmı? 160 yıl yaşamış insanları bulan bilim adamı olmak sizi heyecanlandırıyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...