Jump to content

BİR AYETİ MÜNAZARA EDELİM


Recommended Posts

[33] Fahruddin Er-Râzi, Tefsir-i Kebir Mefâtihu’l-Gayb

bundan maksat şudur: "Onlar, putlara ibâdette dinî bir uygulama olsun diye, "en'am" (deve, sığır, ve davar)'ın kulaklarını diliyor; aslında bir küfür ve fısk olmasına rağmen, bunu bir ibadet sayıyorlardı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 99
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Tamam değilde örnek verdiğiniz tüp bebek sakıncalımı yani yaratılışa müdahalemi değiştirmemi ?

tüp bebek doğum (yaratılış) şekli ve aklıma ilk gelen bu oldu.tüp bebeğinde sakıncalarını (yan etkilerini) verdim.tüp bebek yaratılışa (doğuma) müdahaledir.verdiğim örneğin doğruluğu konusunda emin olmadığımı söylemiştim zaten

tarihinde muslim physicist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsaf hem de El insaf, siz hiç Anadolu köylerinde kulağı çentiklenmiş keçi,koyun görmedinizmi, kulak insan ve hayvanlarda kıkırdaktan oluşmuş bir yapıdır ve sinirleri n en az olduğu yerdir. .İşaretleme de bu organ kullanılır. Modern dünyada olduğu gibi hayvanlar kulaklarından küpelenir..Bir çeşit nüfus kaydı gibi..Küpeden önce koyunların karışmaması için sırtları boyanırdı, halende öyledir ya..Peki kulağını deldirip küpe takan Allahın kullarını hangi tasnife koyacaksınız bakalım merak şimdi ?

tarihinde ziobelle tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kulakların yarılması demek büyük ihtimalle hayvanların birbirinden ayırmak için kullanıldığı bir yöntemdi.

Bazı yerlerde halen daha yarım ay şeklinde kuaktan parça kopartılır sığırlarda sahiplik göstergesi olarak.

Bunu yapmamalarını istemiş. Dolaylı olarak.

Hayvanlaırn kulağını kesip de Allahın yarattığını değiştirmeyin demiş.

Bu basit olayı gelmişsiniz klonlamaya falan getiriyorsunuz.

Kocaman adamlarsınız.

Hiç yakışıyor mu size?

Sn Kaan bey

Delikanlı heyecanı taşıyan ve Kur'an'dan bir ayet bulup getirip, mucize ilan eden yeni yetme inançlılardan değilim elbette.

Konu başlığı ve ilk iletimde de ifade ettiğim gibi bu bir düşünce. Bu düşüncenin sağlıklı olup olmadığını anlamak ve diğer üye arkadaşlarımızın düşüncelerini dinlemek maksadı ile "Bir ayeti münazara edelim" başlığında bir konu açtım.

Bir diğer iletimde, ayetin nüzul nedenini ve tefsirini bildiğimi ifade ederken, bir başka bakış açısı ile değerlendirmeye tabi tutmak istediğimi ifade ettim.

Lakin her zaman olduğu gibi düşüncenin tabanına , doğru veya yanlış olmasına ve münazara edilmesine değil, tabulara ön yargılara takıldım.

Düşüncem yanlış olabilir, saçma olabilir, ancak doğruda olabilir, bilimsel olarak kanıtlanabilir de olabilir. Bir fikri münazara etmeden, üzerinde tüm düşüncelerimiz paylaşmadan nasıl kanaat getirecek kendimizce doğru veya yanlış diyebileceğiz?

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mesudi tebliğe başlamış, cennete gitmek için puan toplama timine biri daha katıldı..Ne kadar bellisiniz. basit Arabik yazılardan her b.ku çıkartmakta üstünüze yok..

Sn İnmanah konuya olan katkınız için teşekkür ediyorum.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonuç olarak hayvanları ayırd etmek için akla gelen en pratik yöntem kulağa çentik, neden kulak çünkü acı hissi en az olan bölge.. o çağlarda insanın temel varlığı geçim kaynağı olan varlıkların karışmaması ve bilinmesi için, sanırım bu uygulama birilerinin işine gelmediği için böyle bir şey araya eklettirilmiş..Hırsızlık ta en eski mesleklerdendir bilindiği gibi..Şimdide kulağa küpe en az acı verdiği için uygulanıyor..Ama yakında deri altına chip yerleştirileceğinden kuşkunuz olmasın..

tarihinde ziobelle tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Kaan bey

Delikanlı heyecanı taşıyan ve Kur'an'dan bir ayet bulup getirip, mucize ilan eden yeni yetme inançlılardan değilim elbette.

Konu başlığı ve ilk iletimde de ifade ettiğim gibi bu bir düşünce. Bu düşüncenin sağlıklı olup olmadığını anlamak ve diğer üye arkadaşlarımızın düşüncelerini dinlemek maksadı ile "Bir ayeti münazara edelim" başlığında bir konu açtım.

Bir diğer iletimde, ayetin nüzul nedenini ve tefsirini bildiğimi ifade ederken, bir başka bakış açısı ile değerlendirmeye tabi tutmak istediğimi ifade ettim.

Lakin her zaman olduğu gibi düşüncenin tabanına , doğru veya yanlış olmasına ve münazara edilmesine değil, tabulara ön yargılara takıldım.

Düşüncem yanlış olabilir, saçma olabilir, ancak doğruda olabilir, bilimsel olarak kanıtlanabilir de olabilir. Bir fikri münazara etmeden, üzerinde tüm düşüncelerimiz paylaşmadan nasıl kanaat getirecek kendimizce doğru veya yanlış diyebileceğiz?

Esen kalın

Bakın size şunu açıkça söyleyeyim.

Kuran ayetlerinin muhatabı öyle çok bilen, çok gezen, çok görmüş geçirmiş insanlar değildi.

Çoğunluğu okuma yazma bilmeyen, köle sınıfından, o andaki ikinci sınıf insanlardı.

Bu insanları ateşlemek için yazılmış (siz indirilmiş diyorsunuz) sözler bunlar.

Bu nedenle sizin bahsettiğiniz gibi bir derin mesajın olmasına imkan yok.

Davar davar demektir.

Elma elma.

Örümcek örümcek

At, at demek, eşek de eşek.

Hepsi birincil anlamında oradaki sözlerin.

Bu kesin.

Çünkü kültürlü, zengin, bilgili, çok görmüş çok geçirmiş kesim diğerleriydi (müşrikler dedikleri)

Aynen Spartacus ile Roma gibi düşünün.

Spartacus Muahmmed, Yanındakiler de İlk Müslümanlar.

Romalılar da Müşrikler.

Aslında çok benziyor hikaye :) Neredeyse birebir aynı :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Protokolü beğenmeyip azarlayan vali gibi tektip bir uslup mu belirlememiz gerekiyor, yeterlilik kriterlerin nedir ? söylede uymayanlar yazmasın, seni hep samimiyetsiz bulmuşumdur ve öylesin, birbirimiz hakkındaki tiksinip kusma olayımız bitti ise hadi sana kolay gelsin bir sürü samimiyetsiz manalar çıkarabilirsin istediğin ayetten.

Sn Bağbozan

Sizi tanımıyorum. Kimsiniz, sosyal statünüz, eğitim durumunuz, siyasal pozisyonunuz veya ekonomik durumunuz nedir bilemiyorum. Size kin kustuğum iddianız sadece sizin iddia ve ifadelerinizdir. Yapım itibari ile kin tutmam. Beni samimiyetsiz bulmuşsunuz. Önemli değil saygı ile karşılarım, şahsi eksikliğim olarak kabul ederim.

Lakin bir tekrar ifade ediyorum ki münazara usulü ve edebi noktasında yetersizsiniz.

Muhtaplarınızı istihzai bir lisan ile karşılıyorsunuz.

Hiç gerekli olmadığı halde gergin bir lisan ile yazıyorsunuz.

Ha keza, konu çerçevesinde değil genel anlamda konuyu dağıtıcı bir bakış açısı ile konuya yaklaşıyorsunuz.

Oysa ki bir münazir, öncelikle konuya ve muhatabına saygı duymalıdır.

Her ne kadar ilgili konu sosyal, siyasal ve ideolojik açıdan kendi düşünce perspektifine ters olsa da, münazirin asıl amacı konuyu açıklayıcı bir üslup ve yaklaşım olmalıdır.

Aksi durum fanatizmi ve partizanlığı doğurur ki bu fanatizm ve militan düşünce ateist forumda çokça ikrar edilmektedir.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakın size şunu açıkça söyleyeyim.

Kuran ayetlerinin muhatabı öyle çok bilen, çok gezen, çok görmüş geçirmiş insanlar değildi.

Çoğunluğu okuma yazma bilmeyen, köle sınıfından, o andaki ikinci sınıf insanlardı.

Bu insanları ateşlemek için yazılmış (siz indirilmiş diyorsunuz) sözler bunlar.

Bu nedenle sizin bahsettiğiniz gibi bir derin mesajın olmasına imkan yok.

Davar davar demektir.

Elma elma.

Örümcek örümcek

At, at demek, eşek de eşek.

Hepsi birincil anlamında oradaki sözlerin.

Bu kesin.

Çünkü kültürlü, zengin, bilgili, çok görmüş çok geçirmiş kesim diğerleriydi (müşrikler dedikleri)

Aynen Spartacus ile Roma gibi düşünün.

Spartacus Muahmmed, Yanındakiler de İlk Müslümanlar.

Romalılar da Müşrikler.

Aslında çok benziyor hikaye :) Neredeyse birebir aynı :)

Sn Kaan bey

İnceliğiniz sabrınız ve anlayışınız için teşekkür ediyorum.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sonuç olarak hayvanları ayırd etmek için akla gelen en pratik yöntem kulağa çentik, neden kulak çünkü acı hissi en az olan bölge.. o çağlarda insanın temel varlığı geçim kaynağı olan varlıkların karışmaması ve bilinmesi için, sanırım bu uygulama birilerinin işine gelmediği için böyle bir şey araya eklettirilmiş..Hırsızlık ta en eski mesleklerdendir bilindiği gibi..Şimdide kulağa küpe en az acı verdiği için uygulanıyor..Ama yakında deri altına chip yerleştirileceğinden kuşkunuz olmasın..

Sn Ziobelle

Konuya olan katkınız için teşekkür ediyorum.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Lakin bir tekrar ifade ediyorum ki münazara usulü ve edebi noktasında yetersizsiniz.

Muhtaplarınızı istihzai bir lisan ile karşılıyorsunuz.

Hiç gerekli olmadığı halde gergin bir lisan ile yazıyorsunuz.

Ha keza, konu çerçevesinde değil genel anlamda konuyu dağıtıcı bir bakış açısı ile konuya yaklaşıyorsunuz.

O yetersizlik dediğin şeyi senin layığın bir uslup olarak görmelisin, içten adam gibi adamı gördüğümde tanırım, samimiyetsizliğe alerjim var hem samimiyetsiz hemde saldıran sen oldun, ben konuyla ilgili konuştum sen yetersiz diyerek kendince aşağıladını sandın sataştın sana mı sorucam seçtiğim kelimeleri ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

O yetersizlik dediğin şeyi senin layığın bir uslup olarak görmelisin, içten adam gibi adamı gördüğümde tanırım, samimiyetsizliğe alerjim var hem samimiyetsiz hemde saldıran sen oldun, ben konuyla ilgili konuştum sen yetersiz diyerek kendince aşağıladını sandın sataştın sana mı sorucam seçtiğim kelimeleri ?

Sn Bağbozan

Sizinle olan anlaşmazlığı burada sonlandırıyor, an itibari ile süresiz olarak iletilerinizi cevaplandırmıyorum.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Bağbozan

Sizinle olan anlaşmazlığı burada sonlandırıyor, an itibari ile süresiz olarak iletilerinizi cevaplandırmıyorum.

Esen kalın

Zaten cevap veremedin ki ilk yorumuma, yok usluptu kürekti araya sayın esen sokuşturup laf kalabalığı yaptın eee sonuç ne çıktı allah klon mu demiş hı ? nesin sen şaka mı ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sitenin bir zamanların Deist üyelerinden Serabis de Müslüman olmuştu. Reformist bir İslamcıydı kendisi. Ama hiç değilse o daha samimiydi. Dobralık noktasında Serabis'i Mesudi'ye tercih ederim şahsen.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sitenin bir zamanların Deist üyelerinden Serabis de Müslüman olmuştu. Reformist bir İslamcıydı kendisi. Ama hiç değilse o daha samimiydi. Dobralık noktasında Serabis'i Mesudi'ye tercih ederim şahsen.

Sn Tasvir-i Efkar

Düşünceleriniz için teşekkür ediyorum.

esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn mesudi,

Teşekkürleri topluca yaparsanız konu boğulmaz.

Herkese katkılarından dolayı teşekkür ediyorum gibi.

Sn Bellerophon uyarınız için size de teşekkür ediyorum :) .

Lakin fark ettiyseniz, sadece konuya değil de şahsıma yönelik ifadelere (Olumlu veya Olumsuz) teşekkür ediyorum.

Latife bir yana uyarınızı dikkate alıyorum Sn Bellerophon.

lakin Sn Üyelerimizden şahsıma değil de konuya veya konulara odaklanmalarını önemle istirham ediyorum.

Aksi durum incitici oluyor.

Esen kalın

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an da bu ayet gibi birçok istikbali ayetler vardır ki beşer yaptığı işlerle Kur'anı doğrulamıştır.....

Sadece bu ayet bile Kur'anın semavi olduğunu ispata kafidir...

1500 sene önceden insanlığın hayvanların kulaklarını keserek değişiklik yapmaya çalışaçağını Allah'tan başka kim bilebilir ki..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...