Jump to content

KUR'AN'DAKİ DİNİ VE TARİHİ YANLIŞLAR


Recommended Posts

İddiaların birkaçına cevap vereceğim.Yalnız şunu söylemeliyim.Ben sadece 19'u savunuyorum.Ben de derinlemesine incelemedim.

1-Sad harfinin sayısı 19un katıdır.Bir ayette sad ile yazılan fakat sinle okunan bastatan kelimesinin sinle yazılması gerekir.Nitekim eski nüshalarda (taşkent) sin ile yazılmıştır.19 bu hatayı düzeltmiştir.

2-19 sistemi çerçevesinde tevbe suresinin son 2 ayetinin Kur'an'dan olmadığı anlaşıldı(onlara göre).Nitekim bazı hadisler de bu olayı destekliyor(hadisler sadece destekliyor onlara inanmıyorlar yoksa).Bu sayımlarla yukarıdaki iddiaların birçoğu geçersiz kalıyor(ör.ayetlerin sayısı,allah kelimesi vb. 19un katı oluyor).

İddiaların birkaçına cevap vereceğim.Yalnız şunu söylemeliyim.Ben sadece 19'u savunuyorum.Ben de derinlemesine incelemedim.

1-Sad harfinin sayısı 19un katıdır.Bir ayette sad ile yazılan fakat sinle okunan bastatan kelimesinin sinle yazılması gerekir.Nitekim eski nüshalarda (taşkent) sin ile yazılmıştır.19 bu hatayı düzeltmiştir.

2-19 sistemi çerçevesinde tevbe suresinin son 2 ayetinin Kur'an'dan olmadığı anlaşıldı(onlara göre).Nitekim bazı hadisler de bu olayı destekliyor(hadisler sadece destekliyor onlara inanmıyorlar yoksa).Bu sayımlarla yukarıdaki iddiaların birçoğu geçersiz kalıyor(ör.ayetlerin sayısı,allah kelimesi vb. 19un katı oluyor).

Kaynak Sn Edip Yüksel!

Yorumsuz :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 140
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Tahrim/5. Eğer o sizi boşarsa, Rabbi ona, sizden daha hayırlı, müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.

Şu laf hiç tanrı sözüne benziyor mu? Bu ayet Muhammed'in kendi arzuları için ayet yazdığının en açık delili değil mi?

Sizin inandığınız tanrı mı yoksa Muhammed'e kadın bulma ajansı mı?

Tahrim/4. (Ey peygamber’in eşleri!) Eğer siz ikiniz Allah’a tövbe ederseniz, ne iyi. Çünkü kalpleriniz kaydı. Eğer Peygamber’e karşı birbirinize arka çıkarsanız bilin ki Allah onun yardımcısıdır, Cebrail de, salih mü’minler de. Bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.

Koskoca evreni yarattığı ileri sürülen Allah'ın uğraştığı işlere bak, sadece kendi uğraştığı yetmiyormuş gibi yanına Cebrail'i, müminleri ve melekleri de almış, Muhammed'in iki karısının gözünü korkutmaya çalışıyor. Bir tanrı kavramı ancak bu kadar ayağı düşürebilir, ancak bu kadar kepaze edilir. Bu insanlığın tanrı idealine hakaret yahu.

Üstelik bu ayetlerin yazılma sebebi de ayrı bir kepazelik. Muhammed'in yaklaşık 9-10 karısı var ve her gün birini ziyaret ediyor, olay Hafsa'yı ziyarete gitmesi ile başlıyor, Muhammed Hafsa'yı evde bulamıyor ve cariyesi Mariya'yı görüp onu Hafsa'nın evine atıyor ve cinsel ilişkiye giriyor, bu sırada Hafsa eve gelip Muhammed'i Mariya ile basıyor, Muhammed de Hafsa'nın ağzını kapatmak için ona vaadlerde bulunuyor ama Hafsa yine de olayı Aişe'ye anlatıyor ve bu ikisi Muhammed'e karşı tavır alıyorlar ve bunu üzerine Muhammed Tahrim suresinin ilk ayetlerini yazarak bu iki karısına gözdağı veriyor.

Siz dinciler ateistlerin 3-4 sevgilisi olduğunu iddia edip bunu ahlaksız buluyorsunuz ama Muhammed'in bunu resmi olarak yaptığını görmezden gelerek tam bir ikiyüzlülük örneği sergiliyorsunuz.

Niye kimse cevap verememis bu yaziya?

Verecek cevabiniz yok cunku.

Dunyadaki butun muslumanlar gelse,bu ayetlerin mantigini aciklayamaz.

Varsa kendine guvenen buyursun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Niye kimse cevap verememis bu yaziya?

Verecek cevabiniz yok cunku.

Dunyadaki butun muslumanlar gelse,bu ayetlerin mantigini aciklayamaz.

Varsa kendine guvenen buyursun.

İnsanlar için inen bir kitapta,indirilen kişinin hayatıyla ilgili birkaç ayet olması normal değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanlar için inen bir kitapta,indirilen kişinin hayatıyla ilgili birkaç ayet olması normal değil mi?

.

Hayir arkadasim,degil.

Bir tane bile sahsi ayet olmamasi lazim.butun insanliga indiyse,butun insanligi ilgilendiren ayetler olmasi lazim.

Gunumuz medeni kanun kitaplarinda,varmi herhangi bir sahsa ozel kanun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanlar için inen bir kitapta,indirilen kişinin hayatıyla ilgili birkaç ayet olması normal değil mi?

Aklına hiç bu herifin Kuran'ı kendi çıkarları için yazdığını düşünmek, farklı bir açıdan gelmiyor, değil mi? Bu dinin içinde oldukça, düşüncelerini özgürleştirmedikçe farklı düşünmen mümkün değil çünkü bu din ters düşünenleri sonsuza kadar yakmakla korkutuyor. Bir insanın düşündüğü için sonsuza kadar yakılması aklın ve mantığın alacağı bir şey mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

demek siz bilginiz varda konuşuyorsunuz.O zman soralım siz bilenlere, İsanın annesi meryemin ,babasının adı nedir.aynı meryemin abisi var mıdır adı nedir.

hadi bakalım bilenler.

İsa'nın annesi Meryem'in babasının adı apokrif İncillere göre Joachim, annesinin adı Hanna (ya da Anne)'dır. Meryem tek çocuktu.

(Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Joachim)

tarihinde satsuma57 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

.

Hayir arkadasim,degil.

Bir tane bile sahsi ayet olmamasi lazim.butun insanliga indiyse,butun insanligi ilgilendiren ayetler olmasi lazim.

Gunumuz medeni kanun kitaplarinda,varmi herhangi bir sahsa ozel kanun?

Tanrı sen misin?

Böyle olmalı,şöyle olmalı....

Hadi canım!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı sen misin?

Böyle olmalı,şöyle olmalı....

Hadi canım!

Ateistlerin bahaneci oldukları nasıl belli oluyor değil mi?

Birinci nazarları kendi hevesatları..

İkinci nazarları ise Yaratıcının hikmeti..

Hevesatları ön planda oldukça alemin sahibini tanıyamazlar...

Sadece kendilerini kandırıyorlar...

Ne çare kendi düşen ağlamasın artık...

tarihinde ARAŞTIRMACI tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı sen misin?

Böyle olmalı,şöyle olmalı....

Hadi canım!

Gondereydi herkesin okudugunda ayni seyi anlayacagi ve itiraz edemiyecegi mantikli bir kitap.

O zaman bende inanirdim ilahi olduguna,sende savunmak zorunda kalmazdin.

Suc kitabi yazanda.bende degil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...

arkadaşlar siz haman yanlışı diyorsunuz ama muhammed zamanında hamanı firavun veziri olarak gösteren anekdot vardı bence çünkü o zaman tahrif edilmemiş tevrat vardı yani bugünkü tevrat ile farklıydı yada hamanın firavunun veziri olduğu o dönemde israil rivayetlerinde bulunuyordu zaten ama bu bilgi günümüze gelmemiştir diye düşünüyorum

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sözkonusu iddialar bir asırdır İslam dünyasının gündemine girmiş durumdadır. Kimi araştırmacılar Kur'an'da eski topluluklar hakkındaki ayetlerde; bilgi yanlışlığı oolduğunu kabul etmişlerdir, ancak onlara göre "tarihî bilgi verme" hedeflenmediğinden herhangi bir sıkıntı teşkil etmemektedir. Mesela tezi sadece Mısır'da değil tüm İslam dünyasında tartışmalara neden olan Halafullah’a göre İsrail oğullarını araştıran Yahudi tarihçiler Haman'ın Musa ve Firavun döneminde yaşamadığını söylemektedirler.Fakat O,

"Kuran-ı Kerim, kişi ve olayları ele alırken edebi bir dil kullanır yoksa amacı tarihi gerçekleri sunmak değildir. Böyle düşünmek onun doğruluğuna bir zarar vermez. Kıssalardaki bütün olayların vuku bulması gerekmez. Onlar verilmek istenen anlamların temsili ve tasviri ifadeleridir. Allah kıssalardan tarihi bilgi vermek İçin değil, hidayet, irşad müjdeleme ve korkutma amacını gütmektedir."diyerek işin içinden çıkmaktadır.

Hikmet Zeyveli de, Kuran kıssalarından mutlaka tarihi/vakii sonuçlar çıkarmaya çalışanların problemlerle karşılaşacaklarını ileri sürer. Zeyveli, Kuran-ı Kerim'de, Nuh peygamber döneminde varlığından söz edilen Ved, Suva, Yeğus, Yeuk ve Nesr putlarının aslında Arapların putları olduğunu ama Kur'an-ı Kerim'in sanki Hz. Nuh dönemindeki putlarmış gibi ifade ettiğini zikrederek böyle bir şeyin mümkün olamayacağını ileri sürer.

Bizce bu müslüman araştırmacıların iddiaları, Kuranın bazı ayetlerinde Kuran kıssalarının ”hak” olarak nitelendirilmesi gerçeği ile çelişmektedir. “İşte bunlar sana vahyettiğimiz gayb haberlerindendir. Bundan önce onları ne sen biliyordun ne de kavmin. O halde sabret. Çünkü iyi sonuç (sabredip) sakınanlarındır.” (Hûd, 11/49

Yüzyıllar boyu ihmal edilen bir araştırma, birkaç aykırı sesten sonra önemsenmeye başlanmıştır. Cengiz Duman, kıssalar hakkında dinli-dinsiz herkesin yüzeysel bilgilere sahip olduğunu bilginin doğruluğuna erişmek için de araştırmanın sadece tefsir ilmi ile sınırlandırılmamasını talep etmektedir. Ona göre Kıssa ana bilim dalı oluşturulmalı bu anabilim dalı başkanlığında diğer modern ilim veya disiplinler ile (arkeoloji, tarih, coğrafya, dinler tarihi, v.d) birlikte kıssaların yeniden ve sahih bir metodoloji ile Kur’an perspektifinde ele alınması şarttır. Aksi durum, Kur’an kıssalarının geleneksel anlayışın eserlerinde serdedildiği gibi İsrailiyat yüklü efsane/mitoloji vasfına büründürülmesine ya da modern eserlerde iddia edildiği gibi onlardaki tarihsel unsurların eksikliğinden dolayı yaşanmış gerçekliğinin inkâr edilmesini gözlemlemeye devam edeceğiz demektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tahrim/5. Eğer o sizi boşarsa, Rabbi ona, sizden daha hayırlı, müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.

Şu laf hiç tanrı sözüne benziyor mu? Bu ayet Muhammed'in kendi arzuları için ayet yazdığının en açık delili değil mi?

Sizin inandığınız tanrı mı yoksa Muhammed'e kadın bulma ajansı mı?

Tahrim/4. (Ey peygamber’in eşleri!) Eğer siz ikiniz Allah’a tövbe ederseniz, ne iyi. Çünkü kalpleriniz kaydı. Eğer Peygamber’e karşı birbirinize arka çıkarsanız bilin ki Allah onun yardımcısıdır, Cebrail de, salih mü’minler de. Bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.

Koskoca evreni yarattığı ileri sürülen Allah'ın uğraştığı işlere bak, sadece kendi uğraştığı yetmiyormuş gibi yanına Cebrail'i, müminleri ve melekleri de almış, Muhammed'in iki karısının gözünü korkutmaya çalışıyor. Bir tanrı kavramı ancak bu kadar ayağı düşürebilir, ancak bu kadar kepaze edilir. Bu insanlığın tanrı idealine hakaret yahu.

Üstelik bu ayetlerin yazılma sebebi de ayrı bir kepazelik. Muhammed'in yaklaşık 9-10 karısı var ve her gün birini ziyaret ediyor, olay Hafsa'yı ziyarete gitmesi ile başlıyor, Muhammed Hafsa'yı evde bulamıyor ve cariyesi Mariya'yı görüp onu Hafsa'nın evine atıyor ve cinsel ilişkiye giriyor, bu sırada Hafsa eve gelip Muhammed'i Mariya ile basıyor, Muhammed de Hafsa'nın ağzını kapatmak için ona vaadlerde bulunuyor ama Hafsa yine de olayı Aişe'ye anlatıyor ve bu ikisi Muhammed'e karşı tavır alıyorlar ve bunu üzerine Muhammed Tahrim suresinin ilk ayetlerini yazarak bu iki karısına gözdağı veriyor.

Siz dinciler ateistlerin 3-4 sevgilisi olduğunu iddia edip bunu ahlaksız buluyorsunuz ama Muhammed'in bunu resmi olarak yaptığını görmezden gelerek tam bir ikiyüzlülük örneği sergiliyorsunuz.

Niye kimse cevap verememis bu yaziya?

Verecek cevabiniz yok cunku.

Dunyadaki butun muslumanlar gelse,bu ayetlerin mantigini aciklayamaz.

Varsa kendine guvenen buyursun.

gerçekten siz tam kafirsiniz. yani ayetleri öyle bi alıyorsunuz ki ateistin başından eğer a 'yı alırsan çıkacak mana gibi bir şeytanlık yapıyorsunuz. Adını Hz. Peygamber’in bazı yiyecekleri kendisine yasakladığını anlatan birinci âyetten alır. Medine’de nâzil olmuştur. 12 âyettir.

Bismillâhirrahmânirrahîm

1. Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah'ın sana helâl kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir.

Âyetin işaret ettiği hadise şudur: Hz. Peygamber, zevcelerinden Zeyneb binti Cahş’ın evinde bal şerbeti içmiş ve bu yüzden onun yanında biraz fazla kalmıştı. Bu durumu kıskanan iki zevcesi, Âişe ve Hafsa, aralarında kararlaştırıp, Peygamber yanlarına vardığında kendisinden megâfir kokusu geldiğini söylediler. Hz. Peygamber meğâfir yemediğini söyledi. «Demek ki balı yapan arı megâfir yalamış» dedi ve bir daha bal şerbeti içmemeye yemin etti. Sûrenin bu münasebetle indiği rivayet edilmiştir.

2. Allah, (gerektiğinde) yeminlerinizi bozmanızı size meşru kılmıştır. Sizin yardımcınız Allah'tır. O, bilendir, hikmet sahibidir.

3. Peygamber, eşlerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber verip Allah da bunu Peygamber'e açıklayınca, Peygamber bir kısmını bildirmiş, bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona haber verince eşi: Bunu sana kim bildirdi? dedi. Peygamber: Bilen, her şeyden haberdar olan Allah bana haber verdi, dedi.

Rivayete göre Resûlullah, eşi Hafsa’nın evde bulunmadığı bir sırada cariyesi Mâriye’yi onun odasına almıştı. Hafsa bundan haberdar olunca üzüntüsünü belirtmiş ve darılmıştı. Resûlullah da Hafsa’ya, bundan böyle Mâriye’yi yatağına almayacağını söylemiş ve bunu gizli tutmasını tenbih etmişti. Hafsa ise bu konuyu Hz. Âişe’ye açıklamış, bunun üzerine bu âyet nâzil olmuştur.

Başka bir rivayete göre Hz. Peygamber, irtihalinden sonra hilâfete sırasıyla Ebubekir ve Ömer’in geçeceklerini söylemiş, Hafsa, Hz. Peygamber’in bu sırrını Hz. Âişe’ye söyleyince durum vahiyle Hz. Peygamber’e bildirilmiş ve âyette zikredilen konuşma cereyan etmiştir.

4. Eğer ikiniz de Allah'a tevbe ederseniz, (yerinde olur). Çünkü kalpleriniz sapmıştı. Ve eğer Peygamber'e karşı birbirinize arka çıkarsanız bilesiniz ki onun dostu ve yardımcısı Allah, Cebrail ve müminlerin iyileridir. Bunların ardından melekler de (ona) yardımcıdır.

Âyette, Hz. Âişe ve Hafsa’ya hitap edilmiş, Hz. Peygamber’in gönlünü almaları istenmiş, kıskançlık, sır yayma ve onun hoşlanmayacağı aşırılıklardan kaçınma konusunda uyarılmışlardır.

5. Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha iyi, kendini Allah'a veren, inanan, sebatla itaat eden, tevbe eden, ibadet eden, oruç tutan, dul ve bâkire eşler verebilir.

6. Ey inananlar! Kendinizi ve ailenizi, yakıtı insanlar ve taşlar olan ateşten koruyun. Onun başında, acımasız, güçlü, Allah'ın kendilerine buyurduğuna karşı gelmeyen ve emredildiklerini yapan melekler vardır. yukarıda açıklandığı gibidir. evet O'nun da cinsel hayatı vardır ve O'da insandır. bu konu Peygamberin özelinde tüm insanlığa bir ders ve nasihattır. http://www.diyanetvakfi.org.tr/meal/tahrim.htm

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sözkonusu iddialar bir asırdır İslam dünyasının gündemine girmiş durumdadır. Kimi araştırmacılar Kur'an'da eski topluluklar hakkındaki ayetlerde; bilgi yanlışlığı oolduğunu kabul etmişlerdir, ancak onlara göre "tarihî bilgi verme" hedeflenmediğinden herhangi bir sıkıntı teşkil etmemektedir. Mesela tezi sadece Mısır'da değil tüm İslam dünyasında tartışmalara neden olan Halafullah’a göre İsrail oğullarını araştıran Yahudi tarihçiler Haman'ın Musa ve Firavun döneminde yaşamadığını söylemektedirler.Fakat O,

"Kuran-ı Kerim, kişi ve olayları ele alırken edebi bir dil kullanır yoksa amacı tarihi gerçekleri sunmak değildir. Böyle düşünmek onun doğruluğuna bir zarar vermez. Kıssalardaki bütün olayların vuku bulması gerekmez. Onlar verilmek istenen anlamların temsili ve tasviri ifadeleridir. Allah kıssalardan tarihi bilgi vermek İçin değil, hidayet, irşad müjdeleme ve korkutma amacını gütmektedir."diyerek işin içinden çıkmaktadır.

Hikmet Zeyveli de, Kuran kıssalarından mutlaka tarihi/vakii sonuçlar çıkarmaya çalışanların problemlerle karşılaşacaklarını ileri sürer. Zeyveli, Kuran-ı Kerim'de, Nuh peygamber döneminde varlığından söz edilen Ved, Suva, Yeğus, Yeuk ve Nesr putlarının aslında Arapların putları olduğunu ama Kur'an-ı Kerim'in sanki Hz. Nuh dönemindeki putlarmış gibi ifade ettiğini zikrederek böyle bir şeyin mümkün olamayacağını ileri sürer.

Bizce bu müslüman araştırmacıların iddiaları, Kuranın bazı ayetlerinde Kuran kıssalarının ”hak” olarak nitelendirilmesi gerçeği ile çelişmektedir. “İşte bunlar sana vahyettiğimiz gayb haberlerindendir. Bundan önce onları ne sen biliyordun ne de kavmin. O halde sabret. Çünkü iyi sonuç (sabredip) sakınanlarındır.” (Hûd, 11/49

Yüzyıllar boyu ihmal edilen bir araştırma, birkaç aykırı sesten sonra önemsenmeye başlanmıştır. Cengiz Duman, kıssalar hakkında dinli-dinsiz herkesin yüzeysel bilgilere sahip olduğunu bilginin doğruluğuna erişmek için de araştırmanın sadece tefsir ilmi ile sınırlandırılmamasını talep etmektedir. Ona göre Kıssa ana bilim dalı oluşturulmalı bu anabilim dalı başkanlığında diğer modern ilim veya disiplinler ile (arkeoloji, tarih, coğrafya, dinler tarihi, v.d) birlikte kıssaların yeniden ve sahih bir metodoloji ile Kur’an perspektifinde ele alınması şarttır. Aksi durum, Kur’an kıssalarının geleneksel anlayışın eserlerinde serdedildiği gibi İsrailiyat yüklü efsane/mitoloji vasfına büründürülmesine ya da modern eserlerde iddia edildiği gibi onlardaki tarihsel unsurların eksikliğinden dolayı yaşanmış gerçekliğinin inkâr edilmesini gözlemlemeye devam edeceğiz demektir.

özedönüş kardeşim öncelikle verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim halefullahın israiloğullarını araştıran yahudi tarihçiler hamanın firavun zamanında yaşamadığını söylediğini yazmışsın yani peygamber döneminde hamanın firavunun yardımcısı olduğu israil rivayetlerinde geçmiyormu bunumu demek istiyor
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 months later...

arkadaşlar bişeyi merak ettim bilgi verirseniz çok memnun olurum hamanın firavunun yardımcısı olduğu muhammed döneminde biliniyormuş yani israiloğulları kaynaklarında varmış yada tahrif edilmemiş tevratta olduğu söyleniyor bu doğrumudur halefullah israiloğullarını araştıran yahudi tarihçiler hamanın firavun döneminde yaşamadığını söylemektedir diyor hangisi doğrudur bu konuda bilginiz varsa yazabilirmisniz buraya arkadaşlar

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 year later...

Ama Kuran zaten önceki kitapların doğruluğunu iddia etmiyorki bu konularda.Böyle bi iddiası olsa neden İsa nın göğe yükselmediğini söylesin.Hem davud un peygamber olduğunu söylesin.Kral ı peygamber olarak mı anlamış yani muhammed.bu çok mantıksız.hem ismailin peygamber olduğunu neden iddia etsin.yazılanlar mantıklı ama işin birde bu yönü var.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...