Jump to content

Evrim Teorisi, Tanrının Varlığı ile Çelişmez


Recommended Posts

Bir ateistin, tanrı varlığını yadsımak için kullandığı argümanlardan biri de evrim teorisidir.

Zaten evrim teorisinin yüz elli yıldır insanın gündeminde olması, popülerliğini hiç yitirmemesi de bu yüzdendir: sonucunun insanın varoluş nedenlerini değiştirebilecek bir teori olması.

Neden böyle düşünülür, hiç düşündünüz mü?

Önce bir tanım yapalım. Her ateist değil, fakat evrimci bir ateist, evrim teorisini kendisine temel yaparak ateist olmuş kişidir. Mesela David Huma, evrimci bir ateist değildi. O ateistti, çünkü tanrı varlığını tecrübe edemediğini, onun hakkında bir kanıt göremediğini söylüyordu. Bu sebeple, o ateizmine evrim teorisini katmadan ateist olabilmişti. Ancak Richard Dawkins, bugün ateizmine "evrim teorisi"ni temel yapıyor. Savunduğu şey kısaca şu;

1. Tanrı, kadir i mutlak bir kavramdır. O varsa eğer, varlıkların bir anda yaratılmış olması gerekir.

2. Ben bir biyolog olarak canlıların şu anki hallerine belli bir süreç sonucu ulaşmış olduklarını gördüm.

3. O halde bu canlılar bir anda yaratılmamıştır. Dolayısıyla Tanrı yoktur.

Şuraya dikkat ediniz. Burayı anlamazsanız, evrimci ateistlerle ortak bir zeminde buluşamazsınız.

Evrimci bir ateist de "tanrı" kavramından haberdardır. Ve daha da ilginci, o bile "tanrı"nın nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibidir?!

Ona göre tanrı "bir anda yaratmak" zorundadır.

Peki öyle mi acaba? İnananların tanrısı, her yarattığını "bir anda, sıfır saniyede" yaratmak zorunda mı? İncil'de, Tevrat'ta ve Kuran'da gerçekten "bir anda yaratım" zorunluluğu var mı?

YOK!

Tanrıyı "bir anda yaratan" bir varlık olarak görmek, onun kudretini kısıtlamak demektir. Ama ateist onu "bir anda yaratan" bir varlık olarak görür, sonra da kendi varsayımını çürütür, dindar da bunu yer.

Allah, bir anda yaratmak zorunda değildir. Mesela evrenin yaratılışı hem Kuran'da, hem Tevrat'ta "6 gün" ile anlatılmıştır. 6 gün, "bir anda" yaratmak değildir. 6 gün bir süreci ifade eder. Herhangi bir "an"ı ifade etmez. Burası çok önemli.

Aynı şekilde İnsanın atası olan Hz. Adem neden bir süreçte yaratılmamış olsun ki?

Hz. Adem için "topraktan yarattık" der kutsal kitaplarda. Topraktan kasıt, bilinen madde ile yarattık demektir. Toprak içinde bir çok element bulunur. Ve insan bünyesinde de bu elementler vardır. Toprak ile "madde"den yarattık, aşkın bir enerji ile sizi yaratmadık denmek isteniyor.

Yani bir ateist, Tanrı'yı ille "bir anda yaratan" olarak görerek, sonra bir evrim süreci ifade ederek, güya tanrıyı diskalifiye ediyor. Evet, öyle. Fakat kendi tanrısını.

Bizim inandığımız tanrı, yaratmak için bir "an" a muhtaç değildir, o, yaratmak için pek ala bir "süreci" de kullanabilir. Ve bu yüzden, Allah, pek ala insanı evrimle de yaratabilir, dolayısıyla evrim ile tanrı varlığı çelişmemektedir.

Kuran'da şu ayetlere bir bakalım;

Bizim, göğü kitabın sahifelerini katlar gibi katlayacağımız gün, ilk yaratmaya başladığımız gibi, yine onu (eski durumuna) iade edeceğiz. Bu, bizim üzerimizde bir vaiddir. Elbette, biz yapıcılarız. (ENBİYA SURESİ / 104)

Onlar görmediler mi ki, Allah yaratmaya nasıl başlıyor, sonra onu iade ediyor? Şüphesiz, bu Allah'a göre kolaydır. (ANKEBUT SURESİ / 19)

De ki: "Yeryüzünde gezip dolaşın da, böylelikle yaratmaya nasıl başladığına bir bakın, sonra Allah ahiret yaratmasını (veya son yaratmayı) da inşa edip yaratacaktır. Şüphesiz Allah, her şeye güç yetirendir. (ANKEBUT SURESİ / 20)

Ki O, yarattığı her şeyi en güzel yapan ve insanı yaratmaya bir çamurdan başlayandır. (SECDE SURESİ / 7)

Tanrı da kendi eylemi hakkında "YARATMAYA BAŞLAMAK" dan bahsediyor.

"Bir anda yaratmak" ile, "yaratmaya başlamak" farklı şeylerdir.

Birincisi "bir anlık" bir olay iken, ikincisi bir "süreç"i ima eder.

Tabii ki Allah'ın bir anda yaratacak gücü de vardır. "Ol der, o da oluverir" gibi. Ama böyle bir zorunluluğu yoktur.

Ateistler ister ki; dindarların inandığı Allah, sadece "bir anda yaratan" bir varlık olsun. Bir "süreç"le yaratmasın. Biz de bir süreci gösterek, rahat rahat onların inançlarını çürütebilelim.

Gerçekten de bu yolla bir çok dindarın aklını karıştırmışlardır. Çünkü çürütülmesi gereken tanrı kavramını kendileri belirlemiştir. Dindarlar da okumadıklarından, düşünmediklerinden, kolay kandıklarından, onların bu tanrı kavramını benimsemişlerdir.

Halbuki böyle olmak zorunda değildir. Kuran'da apaçık görüldüğü üzere, evrim ile tanrı varlığı çelişmemektedir. Onun nasıl yarattığı konusunda katı sınırlar yoktur. Hele bir bilim adamının tanrı kavramının nasıl olması gerektiği hakkında , tanrıya işini öğretir gibi, kendi tanımları olması kadar saçma bir şey olamaz.

Dolayısıyla fosiller inanan bir insan için sorun değildir. Bunlar koyu bir retoriğin, popüler bir kıt anlayışın ürünleridir.

Tanrı, kadir i mutlaksa, istediği gibi yaratabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 909
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Tanrınız çok acaip, bir öyle diyor bir böyle, kararsız tanrınız varken kul ne yapsın? ''Ol dedi oldu'' ne demek peki?

ol dedi ve oldu fakat ne kadar sürede oldu bir çok ayette Allah yaratırken ya aşama aşama der yada gün gün Allahın birden bire yaratması anlamı çıkarmak zorunda değiliz diğer ayetleri görünce :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

ol dedi ve oldu fakat ne kadar sürede oldu bir çok ayette Allah yaratırken ya aşama aşama der yada gün gün Allahın birden bire yaratması anlamı çıkarmak zorunda değiliz diğer ayetleri görünce :)

Buna kılıfına uydurmak diyoruz kısaca, allah ap açık der ama her kafada ayrı allah çıkarsaması çıkar, buda allah denilen şeyin sözlerinin hükmünü geçersiz kılar çünkü onun dediği tek bir şeydir kulların kafasındakiyse kafa sayısı kadar :)
Link to post
Sitelerde Paylaş

Deizme göre çelişmez fakat teizme göre çelişir.Kur'an-ı Kerim'i ele aldığımıza zaman konuya baktığımızda evrim teorisinin Allah'ın varlığı ile çelişmemesi için Adem'in ilk insan olduğunu kabul etmememiz gerekiyor.Olay Kur'an-ı Kerim'de şöyle anlatılıyor.Hepsi için tek tek ayetleri bulmam uzun sürer o yüzden aklımda olduğu kadarıyla sıraya koyucam.

-Allah,meleklere ben kuru çamurdan bir insan yaratacağım ve ona ruhumdan üflediğimde hepiniz secde edeceksiniz der.

-Melekler,yer yüzünden fesatlık çıkartacak ve kan dökecek birini mi yaratacaksın ? der.

Allah,melekleri dinlemez ve insanı yaratır.

-Ve tüm meleklere secde edin der,hepsi secde eder fakat şeytan etmez.

-Allah,şeytana neden secde etmediğini sorar.Şeytan,onu çamurdan beni ateşten yarattın ben ondan daha hayırlıyım diye karşılık verir.

-Allah,şeytanı kovar ve şeytan der ki,bana kıyamet gününe kadar mühlet ver onları yoldan çıkartayım.Allah mühlet verir.

-Allah,Adem ile Havva'yı cennete salar ve onlara ağaçtaki meyveyi yememelerini söyler.

-Daha sonra şeytan gelir ve onları kandırır.Onlar da meyveyi yer.

-Bunun üzerine Allah Adem ile Havvayı yer yüzüne gönderir.

Habil ile Kabil'in hikayesini de konuya dahil edersek,Adem'in ilk insan olduğu su götürmez bir gerçek.Neye dayanarak evrimle çelişmediği iddia ediliyor ? "Yer yüzüne bir halife atayacağım" cümlesinin geçtiği ayete dayarak söyleniyorsa bile bunda mantık hatası olmuş oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evrim teorisi yaratiliscilik ile celismez diyenler halt etmis ve evrim hakkinda hic birsey bilmiyorlar. Evrim nedir? Havadan dusen iki uc canlinin evrilmesimidir? Sanirim dinciler oyle dusunuyor, Allah yaratti dunyaya yolladi sonra bunlar evrildi . Bu Y.A.N.L.I.S tir. Evrim teorisi canli organizmanin kimyasal hatta atom duzeyinden nasil meydana geldigini anlatir yani ortada canli organizma yok iken dunya nin o an icinde bulundugu durumlarin etkisi ile maddelerin etkilesimi vs vs. Ben biyolog falan degilim, teknink terimleri bilmem, merak edenler bu forumda daha once yazilmis evrimi anlatan yazilar var okusun. Evrim teorisi tanrilarin yok oldugunu kanitlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurana, Tevrata, Incile gore Tanri Ademi 7 bin sene once yaratti. Bunun aksini iddia eden inacli birisi, imanini yitirmis uyanik, ezik ciksri icin inancli gorunen insandir. 1400 yildir insanlara bu anlatildi sonra bilim ilerleyince her yeni bulusa bir kilif uydurup Islam ile, yada diger dinler ile iliski kurduruldu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurana, Tevrata, Incile gore Tanri Ademi 7 bin sene once yaratti. Bunun aksini iddia eden inacli birisi, imanini yitirmis uyanik, ezik ciksri icin inancli gorunen insandir. 1400 yildir insanlara bu anlatildi sonra bilim ilerleyince her yeni bulusa bir kilif uydurup Islam ile, yada diger dinler ile iliski kurduruldu.

Başka çıkış yolları kaldı mı ? Önceleri internet bu kadar yaygın değildi ve birçok şeye ulaşmak için çok çaba sarfetmek gerekiyordu ama artık öyle bir durum yok.İsteyen istediği bilgiye rahatça ulaşabiliyor.Türkiye'de bundan yirmi yıl önce anlatılan İslam dini ile günümüzde anlatılan İslam dini arasında çok büyük bir fark var.Bağnazlık kısmen ortadan kalktı ve Tevrat'a ılımlı bir bakış açısı geldi.Çünkü gelmesinden başka çare yok.

tarihinde Megalodon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi de evrim teorisinin belirsiz bir Tanrı'yı dışladığını kimse iddia etmiyor ki. Evrim, dinleri kökten yanlışlar ve çöpe gönderir.

O nedendir, son yıllarda üç beş teolog oturup harıl harıl yeni model Tanrı üretir.. Evreni yaratıp tatile çıkan, yaşama müdahale etmeyen, bilinmeyen bir yerde bu işleri yapan bir Tanrı'dır o, mecburen de evrenin dışına kaçar. Bir dolu fantezi üretilmesine neden olan şeydir evrim.

İnanırlar, ateistleri inandıkları dinlerle ikna edemeyeceklerini bildikleri için bu yeni model Tanrı'lara muhtaç olur.

Çok samimiyetsiz bir tutum. Senin dinin var, bu Tanrı'dan sana ne? Kendine ve inancına güveniyorsan onunla konuş, bırak diğerini dine inanmayan Tanrıcılar savunsun.

Fakat biliyoruz ki bilim bu yeni tasarım Tanrı spekülasyonunu da çöpe gönderir, son birkaç yıldır bilimciler de artık bunu dillendirmeye başlamıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah ol der ve oluverir tabiri genel bir emri ifade eder, Allah ağaca ol der ve hemen yerden bitmez anında, yağmur sebebsiz yere birden başlamaz ol emrini duyunca,

bir sünnetullah vardır ki neden müslümanlar buna bu kadar yabancı hiç bilmiyorum, Allah sebeplere, evrelere yaymıştır herşeyi, yaradışı, tüm tabiat kanunlarını ama insanı yaratmaya gelince bir istisna vuku bulur ve bir anda adem meydana çıkar, sonra paraşütle mi yeryüzüne inmiştir,

evrim teorisi ne tevhidle, ne islamla çelişmiyor, evrimi olabilir dediğinizde bile neden imanınıza şüphe ile bakılıyor bunu da bilmiyorum, hangi sebeple böyle bir gidişat olmuş bilen bana da söylesin, pek çok islam alimi tekamulden zaten bahsetmiş, tekamül ile evrimin ayrılan noktalarını ezbere bilir şimdiki fetva sitelerindeki alimler, amaç çünkü ayırmak, oysa tekamül evrimin takendisidir,

kuranda anlatımlar simgeseldir de, kişiler anılıyorsa üzerine yüklenmiş anlamlar, roller, modellikler vardır, her peygamber anılmaz, her önemli kişi anılmayabilir,

hz. adem bilinçli ve dahi anılmaya değer ilk atamız olması ve evvelinde de bir sürecin yaşanmış olması ne tevhide aykırıdır, ne islama aykırıdır, ne de sizi imandan eder, rahat olun.

tarihinde live tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Birde bir müslümanın burda allahı tanrı yapması başka komedi, yani islamı satamıyoruz bari tanrı yaratıcı gibi ergumanlarla soslayalım diyorlar. Ama işin temelinde islamın allahını pazarlama iç güdüsü varken bu kurnazlıkları çok yüzsüzce. Madem müslümansın bire bir kurandaki allahı konuşarak bu işi yapın..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Halbuki böyle olmak zorunda değildir. Kuran'da apaçık görüldüğü üzere, evrim ile tanrı varlığı çelişmemektedir. Onun nasıl yarattığı konusunda katı sınırlar yoktur. Hele bir bilim adamının tanrı kavramının nasıl olması gerektiği hakkında , tanrıya işini öğretir gibi, kendi tanımları olması kadar saçma bir şey olamaz.

Acaba evrimin anlamını bilerekten mi yazdınız siz bunları ? bir bakalım çelişiyor mu çelişmiyor mu ?

Evrim, bir canlı popülasyonunun genetik kompozisyonunun rastgele mutasyonlar yoluyla[2] zamanla değişmesi anlamına gelir.[3]Genlerdeki mutasyonlar, göçler veya çeşitli türler arasında yatay gen aktarımları sonucu türün bireylerinde yeni veya değişmiş özelliklerin (varyasyonların) ortaya çıkması, evrim sürecini yürüten temel etmendir. Evrim, bu yollarla oluşan değişimlerin popülasyongenelinde daha sık veya daha nadir hale gelmesiyle işler.

Evrim rastgele mutasyonlar sonucu oluşuyor.Halbuki Allahü teala İNSAN dahil herşeyi ezeli ilmiyle yaratmıştır.

"And olsun ki, insanı süzme çamurdan yarattık. Sonra onu nutfe halinde sağlam bir yere yerleştirdik. Sonra nutfeyi kan pıhtısına çevirdik, kan pıhtısını bir çiğnemlik et yaptık, bir çiğnemlik etten kemikler yarattık, kemiklere de et giydirdik. Sonra onu başka bir yaratık yaptık: Biçim verenlerin en güzeli olan Allah ne uludur!" (Mu'minun 23/12-14)

99 isimleriden biri olan El-Alimde bu yüzden vardır.

EL-ALİM:Canlı veya ölü,küçük veya büyük,gizli veya açık,klapte,kafada olan veya dışa vurulan şeyi en ince ayrıntısına kadar hakkıyla bilen.

Hiç birşey Allah’ın ilminden gizlenemez.Onun ilminin hududu yoktur.Evrende,nerde ne varsa,neler olup bitiyorsa bir bir monitörün başında oturup izliyor gibi izliyor ve gerekenleri yazıp kaydediyor.

Görüldüğü üzere insan rastgele(tesadüfen,evrim sonucu)oluşmamıştır.Bu düşünce tarzınız Kuran'a uymaz,Allahü tealanın varlığıylada apacık çelişir.

tarihinde Teblig tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Acaba evrimin anlamını bilerekten mi yazdınız siz bunları ? bir bakalım çelişiyor mu çelişmiyor mu ?

Evrim, bir canlı popülasyonunun genetik kompozisyonunun rastgele mutasyonlar yoluyla[2] zamanla değişmesi anlamına gelir.[3]Genlerdeki mutasyonlar, göçler veya çeşitli türler arasında yatay gen aktarımları sonucu türün bireylerinde yeni veya değişmiş özelliklerin (varyasyonların) ortaya çıkması, evrim sürecini yürüten temel etmendir. Evrim, bu yollarla oluşan değişimlerin popülasyongenelinde daha sık veya daha nadir hale gelmesiyle işler.

Evrim rastgele mutasyonlar sonucu oluşuyor.Halbuki Allahü teala İNSAN dahil herşeyi ezeli ilmiyle yaratmıştır.

"And olsun ki, insanı süzme çamurdan yarattık. Sonra onu nutfe halinde sağlam bir yere yerleştirdik. Sonra nutfeyi kan pıhtısına çevirdik, kan pıhtısını bir çiğnemlik et yaptık, bir çiğnemlik etten kemikler yarattık, kemiklere de et giydirdik. Sonra onu başka bir yaratık yaptık: Biçim verenlerin en güzeli olan Allah ne uludur!" (Mu'minun 23/12-14)

99 isimleriden biri olan El-Alimde bu yüzden vardır.

EL-ALİM:Canlı veya ölü,küçük veya büyük,gizli veya açık,klapte,kafada olan veya dışa vurulan şeyi en ince ayrıntısına kadar hakkıyla bilen.

Hiç birşey Allah’ın ilminden gizlenemez.Onun ilminin hududu yoktur.Evrende,nerde ne varsa,neler olup bitiyorsa bir bir monitörün başında oturup izliyor gibi izliyor ve gerekenleri yazıp kaydediyor.

Görüldüğü üzere insan rastgele(tesadüfen,evrim sonucu)oluşmamıştır.Bu düşünce tarzınız Kuran'a uymaz,Allahü tealanın varlığıylada apacık çelişir.

Rastgele atılan bir paranın yazı veya tura olacağını o olayın geleceğini bilen kişi bilir.Rastgele oluşan genlerin Allahın bilgisi

dışında olacağını sanmak aptallıktır.Siz ateistler sanki daha önce Allahı görmüş gibi kafanızda bir model oluşturmuşsunuz eğer

Allah bunun dışında ise böyle bir Allah olamıyor sizin ki tam bir delilik.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Birde bir müslümanın burda allahı tanrı yapması başka komedi, yani islamı satamıyoruz bari tanrı yaratıcı gibi ergumanlarla soslayalım diyorlar. Ama işin temelinde islamın allahını pazarlama iç güdüsü varken bu kurnazlıkları çok yüzsüzce. Madem müslümansın bire bir kurandaki allahı konuşarak bu işi yapın..

İslam dininde Allah ismi, Tanrı'nın özel ismidir ve genel olarak bu ismin yerine kullanılır. Allah kelimesi, el- (El arapçada belirlilik ekidir) ve ilah (yaratıcı)kelimelerinden türetilmiştir. İslam'da ayrıca bu ismin yerine kullanılabilecek, Allah'ın çeşitli sıfatlarından oluşan Esmaül hüsna yani "Güzel İsimler" mevcuttur.

http://tr.wikipedia....org/wiki/Tanrı

Allaha Tanrı demenin hiç bir zararı yoktur ki bunu kötü amaçla kullanmadıkça.

tarihinde muslim physicist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Rastgele atılan bir paranın yazı veya tura olacağını o olayın geleceğini bilen kişi bilir.Rastgele oluşan genlerin Allahın bilgisi

dışında olacağını sanmak aptallıktır.Siz ateistler sanki daha önce Allahı görmüş gibi kafanızda bir model oluşturmuşsunuz eğer

Allah bunun dışında ise böyle bir Allah olamıyor sizin ki tam bir delilik.

Demek ki rastgele değilmiş.İşi yapan biri var öyle değilmi ?

Not:Ateist değilim,Elhamdülillah müslümanım

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allaha Tanrı demenin hiç bir zararı yoktur ki bunu kötü amaçla kullanmadıkça.

Allah'a Tanrı diyemezsin kardeş bu küfre girer.

İlah yerine Tanrı denilebilir.Ama Allah'ın karşılığına Tanrı diyemezsin dinimizcede bu zaten caiz değildir.

Yani

Bizim tanrımız Allah’tır caizdir

Allah’ımız tanrıdır caiz değildir.

tarihinde Teblig tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam dininde Allah ismi, Tanrı'nın özel ismidir ve genel olarak bu ismin yerine kullanılır. Allah kelimesi, el- (El arapçada belirlilik ekidir) ve ilah (yaratıcı)kelimelerinden türetilmiştir. İslam'da ayrıca bu ismin yerine kullanılabilecek, Allah'ın çeşitli sıfatlarından oluşan Esmaül hüsna yani "Güzel İsimler" mevcuttur.

http://tr.wikipedia....org/wiki/Tanrı

Allaha Tanrı demenin hiç bir zararı yoktur ki bunu kötü amaçla kullanmadıkça.

İslamın allahıyla bir deistin yaratıcı kavramı bir mi? Senin allahın işte ben buyum şuyum diyip kurallar kriterler koymuş, hemde taaa antik arap örf ve adetlerini tarifleyerek. Heh..
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...