Jump to content

Bu Kader ve alın yazısı Saçmalığı nedir


Recommended Posts

  • İleti 56
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Arkadaşlar bu arada konuların ele alınışındaki bir eleştirimi dile getirmeden edemedim. Konu kader çelişkisi üzerine başlamış ama önce kötülük problemine oradan tasarım argümanına kaymış. Sadece burada değil birçok başlıkta da konular dağılıyor. Bu durumda da sorulara cevap vermek isteyen hevesli müslüman arkadaşlar aslında hiçbir soruya doğru dürüst cevap vermeden daha doğrusu sorular tamamlanmadan o konudan bir anlamda kaçmış oluyor. Yani bir çelişki cevaplanmadan diğer konuya geçilince o çelişkiye nihai bir cevap verdiklerini düşünüyorlar. Bu nedenle şahsen öncelikle kader ve sınav çelişkisi üzerinde durulması daha iyi olur diye düşünüyorum. Elbette ki sadece bir tavsiyedir, herkes istediğini yazıp istediğini sormakta özgürdür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

HÛD - 119 Ancak Rabbinin rahmeti ile bağışladığı kimseler başka. Zaten onları bunun için yarattı ve Rabbinin: «Andolsun ki, cehennemi tamamen cinlerden ve insanlardan dolduracağım!» sözü tamamen yerine geldi.

4. ve li zâlike : ve bunun için

5. halaka-hum, : onları yarattı

Evet, yaratilistan belliymis.

Kader, alinyazisi, imtahan....mis :D

GTA örneginde demek istedigim, oyunu programlayanlar bagzi "kötülükleri" oyuna almamislar. Allahta bagzi "kötülükleri" hayat oyununa almayabilirdi.

Mesela insanlarin cinsel organlari belli bir yastan sonra gelisebilirdi (yirmilik disler gibi). Böylece cocuk tecavüzleri olmazdi! Kendilerini koruyamayan cocuklara, bebeklere bir iyilik yapmis olurdu. Bu tabiki benim iki saniyede düsündügüm bir cözüm,

Allah cok daha iyi bir cözüm bulabilirdi ama cocugun kaderinde 5 yasinda tecavüz varmis, Allah ne yapsin. Bütün suc seytanin!!!

Neyse bos ver, anlamak istemeyen anlamiyor iste ;)

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu arada konuların ele alınışındaki bir eleştirimi dile getirmeden edemedim. Konu kader çelişkisi üzerine başlamış ama önce kötülük problemine oradan tasarım argümanına kaymış. Sadece burada değil birçok başlıkta da konular dağılıyor. Bu durumda da sorulara cevap vermek isteyen hevesli müslüman arkadaşlar aslında hiçbir soruya doğru dürüst cevap vermeden daha doğrusu sorular tamamlanmadan o konudan bir anlamda kaçmış oluyor. Yani bir çelişki cevaplanmadan diğer konuya geçilince o çelişkiye nihai bir cevap verdiklerini düşünüyorlar. Bu nedenle şahsen öncelikle kader ve sınav çelişkisi üzerinde durulması daha iyi olur diye düşünüyorum. Elbette ki sadece bir tavsiyedir, herkes istediğini yazıp istediğini sormakta özgürdür.

Haklısın, ek olarak inananlar ortaya sürdükleri görüşleri de ayetlerle desteklemeleri lazım. Adam bir kitaba inanıyor ama nedense her söylediği argüman kitapla çelişiyor.

Yeni bir moda daha başladı, kader çelişkisini açıklamakta zorlananlar, tıkananlar bu sefer de yaygın kanının aksine Allah'ın geleceği bilmediğini iddia etmeye başladılar, bunu desteklemek için ya bir kaç ayete başvuruyorlar ya da mantıksal çıkarımlar yapmaya çalışıyorlar. Halbuki dini mantıkla anlamak imkansızdır, din mantığa değil, körü körüne inanmaya dayanır.

Kuran'da Levh-i Mahfuz adında bir kitap var ve bu kitaba her şey ama herşey yazılmış. Buna göre,

1. A kişisinin sonunun ne olacağı bellidir ya cennet ya da cehennem.

2. A kişisi bunu biliyor çünkü Kuran'da yazılı bu.

3. Bu verilere göre bir insan ne yaparsa yapsın sonuç belli olduğuna göre inanıp inanmamanın ya da yaptığı eylemlerin bir önemi kalmıyor.

4. Ama kuran'da başka ayetlerde inanmak ve ameller önemli deniyor ki, bu iddia önceki maddelerle apaçık bir şekilde çelişiyor.

Mesela benim durumumu ele alalım, Levh-i mahfuz'da benim sonumun ne olacağı belli, deftere yazılmış: Ya cehennem ya da cennet.

1. Cehennem yazıldığını varsayarsak, ben inanmaya başlasam bile sonuç değişecek mi? Değişirse o zaman Allah Levh-i Mahfuz'a yanlış bir bilgi yazmış olmaz mı? Bu da herşeyi bildiği, yanılmaz olduğu iddiası ile çelişmez mi?

2. Tersini düşünelim, cennet yazılmış olsun, ben şimdi inanmasam bile yine sonuç değişmeyecek yani sonuç belli olduktan sonra inanıp inanmamanın veya ne yaptığımın bir önemi kalmıyor ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısın, ek olarak inananlar ortaya sürdükleri görüşleri de ayetlerle desteklemeleri lazım. Adam bir kitaba inanıyor ama nedense her söylediği argüman kitapla çelişiyor.

Yeni bir moda daha başladı, kader çelişkisini açıklamakta zorlananlar, tıkananlar bu sefer de yaygın kanının aksine Allah'ın geleceği bilmediğini iddia etmeye başladılar, bunu desteklemek için ya bir kaç ayete başvuruyorlar ya da mantıksal çıkarımlar yapmaya çalışıyorlar. Halbuki dini mantıkla anlamak imkansızdır, din mantığa değil, körü körüne inanmaya dayanır.

Kuran'da Levh-i Mahfuz adında bir kitap var ve bu kitaba her şey ama herşey yazılmış. Buna göre,

1. A kişisinin sonunun ne olacağı bellidir ya cennet ya da cehennem.

2. A kişisi bunu biliyor çünkü Kuran'da yazılı bu.

3. Bu verilere göre bir insan ne yaparsa yapsın sonuç belli olduğuna göre inanıp inanmamanın ya da yaptığı eylemlerin bir önemi kalmıyor.

4. Ama kuran'da başka ayetlerde inanmak ve ameller önemli deniyor ki, bu iddia önceki maddelerle apaçık bir şekilde çelişiyor.

Mesela benim durumumu ele alalım, Levh-i mahfuz'da benim sonumun ne olacağı belli, deftere yazılmış: Ya cehennem ya da cennet.

1. Cehennem yazıldığını varsayarsak, ben inanmaya başlasam bile sonuç değişecek mi? Değişirse o zaman Allah Levh-i Mahfuz'a yanlış bir bilgi yazmış olmaz mı? Bu da herşeyi bildiği, yanılmaz olduğu iddiası ile çelişmez mi?

2. Tersini düşünelim, cennet yazılmış olsun, ben şimdi inanmasam bile yine sonuç değişmeyecek yani sonuç belli olduktan sonra inanıp inanmamanın veya ne yaptığımın bir önemi kalmıyor ki.

Senin sonun ölmeden belli değil sen her an herşeyi değiştirebilirsin.Allahın akıbetimizi bilmesi hiç birşeyi değiştirmez ayrıca

biz sanıyoruz ki Allah bu dünyaya bizi cennet veya cehennem için göndermiş ama kesinlikle bunlar için göndermedi

Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.(Zariyat, 51/56)

ayettede belirtildiği gibi Allah insanları ve cinleri kendisine ibadet etsinler diye yarattığını açıklar ve bunun sonucunda ibadet etmeyenleri cehennem kendisine inanan kullarını ise cennetine alır.

Bana şunu açıklayın her an her seçimimizi özgürce yapabiliyorken Allahın sonumuzu bilmesi ne değiştirir?

tarihinde muslim physicist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin sonun ölmeden belli değil sen her an herşeyi değiştirebilirsin.Allahın akıbetimizi bilmesi hiç birşeyi değiştirmez ayrıca

biz sanıyoruz ki Allah bu dünyaya bizi cennet veya cehennem için göndermiş ama kesinlikle bunlar için göndermedi

Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.(Zariyat, 51/56)

ayettede belirtildiği gibi Allah insanları ve cinleri kendisine ibadet etsinler diye yarattığını açıklar ve bunun sonucunda ibadet etmeyenleri cehennem kendisine inanan kullarını ise cennetine alır.

Bir başka ayette başka bir iddia olması sadece ve sadece çelişki olduğunun ıspatıdır.

Sen bir ayet verip "Bu ayette böyle söylüyor" dediğinde ben "Başka bir ayette de böyle diyor ama." derim ama aynısını sen yapamazsın. Umarım neden yapamadığını sormazsın.

Bana şunu açıklayın her an her seçimimizi özgürce yapabiliyorken Allahın sonumuzu bilmesi ne değiştirir?

Ben burada insanların nasıl seçim yaptığını falan tartışmıyorum, Kuran'daki sistemi dile getiriyorum. İkisini birbirine karıştırma.

Yapacağın yorumları Kuran'daki ayetleri baz alarak yapman lazım ama sen Kuran'daki bazı ayetleri görmezden gelip o şekilde yorum yapıyorsun.

1. Bu Levh-i Mahfuz'da neler yazıyor?

2. Levh-i Mahfuz'da benim sonumun ne olacağı yazılı mı, değil mi?

3. Allah benim sonumun ne olacağını ben daha doğmadan biliyor muydu, bilmiyor muydu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

evrenin ve hayatın ve canlıların tabi olduğu kurallar şartlar kader olarak düşünülebilir...

oyunun kuralları baştan yazılmalı belli olmalıdır...

ama her birimizin bu oyunda neler yapacağımız ve kaçar puanla tamamlayacağımız baştan belirlenemez ve bilinemez...

kaderimiz belli yani oyunun kuralları ölçüleri belli...

ama sonuçlarımız belli değil...

bilmek için bizim yaşayıp görmemiz oyunumuzu ortaya koymamız gerekiyor...

tanrı da bizimle beraber sonumuzun nasıl olacağını merak ediyor olmalı...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

kader konusu hakkında;

Allah "her şeyi" bilir;

mekan/mekansızlık, zaman/zamansızlık ve bunların diğer varyasyonlarında da dahil.

O hayydır. kararı ile evreni ... , bizleri yaratmıştır, onun bilmesi benim ne yapacağım yada yaptığımdır ve diğer her şeydir, ancak ben bilmiyorum, ben zamana bağlıyım, zamanı gelince bilmediğimi öğrenirim,

örneğin bunu yazacağımı ben bir kaç dakika önce öğrendim, karar verdim yazdım, ama o "her şeyi bilen" Allah zaten biliyordu, ben hatta bu zaman/evren olmadan önce de! tüm bu akış içerisinde iradem ile seçimlerimi yapan benim sorumlusu ve öğrenen benliğimle "kendi"min şahidiyim. sonuç olarak O'nun bilmesi=KADER dir.

Kelime anlamı olarak "ölçü" de denebilir.

tarihinde themrigi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

+1 Nietzsche'nin ve pek çoklarının da ortaya koyduğu bu çelişkiyi çok yalın ve karıştırmadan anlatmışsın, takdir ettim.

Kadri mutlak Tanrı ile Özgür irade çelişkisi.

Son verilen cevapların kaçmaktan ziyade, ötesine gidebilmek mümkün değil.

Eğer ötesine gidebilen Müslüman varsa dinlemeye hazırım. Hatta hidayete ereceğim. Ama önce lütfen Gargoyle verdiği cevapları iyice düşünün, bu

kadar filozofun, bizlerin farkettiği çelişkiyi siz nasıl göremiyorsunuz ben de bunu çok merak ediyorum.

tarihinde Fellix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

+1 Nietzsche'nin ve pek çoklarının da ortaya koyduğu bu çelişkiyi çok yalın ve karıştırmadan anlatmışsın, takdir ettim.

Kadri mutlak Tanrı ile Özgür irade çelişkisi.

Son verilen cevapların kaçmaktan ziyade, ötesine gidebilmek mümkün değil.

Eğer ötesine gidebilen Müslüman varsa dinlemeye hazırım. Hatta hidayete ereceğim. Ama önce lütfen Gargoyle verdiği cevapları iyice düşünün, bu

kadar filozofun, bizlerin farkettiği çelişkiyi siz nasıl göremiyorsunuz ben de bunu çok merak ediyorum.

? Belki Ermişsindir!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 year later...

Tanri yarattigi canlinin insanin ne yapacagini bilir ona hakim degildir hukmetmez mudahale etmez kenardan cekilir ve izler bu senin yasayacagin seyleri bildigini gosterir.

Ondan mustakil mekanizma calisir akilli tasarim urunu olan evren.

Icindeki canlilar ozgur iradelidir onceden kaderleri tayin edilmis degildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanri yarattigi canlinin insanin ne yapacagini bilir ona hakim degildir hukmetmez mudahale etmez kenardan cekilir ve izler bu senin yasayacagin seyleri bildigini gosterir.

Ondan mustakil mekanizma calisir akilli tasarim urunu olan evren.

Icindeki canlilar ozgur iradelidir onceden kaderleri tayin edilmis degildir.

İzlemekten mi zevk alıyor? Röntgenci gibi bir şey mi yani?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanri yarattigi canlinin insanin ne yapacagini bilir ona hakim degildir hukmetmez mudahale etmez kenardan cekilir ve izler bu senin yasayacagin seyleri bildigini gosterir.

Ondan mustakil mekanizma calisir akilli tasarim urunu olan evren.

Icindeki canlilar ozgur iradelidir onceden kaderleri tayin edilmis degildir.

hızıra ne demeye çocuk öldürtüyor - gemi batırtıyor vs.vs. işler yaptırıyor madem ? müdahalenin daniskası değil mi bunlar ? allah koruyor dersiniz bir de kazada belada - neden koruyor ?

korumasın ? ölen ölsün - belaya bulaşan bulaşsın ?

bal gibi de müdahale değilmidir bunlar ?

nerde kaldı kaza ? - kader ?

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bir de allahın halkları helak etmesi var. neden direkt müdahale ediyor ? bıraksın halkları kendi haline ?

bu da gene müdahale değilmidir ?

allah kandırıyor sizi. kader - kaza var diyor....sizleri kekliyor...halbuki kendi yapıo herşeyi. ama siz zırlamayın şikayetçi olmayın diye - kader-kaza var iman edin diyor...

yada muhammet mi diyor kekliyordu acep ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kader vardır çünkü hepimiz doğanın parçası bir makinayız.Bir hayvanın avını avlaması da kaderdir avlayamaması da.

hızıra ne demeye çocuk öldürtüyor - gemi batırtıyor vs.vs. işler yaptırıyor madem ? müdahalenin daniskası değil mi bunlar ? allah koruyor dersiniz bir de kazada belada - neden koruyor ?

korumasın ? ölen ölsün - belaya bulaşan bulaşsın ?

bal gibi de müdahale değilmidir bunlar ?

nerde kaldı kaza ? - kader ?

bir de allahın halkları helak etmesi var. neden direkt müdahale ediyor ? bıraksın halkları kendi haline ?

bu da gene müdahale değilmidir ?

allah kandırıyor sizi. kader - kaza var diyor....sizleri kekliyor...halbuki kendi yapıo herşeyi. ama siz zırlamayın şikayetçi olmayın diye - kader-kaza var iman edin diyor...

yada muhammet mi diyor kekliyordu acep ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...